Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
915 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Працівник підприємства не оновив свої дані у період з 18 травня 2024р. по 16 липня 2024р. та немає вінкоду у військовому документі. Чи буде штраф за таке порушення на підприємство та особу, відповідальну за ведення в/о? Як чином зараз можно виправити ситуацію?
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (7)
Юрист, м. Полтава, 5 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня!
Підприємство та/або його відповідальна особа не несе відповідальність за те, що працівник не оновив дані.
Крім того, згідно ПРИМІТКИ до статті 210 КУпАП - положення статей 210, 210-1 КУпАП не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.
Тобто, всі дані військовозобов'язаного повинні міститись в держреєстрах (ДМС, ДРАЦС, ДПС, МВС, реєстрі територіальної громади) і ТЦК має доступ до них.
Крім того, вже є позитивне рішення суду, де вказано, що взагалі ні в кого немає обов’язку оновлювати дані, адже на даний час Президент видає укази про продовження мобілізації, а оновити дані потрібно після видачі указу про оголошення мобілізації. - https://reyestr.court.gov.ua/Review/124171619
Тому, якщо підприємство належним чином веде Список персонального військового обліку, журнал обліку, оповіщує працівників про явку до ТЦК, то підстав для вручення штрафу немає.
За неповідомлення про те, що працівник не оновив дані підприємство не несе відповідальності.
Проте, все ж таки працівник повинен зареєструватись в Резерв+ або отримати е-ВОД з ДІЇ, адже для ведення Списку персонального військового обліку в Графі 5 потрібно вказати Реєстраційний номер облікового запису в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів.
Тому, щоб у підприємства не було проблем з ТЦК при звірянні списків - необхідно, щоб працівник отримав номер в системі Оберіг. Його можна оформити в Резерв+ або в е-ВОД з ДІЇ https://diia.gov.ua/services/vijskovo-oblikovij-do...
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Анна!
Відповідно до Закону України 3633-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку», який набрав чинності з 18 травня минулого року:
II. Прикінцеві та перехідні положення
"2. Установити, що:
1) під час дії Указу Президента України "Про загальну мобілізацію" від 24 лютого 2022 року № 65/2022, затвердженого Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про загальну мобілізацію" від 3 березня 2022 року № 2105-IX:
громадяни України, які були зняті з військового обліку у зв’язку з вибуттям за межі України на строк більше трьох місяців, зобов’язані протягом 30 днів з дати набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України, що визначає особливості ведення військового обліку громадян України, які постійно або тимчасово перебувають за кордоном, стати на військовий облік громадян України;
громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані:
у разі перебування на території України - шляхом прибуття самостійно до територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку чи за своїм місцем проживання, або до центру надання адміністративних послуг, або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності);
у разі перебування за кордоном - шляхом повідомлення на офіційну електронну адресу або на офіційний номер телефону, які зазначені на офіційному сайті територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку, або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності);"
Відповідальність за неоновлення даних передбачена статтею 210-1 КУпАП:
Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -
тягне за собою накладення штрафу на громадян від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань - від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -
тягне за собою накладення штрафу на громадян від п’ятисот до семисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань - від однієї тисячі п’ятисот до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період -
тягне за собою накладення штрафу на громадян від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань - від двох тисяч до трьох тисяч п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
В той самий час відповідно пункту 34 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів такий обов'язок підприємства в контексті ведення військового обліку не передбачений.
Отже особі, яка несе відповідальність за ведення військового обліку на підприємстві підстав для хвилювання я не бачу.
Втім, якщо у самого військовозобов'язаного у Резерві+ й досі не висвічує червона стрічка, то проблем щодо вказаного Вами порушення обліку я не бачу і в нього.
Згідно статті 268 КУпАП. Права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності:
«Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Особливості розгляду справ про адміністративні правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті та про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), встановлюються статтями 279 - 1-279 - 8 цього Кодексу.
