Задайте питання юристу

893 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 02 лютого 2025, питання №126571 650₴

Проходження ВЛК, та наслідки за неявку по повістці

Вітаю! Я обмежено-придатний, при проходженні ВЛК дали направлення для заключення лікаря-комбустіолога. Даного спеціаліста наразі на робочому місці немає, і коли з'явиться невідомо, жодних термінів у лікарні не повідомили. Відповідно пройти ВЛК наразі я не можу. У мене на руках є повістка по якій я маю з'явитися до ТЦК на початку наступного тижня. Повістка не мобілізаційна, а для - "проходження ВЛК та визначення призначення на особливий період". Часу та можливості для того аби бігати по лікарням та ТЦК у мене більше не має. Мене цікавлять наслідки моєї неявки за цією повісткою - це буде тільки адмін. протокол і штраф чи кримінальна відповідальність? Якщо це тільки штраф, то після його сплати мені потрібно буде з'явитися до ТЦК для отримання нового направлення на ВЛК аби уникнути нового адмін.протоколу чи я "вільний" до отримання нової повістки для проходження ВЛК? Чи буде змінено мій статус на - "у розшуку"? І чи буде виписано мені 2 протоколи і відповідно 2 штрафа - за неявку по повістці і за не проходження ВЛК до 05.02.?

Відповіді юристів (5)

    Дерій Владислав Олегович

    Вітаю Вас!

    Чи маєте Ви право на відстрочку згідно статті 23 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію"?

    Мене цікавлять наслідки моєї неявки за цією повісткою - це буде тільки адмін. протокол і штраф чи кримінальна відповідальність?

    За неявку без поважної причини по повістці передбачена лише адміністративна відповідальність за статтею 210-1 КУпАП (штраф від 17 тис грн).

    Проте, якщо Ви відкриєте лікарняний та повідомите ТЦК про це, то вважатиметься, що Ви маєте поважні причини для неявки до ТЦК. Проте, після закриття лікарняного обов'язок явитися до ТЦК, на жаль, залишається.

    Згідно частини 3 статті 22 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію"

    Поважними причинами неприбуття громадянина у строк, визначений у повістці, які підтверджені документами відповідних уповноважених державних органів, установ та організацій (державної та комунальної форм власності), визнаються:

    • перешкода стихійного характеру, хвороба громадянина, воєнні дії на відповідній території та їх наслідки або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у визначені пункт і строк;
    • смерть його близького родича (батьків, дружини (чоловіка), дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини (чоловіка).

    У разі неприбуття громадянин зобов’язаний у найкоротший строк, але не пізнішеТРЬОХ діб від визначених у повістці дати і часу прибуття до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, повідомити про причини неявки шляхом безпосереднього звернення до зазначеного у повістці територіального центру комплектування та соціальної підтримки АБО В БУДЬ-ЯКИЙ ІНШИЙ СПОСІБ з подальшим його прибуттям у строк, що не перевищує СІМ календарних днів.

    Якщо це тільки штраф, то після його сплати мені потрібно буде з'явитися до ТЦК для отримання нового направлення на ВЛК аби уникнути нового адмін.протоколу чи я "вільний" до отримання нової повістки для проходження ВЛК?

    Сам процес накладення штрафу виглядає так:

    1. Спочатку ТЦК повинен належним чином повідомити військовозобов'язаного про місце та час розгляду справи.

    2. Потім проходить сам розгляд справи за присутності військовзобов’язаного. Відповідно до ст. 268 КУпАП, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи; виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

    3. Після розгляду справи, керівник ТЦК виносить постанову, яка повинна містити:

    • найменування органу (прізвище, ім’я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову;
    • дату розгляду справи;
    • відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування;
    • опис обставин, установлених під час розгляду справи;
    • зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;
    • прийняте у справі рішення.

    ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

    Для інформування особи про час та місце розгляду справи можуть використовуватися різні способи: рекомендований лист, особисте вручення повідомлення. При цьому, надсилання повідомлення (без доказів його отримання) не свідчить про її поінформованість. У разі неналежного поінформування особи, яка притягується до відповідальності, уповноважена особа не може розпочинати розгляд справи.

