Задайте питання юристу

952 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 09 вересня 2025, питання №141816 650₴

ЛКК, соціальний захист, ТЦК

Панове адвокати, вітаю. Цікава ситуація в комунікації з соціальним захистом одного з районів Києва. У моєї матері висновок 080-4о. Вже рік я брав в соц захисті акт про постійний догляд і ніяких проблем не виникало. Тут, вчора, мені заявляють, що "потрібна довідка довільної форми де зазначено, що людина потребує постійний догляд". На мої зауваження стосовно 560 постанови, цитування МОЗ, що довідка 080-4о і є потреба в постійному догляді - нуль реакції. Нагадую - рік їх довідка влаштовувала. Добре, йду до лікаря. Лікарка каже - ми можемо виписати вам довільної форми, але висновок 080-4о ми забираємо. І тут у мене виникає питання - як тоді бути, якщо соціальний захист вимагає довідку довільної форми, а ТЦК вимагає форму 080-4о? Що робити в такі ситуації, бо (відверто), як кажуть - я в шокові. Вдячний за відповідь.

Відповіді юристів (10)

    Турчин Ярослав Олексійович
    50%

    ДОБРОГО ДНЯ, пане АНДРІЙ! Вимоги УСЗН абсолютно незаконні. Як і дії лікаря, який не має права вилучати офіційно виданий документ за формою 080-4/о первинної облікової документації «Висновок про наявність порушення функцій організму через які невиліковно хворі особи не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися і потребують соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі» , затверджений МОЗ України згідно з наказом від 09.03.2021 № 407.

    Попросіть УСЗН свої вимоги підтвердити письмово у формі листа чи відмови у прийнятті рішення. І тоді Ви оскаржите таке рішення в досудовому або судовому порядку.

    Без оскарження я тут бачу лише один варіант. Ви можете засвідчити висновок за формою 080-4/о у нотаріуса і в ТЦК використовувати нотаріально засвідчену копію, а не оригінал. Інших варіантів не сваритися з бандюками-бюрократами в УСЗН, які так і думають як би його ошукати громадян, щоб виправдати свої високі зарплати і не платити подачки від держави копійчані.

    Крім того усі соціальні послуги та питання соцзахисту можна вирішити шляхом подачі їх через Електронний кабінет на соціальному порталі https://soc.gov.ua/welcome

    Тоді у цих шахраїв буде менше маневру для брехні в очі Вам. Бо дуже часто буває - письмову відмову не дають, а потім подаєш до суду, а ці пройдисвіти кліпають очима і заявляють в суді, що нічого не було і ніяких звернень офіційно не зареєстровано.

    Також можна звернутися за офіційними роз"ясненнями до Міністерства соціальної політики України, якщо це не їх ЦУ так ошукувати громадян. На жаль усі ці пенсійні фонди, УСЗН наразі найперші шахраї в державі і ошукують людей, а потім судяться десятками тисяч з громадянами, яких протиправно обділили пенсіями, соц.виплатами. Фактично "терористи-диверсанти", які перевантажили своїми схемами й зловживаннями і так завантажену судову систему.

    Оскільки в державі запроваджено окрім загальної ще й "екстраординарну" мобілізацію за заявами пана президента... то зараз такого буде дуже багато. Будуть усіх намагатися позбавити відстрочок, броні та мобілізувати на м"ясо, замість відкормлених прокурорів, ТЦКшників, поліцаїв, інших службістів, яких "не вчили" воювати, а вчили тероризувати цивільне населення.

    Водночас, слід зазначити, що у Постанові КМУ № 560 в редакції від 05.09.2025 р. йде мова про форму 080-3/о, а не 080-4/о.

    Але дійсно йде посилання на те, що для особи, яка потребує постійного догляду підтвердженням є,

    • довідка до акта огляду медико-соціальною експертною комісією за формою, затвердженою МОЗ,
    • або витяг з рішення експертної команди з оцінювання повсякденного функціонування особи,
    • або висновок лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я про потребу в постійному догляді за формою, затвердженою МОЗ,
    • або витяг з рішення експертної команди з оцінювання повсякденного функціонування особи;

    Як підтверджувати факт догляду вказує пункт 61 Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затвердженого постановою КМУ № 560 від 16.05.2024 р. (в чинній редакції від 05.09.2025 р.). Цей пункт з 2024 року змін не зазнав.

