Задайте питання юристу

948 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 20 серпня 2025, питання №140992 340₴

Перебуваю за кордоном, розшук та штраф ТЦК "Не стали на військовий облік за новою адресою"

Доброго дня! Ще в 2003 році переїхав на іншу адресу, з обліку в РВК знявся а в новому не став - банально часу не було, ну і я був ще в 1996 році визнаний непридатним в мирний час, то ж для мегне це все було досить умовно. Потім ще двічі переїжджав, і на облік не ставав (в одному з РВК пояснили, що це для мене не обов'язково, адже я обмежено придатний, в мене виразка - очевидно їм було ліньки щось робити, ну і мені теж взагалі, ні то ні).
В січні 2022 року виїхав за кордон, з того часу в Україні не перебуваю, стою на тимчасовому консульському обліку.
19.05.2024 зареєструвався в Резерв+ та оновив дані, вказав закордонну адресу. Статус був - Не на обліку, потребує уточнення.
28.05.2025 ТЦК за місцем реєстрації в Україні поставив мене на облік - статус став відповідний в Резерв+.
04.07.2025 з'явився розшук від ТЦК, і буквально тиждень тому додалась причина розшуку - "Не стали на військовий облік за новою адресою".
19.08.2025 в Резерв+ прийшло повідомлення, і в розділі Штрафи онлайн з'явилась можливість подати заяву про визнання порушення, що я не став на облік.
Взагалі-то я не проти сплатити цей штраф, ще й з 50% знижкою, оскільки дійсно вчинив це порушення. Питання, чи не отримаю я після цього шквал інших штрафів за всьо і вся, оскільки знаю трохи нашу систему - "о, хлопець платить!"

Відповіді юристів (7)

    Дерій Владислав Олегович

    Вітаю Вас, Ігоре!

    Ви задаєте слушні питання, адже сплативши штраф:

    1. Не факт, що Вам відразу знімуть розшук. Інколи потрібно поборотися, адже деякі керівники ТЦК надають перевагу залишати статус «у розшуку» , щоб військовозобов‘язаний не міг нормально пересуватись та отримувати адміністративні послуги поки особисто не прибуде до ТЦК.
    2. Вам в майбутньому можуть дуже швидко прислати повістку повторно і знову притягнути до адміністративної відповідальності за неявку. А це означає, що Ви можете потрапити у коловорот цих повісток та штрафів.

    На даний час, у Вас ще штрафу немає, а в Резерв+ Вам лише надають можливість добровільно визнати правопорушення та надати згоду на притягнення Вас до адмінвідповідальності без Вашої присутності.

    Водночас, після 4 жовтня пройдуть строки пригнення до адмінвідповідальності і Вас вже не матимуть права штрафувати, а, згідно статті 38 Кодексу про адміністративні правопорушення адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом ТРЬОХ місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    Тобто, якщо Ви в розшуку перебуватимете більше 3 місяців, то Вам вже не можуть виписати штраф, а справу про притягнення до адміністративної відповідальності не можуть відкривати, адже сплили строки притягнення до адміністративної відповідальності.

    Стаття 247 КУпАП передбачає, що

    Провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин:

    1) відсутність події і складу адміністративного правопорушення;

    7) закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

    Загалом можу сказати наступне:

    1. Якщо в майбутньому Ви плануєте отримувати консульські послуги, то сплата штрафу або його оскарження допоможе зняти розшук та надасть можливість без проблем звертатись до консульства.

    2. Якщо Ви просто не хочете, щоб в Резерв+ висів статус про порушення, то Ви можете сплатити штраф з 50% знижкою або оскаржити розшук у судовому порядку, але це не дасть гарантії того, що через тиждень Вам не надішлють повістку по якій Ви не явитесь і Вас повторно не оголосять в розшук.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Ігоре!

    Чому Ви так переконані, що Вам обов'язково прийдеться сплачувати штраф? Тим більше, що сплата штрафу зовсім не є запорукою в тому, що ТЦК не відшукає після цього інших причин для притягнення до адмінвідповідальності.

