Задайте питання юристу

912 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 22 квітня 2025, питання №134847 340₴

Оновлення даних після 16 червня 2024 року і бронювання.

Добрий день!

Зараз на роботі є можливість отримати бронювання, але є не оновлені військові дані. Хочу продумати все наперд.

1) Якщо я зараз оновлю облікові дані через РЕЗЕРВ+,
2) Мені мав би прийти штраф 17к і я можу скористатись знижкою 50%.
3) Сплачу штраф
4) Що далі може бути? Чи може ТЦК автоматично вислати повістку або я опинусь автоматично у розшуку.
4.1) Якщо я не буду у розшуку, чи зможе роботодавець подати мене на бронювання через ДІЯ ?
4.2) Чи є ще якісь ризики при оновлені даних після 16 червня 2024 року.

Відповіді юристів (3)

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Максиме!

    Відповідно до Постанови КМУ №76 «Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час»

    27. У списку зазначаються такі відомості щодо:

    1) державного органу, критично важливого підприємства, критично важливої установи:

    • повне найменування юридичної особи або відокремленого структурного підрозділу юридичної особи;
    • код згідно з ЄДРПОУ юридичної особи (у разі наявності) або відокремленого структурного підрозділу юридичної особи (у разі наявності);
    • місцезнаходження юридичної особи або відокремленого підрозділу юридичної особи (крім критично важливих підприємств, а також критично важливих установ, які визначені Мінстратегпромом);
    • прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) керівника юридичної особи або відокремленого структурного підрозділу юридичної особи;

    2) військовозобов’язаного:

    • прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності);
    • реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті громадянина України);
    • строк дії відстрочки;
    • відмітка про виконання вимог, визначених в абзаці третьому пункту 8 цього Порядку.

    29. Протягом 72 годин з моменту формування списку засобами Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки здійснюється автоматично у разі, коли військовозобов’язаний:

    • перебуває на військовому обліку;
    • перебуває у трудових відносинах з державним органом, критично важливим підприємством, критично важливою установою;
    • уточнив персональні дані, зазначені у пункті 2 розділу II “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 11 квітня 2024 р. № 3633-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку”;
    • не перебуває у розшуку.
    1) Якщо я зараз оновлю облікові дані через РЕЗЕРВ+

    Так, можете уточнити дані й зараз, проте, таке уточнення вже не буде вчасним. Але це не вплине на бронювання, оскільки умовою є саме уточнення даних без прив'язки до часу такого уточнення.

    2) Мені мав би прийти штраф 17к і я можу скористатись знижкою 50%.

    1. Ні, Вам не прийде штраф, оскільки для того ТЦК повинен спочатку скласти протокол та винести постанову у Вашій присутності. Тож, за порушення правил військового обліку ТЦК може подати Вас у розшук саме для того, аби Ви з'явилися в ТЦК (Вас доставили в ТЦК представники поліції) для розгляду справи та притягнення Вас до адміністративної відповідальності.

    Після винесення постанови Ви повинні або оскаржити таку постанову упродовж 10 днів до районного суду або ж упродовж 15 днів сплатити штраф. У разі несплати Вами штрафу в зазначений термін постанова передається у виконавчу службу. Після того відкривається виконавче провадження про примусове стягнення з Вас суми штрафу. При тому сума штрафу подвоюється й до останнього додається 10% виногороди виконавця. Тобто, по суті, це вже буде не мінімальний штраф на 17К, а стягнення майже на 40К.

    Першочергово виконавець накладає арешт на Ваші банківські рахунки та, якщо на останніх є кошти, стягує їх. Крім того, у разі недостатної кількості коштів, арешт накладається н а рухоме майно.

    Щодо нерухомого майна, то є умова: у разі якщо сума, що підлягає стягненню за виконавчим провадженням, не перевищує 20 розмірів мінімальної заробітної плати (з 01 квітня 2024 року - 160 000 грн.), звернення стягнення на єдине житло боржника та земельну ділянку, на якій розташоване таке житло, не здійснюється. У такому разі виконавець зобов’язаний вжити заходів для виконання рішення за рахунок іншого майна боржника.

    Проте, сам порядок винесення постанови про притягнення до адміністративної відповідальності передбачає Вашу особисту присутність. Єдине виключення - належне повідомлення Вас про розгляд справи.

    Стаття 268 КУпАП. Права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності:

    Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Особливості розгляду справ про адміністративні правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті та про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), встановлюються статтями 279 - 1-279 - 8 цього Кодексу.

    30 січня 2020 року Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в рамках справи № 482/9/17, адміністративне провадження №К/9901/38702/18 (ЄДРСРУ № 87268086) та справі №308/12552/16-а, адміністративне провадження №К/9901/32526/18 (ЄДРСРУ № 87268082) досліджував принцип належного повідомлення особи про розгляд справи про притягнення до адміністративної відповідальності.