30 січня 2020 року Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в рамках справи № 482/9/17, адміністративне провадження №К/9901/38702/18 (ЄДРСРУ № 87268086) та справі №308/12552/16-а, адміністративне провадження №К/9901/32526/18 (ЄДРСРУ № 87268082) досліджував принцип належного повідомлення особи про розгляд справи про притягнення до адміністративної відповідальності.
Верховний суд вказує, що особі до якої застосовується адміністративна санкція, повинно бути забезпечено право завчасно знати про час та місце розгляду справи. Це право є гарантією реалізації інших прав - на участь в розгляді справи про адміністративне правопорушення, висловлення заперечень, надання доказів, захист тощо.
Законодавство покладає обов`язок щодо своєчасного повідомлення особи про час та місце розгляду справи на уповноважену посадову особу. Зміст цього обов`язку не вичерпується надсиланням тексту відповідного повідомлення, оскільки саме лише надсилання, без отримання, не свідчить про поінформованість особи про час та місце розгляду справи, а отже робить це право недієвим».
Стаття 283. Зміст постанови по справі про адміністративне правопорушення.
«Розглянувши справу про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) виносить постанову по справі. Постанова виконавчого органу сільської, селищної, міської ради по справі про адміністративне правопорушення приймається у формі рішення.
Постанова повинна містити:
найменування органу (прізвище, ім’я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову;
дату розгляду справи;
відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування;
опис обставин, установлених під час розгляду справи;
зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;
прийняте у справі рішення».
Строк для оскарження постанови про притягнення до адміністративної відповідальності становить 10 днів з дня її винесення. У разі пропуску цього строку з поважних причин, останній можна поновити.
Строки притягнення до адміністративної відповідальності:
Стаття 38 КУпАП. Строки накладення адміністративного стягнення.
«Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначених у частині сьомій цієї статті, та за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).
Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення».
Відповідно примітки до статті 210 КУпАП положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.
Тобто, якщо Міністерство оборони України як держатель такого реєстру може отримати відомості про особу шляхом синхронізації з іншими державними електронними реєстрами, то таку особу не може бути притягнуто до відповідальності за неповідомлення таких відомостей.
Більшість постанов оскаржуються у суді через порушення процедури притягнення до відповідальності, відсутність доказів вчинення правопорушення, неналежнеповідомлення про розгляд справи тощо. Є багато нюансів за які можна «зачіпитися» й станом на зараз багато рішень судів на користь військовозобов’язаних, а не ТЦК.
У разі появи постанови про адмінстягнення варто залучити до роботи спеціаліста, як також треба знати деталі справи для того, аби визначити стратегію оскарження.
З повагою, адвокат Айвазян.Юрист, м. Дніпро, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня.
Важко достеменно відповісти на це питання. Все буде залежати від буквального трактування положень Порядку №1487.
