Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
878 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Укр почта подсунула бумажку о том, что пришло письмо от ТЦК.
Какие последствия игнорирования этого? Как я понимаю, штраф?
Как можно узнать, что ТЦК отрыли дело и штраф выписан?
При каких условиях могут заблокировать счет в банке?
Могут ли заблокировать счет ФОП? Если я оплачу, и буду дальше игнорировать что ждет дальше просто новый штраф?
Есть ли смысл обжаловать штраф?
Отсрочки нет, данные не обновлены, 26лет.
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (4)
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня!
Так, Ви вірно розумієте. За неявку по повістці без поважної причини передбачена адмінистративна відповідальність за статтею 210-1 КУпАП. Сума штрафу становить від 17000 грн. до 25500 грн. Навіть за умови поважної неявки (про яку Ви повинні повідомити ТЦК), наприклад лікарняний, відповідно до законодавства Ви все одно повинні з'явитись до ТЦК упродовж тижня після закриття лікарняного.
Згідно Постанови КМУ №1147 "ЗМІНИ, що вносяться до Правил надання послуг поштового зв’язку 1. Абзац другий пункту 16 після слів “повідомленням про вручення":
“Рекомендовані листи з позначкою “Повістка ТЦК” під час доставки за зазначеною адресою вручаються особисто адресату (одержувачу). У разі відсутності адресата (одержувача) за зазначеною на рекомендованому листі адресою працівник об’єкта поштового зв’язку інформує адресата (одержувача) за наявним номером телефону та/або вкладає до абонентської поштової скриньки повідомлення про надходження рекомендованого листа з позначкою “Повістка ТЦК”.
Якщо протягом трьох робочих днів після інформування відділенням поштового зв’язку адресат (одержувач) не з’явився для одержання рекомендованого листа з позначкою “Повістка ТЦК”, працівник об’єкта поштового зв’язку робить позначку “адресат відсутній за зазначеною адресою”, яка засвідчується його підписом з проставленням відбитка поштового пристрою, порядок використання якого встановлюється призначеним оператором поштового зв’язку, і не пізніше ніж протягом наступного робочого дня повертає такий лист до відправника.”
Відповідно до Постанови КМУ від 16.05.2024 року «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:
1) у разі вручення повістки — особистий підпис про отримання повістки, відеозапис вручення повістки або ознайомлення з її змістом, у тому числі відеозапис доведення акта відмови від отримання повістки (додаток 2), а також відеозапис відмови резервіста або військовозобов’язаного у спілкуванні з особою, уповноваженою вручати повістки;
2) у разі надсилання повістки засобами поштового зв’язку: день отримання такого поштового відправлення особою, що підтверджується інформацією та/або документами від поштового оператора;
день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою місця проживання особи, повідомленою цією особою територіальному центру комплектування та соціальної підтримки під час уточнення своїх облікових даних;
день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання в установленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила територіальному центру комплектування та соціальної підтримки іншої адреси місця проживання".
Штраф може бути накладений на Вас тільки після винесення постанови керівником ТЦК та СП. Постанова повинна бути розглянута у Вашій присутності або ж Ви повинні бути повідомлені належним чином про дату, час та місце розгляду справи.
Якщо не відбудеться ані перше, ані друге, то дізнатись про штраф Ви зможете тільки після того, як постанова потрапить до виконавчої служби, яка, в свою чергу, відкриє виконавче провадження, що першочергово потягне за собою блокування рахунків.
Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Особливості розгляду справ про адміністративні правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті та про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), встановлюються статтями 279 - 1-279 - 8 цього Кодексу.
30 січня 2020 року Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в рамках справи № 482/9/17, адміністративне провадження №К/9901/38702/18 (ЄДРСРУ № 87268086) та справі №308/12552/16-а, адміністративне провадження №К/9901/32526/18 (ЄДРСРУ № 87268082) досліджував принцип належного повідомлення особи про розгляд справи про притягнення до адміністративної відповідальності.
