Задайте питання юристу

869 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 25 жовтня 2024, питання №121770 1100₴

виключений з військового обліку за станом здоров'я але немае в оберігу

В квітні 2022 прийшов в ТЦК по місцю проживання (до до цього був знят з обліку на окупованій території у 1998 році) пройшов ВЛК і був поставлений на облік та виключений з війскового обліку (тим самим днем) за висновком ВЛК. Усі відмітки в військовому квітку стоять, але висновок ВЛК не надали (тебі він не потрібен все у війсковому квітку написано) але почались питання на кордоне (працюю за кордоном) Тому десь у вересні 2022 знов пійшов в ТЦК та отримав копію васновку ВЛК. Все було добре до вересня 2024. Прі перетину кордона мені сказали що мене немае в "оберіг" і мають право не випустити, але випустили. Коли повернувся до дому звьязався з адвокатом щоб пдопоміг із вирішенням питання. Він був у ТЦК мою справу шукали, але не знайшли ( усі журнали та записі по виключенням були знищені попереднім складом ТЦК) До суду не рекомендовано подавати (бо все одно програє) Я в ступоре. По новом я можу бути тільки обмежено придатний. 57 років

Відповіді юристів (4)

    Богун Сергій Павлович

    Доброго дня.

    Виключенню з військового обліку у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язаних та резервістів Служби безпеки України - у Центральному управлінні або регіональних органах Служби безпеки України, військовозобов’язаних та резервістів розвідувальних органів України - у відповідному підрозділі розвідувальних органів України) підлягають громадяни України, які:

    1) померли або визнані в установленому законом порядку безвісно відсутніми або оголошені померлими;

    2) припинили громадянство України;

    3) визнані непридатними до військової служби;

    4) досягли граничного віку перебування в запасі.

    Ви виключені з військового обліку.

    Тобто наразі не має статусу військовозобов'язаного.

    Виправлення недостовірних відомостей Реєстру, а також включення (не включення) до Реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів, у тому числі осіб, звільнених з військової служби, які мають право на пенсію, здійснюється за результатами розгляду їхньої мотивованої заяви із зазначенням підстав, передбачених законодавством, яка подається до органів ведення Реєстру.

    Дерій Владислав Олегович

    Вітаю Вас!

    Загалом досить неприємна ситуація.

    Якщо Ви є виключеним на підставі довідки ВЛК - Ви вважаєтесь невійськовозобов'язаним. Поновити Вас на військовому обліку та направити на ВЛК не мають права, адже згідно п.2 ч.1 ст.37 "Про військовий обов'язок і військову службу" взяти на військовий облік можуть громадян, які ЗНЯТІ за наказом МОУ, а Ви є ВИКЛЮЧЕНИМ з військового обліку згідно ЗАКОНУ, підтвердженням цього є відповідна відмітка у військово-обліковому документі, а згідно законодавства діючого на сьогоднішній день поновлення на військовому обліку виключених з нього – не передбачене.

    Вам потрібно укрпоштою рекомендованим листом з описом вкладеного або через адвоката направити до ТЦК (який виключив Вас з військового обліку) заяву з вимогою про внесення змін до Реєстру військовозобов'язаних. До заяви потрібно прикріпити нотаріальну копію військово-облікового документа та копію довідки ВЛК.

    Згідно статті 9 ЗУ " Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів"

    1. Призовник, військовозобов’язаний та резервіст має право:

    1) отримувати інформацію про своє включення (невключення) до Реєстру та відомості про себе, внесені до Реєстру, в тому числі через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста;

    2) звертатися в порядку, встановленому адміністратором Реєстру, до відповідного органу ведення Реєстру з мотивованою заявою щодо неправомірного включення (невключення) до Реєстру запису про себе, виправлення недостовірних відомостей Реєстру.