Під час перевірки підприємств, установ та організацій, закладів освіти, закладів охорони здоров’я незалежно від підпорядкування і форми власності перевіряється:
наявність структурного підрозділу (посадових осіб), на який (яких) покладається функція з ведення військового обліку (перевіряються положення про структурний підрозділ, інструкції посадових осіб, наказ керівника підприємства, установи та організації про призначення посадових осіб, відповідальних за ведення військового обліку, штатний розпис тощо);
стан методологічного та методичного забезпечення заходів військового обліку;
стан забезпечення оповіщення та прибуття призовників, військовозобов’язаних та резервістів до відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки;
порядок взяття на персональний військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів, прийнятих на роботу (навчання), та в інших випадках, передбачених Порядком організації та ведення військового обліку; стан дотримання встановлених строків повідомлення районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки про прийняття на роботу (навчання);
порядок виключення з персонального військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які звільнені з роботи, завершили навчання (відраховані із закладів освіти), та в інших випадках, передбачених Порядком організації та ведення військового обліку; стан дотримання встановлених строків повідомлення районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки про звільнення з роботи (навчання), відрахування із закладів освіти;
наявність та стан ведення журналу обліку результатів перевірки стану військового обліку, звіряння їх облікових даних з даними районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки);
організація, стан обліку і порядок ведення та зберігання документів з питань військового обліку;
наявність та стан ведення списків персонального військового обліку, відомості оперативного обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів; повнота, актуальність і достовірність облікових даних призовників, військовозобов’язаних та резервістів, внесених до зазначених списків; стан дотримання встановлених строків внесення змін до списків персонального військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів щодо прізвища, власного імені та по батькові (за наявності), реквізитів паспорта громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон, задекларованого/зареєстрованого місця проживання, місця фактичного проживання, сімейного стану, освіти, місця роботи і посади та повідомлення районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки про такі зміни;
організація планування та здійснення звіряння облікових даних списків персонального військового обліку із записами у їх військово-облікових документах, а також з обліковими даними, що містяться у картках первинного обліку виконавчих органів сільських, селищних міських рад (наявність та стан виконання відповідного графіка звіряння);
стан взаємодії з відповідними районними (міськими) територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, органами СБУ, підрозділами Служби зовнішньої розвідки, у яких призовники, військовозобов’язані та резервісти перебувають на військовому обліку, щодо строків та способів звіряння даних списків персонального військового обліку, внесення відповідних змін до них, а також щодо оповіщення призовників, військовозобов’язаних та резервістів;
організація, стан та результати звіряння облікових даних списків персонального військового обліку з обліковими даними відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, облікових органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки (наявність та стан виконання відповідного графіка звіряння);
стан доведення до призовників, військовозобов’язаних та резервістів Правил військового обліку під особистий підпис під час прийняття на роботу (навчання);
організація здійснення контролю за виконанням призовниками, військовозобов’язаними та резервістами Правил військового обліку та проведення відповідної роз’яснювальної роботи;
організація та стан бронювання військовозобов’язаних, які працюють на підприємстві, в установі та організації (перевіряється обґрунтованість бронювання військовозобов’язаних, а також обсягів такого бронювання, наявність переліків посад і професій військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню, оформлення документів з питань бронювання, порядок зберігання та видачі (анулювання) посвідчень про відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації, наявність звітної документації з питань бронювання військовозобов’язаних тощо);
організація та результати усунення недоліків, виявлених під час проведення попередніх перевірок стану військового обліку.
Я б Вам радив роз'яснити військовозобов'язаному щодо необхідності оновити його облікові дані під його особистий підпис і в подальшому таке практикувати.
Юрист, м. Київ, 9 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, підприємство за це не несе відповідальності. Підприємство тільки інформує про необхідність явки до ТЦК у разі надходження розпорядження від ТЦК та явку.
А також інформує про кількість військовозобов'язаних на підприємстві у звіті кожного року.
За не оновлення даних, військово забов'язаний несе відповідальність особисто.
Хоча на мою думку, данна вимога є не законною.і у разі накладення штрафу,його можна буде оскаржити у судовому порядку.
З таких підстав:
А також є примітка до ст 210
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#n2434
Примітка. Положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.
Тобто у нас працює багато реєстрів де держава може самостійно оновити дані.
Адвокат, м. Чернігів, 7 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас, Анно!
Працівник підприємства не оновив свої дані у період з 18 травня 2024р. по 16 липня 2024р. та немає вінкоду у військовому документі. Чи буде штраф за таке порушення на підприємство та особу, відповідальну за ведення в/о? Як чином зараз можно виправити ситуацію?\
А де, власне кажучи, вимога законодавства щодо обов'язковості вклеювання він-коду до військового-облікового документу військовозобов'язаного? У свій час ТЦК придумали це та реалізували на практиці аж до того, що такі він-коди вимагали на пунктах перетинання державного кордону.
