Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
880 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
На початку Серпня влаштувався на роботу
надали бронювання орієнтовно 20.08. надали папери та сказали відправити заказним листом, або краще особисто занести у ТЦК особисто. Бронювання по 05.01.2025
03.09.2024 надав данні документи на огляд у канцелярію ТЦК
У мене взяли:
Наказ Мінекономіки
Повідомлення про бронювання
Витяг наказу Мінекономіки
Інформ. Про підприємство
На копії поставили штамп (Фото додав). Сказали що я правильно зробив що прийшов особисто і це займе до місяця і буде швидше чим через пошту.
15.10.24 поставив Резерв та оновив данні. Сподіваючись побачити там бронювання. Його не було. Попросив знайомого пробити через Оберіг і також бронювання не має. Розшуку не має.
Почав телефонувати до ТЦК та просити переадресувати на канцелярію
Канцелярія каже папери отримали та передали у кабінет постановки на обік.
Кабінет постановки на облік Жінка волає матом по рускій і кладе слухавку. На 3-тій день додзвонився до неї вона була в настрої. Сказала що папери у керівника. Телефону у нього не має і вам по телефону не надам ні якої інформації а вдруг я розвідник (брєд якийсь). Каже вівторок - четвер на 9.00 (виглядає як кидалова щоб мене заманить). Коли сказав що зайнятий на роботі і прийду після обіду почала знову волати і кинула слухавку.
Що є
Тимчасовий військовий квиток
Дата ВЛК 06.2023 (на момент ВЛК навчався на 2-гому виші.)
ВОС 111000
Молодший лейтенант
Жодних повісток та листів на адресу прописки не надходило.
На роботі кажуть що я маю піти в ТЦК та добитись внесення мене в Оберіг з подальшим відображенням у Резерв + (так у більшості з роботи) кажуть що це не до кінця виконане бронювання
Потрібно їздити у відрядження по області, а в мене не має у Оберіг
Підкажіть мої дії. Я можу безпечно йти у ТЦК ? мене можуть направити на медкомісію ? Можливо вони хочуть з мене стягнути 17к грн. за невчасне оновлення даних ? Надайте будь-ласка поради як діяти у даній ситуації щоб у майбутньому я міг отримати наступне бронювання.
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (3)
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Олександре!
Відповідно до законодавства ТЦК повинен був упродовж 5 днів після того, як Ви надали документи до останнього, зарахувати Вас на спеціальний облік та внести дані у Єдиний державний реєстр. Тобто - це прямий обов'язок ТЦК, передбачений Постановою КМУ №76 "Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час":
12. З метою оформлення військовозобов’язаним відстрочки Мінекономіки надсилає рішення про бронювання військовозобов’язаних органам державної влади, іншим державним органам, якими подано списки, а також Міноборони (СБУ, Службі зовнішньої розвідки, розвідувальному органу Міноборони).
Міноборони (СБУ, Служба зовнішньої розвідки, розвідувальний орган Міноборони) у триденний строк доводить зазначене рішення до відома відповідних територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (відповідного підрозділу Центрального управління та/або регіональних органів СБУ, відповідного підрозділу Служби зовнішньої розвідки, відповідного підрозділу розвідувального органу Міноборони).
Орган державної влади, інший державний орган, орган місцевого самоврядування, підприємство, установа та організація видають військовозобов’язаному витяг із зазначеного рішення за формою згідно з додатком 3.
Витяг, засвідчений підписом керівника та скріплений печаткою (у разі її наявності) відповідного органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи чи організації, є документом, що підтверджує надання військовозобов’язаному відстрочки.
Витяг видається військовозобов’язаному під розпис у відомості видачі бланків спеціального військового обліку, складеній за формою згідно з додатком 4.
Органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації у п’ятиденний строк з дня видачі витягу військовозобов’язаному надсилають територіальному центру комплектування та соціальної підтримки, в якому військовозобов’язаний перебуває на військовому обліку (відповідному підрозділу Центрального управління та/або регіональному органу СБУ, відповідному підрозділу Служби зовнішньої розвідки, відповідному підрозділу розвідувального органу Міноборони), повідомлення про бронювання військовозобов’язаного за формою згідно з додатком 5 для зарахування його на спеціальний військовий облік.
