Задайте питання юристу

946 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Цивільне право, 28 червня 2025, питання №138824

СТО відмовляється відшкодовувати збитки

Доброго дня. Я звернувся у фірму по реставрації турбін. Вони сказали, що потрібно їм привезти турбіну, вже зняту з автомобіля. Я так і зробив, найняв майстрів, щоб зняти турбіну з автомобіля. Але щоб її зняти, потрібно повністю розібрати кузов. Це автомобіль Land Rover. Здав турбіни на реставрацію. Вони зробили свою роботу, дали гарантійний талон. Але щоб перевірити турбіну на автомобілі, потрібно його зібрати і завести. Тоді тільки можна перевірити її справність. Так і зробили майстри. Повністю зібрали автомобіль назад. Підключили все і показало помилку по турбіні. Звернувся до майстрів, які реставрували цю турбіну. Вони сказали, що потрібно знову її знімати за наш кошт і привезти до них вже зняті турбіни і тоді вони будуть виправляти недоліки. Ми так і зробили. Вони поставили її на стенд, побачили, що якась є похибка та виправили її. Знову ми ставимо турбіну на автомобіль. І знову помилка. Мої майстри знову розбирають автомобіль, знімають турбіни і везуть на діагностику. В присутності мого майстра фірма, що реставрувала турбіни розбирає турбіну і виявляється що не вистачає однієї деталі, яку вони доставили і турбіна вже працює нормально. Тобто через їхню недбалість я 2 рази розбирав і збирав кузов авто. Я вимагаю компенсацію за демонтаж-монтаж турбіни. Але у компенсації мені відмовляють, тому що в їхньому гарантійному листі написано, що «Ніякі витрати, повʼязані в повторним демонтажем-монтожем турбокомпресора, моральні
збитки, неотримана вигода і т.д. відшкодуванню не шлягають». Тобто за їхніми словами вони тільки по гарантії усувають несправність турбіни. А монтаж-демонтаж (за 2 рази це близько 1000$) не компенсовується Чи це правомірно з моєї сторони вимагати компенсацію? Дякую за приділений час та відповідь.

Відповіді юристів (3)

    Левченко Ксенія Сергіївна
    Левченко Ксенія Сергіївна місяць тому

    Юрист, м. Вінниця, 18 років досвіду

    Доброго дня. Ви якимось чином фіксували несправність турбіни, фото, відеозйомка? Те, що повноторно турбіна ремонтувалася десь фіксувалося при прийомці турбіни? Звісно у Вас є покази майстрів. Ви можете висунути претензію щодо компенсації за демонтаж - монтаж турбіни, а у випадку відмови стягнути кошти у судовому порядку. З повагою, Ксенія Левченко.

    Левченко Ксенія Сергіївна
    Левченко Ксенія Сергіївна місяць тому

    Юрист, м. Вінниця, 18 років досвіду

    Відносини між Замовником та Виконавцем щодо технічного обслуговування автомобілей окрім Цивільного кодексу України, Закону України «Про захист прав споживачів» регулюються також Правилами надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів, затвердженими наказом Міністерства інфраструктури України 28.11.2014 № 615.

    Статтею 10 Закону України «Про захист прав споживачів» (положення якої поширюють на проведення гарантійного ремонту) передбачено права споживача у разі порушення умов договору про виконання робіт (надання послуг), зокрема споживач має право на:

    – відмову від виконання робіт (надання послуг) і вимагати

    відшкодування збитків;

    – безоплатне усунення недоліків у виконаній роботі (наданій

    послузі) у розумний строк;

    – відповідне зменшення ціни виконаної роботи (наданої послуги);

    – повторне виконання роботи;

    – відшкодування завданих збитків з усуненням недоліків виконаної

    роботи (наданої послуги) своїми силами чи із залученням третьої

    особи;

    – сплату неустойки (пені) тощо.

    Також у п. 55 Правил передбачені права Замовника, зокрема, останній має право на відшкодування у повному обсязі збитків, завданих його майну, та шкоди здоров’ю внаслідок неналежного виконання послуг, відмовитись від оплати послуг, не передбачених договором тощо.

    Братченко Віра Юріївна

    Доброго дня, Максиме!

    Проведення перевірки та діагностики турбіни шляхом встановлення на стенд на спеціальному обладнанні, щоб визначити стан та працездатність здійснено майстрами, яких Ви найняли на роботу самостійно (треті особи, не працівнкиик СТО) та оплатили послуги. Постановка на стенд дозволяє виявити несправності та забезпечити правильну роботу турбіни та потребує її демонтажу, від'єднання патрубків, проводів та інших з'єднань.