    ОТЖЕ, щоб виписати Вам штраф - спочатку повинен відбутися розгляд справи, після якої керівник ТЦК винесе ПОСТАНОВУ про притягнення до адміністративної відповідальності. Це все відбувається, як правило, у приміщенні ТЦК. ПОСТАНОВУ можете спробувати оскаржити у судовому порядку протягом 10 днів після її вручення.

    Сплата штрафу не звільняє Вас від обов'язку допройти ВЛК, на яке Вас вже направили. Крім того, Вам можуть повторно видати повістку.

    Чи буде змінено мій статус на - "у розшуку"?

    У випадку неявки за повісткою на уточнення облікових даних Вам:

    1. Бажано не тримати на банківських рахунках кошти, адже в разі незаконного накладення штрафу ТЦК звернеться до державної виконавчої служби для примусового стягнення заборгованості, а державний виконавець в свою чергу накладе арешт на рахунки.

    2. Готуватись до того, що Вам ще раз направлять повідомлення про явку до ТЦК.

    3. Вас можуть внести в базу Нацполіції та оголосити в розшук

    4. До Вашого місця проживання можуть час від часу навідуватися правоохоронні органи, але вони не мають права проникати до нього.

    5. При зустрічі з групою оповіщення на вулиці - Вас можуть затримати працівники поліції та доставити до ТЦК.

    І чи буде виписано мені 2 протоколи і відповідно 2 штрафа - за неявку по повістці і за не проходження ВЛК до 05.02.?

    Теоретично, Вам може бути виписано 2 штрафи, один за неявку по повістці без поважної причини, а інший за відмову від проходження ВЛК.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Вікторе!

    Повістка не мобілізаційна, а для - "проходження ВЛК та визначення призначення на особливий період". Часу та можливості для того аби бігати по лікарням та ТЦК у мене більше не має. Мене цікавлять наслідки моєї неявки за цією повісткою - це буде тільки адмін. протокол і штраф чи кримінальна відповідальність?

    Кримінальна відповідальність передбачена чинним законодавством тільки за ухилення від мобілізації, а саме неявку по мобілізаційному розпорядженню.

    Отже, за неявку без поважної причини у Вашому випадку Вас можуть притягнути тільки до адміністративної відповідальності за статтею 210-1 КУпАП. Крім того, існує велика вірогідність, що ТЦК подасть Вас у розшук. Тому, при зустрічі з групами оповіщення є ризик того, що Вас можуть доставити до ТЦК.

    Ви маєте право на відстрочку? Якщо так, то чи оформлювали останню?

    Якщо це тільки штраф, то після його сплати мені потрібно буде з'явитися до ТЦК для отримання нового направлення на ВЛК аби уникнути нового адмін.протоколу чи я "вільний" до отримання нової повістки для проходження ВЛК?

    Справа в тім, що у разі притягнення Вас до адмінистративної відповідальності та подання у розшук, Вам прийдеться звертатись до ТЦК, оскільки зняти з розшуку Вас буде можливим тільки в ТЦК.

    Тобто, алгоритм, скорше за все, буде наступний:

    1. Вас подадуть у розшук і Ви повинні будете звернутись до ТЦК задля зняття з останнього.

    2. При Вашій явці буде складений протокол та винесена постанова. Після того Ви зможете сплатити штраф або оскаржити постанову керівника ТЦК у судовому порядку.

    При тому, напевно, Вам видадуть нову повістку на проходження ВЛК.

    Згідно статті 258 КУпАП ТЦК може не складати протокол у разі вчинення в особливий період адміністративних правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, розгляд яких віднесено до компетенції територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (крім правопорушень, вчинених військовозобов’язаними чи резервістами, які перебувають у запасі Служби безпеки України або Служби зовнішньої розвідки України), якщо особа не з’являється без поважних причин або без повідомлення причин не прибуття на виклик територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, будучи належним чином повідомленою про дату, час і місце виклику, та за наявністю у ТЦК підтверджуючої інформації про отримання особою виклику.

