Задайте питання юристу

887 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Адміністративне право, 05 січня 2025, питання №124906 700₴

ст.130 КУпАП строки позбавлення

Доброго дня!
В липні 2023р. постановою суду я був позбавлений права керування транспортним засобом на 1 рік.
Строк подання апеляційної скарги був прострочений і постанова набрала законної сили.
Я подав заяву разом з апеляційною скаргою до апеляційного суду про поновлення строку на апеляційне оскарження.
В поновленні строку на апеляційне оскарження мені було відмовлено.
Я подавав ще три рази такі заяви і ще три рази мені було відмовлено в поновленні строку на апеляційне оскарження.
Так пройшов рік.
В державному реєстрі судових рішень зазначено, що постанова суду першої інстанції набрала законної сили в липні 2023р.
Але відділ адміністративної практики відділу поліції вважає, що відлік позбавлення на 1 рік почався після останньої постанови апеляційного суду про відмову у поновленні строку на апеляційне оскарження і вніс це в свою базу.
За цих умов я не можу здати іспит на поновлення водійського посвідчення.
Що мені робити в цій ситуації і чим аргументувати свою позицію до поліції?

Відповіді юристів (9)

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня, так як ви пропустили строк і вам було відмовлено. Тобто апеляційна справа була не відкрита. Тому постанова першої інстанції, вступили в законну силу. Термін позбавлення права керування починається з вступу у закону силу постанови першої інстанції.

    Дії працівників поліції не законні.

    У вас є письмова відмова у можливості складання іспиту? Як ні треба підготувати звернення, або адвокатський запит, отримати відомому і оскаржити її у досудовому або судовому порядку.

    Додатково можна подати скаргу на керівника поліції про не законні дії працівників поліції.

    Ваше питання вирішується без особих проблем! . За допомогою адвоката, взагалі це не займе багато часу. Можливо при першому відвідування відділу поліції і регулювання вашого питання у досудовому порядку.

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня!

    Абсолютно неправомірна відмова Нацполіції!

    Згідно статті 291 Кодексу України про адмінінстративні правопорушення

    Постанова про позбавлення права керування транспортним засобом набирає чинності з наступного дня після закінчення строку на її оскарження, визначеного цим Кодексом, а у випадку такого оскарження - з дня набрання законної сили рішенням за результатами такого оскарження, яке винесено за наслідками РОЗГЛЯДУ СПРАВИ ПО СУТІ.

    Згідно Кодексу України про адміністративне судочинство

    Стаття 192. Завдання розгляду справи по суті

    1. Завданням розгляду справи по суті є розгляд та вирішення спору на підставі зібраних у підготовчому провадженні матеріалів, а також розподіл судових витрат.

    Стаття 193. Строки розгляду адміністративної справи

    1. Суд має розпочати розгляд справи по суті не пізніше ніж через шістдесят днів з дня відкриття провадження у справі, а у випадку продовження строку підготовчого провадження - не пізніше наступного дня з дня закінчення такого строку.

    2. Суд розглядає справу по суті протягом тридцяти днів з дня початку розгляду справи по суті.

    3. Провадження у справі на стадії її розгляду по суті зупиняється тільки з підстав, встановлених пунктами 1-6 частини першої та пунктами 1-3 частини другої статті 236 цього Кодексу.

    ОТЖЕ, якби Ви поновили строки на апеляційне оскарження, суд відкрив провадження у справі і за результатом розляду справи суд виніс рішення про залишення рішення про позбавлення прав керування в силі, тоді відлік часу повинен був розпочатися після апеляційного оскарження.

