Задайте питання юристу

880 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 12 листопада 2024, питання №122638 650₴

Мобілізували виключеного з обліку за ст. в 2022р.

Вчора чоловіка забрали бусом в ТЦК, при ньому була копія військового квитка де вказано що він виключений з обліку за статтею.
Чи можна і як правильно оскаржити дії ТЦК.
У військоматі його запевнили що йому просто оновлять військовий квиток.
Затлефонував сказав де він і що телефон віддадуть за 6 днів.
Цікавить консультація і дальші дії в суді.

Відповіді юристів (5)

    Дерій Владислав Олегович

    Вітаю Вас!

    1. Чому в чоловіка була копія військового квитка, а не оригінал? Чи реєструвався чоловік в Резерв+?

    2. Якщо чоловік був виключений з військового обліку - він є невійськовозобов'язаний. Його не мали права бусифікувати та затримувати.

    Поновити його на військовому обліку та направити на ВЛК не мають права, адже згідно п.2 ч.1 ст.37 "Про військовий обов'язок і військову службу" взяти на військовий облік можуть громадян, які ЗНЯТІ за наказом МОУ, а якщо чоловік є ВИКЛЮЧЕНИМ з військового обліку згідно ЗАКОНУ і підтвердженням цього є відповідна відмітка у військово-обліковому документі, то згідно законодавства діючого на сьогоднішній день поновлення на військовому обліку виключених з нього – не передбачене.

    Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

    3. Оновлювати військовий квиток (крім випадків коли він втрачений/викрадений) йому не потрібно, адже згідно Прикінцевих та перехідних положень Закону № 3633-IX військово-обліковий документ, що визначає належність його власника до військового обов’язку, виданий до дня набрання чинності цим Законом, є чинним та не потребує обов’язкової заміни у випадку (з підстав) затвердження органом державної влади нової форми військово-облікового документа.

    4. Зверніться до адвоката за місцем проживання, щоб він витягнув чоловіка з ТЦК, адже це порушення прав людини.

    5. Зателефонуйте та напишіть заяву в Генеральну прокуратуру, Державне бюро розслідувань, Національну поліцію та повідомляйте про незаконне позбавлення волі/викрадення (стаття 146 ККУ) та перевищення військовою службовою особою влади чи службових повноважень (стаття 426-1 ККУ).

    6. Негайно зверніться до районного суду за місцем розташування ТЦК зі скаргою на незаконне позбавлення свободи Вашого чоловіка працівниками ТЦК та вимогою звільнити його. Вашого чоловіка повинні доставити до слідчого судді і з'ясувати обставини на підставі який він незаконно утримується працівниками ТЦК. Слідчий суддя зобов'язаний звільнити чоловіка!

    Згідно статті 206 КПК. Загальні обов’язки судді щодо захисту прав людини

    1. Кожен слідчий суддя суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться особа, яка тримається під вартою, має право постановити ухвалу, якою зобов’язати будь-який орган державної влади чи службову особу забезпечити додержання прав такої особи.

    2. Якщо слідчий суддя отримує з будь-яких джерел відомості, які створюють обґрунтовану підозру, що в межах територіальної юрисдикції суду знаходиться особа, позбавлена свободи за відсутності судового рішення, яке набрало законної сили, або не звільнена з-під варти після внесення застави в установленому цим Кодексом порядку, він зобов’язаний постановити ухвалу, якою має зобов’язати будь-який орган державної влади чи службову особу, під вартою яких тримається особа, негайно доставити цю особу до слідчого судді для з’ясування підстав позбавлення свободи.

    3. Слідчий суддя зобов’язаний звільнити позбавлену свободи особу, якщо орган державної влади чи службова особа, під вартою яких тримається ця особа, не надасть судове рішення, яке набрало законної сили, або не доведе наявність інших правових підстав для позбавлення особи свободи.

    4. Якщо до доставлення такої особи до слідчого судді прокурор, слідчий звернеться з клопотанням про застосування запобіжного заходу, слідчий суддя зобов’язаний забезпечити проведення у найкоротший строк розгляду цього клопотання.

    5. Незалежно від наявності клопотання слідчого, прокурора, слідчий суддя зобов’язаний звільнити особу, якщо орган державної влади чи службова особа, під вартою яких трималася ця особа, не доведе:

    1) існування передбачених законом підстав для затримання особи без ухвали слідчого судді, суду;

    2) неперевищення граничного строку тримання під вартою;

    3) відсутність зволікання у доставленні особи до суду.

    6. Якщо під час будь-якого судового засідання особа заявляє про застосування до неї насильства під час затримання або тримання в уповноваженому органі державної влади, державній установі (орган державної влади, державна установа, яким законом надано право здійснювати тримання під вартою осіб), слідчий суддя зобов’язаний зафіксувати таку заяву або прийняти від особи письмову заяву та:

    1) забезпечити невідкладне проведення судово-медичного обстеження особи;

    2) доручити відповідному органу досудового розслідування провести дослідження фактів, викладених в заяві особи;

    3) вжити необхідних заходів для забезпечення безпеки особи згідно із законодавством.

    7. Слідчий суддя зобов’язаний діяти в порядку, передбаченому частиною шостою цієї статті, незалежно від наявності заяви особи, якщо її зовнішній вигляд, стан чи інші відомі слідчому судді обставини дають підстави для обґрунтованої підозри порушення вимог законодавства під час затримання або тримання в уповноваженому органі державної влади, державній установі.

    8. Слідчий суддя має право не вживати дій, зазначених у частині шостій цієї статті, якщо прокурор доведе, що ці дії вже здійснені або здійснюються.

    9. Слідчий суддя зобов’язаний вжити необхідних заходів для забезпечення особи, яка позбавлена свободи, захисником і відкласти будь-який розгляд, у якому бере участь така особа, на необхідний для забезпечення особи захисником час, якщо вона бажає залучити захисника або якщо слідчий суддя вирішить, що обставини, встановлені під час кримінального провадження, вимагають участі захисника.

    Не гайте часу - звертайтеся до поліції, ДБР, адвоката, прокуратури та слідчого судді за місцезнаходженням ТЦК. Якщо чоловік пройде ВЛК, то його с високою ймовірністю визнають придатним і можуть незаконно мобілізувати.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Бажаю Вам успіху!

    Турчин Ярослав Олександрович

    ДОБРОГО РАНКУ, пані ОЛЬГА! Щиро Вам співчуваю.

    Особи, які виключені з військового обліку не оновлюють квитки, ці квитки з відміткою про виключення ЗАБОРОНЕНО вилучати у громадян. Не існує жодного нормативного акту, який би передбачав потребу заміни чи видачі нового військово-облікового документу тим, кого ВИКЛЮЧИЛИ З ОБЛІКУ за станом здоров"я.

    ВІдповідно до останнього абзацу ч. 6 ст. 37 Закону України "Про військовий обов"язок і військову службу", У громадянина, якого виключено з військового обліку відповідно до пунктів 3 та 4 цієї частини, військово-обліковий документ не вилучається. До військово-облікового документа громадянина вносяться дані про виключення із військового обліку.

    {Стаття 37 із змінами, внесеними згідно із Законами № 1254-VI від 14.04.2009, № 2926-VI від 13.01.2011, № 3353-VI від 12.05.2011, № 5404-VI від 02.10.2012, № 406-VII від 04.07.2013, № 589-VII від 19.09.2013, № 1275-VII від 20.05.2014, № 1634-VII від 12.08.2014, № 116-VIII від 15.01.2015, № 267-VIII від 19.03.2015, № 901-VIII від 23.12.2015, № 440-IX від 14.01.2020; в редакції Закону № 1357-IX від 30.03.2021; із змінами, внесеними згідно із Законами № 1150-IX від 28.01.2021, № 1417-IX від 27.04.2021, № 1871-IX від 05.11.2021, № 2995-IX від 21.03.2023, № 3621-IX від 21.03.2024; в редакції Закону № 3633-IX від 11.04.2024}

    Відповідно до підпункту 12 пункту 2 Розділу ІІ. Прикінцеві та перехідні положення Закону України від 11 квітня 2024 року № 3633-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку"

    військово-обліковий документ, що визначає належність його власника до військового обов’язку, виданий до дня набрання чинності цим Законом, є чинним та не потребує обов’язкової заміни у випадку (з підстав) затвердження органом державної влади нової форми військово-облікового документа;

    Аналогічні положення містять постанови Кабінету Міністрів України від 30.12.2022 р. № 1487, від 16.05.2024 р. № 559, № 560 (в чинних редакціях).

    ОТЖЕ, вимога замінити військовий квиток - незаконна і скоріш за все переслідує шахрайську мету мобілізацію без врахування військово-облікового статусу невійськовозобов"язаний.

    Без рішення суду людину можуть тримати не більше 3 діб. Про які 6 днів йде мова. Це відверте викрадення людини організованим злочинним угрупуванням виходить та утримання в неустановленому для цього місці проти волі людини.

    Відповідно до ст. 263 КУпАП загальний строк адміністративного затримання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, становить не більш як 3 години. Але, наприклад, в необхідних випадках для встановлення особи та/або з’ясування обставин правопорушення, строк затримання може становити до трьох діб.

    Слід писати заяву в державне бюро розслідувань щодо вчинення посадовими особами ТЦК та СП службового злочину в умовах воєнного стану.

    Стаття 426-1 Кримінального кодексу України (перевищення військовою особою влади чи службових повноважень). Вона передбачає від 2 до 12 років позбавлення волі.

    https://dbr.gov.ua/pov-crime

    Мало того, я маю значні сумніви, що затримання проводила як це належить поліція та зі складанням протоколу затримання, забезпеченням права на захист адвоката та ін. вимогами чинного законодавства. Тобто формально людину викрали та обмежили її волю особи, які не мали на це законних повноважень.

    Якщо не буде ніяких заяв, то людину банально будуть катувати чи силоміць відправлять до учбового центру і вже ніякі суди та інші речі не допоможуть. Надійно зберігайте оригінал військового квитка із записом про виключення з обліку. Ні у якому разі НІКОМУ не віддавайте оригінал, бо знищать і скажуть, що нічого ніколи не було.

    В суд можна було подавати, якби в Резерв+ відмовились вносити дані про виключення з обліку. А оскаржувати бусифікацію неможливо, бо ніколи в житті Ви не доведете трусливим суддям, що ТЦК та інші особи у формі без розпізнавальних знаків, так звані дружини сприяння ТЦК - чинять беззаконня.

    Єдине що ще якось на них впливало - це відкриття кримінальної справи. А то потім буде історія як бувало до цього - сам прийшов, сам підписав... А чому побитий та закатований, ну то ми його таким на вулиці знайшли. Таких епізодів десятки, якщо не сотні.

    Я Вам щиро співчуваю, але під лежачий камінь вода не тече. Якщо вже зараз йде розмова про якісь 6 днів, то його ніхто не планує відпускати до дому. Змусіть пройти ВЛК, і мобілізують. І можете потім судитися хоч 20 років... жоден суд не захистить права людини, яка вже зарахована до лав ЗСУ, хай хоч триста разів незаконно.

    Шукайте адекватного адвоката за місцем події, бо самі Ви скоріш за все чоловіка не витягнете з цієї організації.

    Головне не мовчати. Дзвоніть куди тільки можна, якщо Ваша позиція законна і до Вас не може бути будь-яких питань.

    Гаряча лінія Міноборони. 0 800 50 04 42

    Служба військового правопорядку Львова. 79000, Львів, площа Соборна, 6 Західне ТУ ВСП (м. Львів) (032-255-47-36), (032)239-82-07

    Але маю зауважити, що все ж є рідкі судові прецеденти, коли суди скасовують мобілізацію та зобов"язують військову частину звільнити зі служби. Але органи мобілізації не здаються і бігають - оскаржують це все по судам, затягуючи звільнення та підводячи людину під статті за непокору, за відмову їхати на м"ясо на нуль та ін.

    https://sud.ua/uk/news/publication/306478-mobilizo...

    Мобілізували заброньованого – Івано-Франківський суд скасував наказ начальника ТЦК про призов і зобов’язав військову частину звільнити чоловіка з військової служби

    ТЦК призвав чоловіка, який мав бронювання від мобілізації, а військова частина відмовила у звільненні з військової служби, бо бронювання не є підставою для звільнення – суд скасував рішення ТЦК і зобов’язав військову частину звільнити зі служби позивача.

    Керівник ТЦК зобов`язаний організувати проведення перевірок стану бронювання військовозобов`язаних на період мобілізації. ТЦК має перевірити наявність чи відсутність права на відстрочку від призову за мобілізацією, ураховуючи відповідне повідомлення з боку особи.

    Необізнаність ТЦК про наявність у особи права на відстрочку від призову не спростовує наявності такого права.

    Зарахування до списків особового складу військової частини є похідним від наказу ТЦК про мобілізацію, а отже, такі дії військової частини також порушують права заброньованої особи, тому суд може зобов`язати військову частину ухвалити рішення про звільнення особи від проходження військової служби.

    Відповідну позицію висловив Івано-Франківський окружний адміністративний суд у рішенні від 19 липня 2024 року по справі №300/4328/24.

    Рішення суду 1-ї інстанції https://reyestr.court.gov.ua/Review/120487083

    Але ж звісно, що ніхто нікого не звільнив. Бо подали апеляцію та й взагалі, хто такий суд, щоб примушувати таких поважних людей щось виконувати. Тому краще на березі не потрапляти до військових частин, бо навіть з десятком судових рішень без неофіційного вирішення - ситуацію буде відмотати на початковий етап буде вкрай складно. Краще захищати чоловіка від протиправного обвинувачення в рамках кримінальної справи, ніж потім шукати і намагатися витягнути його з нуля.

    Шанси, що ТЦК немає чим зайнятися і вони вирішили видати йому новий квиток, щоб все гаразд у нього в житті було - 1 зі 100. Тому я в ньому об"єктивно сумніваюся, особливо у відношенні ТЦК Львівщини.

    Ще раз прийміть мої щирі співчуття.

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Ольга!

    Сподіваюсь, що чоловік не був виключений з військової служби, як раніше засуджений за тяжкий або особливо тяжкий злочин, бо наразі цю категорію осіб не знімають з обліку і тим більше не виключають.

    Але давайте по суті...

    ПО-ПЕРШЕ

    Звичайно, за наявності військового квитка з відміткою "непридатний до служби з виключенням з військового обліку", чоловіка не мали права затримувати та доставляти до ТЦК, оскільки він не є військовозобов'язаним!

    Згідно з ч. 6 ст. 37 Закону України "Про військовий обов"язок і військову службу":

    "у громадянина, якого виключено з військового обліку відповідно до пунктів 3 та 4 цієї частини, військово-обліковий документ не вилучається. До військово-облікового документа громадянина вносяться дані про виключення із військового обліку".

    Іноді в таких випадках достатньо аби дані про Вашого чоловіка були в Дії або у Резерві+. Чи він реєструвався в таких додатках?

    Крім того, відповідно до ст. 263 КУпАП загальний строк адміністративного затримання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, якщо навіть воно було законним, становить не більш як 3 години!

    Також в необхідних випадках для встановлення особи та/або з’ясування обставин правопорушення, строк затримання може становити до трьох діб. Але точно не більше того!!! Тобто аж ніяк не 6 діб.

    Про все решту, як то утримування у військоматі, позбавлення зв'язку з рідними тощо я вже просто мовчу!

    В таких випадках треба негайно викликати поліцію. Часто поліцейський патруль не реагує на грубі порушеннря закону військовими. Але, наскільки мені відомого з мого досвіду, саме у західнеому регіоні України це іноді спрацьовує.

    Параллельно слід, не мешкаючи, подавати заяву про злочин до ДБР, оскільки тут є ознаки стаття 426-1 Кримінального кодексу України (перевищення військовою особою влади чи службових повноважень).