    ТЦК повинен повідомити Вас про розгляд справи про адміністративне правопорушення, хоча останні доволі часто ігнорують цю вимогу законодавства і в результаті чоловіки дізнаються про постанову вже після того, як блокують банківські рахунки, тобто, виконавець виносить поставнову про примусове стягнення штрафу.

    Врахуйте, що у такому випадку сума стягення збільшується вдвічі, плюс сятгується виногорода виконавця у розмірі 10 %.

    Питання розгляду постанови врегульоване статтею 268 КУпАП і в останній зазначено наступне:

    "Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі.

    Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

    Особливості розгляду справ про адміністративні правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті та про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), встановлюються статтями 279 - 1-279 - 8 цього Кодексу".

    30 січня 2020 року Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в рамках справи № 482/9/17, адміністративне провадження №К/9901/38702/18 (ЄДРСРУ № 87268086) та справі №308/12552/16-а, адміністративне провадження №К/9901/32526/18 (ЄДРСРУ № 87268082) досліджував принцип належного повідомлення особи про розгляд справи про притягнення до адміністративної відповідальності.

    Верховний суд вказує, що особі до якої застосовується адміністративна санкція, повинно бути забезпечено право завчасно знати про час та місце розгляду справи. Це право є гарантією реалізації інших прав - на участь в розгляді справи про адміністративне правопорушення, висловлення заперечень, надання доказів, захист тощо.

    Законодавство покладає обов`язок щодо своєчасного повідомлення особи про час та місце розгляду справи на уповноважену посадову особу. Зміст цього обов`язку не вичерпується надсиланням тексту відповідного повідомлення, оскільки саме лише надсилання, без отримання, не свідчить про поінформованість особи про час та місце розгляду справи, а отже робить це право недієвим.

    Чи буде змінено мій статус на - "у розшуку"?

    Скорше за все так, після неявки за повісткою та неповідомлення ТЦК, що Ви не можете з'явитись за поважної причини, Вас подадуть у розшук, як я і писав вище.

    І чи буде виписано мені 2 протоколи і відповідно 2 штрафа - за неявку по повістці і за не проходження ВЛК до 05.02.?

    Це може бути і один протокол та одна постанова, бачив і таке. Залежно від кількості правопорушень сума штрафу, наприклад, може бути збільшена з 17000 грн. до 25500 грн.

    А, можливо, це буде дві постанови, кожна щодо окремого правопорушення - неявка за повісткою та непроходження ВЛК.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    1, ВАМ ТРЕБА ОТРИМАТИ ВІД МЕДИЧНОГО ЗАКЛАДУ ОФІЦІЙНУ ВІДПОВІДЬ, ЩО ЛІКАРЯ-КОМБУСТІОЛОГА В ЛІКАРНІ НАРАЗІ НЕМАЄ ТА СТРОК ЙОГО НАХОДЖЕННЯ НА РОБОЧОМУ МІСЦІ НЕВІДОМИЙ.Ї - ЗРОБІТЬ ПИСЬМОВИЙ ЗАПИТ ДО МЕДИЧНОГО ЗАКЛАДУ.

    2. З ЦІЄЮ ВІДПОВІДЬЮ (ЯКЩО НЕ ОТРИМАЛИ ВІДПОВІДЬ, НАДАЙТЕ ТЦКСП ЗАРЕЄСТРОВАНУ В ЛІКАРНІ КОПІЮ СВОГО ЗАПИТУ) ПРИЙДІТЬ ДО ТЦКСП ЗА ПОВІСТКОЮ.

    ІГНОРУВАННЯ ПОВІСТКИ МОЖЕ ПРИЗВЕСТИ ДО ОГОЛОШЕННЯ ВАС У РОЗШУК ТА ДО АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ.