По факту, підприємство не може нести відповідальність за виконання працівником правил військового обліку. Але підприємство повинно було ознайомити його з необхідністю виконання цих правил. Проведемо аналогію із питанням запобігання корупції. Відповідальність за неподання декларації несе працівник, але уповноважена особа з питань запобігання корупції органу повинна ознайомити всіх про необхідність подання такої декларації. Тому, на мій погляд, для підприємства цілком достатньо буде наявності документу про те, що працівника було ознайомлено з такими вимогами чинного законодавства. Навіть якщо цього немає, не думаю, що хтось із підприємства, зокрема директор, будуть притягнуті до адміністративної відповідальності.
З повагою! Щасти Вам!
Юрист, м. Дніпро, 13 років досвіду
Спілкуватися у чатіДобрий день
1) Чи буде штраф за таке порушення на підприємство та особу, відповідальну за ведення в/о? Як чином зараз можно виправити ситуацію? - на Вас може бути за статтею 210 КУпАП; на підприємство-роботодавця - ні, так як воно не несе відповідальності за вчинене Вами порушення. За частиною другою статті 61 Конституції України юридична відповідальність має індивідуальний характер. Зобов'язання роботодавця в частині ведення військового обліку чітко визначені пунктом 34 Правил військового обліку (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1487-2022-%D0%...):
"34. З метою ведення персонального військового обліку державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації здійснюють:
перевірку у громадян України під час прийняття на роботу (навчання) наявності військово-облікового документа. Приймання на роботу (навчання), взяття на персональний військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів здійснюється тільки після взяття їх на військовий облік у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, відповідних підрозділах розвідувальних органів. В умовах правового режиму воєнного стану зарахування на навчання до закладів освіти громадян, які підлягають військовому обліку та перебувають на тимчасово окупованій території або вибули з тимчасово окупованої території та територій активних бойових дій за кордон, здійснюється з відстроченням взяття їх на військовий облік і оформлення військово-облікових документів у семиденний строк з дати припинення чи скасування правового режиму воєнного стану;
доведення до призовників, військовозобов’язаних та резервістів правил військового обліку під особистий підпис під час прийняття на роботу (навчання);
надсилання у семиденний строк з дня видання наказу про прийняття на роботу (навчання), звільнення з роботи, завершення навчання (відрахування із закладу освіти) до відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів повідомлень про зміну облікових даних призовників, військовозобов’язаних та резервістів (додаток 4);
оповіщення на вимогу районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів призовників, військовозобов’язаних та резервістів про їх виклик до відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів і забезпечення їх своєчасного прибуття;
подання до відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів на їх вимогу відомостей про призовників, військовозобов’язаних та резервістів, персональний військовий облік яких вони ведуть;
проведення відповідної роз’яснювальної роботи серед призовників, військовозобов’язаних та резервістів щодо виконання ними правил військового обліку;
забезпечення повноти та достовірності облікових даних, що вносяться до списків персонального військового обліку;
взаємодію з відповідними районними (міськими) територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, органами СБУ, відповідними підрозділами розвідувальних органів щодо строків та способів звіряння даних списків персонального військового обліку, внесення відповідних змін до них, а також щодо оповіщення призовників, військовозобов’язаних та резервістів;
періодичне звіряння списків персонального військового обліку із записами у їх військово-облікових документах. Не рідше одного разу на рік проводять звіряння даних списків персонального військового обліку з обліковими документами відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів, в яких вони перебувають на військовому обліку;
внесення у п’ятиденний строк з дня подання відповідних документів (або відображення в електронній формі інформації, що міститься у таких документах, які можуть пред’являтися (надаватися) з використанням мобільного додатка Порталу Дія) змін до списків персонального військового обліку щодо прізвища, власного імені та по батькові (за наявності), реквізитів паспорта громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон, адреси задекларованого/зареєстрованого місця проживання, адреси місця фактичного проживання, сімейного стану, освіти, місця роботи і посади та надсилання щомісяця до 5 числа до відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів повідомлень про зміну таких облікових даних;
складення і подання щороку до 1 грудня до відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки списків громадян, які підлягають приписці до призовних дільниць (додаток 6);
приймання від призовників, військовозобов’язаних та резервістів під розписку у бланках розписок (додаток 7) їх військово-облікових документів для подання таких документів до відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів з метою їх звіряння з обліковими даними, а також оформлення бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час;
оформлення документів, необхідних для бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час;
постійний контроль за виконанням посадовими особами державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій вимог цього Порядку, а призовниками, військовозобов’язаними та резервістами - правил військового обліку;
постійне інформування відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів про посадових осіб державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, які порушують вимоги цього Порядку, а також про призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які порушують правила військового обліку, для притягнення їх до відповідальності згідно із законом;
ведення та зберігання журналу обліку результатів перевірки.".