    Верховний суд вказує, що особі до якої застосовується адміністративна санкція, повинно бути забезпечено право завчасно знати про час та місце розгляду справи. Це право є гарантією реалізації інших прав - на участь в розгляді справи про адміністративне правопорушення, висловлення заперечень, надання доказів, захист тощо.

    Законодавство покладає обов`язок щодо своєчасного повідомлення особи про час та місце розгляду справи на уповноважену посадову особу. Зміст цього обов`язку не вичерпується надсиланням тексту відповідного повідомлення, оскільки саме лише надсилання, без отримання, не свідчить про поінформованість особи про час та місце розгляду справи, а отже робить це право недієвим.

    2. Скористатись знижкою Ви можете тільки у тому випадку, якщо визнаєте свою провину. Для того Вам необхідно подати заяву до ТЦК до початку розгляду справи.

    Відповідно до статті 279-9 КУпАП, яка регулює питання розгляду справ про адміністративні правопорушення, пов’язані з порушенням призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку та порушенням законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, у випадках, якщо особа не оспорює допущене порушення, згодна на притягнення її до адміністративної відповідальності за її відсутності та подала про це відповідну заяву:

    "У разі вчинення в особливий період адміністративних правопорушень, передбачених статтями 210 і 210-1 цього Кодексу, але не пізніше дня розгляду справи про таке адміністративне правопорушення, особа може звернутися до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, уповноваженого Головою Служби зовнішньої розвідки України підрозділу Служби зовнішньої розвідки України, в якому вона перебуває на обліку, із заявою, в якій особа зазначає, що не оспорює допущене порушення та згодна на притягнення її до адміністративної відповідальності за її відсутності. Зазначена заява подається особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, особисто в письмовій формі або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста.

    Керівник територіального центру комплектування та соціальної підтримки, начальник Служби мобілізації та територіальної оборони, регіонального органу Служби безпеки України, посадова особа уповноваженого Головою Служби зовнішньої розвідки України підрозділу Служби зовнішньої розвідки України протягом трьох днів після отримання такої заяви зобов’язані перевірити викладені у ній фактичні дані про визнання особою правопорушення та надання нею згоди на притягнення її до адміністративної відповідальності за її відсутності і з дотриманням вимог статей 247, 280, 283 цього Кодексу винести постанову по справі, у тому числі без участі особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

    У постанові про накладення адміністративного стягнення керівник територіального центру комплектування та соціальної підтримки, начальник Служби мобілізації та територіальної оборони, регіонального органу Служби безпеки України, посадова особа уповноваженого Головою Служби зовнішньої розвідки України підрозділу Служби зовнішньої розвідки України визначають розмір штрафу на рівні мінімального розміру штрафу, передбаченого санкцією статті (частиною статті) цього Кодексу за вчинення такого правопорушення.

    У разі якщо особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, подала зазначену у цій статті заяву через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста, копія постанови по справі може бути направлена їй засобами електронного зв’язку на адресу електронної пошти, зазначену в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, або в її електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста.

    3) Сплачу штраф

    Зможете сплатити штраф тільки після того, як керівник ТЦК винесе поставнову про притягнення Вас до адміністративної відповідальності.

    4) Що далі може бути? Чи може ТЦК автоматично вислати повістку або я опинусь автоматично у розшуку.

    Надіслати Вам повістку ТЦК може у будь який момент. У розшук Вас можуть подати за умови порушення Вами правил військового обліку. Можливо, Ви вже знаходитесь у розшуку ТЦК.

    4.1) Якщо я не буду у розшуку, чи зможе роботодавець подати мене на бронювання через ДІЯ ?

    Так, зможе.

    4.2) Чи є ще якісь ризики при оновлені даних після 16 червня 2024 року.

    Окрім адміністративної відповідальності, яка Вас чекає за неоновлення даних та можливого знаходження (подання) Вас у розшук ТЦК, інших ризиків не існує.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Дерій Владислав Олегович

    Вітаю Вас, Максиме!

    Завантажте собі е-ВОД через ДІЮ https://diia.gov.ua/services/vijskovo-oblikovij-do... і подивіться чи перебуваєте Ви в розшуку чи ні?

    Якщо ні - то Вам потрібно зареєструватися в Резерв+ і відразу подаватися на бронювання.

    Для оформлення бронювання головне, щоб у Вас були уточнені дані (незалежно від дати), в Резерв+ не було статусу про порушення правил військового та оголошення в розшук, адже згідно пункту 29 Порядку бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час

    Протягом 72 годин з моменту формування списку засобами Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки здійснюється автоматично у разі, коли військовозобов’язаний:

    • перебуває на військовому обліку;
    • перебуває у трудових відносинах з державним органом, критично важливим підприємством, критично важливою установою;
    • уточнив персональні дані, зазначені у пункті 2 розділу II “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 11 квітня 2024 р. № 3633-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку”;
    • не перебуває у розшуку.

    На даний час багато випадків, коли після встановлення Резерв+ у чоловіків автоматично висвічується статус про порушення правил військового обліку хоча повісток вони не отримували. В такому випадку Вас не зможуть забронювати.

