Задайте питання юристу

885 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Для бізнесу, 07 липня 2020, питання №23735 150₴

Вендинговий кавовий автомат

Доброго дня! Хочу спробувати встановити вендінговий, а точніше, кавовий автомат.
Допоможіть, будь ласка, розібратись із фіскалізацією, звітністю, РРО в такому виді діяльності.
Чи потрібно реєструвати кавовий автомат в податковій? Чи потрібно встановлювати на нього РРО? Як звітувати в податкову?

Відповіді юристів (11)

    Савченко Олександр
    33.3%
    Савченко Олександр 4 роки тому

    Юрист, м. Чернігів, 10 років досвіду

    Добрий день, Руслан!

    Торгівля через автомати — це вендинговий бізнес. Щоб займатися вендингом, потрібно зареєструвати код КВЕД 47.99 «Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами», до якого входить торгівля через автомати.

    Потрібно внести новий код до реєстру платників ЄП. Для цього подається заява про застосування спрощеної системи оподаткування.

    У п. 5.4. «Внесення змін до реєстру платників єдиного податку*** щодо», ставите позначку навпроти пунктів «видів господарської діяльності» й «місця провадження господарської діяльності».

    • у п. 6 вказуєте повну адресу, де буде встановлений автомат, якщо точок декілька, перерахуйте всі адреси.
    • у п. 8 вказуєте новий КВЕД 47.99.
    Як вести облік:

    Дохід єдинника від торгівлі через автомат — вилучені з нього монети й купюри.

    Виручку з автомата треба правильно обліковувати в книзі обліку доходів. Як часто вилучати гроші з автомата, вирішуйте самі, обмежень немає. Але в книзі ви фіксуєте суму доходу на дату вилучення грошей.

    Якщо автомат приймає замінники грошей — картки чи жетони, датою отримання доходу буде дата їх продажу (п. 292.8 ПКУ), що також відображається в книзі.

    Документи:

    На випадок перевірки у вас обов'язково мають бути сертифікати на інгредієнти й усі документи на торговий автомат, договір оренди місця, де він установлений. Не завадить санітарна книжка на вас або працівника, який обслуговує автомат і контактує з наповнювачами.

    Використання РРО:

    Торговий автомат належить до РРО (ст. 2 ЗУ № 265, консультація в ЗІР, підкатегорія 109.01). Він в автоматичному режимі видає товари за готівкові й безготівкові оплати, жетони, забезпечує облік кількості й вартості товарів, створює контрольну стрічку в електронному вигляді.

    Якщо дохід від підприємницької діяльності протягом року перевищить 1 млн грн, ви зобов'язані будете використовувати РРО. Для цього автомат треба зареєструвати в податковій.

    Після переведення у фіскальний режим роботи ви будете зобов'язані щодня вилучати з нього гроші й вносити дані про виручку до книги обліку доходів і книги обліку розрахункових операцій, зареєстрованої на автомат (ч. 3 п. 1 розд. II Порядку № 547). А покупцям автомат видаватиме фіскальні чеки.

    Якщо займаєтеся іншими видами бізнесу, наприклад торгівлею, там теж треба приймати оплати через РРО, а отже, треба зареєструвати касовий апарат на точку.

    Модифікація вашого торгового автомата має бути в Держреєстрі РРО (наказ ДФС № 8).

    Всього доброго!

    Успіхів Вам!

    Киншов Дмитрий Сергеевич
    Киншов Дмитрий Сергеевич 4 роки тому

    Адвокат, м. Харків, 7 років досвіду

    Добрий ранок.

    З цього питання є податкова консультація, надаю посилання на неї - https://buhgalter911.com/normativnaya-baza/pisma/g...

    У цій консультація податківці вказують, що вендіговий прогрмно-технічний комплекс обов'язково повинен бути фіскалізованим.

    При реєстрації бізнеса Вам потрібно буде обрати КВЕД, щоб здійснювати торгівлю через автомат - КВЕД 47.99.

    Таким торгівельний апарат вважається РРО. Для цього Вам потрібно бдуе його зареєструвати в податковій службі.

    Також, зберігайте всюдокументацію щодо товарів, на сам апарат. Це можливо Вам необхідно буде для податкової служби.

    Адвокат  Євген Олександрович
    Адвокат Євген Олександрович 4 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду

    Добрий день, Руслан!

    Вендінг (vending від англ. Vend — продавати (через автомати) — продаж різних товарів і послуг через спеціальні (торгові) апарати.

    Вам потрібно зареєструвати код КВЕД 47.99 «Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами», до якого входить торгівля через автомати.

    Також, подається заява про застосування спрощеної системи оподаткування.

    До документів належать: сертифікати на інгредієнти й усі документи на торговий автомат; договір оренди місця, де він установлений; санітарна книжка на Вас або працівника, який обслуговує автомат і контактує з наповнювачами.

    З приводу використання РРО: Торговий автомат належить до РРО (ст. 2 ЗУ № 265, консультація в ЗІР, підкатегорія 109.01).

    Торговий автомат в автоматичному режимі видає товари за готівкові й безготівкові оплати, жетони, забезпечує облік кількості й вартості товарів, створює контрольну стрічку в електронному вигляді.

    Якщо дохід від підприємницької діяльності протягом року перевищить 1 млн грн, ви зобов'язані будете використовувати РРО.

    Для цього автомат треба зареєструвати в податковій.

    Після переведення торгового автомату у фіскальний режим роботи ви будете зобов'язані щодня вилучати з нього гроші й вносити дані про виручку до книги обліку доходів і книги обліку розрахункових операцій, зареєстрованої на автомат (ч. 3 п. 1 розд. II Порядку № 547). А покупцям автомат видаватиме фіскальні чеки.

    При цьому, модифікація вашого торгового автомата має бути в Держреєстрі РРО (наказ ДФС № 8).

    Всього доброго!

    Успіхів Вам!

    Малик Олександр Володимирович
    16.7%
    Малик Олександр Володимирович 4 роки тому

    Адвокат, м. Вінниця, 10 років досвіду

    Вендінговим бізнесом може займатись будь-який СГ на будь-якій системі оподаткування (включаючи всі чотири групи платників єдиного податку). На нашу думку, ФОП – платників єдиного податку 1 групи це також стосується, але тільки якщо вони розміщують автомати з продажу товарів на ринках. Так, згідно з п. 291.1 ПКУ I група платників єдиного податку може здійснювати виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках.

    Визначення торговельного місця міститься у п. 13 розділу І Правил торгівлі на ринках. За ним торговельним місцем є площа, відведена для розміщення необхідного для торгівлі інвентарю (вагів, лотків тощо) та здійснення продажу продукції з прилавків (столів), транспортних засобів, причепів, візків (у тому числі ручних), у контейнерах, кіосках, палатках тощо. Розмір торговельного місця визначається в правилах торгівлі на ринках, що затверджуються відповідно до законодавства. На нашу думку, місце розміщення торговельного автомату на ринку відповідає визначенню торговельного місця.

    Це випливає також із норм Правил № 369. Відповідно до п. 3 Правил № 369 торговельні автомати відносяться до дрібнороздрібної торговельної мережі, зокрема, до пунктів некапітальної забудови. Таким чином, на них поширюються всі вимоги Правил № 369, а також законодавчих і нормативних актів, перелічених у п. 2 Правил № 369. Зокрема, торговельні автомати розміщуються згідно з вимогами Земельного кодексу і законодавства щодо впорядкування населених пунктів, планування та забудови територій, санітарного та епідемічного благополуччя населення, пожежної охорони, ДАІ та архітектури (п. 16 Правил № 369). Торгівля з автоматів тютюновими виробами та алкогольними напоями (включаючи пиво) заборонена відповідно до п. 15 Правил № 369.

    Автомати з продажу побутових послуг “єдинники” 1 групи можуть розміщувати будь-де, адже для послуг не встановлено обмежень щодо місця їх надання. Але серед видів побутових послуг, що дозволені “єдинникам” 1 групи, за допомогою автоматів можна надавати лише послуги з виконання фоторобіт та послуги з оброблення плівок (фотоавтомати).

    Для всіх інших груп платників ЄП немає обмежень щодо використання автоматів з надання послуг. Також зауважимо, що для здійснення торгівлі товарами або для надання послуг через відповідні торговельні автомати потрібно обрати КВЕД: 47.99 «Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами».