    Згідно пункту 4 Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів

    У разі невідповідності відомостей, зазначених у посвідченні призовника, тимчасовому посвідченні військовозобов’язаного, військовому квитку осіб рядового, сержантського і старшинського складу та військовому квитку офіцера запасу, відомостям, що містяться у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, громадянин України для внесення відповідних змін:

    • у паперовій формі - повинен звернутися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу (органу СБУ, розвідувального органу) за місцем перебування на військовому обліку;
    • в електронній формі - повинен скористатися засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста для звернення до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу за місцем перебування на військовому обліку.

    Зміни вносяться протягом п’яти робочих днів з дня реєстрації заяви.

    Якщо протягом цього терміну ТЦК не внесе зміни до Реєстру, то Ви можете у судовому порядку оскаржити бездіяльність ТЦК та зобов'язати їх вчинити певні дії.

    Вже є судове рішення, де суд став на сторону громадянина та зобов'язав ТЦК розглянути заяву про внесення до Єдиного реєстру даних про його непридатність до військової служби. https://reyestr.court.gov.ua/Review/121032746

    На жаль, також існують випадки коли виключеним з обліку по надуманим причинам давали направлення на ВЛК та визнавали придатними до військової служби в частинах забезпечення.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Турчин Ярослав Олександрович

    ДОБРОГО ВЕЧОРА, КОСТЯНТИНЕ! Не переживайте надмірно. Бо як бачите складти ТЦК міняються, а здоров"я і життя у нас одне. Зважаючи на Ваш вік (55+) та документи про Ваше виключення з обілку, особливо переживати Вам не слід. Шанси бути поставленим на облік та мобілізованим - мінімальні.

    Щиро співчуваю, що Вам довелося зіткнутися з реаліями "ротацій" складу ТЦК, які за собою познищували усі особові справи. І саме цікаве, що в цьому ніхто офіційно ніколи не зізнається і ніхто не буде покараний. Незважаючи на публічні реляції з телевізора від державних діячів.

    Зважаючи, що у Вас є усі документи на руках, то в принципі можна було б наполягати на внесенні відомостей в Реєстр на їх підставі.

    А які у Вас ще є варіанти врешті-решт? - Не працювати, ховатися? Звісно в ідеалі Вам слід було вирішувати ситуацію перебуваючи за кордоном, щоб не ризикувати здоров"ям та перспективою потрапити в поле зору ТЦК, якому треба виконувати план по мобілізації.

    Такі категоричні заяви адвоката щиро кажучи насторожують і виникає питання - чиї інтереси він відстоює? - ТЦК чи свого клієнта. Звісно 100 % гарантії ніхто не дасть, але це особисті проблеми ТЦК_ що вони не здатні забезпечити схоронність облікових справ. Хай відкривають кримінальні справи щодо попереднього складу ТЦК, розслідують, відновлюють. Але не за рахунок громадян.

    Вибачте, якщо в БТІ чи реєстрі згорять відомості про право власності на квартиру, то людині треба заново квартиру свою купляти чи що? І в суді жодних перспектив?

    Почати бажано з направлення заяви про внесення відомостей до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов"язаних та резервістів.

    Такий лист направляється до ТЦК через УДППЗ "Укрпошта" з описом вкладення та паперовим бланковим повідомленням про вручення адресатом.

    Бланк опису вкладення Укрпошти за посиланням:

    https://www.ukrposhta.ua/doc/samples/Blank_opysu_v...

    Бланк рекомендованого повідомлення про вручення за посиланням:

    https://www.ukrposhta.ua/doc/samples/Blank_rekomen...

    Примірну ЗАЯВУ на виправлення відомостей в Реєстрі додаю до своєї відповіді.

    У заяві можна послатися на пункт 2 частини першої статті 9 Закону України "Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів" та Постанову КМУ № 559 від 16.05.2024 р.

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1951-19#Text

    Призовник, військовозобов’язаний та резервіст має право:

    • звертатися в порядку, встановленому адміністратором Реєстру, до відповідного органу ведення Реєстру з мотивованою заявою щодо неправомірного включення (невключення) до Реєстру запису про себе, виправлення недостовірних відомостей Реєстру.

    Але Ви не військовозобов"язаний, а як діяти військовозобов"язаним у такому випадку законом не визначено. Проте, визначено підзаконним актом.