    У разі подання заяви про злочин рекомендую керуватись дописами статті 214 Кримінального процесуального кодексу Укараїни:

    "1. Слідчий, дізнавач, прокурор невідкладно, але не пізніше 24 годин після подання заяви, повідомлення про вчинене кримінальне правопорушення або після самостійного виявлення ним з будь-якого джерела обставин, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення, зобов’язаний внести відповідні відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань, розпочати розслідування та через 24 години з моменту внесення таких відомостей надати заявнику витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань. Слідчий, який здійснюватиме досудове розслідування, визначається керівником органу досудового розслідування, а дізнавач - керівником органу дізнання, а в разі відсутності підрозділу дізнання - керівником органу досудового розслідування.

    2. Досудове розслідування розпочинається з моменту внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань. Положення про Єдиний реєстр досудових розслідувань, порядок його формування та ведення затверджуються Офісом Генерального прокурора за погодженням з Міністерством внутрішніх справ України, Службою безпеки України, Національним антикорупційним бюро України, Державним бюро розслідувань, органом Бюро економічної безпеки України.

    4. Слідчий, прокурор, інша службова особа, уповноважена на прийняття та реєстрацію заяв і повідомлень про кримінальні правопорушення, зобов’язані прийняти та зареєструвати таку заяву чи повідомлення. Відмова у прийнятті та реєстрації заяви чи повідомлення про кримінальне правопорушення не допускається.".

    Якщо Ваша заява приймається, а дані в ЄРДР не вносяться треба одразу оскаржувати такі дії ДБР до слідчого судді.

    Згідно ст. 303 КПКУ:

    "Рішення, дії чи бездіяльність слідчого, дізнавача або прокурора, які можуть бути оскаржені під час досудового розслідування, та право на оскарження

    1. На досудовому провадженні можуть бути оскаржені такі рішення, дії чи бездіяльність слідчого, дізнавача або прокурора:

    1) бездіяльність слідчого, дізнавача, прокурора, яка полягає у невнесенні відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань після отримання заяви чи повідомлення про кримінальне правопорушення, у неповерненні тимчасово вилученого майна згідно з вимогами статті 169 цього Кодексу, а також у нездійсненні інших процесуальних дій, які він зобов’язаний вчинити у визначений цим Кодексом строк, - заявником, потерпілим, його представником чи законним представником, підозрюваним, його захисником чи законним представником, представником юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, володільцем тимчасово вилученого майна, іншою особою, права чи законні інтереси якої обмежуються під час досудового розслідування;".

    Якщо за визначених вище умов чоловіка все ж таки мобілізують, накза воєнкому про мобілізацію можна буде легко оскаржити в суді. Слава богу, час є, поки чоловік буде знаходитись в учбовому центрі.

    ПО-ДРУГЕ

    У випадку, якщо виключення з обліку, зазначене у військовому квитку, все ж таки відбувалось у мирний час, а це означає, що у воєнний час чоловік визнаний обмежено придатним до військової служби, треба особливу увагу звернути на проходження ним військово-лікарської комісії. Тому що в подібних випадках ВЛК під час мобілізації часто проводять недбало і визнають чоловіків придатними до служби!

    Тут треба зібрати всі наявні медичні документи про хвороби Вашого чоловіка і надати їх профільним лікарям, які є членами ВЛК.

    У разі правильного, контрольованого Вами проходження ВЛК чоловік, принаймні, має шанс не потрапити в окопи, і його зобов'язані направити на службу в ТЦК, військові учбові заклади, частини забезпечення тощо.

    Одним словом, тут треба розбиратися, бо до Вас є багато питань.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    Вчора чоловіка забрали бусом в ТЦК, при ньому була копія військового квитка де вказано що він виключений з обліку за статтею. Чи можна і як правильно оскаржити дії ТЦК. У військоматі його запевнили що йому просто оновлять військовий квиток. Затлефонував сказав де він і що телефон віддадуть за 6 днів. Цікавить консультація і дальші дії в суді.

