Задайте питання юристу

835 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Виборче право, 01 жовтня 2020, питання №30021 100₴

Передвиборна агітація, передвиборчі фонди.

Про себе - місцева організація ПП без статусу юр.особи. Балатуємось на місцевих виборах 2020р.(список кандедатів від пп)
Чи можемо ми надрукувати агітацію на принтері (якщо прінтер є на балансі обл.орг. ПП)?

Чи правда, що відкрити рахунок на список не можна якщо не юрособа, лише на одного з кандидатів у депутати? Якщо це так, то в цьому випадку лише поточний рахунок? Чи обов`язково обласній орг.ПП відкривати рахунки передвиборчого фонду якщо ми не плануємо використовувати кошти з цих рахунків?
У ВКУ вказано :
Стаття 53. Кандидат, партія (організація партії) - суб’єкт виборчого процесу можуть також виготовляти друковані матеріали передвиборної агітації з використанням обладнання, що їм належить. Відомості, що містяться у таких матеріалах, повинні відповідати вимогам законодавства.
2. Друковані матеріали передвиборної агітації повинні містити відомості про підприємство, що здійснило друк, або інформацію, що друк здійснено з використанням обладнання відповідного кандидата або партії (організації партії), яка висунула кандидата (кандидатів), їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, та замовника відповідних матеріалів.

Відповіді юристів (4)

    Тимченко Анастасия Александровна
    25%
    Тимченко Анастасия Александровна 3 роки тому

    Адвокат, м. Миколаїв, 27 років досвіду

    Про себе - місцева організація ПП без статусу юр.особи. Балатуємось на місцевих виборах 2020р.(список кандедатів від пп)

    Чи можемо ми надрукувати агітацію на принтері (якщо прінтер є на балансі обл.орг. ПП)?

    Так, ви можете використовувати принтер ПП для друку агітаційних матеріалів, про що обов'язково в самому матеріалі повинно бути вказано.

    Виборчий фонд відкривати не є обов'язком, але всі затрати, що проходять за час виборчого процесу, повинні оплачуватися тільки з виборчого фонду, у тому числі публікації у ЗМІ, оренда приміщень та інш.

    Адвокат Евгений Александрович
    25%
    Адвокат Евгений Александрович 3 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 30 років досвіду

    Добрий день, Павло!

    По Вашому запитанню:

    "Чи можемо ми надрукувати агітацію на принтері (якщо прінтер є на балансі обл.орг. ПП)"?

    - Це можливо, якщо обласна організація пп, є юридичною особою, а місцева організація пп, є підрозділом обласної пп, інакше ні, так як суб’єкт виборчого процесу можуть також виготовляти друковані матеріали передвиборної агітації з використанням обладнання - принтері, що їм належить.

    По Вашому запитанню:

    "Чи правда, що відкрити рахунок на список не можна якщо не юрособа, лише на одного з кандидатів у депутати? Якщо це так, то в цьому випадку лише поточний рахунок? Чи обов`язково обласній орг.ПП відкривати рахунки передвиборчого фонду якщо ми не плануємо використовувати кошти з цих рахунків"?

    ЗАТВЕРДЖЕНОПостанова ПравлінняНаціонального банку України15.07.2020 № 102

    ПОРЯДОКвідкриття і закриття рахунків виборчих фондів:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0102500-20#n1...

    "1. Цей Порядок розроблений відповідно до Виборчого кодексу України, Законів України "Про банки і банківську діяльність", "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні", іншого законодавства України та нормативно-правових актів Національного банку України (далі - Національний банк).

    2. Порядок регулює відкриття і закриття банками, їхніми відокремленими підрозділами, які здійснюють банківську діяльність від імені банку, та філіями іноземних банків в Україні (далі - банки) накопичувальних, поточних рахунків виборчих фондів відповідних кандидатів, політичних партій, місцевих організацій політичних партій під час підготовки та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів.