    Згідно з пунктами 1 - 5 Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559 передбачено:

    Військово-обліковий документ є документом, що визначає належність його власника до виконання військового обов’язку, який оформляється (створюється) та видається громадянину України, який є призовником, військовозобов’язаним або резервістом, у тому числі, якщо він був виключений з військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів відповідно до пунктів 3 і 4 частини шостої статті 37 Закону України “Про військовий обов’язок і військову службу” та не отримував такий документ до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559 “Про затвердження Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів і форми такого документа”.

    Військово-обліковий документ оформляється (створюється) та видається (замінюється):

    • в електронній формі - засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста та/або Державного веб-порталу електронних публічних послуг у сфері національної безпеки і оборони та/або Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія), зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія) (у разі технічної реалізації);
    • у паперовій формі — на бланку, форма якого затверджується постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559.

    Особа може мати на бланку лише один військово-обліковий документ.

    Відомості, що зазначені у військово-обліковому документі громадянина України, який перебуває або був виключений з військового обліку Збройних Сил, СБУ, розвідувального органу, повинні відповідати відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    У разі коли відомості, зазначені у графах 1-5, 13 та 14 військово-облікового документа на бланку, не відповідають відомостям, що містяться у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, він вважається недійсним.

    ...

    У разі невідповідності відомостей, зазначених у посвідченні призовника, тимчасовому посвідченні військовозобов’язаного, військовому квитку осіб рядового, сержантського і старшинського складу та військовому квитку офіцера запасу, відомостям, що містяться у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, громадянин України для внесення відповідних змін:

    • у паперовій формі - повинен звернутися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу (органу СБУ, розвідувального органу) за місцем перебування на військовому обліку;
    • в електронній формі - повинен скористатися засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста для звернення до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу за місцем перебування на військовому обліку.

    Зміни вносяться протягом п’яти робочих днів з дня реєстрації заяви.

    Військово-обліковим документом призовників, військовозобов’язаних та резервістів, а також громадян, виключених з військового обліку відповідно до пунктів 3 та 4 частини шостої статті 37 Закону України “Про військовий обов’язок і військову службу”, в електронній формі (далі - військово-обліковий документ в електронній формі) є відображення в електронній формі відомостей про громадянина України, що містяться в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, а також відомостей щодо звернення або повідомлення про вчинення адміністративного або кримінального правопорушення до Національної поліції.

    ___

    Дуже цікаво було б подивитися відповідь ТЦК, що їх попередні колеги спалили усі особові справи, тобто фактично вчинили злочин. І чи відомо про це у прокуратурі, в Державному бюро розслідувань та інших компетентних органах. Чомусь мені здається, що ні. І взагалі. ТЦК - це державний орган чи товариство з обмеженою відповідальність? Якщо державний орган, то непогано було б державі нести відповідальність за своїх горе-працівників, а не вчергове громадянину мати клопіт, бо держава не може нормально відпрацювати.

    Просто якийсь жах витворяють ці ТЦК. А адвокати деякі їм потокають і стверджують, що це нормально. Ну от уявіть. У Вас є свідоцтво про народження, а Вам заявляють, що ображений начальник ДРАЦС перед звільненням спалив актові записи про народження і тепер Ваших даних немає ні в реєстрі ДРАЦСГ, ні на паперових носіях. І що? - Це якось спростовує факт Вашого народження, що підтверджується офіційним паперовим документом державного зразка? - Певно, що ні. І доводити його неналежність має той орган, що сумнівається в цьому, а не Ви.

    У них немає даних? - То хай відновлюють їх на підставі наданих Вами документів. Є сумніви в їх дійсності? - Хай пишуть заяву до поліції, проводять експертизи, розшукують і арештовують особу, яка поставила у Ваших облікових документах свої підписи і печатки, проводять експертизу печатки... Лише після цього ТЦК матиме якесь право не визнвати Ваші документи. Бо подібні факти мають бути встановлені за належною офіційною процедурою, а не просто бо ТЦК так хочеться.

