Задайте питання юристу

902 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Цивільне право, 10 березня 2025, питання №128409 650₴

Отримання бронювання, якщо не оновлені дані. Ризики.

Добрий день.
Роботодавець подавав на бронювання, але надійшла відмова через неоновлення данних. Критична інфраструктура. Дивились у Дії та Опендатабот, що не у розшуку. Є ризик, що автоматично з'явлюсь там після встановлення Резерв + та оновлення данних? Я, до речі, обмежено придатний, з воєнним квитком, але мав пройти повторний медогляд весною 2022 року.
Що взагалі треба зробити, щоб усі процеси пройшли добре для бронювання зараз?

Відповіді юристів (8)

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    Роботодавець подавав на бронювання, але надійшла відмова через неоновлення данних. Критична інфраструктура. Дивились у Дії та Опендатабот, що не у розшуку. Є ризик, що автоматично з'явлюсь там після встановлення Резерв + та оновлення данних? Я, до речі, обмежено придатний, з воєнним квитком, але мав пройти повторний медогляд весною 2022 року.Що взагалі треба зробити, щоб усі процеси пройшли добре для бронювання зараз?

    Скоріше за все, але оновлення даних прямо зараз не надасть Вам жодних привілей. Але треба ризикувати, адже це Ваша остання надія.

    Хто взагалі може бути заброньований за постановою КМУ щодо бронювання?

    Військовозобов'язаний, який:

    перебуває на військовому обліку;

    перебуває у трудових відносинах з державним органом, критично важливим підприємством, критично важливою установою;

    уточнив персональні дані, зазначені у пункті 2 розділу II “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 11 квітня 2024 р. № 3633-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку”.

    не перебуває у розшуку.

    Складно сказати, чи вимагається для бронювання просто уточнення даних у будь-який момент, чи уточнення даних, яке мало відбутися до 16.07.2024 року, як і передбачав Закон України від 11 квітня 2024 р. № 3633-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку”.

    Розшук після уточнення даних автоматично точно не з'явиться, хіба що з часом може надійти повістка. Оскільки до 31.03.2025 бронювання відбувається доволі швидко, то Ваше уточнення може зіграти ключову роль і Вас встигнуть забронювати до повістки та можливого розшуку.

    На мій погляд, наразі це єдиний можливий варіант.

    З повагою! Щасти Вам!

    Пономаренко Олена
    Пономаренко Олена день тому

    Адвокат, м. Чернігів, 6 років досвіду

    Спілкуватися у чаті

    Доброго дня!

    Щодо ризиків бути у розшуку.

    Скоріш за все, Ви уже у розшуку, якщо ТЦК повіідомили про наявність порушень. ДІЯ та Опендатабот не відображає той так званий розшук, що є в ТЦК та поліції.

    Щодо прибрання порушень.

    Наразі для того аби порушення зникли вже не достатньо буде просто оновити дані. Необхідна особиста явка до ТЦК для складення протоколу про адмінправопорушення, яке вже вчинено (не своєчасне оновлення даних). Без особистої явки, нажаль, в 99% випадків, не вдасться прибрати порушення, а отже забронюватися.

    Ризики відвідування ТЦК.

    Все залежить від того, який у Вас ТЦК, бо всі по різному працюють в таких випадках. В ідеалі звісно ж якщо є якась підстава для відстрочки, то скористатися нею. В іншому випадку - явка в ТЦК понесе за собою направлення на ВЛК та подальшу мобілізацію. Жодні рекомендаційні листи роботодавця зараз не діють.

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня. Андрію!

    Роботодавець подавав на бронювання, але надійшла відмова через неоновлення данних.

    Так, діййсно, уточнення даних є однією із підстав для зарахування Вас на спеціальний облік в ТЦК. Зверніть увагу, що мова не йде про вчасно уточнені дані (до липня 2024 року), тобто достатньо того, аби дані взагалі були уточнені, незважаючи на час.