    ВАШІ ДІЇ:

    1. ПОДАЙТЕ ПИСЬМОВУ ЗАЯВУ-СКАРГУ ДО НАЦПОЛІЦІЇ З ПОЯСНЕННЯМ, ЩО СТРОК ПОЗБАВЛЕННЯ ПРАВА КЕРУВАННЯ ТРАНСПОРТНИМ ЗАСОБОМ ПОЧАВСЯ З ДАТИ НАБРАННЯ ЗАКОННОЇ СИЛИ ПОСТАНОВОЮ СУДУ ПЕРШОЇ ІНСТАНЦІЇ, А НЕ З ДАТИ ОСТАННЬОГО РІШЕННЯ АПЕЛЯЦІЙНОГО СУДУ ЩОДО ВІДМОВИ У ПОНОВЛЕННІ СТРОКУ НА АПЕЛЯЦІЙНЕ ОСКАРЖЕННЯ. В ЗАЯВІ ТАКОЖ ВИМАГАЙТЕ ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО БАЗИ.

    2. ЯКЩО ПОЛІЦІЯ НЕ РЕАГУЄ НА ВАШЕ ЗВЕРНЕННЯ, ПОДАЙТЕ СКАРГУ ДО ВИЩЕСТОЯЩОГО ОРГАНУ ПОЛІЦІЇ АБО ДО ПРОКУРАТУРИ ЩОДО НЕПРАВОМІРНИХ ДІЙ АБО БЕЗДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІВ ПОЛІЦІЇ.

    3. У РАЗІ ВІДСУТНОСТІ ПОЗИТИВНОЇ РЕАКЦІЇ НА ВАШІ ЗВЕРНЕННЯ, РОЗГЛЯНЬТЕ МОЖЛИВІСТЬ ПОДАННЯ ПОЗОВУ ДО АДМІНІСТРАТИВНОГО СУДУ З МЕТОЮ ОСКАРЖЕННЯ ДІЙ ПОЛІЦІЇ ЩОДО НЕВИЗНАННЯ СТРОКУ ПОЗБАВЛЕННЯ ПРАВА КЕРУВАННЯ ТРАНСПОРТНИМ ЗАСОБОМ.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    Для того щоб правильно визначити, коли рішення суду набирає законної сили, необхідно визначити його форму (рішення суду, ухвала, постанова) та з'ясувати, у суді якої інстанції його ухвалено, пояснюють фахівці Сьомого апеляційного адміністративного суду.

    Для різних інстанцій і судових рішень строки набрання чинності різні. Якщо рішення суду першої інстанції не оскаржила жодна з осіб, які брали участь у справі, а також осіб, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки, таке судове рішення набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження.

    Ухвали суду першої інстанції інакше набирають законної сили, ніж рішення. Відповідно до статті 256 КАС України, ухвала суду першої інстанції набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено Кодексом.

    У разі подання апеляційної скарги судове рішення (якщо його не скасовано) набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного перегляду.

    Якщо апеляційну скаргу подано з пропуском визначеного КАС строку, суд у випадку поновлення строку на апеляційне оскарження зупиняє дію оскаржуваного рішення в ухвалі про відкриття апеляційного провадження.

    ОТЖЕ, СТРОК РІШЕННЯ ПО ВАШІЙ СПРАВІ НАБРАВ ЗАКОННОЇ СИЛИ В СЕРПНІ 2023 РОКУ, ТОМУ ЩО ВАМ ВІДМОВИЛИ В ПОНОВЛЕНІ СТРОКУ АПЕЛЯЦІЙНОГО ПРОВАДЖЕННЯ - ЯК НАСЛІДОК ОСКАРЖУВАНЕ РІШЕННЯ СУДУ НЕ ЗУПИНЯЛОСЯ.

    Постанови судів апеляційної та касаційної інстанції набирають законної сили з дати прийняття, ухвали - з моменту проголошення.

    Ухвали, постановлені судами апеляційної та касаційної інстанцій поза межами судового засідання, або в судовому засіданні у разі якщо всі учасники справи не з'явились у судове засідання, або розгляду справи в письмовому провадженні, набирають законної сили з моменту підписання суддею (суддями).

    Отже, можна зробити висновок, що судові рішення судів апеляційної та касаційної інстанцій набирають законної сили без відтермінування.

    Судові рішення, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їхніми посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їхніми об'єднаннями на всій території України.

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Едуарде!

    Відповідно до ч.2 ст.294 КУпАП постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником, а також прокурором у випадках, передбачених частиною п`ятою статті 7 та частиною першою статті 287 цього Кодексу.