Верховний суд вказує, що особі до якої застосовується адміністративна санкція, повинно бути забезпечено право завчасно знати про час та місце розгляду справи. Це право є гарантією реалізації інших прав - на участь в розгляді справи про адміністративне правопорушення, висловлення заперечень, надання доказів, захист тощо.
Законодавство покладає обов`язок щодо своєчасного повідомлення особи про час та місце розгляду справи на уповноважену посадову особу. Зміст цього обов`язку не вичерпується надсиланням тексту відповідного повідомлення, оскільки саме лише надсилання, без отримання, не свідчить про поінформованість особи про час та місце розгляду справи, а отже робить це право недієвим.
Якщо Ви не сплатите штраф упродовж 15 днів після винесення постанови, ТЦК направить останню до виконавчої служби. Виконавець відкриє виконавче провадження щодо стягнення з Вас коштів та накладе арешт на банківськи рахунки. Врахуйте, що сума вже буде не 17000 грн., а 34000 грн.(подвійний розмір) +10% винагороди виконавця, тобто приблизно 4000 грн.
Так, за неявку по повістці кожного разу буде новий штраф. Крім того ТЦК та СП, з великою вірогідністю, подасть Вас у розшук.
Кримінальна відповідальність передбачена лише за неявку по мобілізаційному розпорядженню (повістка на відправку), яке не направляється Укрпоштою, а видається безпосередньо у приміщенні ТЦК.
Арешт накладається на будь-який тип рахунку (картковий, депозитний, поточний) відповідно до Постанови НБУ №163 від 29.07.2022 року. За її умовами, якщо у клієнта банку є арештовані рахунки, всі інші рахунки, які будуть відкриті, підлягають блокуванню та повідомленню у Відділ державної виконавчої служби (ВДВС).
Під час дії воєнного стану банк керується вимогами Закону України "Про виконавче провадження", який регулює порядок здійснення видаткових операцій з рахунків, на які накладено арешт:
Звичайно є сенс, якщо є на те підстави.
Одинією з таких підстав є розгляд постанови без Вашої присутності, про що я надавав Вам інформацію вище.
Інша підстава зазначена у примітці до статті 210, відповідно до якої положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.
Тобто, якщо Міністерство оборони України як держатель такого реєстру може отримати відомості про особу шляхом синхронізації з іншими державними електронними реєстрами, то особу не може бути притягнуто до відповідальності за неповідомлення таких відомостей.
Крім того, зверніть увагу на строки притягнення до адмінистративної відповідальності:
Стаття 38 КУпАП. Строки накладення адміністративного стягнення.
Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначених у частині сьомій цієї статті, та за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).
Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.
Як також, це може бути неправильне оформлення постанови (у останній не вказано причину притягнення до відповідальності, не роз'яснено порядок її оскарження, застосовані не ті норми законодавства тощо).
Ви ознайомлювались зі статтею 23 ЗУ "Про мобілізацію"? Впевнені, що у Вас точно немає підстави для відстрочки? Навчання, бронювання, близькі родичі які мають проблеми зі здоров'ям (постійний догляд, інвалідність)?
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, м. Чернігів, 6 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас.
Укр почта подсунула бумажку о том, что пришло письмо от ТЦК.Какие последствия игнорирования этого? Как я понимаю, штраф?Как можно узнать, что ТЦК отрыли дело и штраф выписан?При каких условиях могут заблокировать счет в банке?Могут ли заблокировать счет ФОП? Если я оплачу, и буду дальше игнорировать что ждет дальше просто новый штраф?Есть ли смысл обжаловать штраф? Отсрочки нет, данные не обновлены, 26лет.
По-перше, такі речі варто обговорювати з юристом/адвокатом індивідуально, виключно після аналізу (повного) Вашої ситуації. На жаль, але теоретично Ви можете бути притягнутий до адміністративної відповідальності.
Крім того, одне з найперших, що може відбуватися - оголошення особи у адміністративний розшук.