    Відповідно до Постанови КМУ №76 «Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час»

    27. У списку зазначаються такі відомості щодо:

    1) державного органу, критично важливого підприємства, критично важливої установи:

    • повне найменування юридичної особи або відокремленого структурного підрозділу юридичної особи;
    • код згідно з ЄДРПОУ юридичної особи (у разі наявності) або відокремленого структурного підрозділу юридичної особи (у разі наявності);
    • місцезнаходження юридичної особи або відокремленого підрозділу юридичної особи (крім критично важливих підприємств, а також критично важливих установ, які визначені Мінстратегпромом);
    • прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) керівника юридичної особи або відокремленого структурного підрозділу юридичної особи;

    2) військовозобов’язаного:

    • прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності);
    • реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті громадянина України);
    • строк дії відстрочки;
    • відмітка про виконання вимог, визначених в абзаці третьому пункту 8 цього Порядку.

    29. Протягом 72 годин з моменту формування списку засобами Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки здійснюється автоматично у разі, коли військовозобов’язаний:

    • перебуває на військовому обліку;
    • перебуває у трудових відносинах з державним органом, критично важливим підприємством, критично важливою установою;
    • уточнив персональні дані, зазначені у пункті 2 розділу II “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 11 квітня 2024 р. № 3633-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку”;
    • не перебуває у розшуку.
    Критична інфраструктура. Дивились у Дії та Опендатабот, що не у розшуку. Є ризик, що автоматично з'явлюсь там після встановлення Резерв + та оновлення данних?

    В принципі такий ризик станом на зараз завжди присутній. Зазвичай ТЦК подає у розшук на підставі неявки за повісткою або ж несвоєчасного оновлення даних.

    Проте, у Вас немає іншого вибіру, ніж встановлення Резерв+ та оновлення даних через додаток. В ЦНАПі дані більши оновити не можна, а інший спосіб - це тільки персональная явка до ТЦК на що Ви не можете піти без наявної відстрочки.

    Я, до речі, обмежено придатний, з воєнним квитком, але мав пройти повторний медогляд весною 2022 року.

    Якщо говорити у контексті саме 2022 року, то повторний медогляд Ви повинні були пройти у разі отримання повістки на проходження ВЛК від ТЦК.

    Згідно із Постановою КМУ №1487 "Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів":

    ПРАВИЛА військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    "1. Призовники, військовозобов’язані та резервісти повинні:

    2) прибувати за викликом районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів на збірні пункти, призовні дільниці, до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках, розпорядженнях) районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів для взяття на військовий облік та визначення призначення на особливий період, оформлення військово-облікових документів, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на навчальні (перевірочні) та спеціальні збори військовозобов’язаних та резервістів".

    Статтею 22 Закону України "Про мобіліаційну підготовку та мобілізацію" визначено наступне:

    1. Громадяни зобов’язані:

    "з’являтися за викликом до територіального центру комплектування та соціальної підтримки у строк та місце, зазначені в повістці (військовозобов’язані, резервісти Служби безпеки України - за викликом Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, військовозобов’язані, резервісти розвідувальних органів України - за викликом відповідного підрозділу розвідувальних органів України), для взяття на військовий облік військовозобов’язаних чи резервістів, визначення їх призначення на особливий період, направлення для проходження медичного огляду".

    Станом на зараз в Вас є ще час для проходження ВЛК до 5 червня 2025 року.

    Відповідно до Закону України від 12.02.2025 № 4235-IX «Про внесення зміни до пункту 2 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав військовослужбовців та поліцейських на соціальний захист» (далі – Закон № 4235)

    "громадяни України віком від 25 до 60 років, які були визнані обмежено придатними до військової служби до набрання чинності цим Законом (крім осіб, визнаних в установленому порядку особами з інвалідністю), з дня набрання чинності цим Законом зобов’язані до 5 червня 2025 року пройти повторний медичний огляд з метою визначення придатності до військової служби. Такі громадяни зобов’язані самостійно звернутися до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язані та резервісти Служби безпеки України – до Центрального управління або регіональних органів Служби безпеки України, військовозобов’язані та резервісти розвідувальних органів України – до відповідного підрозділу розвідувальних органів України) або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного та резервіста з метою отримання направлення на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду".