    Згідно ст.291 КУпАП постанова про позбавлення права керування транспортним засобом набирає чинності з наступного дня після закінчення строку на її оскарження, визначеного цим Кодексом, а у випадку такого оскарження - з дня набрання законної сили рішенням за результатами такого оскарження, яке винесено за наслідками розгляду справи по суті.

    У ч.2 ст.317-1 КУпАП зазначено, що особа вважається позбавленою права керування транспортним засобом після набрання законної сили рішенням суду про позбавлення цього права.

    Відповідно до п.1 ст. 298 КАСУ апеляційна скарга реєструється у день її надходження до суду апеляційної інстанції та не пізніше наступного дня передається судді-доповідачу, визначеному в порядку, встановленому статтею 31 цього Кодексу.

    За відсутності підстав для залишення апеляційної скарги без руху, повернення апеляційної скарги чи відмови у відкритті апеляційного провадження суд апеляційної інстанції постановляє ухвалу про відкриття апеляційного провадження у справі.

    Отже, якщо б Ви подали апеляційну скаргу у строк та апеляційний суд залишив би постанову районного суду в силі, остання набирала б чинності з наступного дня після прийняття рішення судом апеляційної інстанції. Відповідно, строк позбавлення прав почав би відраховуватися з наступного дня після винесення рішення апеляційним судом.

    Проте, у Вашому випадку апеляційна скарга, по-суті, так і не була подана, оскільки Вам відмовили у поновленні строків. Отже, дії поліції однозначно є неправомірними.

    Ви отримали письмову відмову від вищезгаданого відділу? Якщо ні, то Вам обов'язково потрібно це зробити. Маючи на руках відмову із зазначенням підстави для такої відмови, Ви зможете рухатись далі та оскаржити відповідні дії відділу поліції.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Карпенко Андрій Володимирович

    Отримати інформацію про те, чи набрало судове рішення законної сили можна в

    Єдиному державному реєстрі судових рішень, оскільки відомості до реєстру надсилаються з автоматизованої системи документообігу суду,

    https://reyestr.court.gov.ua/

    або ж зателефонувати до суду (зробіть запит)., який ухвалив рішення.

    ОСКАРЖИТИ РІШЕННЯ ВІДДІЛУ АДМІНІСТРАТИВНОЇ ПРАКТИКИ ВИ МОЖЕТЕ НА ПРОТЯЗІ 30 ДНІВ ЗГІДНО ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО АДМІНІСТРАТИВНУ ПРОЦЕДУРУ".

    Карпенко Андрій Володимирович

    Закон «Про адміністративну процедуру» регламентує адміністративні процедури для надзвичайно широкого кола відносин, починаючи від адміністративних послуг (державна реєстрація актів цивільного стану, нерухомості, бізнесу, місця проживання, видачі паспортів, дозволів, ліцензій, призначення субсидій, пенсій тощо), інспекційної діяльності, і закінчуючи складними видами діяльності адміністративних органів.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    ПРО АДМІНІСТРАТИВНУ ПРОЦЕДУРУ

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2073-20#topСтаття 36. Підстави для початку адміністративного провадження

    1. Адміністративне провадження відповідно до цього Закону розпочинається:

    1) за заявою особи щодо забезпечення реалізації її права, свободи чи законного інтересу або виконання нею визначеного законом обов’язку, у тому числі щодо отримання адміністративної послуги;

    Стаття 38. Право на звернення до адміністративного органу

    1. Особа має право в порядку, встановленому цим Законом, подати до адміністративного органу заяву з вимогою прийняти адміністративний акт з метою забезпечення реалізації її права, свободи або законного інтересу, виконання нею визначеного законом обов’язку, якщо вважає, що розгляд і виконання такої вимоги належить до компетенції адміністративного органу.

    Стаття 42. Реєстрація заяви

    3. Адміністративний орган у день надходження заяви на вимогу заявника або його представника видає (надсилає) йому письмове підтвердження реєстрації його заяви із зазначенням дати та номера реєстрації, крім випадків, якщо справа вирішується в момент подання заяви. Реєстрація заяви, поданої в електронній формі, підтверджується автоматично надісланим електронним повідомленням.

    Стаття 43. Залишення заяви без руху

    У повідомленні про залишення заяви без руху зазначаються виявлені недоліки з посиланням на порушені вимоги законодавства, спосіб та строк усунення недоліків, а також способи, порядок та строки оскарження рішення про залишення заяви без руху.

    Стаття 48. Витребування документів та відомостей

    1. Адміністративний орган витребовує документи та відомості, необхідні для вирішення справи, з дотриманням принципу офіційності.

    Стаття 52. Дослідження обставин справи

    1. Адміністративний орган досліджує обставини, що мають значення для вирішення справи, виходячи з принципів законності та офіційності.

    Стаття 63. Розгляд та вирішення справи із заслуховуванням учасників адміністративного провадження

    1. Учасник адміністративного провадження має право бути заслуханим адміністративним органом до прийняття рішення у справі, якщо таке рішення може негативно вплинути на його право, свободу чи законний інтерес, крім випадків, передбачених цим Законом.

    Право учасника адміністративного провадження бути заслуханим реалізується ним шляхом подання до адміністративного органу своїх пояснень та/або заперечень у спосіб, передбачений цим Законом для подання заяви.

    Стаття 66. Слухання у справі

    1. З метою забезпечення належного, об’єктивного та швидкого з’ясування обставин справи за рішенням адміністративного органу може проводитися слухання у справі (далі - слухання).

    2. Слухання проводиться за клопотанням учасника адміністративного провадження, за умови наявності в учасників адміністративного провадження протилежних інтересів або в інших випадках, передбачених законом.

    Стаття 69. Прийняття рішення у справі

    1. За результатами розгляду справи адміністративний орган у межах своїх повноважень приймає адміністративний акт.

    Стаття 71. Зміст адміністративного акта

    1. Письмовий адміністративний акт або усний адміністративний акт, підтверджений у письмовій формі, складається із вступної, мотивувальної, резолютивної та заключної частин.

    Стаття 78. Право на адміністративне оскарження

    1. Право на адміністративне оскарження відповідно до цього Закону має особа, яка вважає, що:

    1) прийнятим адміністративним актом чи його виконанням порушено або може бути порушено її право, свобода чи законний інтерес;

    2) процедурне рішення або дія, бездіяльність адміністративного органу негативно впливає на її права, свободи чи законні інтереси.

    Стаття 80. Строк подання скарги

    1. Скарга на адміністративний акт може бути подана протягом тридцяти календарних днів з дня доведення його до відома особи, яка була учасником адміністративного провадження щодо прийняття зазначеного акта.

    Стаття 82. Порядок подання скарги

    1. Скарга може бути подана скаржником в один із способів, передбачених статтею 41 цього Закону для подання заяви.

    Скарга подається до адміністративного органу, що прийняв адміністративний акт, процедурне рішення та/або вчинив процедурну дію чи допустив бездіяльність, що оскаржується, який не пізніше наступного дня передає (надсилає) її разом з матеріалами справи суб’єкту розгляду скарги, визначеному статтею 79 цього Закону.

    2. Скаржник подає скаргу разом із документами, які він вважає необхідними для її розгляду, або копіями таких документів.

    3. Після перегляду справи, що розглядається за скаргою, оригінали документів повертаються скаржнику, якщо інше не передбачено законом.

    Стаття 83. Початок адміністративного провадження за скаргою

    1. Адміністративне провадження за скаргою починається з дня надходження скарги, оформленої відповідно до вимог статті 81 цього Закону, до суб’єкта розгляду скарги.

    Стаття 84. Підготовка та перегляд справи за скаргою

    1. Підготовка, розгляд та вирішення справи за скаргою здійснюються згідно з вимогами цього Закону щодо адміністративного провадження у справах за заявою особи з урахуванням особливостей, передбачених цим розділом.