    Де зараз перебуває Ваш чоловік? Він був визнаний непридатним та виключеним з військового обліку? Чи мова йде про судимість? Чи була наявною інформація про виключення чоловіка з військового обліку в "Оберіг"?

    Чи маєте Ви з ним зв'язком? Йому ні в якому разі не можна погоджуватися на проходження ВЛК і подальші дії, якщо його дійсно було виключено з військового обліку. Але потрібно проаналізувати Вашу ситуацію більш детально.

    Чи є шанс вийти прямо з навчального центру? Як би прикро мені не було це говорити, але вони мінімальні. Справа в тому, що в цілому теоретичні шанси на оскарження мобілізації Ви маєте, це 100%, але на це може піти не один місяць. Як правило, розгляд таких кейсів розтягується на 8-12 місяців.

    Звісно, подавати позов до суду потрібно, при чому ТЕРМІНОВО, Для цього треба підписати договір з адвокатом, який спробує витребувати всі матеріали з ТЦК та СП та підготує позов. Зараз Вам потрібно телефонувати на гарячі лінії МОУ. Генерального штабу, реєструвати скарги на незаконну мобілізацію, адже під час цього питання щодо статусу чоловіка не вивчалося від слова "зовсім".

    Якщо він не проходив ВЛК - шанси є. За судовою практикою, відсутність доказів проходження чоловіком медичного огляду свідчить про недотримання ТЦК процедури мобілізації особи.

    Діяти потрібно якнайшвидше.

    З повагою!

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    Перелік повноважень ТЦК та СП було затверджено постановою Кабінету міністрів №154 від 23 лютого 2022 року "Про затвердження Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки".

    Деякі повноваження передбачені також:

    В цілому ТЦК та СП мають право на здійснення різних заходів.

    Повноваження ТЦК та СП в Україні: повний перелік

    Виходячи з вищесказаного, ТЦК та СП в Україні під час війни мають такі повноваження:

    • виконання рішень призовних комісій про направлення громадян України для проходження базової військової служби - за сприяння місцевих держадміністрацій і виконавчих органів міських рад
    • взаємодія з місцевими держадміністраціями - з питань залучення громадян на військову службу та проходження громадянами альтернативної (невійськової) служби
    • ведення військового обліку призовників, військовозобов'язаних та резервістів
    • ведення обліку громадян України, які уклали контракт добровольця територіальної оборони, ветеранів війни та військової служби, інших осіб (які мають право на пенсійне забезпечення відповідно до закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб")
    • ознайомлення громадян України з їх правами та обов'язками - під час взяття на військовий облік, направлення для проходження базової військової служби, призову на військову службу та проходження зборів, а Центральне управління та регіональні органи СБУ, відповідні підрозділи розвідувальних органів України - під час призову на військову службу та проходження зборів
    • оформлення та видача військово-облікових документів призовникам, військовозобов'язаним та резервістам
    • взаємодія з місцевими держадміністраціями, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування - з питань військового обліку призовників, військовозобов'язаних та резервістів, бронювання військовозобовя'заних на період мобілізації та на воєнний час
    • проведення агітації, відбору, вивчення, оформлення документів кандидатів на військову службу за контрактом (у тому числі осіб офіцерського складу) та їх направлення до військових частин, навчальних військових частин (центрів)
    • оповіщення та призов громадян (крім військовозобов'язаних та резервістів СБУ й розвідувальних органів) - на військову службу за призовом осіб офіцерського складу, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період (зарахованих до військового оперативного резерву), на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період (незалежно від місця їх перебування на військовому обліку)
    • виявлення та попередній відбір кандидатів для направлення до вступу на навчання у вищих військових навчальних закладах або військових навчальних підрозділах закладів вищої освіти
    • надання інформації командирам військових частин - про військовозобов'язаних, які перебувають на військовому обліку (з метою добору громадян для проходження служби у військовому резерві та військової служби за контрактом)
    • розробка планів проведення мобілізації людських і транспортних ресурсів, удосконалення системи оповіщення, збору та поставки зазначених мобілізаційних ресурсів на відповідній території
    • ведення на відповідній території обліку підприємств, які залучаються до виконання мобілізаційних завдань, а також обліку людських і транспортних ресурсів, призначених для задоволення потреб оборони держави
    • контроль за проведенням на підприємствах, у закладах освіти роботи з ведення військового обліку призовників, військовозобов'язаних та резервістів, бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час
    • розгляд звернень військовослужбовців, працівників та членів їх сімей, а також громадян із питань, що належать до компетенції ТЦК та СП
    • ведення прийому громадян, які звертаються із зазначених питань, видача необхідних довідок та інших документів
    • ведення обліку осіб, звільнених з військової служби із ЗСУ в запас або у відставку, які проживають на відповідній території - для оформлення документів, що додаються до пенсійної справи відповідно до закону "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб"
    • видача довідок громадянам про проходження військової служби, зокрема про період участі у бойових діях (для врахування до стажу)
    • вивчення питань щодо потреби в комплектуванні штатних посад ТЦК та СП військовослужбовцями, державними службовцями та працівниками, а також внесення пропозицій щодо їх підготовки й підвищення кваліфікації, проведення роботи з персоналом
    • звернення до Національної поліції або її територіальних підрозділів - щодо надання відомостей стосовно призовників про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутності (наявності) судимості
    • звернення до органів Національної поліції (в установленому законом порядку) - щодо доставлення до ТЦК та СП осіб, які вчинили адміністративні правопорушення (передбачені статтями 210 і 210-1 КУпАП)
    • розгляд справ (цілодобово під час проведення мобілізації та/або у період воєнного стану) про адміністративні правопорушення та накладення адміністративних стягнень - відповідно та з дотриманням КУпАП