    Що взагалі треба зробити, щоб усі процеси пройшли добре для бронювання зараз?

    Вам необхідно відповідати наступним умовам для успішного бронювання на підприємстві:

    • перебуває на військовому обліку;
    • перебуває у трудових відносинах з державним органом, критично важливим підприємством, критично важливою установою;
    • уточнив персональні дані, зазначені у пункті 2 розділу II “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 11 квітня 2024 р. № 3633-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку”;
    • не перебуває у розшуку.

    Отже, потрібно оновити дані через додаток Резерв+ та одразу подаватись на бронювання.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Турчин Ярослав Олексійович

    ДОБРОГО ДНЯ, АНДРІЙ! Якщо бронювання не вдалося, то вже висить в Реєстрі "Оберіг" (Реєстр військовозобов"язаних) плашка "Порушення правил військового обліку". Лише з нею не бронюється. З такою плашкою звісно вже може бути і так званий фейковий розшук через базу АРМОР Нацполіції МВС, яка не є розшуком, а є доставкою до ТЦК для складення матеріалів адмін.правопорушення начебто.

    Але це формально так. А неформально будь-яка доставка використовується не для оформлення штрафу, а для силової мобілізації, формального ВЛК за 15 хвилин і в той же день відправки в учбовий центр або взагалі одразу в бойові частини.

    Враховуючи специфіку Вашого місця проживання і ТЦК в тій місцині, то на жаль нічого вдіяти неможливо, бо при першій же явці в ТЦК Вас просто мобілізують і все. Без зайвих слів і законів. І потім уже всі питання нікого турбувати не будуть. Ні суди, ні прокурорів, нікого. Он тягнуть людей з гарантійними листами від роботодавців, які навіть атомні станції обслуговують, наприклад Південноукраїнську. Бо ТЦК плювати хай хоч рухне вся країна. У них план і окрім плану по мобілізації їх нічого не цікавить. Власне як і будь-якого чиновника сучасного. Лише власна ділянка повноважень і відповідальності. Саме тому маємо те, що маємо в країні. Бо живуть і управляють не по совісті та присязі народу України, а по інструкції та неофіційним вказівкам в чатах відповідних органів та структур.

    Ви можете в ДІЇ сформувати електронний військово-обліковий документ (без встановлення Резерв+) і подивитись що про Вас пишуть.

    Однак майже гарантую на 100 %, що там написано "Порушення правил обліку". І це дійсно є перешкодою для бронювання.

    Ніякі платні програми типу Опендатабот та ін. ніяких даних дати не здатні. Бо у них немає доступу до цього Реєстру.

    https://diia.gov.ua/services/vijskovo-oblikovij-do...

    На жаль ці питання треба було вирішувати в нормальні часи. Зараз будь-який візит в ТЦК навіть з діючим бронюванням чи відстрочкою може потенційно вилитись в мобілізацію, бо що ТЦКшникам бомажки (звісно, якщо їх друкує не казначейство США чи ЄС), коли у них діє план і якщо не мобілізують вони, то відправлять воювати їх самих. От і стараються з поліцією навипередки.

    Єдиний варіант спробувати вирішити питання - це мати відстрочку за підставами, передбаченими ч. 1, 3 ст. 23 Закону України "Про мобілізаційну підготвоку та мобілізацію", окрім бронювання онлайн.

    Тоді порушення правил обліку та військового обов"язкук не є підставою для відмови у відстрочці та мобілізації.

    В інши х же випадках гарантій Вам ніхто не дасть. Брешуть всяке часто навіть роботодавцям з боку ТЦК, гарантії дають, обіцяють. А по факту потім мобілізували і все. І куди прилаштувати оті обіцянки за які ТЦК не відповідає - невідомо.