    2. Суб’єкт розгляду скарги може самостійно вчиняти необхідні процедурні дії або вимагати від відповідного адміністративного органу вчинення певних процедурних дій (витребування документів, опитування свідків, заслуховування учасників адміністративного провадження, вчинення інших процедурних дій) та надсилання йому додаткових матеріалів.

    Середницький Євгеній Вікторович

    Вітаю, та хочу зазначити наступне.

    Порядок набрання судовим рішенням першої інстанції законної сили

    Якщо рішення суду першої інстанції не було оскаржене учасниками справи або особами, чиї права та свободи чи обов’язки воно зачіпає, воно набирає законної сили після завершення строку для його апеляційного оскарження.

    Ухвали суду першої інстанції, згідно зі ст. 291 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП), Постанова про позбавлення права керування транспортним засобом набирає чинності з наступного дня після закінчення строку на її оскарження, визначеного цим Кодексом, а у випадку такого оскарження - з дня набрання законної сили рішенням за результатами такого оскарження, яке винесено за наслідками розгляду справи по суті.

    Стаття 292 КУпАП

    Скарга на постанову по справі про адміністративне правопорушення розглядається правомочними органами (посадовими особами) в десятиденний строк з дня її надходження, якщо інше не встановлено законами України.

    Особливі випадки

    Якщо апеляцію подано із запізненням, але строк на її подання поновлюється, дія оскарженого рішення зупиняється відповідно до постанови про відкриття апеляційного провадження.

    Проте, якщо поновлення строку на апеляційне оскарження відхилено, постанова суду першої інстанції набуває законної сили в установлені строки без додаткового призупинення. Наприклад, якщо апеляцію не прийнято, то постанова суду про позбавлення права керуваня транспортним засоюом набрало чинності в серпні 2023 року.

    Виконання судових рішень

    Судові рішення, що набрали законної сили, є обов’язковими для виконання всіма органами державної влади, місцевого самоврядування, посадовими особами, громадянами та юридичними особами на всій території України.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    Але відділ адміністративної практики відділу поліції вважає, що відлік позбавлення на 1 рік почався після останньої постанови апеляційного суду про відмову у поновленні строку на апеляційне оскарження і вніс це в свою базу.За цих умов я не можу здати іспит на поновлення водійського посвідчення.Що мені робити в цій ситуації і чим аргументувати свою позицію до поліції?

    Дуже цікаво, чому вони так вважають. Як мінімум, це дивно, адже їхня позиція абсолютно не відповідає вимогам та нормам чинного законодавства України.

    Кодекс України про адміністративні правопорушення(статті 213 - 330)

    Стаття 291. Набрання постановою адміністративного органу (посадової особи) у справі про адміністративне правопорушення законної сили

    Постанова про позбавлення права керування транспортним засобом набирає чинності з наступного дня після закінчення строку на її оскарження, визначеного цим Кодексом, а у випадку такого оскарження - з дня набрання законної сили рішенням за результатами такого оскарження, яке винесено за наслідками розгляду справи по суті.

    ...

    Тобто, оскільки як такого апеляційного оскарження не відбулося (по причині відмови Вам у відкритті апеляційного провадження у зв'язку із закінченням строків давності), абсолютно некомпетентно зі сторони працівників Нацполіції застосовувати норму статті 291 КУпАП так, як їм вигідно.

    Що пропоную?

    1. Звернутися до відповідного органу Нацполіції із письмовою заявою-скаргою щодо помилкових тлумачень зі сторони окремих працівників Нацполіції норми статті 291 КУпАП та застосування вірного строку, який почався в липні 2023 року.

    2. За потреби - подати відповідні скарги до вищестоящих органів Нацполіції для вжиття заходів реагування.

    3. Крайній варіант - подача позовної заяви до суду.

    Відверто кажучи, не думаю, що ця справа має дійти до суду, маю надію на адекватність бодай однієї посадової особи НПУ.

    З повагою, успіхів Вам!

    Турчин Ярослав Олексійович

    ДОБРОГО ВЕЧОРА, пане ЕДУАРДЕ! На жаль такі випадки дуже часті, а компетентність та рівень юридичної грамотності колишніх ДАІшників та їх дітей, які стали нині працівниками ТСЦ МВС - як був на рівні плінтусу, так і залишився.

    По-перше. Особа вважається позбавленою права керування транспортним засобом після набрання законної сили рішенням суду про позбавлення цього права.

    В силу приписів частини четвертої статті 291 Кодексу України про адміністративні правопорушення, Постанова про позбавлення права керування транспортним засобом набирає чинності з наступного дня після закінчення строку на її оскарження, визначеного цим Кодексом, а у випадку такого оскарження - з дня набрання законної сили рішенням за результатами такого оскарження, яке винесено за наслідками розгляду справи по суті.

    Згідно з ч. 1, 2 ст. 294 КУпАП, Постанова судді у справах про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

    Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником, а також прокурором у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 7 та частиною першою статті 287 цього Кодексу. Апеляційна скарга, подана після закінчення цього строку, повертається апеляційним судом особі, яка її подала, якщо вона не заявляє клопотання про поновлення цього строку, а також якщо у поновленні строку відмовлено.

    ТОБТО, подання апеляційної скарги за межами строку і відмова у поновленні строку на апеляційне оскарження - не переривають строків набрання законної сили постановою суду 1-ї інстанції.

    На жаль навести практику Верховного Суду, яка б була обов"язковою для врахування в ТСЦ МВС на цей рахунок неможливо, адже постанови суду 1-ї інстанції після їх апеляційного перегляду в касаційному порядку не оскаржуються.

    Неможливість касаційного оскарження у справі про накладення штрафу по ст.130 КУПАП є пропорційною та легітимною на думку Верховного Суду (Ухвала Касаційного кримінального суду по справі № 344/9626/22 від 04.05.2023 р.).

    На жаль дана особа не використала своє право оскаржити конституційність цих висновків та норм права до Конституційного суду України.

    Тому поки що практика є такою, якою вона є.

    ОТЖЕ, даний факт (набрання законної сили постановою суду по 130 КУпАП в 2023 році) Вами має бути підтверджений шляхом отримання в суді постанови суду 1-ї інстанції, з відміткою про дату набрання законної сили.
    1. Про тимчасове вилучення посвідчення водія робиться запис у протоколі про адміністративне правопорушення.
    2. До винесення судом постанови у справі про адміністративне правопорушення та набрання нею законної сили поліцейський видає водієві тимчасовий дозвіл на право керування транспортним засобом строком до трьох місяців з дати вилучення посвідчення. У разі вчинення правопорушення, передбаченого статтею 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення, особа має право після закінчення строку тимчасового вилучення посвідчення водія, якщо судом не прийнято рішення про позбавлення водія права керування транспортним засобом або якщо справу про адміністративне правопорушення не розглянуто в установлений законом строк, звернутися до підрозділу поліції за місцем розгляду справи щодо продовження строку тимчасового дозволу на право керування транспортними засобами на новий строк.
    3. У разі вчинення адміністративного правопорушення, за яке передбачено накладення адміністративного стягнення у вигляді позбавлення права керування транспортними засобами, особою, у якої посвідчення водія тимчасово вилучено за попереднє (попередні) адміністративне(і) правопорушення, тимчасовий дозвіл на право керування транспортним засобом, виданий у першому випадку, не поновлюється. У відповідних графах тимчасового дозволу на право керування транспортним засобом поліцейський робить відмітки за фактом виявленого правопорушення.
    4. Посвідчення водія вилучається до набрання законної сили постановою у справі про адміністративне правопорушення.
    5. Вилучене посвідчення водія протягом трьох днів з дати надходження постанови суду, згідно з якою особу позбавлено права керування транспортним засобом, передається до територіального органу з надання сервісних послуг МВС за місцем проживання особи з копією такої постанови для зберігання.