    Ковальчук Владимир

    Вендинг – торговля посредством автоматизированных аппаратов – пользуется популярность во всем мире. Вендинговые аппараты бывают 3 основных типов: автоматы для продажи штучной продукции, автоматы для приготовления напитков, комбинированные автоматы. Вендинговое оборудование используются для продажи готовой еды, напитков, жевательной резинки, газет, средств гигиены и индивидуальной защиты, медицинских бахил, игрушек и т.д. Ассортимент продукции, которая может продаваться такими аппаратами, постоянно расширяется.

    Наиболее полно удовлетворить запросы покупателей могут комбинированные аппараты, объединяющие в себе оборудование для торговли напитками и поштучными товарами. Популярна у покупателей комбинация аппаратов для приготовления напитков, продажи снеков и бутилированных напитков.Прежде чем начинать, нужно выбрать место под установку автомата. Большинство моделей вендингового оборудования боится непогоды, они предназначены для эксплуатации в помещении, или хотя бы под навесом. Поэтому лучше всего ориентироваться на торговые и офисные центры, розничные сети супермаркетов, учебные заведения, ведомственные и государственные структуры, лечебные учреждения. Одним словом, аппарат целесообразно устанавливать там, где он будет контактировать с большим количеством людей, но будет защищен от непогоды или вандалов.

    Стоимость вендинговых терминалов колеблется в достаточно широких пределах. Она зависит от типа оборудования, страны производства, а также технического состояния. Например, кофейный автомат украинского происхождения можно приобрести и за 12-15 тыс грн. Такие производит компания Разумные машины. Снековый терминал от компаний Saeco или BVM будет стоить в пределах 40-70 тыс грн. За копировальный или фото-автомат попросят до 100 тыс грн. Дешевле всего кондоматы, их продают в среднем за 5-10 тыс грн.

    Приведем экономику среднестатистического кофейного автомата, за который придется выложить от $1500-5000. Сам кофе обойдется вам в сумму от $150 в месяц, посуда и различные ингредиенты от $150 в месяц, зарплата персоналу $300-500 в месяц, аренда торгового места $100 в месяц. При этом прибыль в месяц с 50-ти порций кофе в сутки составит от $500 и выше.Украине один автомат приходится на 1000 человек. Однако, учитывая то, с какой скоростью население учится использовать карты безналичной оплаты, можно надеяться, что и к автоматом оно начнет привыкать быстрее. бізнесом може займатись будь-який гражданин на будь-якій системі оподаткування (включаючи всі чотири групи платників єдиного податку)

    Гончаренко Константин
    33.3%
    Гончаренко Константин 4 роки тому

    Юрист, м. Суми, 6 років досвіду

    Добрый день!

    Вам нужно:

    1. Зарегистрировать ФОП и выбрать КВЭД 47.91, 47.99, 10.84.
    2. Избрать упрощенную систему налогообложения: 2 группа плательщика единого налога.
    3. Открыть счет в банке.
    4. Оформить медицинскую книжку о прохождении медицинского осмотра.
    5. Смешивать специи для кофе можно и дома.
    6. Зарегистрироваться в Госпродпотребслужбе согласно Порядка проведения государственной регистрации мощностей, ведения государственного реестра мощностей операторов рынка и предоставления информации из него заинтересованным субъектам.
    7. Сертификат качества кофе от поставщиков иметь у себя нужно обязательно.
    8. РРО при безналичном расчете использовать не нужно.( наличными расчетами , да, с выдачей чека кассового.)

    С уважением,

    Константин Гончаренко

    Руслан Клієнт 4 роки тому
    А хто скаже як працюють ті кавові автомати які є на вулицях? вони ж насправді не видають чеки.
    • Савченко Олександр
      Савченко Олександр 4 роки тому

      Юрист, м. Чернігів, 10 років досвіду

      Руслан!

      РРО необхідно використовувати лише, якщо якщо дохід від підприємницької діяльності протягом року перевищить 1 млн грн.

      Для цього автомат треба буде реєструвати в податковій.

      Скоріш за все дохід від кавових автоматів, які є на вулицях, не перевищує 1 млн. грн. А тому відповідно вони не мають РРО і не видають чеків.

      Всього доброго!

    • Адвокат  Євген Олександрович
      16.7%
      Адвокат Євген Олександрович 4 роки тому

      Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду

      Руслан!