    Згідно з пунктом 29 Порядку бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час, затвердженого постановою КМУ від 27 січня 2023 р. № 76 (в редакції постанови Кабінету Міністрів Українивід 22 листопада 2024 р. № 1332)

    Протягом 72 годин з моменту формування списку засобами Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки здійснюється автоматично у разі, коли військовозобов’язаний:

    • перебуває на військовому обліку;
    • перебуває у трудових відносинах з державним органом, критично важливим підприємством, критично важливою установою;

    {Абзац четвертий пункту 29 виключено на підставі Постанови КМ № 1362 від 29.11.2024}

    • уточнив персональні дані, зазначені у пункті 2 розділу II “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 11 квітня 2024 р. № 3633-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку”;
    • не перебуває у розшуку.

    ОТЖЕ, як бачимо існує 4 фактори, які не дадуть людину забронювати. Неналежне оформлення трудових відносин через податкову та ПФУ, неперебування на військовому обліку, "розшук", неуточнення даних в Резерв+ або через ТЦК чи ЦНАП в період з 18.05. по 17.07.2024 р.

    Для цього власне такий порядок і розроблявся, щоб відсіювати громадян, які не оновили дані, але розраховували на бронь.

    Фактично система спрямована на те, щоб не прийшовши в ТЦК вирішувати ці блоки - ніхто не міг жити в країні.

    Складно Вам щось порекомендувати в цьому плані.

    Спробуйте уточнити дані через Резерв+ хоч із запізненням. Можливо допоможе в перспективі сплата штарфу. Хоча скоріш за все Вам його ніхто без явки в ТЦК не дасть змоги заплатити. А там схема знову та сама - ВЛК за 15 хвилин і мобілізація в той же день. Ну або утримування у підвалах ТЦК поки людина не дасть згоду підписати усі папірці, що запропонують.

    Щиро Вам співчуваю. Але на 3-й рік війни - практично без варіантів.

    З повагою та розумінням

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    ВИ ВЖЕ МАБУТЬ У РОЗШУКУ ТА ВНЕСЕНІ В "АРМОР" ТОМУ ЩО НЕ ОНОВИЛИ ДАНІ ТА ПРОІГНОРУВАЛИ ПОВІСТКУ.

    АРМОР – розшифровується, як Автоматизоване Робоче Місце Оперативного Робітника. Це інтегрована інформаційно-пошукова система Міністерства внутрішніх справ України, прийнята за базову у всіх обласних МВСУ з 2002 року. Автоматизовані робочі місця встановлені у міських районних відділах, Функції системи: пошукові, облікові, довідкові, прогнозуючі.

    Це внутрішня база поліції,в якій містяться дані про людей які в них адміністративні відповідальності або кримінальні. І, в принципі, вони бачать по людині, по її документах, до чого вона притягувалася, різні адміністративні правопорушення, кримінальні, а також розшук. Плюс зараз в базі АРМОР є відміточка, що людина ухилянт. Тобто, з приводу ТЦК. Але, по суті, це і є так звана база ухилянтів, в яку ТЦК подають в поліцію про розшук.

    В базу АРМОР може потрапити кожна людина, якщо вона спричинить якесь адміністративне порушення, або це буде постанови поліцейських патрульних, або це буде рішення через суд. Звичайні люди зайти і перевірити себе в базі АРМОР не можуть. Тому що це поліцейська база.

    Якщо військовозобов’язаний перебуває у розшуку, він не зможе розраховувати на бронювання. Відповідні уточнюючі зміни виклав уряд у новій редакції Порядку бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час, яка затверджена постановою Кабінету Міністрів від 22 листопада 2024 р. №1332.

    Так, бронювання військовозобов’язаних здійснюється засобами Порталу Дія за списками, які формуються керівником державного органу, критично важливого підприємства, критично важливої установи або уповноваженою ним особою.