    Військовозобов’язані, які здійснюють постійний догляд за особами, зазначеними у пунктах 9 і 14 частини першої статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, та не отримують компенсації (допомоги, надбавки) на догляд за ними, для розгляду питання надання їм відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації звертаються за встановленням факту здійснення постійного догляду із заявою у довільній формі на ім’я керівника виконавчого органу сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її утворення) ради, районної у м. Києві військової адміністрації за адресою задекларованого/ зареєстрованого місця проживання особи, зазначеної у пунктах 9 і 14 частини першої статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, за якою здійснюється догляд. У заяві повинні бути зазначені такі відомості про військовозобов’язаного, який здійснює постійний догляд: прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), адреса задекларованого/зареєстрованого місця проживання, контактні дані, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті); відомості про особу, за якою здійснюється постійний догляд (прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), адреса зареєстрованого/задекларованого місця проживання, контактні дані, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті).

    Військовозобов’язані, які здійснюють постійний догляд за особами, зазначеними у пунктах 9 і 14 частини першої статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, до заяви, зазначеної в абзаці першому цього пункту, додають документи, визначені у підпунктах 9 і 14 додатка 5 (крім акта про встановлення факту здійснення особою постійного догляду (додаток 8).

    Районні, міські держадміністрації (військові адміністрації), виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад для розгляду документів щодо встановлення факту здійснення військовозобов’язаним постійного догляду за особами, зазначеними у пунктах 9 і 14 частини першої статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, утворюють постійно діючу комісію із встановлення факту здійснення особою постійного догляду.

    Комісія із встановлення факту здійснення особою постійного догляду здійснює розгляд заяви протягом десяти календарних днів з дати її подання.

    До складу комісії із встановлення факту здійснення особою постійного догляду можуть входити депутати місцевої ради, представники виконавчих органів місцевого самоврядування, громадських організацій загальною чисельністю не менше ніж п’ять осіб.

    Під час своєї роботи комісія із встановлення факту здійснення особою постійного догляду:

    • відвідує місце проживання особи, за якою здійснюється постійний догляд, зазначене у заяві військовозобов’язаного, для встановлення факту здійснення постійного догляду;
    • перевіряє відомості щодо наявності/відсутності інших осіб, які здійснюють постійний догляд за особою, зазначеною в заяві, зокрема інформацію щодо наявних прийнятих структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, міських держадміністрацій (військових адміністрацій), виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад рішень про надання соціальних послуг з догляду за особою, за якою здійснює догляд військовозобов’язаний, за її задекларованим/зареєстрованим місцем проживання.

    За результатами роботи комісія із встановлення факту здійснення особою постійного догляду складає та надає військовозобов’язаному акт про встановлення факту здійснення особою постійного догляду (додаток 8).

    {Пункт 61 в редакції Постанови КМ № 930 від 16.08.2024}

    ВОДНОЧАС, виплати компенсації за догляд здійснюються відповідно до ПОРЯДКУ подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, затвердженого постановою КМУ від 23 вересня 2020 р. № 859 (в редакції від 01.01.2025 р.)

    Вам бажано посилатися саме на 859-ту постанову Уряду в УСЗН.

    А саме на пункт 7 Порядку.

    7. Призначення і виплата компенсації здійснюються уповноваженим органом з місяця подання фізичною особою, яка надає соціальні послуги, таких документів:

    1) у паперовій формі:

    • заяви про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі;
    • заяви про згоду отримувати соціальні послуги;
    • копії свідоцтва про народження дитини (у разі надання дитині соціальних послуг з догляду на непрофесійній основі);
    • декларації про доходи та майновий стан (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім’ї) за формою, затвердженою Мінсоцполітики. У декларації також зазначається інформація про склад сім’ї фізичної особи, яка надає соціальні послуги;
    • копії довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією (для осіб з інвалідністю) або витягу з рішення експертної команди з оцінювання повсякденного функціонування особи;

    {Абзац шостий підпункту 1 пункту 7 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1542 від 27.12.2024}