Як показує практика, від моменту порушення правил військового обліку, мобілізаційного законодавства (наприклад, неявка по повістці) тощо проходить різний період часу - від 1 тижня до декількох місяців. Все залежить від ТЦК, їх завантаженості тощо. Але те, що саме вони (ТЦК та СП) є ініціаторами - це точно.
До прикладу, поділюся одним із останніх моїх кейсів. Клієнт не з'явився по повістці через Укрпошту за браком часу, але пішов до ТЦК по електронній черзі добровільно через 3-4 дні після дати, вказаної у повістці. Вже у приміщенні ТЦК йому повідомили, що аби він не з'явився сьогодні або найбллижчими днями, його було б подано в розшку. Тому у конкретно даному кейсі, цей строк становив +- 1 тиждень.
А відбувається це доволі просто - ТЦК після виявлення порушення особою мобілізаційного законодавства, інколи не чекаючи складення на особу адміністративних матеріалів, інколи після складення адміністративних матеріалів, готує повідомлення до МВС (Національної поліції) про порушення особою законодавства та оголошення його в адміністративний розшук як "Ухилянта" з проханням здійснити доставку до ТЦК.
Цікавий момент, до речі, саме щодо складення адміністративних матеріалів. Аби законно особу притягти до відповідальності - спочатку її мають викликати на розгляд справи до ТЦК.
Стаття 248. Розгляд справи про адміністративне правопорушення на засадах рівності громадян
Розгляд справи про адміністративне правопорушення здійснюється на засадах рівності перед законом і органом (посадовою особою), який розглядає справу, всіх громадян незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мови та інших обставин.
Стаття 249. Відкритий розгляд справи про адміністративне правопорушення
Справа про адміністративне правопорушення розглядається відкрито, крім справ про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті, зафіксованих за допомогою засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі в автоматичному режимі, справ про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 132-2 цього Кодексу та, про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), та випадків, коли це суперечить інтересам охорони державної таємниці.
З метою підвищення виховної і запобіжної ролі провадження в справах про адміністративні правопорушення такі справи можуть розглядатися безпосередньо в трудових колективах, за місцем навчання або проживання порушника.
Про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженими на те посадовою особою або представником громадської організації чи органу громадської самодіяльності.
Протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один із яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.
Протокол не складається у випадках, передбачених статтею 258 цього Кодексу.
І тільки після інформування особи, у випадку неявки її на розгляд справи, ТЦК може здійснити фіксацію правопорушення без присутності особи.
Стаття 258. Випадки, коли протокол про адміністративне правопорушення не складається
...
Протокол не складається у разі вчинення в особливий період адміністративних правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, розгляд яких віднесено до компетенції територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіональних органів Служби безпеки України (у частині правопорушень, вчинених військовозобов’язаними чи резервістами, які перебувають у запасі Служби безпеки України), якщо особа не з’явилася без поважних причин або не повідомила причину неприбуття на виклик територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, будучи належним чином повідомленою про дату, час і місце виклику, та за наявності у територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України підтвердних документів про отримання особою виклику.
Сервіси, по яким можливо відстежувати наявність відкритого проти Вас виконавчого провадження:
https://erb.minjust.gov.ua/
https://opendatabot.ua/open/tck-fines
Якщо Ви не збираєтеся отримувати повісткиу особисто - рекомендую спробувати оскаржити штраф. Справа в тому, що я скептично ставлюся до всіх норм, які прийняла наша влада. Як можна вважати повноцінним оповіщенням громадянина, якщо він, теоретично, просто може перебувати в лікарні після інсульту, інфаркту, бути в іншому місті у відрядженні і так далі. Загалом питань дуже багато, погодьтеся. На жаль, наразі ще немає судової практики по таким кейсам, але переконаний, що скоро вона буде.