    3. У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:

    1) клієнт - кандидат на пост Президента України, зареєстрований Центральною виборчою комісією (далі - кандидат на пост Президента України); політична партія, кандидати в народні депутати України, від якої включені до загальнодержавного, регіонального виборчих списків та зареєстровані Центральною виборчою комісією (далі - партія); кандидат у народні депутати України, включений політичною партією до загальнодержавного, регіонального виборчого списку та зареєстрований Центральною виборчою комісією (далі - кандидат у народні депутати); місцева організація політичної партії, кандидати в депутати, включені нею до відповідних виборчих списків та зареєстровані відповідною територіальною виборчою комісією (далі - організація партії); кандидат у депутати, у тому числі включений до виборчого списку організації партії (далі - кандидат у депутати), кандидат на посаду сільського, селищного, міського голови, зареєстрований територіальною виборчою комісією;

    2) накопичувальний рахунок виборчого фонду - поточний рахунок, який відкривається банком клієнту - кандидату на пост Президента України/партії/організації партії на договірній основі, на який надходять кошти для фінансування виборчої кампанії клієнта;

    3) перелік - перелік розпорядників рахунків виборчих фондів клієнтів (далі - розпорядник), які відповідно до Виборчого кодексу України мають виключне право розпоряджатися відповідними рахунками виборчого фонду клієнта і підписувати розрахункові документи;

    4) поточний рахунок виборчого фонду - рахунок, який відкривається банком клієнту на договірній основі для здійснення операцій, визначених Виборчим кодексом України;

    5) представник клієнта - уповноважена особа клієнта, яка на законних підставах має право відкривати рахунки виборчого фонду від імені клієнта.

    Інші терміни, що вживаються в цьому Порядку, застосовуються в значеннях, визначених законодавством України.

    4. Рахунки виборчих фондів клієнтів відкриваються в банках у національній валюті.

    Витрачання коштів із поточних рахунків виборчих фондів здійснюється відповідно до вимог Виборчого кодексу України виключно в безготівковій формі.

    5. Банк не має права відмовити клієнту у відкритті рахунку виборчого фонду, вчинення відповідних операцій за яким передбачено законом, установчими документами банку та наданою йому ліцензією, крім випадків, коли банк не має можливості прийняти на банківське обслуговування або якщо така відмова допускається законом чи банківськими правилами".

    Всього доброго!

    Успіхів Вам!

    Гончаренко Константин
    25%
    Гончаренко Константин 3 роки тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Доброго дня!

    По Вашому питанню повідомляю наступне:

    Так, ви можете друкувати агітацію на техніці , що є на балансі обласної партійної організації зі статусом, юр. особи.

    На матеріалах необхідно вказати: тираж , відповідальну особу за друг матеріалу , назву організації , що здійснила виготовлення та її телефон.

    Фонд відкривати не є обов язком , проте витрати мають відображатися у звітах та з рахунку , який відкрито у спеціальному порядку, відповідно Постанови ПравлінняНБУ 15.07.2020 № 102

    Витрачання коштів із поточних рахунків виборчих фондів здійснюється відповідно до вимог Виборчого кодексу України виключно в безготівковій формі.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Савченко Олександр
    25%
    Савченко Олександр 3 роки тому

    Юрист, м. Чернігів, 9 років досвіду

    Доброго вечора, Павло!

    1) Чи можемо ми надрукувати агітацію на принтері (якщо прінтер є на балансі обл.орг. ПП)?

    Можете, однак лише за рахунок і в межах коштів виборчого фонду.

    Виборчий кодекс України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/396-20/conv#n4...):

    Стаття 53. Матеріали передвиборної агітації

    1. Кандидат, партія (організація партії) - суб’єкти виборчого процесу можуть на власний розсуд виготовляти матеріали передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів свого виборчого фонду. Кандидат, партія (організація партії) - суб’єкт виборчого процесу можуть також виготовляти друковані матеріали передвиборної агітації з використанням обладнання, що їм належить. Відомості, що містяться у таких матеріалах, повинні відповідати вимогам законодавства.

    2. Друковані матеріали передвиборної агітації повинні містити відомості про підприємство, що здійснило друк, або інформацію, що друк здійснено з використанням обладнання відповідного кандидата або партії (організації партії), яка висунула кандидата (кандидатів), їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, та замовника відповідних матеріалів.

    3. Місцеві органи виконавчої влади, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування не пізніш як у перший день виборчого процесу відповідних виборів відводять місця та обладнують стенди, дошки оголошень у людних місцях для розміщення матеріалів передвиборної агітації.

    2) Чи правда, що відкрити рахунок на список не можна якщо не юрособа, лише на одного з кандидатів у депутати? Якщо це так, то в цьому випадку лише поточний рахунок?

    Неправда, так як політична партія взагалі не є юридичною особою. А тому це може бути як виборчий фонд партії, так і виборчий фонд кандидата у депутати від цієї партії.

    Закон України "Про політичні партії в Україні" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2365-14#Text):

    Стаття 2. Поняття політичної партії

    Політична партія - це зареєстроване згідно з законом добровільне об’єднання громадян - прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах.

    Закон України "Про місцеві вибори" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/595-19#Text):

    Стаття 70. Виборчий фонд місцевої організації партії, кандидата у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости

    1. Місцева організація партії, кандидати в депутати від якої зареєстровані в багатомандатному виборчому окрузі, кандидат у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидат на посаду сільського, селищного, міського голови, старости можуть відкрити рахунок власного виборчого фонду.

    Виборчий фонд місцевої організації партії, кандидати у депутати від якої зареєстровані в багатомандатному виборчому окрузі (далі - виборчий фонд місцевої організації партії), має один накопичувальний рахунок, на який надходять кошти для фінансування передвиборної агітації, а також поточні рахунки, з яких здійснюється фінансування витрат на передвиборну агітацію. На поточні рахунки виборчого фонду місцевої організації партії кошти надходять виключно з накопичувального рахунку виборчого фонду. Підставою для відкриття накопичувального рахунку виборчого фонду місцевої організації партії є копія рішення територіальної виборчої комісії про реєстрацію кандидатів у депутати, включених до виборчого списку від місцевої організації партії. Підставою для відкриття поточного рахунку виборчого фонду місцевої організації партії є довідка установи банку про відкриття накопичувального рахунку місцевої організації партії.

    Виборчий фонд кандидата у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости має один поточний рахунок, на який надходять кошти для фінансування передвиборної агітації. Підставою для відкриття поточного рахунку виборчого фонду є копія рішення територіальної виборчої комісії про реєстрацію відповідного кандидата.

    2. Порядок відкриття і закриття рахунків виборчого фонду місцевої організації партії, кандидата встановлюється Національним банком України за погодженням з Центральною виборчою комісією не пізніш як за 50 днів до дня голосування.

    3. Місцева організація партії, кандидат у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидат на посаду сільського, селищного, міського голови, старости відкривають відповідно накопичувальний та поточний рахунки виборчого фонду в установі банку за власним вибором в межах відповідного багатомандатного, одномандатного, єдиного одномандатного виборчого округу або на території відповідного села, селища чи району. Місцева організація партії, кандидат мають право відкрити відповідні рахунки виборчого фонду виключно в національній валюті.

    Місцева організація партії має право відкривати поточні рахунки виборчого фонду місцевої організації партії з розрахунку не більше одного поточного рахунку для одного територіального виборчого округу, які відкриваються на його території або території відповідного району чи міста. Один поточний рахунок виборчого фонду місцевої організації партії може обслуговувати декілька територіальних виборчих округів.

    4. Використання коштів з рахунків виборчого фонду здійснюється у безготівковій формі.

    5. Послуги установи банку, пов’язані з відкриттям і закриттям рахунків виборчого фонду, надаються безоплатно. Установа банку за користування коштами, що знаходяться на рахунку виборчого фонду, відсотки не нараховує і не сплачує.