    • висновку лікарської комісії медичного закладу щодо потреби в догляді громадян похилого віку внаслідок когнітивних порушень за формою, затвердженою МОЗ;
    • висновку лікарської комісії медичного закладу щодо потреби в догляді невиліковно хворих осіб, які через порушення функцій організму не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися, за формою, затвердженою МОЗ;
    • копії медичного висновку про дитину з інвалідністю віком до 18 років за формою, затвердженою МОЗ;
    • довідки про захворювання дитини на тяжке перинатальне ураження нервової системи, тяжку вроджену ваду розвитку, рідкісне орфанне захворювання, онкологічне, онкогематологічне захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкий психічний розлад, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гостре або хронічне захворювання нирок IV ступеня, про те, що дитина отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, що видана лікарсько-консультативною комісією лікувально-профілактичного закладу в порядку та за формою, встановленими МОЗ;
    • копії рішення суду про обмеження цивільної дієздатності або визнання недієздатною особи, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі (для недієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена);
    • копії рішення суду або органу опіки та піклування про призначення опікуна або піклувальника особі, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі (для опікунів або піклувальників).
    • Копії поданих документів засвідчуються посадовими особами уповноваженого органу або центру надання адміністративних послуг, який прийняв заяви про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі та про згоду отримувати соціальні послуги;

    2) в електронній формі:

    • заяви про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі;
    • заяви про згоду отримувати соціальні послуги;
    • декларації про доходи та майновий стан (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім’ї) за формою, затвердженою Мінсоцполітики. У декларації також зазначається інформація про склад сім’ї фізичної особи, яка надає соціальні послуги, та відомості про членів її сім’ї (прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності), сімейний стан, число, місяць і рік народження, серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України чи документа, що підтверджує право на постійне проживання в Україні (для іноземця та особи без громадянства), документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків (картка платника податків), або дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків, внесені до паспорта громадянина України;
    • відомостей про свідоцтво про народження дитини (серія, номер, дата видачі, прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності) дитини, прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності) батьків);
    • сканованих копій документів, зазначених в абзацах шостому - дванадцятому підпункту 1 цього пункту, з урахуванням категорії особи, яка потребує надання соціальних послуг.

    Якщо в державних електронних інформаційних ресурсах наявні необхідні відомості, відповідні документи/копії не подаються. Зазначені відомості, необхідні для призначення компенсації, отримуються органом, що приймає рішення про призначення компенсації:

    • через систему електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів;
    • через інформаційні системи або бази даних;
    • шляхом надіслання запитів до власників (розпорядників) зазначених відомостей.

    На заяви та відомості, що подаються в електронній формі, накладаються електронні підписи, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів фізичної особи, яка надає соціальні послуги, та особи/законного представника особи, яка потребує надання соціальних послуг.

    Уповноважений орган перевіряє подані/надіслані фізичною особою, яка надає соціальні послуги, документи/відомості, зазначає кількість прийнятих документів, порядковий номер заяви, дату її реєстрації, кількість неподаних документів, які необхідно подати, і дату, до якої такі документи повинно бути подано.

    Повідомлення про прийняття заяви з пакетом документів видається особисто фізичній особі, яка надає соціальні послуги, під час їх подання або надсилається протягом одного робочого дня з дати подання заяви на поштову адресу або адресу електронної пошти такої особи.

    Якщо заява з пакетом документів надсилається поштою, днем подання заяви вважається дата відправлення, зазначена на календарному штемпелі.

    Якщо до заяви не додано всіх необхідних документів, уповноважений орган протягом трьох робочих днів із дати отримання заяви надсилає на поштову адресу або адресу електронної пошти фізичної особи, яка надає соціальні послуги, повідомлення про те, що документи потрібно подати. Якщо документи подано не пізніше ніж через один місяць з дня отримання повідомлення, днем подання заяви вважається день її прийняття уповноваженим органом або відправлення поштою.

    Уповноважений орган протягом двох робочих днів після отримання заяв про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі та про згоду отримувати соціальні послуги здійснює комплексне визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, за показниками згідно з додатком.

    {Пункт 7 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 591 від 07.05.2022}

    ОТЖЕ, і постанова КМУ № 560, і постанова КМУ № 859 визначають, що подається саме ВИСНОВОК ЛКК, а не довідка довільної форми.

    Тобто працівники УСЗН займаються злочинним самоуправством.

    Успіху Вам у захисті своїх законних прав !

    З повагою та розумінням, Я.А. Турчин

    • Андрій Клієнт 5 годин тому

      Дякую вам за відповідь. Я не дуже хочу сваритися з лікарями, бо вони єдині, хто хоч якось турбується в цій ситуації. А от з соціальним захистом я б реально хотів трохи "пободатися". А підкажіть, я в електронній формі можу подати заяву на виготовлення акту постійного догляду? Бо я постійно ходив с соц захист і подавав особисту заяву, приходила людина і підтверджувала факт догляду. Можна в електронному вигляді подавати?