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію
Стаття 22. Обов’язки громадян щодо мобілізаційної підготовки та мобілізації
1. Громадяни зобов’язані:
з’являтися за викликом до територіального центру комплектування та соціальної підтримки у строк та місце, зазначені в повістці (військовозобов’язані, резервісти Служби безпеки України - за викликом Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, військовозобов’язані, резервісти розвідувальних органів України - за викликом відповідного підрозділу розвідувальних органів України), для взяття на військовий облік військовозобов’язаних чи резервістів, визначення їх призначення на особливий період, направлення для проходження медичного огляду.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА
від 16 травня 2024 р. № 560 Київ
Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період
34. Повістка про виклик резервіста або військовозобов’язаного до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ може бути надіслана зазначеними органами військового управління (органами) засобами поштового зв’язку рекомендованим поштовим відправленням з описом вкладення та повідомленням про вручення з повідомленням про вручення на адресу його місця проживання після завершення 60 днів, відведених законодавством на уточнення своїх облікових даних, у тому числі адреси місця проживання.
...
Повістка про виклик резервіста або військовозобов’язаного до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ надсилається адресату протягом 48 годин після підпису повістки відповідним керівником. При цьому день явки за викликом резервіста або військовозобов’язаного з населеного пункту, що є адміністративним центром області, визначається протягом семи діб, а з інших населених пунктів - протягом десяти діб від дня надсилання повістки засобами поштового зв’язку рекомендованим поштовим відправленням з описом вкладення та повідомленням про вручення.
Могут ли заблокировать счет ФОП? Если я оплачу, и буду дальше игнорировать что ждет дальше просто новый штраф? Есть ли смысл обжаловать штраф?
Це Ваші слабкі місця наразі, а тому ухвалюйте відповідні висновки.
Щодо блокування рахунків, це можливо виключно в рамках виконавчого провадження, якщо особа не сплачує протягом певного часу штраф, але жодного відношення до мобілізаційного процесу це не має. Це виключно виконавче провадження та процес стягнення штрафу або іншої заборгованості.
Щодо вилучення нерухомості, то звертаю увагу на статтю 47 Закону України "Про виконавче провадження", зокрема частину сьому.
"7...У разі якщо сума, що підлягає стягненню за виконавчим провадженням, не перевищує 20 розмірів мінімальної заробітної плати, звернення стягнення на єдине житло боржника та земельну ділянку, на якій розташоване таке житло, не здійснюється. У такому разі виконавець зобов’язаний вжити заходів для виконання рішення за рахунок іншого майна боржника..."
Що це означає?
1. Якщо сума боргу не перевищує 160 тис грн (на щастя, але мобілізаційне законодавство таких розмірів не передбачає), у Вас не мають права "забрати" єдине житло та земельну ділянку, на якому воно розташоване.
2. Якщо Ви маєте декілька об'єктів нерухомості, ТЕОРЕТИЧНО одне з них може бути реалізоване в якості боргу. Але довести справу до цього моменту - ще треба вміти.
З повагою!
Юрист, м. Полтава, 4 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня!
За неявку без поважної причини по повістці передбачена адміністративна відповідальність за статтею 201-1 КУпАП (штраф).
Згідно частини 3 статті 22 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію"
Поважними причинами неприбуття громадянина у строк, визначений у повістці, які підтверджені документами відповідних уповноважених державних органів, установ та організацій (державної та комунальної форм власності), визнаються:
У разі неприбуття громадянин зобов’язаний у найкоротший строк, але не пізніше трьох діб від визначених у повістці дати і часу прибуття до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, повідомити про причини неявки шляхом безпосереднього звернення до зазначеного у повістці територіального центру комплектування та соціальної підтримки АБО В БУДЬ-ЯКИЙ ІНШИЙ СПОСІБ з подальшим його прибуттям у строк, що не перевищує сім календарних днів.
Тобто, якщо у Вас, навіть, буде поважна причина для неявки (наприклад, хвороба), то Ви все рівно повинні явитися до ТЦК після лікуваня. При цьому Ви повинні документально підтвердити, що перебували на лікуванні (лікарняний, довідка з перебування на стаціонарному лікуванні).
Про порушення правил військового обліку буде зазначено в Резерв+.
Потім Вам поштою повинні прислати оповіщення про дату розгляду справи про притягнення Вас до адміністративної відповідальності.
Якщо Ви не явитесь до ТЦК і вони розглянуть справу без Вас - Вам повинні прислати лист з ПОСТАНОВОЮ по справі про адміністративне правопорушення
Теоретично, якщо Ви порушили законодавство про мобілізацію, Вас притягнули до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу, Ви цей штраф не сплатили, то ТЦК може звернутись до виконавчої служби щоб арештувати Ваші рахунки чи майно.
Про відкриття виконавчого провадження Ви дізнаєтесь в ДІЇ або за посиланням https://asvpweb.minjust.gov.ua/#/search-debtors
Проте, якщо штраф виписали незаконно - Ви його можете оскаржити.
Якщо Вас притягнуть до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу, Ви цей штраф не сплатите, то ТЦК може звернутись до виконавчої служби щоб арештувати Ваші рахунки чи майно.
На жаль, рахунок ФОП можуть також заблокувати.
Згідно статті 61 Конституції України ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення.
Проте, якщо Вас притягнуть до адміністративної відповідальності за неявку по повістці і Ви даний штраф сплатите, то ТЦК можуть направити нову повістку і за неявку по ній спробувати притягнути Вас до адміністративної відповідальності за неявку до ТЦК
Ви повинні знати, що без виненесення ПОСТАНОВИ керівником ТЦК про притягнення до відповідальності - штраф сплачувати не потрібно.
Сам процес накладення штрафу виглядає так:
1. Спочатку ТЦК повинен належним чином повідомити військовозобов'язаного про місце та час розгляду справи.
2. Потім проходить сам розгляд справи за присутності військовзобов’язаного. Відповідно до ст. 268 КУпАП, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи; виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
3. Після розгляду справи, керівник ТЦК виносить постанову, яка повинна містити:
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.
Для інформування особи про час та місце розгляду справи можуть використовуватися різні способи: рекомендований лист, особисте вручення повідомлення. При цьому, надсилання повідомлення (без доказів його отримання) не свідчить про її поінформованість. У разі неналежного поінформування особи, яка притягується до відповідальності, уповноважена особа не може розпочинати розгляд справи.
Крім того, згідно пункту 82 Про затвердження Правил надання послуг поштового зв'язку
Рекомендовані листи з позначкою “Повістка ТЦК” під час доставки за зазначеною адресою вручаються особисто адресату (одержувачу). У разі відсутності адресата (одержувача) за зазначеною на рекомендованому листі адресою працівник об’єкта поштового зв’язку інформує адресата (одержувача) за наявним номером телефону та/або вкладає до абонентської поштової скриньки повідомлення про надходження рекомендованого листа з позначкою “Повістка ТЦК”.
ОТЖЕ, якщо ВАС не повідомлять про час та місце розгляд справи та винесуть постанову про накладення штрафу - ТЦК порушить ВАШІ права як особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Таке рішення ТЦК може бути оскаржене у судовому порядку.
Якщо Вам прийде ПОСТАНОВА ТЦК про притягнення до адміністративної відповідальності, то її Ви повинні оскаржити протягом 10 днів з моменту вручення.
Якщо Ви не маєте права на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації з підстав, визначених у статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, то при явці до ТЦК Вас направлять на ВЛК і в разі визнання Вас придатним - вручать повістку на відправку або мобілізаційне розпорядження.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю!
ІГНОРУВАННЯ ПОВІСТКИ МОЖЕ ПРИЗВЕСТИ ДО ОГОЛОШЕННЯ ВАС У РОЗШУК ТА ДО АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ.
Змінами до правил поштового зв’язку Кабмін визначив, що на те, щоб забрати повістку з пошти буде надано 3 дні (якщо вона не вручена особисто). Після повернення повістки неврученою і проставлення відповідної відмітки поштою ТЦК зможе почати процедуру накладення штрафу. Таким чином, ці штрафи будуть, по суті, «заочними». При цьому постанова ТЦК є виконавчим документом. Тобто, у разі, якщо добровільно штраф, який складає від 17 тисяч грн до 25,5 тисяч грн, сплачений не буде, на ухилянтів можуть відкрити виконавчі провадження та почати стягнення з рахунків.