    Крім того, поки Ви не зареєструєтесь в Резерв+ або не оновите дані в ТЦК - Вас також не забронюють.

    Зняття розшуку та статусу про порушення є можливим після закриття справи про адміністративне правопорушення або сплати грошового штрафу за порушення правил військового обліку. Процедура накладення штрафу складається з етапів: подання в розшук, складання протоколу, розгляд справи, винесення постанови про грошовий штраф, сплата штрафу та зняття розшуку.

    Для зняття з розшуку керівник ТЦК повинен подати клопотання до Національної поліції. На жаль, навіть, після оплати штрафу деякі керівники ТЦК надають перевагу залишати статус «у розшуку» , щоб військовозобов‘язаний не міг нормально пересуватись та отримувати адміністративні послуги поки не прибуде до ТЦК.

    ПРОТЕ, відповідно до нового закону https://sud.ua/uk/news/publication/328359-preziden... відбулася суттєва зміна процедури накладення грошового штрафу та зняття розшуку ТЦК. Даний закон передбачає зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, зокрема випадки, коли протокол про адміністративні правопорушення може не складатись. Також передбачається, що розгляд адміністративної справи, накладення та сплата штрафу за порушення правил військового обліку можуть відбуватись дистанційно.

    Відповідно до нових змін, протокол про адміністративне правопорушення не складається , якщо особа подала відповідну заяву, в якій вона не оспорює допущене порушення та згодна на притягнення її до адміністративної відповідальності за її відсутності.

    Таку заяву можна буде подати особисто до ТЦК за місцем перебування на військовому обліку або через мобільний застосунок Резерв+ (в разі технічної можливості). Заяву необхідно подати ДО моменту розгляду адміністративної справи. У заяві необхідно прописати згоду на розгляд адміністративної справи дистанційно без присутності та згоду на притягнення до адміністративної відповідальності.

    Наслідки подання заяви до районного ТЦК та СП

    Після отримання заяви, начальник районного ТЦК та СП протягом 3 днів виносить постанову про накладення грошового штрафу без присутності військовозобовʼязаного. В постанові визначається мінімальний розмір грошового штрафу (17 000 грн), який необхідно буде сплатити протягом наступних 30 днів.

    Постанова про накладення грошового штрафу може надійти на поштову адресу, мобільний застосунок Резерв+ або електронну пошту. У разі сплати штрафу протягом наступних 10 днів надається знижка у розмірі 50%.

    Після сплати грошового штрафу, квитанцію про оплату необхідно надати до районного ТЦК та СП. Сплата штрафу є підставою для зняття розшуку, а відповідно відмітки в Резерв+ про порушення правил військового обліку.

    ОТЖЕ, на даний час законодавством запровадилася можливість самостійної та дистанційної сплати грошово штрафу військовозобовʼязаними за порушення правил військового обліку. Даний механізм дозволяє сплатити штраф зі знижкою у мінімальному розмірі 8500 грн та зняти розшук. Передбачається, що даним механізмом зможуть скористуватись чоловіки, які проживають на території України, так і за кордоном.

    Коли у Вас буде "чистий" Резерв+ Вас зможуть забронювати протягом 3 днів

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    1-3.

    13 березня Верховна Рада ухвалила в другому читанні та в цілому як Закон законопроєкт №12093 «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо удосконалення механізмів притягнення осіб до адміністративної відповідальності за порушення правил військового обліку та законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію». Він вносить зміни в Кодекс України про адміністративні правопорушення щодо добровільної сплати штрафу.

    15.04.2025 року Закон вступив в дію.

    Цей Закон дозволить вийти з тіні тим громадянам, які вчасно не оновили дані для військового обліку.

    Військовозобов'язані зможуть сплатити штраф за порушення військового обліку зі знижкою 50% у застосунку Резерв+.

    Алгоритм сплати онлайн буде таким:

    • людина у Резерв+ подає заяву, що визнає порушення
    • у Резерв+ приходить постанова про порушення
    • сплачується штраф за реквізитами в застосунку. Оплата підтверджується і постанова вважається виконаною.

    Сервіс матиме певні правила: з моменту подання заяви про порушення у Резерв+ та винесення постанови людина матиме 20 днів, щоб сплатити штраф зі знижкою у 50%. Якщо цього не зробити, то доведеться сплатити повну суму штрафу.

    4. ПОВІСТКУ ВАМ МОЖУТЬ НАПРАКИТИ.

    5. В РОЗШУК ПОДАЮТЬ ТИХ ХТО ПОРУШИВ ВІЙСЬКОВИЙ ОБЛІК АБО ПРОІГНОРУВАВ ПОВІСТКУ.

    6. ЯКЩО У ВАС ОНОВЛЕНІ ДАНІ ТА ВИ НЕ В РОЗШУКУ, ТО РОБОТОДАВЕЦЬ МОЖЕ ВАС ЗАБРОНЮВАТИ.

    7. РИЗИК ОДИН - ВАС ПРИТЯГНУТЬ ДО АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України