      • Турчин Ярослав Олексійович

        Вам і не треба сваритися з лікарями. Вони нічого не порушують. Порушує УСЗН, вигадуючи неіснуючі документи. Хай виконують свою профільну Постанову КМУ № 859.

        Виплати компенсації за догляд здійснюються відповідно до ПОРЯДКУ подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, затвердженого постановою КМУ від 23 вересня 2020 р. № 859 (в редакції від 01.01.2025 р.)

        Вам бажано посилатися саме на 859-ту постанову Уряду в УСЗН.

        А саме на пункт 7 Порядку.

        7. Призначення і виплата компенсації здійснюються уповноваженим органом з місяця подання фізичною особою, яка надає соціальні послуги, таких документів:

        1) у паперовій формі:

        • заяви про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі;
        • заяви про згоду отримувати соціальні послуги;
        • копії свідоцтва про народження дитини (у разі надання дитині соціальних послуг з догляду на непрофесійній основі);
        • декларації про доходи та майновий стан (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім’ї) за формою, затвердженою Мінсоцполітики. У декларації також зазначається інформація про склад сім’ї фізичної особи, яка надає соціальні послуги;
        • копії довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією (для осіб з інвалідністю) або витягу з рішення експертної команди з оцінювання повсякденного функціонування особи;

        {Абзац шостий підпункту 1 пункту 7 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1542 від 27.12.2024}

        • висновку лікарської комісії медичного закладу щодо потреби в догляді громадян похилого віку внаслідок когнітивних порушень за формою, затвердженою МОЗ;
        • висновку лікарської комісії медичного закладу щодо потреби в догляді невиліковно хворих осіб, які через порушення функцій організму не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися, за формою, затвердженою МОЗ;
        • копії медичного висновку про дитину з інвалідністю віком до 18 років за формою, затвердженою МОЗ;
        • довідки про захворювання дитини на тяжке перинатальне ураження нервової системи, тяжку вроджену ваду розвитку, рідкісне орфанне захворювання, онкологічне, онкогематологічне захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкий психічний розлад, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гостре або хронічне захворювання нирок IV ступеня, про те, що дитина отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, що видана лікарсько-консультативною комісією лікувально-профілактичного закладу в порядку та за формою, встановленими МОЗ;
        • копії рішення суду про обмеження цивільної дієздатності або визнання недієздатною особи, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі (для недієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена);
        • копії рішення суду або органу опіки та піклування про призначення опікуна або піклувальника особі, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі (для опікунів або піклувальників).
        • Копії поданих документів засвідчуються посадовими особами уповноваженого органу або центру надання адміністративних послуг, який прийняв заяви про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі та про згоду отримувати соціальні послуги;

        2) в електронній формі:

        • заяви про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі;
        • заяви про згоду отримувати соціальні послуги;
        • декларації про доходи та майновий стан (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім’ї) за формою, затвердженою Мінсоцполітики. У декларації також зазначається інформація про склад сім’ї фізичної особи, яка надає соціальні послуги, та відомості про членів її сім’ї (прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності), сімейний стан, число, місяць і рік народження, серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України чи документа, що підтверджує право на постійне проживання в Україні (для іноземця та особи без громадянства), документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків (картка платника податків), або дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків, внесені до паспорта громадянина України;
        • відомостей про свідоцтво про народження дитини (серія, номер, дата видачі, прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності) дитини, прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності) батьків);
        • сканованих копій документів, зазначених в абзацах шостому - дванадцятому підпункту 1 цього пункту, з урахуванням категорії особи, яка потребує надання соціальних послуг.

        Якщо в державних електронних інформаційних ресурсах наявні необхідні відомості, відповідні документи/копії не подаються. Зазначені відомості, необхідні для призначення компенсації, отримуються органом, що приймає рішення про призначення компенсації:

        • через систему електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів;
        • через інформаційні системи або бази даних;
        • шляхом надіслання запитів до власників (розпорядників) зазначених відомостей.

        На заяви та відомості, що подаються в електронній формі, накладаються електронні підписи, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів фізичної особи, яка надає соціальні послуги, та особи/законного представника особи, яка потребує надання соціальних послуг.