    Правилами надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів, затвердженими наказом Міністерства інфраструктури України 28.11.2014 № 615.

    Згідно статтей 1, 2 Розділу Х Правил надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів, затверджених наказом Міністерства інфраструктури України 28.11.2014 № 615, замовник має право:

    на достовірну, доступну та своєчасну (до отримання послуг) інформацію про послуги та виконавця;

    на участь у перевірці відповідності наданої послуги вимогам технологічної документації виконавця;

    на перевірку повноти та вартості наданої послуги;

    надавати виконавцю власні складові частини (системи) КТЗ чи матеріали для виконання замовлених послуг;

    заявляти про вартість свого майна, яке він передає на відповідальне зберігання;

    на відшкодування у повному обсязі збитків, завданих його майну, та шкоди, завданої його здоров'ю внаслідок неналежного надання послуг;

    вимагати повернення не використаних та замінених під час виконання ремонту і технічного обслуговування складових частин і матеріалів, наданих виконавцю;

    на пільгове обслуговування у визначених законодавством випадках;

    відмовлятися від оплати послуг, не передбачених договором;

    на обмін встановлених на КТЗ виконавцем запасних частин відповідно до законодавства;

    вирішувати спірні питання з виконавцем відповідно до умов договору або оскаржувати їх відповідно до чинного законодавства;

    інші права, встановлені законодавством про захист прав споживачів.

    Замовник зобов’язаний:

    своєчасно оплатити надані за умовами договору послуги і прийняти КТЗ та їх складові частини (системи) після надання послуг;

    у разі неотримання без поважних причин КТЗ, їх складових частин (систем) у визначений договором строк відшкодувати виконавцю вартість їх зберігання, якщо інше не передбачено умовами договору;

    у разі розірвання договору за власною ініціативою оплатити виконавцю вартість фактично наданих послуг, якщо інше не передбачено умовами договору;

    дотримуватись умов, встановлених в експлуатаційній документації.

    В свою чергу згідно розділу VІІІ Правил надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів, затверджених наказом Міністерства інфраструктури України 28.11.2014 № 615, виконавець гарантує замовнику виконання передбачених договором послуг у повному обсязі.

    2. Виконавець гарантує відповідність КТЗ, його складових частин (систем) у процесі технічного обслуговування та (або) ремонту вимогам технічної документації.

    У гарантійних зобов’язаннях виконавцем зазначаються його зобов’язання щодо складових частин та систем, установлених на КТЗ, зобов’язання щодо виконаних робіт, початок гарантійного строку і його тривалість.

    Гарантійні зобов’язання виконавця стосовно виконаних робіт (операцій) з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів та їх складових частин (систем) наведено у додатку 4 до цих Правил.

    Гарантійні зобов’язання виконавця не поширюються на складові частини (системи), надані йому замовником.

    Разом з претензією, пред’явленою на послуги з технічного обслуговування та (або) ремонту, має бути наданий документ (накладна, квитанція, платіжне доручення, наряд-замовлення, договір тощо), що підтверджує оплату замовником вартості послуг з технічного обслуговування та (або) ремонту, а також на якому є запис, що містить покази опломбованого лічильника пробігу на спідометрі (тахографі) КТЗ, дату надання послуг, підпис відповідальної особи виконавця, скріплений печаткою виконавця (за наявності).

    Документ про результати діагностики турбіни - це може бути протокол або звіт, складений фахівцем, що містить інформацію про стан турбіни після проведеного технічного огляду та вимірювань. Він включає детальну інформацію про виявлені несправності, їх причини та рекомендації щодо ремонту або заміни турбіни.

    Чи наявні у Вас документи на підтвердження результатів діагностики турбіни, отримані від СТО, за результатами виконання робіт, чи відповідні зазначення в Акті передавання-приймання колісного транспортного засобу, його складових частин (систем) після надання послуг з технічного обслуговування та ремонту, оформленого згідно Додатку 3 до Правил надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів (пункт 4 розділу VII) та протокол або звіт, складений Вашими фахівцями, які здійснили розбір кузову автомобіля Land Rover?

    Стягнення неустойки (пені), відшкодування завданих збитків з усуненням недоліків виконаної роботи (наданої послуги) своїми силами чи із залученням третьої особи згідно статті 10 Закону України «Про захист прав споживачів», можливо за умови належного документування, а саме наявність документів, зазначених вище.

    З повагою, юрист Віра Братченко!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України