ХХХ
Про порушення правил військового обліку має бути зазначено в Резерв+ або в електронному ВОД з ДІЇ https://diia.gov.ua/services/vijskovo-oblikovij-do.... Якщо такого немає, то Вам непотрібно хвилюватися.
Якщо все-таки ТЦК вирішить Вас оштрафувати, то повинен бути прислати лист з ПОСТАНОВОЮ по справі про адміністративне правопорушення. Дану постанову можна оскаржити протягом 10 днів у судовому порядку.
Якщо ТЦК звернеться до виконавчої служби, то можуть арештувати Ваші рахунки чи майно.
Про відкриття виконавчого провадження можливо дізнатися в ДІЇ або за посиланням https://asvpweb.minjust.gov.ua/#/search-debtors
Всього найкращого!
Юрист, м. Харків, 16 років досвіду
Спілкуватися у чатіДОБРОГО ВЕЧОРА, АННА! Ні, відповідальність за правила військового обліку громадян має індивідуальний характер. Хоча в сучасних реаліях 100 % виконати законодавство жодне підприємство просто не може, як і жоден військовозобов"язаний громадянин.
Ніякі QR-коди вже не використовуються з 16.05.2024 р. Дані про особу мають бути в Резерв+ Якщо людина не хоче встановлювати Резерв+, то дані в Реєстрі та Електронний ВОД можна сформувати через портал ДІЯ.
https://diia.gov.ua/services/vijskovo-oblikovij-do...
В будь-якому разі щороку Ви маєте подавати списки працівників до ТЦК і його виявлять, як і порушення та неуточнення даних.
На таку особу мають скласти штраф про порушення правил військового обліку - 17 тисяч грн. (ст. 210 КУпАП).
Водночас, пункт 2 Постанови КМУ № 559 від 16.05.2024 р.: Встановити, що військово-облікові документи, оформлені до набрання чинності цією постановою, вважаються дійсними на всій території України до видачі військово-облікового документа нового зразка.
При цьому згідно з пунктом 12 частини 2 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 11 квітня 2024 року № 3633-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку":
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3633-20#Text
Аналогічно та згідно з пунктом 55 Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації на особливий період, затвердженого постановою КМУ № 560 від 16.05.2024 р. (у редакції від 04.03.2025 р.)
Військово-обліковий документ, що визначає належність його власника до військового обов'язку, виданий до дня набрання чинності Законом України від 11 квітня 2024 р. № 3633-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку", діє та не вимагає обов'язкової заміни у разі (з підстав) затвердження органом державної влади нової форми військово-облікового документа.
АЛЕ, уже давно ні для кого не секрет, що підприємства, установи та організації, незалежно від форми власності, зобов'язані вести персональний облік працевлаштованих у них призовників, військовозобов'язаних та резервістів. В українському законодавстві обов'язки підприємств щодо організації та ведення військового обліку регулюються Законом України "Про військовий обов'язок і військову службу" та постановою Кабінету Міністрів України від № 1487 "Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов'язаних та резервістів" (далі - "Порядок № 1487").
