Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
880 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Здравствуйте. Как можно восстановить документы на владение квартирой, если документ о купле квартиры, тех. паспорт и ИНН были украдены в другой стране, квартира была куплена в 2019 году, и если есть паспорт с пропиской в этой квартире?
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (7)
Юрист, м. Дніпро, 24 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня.
Звертайтесь до нотаріуса де посвідчувався договір за отриманням дублікату договору.
Якщо нотаріус передав справи до архіву - звернетеся до нотаріального архіву.
Дублікат договору має силу оригіналу.
Після його отримання проведете повторну реєстрацію в реєстрі речових прав.
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Ольга!
У відповідності з абзацем першим статті 53 ЗУ "Про нотаріат":
"У разі втрати або зіпсування документа, посвідченого або виданого нотаріусом чи посадовою особою органу місцевого самоврядування за письмовою заявою осіб, за дорученням яких або щодо яких вчинялася нотаріальна дія, нотаріусом чи посадовою особою органу місцевого самоврядування видається дублікат втраченого або зіпсованого документа.
Дублікати документів, посвідчених або виданих нотаріусом, посадовою особою органу місцевого самоврядування, можуть бути видані за письмовою заявою правонаступників осіб, за дорученням яких або щодо яких вчинялася нотаріальна дія, а дублікат іпотечного договору - в тому числі за письмовою заявою іпотекодержателя за іпотечним договором".
Проте спершу потрібно поінформувати поліцію про втрату документів.
1. Написати заяву до поліції;
2. За бажанням можна опублікувати оголошення про втрату документації в місцевих друкованих ЗМІ;
3. Звернутися до ЦНАПу і замовити дублікат свідоцтва про право власності;
4. Повторно звернутися до ЦНАПу, щоб провести реєстрацію права власності на об’єкт нерухомості.
Після здійснення цих кроків адміністратор ЦНАП передасть документи державному реєстратору.
-- паспорт;
- ідентифікаційний номер;
- технічний паспорт;
- дублікат свідоцтва про право власності на нерухоме майно.
Зверніть увагу на дату отримання оригінала свідоцтва про право власності. Якщо його видали після січня 2013 року, то Держреєстр містить усі необхідні відомості. Саме ці дані й стають підставами для здійснення юридичних операцій з нерухомістю. Тож за наявності відомостей у реєстрі власника не можуть обмежити в правах щодо розпоряджання майном.
Отримати дублікат свідоцтва, зареєстрованого до 2013 року складніше. Потрібно отримати доступ до відомостей з Реєстру прав власності на нерухоме майно (це архів Державного реєстру речових прав).
Прискорити процес зможе наявність копії втраченого документа – якщо вона є, варто подати її разом із заявою. Ще одним джерелом, яке допоможе відновити документи є архів БТІ.
У технічному паспорті вказуються всі деталі про нерухомість: планування, житлова й загальна площа, розташування вікон і стін тощо. Тож цей документ надзвичайно важливий для власника квартири. Відновити його простіше, ніж правовстановлюючі документи. Здійсніть кілька кроків:
1. Замовте послугу відновлення техпаспорта в бюро технічної інвентаризації;
2. Оплатіть послугу;
3. Забезпечте працівнику бюро доступ до вашої нерухомості, щоб він зробив ескізний план житла.
Зважайте, що технічний паспорт готуватимуть щонайменше 3 тижні.
Якщо власник з будь-яких причин не зміг відновити правовстановлюючі документи на нерухомість, потрібно наймати адвоката й подавати до суду заяву про визнання права власності на нерухомий об’єкт. Це буде значно довше, але також цілком реально.
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, м. Чернігів, 6 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас.
Здравствуйте. Как можно восстановить документы на владение квартирой, если документ о купле квартиры, тех. паспорт и ИНН были украдены в другой стране, квартира была куплена в 2019 году, и если есть паспорт с пропиской в этой квартире?
Відповідь на Ваше питання чітко регламентована чинним законодавством.
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про нотаріат
Стаття 54. Правочини, що підлягають нотаріальному посвідченню
Нотаріуси посвідчують правочини, які згідно із законом підлягають обов’язковому нотаріальному посвідченню. На вимогу фізичної або юридичної особи будь-який правочин з її участю може бути нотаріально посвідчений.
Нотаріус при вчиненні нотаріальної дії перевіряє, чи відповідає зміст посвідчуваного ним правочину вимогам закону і дійсним намірам сторін.
Стаття 53. Видача дубліката нотаріально посвідченого документа
У разі втрати або зіпсування документа, посвідченого або виданого нотаріусом чи посадовою особою органу місцевого самоврядування за письмовою заявою осіб, за дорученням яких або щодо яких вчинялася нотаріальна дія, нотаріусом чи посадовою особою органу місцевого самоврядування видається дублікат втраченого або зіпсованого документа.
Дублікати документів, посвідчених або виданих нотаріусом, посадовою особою органу місцевого самоврядування, можуть бути видані за письмовою заявою правонаступників осіб, за дорученням яких або щодо яких вчинялася нотаріальна дія, а дублікат іпотечного договору - в тому числі за письмовою заявою іпотекодержателя за іпотечним договором.
Дублікати документів, посвідчених або виданих нотаріусом, посадовою особою органу місцевого самоврядування, можуть бути видані за письмовою заявою спадкоємців осіб, за дорученням яких або щодо яких вчинялася нотаріальна дія, а також виконавця заповіту та на запит нотаріуса, яким заведено спадкову справу. У такому разі нотаріусу, крім свідоцтва про смерть таких осіб, подаються документи, що підтверджують родинні відносини (свідоцтво виконавця заповіту).
Дублікат заповіту може бути виданий зазначеним у заповіті спадкоємцям, виконавцю заповіту після подання ними свідоцтва про смерть заповідача. У разі смерті спадкоємців, зазначених у заповіті, дублікат може бути виданий їхнім спадкоємцям після подання ними свідоцтва про смерть заповідача і свідоцтва про смерть померлого спадкоємця.
До заяви про видачу дубліката заповіту або про видачу дубліката іншого документа спадкоємцям осіб, за дорученням яких або щодо яких вчинялася нотаріальна дія, виконавцю заповіту нотаріус долучає засвідчену ним копію свідоцтва про смерть та засвідчені копії інших документів, що підтверджують їхні родинні відносини (копію свідоцтва виконавця заповіту).
Таким чином, при втраті документів, які посвідчувалися нотаріусом, слід звернутися до того ж нотаріуса, який вчиняв ці дії, за видачою дублікату документу.
З повагою!
Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю!
1.
За загальним правилом, лише суб'єкт, що видавав документ, може видати його дублікат. Такими документами, які посвідчують право власності, можуть бути:
Статтею 53 Закону України “Про нотаріат” встановлено, що у разі втрати або зіпсування документа, посвідченого або виданого нотаріусом чи посадовою особою органу місцевого самоврядування, за письмовою заявою осіб, видається дублікат втраченого документа. Видача дубліката втраченого або зіпсованого документа здійснюється державним нотаріальним архівом. До передачі в архів примірників документів, посвідчених або виданих нотаріусом чи посадовою особою органу місцевого самоврядування, дублікат втраченого документа видається відповідно нотаріусом чи посадовою особою виконавчого комітету за місцем його зберігання. Дублікати втрачених заповітів та довіреностей підлягають обов’язковій реєстрації у Спадковому реєстрі, Єдиному реєстрі довіреностей. Дублікат документа повинен містити весь текст посвідченого або виданого документа, оригінал якого вважається таким, що втратив чинність. У разі відсутності інформація щодо особи, яка видавала документ, необхідну інформацію можна отримати, зробивши інформаційну довідку (при наявності електронного цифрового підпису для входу до системи) з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, через Кабінет електронних сервісів
Тобто, якщо втрачено оригінал документа, що встановлював право власності на будинок, квартиру чи іншу нерухомість, варто в першу чергу звернутися до нотаріуса, який посвідчував такий документ, або до органу місцевого самоврядування, який такий документ видавав, із заявою про видачу його дубліката.
ЗВЕРНУТИСЯ ЗА ДУБЛІКАТОМ МОЖЕ ДОВІРЕНА ОСОБА.
2.
Якщо власник загубив правовстановлюючий документ, виданий після 1 січня 2013 року, то дані про державну реєстрацію відповідних прав, враховуючи й відомості про підстави виникнення прав, вже є у Державному реєстрі. Спираючись на відомості, що занотовані у Державному реєстрі прав, особа здатна за законом вчиняти дії, результатом яких є набуття права власності на нерухомість, зміна або припинення таких прав.Підпункт 1.1 пункту 1 глави 2 розділу II Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України визначає, що правочини щодо відчуження та застави майна, право власності на яке підлягає реєстрації, посвідчуються за умови подання документів, що посвідчують право власності (довірчої власності) на майно, що відчужується або заставляється. Якщо ж право власності на нерухомість зареєстроване записом у Державному реєстрі прав – підтверджуючі документи не потрібні. Це встановлено пунктом 3 глави 7 розділу 1 Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, який передбачає, що документи, на підставі яких вчинено нотаріальну дію, та документи або копії (витяги) з них, необхідні для вчинення нотаріальної дії, обов'язково долучаються до примірника правочину, свідоцтва тощо, які залишаються у справах нотаріуса. У разі коли державну реєстрацію права власності на земельну ділянку та об’єкт нерухомого майна проведено без видачі документа, що посвідчує таке право або у зв’язку із втратою, пошкодженням чи псуванням відповідного державного акта на право власності, свідоцтва про право власності на нерухоме майно, нотаріальна дія щодо такого майна вчиняється на підставі інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, отриманої шляхом безпосереднього доступу до нього. Така інформація долучається до примірника правочину, свідоцтва тощо, які залишаються у справах нотаріуса.
Отже:
якщо вами було втрачено документ, що підтверджує право власності на майно, який виданий після 1 січня 2013 року, то дані про державну реєстрацію права власності наявні у Державному реєстрі. І якщо власник квартири чи будинку з якоїсь причини не має документів про право власності, у такому випадку це право підтверджується на підставі інформації з Державного реєстру, яка отримується шляхом безпосереднього доступу до нього, без витребування відповідних дублікатів документів.
Інформація з Державного реєстру формується в якості Інформаційної довідки. Таку довідку можна отримати самостійно, або ж звернутися до найближчого ЦНАПУ чи державного або приватного нотаріуса. Довідка формується за лічені хвилини, і при самостійному отриманні онлайн коштуватиме 35 грн. Інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно є достатнім підтвердженням права власності на квартиру, будинок чи земельну ділянку
САМОСТІЙНО ОТРИМАЙТЕ ВИТЯГ З ДЕРЖРЕЄСТРУ ПРАВ- ЦЬОГО ДОСТАТНЬО:
https://buh.ligazakon.net/news/227350_yak-otrimati...
ТЕХПАСПОРТ ЗРОБИТЕ, ЯК ПОВЕРНЕТЕСЯ В УКРАЇНУ.
Юрист, м. Полтава, 4 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня!
Відновити правовстановлюючі документи на квартиру Ви можете лише на території України. Для цього Вам потрібно самостійно прибути до відповідних інстанцій або уповноважити свого представника, щоб він займався цим процесом. Для цього необхідно оформити довіреність у консульстві або іноземного нотаріуса.
Відновлення вкрадених правовстановлюючих документів на нерухомість – процедура, яка потребує звернення до кількох інстанцій для отримання дублікатів документів. Алгоритм дій наступний:
Вам необхідно звернутися до місцевого відділку поліції з заявою про крадіжку документів, де вкажете інформацію про втрачені документи. Отримайте довідку про прийняття заяви, оскільки вона може знадобитися для подальших дій.
Також заяву можете подати до кіберполіції https://ticket.cyberpolice.gov.ua/
Якщо документи на право власності оформлювались у нотаріуса, зверніться до нього. Нотаріус, який раніше оформлював документ, зможе видати дублікат або засвідчити його.
У разі, якщо документи видавались через органи місцевого самоврядування або інші установи, зверніться до відповідного ЦНАП, який видав оригінал документа, для отримання дублікату.
Уся інформація про право власності на нерухомість зберігається в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Зверніться до будь-якого державного або приватного нотаріуса чи ЦНАП для отримання витягу з реєстру про ваші права на нерухомість.
Отримання витягу з реєстру підтвердить Ваше право власності та може допомогти під час відновлення документів.
Якщо була втрачена технічна документація (технічний паспорт), зверніться до організації, яка проводила технічну інвентаризацію, або замовте новий технічний паспорт у Бюро технічної інвентаризації.
Рішення суду буде підставою для реєстрації прав власності та відновлення документів.
Ви або Ваш представник по довіреності можете звернутися до будь-якого відділення Державної податкової служби України (ДПС), незалежно від місця реєстрації або проживання.
У відділенні ДПС вам потрібно буде заповнити заяву на відновлення РНОКПП (форма № 5ДР).
При зверненні до податкової вам необхідно мати з собою паспорт громадянина України. Якщо паспорт у формі ID-картки, візьміть також витяг про реєстрацію місця проживання, якщо він не вклеєний у паспорт.
Зазвичай дублікат РНОКПП видається безкоштовно протягом декількох робочих днів. У разі необхідності можна уточнити термін видачі безпосередньо у відділенні.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Адвокат, м. Київ, 11 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю, відновлення документів на право власності на квартиру є важливим процесом, який включає кілька кроків. У Вашій ситуації, коли документи, такі як договір купівлі-продажу, технічний паспорт і ІПН, були втрачені чи викрадені за кордоном, а паспорт з пропискою в квартирі залишився, необхідно зробити наступне:
Отримання дублікату договору купівлі-продажуЗгідно зі статтею 34 ЗУ "Про нотаріат" Нотаріуси вчиняють такі нотаріальні дії видають дублікати нотаріальних документів, що зберігаються у справах нотаріуса;
Відповідно до ст. 53 ЗУ "Про нотаріат" У разі втрати або зіпсування документа, посвідченого або виданого нотаріусом чи посадовою особою органу місцевого самоврядування за письмовою заявою осіб, за дорученням яких або щодо яких вчинялася нотаріальна дія, нотаріусом чи посадовою особою органу місцевого самоврядування видається дублікат втраченого або зіпсованого документа.
Дублікати документів, посвідчених або виданих нотаріусом, посадовою особою органу місцевого самоврядування, можуть бути видані за письмовою заявою правонаступників осіб, за дорученням яких або щодо яких вчинялася нотаріальна дія, а дублікат іпотечного договору - в тому числі за письмовою заявою іпотекодержателя за іпотечним договором.
Дублікати документів, посвідчених або виданих нотаріусом, посадовою особою органу місцевого самоврядування, можуть бути видані за письмовою заявою спадкоємців осіб, за дорученням яких або щодо яких вчинялася нотаріальна дія, а також виконавця заповіту та на запит нотаріуса, яким заведено спадкову справу. У такому разі нотаріусу, крім свідоцтва про смерть таких осіб, подаються документи, що підтверджують родинні відносини (свідоцтво виконавця заповіту).
Дублікат заповіту може бути виданий зазначеним у заповіті спадкоємцям, виконавцю заповіту після подання ними свідоцтва про смерть заповідача. У разі смерті спадкоємців, зазначених у заповіті, дублікат може бути виданий їхнім спадкоємцям після подання ними свідоцтва про смерть заповідача і свідоцтва про смерть померлого спадкоємця.
До заяви про видачу дубліката заповіту або про видачу дубліката іншого документа спадкоємцям осіб, за дорученням яких або щодо яких вчинялася нотаріальна дія, виконавцю заповіту нотаріус долучає засвідчену ним копію свідоцтва про смерть та засвідчені копії інших документів, що підтверджують їхні родинні відносини (копію свідоцтва виконавця заповіту).
Дублікат секретного заповіту не видається.
Дублікати втрачених заповітів та довіреностей підлягають обов’язковій реєстрації у Спадковому реєстрі, Єдиному реєстрі довіреностей.
Дублікат документа повинен містити весь текст посвідченого або виданого документа, оригінал якого вважається таким, що втратив чинність.
На дублікаті документа робиться відмітка про те, що він має силу оригіналу, і вчиняється посвідчувальний напис. Крім того, про видачу дубліката нотаріус робить відмітку на примірнику документа, який зберігається у справах державної нотаріальної контори, державного нотаріального архіву чи приватного нотаріуса.
Тому ви можете звернутися до нотаріуса, який здійснював нотаріальне посвідчення вашого договору купівлі-продажу, для отримання дублікату цього документа. Нотаріуси зберігають архіви документів, і ви маєте право запросити дублікат.
Щодо відновлення технічного паспортуДля відновлення технічного паспорту необхідно звернутися до БТІ (Бюро технічної інвентаризації) за місцем знаходження нерухомості. Потрібно буде надати паспорт та, якщо є, будь-які інші документи, що підтверджують ваше право власності.
Відновлення ІПНЩоб відновити ІПН, зверніться до Державної податкової служби за місцем реєстрації. З собою потрібно мати паспорт громадянина України, а також можливе оформлення довіреності на іншу особу для дій у вашій відсутності.