Територіальний центр комплектування та соціальної підтримки, в якому військовозобов’язаний перебуває на військовому обліку (відповідний підрозділ Центрального управління та/або регіональний орган СБУ, відповідний підрозділ Служби зовнішньої розвідки, відповідний підрозділ розвідувального органу Міноборони), на підставі рішення про бронювання військовозобов’язаних зараховує у строк не більш як п’ять робочих днів з дня його отримання такого військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік із внесенням відомостей про надану відстрочку в Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів.
Відповідно до вищезгаданої Постанови: "витяг, засвідчений підписом керівника та скріплений печаткою (у разі її наявності) відповідного органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи чи організації, є документом, що підтверджує надання військовозобов’язаному відстрочки".
Тож, у Вас є витяг, який підтверджує Ваше право на відстрочку та доказ того, що Ви надали до ТЦК всі необхідні підтверджуючи документи ще у вересні.
Проте, дані про Ваше перебування на спеціальному обліку повинні бути внесені до реєстру.
Стаття 23 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»
1) заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, і перебувають на спеціальному військовому обліку".
Щодо проходження ВЛК, то згідно пункту 63 Постанови КМУ №560 "Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»":
Військовозобов’язані, у яких строк дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не завершився, на медичний огляд не направляються, крім випадків, коли військовозобов’язані приймаються на військову службу за контрактом".
Отже, під час діючої відстрочки Вас не мають права направити на проходження ВЛК.
Щодо притягнення Вас до амінистративної відповідальності у зв'язку із неоновленням даних, то це можливо і станом на зараз практикується в ТЦК. Проте, навіть за умови винесення постанови, Ви матимете право оскаржити останню у судовому порядку.
Щодо загальної інформації з приводу оскарження постанови, то:
«Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Особливості розгляду справ про адміністративні правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті та про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), встановлюються статтями 279 - 1-279 - 8 цього Кодексу.
30 січня 2020 року Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в рамках справи № 482/9/17, адміністративне провадження №К/9901/38702/18 (ЄДРСРУ № 87268086) та справі №308/12552/16-а, адміністративне провадження №К/9901/32526/18 (ЄДРСРУ № 87268082) досліджував принцип належного повідомлення особи про розгляд справи про притягнення до адміністративної відповідальності.
Верховний суд вказує, що особі до якої застосовується адміністративна санкція, повинно бути забезпечено право завчасно знати про час та місце розгляду справи. Це право є гарантією реалізації інших прав - на участь в розгляді справи про адміністративне правопорушення, висловлення заперечень, надання доказів, захист тощо.
Законодавство покладає обов`язок щодо своєчасного повідомлення особи про час та місце розгляду справи на уповноважену посадову особу. Зміст цього обов`язку не вичерпується надсиланням тексту відповідного повідомлення, оскільки саме лише надсилання, без отримання, не свідчить про поінформованість особи про час та місце розгляду справи, а отже робить це право недієвим».
«Розглянувши справу про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) виносить постанову по справі. Постанова виконавчого органу сільської, селищної, міської ради по справі про адміністративне правопорушення приймається у формі рішення.
Постанова повинна містити:
найменування органу (прізвище, ім’я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову;
дату розгляду справи;
відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування;
опис обставин, установлених під час розгляду справи;
зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;
прийняте у справі рішення».
Строк для оскарження постанови про притягнення до адміністративної відповідальності становить 10 днів з дня її винесення. У разі пропуску цього строку з поважних причин, останній можна поновити.
Строки притягнення до адміністративної відповідальності:
«Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначених у частині сьомій цієї статті, та за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).
Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення».
Тобто, якщо Міністерство оборони України як держатель такого реєстру може отримати відомості про особу шляхом синхронізації з іншими державними електронними реєстрами, то таку особу не може бути притягнуто до відповідальності за неповідомлення таких відомостей.
Більшість постанов оскаржуються у суді через порушення процедури притягнення до відповідальності, відсутність доказів вчинення правопорушення, неналежнеповідомлення про розгляд справи тощо. Є багато нюансів за які можна «зачіпитися» й станом на зараз багато рішень судів на користь військовозобов’язаних, а не ТЦК.