    Як зазначено у змінах, протягом 72 годин з моменту формування списку засобами Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки здійснюється автоматично у разі, коли військовозобов’язаний:

    • перебуває на військовому обліку;
    • перебуває у трудових відносинах з державним органом, критично важливим підприємством, критично важливою установою;
    • займає посаду на критично важливому підприємстві, в критично важливій установі, за якою йому нараховано заробітну плату за кожний місяць останнього звітного періоду (квартал) не нижче за розмір мінімальної заробітної плати по країні, помноженої на коефіцієнт 2,5 (тобто, 20 тисяч грн). Це не стосується державних і комунальних підприємств, установ і організацій, господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50% акцій (часток) належать державі або перебувають у комунальній власності, та господарських товариств, більше 50% акцій (часток) яких належать господарським товариствам, частка держави або комунальної власності в яких становить 100%);
    • уточнив персональні дані (передбачені законом про посилення мобілізації, тобто, актуальну адресу, номер телефону та електронну пошту);
    • не перебуває у розшуку.

    Таким чином, якщо особа не оновила дані або внесена до списків розшуку, то вона не зможе розраховувати на бронювання.

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня, вам треба встановити резерв плюс та оновити дані. Після чого ви зможете безперешкодно отримати бронь.

    Але що ви не оновили одразу. У вас буде зазначено, що "можливо є порушення військового обліку " це по типу ви і є в розшуку. У разі зупинки працівниками поліції вас буде доставлено до ТЦК для складання протоколу. У разі накладення штрафу, отримайте другий екземпляр протоколу та постави, після чого її можна буде оскаржувати у судовому порядку протягом 10 днів з моменту отримання.

    штрафи за не поновлення даних можно буде з легкістю скасувати у судовому порядку.

    З таких підстав:

    1. Нормою прийнятого закону зазначається , що всі військово'язані повинні оновити свої дані протягом 60 днів з моменту отримання мобілізації. Указом президента оголошення мобілізації було у 2022 році, всі інші укази мають іншу назву а саме "продовження мобілізації" тому це вже різні речі і тут вступаю в силу норма ст. 58 Конституції України. Стаття 58.Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи. Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення.
    2. Особа не може бути притягнена до відповідальності, тому що термін 60 днів для оновлення даних вже давно сплив. Штрафи,додаток Резерв, це є пряма маніпуляція свідомістю людини примушення до цивільних відносин, які можно охарактеризувати як шахрайство зі сторони держави.
    Штрафи досить великі, тому у будь якому випадку треба їх оскаржувати.
    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня, Андрію!

    Для оформлення бронювання головне, щоб у Вас були уточнені дані (незалежно від дати), в Резерв+ не було статусу про порушення правил військового та оголошення в розшук, адже згідно пункту 29 Порядку бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час

    Протягом 72 годин з моменту формування списку засобами Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки здійснюється автоматично у разі, коли військовозобов’язаний:

    • перебуває на військовому обліку;
    • перебуває у трудових відносинах з державним органом, критично важливим підприємством, критично важливою установою;
    • уточнив персональні дані, зазначені у пункті 2 розділу II “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 11 квітня 2024 р. № 3633-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку”;
    • не перебуває у розшуку.

    На жаль, на даний час багато випадків, коли після встановлення Резерв+ у чоловіків автоматично висвічується статус про порушення правил військового обліку хоча повісток вони не отримували.

    Проте, поки Ви не зареєструєтесь в Резерв+ або не оновите дані в ТЦК - Вас не забронюють.

    Якщо Ви встановите Резерв+, але там буде статус про порушення військового обліку потрібно вчинити наступним чином:

    1. Направити до ТЦК адвокатський запит щодо уточнення інформації про порушення, а саме дату, час, місце та суть скоєного правопорушення.

    2. Явитись разом з адвокатом або самостійно до ТЦК, попередньо записавшись в електронну чергу та повідомивши родичів, що йдете вирішувати питання з порушенням військового обліку.

    4. Якщо Ви не маєте права відстрочку, то Вас можуть забронювати під час проходження ВЛК.

    Вам потрібно встановити Резерв+ і якщо немає статусу про порушення - Вас повинні забронювати протягом 3 днів. Якщо у Вас є статус про порушення - Вам потрібно через Резерв+ отримати направлення на ВЛК і паралельно явитись до ТЦК та вимагати щоб виправили статус про порушення. До закінчення ВЛК Вас не мають права мобілізувати, тому за цей час роботодавець може спробувати оформити бронь. При необхідності можете відкрити лікарняний.