        Уповноважений орган перевіряє подані/надіслані фізичною особою, яка надає соціальні послуги, документи/відомості, зазначає кількість прийнятих документів, порядковий номер заяви, дату її реєстрації, кількість неподаних документів, які необхідно подати, і дату, до якої такі документи повинно бути подано.

        Повідомлення про прийняття заяви з пакетом документів видається особисто фізичній особі, яка надає соціальні послуги, під час їх подання або надсилається протягом одного робочого дня з дати подання заяви на поштову адресу або адресу електронної пошти такої особи.

        Якщо заява з пакетом документів надсилається поштою, днем подання заяви вважається дата відправлення, зазначена на календарному штемпелі.

        Якщо до заяви не додано всіх необхідних документів, уповноважений орган протягом трьох робочих днів із дати отримання заяви надсилає на поштову адресу або адресу електронної пошти фізичної особи, яка надає соціальні послуги, повідомлення про те, що документи потрібно подати. Якщо документи подано не пізніше ніж через один місяць з дня отримання повідомлення, днем подання заяви вважається день її прийняття уповноваженим органом або відправлення поштою.

        Уповноважений орган протягом двох робочих днів після отримання заяв про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі та про згоду отримувати соціальні послуги здійснює комплексне визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, за показниками згідно з додатком.

        {Пункт 7 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 591 від 07.05.2022}

        ОТЖЕ, і постанова КМУ № 560, і постанова КМУ № 859 визначають, що подається саме ВИСНОВОК ЛКК, а не довідка довільної форми.

        Тобто працівники УСЗН займаються злочинним самоуправством.

      • Турчин Ярослав Олексійович

        ДОДАТКОВО ДО ВІДПОВІДІ. Кілька копій Висновку у нотаріуса можна не робити. Достатньо одної. Головне не віддавати її до ТЦК і за потреби посвідчувати копію з нотаріальної копії у нотаріуса.

        Нотаріус може засвідчити вірність копії з копії, якщо ця копія була нотаріально засвідчена раніше або видана юридичною особою, яка оформила оригінал документа.

    Дерій Владислав Олегович
    33.1%

    Доброго дня!

    Випадково це не управління соціального захисту Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації? Адже вже мав проблеми з ними.

    Звичайно дії соцзахисту неадекватні, адже скоріш за все їм дані негласні вказівки будь-яким чином перешкоджати у оформленні відстрочок.

    Те ж саме можу сказати і про лікаря, адже навіщо забирати довідку форми 080-4/о, якщо йому ніщо не забороняє додатково видати довідку ЛКК довільної форми

    Наприклад, я бачу такі варіанти дій у Вашій ситуації:

    1. Оскаржувати дії соцзахисту у судовому порядку.

    Адже вони не мають права вимагати документи, які не передбачені пунктом 61 постанови КМУ 560, згідно якого, для отримання Акту встановлення факту здійснення догляду потрібно надати висновок лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я про потребу в постійному догляді за формою, затвердженою МОЗ, а на даний час згідно роз'яснення МОЗ лише 3 довідки ЛКК підтверджують потребу у постійному сторонньому догляді https://www.kmu.gov.ua/news/moz-roziasniuie-khto-p...

    • людям з порушенням функцій організму внаслідок невиліковної хвороби, через які вона не може самостійно пересуватися та самообслуговуватися (форма 080-4/о);
    • громадянам похилого віку з когнітивними порушеннями, внаслідок яких вони потребують постійного догляду (форма 080-2/о);
    • людям з інвалідністю I чи II групи, що виникла внаслідок психічного розладу (за формою, затвердженою наказом Міністерства

    Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

    2. Знайти нотаріуса, який зробить нотаріальну копію довідки форми 080-4/о

    Зробіть декілька копій довідки форми 080-4/о та залиште їх у себе.

    Потім підіть до лікаря та обміняйте оригінал даної довідки на довідку довільної форми (хоча я не розумію навіщо її забирати лікарям).

    Зверніться до соцзахисту та отримайте Акт встановлення здійснення догляду.

    В кінцевому результаті до ТЦК подасте нотаріальну копію довідки форми 080-4/о, а до соцзахисту довільної форми.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    • Андрій Клієнт 5 годин тому

      Вітаю. Абсолютно точно. Дніпровський. Рік було все нормально, оформив нову довідку 080-4о. Прийшов до них і... сюрприз. Про вказівку мені сказали, але потисли плечима і сказали, що не знають, що саме робити. Відверто кажучи, я дуже налаштований судитися. Але, напевно, з початку оформлю відстрочку. З лікарем буду спілкуватися, але (як мені пояснили) одну довідку потрібно віддати до архіву тоді.

      • Дерій Владислав Олегович

        Ну тоді Вам ще пощастило, що хоч рік було все нормально.

        Щоб судитися Вам потрібно подати до соцзахисту заяву про видачу Акту встановлення догляду з довідкою ЛКК форми 080-4/о, потім отримати письмову відмову і з даною відмовою звертатися до адміністративного суду.

        Якщо ж Ви отримаєте Акт встановлення догляду на підставі довідки ЛКК довільної форми, то тоді вже судитися немає сенсу, адже не буде предмету спору. Так як головна мета - оформлення Акту - вже достигнута

        P.S. Ви можете посвідчити копії довідки 080-4/о не тільки в нотаріуса, а ще й у лікаря. Головне щоб був запис "Згідно з оригіналом" або "копія вірна", дата, підпис, ПІБ лікаря та печатка. Собі залиште декілька засвідчених копій, а оригінал віддайте в архів.

    Айвазян Юрій Климентійович
    16.9%

    Доброго дня, Андрію!

    Цікава ситуація в комунікації з соціальним захистом одного з районів Києва. У моєї матері висновок 080-4о. Вже рік я брав в соц захисті акт про постійний догляд і ніяких проблем не виникало.

    Маєте на увазі Додаток 8?

    Тут, вчора, мені заявляють, що "потрібна довідка довільної форми де зазначено, що людина потребує постійний догляд". На мої зауваження стосовно 560 постанови, цитування МОЗ, що довідка 080-4о і є потреба в постійному догляді - нуль реакції.

    Дійсно цікава вимога, оскільки висновок ЛКК про потребу у постійному догляді є офіційним за формою, затвердженою МОЗ і цією формою є саме висновок форми 080-4/о.

    Навіть за умови того, що ЛЛК видала б Вам, наприклад, виписку з постанови ЛКК із зазначенням того, що Ваша матір потребує постійного стороннього догляду, цей документ не визначений законодавстом і є доволі багато судової практики з цього приводу.

    Нагадую - рік їх довідка влаштовувала.

    Як варіант, розпорядження "зверху", аби позбавити військовозобов'язаних можливості отримати відстрочку (відсутність Додатку 8). Звичайно, не можу константувати, що це 100%, але такі підозри мають місце. Іншої причини не бачу, на жаль.

    Добре, йду до лікаря. Лікарка каже - ми можемо виписати вам довільної форми, але висновок 080-4о ми забираємо. І тут у мене виникає питання - як тоді бути, якщо соціальний захист вимагає довідку довільної форми, а ТЦК вимагає форму 080-4о?

    Це як раз те, про що я казав вище. Виписка з постанови ЛКК не є належним документом, який підтверджує потребу у постійному догляді і пр поданні такого документу до ТЦК, останній відмовить Вам у наданні відстрочки.

    Що робити в такі ситуації, бо (відверто), як кажуть - я в шокові. Вдячний за відповідь.

    Вам необхідно написати заяву на видачу акту (Додаток 8) та отримати письмову відмову із зазначенням причини такої відмови. Дане рішення необхідно оскаржити в адміністративному суді, оскільки вимога соцзахисту є неправомірною. Звісно за умови того, що Ви готові до суду? Чи це так?

    З повагою, адвокат Айвазян.

    • Андрій Клієнт 5 годин тому

      Дякую за відповідь. Завтра спробую з лікарем поспілкуватися. Якщо не залишить довідку 080, то тоді відмовлюся від довідки в довільній формі та піду писати заяву до УСЗН та отримувати відмову.

      • Айвазян Юрій Климентійович

        Прошу, Андрію!

        Я вважаю, що це вірне рішення, оскільки вимога соцзахисту є неправомірною 100% з чиєї б вказівки вона не була надана. В суді Ви без проблем визнаєте відмову протиправною.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Нове у блогах Юристи.UA

Офіційний блог Юрісти.UA 217 0 10 серп. 2025
Офіційний блог Юрісти.UA 233 0 10 серп. 2025
Поради юристів 440 0 10 серп. 2025
Поради юристів 279 0 10 серп. 2025