    ТЦК зможе почати процедуру накладення штрафу за ігнорування повістки. Таким чином, ці штрафи будуть, по суті, «заочними». При цьому постанова ТЦК є виконавчим документом. Тобто, у разі, якщо добровільно штраф, який складає від 17 тисяч грн до 25,5 тисяч грн, сплачений не буде, на ухилянтів можуть відкрити виконавчі провадження та почати стягнення з рахунків.

    Відповідно до статті 308 Кодексу про адміністративні правопорушення у разі несплати правопорушником штрафу у строк, установлений ч. 1 статті 307 цього Кодексу, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби (ДВС) за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.

    Відповідно до КУпАП штраф має бути сплачено не пізніш як через 15 днів з дня вручення постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови – не пізніш як через 15 днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.

    Виконання постанов ТЦК про накладення адміністративних стягнень, зокрема за порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку, про порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, здійснюється у порядку, визначеному Законом «Про виконавче провадження».

    Але спочатку треба розібратись зі шляхом, який проходить штраф від ТЦК - від "виписування" до примусового стягнення. І його я умовно поділяю на 2 етапи.

    1️. ТЦК та СП виносить постанову про притягнення до адміністративної відповідальності і дає строк на сплату штрафу (15 днів).

    2️. Якщо за 15 днів штраф не сплачений, ТЦК та СП передає постанову до органів Державної виконавчої служби, де штраф подвоюється, відкривається виконавче провадження, накладаються арешти на майно та банківські рахунки.

    І тепер "сюрприз": на першому етапі не існує реєстру, з якого ви могли б дізнатись про цей штраф - ані платного, ані безоплатного!

    Тому на цьому етапі про штраф можна дізнатись лише з листа, направленого Укрпоштою (за умови, що ТЦК та СП такий лист направить, а ви його отримаєте).

    А от вже на другому етапі такий реєстр є - і інформацію з нього можна отримати безкоштовно!

    Відповідно до пункту 3 статті 22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», громадяни України під час мобілізації зобов’язані з’являтися за викликом до ТЦК та СП для уточнення їх облікових даних та визначення їх призначення на особливий період. Тож повістку може отримати будь-який чоловік віком від 18 до 60 років.

    Згідно зі ст. 210 Кодексу про адміністративні правопорушення України, за нез’явлення за викликом до ТЦК для визначення призначення у воєнний час встановлена адміністративна відповідальність у вигляді штрафу від 17000 грн до 25500 грн.

    Перелік повноважень ТЦК та СП було затверджено постановою Кабінету міністрів №154 від 23 лютого 2022 року "Про затвердження Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки".

    Деякі повноваження передбачені також:

    Адміністративні заходи ТЦКПС. Йдеться, зокрема, про звернення ТЦК до органів поліції для:

    Важливо, що адміністративне затримання таких осіб здійснюється незалежно від їхнього місця перебування на військовому обліку (в такому разі особа доставляється до найближчого ТЦК та СП).

    Крім того, ТЦК можуть (за необхідності) виписувати постанову про притягнення військовозобов'язаного до адміністративної відповідальності без складання протоколу про адміністративне правопорушення:

    • за статтею 210 КУпАП - "Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку"
    • за статтею 210-1 КУпАП - "Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію"
    • за статтею 211 КУпАП - "Зіпсуття військово-облікових документів чи втрата їх з необережності"

    У разі порушення вимог щодо військового обліку, ТЦК мають право ініціювати адміністративну відповідальність. За певні порушення військового законодавства, такі як уникнення від мобілізації, військовозобов'язані можуть притягуватися до адміністративної відповідальності без складання протоколу.

    ТЦК дійсно може просити поліцію затримати особу, яка не зʼявилася за повісткою. Це передбачає п. 56 Порядку організації та ведення військового обліку, затвердженого постановою Кабміну №1487.

    ПІСЛЯ ЗВЕРНЕННЯ ТЦКСП ДО ПОЛІЦІЇ, ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВАС ВНОСЯТЬ ДО БАЗА "АРМОР ".