Відповідно до статті 308 Кодексу про адміністративні правопорушення у разі несплати правопорушником штрафу у строк, установлений ч. 1 статті 307 цього Кодексу, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби (ДВС) за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.
Відповідно до КУпАП штраф має бути сплачено не пізніш як через 15 днів з дня вручення постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови – не пізніш як через 15 днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.
Виконання постанов ТЦК про накладення адміністративних стягнень, зокрема за порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку, про порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, здійснюється у порядку, визначеному Законом «Про виконавче провадження».
Але спочатку треба розібратись зі шляхом, який проходить штраф від ТЦК - від "виписування" до примусового стягнення. І його я умовно поділяю на 2 етапи.
1️. ТЦК та СП виносить постанову про притягнення до адміністративної відповідальності і дає строк на сплату штрафу (15 днів).
2️. Якщо за 15 днів штраф не сплачений, ТЦК та СП передає постанову до органів Державної виконавчої служби, де штраф подвоюється, відкривається виконавче провадження, накладаються арешти на майно та банківські рахунки.
І тепер "сюрприз": на першому етапі не існує реєстру, з якого ви могли б дізнатись про цей штраф - ані платного, ані безоплатного!
Тому на цьому етапі про штраф можна дізнатись лише з листа, направленого Укрпоштою (за умови, що ТЦК та СП такий лист направить, а ви його отримаєте).
А от вже на другому етапі такий реєстр є - і інформацію з нього можна отримати безкоштовно!
Достатньо ввести свої дані в полі "Дані боржника" та натиснути пошук:
https://asvpweb.minjust.gov.ua/#/search-debtors
Скажу ще раз іншими словами: якщо ви вже побачили інформацію про себе в цьому реєстрі, це означає, що справа вже перебуває у виконавчій службі, а штраф вже подвоївся.
НИЖЧЕ ПОСИЛАННЯ НА ІНФОРМАЦІЮ, ЯКА ДОПОМОЖЕ ВАМ ВИРІШИТИ ОСКАРЖУВАТИ ШТРАФ ЧИ НІ:
https://protocol.ua/ua/idti_v_sud_po_delu_s_ttsk/?...
ххх
ВАС СКОРІШЕ ЗА ВСЕ ПОДАДУТЬ У РОЗШУК, ЯК ТІЛЬКИ ТЦКСП ОТРИМАЄ ВІД УКРПОШТИ ПОВІДОМЛЕННЯ, ЩО ВАС НЕМАЄ ЗА АДРЕСОЮ, АБО ВИ НЕ З'ЯВИТИСЯ ЗА ПОВІСТКОЮ.
Відповідно до пункту 3 статті 22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», громадяни України під час мобілізації зобов’язані з’являтися за викликом до ТЦК та СП для уточнення їх облікових даних та визначення їх призначення на особливий період. Тож повістку може отримати будь-який чоловік віком від 18 до 60 років.
Згідно зі ст. 210 Кодексу про адміністративні правопорушення України, за нез’явлення за викликом до ТЦК для визначення призначення у воєнний час встановлена адміністративна відповідальність у вигляді штрафу від 17000 грн до 25500 грн.
Перелік повноважень ТЦК та СП було затверджено постановою Кабінету міністрів №154 від 23 лютого 2022 року "Про затвердження Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки".
Деякі повноваження передбачені також:
Адміністративні заходи ТЦКПС. Йдеться, зокрема, про звернення ТЦК до органів поліції для:
Важливо, що адміністративне затримання таких осіб здійснюється незалежно від їхнього місця перебування на військовому обліку (в такому разі особа доставляється до найближчого ТЦК та СП).