    У разі надходження постанови суду про позбавлення водія права керування транспортним засобом, якщо посвідчення водія не вилучено:

    1. Уповноважена особа відповідного підрозділу поліції у триденний строк надсилає за місцем проживання (перебування) особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, повідомлення про позбавлення права керування, а також інформацію про необхідність прибуття до підрозділу поліції у визначений строк для здавання посвідчення водія.
    2. Якщо водій, посвідчення якого підлягає вилученню, не з’являється протягом місячного строку, дані про серію та номер посвідчення водія вносяться уповноваженою особою підрозділу поліції до автоматизованого обліку.
    3. У випадку виявлення посвідчення водія, яке підлягає вилученню, працівник поліції складає акт вилучення посвідчення водія із зазначенням підстав такого вилучення. Акт складається у двох примірниках, один з яких вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності. Акт складається за встановленою формою.

    Тобто Вам треба взяти в суді 1-ї інстанції копію рішення з відміткою про дату набрання ним законної сили і додавши його до заяви - наполягати на тому, що строк вже було вичерпано.

    Збережіть собі копію (скановану) такого судового рішення (постанови). Вона знадобиться у разі оскарження неправомірних дій ТСЦ МВС в адміністративному суді.

    По-друге. Вам треба офіційне письмове звернення в ТСЦ МВС, щоб у Вас були не їх усні балачки, які вони ніколи не підтвердять при офіційній перевірці цих фактів, а саме письмова відмова з викладенням їх мотивів.

    Якщо неадекватність у ТЦС МВС прогресуюча і вони всеодно нічого не зроблять (бо у державних службовців, особливо правоохоронців зараз немає жодної відповідальності за свої незаконні дії. Вони стовпи режиму і їм дозволяють усе. Ну хіба що якщо когось вб"ють та почнеться розголос - то щось починається на рівні прокуратури та ДБР шевелитися) - єдиний варіант звернення до адміністративного суду з позовом про визнання дій ТСЦ МВС протиправними та зобов"язання вчинити певні дії. В рамках цього процесу суд на підставі рішення (постанови) по ст. 130 КУпАП, що набрало законну силу має встановити цей факт у мотивувальній частині рішення та зобов"язати ТСЦ МВС прийняти у Вас іспити для поновлення водійського посвідчення.

    До суду можна звернутися через державну електронну судову систему "Електронний суд".

    https://cabinet.court.gov.ua/

    Участь в судових засіданнях можна приймати особисто, або через представника. В тому числі через систему відеоконференцзв"язку, якщо суддя не буде вважати, що справа проста та може бути вирішена в порядку письмового провадження без виклику сторін.

    По-третє.

    Порядок повернення тимчасово вилученого посвідчення водіяПосвідчення водія повертається:
    1. За заявою водія у разі, коли суд не прийняв встановлений строк рішення про позбавлення водія права керування транспортним засобом або не розглянув у встановлений законом строк справу про адміністративне правопорушення.За подання такої заяви та повернення особі тимчасово вилученого посвідчення водія не може стягуватись плата. Такі звернення особи є обов’язковими для виконання незалежно від стадії вирішення справи про адміністративне правопорушення. Якщо ж особа вчинила правопорушення, передбачене ст. 130 КУпАП (Керування транспортними засобами або суднами особами, які перебувають у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції) вона вправі звернутися за продовженням строку тимчасового дозволу на право керування транспортними засобами на новий строк. Після закінчення річного строку тимчасового вилучення посвідчення водія, у випадках, якщо судом не прийнято рішення щодо позбавлення водія права керування транспортним засобом або якщо справа про адміністративне правопорушення не розглянута в установлений законом строк, особа має право звернутися за отриманням вилученого документа.
    2. Після виконання водієм постанови суду про накладення адміністративного стягнення або подання до територіального органу Національної поліції копії постанови суду про закриття справи (крім випадків, коли справу про адміністративне правопорушення за тим самим фактом закрито у зв’язку з передачею матеріалів прокурору або органу досудового розслідування);
    3. У разі винесення судом постанови про позбавлення водія права керування транспортним засобом (крім осіб, які отримали посвідчення водія вперше) після закінчення визначеного строку позбавлення права керування транспортним засобом, проходження в установленому порядку позачергового медичного огляду щодо придатності до керування транспортним засобом та успішного складення в територіальному органі з надання сервісних послуг МВС теоретичного і практичного іспиту для отримання права на керування транспортним засобом відповідної категорії.