    Поліція за зверненням ТЦК здійснює адміністративне затримання та доставлення осіб, які вчинили адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    В Україні створені і працюють бази МВС АРМОР, "Оберіг" і "Гарпун", де зібрані певні дані про українців.

    АРМОР – розшифровується, як Автоматизоване Робоче Місце Оперативного Робітника. Це інтегрована інформаційно-пошукова система Міністерства внутрішніх справ України, прийнята за базову у всіх обласних МВСУ з 2002 року. Автоматизовані робочі місця встановлені у міських районних відділах, Функції системи: пошукові, облікові, довідкові, прогнозуючі.

    Це внутрішня база поліції,в якій містяться дані про людей які в них адміністративні відповідальності або кримінальні. І, в принципі, вони бачать по людині, по її документах, до чого вона притягувалася, різні адміністративні правопорушення, кримінальні, а також розшук. Плюс зараз в базі АРМОР є відміточка, що людина ухилянт. Тобто, з приводу ТЦК. Але, по суті, це і є так звана база ухилянтів, в яку ТЦК подають в поліцію про розшук.

    В базу АРМОР може потрапити кожна людина, якщо вона спричинить якесь адміністративне порушення, або це буде постанови поліцейських патрульних, або це буде рішення через суд. Звичайні люди зайти і перевірити себе в базі АРМОР не можуть. Тому що це поліцейська база. Якщо у вас є адміністративні правопорушення, треба перевіряти судовий реєстр, або робити запит в поліцію, наприклад. Можна це зробити за допомогою адвоката. Робиться АДВОКАТСЬКИЙ ЗАПИТ.

    У випадку неявки військовозобов'язаного громадянина на військово-лікарську комісію після отримання відповідної повістки — його можуть притягнути до адміністративної відповідальності. А після ігнорування трьох чи більше повісток може настати навіть кримінальна відповідальність.

    Неприбуття за повісткою або відмова від проходження медичного огляду після отримання направлення вважається порушенням правил військового обліку. Відповідно до статті 210 Кодексу України про адміністративні правопорушення, за таке порушення передбачено штраф у розмірі від 17 000 до 25 500 гривень.

    "ВІЛЬНИЙ" ВИ НЕ МОЖЕТЕ БУТИ - НАПРАВЛЯТЬ НОВУ ПОВІСТКУ, ПОДАДУТЬ В РОЗШУК, А В КІНЦЕВОМУ ПІДСУМКУ ВІДКРИЮТЬ КРИМІНАЛЬНУ СПРАВУ.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    Вітаю! Я обмежено-придатний, при проходженні ВЛК дали направлення для заключення лікаря-комбустіолога. Даного спеціаліста наразі на робочому місці немає, і коли з'явиться невідомо, жодних термінів у лікарні не повідомили. Відповідно пройти ВЛК наразі я не можу. У мене на руках є повістка по якій я маю з'явитися до ТЦК на початку наступного тижня. Повістка не мобілізаційна, а для - "проходження ВЛК та визначення призначення на особливий період". Часу та можливості для того аби бігати по лікарням та ТЦК у мене більше не має. Мене цікавлять наслідки моєї неявки за цією повісткою - це буде тільки адмін. протокол і штраф чи кримінальна відповідальність?

    Це буде адміністративна відповідальність, адже ВЛК не пройдена до кінця.

    За неявку можлива адміністративна відповідальність - штрай 17-25,5 тис грн.

    Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань - від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від п’ятисот до семисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань - від однієї тисячі п’ятисот до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єдн

    Крім того, одне з найперших, що може відбуватися - оголошення особи у адміністративний розшук.

    Як показує практика, від моменту порушення правил військового обліку, мобілізаційного законодавства (наприклад, неявка по повістці) тощо проходить різний період часу - від 1 тижня до декількох місяців. Все залежить від ТЦК, їх завантаженості тощо. Але те, що саме вони (ТЦК та СП) є ініціаторами - це точно.

    До прикладу, поділюся одним із останніх моїх кейсів. Клієнт не з'явився по повістці через Укрпошту за браком часу, але пішов до ТЦК по електронній черзі добровільно через 3-4 дні після дати, вказаної у повістці. Вже у приміщенні ТЦК йому повідомили, що аби він не з'явився сьогодні або найбллижчими днями, його було б подано в розшку. Тому у конкретно даному кейсі, цей строк становив +- 1 тиждень.

    А відбувається це доволі просто - ТЦК після виявлення порушення особою мобілізаційного законодавства, інколи не чекаючи складення на особу адміністративних матеріалів, інколи після складення адміністративних матеріалів, готує повідомлення до МВС (Національної поліції) про порушення особою законодавства та оголошення його в адміністративний розшук як "Ухилянта" з проханням здійснити доставку до ТЦК.

    Якщо це тільки штраф, то після його сплати мені потрібно буде з'явитися до ТЦК для отримання нового направлення на ВЛК аби уникнути нового адмін.протоколу чи я "вільний" до отримання нової повістки для проходження ВЛК?

    Сплата штрафу не звільняє від обов'язку. Ви і далі будете зобов'язані пройти ВЛК, яке вже було розпочато. Не бачу сенсу видавати Вам нове направлення.

    Чи буде змінено мій статус на - "у розшуку"?

    На мій погляд, так - це перше, що може бути. Наявність "розшуку" не обіцяє нічого позитивного, на жаль...

    І чи буде виписано мені 2 протоколи і відповідно 2 штрафа - за неявку по повістці і за не проходження ВЛК до 05.02.?

    Щодо неявки по повістці - так, цілком може бути. Щодо непроходження ВЛК - дуже сумніваюся.

    По-перше, через те, що строки проходження ВЛК для обмежено придатних хочуть перенести, як мінімум до 05.05.2025.

    По-друге, через відсутність законних підстав.

    Неоднозначне питання. Нещодавно читав в мережі інформацію, що всі, хто були обмежено придатні та не пройдуть ВЛК до 04.02.2025, автоматично матимуть порушення правил військового обліку, що буде відображено у Резерв+. Це, як Ви розумієте, пряма перепона щодо Вашого бронювання. Інформація звісно з роду фантастики, але тим не менше.

    Я все таки прихильник тої думки, що кожна особа самостійно несе відповідальність за себе, у тому числі з питань військового обліку. А тому чекати від ТЦК повістки не варто. Повістки може не бути, але будуть представники ТЦК на блокпостах.

    Відповідно до п. 2 прикінцевих та перехідних положень закону № 3621-IX громадяни, які мають висновок про обмежену придатність протягом 9 місяців, тобто до 4 лютого 2025 року, підлягають повторному медичному огляду з метою визначення ступеню придатності до військової служби.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав військовослужбовців та поліцейських на соціальний захист

    (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2024, № 22, ст.196)

    II. Прикінцеві та перехідні положення

    1. Цей Закон набирає чинності через один місяць з дня, наступного за днем його опублікування.

    2. Установити, що громадяни України, які були визнані обмежено придатними до військової служби до набрання чинності цим Законом, протягом дев’яти місяців з дня набрання чинності цим Законом підлягають повторному медичному огляду з метою визначення придатності до військової служби.

    Рекомендую ознайомитися з моїм дописом щодо ситуації з обмежено придатними: https://uristy.ua/ua/blogs/obmezeno

    З повагою!

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня,надаю відповіді на ваші запитання.

    це буде тільки адмін. протокол і штраф чи кримінальна відповідальність?

    За неявку по повістці передбачено адміністративну відповідальність.

    За порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію винна особа може бути пртягнута до адміністративної відповідальності відповідно до статті 2101 КУпАп.

    Національній поліції України надано право здійснювати адміністративне затримання військовозобовʼязаних при порушенні законодавства про мобілізаційну підготовку та мобілізацію та доставляти їх до ТЦК та СП (статті 259 та 262 КУпАП, частина третя статті 38 Закону України "Про військовий обовʼязок і військову службу").