      За принципом дії торговельні автомати ділять на механічні (електромеханічні) та електронні (п. 3 Вимог щодо реалізації фіскальних функцій автоматами з продажу дозованих і штучних товарів, затверджених у додатку 3 до рішення Держкомісії з питань упровадження електронних систем і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом від 27.06.2002 р. № 13). На корпусі автомата в доступному для огляду місці повинні бути нанесені його заводський і фіскальний номери.

      У механічних (електромеханічних) автоматах фіскальні функції реалізовані за допомогою фіскальної пам’яті та пристрою приймання готівкових коштів. Фіскальна пам’ять реалізована у вигляді механічних або електромеханічних лічильників, які накопичують і відображають інформацію про кількість відпущених товарів кожного найменування, а також суми отриманих коштів (кількості монет кожного номіналу). Конструкція лічильників повинна виключати можливість обнулення або зменшення їх показників. Механічний (електромеханічний) автомат повинен блокувати приймання або повернення коштів за відсутності товару.

      В електронних автоматах фіскальні функції реалізують:

      - фіскальний блок до якого входять:

      • фіскальна й оперативна пам’ять;
      • годинник-календар (вони повинні працювати незалежно від електроживлення фіскального блоку, і при відключенні електрики інформація в оперативній пам’яті та годинику-календарі повинна зберігатися не менше 1440 годин);
      • процесор;
      • пристрій, що запам’ятовує (він містить внутрішнє програмне забезпечення автомата – програмну пам’ять;

      - пристрій приймання готівкових коштів і видачі решти (за необхідності);

      - зчитувач платіжних карток (за необхідності);

      - пристрій відображення фіскальної інформації. Якщо дані про продаж товарів заносяться безпосередньодо фіскальної пам’яті, то наявність оперативної пам’яті необов’язкова.

    • Адвокат  Євген Олександрович
      Адвокат Євген Олександрович 4 роки тому

      Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду

      Руслан!

      Електронний торговельний автомат повинен передбачати три режими:

      1) Продаж товарів. У цьому режимі автомат здійснює приймання платіжних засобів, видачу товарів і здачі (якщо це передбачено), а також реєстрацію кількості проданих товарів кожного найменування та отриманих коштів;

      2) Тестовий режим. Це службовий режим, до нього можна перейти тільки після введення відповідного пароля (або застосування спеціального ключа). У тестовому режимі перевіряється працездатність усіх складових частин та автомата в цілому. При цьому проведені операції з приймання коштів і видачі товарів реєструють окремо в оперативній (фіскальній) пам’яті;

      3)Режим звітування. Це також службовий режим, призначений для формування і виведення на пристрій відображення фіскальної інформації добових і періодичних звітів (за будь-який відрізок часу його експлуатації).

      Добові підсумки накопиченої в оперативній (фіскальній) пам’яті інформації формуються щодоби автоматично, при зміні поточної дати. Аналогічним чином до фіскальної пам’яті заносяться сумарні дані продажу. Фіскалізацію автомата проводять один раз за весь період експлуатації фіскальної пам’яті. При цьому автомат повинен виключити подальший вихід із фіскального режиму роботи. До фіскалізації автомата у фіскальній пам’яті повинні знаходитися лише його заводський номер і дата його внесення. А при фіскалізації до фіскальної пам’яті заносять фіскальний номер автомата і дату його внесення.

    • Ковальчук Владимир

      Однак в останні роки законодавство України вимагає від бізнесу використовувати в так званих ПТКС (програмно-технічних комплексах самообслуговування) реєстратори розрахункових операцій, які забезпечують видачу фіскального чека і передачу звітних даних в ДФС. Навряд чи Ви бачили кавовий апарат, який видає фіскальні чеки. Торгівля гарячими напоями в Україні через автомати організована сьогодні на вендінгових машинах без цієї функції. Самі автомати зареєстровані, як правило, на приватних підприємців. Така схема дійсно може бути застосовна, якщо у приватного підприємця до 5 апаратів. Для розширення необхідно оформляти документи на другого, третього й так далі підприємців, так як оборот вже буде більше допустимого для сплати єдиного податку. Така організація бізнесу призводить до зайвих організаційних витрат.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України