    З 18 травня 2024 року всі чоловіки віком від 18 до 60 років зобов’язані завжди мати при собі військово-обліковий документ в паперовій формі або військово-обліковий документ в електронній формі, разом з документом, що посвідчує особу.

    Військово-обліковий документ – документ, що визначає належність його власника до виконання військового обов’язку.

    Військово-обліковий документ оформляється (створюється) та видається громадянину України, який є призовником, військовозобов’язаним або резервістом, у тому числі, якщо він був виключений з військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів - відповідно стосується громадян, які визнані непридатними до військової служби та досягли граничного віку перебування в запасі.

    У період проведення мобілізації (крім цільової) уповноважені представники територіального центру комплектування та соціальної підтримки або поліцейські, а також представники Держприкордонслужби мають право вимагати у громадян чоловічої статі віком від 18 до 60 років військово-обліковий документ (військово-обліковий документ в електронній формі) разом з документом, що посвідчує особу.

    У разі встановлення, що громадянин порушує правила військового обліку, визначені Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 5, ст. 409), або Законом України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, виявлення розбіжностей військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів старший групи оповіщення пропонує резервісту або військовозобов’язаному (крім резервістів та військовозобов’язаних СБУ та розвідувальних органів) прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для взяття на військовий облік, проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби, уточнення своїх персональних даних, даних військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів. Із зазначеною метою громадянину оформляється та вручається повістка.

    ВАШ ЧОЛОВІК НЕ МАВ ВОД (ТІЛЬКИ КОПІЮ), ТОМУ ЙОГО ЗАТРИМАЛИ ТА ДОПРАВИЛИ ДО ТЦКСП - ТУТ НЕМАЄ ЩО ОСКАРЖУВАТИ.

    ЩОБ ВИРІШИТИ, ЩО РОБИТИ ДАЛІ, ТРЕБА РОЗУМІТИ НА ЯКІЙ ПІДСТАВІ ВАШОГО ЧОЛОВІКА УТРИМУЮТЬ В ТЦКСП. ЩОБ НЕ НАРОБИТИ ПОСПІХОМ ЗАЙВОГО, ЗВЕРНІТЬСЯ ЗА ДОПОМОГОЮ ДО АДВОКАТА, А ВІН НЕХАЙ ВСЕ З'ЯСУЄ.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України