    При цьому, згідно з пунктом 12 частини 2 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 11 квітня 2024 року № 3633-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку":

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3633-20#Text

    військово-обліковий документ, що визначає належність його власника до військового обов’язку, виданий до дня набрання чинності цим Законом, є чинним та не потребує обов’язкової заміни у випадку (з підстав) затвердження органом державної влади нової форми військово-облікового документа;

    Хай Вам щастить у позитивному вирішенні Вашого питання!

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)

    Айвазян Юрий Климентьевич
    100%
    Айвазян Юрий Климентьевич 2 дні тому

    Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду

    Спілкуватися у чаті

    Доброго дня, Костянтине!

    Він був у ТЦК мою справу шукали, але не знайшли ( усі журнали та записі по виключенням були знищені попереднім складом ТЦК).

    З якої причини попереднім ТЦК були знищені справи? В ТЦК проводилась перевірка?

    До суду не рекомендовано подавати (бо все одно програє).

    З цим можна й посперечатись, оскільки Ви пройшли ВЛК та були виключені з обліку на підтвердження чого маєте всі необхідні документи, а саме довідку ВЛК та військово-обліковий документ з печаткою про взяття та виключення з обліку, а отже - факт виключення з обліку підтверджений. Питання щодо знищення журналів та записів не Ваша проблема, а проблема ТЦК.

    Варіантів вирішення питання не багато...

    Пешиий - звернутись до ТЦК із заявою стосовно внесення даних до Єдиного реєстру про Ваше виключення з обліку, додавши до останньої копії ВК та довідки ВЛК. У разі відмови звернутись із скаргами до обласного ТЦК, Генштабу та МОУ. Якщо всі ці кроки не принесуть бажаного результату, то тоді залишеться звернення до суду.

    Другий - нічого не робити, проте, у такому варіанті в Вас постійно виникатимуть складнощі не тільки при перетині кордону, а й при зустрічі із групами оповіщення, які в обов'язковому порядку перевіряють дані щодо виключення у Єдиному реєстрі.

    Я в ступоре. По новом я можу бути тільки обмежено придатний. 57 років

    Я Вас розумію, оскільки є випадки коли виключених з обліку направляють на переогляд ВЛК та при тому спочатку поновлюють на обліку, а отже, громадянин змінює свій статус з "невійськовозобов'язаного" на "військовозобов'язаного", що у подальшому може призвести до мобілізації.

    Тож, перший Ваш крок - це направлення заяви до ТЦК про внесення даних щодо виключення з обліку до Єдиного реєстру. Після того, як останній надасть Вам відповідь, можна буде рухатись далі. Можливо, ця ситуація вирішиться для Вас саме у такий спосіб, принаймні, я на це сподіваюсь.

    Відповідно до Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів»:

    Реєстр - інформаційно-комунікаційна система, призначена для збирання, зберігання, обробки та використання даних про призовників, військовозобов’язаних та резервістів, створена для забезпечення військового обліку громадян України.

    Основними засадами ведення Реєстру є обов’язковість та своєчасність внесення до Реєстру передбачених цим Законом відомостей про призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    Згідно із статтею 5 Закону:

    «Держателем Реєстру є Міністерство оборони України (далі - Держатель Реєстру), розпорядником Реєстру є Генеральний штаб Збройних Сил України (далі - розпорядник Реєстру), а Служба безпеки України та розвідувальні органи України є органами адміністрування та ведення Реєстру. Адміністратором Реєстру є Держатель Реєстру.

    2. Держатель Реєстру:

    1) забезпечує технологічне функціонування Реєстру, для чого утворює уповноважений орган адміністрування Держателя Реєстру;

    2) вносить на розгляд Кабінету Міністрів України пропозиції щодо Порядку ведення Реєстру, в яких визначає процедури збирання, зберігання, обробки та використання відомостей про призовників, військовозобов’язаних та резервістів;

    3) організовує взаємодію Реєстру з іншими реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних щодо отримання (обміну) інформації, визначеної статтями 6-9 цього Закону, відповідно до Закону України "Про публічні електронні реєстри";

    4) забезпечує розвиток та модернізацію програмних та апаратних засобів Реєстру;

    5) надає органам адміністрування та ведення Реєстру право доступу до бази даних Реєстру;

    6) здійснює інші повноваження, передбачені законом.