    На жаль, цей варіант досить ризикований, адже в ТЦК, можуть навмисно затягувати з виправленням даних в Реєстрі Оберіг, а після закриття лікарняного у Вас все рівно залишається обов’язок явитись до ТЦК.

    На даний час, якщо Ви натрапите на ТЦК та при перевірці військово-облкових документів виявиться, що Ви порушуєте правила військового обліку та перебуваєте у розшуку - працівники поліції, які входять в групу оповіщення можуть Вас затримати та доставити до ТЦК.

    Якщо з працівниками ТЦК немає поліцейських, то максимально, що Вам можуть зробити - це вручити повістку.

    Згідно пункту 54 постанови КМУ 560

    Під час перевірки військово-облікового документа:

    • уповноважений представник територіального центру комплектування та соціальної підтримки зобов’язаний назвати своє прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності), посаду, а також пред’явити посвідчення особи, уповноваженої вручати повістки, разом з паспортом громадянина (посвідченням офіцера, військовим квитком) ;
    • поліцейські та представники органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби відрекомендовуються у порядку , визначеному наказами керівників Національної поліції та Держприкордонслужби відповідно.

    У ході перевірки документів перевіряється приналежність громадян щодо військового обов’язку, звіряються їх персональні дані, дані військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів (територіального центру комплектування та соціальної підтримки).

    Із зазначеною метою представники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби та поліцейські можуть використовувати технічні прилади, засоби та спеціалізоване програмне забезпечення з доступом до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    У разі встановлення, що громадянин порушує правила військового обліку, визначені Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 5, ст. 409), або Законом України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, виявлення розбіжностей військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів старший групи оповіщення пропонує резервісту або військовозобов’язаному (крім резервістів та військовозобов’язаних СБУ та розвідувальних органів) прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для взяття на військовий облік, проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби, уточнення своїх персональних даних, даних військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів. Із зазначеною метою громадянину оформляється та вручається повістка.

    У разі відмови резервіста або військовозобов’язаного від отримання повістки представником, який уповноважений вручати повістки, складається акт відмови від отримання повістки, який підписується не менш як двома членами групи оповіщення.

    Акт відмови від отримання повістки оголошується громадянину. Акт відмови від отримання повістки подається керівнику районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для вжиття заходів до притягнення правопорушника до адміністративної відповідальності. Акт відмови від отримання повістки реєструється в районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.

    У разі відмови прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки поліцейський, який входить до складу групи оповіщення, проводить адміністративне затримання та доставлення громадянина до такого центру на підставі статей 261 і 262 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    Отже, тепер за відмову від повістки або за відмову прослідувати до РТЦК поліцейські можуть на законних підставах затримати громадянина та доставити його до ТЦК.

    Але, згідно статті 261 КУпАП під час затримання повинен бути складений протокол, поліцейські повинні повідомити Ваших родичів та Вашого правозахисника (або центр безоплатної правової допомоги)

    Майте на увазі, що без виненесення ПОСТАНОВИ керівником ТЦК про притягнення до відповідальності - штраф сплачувати не потрібно.

    Сам процес накладення штрафу виглядає так:

    1. Спочатку ТЦК повинен належним чином повідомити військовозобов'язаного про місце та час розгляду справи.

    2. Потім проходить сам розгляд справи за присутності військовзобов’язаного. Відповідно до ст. 268 КУпАП, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи; виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

    3. Після розгляду справи, керівник ТЦК виносить постанову, яка повинна містити:

    • найменування органу (прізвище, ім’я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову;
    • дату розгляду справи;
    • відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування;
    • опис обставин, установлених під час розгляду справи;
    • зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;
    • прийняте у справі рішення.

    ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

    Для інформування особи про час та місце розгляду справи можуть використовуватися різні способи: рекомендований лист, особисте вручення повідомлення. При цьому, надсилання повідомлення (без доказів його отримання) не свідчить про її поінформованість. У разі неналежного поінформування особи, яка притягується до відповідальності, уповноважена особа не може розпочинати розгляд справи.

    ОТЖЕ, якщо ВАС не повідомлять про час та місце розгляд справи та винесуть постанову про накладення штрафу - ТЦК порушить ВАШІ права як особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Таке рішення ТЦК може бути оскаржене у судовому порядку.

    Цілком можливо, що за неоновлення даних вас спробують притягнути до адміністративної відповідальності, але згідно ПРИМІТКИ до статті 210 КУпАП - положення статей 210, 210-1 КУпАП не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    Тобто, всі Ваші дані повинні були міститись в реєстрах (ДМС, ДРАЦС, ДПС, МВС, реєстрі територіальної громади) і Ви зможете оскаржити штраф за неповідомлення даних .

    Крім того, вже є позитивне рішення суду, де вказано, що взагалі ні в кого немає обов’язку оновлювати дані, адже на даний час Президент видає укази про продовження мобілізації, а оновити дані потрібно після видачі указу про оголошення мобілізації. - https://reyestr.court.gov.ua/Review/124171619

    Тому, якщо Ви не отримували повісток по яких не з'явилися – штраф можна оскаржити.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Богун Сергій Павлович

    Доброго дня.

    Згідно пункту 25 Порядку бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час (затверд. ПКМУ №76 від 27 січня 2023 р.) бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час бронювання військовозобов’язаних, зазначених у пункті 1 цього Порядку, здійснюється засобами Порталу Дія за списками, які формуються керівником державного органу, критично важливого підприємства, критично важливої установи або уповноваженою ним особою.

    У списку зазначаються такі відомості щодо:

    1) державного органу, критично важливого підприємства, критично важливої установи:

    повне найменування юридичної особи або відокремленого структурного підрозділу юридичної особи;

    код згідно з ЄДРПОУ юридичної особи (у разі наявності) або відокремленого структурного підрозділу юридичної особи (у разі наявності);

    місцезнаходження юридичної особи або відокремленого підрозділу юридичної особи (крім критично важливих підприємств, а також критично важливих установ, які визначені Мінстратегпромом);

    прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) керівника юридичної особи або відокремленого структурного підрозділу юридичної особи;

    2) військовозобов’язаного:

    прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності);

    реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті громадянина України);

    строк дії відстрочки;

    відмітка про виконання вимог, визначених в абзаці третьому пункту 8 цього Порядку.

    Під час формування списку отримуються такі відомості:

    з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів - відомості про загальну кількість військовозобов’язаних в державному органі, на критично важливому підприємстві, в критично важливій установі, які формуються на підставі даних з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, загальну кількість військовозобов’язаних в державному органі, на критично важливому підприємстві, в критично важливій установі, яким надана відстрочка та які переведені на спеціальний військовий облік;

    Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань - повне найменування юридичної особи та відокремленого структурного підрозділу юридичної особи; код згідно з ЄДРПОУ юридичної особи та відокремленого структурного підрозділу юридичної особи; місцезнаходження юридичної особи та відокремленого підрозділу юридичної особи (крім критично важливих підприємств, а також критично важливих установ, які визначені Мінстратегпромом); прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) керівника юридичної особи та відокремленого структурного підрозділу юридичної особи; прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) та реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті громадянина України) кінцевого бенефіціарного власника критично важливого підприємства, критично важливої установи.

    У разі позитивного результату перевірки, протягом 72 годин з моменту формування списку засобами Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки здійснюється автоматично у разі, коли військовозобов’язаний:

    перебуває на військовому обліку;

    перебуває у трудових відносинах з державним органом, критично важливим підприємством, критично важливою установою;

    уточнив персональні дані, зазначені у пункті 2 розділу II “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 11 квітня 2024 р. № 3633-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку”;

    не перебуває у розшуку.

    Якщо заначені норми Вами не виконані бронювання Вам не оформлять!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Нове у блогах Юристи.UA