    Повернення посвідчення водія (у тому числі отриманого вперше) особам, позбавленим права на керування транспортними засобами за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого частиною третьою статті 126 Кодексу України про адміністративні правопорушення (керування транспортним засобом особою, стосовно якої встановлено тимчасове обмеження у праві керування транспортними засобами, наприклад, за несплату аліментів), здійснюється після закінчення строку позбавлення без складення іспитів.

    У разі коли в посвідченні водія зазначено дві або більше категорій на право керування транспортними засобами теоретичний, практичний іспити складаються за вищою із категорій, зазначених у посвідченні водія, що повертається.

    Повернення посвідчення водія, виданого впершеПовернення посвідчення водія, отриманого вперше, особі, позбавленій права на керування транспортними засобами (крім осіб, позбавлених права на керування транспортними засобами за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого частиною третьою статті 126 Кодексу України про адміністративні правопорушення), не здійснюється.

    У такому випадку після набрання чинності судовим рішенням про позбавлення особи права на керування транспортними засобами посвідчення водія вважається недійсним, про що вноситься відповідна інформація до Єдиного державного реєстру МВС або підлягає вилученню та передається для знищення до територіального сервісного центру МВС за місцем проживання особи, зазначеним у цьому рішенні. Для отримання права на керування транспортними засобами така особа після закінчення строку, на який її позбавлено такого права, проходить позачерговий медичний огляд, повторну підготовку в закладі та складає теоретичний і практичний іспити у територіальному сервісному центрі МВС, після чого отримує посвідчення водія, яке вважається отриманим вперше.

    https://wiki.legalaid.gov.ua/index.php/%D0%A2%D0%B...

    Згідно з абзацом пункту 9 розділу XII. "Вилучення посвідчення водія і позбавлення права керувати транспортними засобами" Інструкції з оформлення поліцейськими матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані не в автоматичному режимі, затвердженої наказом МВС України від 07.11.2015 № 1395 (в редакції від 23.02.2024 р.)

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1408-15#Text

    У разі вилучення посвідчення водія шляхом внесення до інформаційно-комунікаційної системи «Інформаційний портал Національної поліції України» інформації, яка засобами центральної підсистеми єдиної інформаційної системи МВС вносилася до Єдиного державного реєстру транспортних засобів, його повернення здійснюється за зверненням (заявою) особи відповідно до статті 265-1 КУпАП з унесенням до інформаційно-комунікаційної системи «Інформаційний портал Національної поліції України» відомостей, які засобами центральної підсистеми єдиної інформаційної системи МВС вносяться до Єдиного державного реєстру транспортних засобів.

    Звернення (заяви) осіб про повернення вилученого посвідчення водія є обов’язковими для виконання незалежно від стадії вирішення справи про адміністративне правопорушення. Під час розгляду таких звернень (заяв) поліцейські вживають усіх необхідних заходів для перевірки факту відсутності прийнятого рішення щодо позбавлення водія права керування транспортним засобом та/або факту про те, що справа про адміністративне правопорушення не розглянута в установлений законом строк.

    У разі надходження постанови суду про позбавлення особи права керування транспортним засобом, якщо посвідчення водія, виготовлене на бланку, не вилучено, уповноважена особа відповідного підрозділу поліції у триденний строк надсилає за місцем проживання (перебування) особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, повідомлення про позбавлення її права керування, у якому зазначає реквізити винесеної судом постанови, а також інформацію про необхідність прибуття до підрозділу поліції у визначений строк для здавання посвідчення водія, виготовленого на бланку.

    У разі виявлення посвідчення водія, виготовленого на бланку, що підлягає вилученню, поліцейський складає акт вилучення посвідчення водія (додаток 10) із зазначенням підстав такого вилучення. Акт складається у двох примірниках, один з яких вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.

    {Пункт 12 розділу в редакції Наказів Міністерства внутрішніх справ № 318 від 13.04.2018, № 362 від 28.04.2023}

    Щасти Вам у вирішенні Вашого питання!

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Нове у блогах Юристи.UA