    У разі невиконання під час мобілізації громадянином обов’язків, передбачених частинами першою, третьою статті 22 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", (з’являтися за викликом до ТЦК та СП у строк та місце, зазначені в повістці) та вчинення ним адміністративного правопорушення, передбаченого статтею статті 2101 КУпАп :

    • керівник ТЦК та СП звертається до органів та підрозділів, що входять до системи поліції, щодо здійснення адміністративного затримання та доставлення такого громадянина до ТЦК та СП.
    • у разі отримання письмової відповіді про неможливість здійснити адміністративне затримання та доставлення громадянина керівник ТЦК та СП надсилає такому громадянину в паперовій формі засобами поштового зв’язку рекомендованим листом з повідомленням про вручення на адресу його місцезнаходження, місця проживання чи перебування вимогу про виконання обов’язку.

    Днем вручення вимоги є:

    1. день вручення вимоги під розписку засобами поштового зв’язку;
    2. день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати вимогу чи відмітки про неможливість вручення вимоги особі з інших причин за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, повідомленою цією особою територіальному центру комплектування та соціальної підтримки;
    3. день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати вимогу чи відмітки про неможливість вручення вимоги особі з інших причин за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, що зареєстровані у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила територіальному центру комплектування та соціальної підтримки іншої адреси.
    • якщо громадянин добровільно протягом 10 календарних днів з дня вручення вимоги не виконав зазначеного у ній обов’язку (обов’язків), звертається до суду з приводу тимчасового обмеження такого громадянина у праві керування транспортним засобом під час мобілізації - на строк до виконання або відкликання такої вимоги.

    Тобто з досвіду скажу,що вам краще з'явитись до ТЦК, пояснити обставини і вам випишуть іншу повістку на наступний час, щоб ви належним чином пройшли ВЛК. У разі примусової мобілізації, таке розпорядження оде буде оскаржити у судовому порядку та визнати мобілізації не законною.

    У разі не явки на вас може бути накладено штраф.

    Якщо це тільки штраф, то після його сплати мені потрібно буде з'явитися до ТЦК для отримання нового направлення на ВЛК аби уникнути нового адмін.протоколу чи я "вільний" до отримання нової повістки для проходження ВЛК?

    Так після накладення штрафу, з'являтися до ТЦК у вас не має. Штраф може бути накладено лише у вашій присутності або якщо вас належним чином було повідомлено про час і дату розгляду справи. Тобто, якщо вас доставлять до ТЦК, скоріше за все вам випишуть іншу повістку.

    Якщо прийде повідомлення про час в дату розгляду справи, розгляд справи можливий без вас. У такому випадку, чекайте іншої повістки.

    Штраф можуть накласти лише протягом 3 місяців з моменту вчинення правопорушення. Тобто, якщо протягом 3 місяців на вас не накладуть штраф, то вийде строк притягнення до відповідальності, і вони вже не мають право на вас накладати штраф.

    Чи буде змінено мій статус на - "у розшуку"? І

    Так, скоріше за все так і відбудеться. Хоча сам розшук по факту не законний, у розшук можуть подати лише за ухвалою слідчого судді у кримінальному провадженні. Тобто сама процедура "розшук" є не законною

    .Це не розшук, а підстава для адміністративного затримання для складання штрафу.

    чи буде виписано мені 2 протоколи і відповідно 2 штрафа - за неявку по повістці і за не проходження ВЛК до 05.02.?

    Так на вас буде накладено два штрафи. За ст. 210-1 за неявку по повістці.

    І за ст.210 за не проходження влк.

    Штраф що там що там від 17 тисяч гривень.

    Якщо на вас буде накладено штраф декілька разів і більше, можливо стане питання про притягнення вас до кримінальної відповідальності за ухилення від мобілізації.

    З досвіду скажу, що Штрафи треба оскаржувати, працівники ТЦК роблять багато помилок. Починаючи,що сама повістка не встановленого зразка. Тому раджу оскаржувати в не платити


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України