Щодо майбутнього бронювання, то можуть виникнути певні складнощі, оскільки з 1 грудня бронювання відбуватиметься тільки через Дію. Постановою ж 650 ""Деякі питання бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану" визначено, що автоматично на спеціальний облік зараховується військовозобов'язаний, який:
перебуває на військовому обліку та має військово-обліковий документ (у паперовій або електронній формі);
уточнив дані щодо перебування на військовому обліку відповідно до пункту 2 розділу II “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 11 квітня 2024 р. № 3633-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку”;
не перебуває у розшуку".
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, м. Полтава, 4 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня!
Вам не потрібно йти до ТЦК, адже процес бронювання ПОВНІСТЮ покладений на Ваше підприємство і саме вони повинні добиватись оформлення Вам відстрочки.
Згідно пункту 58 постанови КМУ 560 Органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації зобов’язані оформити відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язаним працівникам (державним службовцям), які заброньовані у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, а також посадовим (службовим) особам, зазначеним у підпунктах 16-23 пункту 1 додатка 5, у районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки, на території відповідальності якого вони розміщуються. До відповідного територіального центру комплектування та соціальної підтримки подаються документи, зазначені у ПЕРЕЛІКУ згідно з додатком 5.
Якщо Вам видали ВИТЯГ з наказу Мінекономіки про бронювання - то Ви вже є заброньованим, адже згідно пункту 12 Порядку бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану - Витяг, засвідчений підписом керівника та скріплений печаткою (у разі її наявності) відповідного органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи чи організації, є документом, що підтверджує надання військовозобов’язаному відстрочки.
Так як Вас бронювали ще по спискам через Мінекономіки, то ТЦК повинно внести відомості про бронювання протягом 5 днів з дня отримання відповідного повідомлення від підприємства.
Згідно пункту 12 постанови КМУ 76 Органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації у п’ятиденний строк з дня видачі витягу військовозобов’язаному надсилають територіальному центру комплектування та соціальної підтримки, в якому військовозобов’язаний перебуває на військовому обліку (відповідному підрозділу Центрального управління та/або регіональному органу СБУ, відповідному підрозділу Служби зовнішньої розвідки, відповідному підрозділу розвідувального органу Міноборони), повідомлення про бронювання військовозобов’язаного за формою згідно з додатком 5 для зарахування його на спеціальний військовий облік.
Територіальний центр комплектування та соціальної підтримки, в якому військовозобов’язаний перебуває на військовому обліку (відповідний підрозділ Центрального управління та/або регіональний орган СБУ, відповідний підрозділ Служби зовнішньої розвідки, відповідний підрозділ розвідувального органу Міноборони), на підставі рішення про бронювання військовозобов’язаних зараховує у строк не більш як п’ять робочих днів з дня його отримання такого військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік із внесенням відомостей про надану відстрочку в Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів.
Отже, підприємство повинно було видати Вам ВИТЯГ з наказу Мінекономіки про бронювання та самостійно оформити Вам відстрочку надіславши до відповідного територіального центру комплектування та соціальної підтримки ПОВІДОМЛЕННЯ про Ваше бронювання та документи, які зазначені у ПЕРЕЛІКУ згідно з додатком 5 постанови КМУ 560.
Чи надсилало підприємство ПОВІДОМЛЕННЯ про Ваше бронювання до ТЦК?
Самостійно йти до ТЦК не раджу, адже можливі неправомірні дії з їхнього боку (направлення на ВЛК, тощо), особливо, якщо Ваше підприємство не оформило Вам відстрочку.
Вам краще звернутися до відповідальних осіб підприємства, щоб вони надіслали до ТЦК:
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Юрист, м. Чернігів, 6 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас.
Підкажіть мої дії. Я можу безпечно йти у ТЦК ?
Так, можете. Але, по правді кажучи, це Ваш роботодавець мав обов'язок повідомити ТЦК про Ваше бронювання.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА
від 27 січня 2023 р. № 76 Київ
Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час
12. З метою оформлення військовозобов’язаним відстрочки Мінекономіки надсилає рішення про бронювання військовозобов’язаних органам державної влади, іншим державним органам, якими подано списки, а також Міноборони (СБУ, Службі зовнішньої розвідки, розвідувальному органу Міноборони).
Органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації у п’ятиденний строк з дня видачі витягу військовозобов’язаному надсилають територіальному центру комплектування та соціальної підтримки, в якому військовозобов’язаний перебуває на військовому обліку (відповідному підрозділу Центрального управління та/або регіональному органу СБУ, відповідному підрозділу Служби зовнішньої розвідки, відповідному підрозділу розвідувального органу Міноборони), повідомлення про бронювання військовозобов’язаного за формою згідно з додатком 5 для зарахування його на спеціальний військовий облік.
Територіальний центр комплектування та соціальної підтримки, в якому військовозобов’язаний перебуває на військовому обліку (відповідний підрозділ Центрального управління та/або регіональний орган СБУ, відповідний підрозділ Служби зовнішньої розвідки, відповідний підрозділ розвідувального органу Міноборони), на підставі рішення про бронювання військовозобов’язаних зараховує у строк не більш як п’ять робочих днів з дня його отримання такого військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік із внесенням відомостей про надану відстрочку в Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів.
мене можуть направити на медкомісію ?
Так, можуть, адже строк дії Вашої ВЛК вже закінчився.
МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
14.08.2008 № 402
Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України
3.8. Постанови ВЛК ТЦК та СП щодо військовозобов’язаних приймаються згідно з главою 20 цього розділу.
Постанова ВЛК ТЦК та СП про ступінь придатності військовозобов’язаного до військової служби, прийнята в облікових цілях в мирний час, дійсна протягом п’яти років з дня закінчення медичного огляду.
Постанова ВЛК районних, міських ТЦК та СП про ступінь придатності військовозобов’язаного до військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період дійсна протягом одного року з дня закінчення медичного огляду.
Можливо вони хочуть з мене стягнути 17к грн. за невчасне оновлення даних ?
Якщо Ви не оновили вчасно облікові дані - теоретично так, можуть.
Цікавий момент, до речі, саме щодо складення адміністративних матеріалів. Аби законно особу притягти до відповідальності - спочатку її мають викликати на розгляд справи до ТЦК.
Стаття 248. Розгляд справи про адміністративне правопорушення на засадах рівності громадян
Розгляд справи про адміністративне правопорушення здійснюється на засадах рівності перед законом і органом (посадовою особою), який розглядає справу, всіх громадян незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мови та інших обставин.
Стаття 249. Відкритий розгляд справи про адміністративне правопорушення
Справа про адміністративне правопорушення розглядається відкрито, крім справ про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті, зафіксованих за допомогою засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі в автоматичному режимі, справ про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 132-2 цього Кодексу та, про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), та випадків, коли це суперечить інтересам охорони державної таємниці.
З метою підвищення виховної і запобіжної ролі провадження в справах про адміністративні правопорушення такі справи можуть розглядатися безпосередньо в трудових колективах, за місцем навчання або проживання порушника.
Про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженими на те посадовою особою або представником громадської організації чи органу громадської самодіяльності.
Протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один із яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.
Протокол не складається у випадках, передбачених статтею 258 цього Кодексу.
І тільки після інформування особи, у випадку неявки її на розгляд справи, ТЦК може здійснити фіксацію правопорушення без присутності особи.
Стаття 258. Випадки, коли протокол про адміністративне правопорушення не складається
...
Протокол не складається у разі вчинення в особливий період адміністративних правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, розгляд яких віднесено до компетенції територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіональних органів Служби безпеки України (у частині правопорушень, вчинених військовозобов’язаними чи резервістами, які перебувають у запасі Служби безпеки України), якщо особа не з’явилася без поважних причин або не повідомила причину неприбуття на виклик територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, будучи належним чином повідомленою про дату, час і місце виклику, та за наявності у територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України підтвердних документів про отримання особою виклику
Надайте будь-ласка поради як діяти у даній ситуації щоб у майбутньому я міг отримати наступне бронювання.
Головне - аби роботодавець вчасно повідомляв про Ваше бронювання. Взагалі ті підприємства, з яиким я працював, самостійно повідомляли ТЦК про бронювання та без втручання працівника вирішували всі питання. Це був би ідеальний варіант. Будьте уважні з документами, які будуть давати в ТЦК Вам на підпис.
З повагою!