Крім того, ТЦК можуть (за необхідності) виписувати постанову про притягнення військовозобов'язаного до адміністративної відповідальності без складання протоколу про адміністративне правопорушення:
У разі порушення вимог щодо військового обліку, ТЦК мають право ініціювати адміністративну відповідальність. За певні порушення військового законодавства, такі як уникнення від мобілізації, військовозобов'язані можуть притягуватися до адміністративної відповідальності без складання протоколу.
ТЦК дійсно може просити поліцію затримати особу, яка не зʼявилася за повісткою. Це передбачає п. 56 Порядку організації та ведення військового обліку, затвердженого постановою Кабміну №1487.
ПІСЛЯ ЗВЕРНЕННЯ ТЦКСП ДО ПОЛІЦІЇ, ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВАС ВНОСЯТЬ ДО БАЗА "АРМОР ".
Поліція за зверненням ТЦК здійснює адміністративне затримання та доставлення осіб, які вчинили адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
В Україні створені і працюють бази МВС АРМОР, "Оберіг" і "Гарпун", де зібрані певні дані про українців.
АРМОР – розшифровується, як Автоматизоване Робоче Місце Оперативного Робітника. Це інтегрована інформаційно-пошукова система Міністерства внутрішніх справ України, прийнята за базову у всіх обласних МВСУ з 2002 року. Автоматизовані робочі місця встановлені у міських районних відділах, Функції системи: пошукові, облікові, довідкові, прогнозуючі.
Це внутрішня база поліції,в якій містяться дані про людей які в них адміністративні відповідальності або кримінальні. І, в принципі, вони бачать по людині, по її документах, до чого вона притягувалася, різні адміністративні правопорушення, кримінальні, а також розшук. Плюс зараз в базі АРМОР є відміточка, що людина ухилянт. Тобто, з приводу ТЦК. Але, по суті, це і є так звана база ухилянтів, в яку ТЦК подають в поліцію про розшук.
В базу АРМОР може потрапити кожна людина, якщо вона спричинить якесь адміністративне порушення, або це буде постанови поліцейських патрульних, або це буде рішення через суд. Звичайні люди зайти і перевірити себе в базі АРМОР не можуть. Тому що це поліцейська база. Якщо у вас є адміністративні правопорушення, треба перевіряти судовий реєстр, або робити запит в поліцію, наприклад. Можна це зробити за допомогою адвоката. Робиться АДВОКАТСЬКИЙ ЗАПИТ.
Якщо від поліції надходить відповідь, що вони не можуть цього зробити, тоді громадянину мають надіслати ще один документ — "вимогу". Це вже не рекомендація, а зобов'язання прибути до ТЦК.
Якщо ж протягом 10 днів вимога не буде виконана, то представники ТЦК вимушені звернутися до суду з приводу тимчасового обмеження такого громадянина у праві керування транспортним засобом під час мобілізації.
ххх
Незалежно від кількості відмов від повісток, за неоновлення військово-облікових даних не може бути кримінальної відповідальності, а лише адміністративна. А от в разі відмови від проходження ВЛК або ж за відмову від мобілізаційного розпорядження (бойової повістки), тоді настає кримінальна відповідальність.
У випадку неявки військовозобов'язаного громадянина на військово-лікарську комісію після отримання відповідної повістки — його можуть притягнути до адміністративної відповідальності. А після ігнорування трьох чи більше повісток може настати навіть кримінальна відповідальність.
ххх
СУДОВІ ВИКОНАВЦІ У ВАС МОЖУТЬ ЗАБЛОКУВАТИ ВСІ РАХУНКИ.
ПРИ ПЕРЕВІРЦІ ДОКУМЕНТІВ ВИ БУДЕТЕ ЗАТРИМАНІ ТА ДОПРАВЛЕНІ ДО ТЦКСП.
ОСКАРЖЕННЯ В СУДОВОМУ ПОРЯДКУ ПРИТЯГНЕННЯ ВАС ДО АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ МАЄ СЕНС, ЯКЩО У ВАС Є АРГУМЕНТИ НА СВІЙ ЗАХИСТ.