    3. Адміністратор Реєстру обробляє відомості про призовників, військовозобов’язаних та резервістів від імені держателя Реєстру. Для цього із складу підпорядкованих йому органів визначаються органи адміністрування Реєстру та органи ведення Реєстру.

    4. Розпорядник Реєстру відповідно до закону:

    1) організовує функціонування Реєстру;

    2) у межах своїх повноважень має доступ до відповідної інформації, що міститься в Реєстрі;

    3) організовує підготовку підпорядкованих йому органів адміністрування та ведення Реєстру;

    4) забезпечує контроль за повнотою, актуальністю, своєчасністю та достовірністю внесених до Реєстру відомостей.

    Відповідно до статті 5 Закону:

    « 2. Держатель Реєстру:

    5) надає органам адміністрування та ведення Реєстру право доступу до бази даних Реєстру.

    5. Органами адміністрування Реєстру в межах своїх повноважень є:

    уповноважений орган адміністрування держателя Реєстру;

    оперативні командування;

    територіальні центри комплектування та соціальної підтримки Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя;

    Центральне управління Служби безпеки України;

    відповідні підрозділи розвідувальних органів України.

    6. Органи адміністрування Реєстру:

    1) здійснюють аналітичну обробку даних;

    2) забезпечують взаємодію щодо ведення Реєстру, контролюють повноту, відповідність та своєчасність внесення інформації, наданої державними органами, контролюють виконання рішень Держателя та розпорядника Реєстру. Орган адміністрування Реєстру має доступ до статистичних відомостей Реєстру;

    3) забезпечують зберігання та резервування бази даних Реєстру, контроль за її цілісністю, дотриманням вимог законодавства та Порядку ведення Реєстру, затвердженого Кабінетом Міністрів України;

    8. Органами ведення Реєстру є районні (об’єднані районні), міські (районні у місті, об’єднані міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, Центральне управління Служби безпеки України та регіональні органи Служби безпеки України, відповідні підрозділи розвідувальних органів України.

    9. Органи ведення Реєстру забезпечують ведення Реєстру та актуалізацію його бази даних».

    Згідно статті 6 Закону:

    «1. До Реєстру вносяться, обробляються та зберігаються в базі даних Реєстру такі відомості:

    1) персональні дані призовників, військовозобов’язаних та резервістів;

    2) службові дані призовників, військовозобов’язаних та резервістів».

    Статтею 9 Закону визначено:

    «Стаття 9. Права та обов’язки призовників, військовозобов’язаних та резервістів

    1. Призовник, військовозобов’язаний та резервіст має право:

    1) отримувати інформацію про своє включення (невключення) до Реєстру та відомості про себе, внесені до Реєстру, в тому числі через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста;
    2) звертатися в порядку, встановленому адміністратором Реєстру, до відповідного органу ведення Реєстру з мотивованою заявою щодо неправомірного включення (невключення) до Реєстру запису про себе, виправлення недостовірних відомостей Реєстру.

    2. Призовник, військовозобов’язаний та резервіст зобов’язаний подавати до органу ведення Реєстру достовірну інформацію про свої персональні дані, що вносяться до Реєстру».

    У відповідності із статтею 13 Закону:

    «3. До Реєстру вносяться відомості, визначені статтею 6 цього Закону, одержані від призовників, військовозобов’язаних та резервістів або шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи, передбачені частиною третьою статті 14 цього Закону».

    Відповідно до статті 15 Закону:

    «Стаття 15. Відповідальність за порушення вимог цього Закону

    1. Особи, винні у порушенні вимог цього Закону, несуть відповідальність згідно із законом».

    З повагою, адвокат Айвазян.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Нове у блогах Юристи.UA