Підтвердження права власностіЯкщо необхідно підтвердити право власності, виписку з Державного реєстру прав на нерухоме майно можна отримати в Центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП) або через електронні послуги Міністерства юстиції України. Така виписка буде підтвердженням вашого права власності.
Юрист, м. Харків, 16 років досвіду
Спілкуватися у чатіЗДРАВСТВУЙТЕ, ОЛЬГА!
Правоустанавливающие документы такие как договор купли-продажи, договор дарения, свидетельство о праве на наследство можно восстановить у нотариуса. Такие документы как свидетельство о государственной регистрации или отметки о регистрации права собственности ранее выдававшие / проставлявшие БТИ - можно получить в БТИ, а если они перенесены в государственный электронный реестр, то в ЦНАПе у государственного регистратора вещных прав на недвижимое имущество можно получить Выписку о регистрации вещного права на недвижимое имущество.
То есть.
Вариант № 1) У нотариуса, который осуществлял сделку. Если Вы не помните, что это за нотариус, Вы можете посмотреть эту информацию и реквизиты документа в Государственном реестре вещных прав на недвижимое имущество.
Это можно сделать онлайн. Если конечно документы оформлялись позже 2001 года. Если до, то копии регистрационных и правоустанавливающих документов должны быть в Деле в местном Бюро технической инвентаризации (БТИ).
Информационную справку о регистрации права на землю, дом, квартиру можно получить используя цифровую подпись на портале государственных услуг "Действие" (ДІЯ).
https://diia.gov.ua/services/informaciya-z-derzhav...
Вариант № 2) Если с момента сделки прошло много времени или их оформлял государственный нотариус, то возможно документы были переданы в нотариальный архив.
Согласно Правил ведения нотариального делопроизводства, утвержденных приказом Министерства юстиции Украины от 22.12.2010 № 3253/5:
Если контора ликвидируется, все дела передаются в упорядоченном состоянии нотариальному архиву из приказа территориального органа Министерства юстиции.
При замещении частного нотариуса пользование его документами и архивом осуществляется в порядке и в пределах сроков, определенных договором о замещении его другим нотариусом.
Документы нотариального делопроизводства передаются замещаемым частным нотариусом для пользования на основании акта приемки-передачи нотариуса, который замещает его, что подписывается ими.
Частный нотариус, нотариальная деятельность которого прекращена (в том числе в связи с аннулированием свидетельства о праве на занятие нотариальной деятельностью), обязан в течение месяца со дня получения копии приказа передать в нотариальный архив все документы нотариального делопроизводства и архива частного. Если этот срок недостаточен, он может быть продлен по решению территориального органа Министерства юстиции, но не более одного месяца.
На хранение в нотариальный архив передаются дела нотариальных документов постоянного и длительного (свыше 10 лет) хранения в упорядоченном состоянии, а также законченные в делопроизводстве документы справочного и учетного характера согласно соответствующим номенклатурам дел.
Контора передает дела нотариальных документов через два года после истечения десятилетнего срока их хранения в соответствующей конторе согласно графику, утвержденному заведующим нотариальным архивом.
Дела нотариальных документов и архив частного нотариуса передаются нотариальному архиву только в случае прекращения нотариальной деятельности частного нотариуса (в том числе в связи с аннулированием свидетельства о праве на занятие нотариальной деятельностью)..
То есть, если документы оформлял точно частный нотариус, то обращаться нужно к нему. Если конечно этот нотариус еще работает.
Если Вы не в Украине, то получить / восстановить документы может только Ваш уполномоченный представитель, которому Вы оформите доверенность на такие действия в Консульстве Украины по месту нахождения или у местного нотариуса, но с проставлением АПОСТИЛЯ и последующим переводом на украинский язык (уже в Украине).
Технический паспорт на квартиру / дом не является правоустанавливающим или регистрационным документом на жилье. Его можно сделать путём оформления соответствующего заказа технику государственного (муниципального) или частного бюро технической инвентаризации.
https://bti.com.ua/ (Комунальне підприємство Київської міської ради "Київське міське бюро технічної інвентаризації").
Для оформлення замовлень не обов`язково відвідувати Бюро. Пропонуємо скористатися сервісом ON-LINE замовлення техпаспорта та ON-LINE замовлення інформаційної довідки. Електронні листи надіслані у неробочі дні будуть опрацьовані найближчого робого дня.
С уважением и пониманием, юрист Ярослав Турчин (г. Гамбург, Германия)