    Оплата штрафу через Резерв+ працює по різному, оскільки існує декілька проблем:

    По-перше, незважаючи на те, що визнання правопорушення та сплата штрафу означає неможливість складання протоколу, а саме із цією метою військовозобов'язаного повинні доставити в ТЦК, розшук все одно залишається.

    По-друге, у багатьох чоловіків після сплати штрафу за неявку по повістці дійсно зникає запис про порушення правил ВО, проте, майже одразу з'являється вже запис про інше правопорушення.

    По-третє, деяким просто не надходить постанова про притягнення до адміністративної відповідальності, в якій зазначені реквізити для сплати штрафу.

    По-четверте: зараз оплата штрафу через Резерв+ передбачена за правопорушення "неявка за повісткою. Тобто, Ви можете, звісно, сплатити штраф, але розшук так і залишиться.

    В цілому, оплата штрафа без проблем та зняття з розшуку більш гарантовані для військовозобов'язаних, які, наприклад, мають оформлену відстрочку.

    З приводу того, що Ви не стали на облік в ТЦК, то згідно із Постановою КМУ №1487 "Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів":

    ПРАВИЛА військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    "1. Призовники, військовозобов’язані та резервісти повинні:

    2) прибувати за викликом районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів на збірні пункти, призовні дільниці, до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках, розпорядженнях) районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів для взяття на військовий облік та визначення призначення на особливий період, оформлення військово-облікових документів, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на навчальні (перевірочні) та спеціальні збори військовозобов’язаних та резервістів".

    Статтею 22 Закону України "Про мобіліаційну підготовку та мобілізацію" визначено наступне:

    1. Громадяни зобов’язані:

    "з’являтися за викликом до територіального центру комплектування та соціальної підтримки у строк та місце, зазначені в повістці (військовозобов’язані, резервісти Служби безпеки України - за викликом Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, військовозобов’язані, резервісти розвідувальних органів України - за викликом відповідного підрозділу розвідувальних органів України), для взяття на військовий облік військовозобов’язаних чи резервістів, визначення їх призначення на особливий період, направлення для проходження медичного огляду".

    На жаль, оновлення даних та зазначення адреси проживання за кордоном не убезпечує зараз нікого від надсилання повістки за адресою реєстрації в Україні, оскільки такі повістки формуються автоматично за допомогою Реєстра.

    Як зазначають деякі ТЦК у своїх відповідях на адвокатськи запити - адреса фактичного проживання в них рахується, як "додаткова", й тому всі повістки направляються саме за адресою реєстрації. Хоча, звісно, це неправомірно, оскільки нормами Постанови КМУ №560 чітко передбачено на яку саме адресу після оновлення даних може бути надіслана повістка:

    "34. Повістка про виклик резервіста або військовозобов’язаного до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ може бути надіслана зазначеними органами військового управління (органами) засобами поштового зв’язку рекомендованим поштовим відправленням з описом вкладення та повідомленням про вручення з повідомленням про вручення на адресу його місця проживання після завершення 60 днів, відведених законодавством на уточнення своїх облікових даних, у тому числі адреси місця проживання.

    У разі коли резервіст або військовозобов’язаний уточнив свої облікові дані після завершення 60 днів, відведених законодавством на уточнення своїх облікових даних, повістка може надсилатися на адресу місця проживання, зазначену резервістом або військовозобов’язаним під час уточнення облікових даних.

    У разі неуточнення протягом 60 днів резервістом або військовозобов’язаним своєї адреси місця проживання повістка може надсилатися на його адресу зареєстрованого/задекларованого місця проживання".

    Отже, по суті, Вам повинні надсилати повістки за кордон.

    Щодо штрафу, то можете не хвилюватись, оскільки останнього станом на зараз просто не має. Відповідний запис у Резерв+, якщо він є - це пропозиція від МОУ визнати правопорушення та сплатити у бюджет держави 8,5 К, обіцяючи при тому зняти з розшуку, що на практиці поки що не зовсім працює, тим паче у випадку "несвоєчасної постановки на облік".

    Зазвичай же реальний процесс накладання на Вас штрафу за неявку по повістці починаеться із складання протоколу та подальшої винесення постанови керівником ТЦК про притягнення Вас до адміністративної відповідальності.

    Після винесення постанови Ви повинні або оскаржити таку постанову упродовж 10 днів до районного суду або ж упродовж 15 днів сплатити штраф. У разі несплати Вами штрафу в зазначений термін постанова передається у виконавчу службу. Після того відкривається виконавче провадження про примусове стягнення з Вас суми штрафу. При тому сума штрафу подвоюється й до останнього додається 10% виногороди виконавця. Тобто, по суті, це вже буде не мінімальний штраф на 17К, а стягнення майже на 40К.

    Першочергово виконавець накладає арешт на Ваші банківські рахунки та, якщо на останніх є кошти, стягує їх. Крім того, у разі недостатної кількості коштів, арешт накладається н а рухоме майно.

    Проте, сам порядок винесення постанови про притягнення до адміністративної відповідальності, як і складання протоколу, передбачає Вашу особисту присутність. Єдине виключення - належне повідомлення Вас про розгляд справи.

    Стаття 268 КУпАП. Права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності:

    Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Особливості розгляду справ про адміністративні правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті та про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), встановлюються статтями 279 - 1-279 - 8 цього Кодексу.

    30 січня 2020 року Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в рамках справи № 482/9/17, адміністративне провадження №К/9901/38702/18 (ЄДРСРУ № 87268086) та справі №308/12552/16-а, адміністративне провадження №К/9901/32526/18 (ЄДРСРУ № 87268082) досліджував принцип належного повідомлення особи про розгляд справи про притягнення до адміністративної відповідальності.

    Верховний суд вказує, що особі до якої застосовується адміністративна санкція, повинно бути забезпечено право завчасно знати про час та місце розгляду справи. Це право є гарантією реалізації інших прав - на участь в розгляді справи про адміністративне правопорушення, висловлення заперечень, надання доказів, захист тощо.

    Законодавство покладає обов`язок щодо своєчасного повідомлення особи про час та місце розгляду справи на уповноважену посадову особу. Зміст цього обов`язку не вичерпується надсиланням тексту відповідного повідомлення, оскільки саме лише надсилання, без отримання, не свідчить про поінформованість особи про час та місце розгляду справи, а отже робить це право недієвим.

    Тож, Ваше знаходження за кордоном робить Вас вразливим до таких часом незаконних дій ТЦК. Тут можна діяти так:

    Варіант перший визнати правопорушення та сплатити штраф у сумі 8,5 К - не рекомендую.

    Варіант другий не передбачає сплату штрафу. Очевидно, що посадовими особами РТЦК та СП не складались ані протокол, ані постанова про адміністративне правопорушення на підставі яких передбачено внесення відомостей про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів (пункт 20-1 статті 7 Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів»).

    Окрім того, Ви перебуваєте за кордоном, про що ТЦК обізний й тому просто фізично не мали змоги ані отримати повістку, ані з'явитись за останньою. Теж саме стосується і постановки на облік.

    Отже, необхідно подати заяву до ТЦК із проханням видалити дані із Єдиного державного реєстру щодо порушення Вами правил ВО.

    Якщо ТЦК відмовить, можна звернутися до суду та оскаржити дії останнього. Щодо строків розгляду справи у суді, то це мінімум два-три місяці у суді першої інстанції, це без урахування апеляційної скарги з Вашого боку (якщо рішення не на Вашу користь) або ж боку ТЦК (якщо рішення на Вашу користь). У разі подання апеляційної скарги додавайте ще два місяці.

    Варант третій - також передбачає заяву, проте, замість суду можна спробувати звернутися до ОТЦК. В деяких випадках такий алгоритм дій працює, як і судовий. З приводу строків: 30 днів на розгляд заяви в ТЦК та 30 днів на розгляд скарги в ОТЦК.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    • Ігор Клієнт 3 години тому

      "По-четверте: зараз оплата штрафу через Резерв+ передбачена за правопорушення "неявка за повісткою. "Та ні, висить конкретно за непостановку на облік, скріни додаю

      • Айвазян Юрій Климентійович

        Як я і передбачав у першій відповіді на Ваше питання, вимога оплатити штраф з боку ТЦК незаконна, оскільки відсутній протокол та постанова про притягнення до адмінвідповідальності. Втім, якщо Ви дійсно вважаєте за потрібне задовільнити пропозицію ТЦК, треба лише переслати їм заяву, в якій визнати факт вчинення правопорушення. Проте це, повторюю, не буде запобіжником для того, аби в подальшому Ви більше не отримували повістки і не наражали себе на додаткові штрафи, хоча і знаходиетсь за кордоном. Я побічник активної протидії такій манері поведінки ТЦК. яка нажаль стала "модною" останнім часом. Тим більше, що Ви маєте на це повне право.

        Вирішувати, звичайно, Вам, але я би не платив. Алгоритм дій я Вам запропонував вище.

    Дерій Владислав Олегович

    В доповнення до своєї відповіді...

    Так як Вас свого часу визнали обмежено придатним та Ви не пройшли медичний огляд до 5 червня 2025 року, то цілком можливо, що після сплати штрафу за неперебування на військовому обліку за новою адресою, Вам прийде сповіщення про штраф за непроходження ВЛК.

    Згідно Пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України 3621, установлено , що громадяни України віком від 25 до 60 років, які були визнані обмежено придатними до військової служби до набрання чинності цим Законом (крім осіб, визнаних в установленому порядку особами з інвалідністю), з дня набрання чинності цим Законом зобов’язані до 5 червня 2025 року пройти повторний медичний огляд з метою визначення придатності до військової служби. Такі громадяни зобов’язані самостійно звернутися до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язані та резервісти Служби безпеки України - до Центрального управління або регіональних органів Служби безпеки України, військовозобов’язані та резервісти розвідувальних органів України - до відповідного підрозділу розвідувальних органів України) або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного та резервіста з метою отримання направлення на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду".

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    Одразу хотів би зазначити, що не лякайтеся з приводу штрафу, який надійшов у Резерв+. Це не штраф, а пропозиція його ініціювати. Те, що ви бачите в застосунку, - це лише можливість подати заяву про визнання правопорушення, щоб ТЦК виніс постанову. Поки постанови немає - жодного офіційного штрафу вам не нараховано.

    Але відповідно до ст. 38 КУпАП, адміністративне стягнення може бути накладене не пізніше ніж через 3 місяці з дня виявлення правопорушення. У багатьох випадках цей строк уже сплив, і ТЦК не має законних підстав накладати штраф. Сервіс у «Резерв+» фактично запускає процедуру штрафу з Вашої власної ініціативи. Наразі не бачу сенсу подавати ніякої заяви про штраф, адже юридично терміни притягнення Вас до відповідальності вже сплили або скоро спливуть. Ви просто можете втратити 8500 грн, а далі при оновленні Резерв+ отримати інші штрафи, зокрема за непроходження ВЛК як обмежено придатний до 05.06.2025.

    Єдине, що позитивне у Вашій ситуації, вони не мають права надіслати Вам повістку в Україні.

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА

    від 16 травня 2024 р. № 560 Київ

    Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період

    41. Належним підтвердженням оповіщення резервіста або військовозобов’язаного про виклик до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ є:

    1) у разі вручення повістки - особистий підпис про отримання повістки, відеозапис вручення повістки або ознайомлення з її змістом, у тому числі відеозапис доведення акта відмови від отримання повістки (додаток 2), а також відеозапис відмови резервіста або військовозобов’язаного у спілкуванні з особою, уповноваженою вручати повістки;

    2) у разі надсилання повістки засобами поштового зв’язку:

    день отримання такого поштового відправлення особою, що підтверджується інформацією та/або документами від поштового оператора;

    день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою місця проживання особи, повідомленою цією особою територіальному центру комплектування та соціальної підтримки під час уточнення своїх облікових даних.

    день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання в установленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила територіальному центру комплектування та соціальної підтримки іншої адреси місця проживання.

    Крім того, заслуговують на увагу норми пункту 34 Порядку проведення призову, відповідно до яких повістка про виклик резервіста або військовозобов’язаного до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу може бути надіслана зазначеними органами військового управління (органами) засобами поштового зв’язку рекомендованим поштовим відправленням з описом вкладення та повідомленням про вручення з повідомленням про вручення на адресу його місця проживання після завершення 60 днів, відведених законодавством на уточнення своїх облікових даних, у тому числі адреси місця проживання.

    У разі коли резервіст або військовозобов’язаний уточнив свої облікові дані після завершення 60 днів, відведених законодавством на уточнення своїх облікових даних, повістка може надсилатися на адресу місця проживання, зазначену резервістом або військовозобов’язаним під час уточнення облікових даних. У разі неуточнення протягом 60 днів резервістом або військовозобов’язаним своєї адреси місця проживання повістка може надсилатися на його адресу зареєстрованого/задекларованого місця проживання.

    З повагою! Щасти Вам!

    Турчин Ярослав Олексійович

    ДОБРЫЙ ДЕНЬ, ІГОРЕ! Ваша постановка на облік часом не пов"язана з отриманням в ДП "Документ" закордонного паспорта? А то якозь різко про Вас згадали. Дійсно може бути шквал штрафів. Але який у Вас може бути штраф? Ви коли змінили адресу? - В 2003 році. Скільки був штраф тоді? То з якого дива ТЦК намагається за межами усіх розумних строків поставити Вас на гроші за розмірами штрафів, які діють з 2024 року? Ну це по принципу згадати, що я одружувався 10 років тому і ТЦК не повідомив, яке тоді ще військовим комісаріатом називалося.

    Формально строк притягнення до відповідальності давно завершився, адже згідно з частиною 7 статті 38 КУпАП, адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    Згідно з ч. 1 ст. 38 КУпАП, Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначених у частинах дев’ятій і десятій цієї статті, та за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).

    Тобто в будь-якому разі і строки по ч.1 і по ч. 7 в особливий період (який діє з 17 березня 2014 року) - сплили. І ТЦК не має законних прав притягати Вас до відповідальності.

    Тобто наявність запису в паспорті громадянина України для виїзду за кордон що Вас немає в Україні більше 1 року - виключає Вашу вину, адже обов"язок ставати на облік виник внаслідок змін до законодавства щодо осіб, які проживають за кордоном, які були внесені вже більше 1 року тому.

    У пункті 53 постанови Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 03 квітня 2024 року у справі № 420/645/23 (провадження № К/990/37901/23) https://reyestr.court.gov.ua/Review/118108955, судова колегія під головуванням судді Верховного Суду Смоковича М.І. висловила правову позицію, що

    "Перебування будь-якої особи на всій території України, починаючи з 24 лютого 2022 року, не може вважатись безпечним та несе значну кількість ризиків для життя та здоров`я такої особи."

    ОТЖЕ, ніяка ТЦКшня та інші чинуші не мають права вимагати від громадянина України ризикувати життям та здоров"ям за для виконання якихось бюрократичних забагаток чи обов"язків. Навіть якщо такі обов"язки передбачені законом чи навіть самою Конституцією.

    Бо право на життя, перекриває усі обов"язки.

    Основні (засадничі) права громадянина і людини в Україні та принципи існування України як суверенної і незалежної, демократичної, соціальної, правової держави - визначені у Розділі І "Загальні засади" Конституції України і не можуть бути обмежені чи скасовані навіть в умовах воєнного стану, запровадженого згідно з Указом Президента України від 24.02.2022 р. та в подальшому затвердженого Верховною Радою України.

    Згідно зі статтею 3 Конституції України, Людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

    Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави.

    Частина перша статті 19 Конституції визначає, що Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

    Відповідно до статті 247 КУпАП, провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у разі закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

    Отже, Ви не можете бути притягнуті до відповідальності за таке правопорушення і це просто "розводняк на гроші".

    Крім того - розгляд справи без Вашої участі в заочному порядку та без складення протоколу - буде незаконним і Ви матимете право у разі протиправних дій ТЦК - оскаржити штраф до суду, поновивши строки звернення та повідомивши, що процедура була грубо порушена, а строк притягнення до відповідальності сплив.

    Згідно вимог КУпАП ТЦК зобов"язаний для винесення постанови заочно - вручити повідомлення про дату, час та місце розгляду справи.

    На відміну від повісток саме ВРУЧИТИ, а не формально надіслати та отримати відмітку про невручення від Укрпошти. Звісно цього ніхто не робить, бо вони не компетентні, але манія величі є. Тож наприклад ряд ТЦК Київщини дійсно свого часу увімкнули конвеєр таких постанов.

    Вони на раз злітали в судах пачками.

    Не рекомендую платити, бо у Вас ще є "вишенка на торті" у вигляді обмеженої придатності і Ви якщо вже слідувати закону - мали до 05.06.2025 р. пройти перекомісію на предмет придатності до служби.

    І якщо у ТЦК за новим місцем обліку є про це інформація, то можуть накласти штраф ще й за це. + Слати повістки за адресою реєстрації і чхали вони на те, що Ви за кордоном.

    ТОМУ, якщо у Вас на рахунках в Україні немає грошей / депозитів, постійного доходу через ці рахунки, то не рекомендую платити, бо втомитесь визнавати вину. А там кілька визнань і ТЦК цілком може вигадати кримінальну справу про ухилення від мобілізації. А це - формальний привід подати на депортацію з країн ЄС. І це сьогодні ЄС імітує взірець демократії та стандартів. А якщо припече і буде прийнято політичне рішення - ніхто не знає чи будуть такі країни як Польша, наприклад, видавати громадян України за запитами України у зв"язку з кримінальним переслідуванням. Звісно міжнародне право забороняє це. Але міжнародне право часто така собі річ.

    На жаль громадянство з нами надовго, або назавжди. Тому треба цей фактор враховувати навіть знаходячись за кордоном. Дійсно щастя тих, хто не в Україні що їм недоступна "бусифікація" під якою ТЦК за власними заявами розуміє - ДОБРОВІЛЬНУ доставку військовозобов"язаного в ТЦК. Тобто оте все, що ми бачимо на відеозаписах небайдужих громадян - то є добровільна доставка. Тобто громадяни висловили бажання бути за руки-ноги вкинутими в бус, а крики - то ми не розуміємо. То крики радості. Ну Ви самі все добре розумієте.

    ОТЖЕ, маю переконання, що платити штрафи ТЦК - це сприяти їх незаконним діям. Коли ТЦК та патрульна поліція почнуть виконувати закон, а не шахраювати при складенні постанов та протоколів, тоді можна і з ними діяти по закону.

    Переконаний, що парламентська слідча комісія цього чи наступного скликання Верховної Ради України встановить факт злочинної діяльності ТЦК та розжене їх. Я б ще на місці депутатів додав ТЦКшників до Закону України "Про люстрацію" із забороною займати посади на державній службі на 10-20 років.

    Вам штраф якщо зараз не пече - то можете не перейматися ситуацією взагалі. Якщо є певні фінансові надходження, які хочете не втратити, тоді можна оскаржувати штраф до суду, якщо він буде (90 %, що не буде).

    Зараз функціонує система "Електронний суд", а тому маючи Електронний підпис чи ДІЮ - можна подати позов до суду і виграти справу дистанційно.

    Щоб отримати сповіщення про штраф, який реально накладено, а не "казочки в Резерв+" бажано встановити собі ДІЮ на телефон. Тоді з виконавчої прийде повідомлення та копія постанови в ДІЮ і можна протягом 10-днів з цієї дати поновити строки оскарження, подавши відповідну заяву до суду.

    Наостанок залишу Вам посилання на цікаве відео від колеги з м. Одеси, яка висвітлює тему шахрайства та здирництва, запущеного в Резерв+ вводячи в оману людей за безнадійними штрафами та пропонуючи знижку на те, чого платити вже й так не треба.

    ЩАСТИ ВАМ!

    З повагою та розумінням, Я.О. Турчин (м. Гамбург, Німеччина)


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Нове у блогах Юристи.UA

Офіційний блог Юрісти.UA 26 0 10 серп. 2025
Офіційний блог Юрісти.UA 24 0 10 серп. 2025
Поради юристів 30 0 10 серп. 2025
Поради юристів 21 0 10 серп. 2025