Задайте питання юристу

962 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 28 листопада 2025, питання №144436

Розшук/8500 визнання штрафу

Добрий день. Якщо людина впо більше року, дані в резерв було оновлено минулого року, стоїть на обліку в Щасті. Але 25.11 прийшло сповіщення що ви не стали в тцк за місцем проживання де впо. Є право на відстрочку. Щастя 2 рази в ній відмовили (поштою, через ЦНАП) Як бути?

Відповіді юристів (6)

    Корнійчук Євген
    Корнійчук Євген 5 годин тому

    Юрист, м. Київ, 10 років досвіду

    Спілкуватися у чаті

    Доброго дня, якщо ви стали на облік ВПО ви протягом 10 днів повинні були стати на облік в ТЦК за вашим новим місцем проживання. Відповідно до ст 38 адміністративного кодексу України. Штраф можуть накласти протягом трьох місяців з моменту виявлення правопорушення але не більше одного року з моменту скоєння. Тобто у вас вже вийшов строк притягнення до відповідальності, тому притягнути не мають право. Або такий штраф можно буде оскаржити у судовому порядку.

    Що стосується відстрочки, треба більш детально розбиратись та аналізувати вашу ситуацію.

    • Анна Клієнт 5 годин тому

      якщо пройшло більше року, то подавати заяву в тцк де на обліку описавши цю інформацію і вони повинні зняти його?

      • Корнійчук Євген
        Корнійчук Євген 5 годин тому

        Юрист, м. Київ, 10 років досвіду

        Спілкуватися у чаті

        Так. Можна зробити і так, надіславши звернення до ТЦК, з проханням видалити порушення у зв'язку зі спливли строку давності відповідно ст.38 адміністративного кодексу України.

        Для складання вимоги керуйтеся ЗУ про звернення громадян, зверніть увагу на ст.5 вимоги до оформлення.

        https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/393/96-%D0%B2%...

        Вимогу направляти укрпоштою замовним листом з описом вкладеного та з повідомленням про вручення.

        Якщо це вам буде складено, можна долучити адвоката, який виконає цю роботу під ключ.

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Анна!

    Є кілька варіантів вирішення питання про зняття з розшуку. Проте, перш ніж перейти до них, хочу наголосити, що в таких випадках треба знати напевно причину подання ТЦК заяви на розшук до поліції, бо від цього залежить ефектичність та швидкіть вирішення питання.

    Для того робиться заприт до ТЦК на отримання інформації. Запит Ви можете зробити сам і або за допомогою адвоката. Адвокатський запит розглядається значно швиче, та й ставлення до нього з боку працівників ТЦК більш "дисципліноване",

    Тепер про варіанти:

    Варіант перший - визнати правопорушення та сплатити штраф у сумі 8,5 К.

    Проте, оплата штрафу через Резерв+ не завжди спрацьовує з наступних причин:

    1. Незважаючи на те, що визнання правопорушення та сплата штрафу означає неможливість складання протоколу, а саме із цією метою військовозобов'язаного й повинні доставити в ТЦК, розшук все одно залишається.

    2. У багатьох чоловіків після сплати штрафу за неявку по повістці дійсно зникає запис про порушення правил ВО, проте, майже одразу може з'явитися запис вже про інше правопорушення.

    3. В деяких випадках просто не надходить постанова про притягнення до адміністративної відповідальності, в якій зазначені реквізити для сплати штрафу.

    В цілому, оплата штрафу без та подальше зняття з розшуку без будь яких проблем, більш гарантовані для тих військовозобов'язаних, які, наприклад, мають оформлену відстрочку.

    Варіант другий - не передбачає сплату штрафу на відміну від першого.

    Цілком очевидно, що посадовими особами РТЦК та СП не складались ані протокол, ані постанова про адміністративне правопорушення на підставі яких передбачено внесення відомостей про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів (пункт 20-1 статті 7 Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів»).

    Відповідно до статті 38 КУпАП адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    В той самий час, згідно статті 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв’язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

    Якщо ж провадження по справі не може бути розпочате, то відсутня й підстава щодо доставлення Вас до РТЦК та СП для складання протоколу про адміністративне правопорушення у відповідності із статтею 259 КУпАП.

    Отже, у цьому варіанті необхідно подати заяву до ТЦК із проханням видалити дані з Реєстру щодо порушення Вами правил ВО та відкликання звернення з НПУ.

    У разі, коли ТЦК відмовить у вирішенні питання про зняття з розшуку, треба звернутися до адміністративного суду із позовною заявою та зобов’язати ТЦК видалити дані про порушення правил ВО з Реєстру. Станом на зараз вже є позитивна судова практика по таких справах.

    Щодо строків розгляду справи в суді, то треба розраховувати мінімум на два-три місяці у суді першої інстанції.

    Варіант третій - також передбачає подання заяви до ТЦК.

    Проте у разі відмови, замість подання позову до адміністративного суду можна спробувати звернутися зі скаргою до ОТЦК чи вищих за рівнем установ (Генштаб, МОН тощо). В деяких випадках такий алгоритм дій працює так само ефективно, як і судовий, та забирає менше часу.

    Остаточний вибір варіанту залежить від ситуації, яка склалася та особливостей "підходів" конкретного ТЦК до співпраці з Вами.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    • Анна Клієнт 5 годин тому

      дуже вам вдячна

      • Айвазян Юрій Климентійович

        Прошу! Завжди радий допомогти, а головне вдачи Вам!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України