Основні етапи організації військового обліку включають:
Керівник підприємства зобов'язаний призначити відповідального за ведення військового обліку шляхом видання відповідного наказу. У разі відсутності штатної одиниці служби персоналу, обов'язки з ведення військового обліку покладаються на особу, яка веде облік працівників в організації - керівника.
Якщо на обліку менше 500 призовників, військовозобов'язаних та резервістів, обов'язки покладаються на працівників служби персоналу або іншого призначеного працівника, якому встановлюється доплата в розмірі до 50 відсотків посадового окладу. Водночас така особа повинна відповідати кваліфікаційним вимогам, визначеним для інспектора з військового обліку відповідно до національного класифікатора ДК 003:2010 "Класифікатор професій" КОД КП 3439.
Важливо зазначити, що Порядок № 1487 містить вимогу щодо розміщення на підприємстві правил ведення військового обліку (додаток 2 до Порядку № 1487), а саме їх виготовлення друкарським способом та вивішення на видному місці в загальнодоступних приміщеннях (наприклад, в офісі підприємства).
Роботодавець зобов'язаний інформувати призовників, військовозобов'язаних та резервістів про правила військового обліку під особистий підпис під час прийняття на роботу. Для цього потрібно підготувати відповідний Журнал (бланк/аркуш) ознайомлення.
Слід зазначити, що якщо роботодавець отримує розпорядження від ТЦК та СП щодо оповіщення його працівника про виклик, він зобов'язаний видати наказ про таке оповіщення та під підпис довести його до відома визначених осіб, а також вручити повістку працівнику про явку за викликом до ТЦК та СП.
1. Звертаємо увагу, що не рідше 1-го разу на рік підприємства повинні проводити звіряння даних списків персонального військового обліку з обліковими документами відповідних ТЦК та СП, в яких вони перебувають на військовому обліку.
2. Особи, відповідальні за ведення військового обліку на підприємствах, в установах та організаціях, у визначені графіком звіряння строки прибувають до відповідних районних (міських) ТЦК та СП, - для проведення звіряння списків персонального військового обліку (копій їх військово-облікових документів) з обліковими документами районних (міських) ТЦК та СП.
3. При цьому, за результатами перевірки підприємства складають акти, які надсилаються у 20-денний строк з дня закінчення перевірки відповідним ТЦК. Результати перевірок вносяться до журналів обліку результатів перевірок.
4. У разі виявлення зміни облікових даних під час звіряння, - підприємства у 5-денний строк з дня проведення звіряння вносять до списків персонального військового обліку зміни облікових даних, виявлені під час їх звіряння, та надсилають щомісяця до 5 числа до відповідних ТЦК повідомлення про зміну облікових даних (у разі наявності).
5. Крім того, у разі неможливості виконання відповідних планів з перевірки стану ведення військового обліку на підприємстві, можливим є проведення документальної перевірки шляхом надсилання до підприємств письмових запитів щодо отримання інформації.
До основних обов'язків відповідального за військовий облік належить:
Відповідальність за порушення порядку ведення військового обліку
Неналежне ведення військового обліку може призвести до адміністративної відповідальності керівника підприємства та відповідальних осіб.
Відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення, за порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію передбачені штрафні санкції. Так, ст. 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачає застосування штрафу за порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію. Протягом дії воєнного стану до керівника та особи, відповідальної за ведення військового обліку, адміністративний штраф може бути застосований в розмірі від 2000 до 3500 НМДГ (від 34 000 до 59 500 грн). Притягувати до відповідальності уповноважені керівники відповідного ТЦК та СП.
Підсумовуючи, варто зазначити, що організація та ведення військового обліку на підприємстві є важливою складовою забезпечення обороноздатності держави. Дотримання встановлених законодавством вимог та призначення відповідальних осіб сприяє ефективному функціонуванню системи військового обліку та уникненню можливих негативних правових наслідків.
З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин