Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
887 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Якщо військовозобов’язаний заброньований до 28 лютого і має обмежену придатність, не отримував повісток, не знаходиться в розшуку, дані оновив вчасно, то чи продовжать йому бронювання? Чи не будуть вважати неявку в ТЦК за власною ініціативою (без повістки!) до 04.02. за порушення правил військового обліку? Якщо ТЦК все-таки такий штраф накладе, чи можна його оскаржити в суді? А якщо і явитися до кінця броні на влк, чи можуть вони затягнути процес до закінчення броні і спеціально видати бойову повістку у вікно між закінченням чинної броні та початку наступної? Дякую.
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (5)
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Аліна!
Дійсно, згідно постанови Кабінету Міністрів України від 29 листопада 2024 р. № 1362 щодо "Змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України від 27 січня 2023 р. № 76 і від 22 листопада 2024 р. № 1332".
"2. Пункт 2 постанови Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2024 р. № 1332 доповнити підпунктом 6 такого змісту:
“6) рішення щодо визнання підприємств, установ, організацій критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, а також критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період, які є чинними станом на 1 грудня 2024 р., зберігають свою чинність протягом строку, на який вони прийняті, але не довше ніж до 28 лютого 2025 року.". :
Далі відповіді на Ваші питання:
Так, авжеж продовжать! І з'являтись для того в ТЦК більше не обов'язково, як також проходити ВЛК.
З 1 грудня минулого року змінено порядок бронювання. Тепер, як для бронювання, так і для його продовження підприємство критичної інфраструктури подає через Дію https://diia.gov.ua/services/bronyuvannya-pracivni... список, в якому зазначаються такі відомості щодо військовозобов’язаного:
У відповідності до пункту 29 Порядку: бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час протягом 72 годин з моменту формування списку засобами Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки здійснюється автоматично у разі, коли військовозобов’язаний:
У наведеному Вами випадку все ще простіше, оскільки військовозобов'язаний вже має законну бронь й потребує лише її продовження.
Не будуть, оскільки можу лише повторити, що особиста явка до ТЦК військовозобов'язанного в таких випадках більше не потрібна. Продовження відстрочки відбувається через Дію автоматично після відповідного зверненню підпридприємства критичної інфраструктури, в якому той працює.
В цьому конкретному випадку підстав для штрафу я не бачу. Втім, відповідаючи на Ваше питання скажу, що будь яка постанова ТЦК про адміністративне правопорушення - чи то у порядку статті 210 КУпАП, чи у порядку статті 210-1 КУпАП - може бути оскаржена в суді.
Порядок оскарження наступний:
Якщо у вас немає або недостатньо аргументів для оскарження постанови ТЦК про накладення штрафу, то скористайтеся залізним аргументом про порушення ваших прав у зв’язку з неповідомленням вам про дату, час і місце розгляду справи.
Далі в межах строку для оскарження необхідно підготувати позовну заяву про скасування відповідної постанови про накладення штрафу та подати її до районного, районного у місті, міського чи міськрайонного суду за місцем знаходження ТЦК та СП.
- За подання позовної заяви про оскарження постанови по справі про адміністративне правопорушення сплачується судовий збір у розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму.
Після подання позовної заяви до відповідного суду її приймуть до розгляду, а постанову про накладення штрафу можуть скасувати, тож сплачувати штраф не доведеться.Важливо! Відповідно до статті 61 Конституції України, ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення. Якщо вас притягнули до адміністративної відповідальності за неявку по повістці, вдруге не мають права накладати штраф за неявку по тій самі повістці. Проте в реаліях сьогодення ТЦК можуть надіслати іншу повістку, і неявка по ній є підставою для притягнення до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу.
Як було зазначено вище, постанова ТЦК та СП у справі про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку оскарження цієї постанови , який складає 10 днів з дня винесення постанови. Ще раз наголошуємо: з дня винесення постанови, а не з дня отримання копії порушником!
Якщо постанова отримана в рамках десятиденного терміну від дня винесення, то звертайтесь до суду якнайшвидше! У разі, коли постанова отримана за межами десятиденного терміну, навіть на стадії виконавчого провадження, то в разі пропуску зазначеного строку з поважних причин цей строк за заявою особи, щодо якої винесено постанову, може бути поновлено судом. Але для цього необхідно подати окрему заяву про поновлення строку на оскарження в якій зазначити причини поважності пропуску строку. Така заява подається разом з позовною заявою. Якщо в цей час ви були у відрядженні, або хворів хтось із членів родини, прикладіть відповідний підтверджуючий документ до заяви обов’язково!
Суди зазвичай стоять на тій позиції, що навіть наявні в матеріалах адміністративної справи відомості, а саме роздруківка текстового повідомлення, яке ТЦК та СП направило на мобільний номер військовозобов’язаного, не дають суду обґрунтованих підстав для встановлення факту належного повідомлення громадянина про місце і час розгляду справи у встановлений процесуальний спосіб.
Особиста явка до ТЦК військовозобов'язанного для продовження броні не потрібна. Все повинно зробити за нього підприємство, в якому він працює. Якщо підприємство відпрацює по продовженню бронювання корректно, а головне, вчасно і, у будь якому випадку, раніше закінчення строку попереднього бронювання, то жодного шансу видати Вам бойову повістку в ТЦК просто не буде.
Якщо ж під час дії чинної відстрочки військовозобов'язаному з якоїсь причини знадобиться пройти ВЛК, то він без будь якого ризику може звернутись з таким проханням до ТЦК.
Вам також треба знати, що проходження ВЛК не є обов'язковим для отримання броні.
Втім, прикінцевими та перехідними положеннями Закону 3621-IX військовозобов'язані, визнані обмежено придатними до військової служби, до набрання чинності згаданого Закону, протягом 9 місяців підлягають повторному медичному огляду з метою визначення придатності до військової служби, але для цього Вас повинні викликати повісткою.
З повагою, адвокат Айвазян.
Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю!
П. 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України від 21.03.2024 № 3621-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав військовослужбовців та поліцейських на соціальний захист» (далі – Закон 3621) встановлено, що громадяни України, які були визнані обмежено придатними до військової служби до набрання чинності цим Законом, протягом дев’яти місяців з дня набрання чинності цим Законом підлягають повторному медогляду з метою визначення придатності до військової служби.
Закон набрав чинності 04.05.2024. Отже, до 04.02.2025 усі військовозобов’язані, які були визнані обмежено придатними, повинні пройти військово-лікарську комісію.
Згідно з підпунктами 2 та 4 п. 1 Правил військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів (додаток 2 до Порядку, затвердженого постановою КМУ від 30.12.2022 № 1487) військовозобов’язаний повинен:
Направлення на ВЛК від ТЦК:
Перш ніж я ознайомлю Вас з офіційною позицією Міноборони, пропоную запам’ятати словосполучення: «прибувати для проходження ВЛК за викликом ТЦК» та «проходити ВЛК згідно з направленням ТЦК».
Отже, ТЦК повинен викликати та направити.
Аналіз вищезазначених норм свідчить про те, що ініціатором направлення на ВЛК повинен бути ТЦК. І незважаючи на обов’язок, визначений законом № 3621, ТЦК повинен викликати та направити на ВЛК військовозобов’язаних, які мають статус обмежено придатних.
Позиція ТЦК:
Оскільки ми з колегами розуміли, що ТЦК, який має повноваження накладати штрафи, може інакше трактувати обов’язки обмежено придатних військовозобов’язаних, тому зробили офіційний запит до Міноборони.
Ми запитали:
Наше запитання було передане до Київського міського ТЦК та СП. У підсумку отримали такі відповіді на нього:
https://kadroland.com/news/3423-nove-rozyasnennya-...
І хоча я не поділяю позицію ТЦК щодо того, що саме військовозобов’язаний повинен ініціювати проходження ВЛК, розумію, що перспектива суперечок із цим органом навряд чи здається вам привабливою. Тим часом до завершення строку для проходження ВЛК залишається зовсім небагато часу. Тож не зволікайте з прийняттям рішення - звертайтесь до ТЦК із заявою про проходження ВЛК.
___
Чи настане відповідальність за непроходження ВЛК залежить від того, чи була отримана повістка / наказ про оповіщення від роботодавця.
Якщо такої повістки / наказу не було, то відповідальності за неявку для проходження ВЛК бути не повинно, адже у військовозобов’язаного немає обов’язку ініціювати проходження військово-лікарської комісії.
Пояснення ґрунтується на Правилах військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів (додаток 2 до Порядку, затвердженого постановою КМУ від 30.12.2022 №1487).
Отже, призовники, військовозобов’язані та резервісти повинні:
Тобто, саме ТЦК повинен направити військовозобов’язаного на ВЛК.
МАКСИМАЛЬНИЙ СТРОК ПРОВЕДЕННЯ ВЛК - 14 ДНІВ.
Юрист, м. Полтава, 4 роки досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас, пані Аліно!
Так, йому повинні будуть продовжити бронювання.
Військовозобов’язані підлягають бронюванню незалежно від військового звання, віку та військово-облікової спеціальності.
Для бронювання підприємство подає через ДІЮ https://diia.gov.ua/services/bronyuvannya-pracivni... список, в якому зазначаються такі відомості щодо військовозобов’язаного:
ОТЖЕ, як бачите, для бронювання ВЛК вказувати не потрібно
Відповідно до п.29 Порядку бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний ча протягом 72 годин з моменту формування списку засобами Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки здійснюється автоматично у разі, коли військовозобов’язаний:
Тобто, якщо військовозобов'язаний перебуває на обліку, працює на критичному підприємстві, уточнив дані, не перебуває у розшуку, то його повинні забронювати незалежно від того пройдене ВЛК чи ні.
4 травня набув чинності Закон України 3621-IX https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3621-20#Text, згідно якого термін обмежено придатний вже не застосовується.
Відповідно до Прикінцевих та перехідних положень Закону 3621-IX: Установлено, що громадяни України, які були визнані обмежено придатними до військової служби до набрання чинності цим Законом, ПРОТЯГОМ ДЕВ'ЯТИ МІСЯЦІВ з дня набрання чинності цим Законом підлягають повторному медичному огляду з метою визначення придатності до військової служби.
В Законі 3621-IX https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3621-20#Text не вказано, що військовозобов'язані повинні явитися до ТЦК самостійно.
Згідно пункту 69 постанови КМУ 560 На медичний огляд громадяни, які уточнили свої облікові дані, викликаються повісткою.
Згідно підпункту 1 пункту 27 постанови КМУ 560 Під час мобілізації громадяни викликаються до Р(М)ТЦК з метою:
Згідно підпункту 2 пункту 1 Правил військового обліку військовозобов'язані повинні прибувати за викликом районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів на збірні пункти, призовні дільниці, до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках, розпорядженнях) районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів для взяття на військовий облік та визначення призначення на особливий період, оформлення військово-облікових документів, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на навчальні (перевірочні) та спеціальні збори військовозобов’язаних та резервістів.
Отже, у обмежено придатних немає обов'язку самостійно явитися до ТЦК, тому якщоїх не викличуть повісткою на проходження ВЛК, то ТЦК не повинні притягнути таких громадян до адміністративної відповідальності за статтею 210 КУпАП.
Так, його потрібно оскаржувати в судовому порядку.
На жаль, в реаліях сьогодення все можливо.
Проте, якщо військовозобов'язаних захоче самостійно пройти медичний огляд, то краще йти до ТЦК поки у нього є чинне бронювання, адже в такому випадку його не мають права мобілізувати. Щоб безпечно це зробити - потрібно стати в електронну чергу до ТЦК, де чоловік перебуває на обліку.
В будь-якому випадку під час бронюваня він не підлягає мобілізації, якщо після ВЛК Вас його визнають придатним, то при врученні мобілізаційного розпорядження або повістки на відправку після медогляду на дату між закінченням бронюванням та початком наступної, то згідно частини 3 статті 22 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" Поважними причинами неприбуття громадянина у строк, визначений у повістці, які підтверджені документами відповідних уповноважених державних органів, установ та організацій (державної та комунальної форм власності), визнаються:
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Юрист, м. Харків, 16 років досвіду
Спілкуватися у чатіДОБРОГО ДНЯ, АЛІНА! Закон не встановлює ОБОВ"ЯЗКУ військовозобов"язаного змінити свій статус. Тим більше ніякої зміни немає. Це все фікція. Просто перейменували обмежено придатний на придатний до служби в ТЦК, охороні, тилових підрозділах та ін.
Отже, дійсно Вам треба чекати повістку від ТЦК. Інакше можете з відстрочкою потрапити до навчальної частини ЗСУ і через 2-3 місяці бути вже на фронті. А потім втомитесь разом з адвокатами оскаржувати свою мобілізацію в судах.
На моє переконання взагалі Закон не підлягає реалізації, бо Уряд не прийняв нормативно-правову базу для його реалізації. А тому чинною є норма Постанови КМУ № 560 від 16.05.2024 р. щодо того, що особи з відстрочкою медичні огляди не проходять та на ВЛК не направляються.
Процитую сам Закон України від 21 березня 2024 року № 3621-IX "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав військовослужбовців та поліцейських на соціальний захист".
II. Прикінцеві та перехідні положення
1. Цей Закон набирає чинності через один місяць з дня, наступного за днем його опублікування.
2. Установити, що громадяни України, які були визнані обмежено придатними до військової служби до набрання чинності цим Законом, протягом дев’яти місяців з дня набрання чинності цим Законом підлягають повторному медичному огляду з метою визначення придатності до військової служби.
3. Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом забезпечити:
Де є хоч один урядовий нормативно-правовий акт, який регламентує переогляд обмежено придатних? - ЙОГО НЕМАЄ. Тому правильно роблять ті ТЦК, які ігнорують цей закон, який не породжує правових наслідків.
Так само в законі не написано, що громадянин ЗОБОВ"ЯЗАНИЙ як це з уточненням / оновленням даних.
Використано нормативно-лінгвістичну форму регулювання - "ПІДЛЯГАЄ".
Ця форма не дає змоги стверджувати, що у людини є ОБОВ"ЯЗОК самостійно це робити.
Дійсно потрібна повістка ТЦК хоча б. А взагалі необхіднйи встановлений Урядом ПОРЯДОК повторного медичного огляду з метою визначення придатності до в/с.
ТЦК як державний орган військового управління сфери підпорядкування ЗСУ та Міністерства оборони - має як і інші державні органи діяти на підставі, в межах повноважень та У СПОСІБ, які визначені Конституцією і законодавством України (ст. 19 Конституції, яка має пряму дію).
Законодавством не визначено СПОСОБУ реалізації пункту 2 Розділу ІІ "Прикінцеві і перехідні положення" Закону від 21 березня 2024 року № 3621-IX.
ТЦК та й навіть Міністерство оборони не є органом, компетентним самостійно визначати на підставі закону такий спосіб його реалізації. Бо ж законом чітко покладено цю функцію на Кабінет Міністрів України як колегіальний орган виконавчої влади.
Хай подають до суду на Міністра оборони і загалом Уряд, який допустив бездіяльність. Покладати на громадян тягар негативних наслідків бездіяльності Уряду України - ТЦК не має права.
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію":
1. Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:
1) заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, і перебувають на спеціальному військовому обліку;
Тобто бронювання є особливим видом відстрочки, який оформлюється підприємством на якому працює громадянин, а не ним особисто шляхом подання заяви в ТЦК.
Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затверджено постановою КМУ № 560 від 16.05.2024 р. (в редакції від 04.10.2024 р.)
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/560-2024-%D0%B...
ПОСТАНОВА КМУ від 22 листопада 2024 р. № 1332 "Деякі питання бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час" - також не містить залежності бронювання від ВЛК та придатності особи до військової служби. Головне мати в Резерв+ військово-облікову спеціальність та звання.
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1332-2024-%D0%...
ОТЖЕ, Виходячи з наведеного - моя позиція однозначна. Закон, який передбачає переогляд обмежено придатних не може бути реалізований, адже Уряд ухилився від реалізації вимог Закону щодо прийняття нормативно-правових актів, необхідних для реалізації цього Закону.
Тобто Ви не маєте замість ТЦК забезпечувати реалізацію законодавства. Ваші обов"язки визначені Законом України "Про військовий обов"язок і військову службу", а також Правилами військового обліку.
У цивілізованих країнах це називається ЗАКОННІСТЬ та СТАБІЛЬНІСТЬ правових відносин.
Намір актуалізовувати свій статус на ВЛК несе реальні ризики Вашої мобілізації всупереч наявності броні / відстрочки.
Щиро не рекомендую гратися з вдачею, бо практика каже, що потім упевнені у своєму статусі виключеного з обліку або заброньованого, того хто має відстрочку - дуже жаліють, що були необачні та зв"язалися з ТЦК.
Наразі не існує можливості звільнитися з ТЦК, бо незаконно мобілізували. Навіть якщо суд визнає мобілізацію незаконною, військові частини банально не звільняють таких осіб, посилаючись, що немає такої підстави. Треба знову йти до суду. А за цей час знищити людину в умовах військової частини та участі у бойових діях - справа не дуже складна.
Думаєте чому сотні тисяч СЗЧ (самовільне залишення частин). Насправді значна частина таких людей або були записані у військовослужбовці з їх відома / без їх відома (а при перевірці списали це на СЗЧ), або людину незаконно прилаштували у війська з ТЦК та СП, не маючи права на мобілізацію таких людей.
ОТЖЕ, враховуючи, що наявність ВЛК не впливає на бронювання, мало того - заброньована особа не підлягає медичному огляду, то жодного обов"язку у громадянина не виникає щодо ВЛК. Якщо ТЦК вважає себе розумнішим за Уряд України, то хай ідуть до суду і судяться з Урядом, або скаржаться Президенту, щоб він скасував незаконні на думку ТЦК норми постанов Кабінету Міністрів України.
Якщо у ТЦК буде інша позиція - то вони можуть максимум, що виписати штраф спробувати. Такий штраф однозначно оскаржується.
Щасти Вам!
З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин
Адвокат, м. Чернігів, 6 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас.
Якщо військовозобов’язаний заброньований до 28 лютого і має обмежену придатність, не отримував повісток, не знаходиться в розшуку, дані оновив вчасно, то чи продовжать йому бронювання? Чи не будуть вважати неявку в ТЦК за власною ініціативою (без повістки!) до 04.02. за порушення правил військового обліку? Якщо ТЦК все-таки такий штраф накладе, чи можна його оскаржити в суді? А якщо і явитися до кінця броні на влк, чи можуть вони затягнути процес до закінчення броні і спеціально видати бойову повістку у вікно між закінченням чинної броні та початку наступної? Дякую.
Дійсно, Ви повинні пройти ВЛК до 04.02.2025.
Я все таки прихильник тої думки, що кожна особа самостійно несе відповідальність за себе, у тому числі з питань військового обліку. А тому чекати від ТЦК повістки не варто. Повістки може не бути, але будуть представники ТЦК на блокпостах.
Відповідно до п. 2 прикінцевих та перехідних положень закону № 3621-IX громадяни, які мають висновок про обмежену придатність протягом 9 місяців, тобто до 4 лютого 2025 року, підлягають повторному медичному огляду з метою визначення ступеню придатності до військової служби.
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав військовослужбовців та поліцейських на соціальний захист
(Відомості Верховної Ради (ВВР), 2024, № 22, ст.196)
II. Прикінцеві та перехідні положення
1. Цей Закон набирає чинності через один місяць з дня, наступного за днем його опублікування.
2. Установити, що громадяни України, які були визнані обмежено придатними до військової служби до набрання чинності цим Законом, протягом дев’яти місяців з дня набрання чинності цим Законом підлягають повторному медичному огляду з метою визначення придатності до військової служби.
...
З юридичної точки зору - відсутність ВЛК не впливає на правову можливість бронювання, принаймні постанова КМУ щодо бронювання вже точно цього не передбачає. Як налаштована система - ніхто не знає.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА
від 27 січня 2023 р. № 76 Київ
Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час
3. Бронювання військовозобов’язаних, зазначених у пункті 1 цього Порядку, здійснюється за списками військовозобов’язаних, які пропонуються до бронювання на період мобілізації та на воєнний час (далі - список), в електронній формі засобами Порталу Дія.
Військовозобов’язані, зазначені у пункті 1 цього Порядку, підлягають бронюванню незалежно від військового звання, віку та військово-облікової спеціальності.
24. Керівник державного органу, критично важливого підприємства, критично важливої установи або уповноважена ним особа може подати заяву в електронній формі засобами Порталу Дія та отримати інформацію про військовозобов’язаних в державному органі, на критично важливому підприємстві, в критично важливій установі, яким надана відстрочка та які переведені на спеціальний військовий облік, що міститься в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, а саме про:
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності);
реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті громадянина України);
дату народження;
ознаку військового обліку за призначенням (загальний або спеціальний);
дату закінчення строку дії відстрочки та перебування на спеціальному військовому обліку.
25. Бронювання військовозобов’язаних, зазначених у пункті 1 цього Порядку, здійснюється засобами Порталу Дія за списками, які формуються керівником державного органу, критично важливого підприємства, критично важливої установи або уповноваженою ним особою.
29. Протягом 72 годин з моменту формування списку засобами Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки здійснюється автоматично у разі, коли військовозобов’язаний:
перебуває на військовому обліку;
перебуває у трудових відносинах з державним органом, критично важливим підприємством, критично важливою установою;
уточнив персональні дані, зазначені у пункті 2 розділу II “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 11 квітня 2024 р. № 3633-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку”;
не перебуває у розшуку.
Цікавий момент, до речі, саме щодо складення адміністративних матеріалів. Аби законно особу притягти до відповідальності - спочатку її мають викликати на розгляд справи до ТЦК.
Стаття 248. Розгляд справи про адміністративне правопорушення на засадах рівності громадян
Розгляд справи про адміністративне правопорушення здійснюється на засадах рівності перед законом і органом (посадовою особою), який розглядає справу, всіх громадян незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мови та інших обставин.
Стаття 249. Відкритий розгляд справи про адміністративне правопорушення
Справа про адміністративне правопорушення розглядається відкрито, крім справ про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті, зафіксованих за допомогою засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі в автоматичному режимі, справ про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 132-2 цього Кодексу та, про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), та випадків, коли це суперечить інтересам охорони державної таємниці.
З метою підвищення виховної і запобіжної ролі провадження в справах про адміністративні правопорушення такі справи можуть розглядатися безпосередньо в трудових колективах, за місцем навчання або проживання порушника.
Про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженими на те посадовою особою або представником громадської організації чи органу громадської самодіяльності.
Протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один із яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.
Протокол не складається у випадках, передбачених статтею 258 цього Кодексу.
І тільки після інформування особи, у випадку неявки її на розгляд справи, ТЦК може здійснити фіксацію правопорушення без присутності особи.
Стаття 258. Випадки, коли протокол про адміністративне правопорушення не складається
...
Протокол не складається у разі вчинення в особливий період адміністративних правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, розгляд яких віднесено до компетенції територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіональних органів Служби безпеки України (у частині правопорушень, вчинених військовозобов’язаними чи резервістами, які перебувають у запасі Служби безпеки України), якщо особа не з’явилася без поважних причин або не повідомила причину неприбуття на виклик територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, будучи належним чином повідомленою про дату, час і місце виклику, та за наявності у територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України підтвердних документів про отримання особою виклику.
Сервіси, по яким можливо відстежувати наявність відкритого проти Вас виконавчого провадження:
https://erb.minjust.gov.ua/
https://opendatabot.ua/open/tck-fines
З повагою!