    6. Установа банку не пізніше наступного робочого дня з дня відкриття рахунку виборчого фонду повідомляє територіальну виборчу комісію про відкриття рахунку та його реквізити.

    7. Інформація про відкриття рахунку виборчого фонду та його реквізити може оприлюднюватися у друкованих засобах масової інформації за рахунок коштів виборчого фонду.

    8. Витрачання коштів з поточного рахунку виборчого фонду після 18 години останнього дня перед днем голосування здійснюється виключно у разі, якщо рахунки на оплату товарів, робіт і послуг були виставлені до зазначеного часу.

    Витрачання коштів з поточних рахунків виборчого фонду припиняється о 18 годині середи після дня голосування.

    9. Рахунки виборчого фонду закриваються установою банку на шістнадцятий день після дня офіційного оприлюднення результатів відповідних місцевих виборів.

    10. Арешт коштів та зупинення операцій по рахунках виборчого фонду, закриття таких рахунків раніше ніж у строк, встановлений цією статтею, не допускаються.

    Стаття 71. Розпорядники виборчого фонду кандидата, місцевої організації партії

    1. Місцева організація партії, кандидати в депутати від якої зареєстровані в багатомандатному виборчому окрузі, рішенням її керівного органу призначає:

    1) не більше двох розпорядників накопичувального рахунку виборчого фонду місцевої організації партії - з числа кандидатів у депутати, включених до її виборчого списку, або уповноважених осіб в багатомандатному виборчому окрузі;

    2) по одному розпоряднику кожного поточного рахунку виборчого фонду місцевої організації партії - з числа кандидатів у депутати, включених до її виборчого списку, або уповноважених осіб в багатомандатному, територіальних виборчих округах.

    Кандидат у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидат на посади сільського, селищного, міського голови, старости може бути розпорядником поточного рахунку власного виборчого фонду або призначити не більше одного розпорядника поточного рахунку власного виборчого фонду з числа своїх довірених осіб.

    2. Розпорядники коштів накопичувального рахунку виборчого фонду місцевої організації партії зобов’язані вести облік надходження та розподілу коштів виборчого фонду між поточними рахунками.

    Розпорядники поточних рахунків відповідних виборчих фондів забезпечують додержання фінансової дисципліни, цільове використання коштів виборчого фонду.

    3. Установа банку, в якій відкрито накопичувальний або поточний рахунок виборчого фонду, надає розпоряднику відповідного рахунку виборчого фонду потижнево або за його зверненням відомості про розміри та джерела внесків, що надійшли на рахунки виборчого фонду, рух коштів, а також їх залишки на рахунках.

    4. Розпорядник коштів поточного рахунку виборчого фонду місцевої організації партії зобов’язаний за вісім днів до дня голосування подати розпоряднику коштів накопичувального рахунку виборчого фонду місцевої організації партії проміжний фінансовий звіт за період з дня відкриття накопичувального рахунку виборчого фонду до десятого дня до дня голосування за формою, встановленою Центральною виборчою комісією.

    Розпорядник коштів накопичувального рахунку виборчого фонду місцевої організації партії зобов’язаний за п’ять днів до дня голосування подати до відповідної територіальної виборчої комісії проміжний фінансовий звіт за період з дня відкриття накопичувального рахунку виборчого фонду до десятого дня до дня голосування за формою, встановленою Центральною виборчою комісією.

    5. Розпорядник коштів поточного рахунку виборчого фонду місцевої організації партії зобов’язаний не пізніш як на п’ятий день після дня голосування подати розпоряднику коштів накопичувального рахунку виборчого фонду місцевої організації партії остаточний фінансовий звіт за формою, встановленою Центральною виборчою комісією.

    Розпорядник коштів накопичувального рахунку виборчого фонду місцевої організації партії зобов’язаний не пізніш як на сьомий день після дня голосування подати до відповідної територіальної виборчої комісії остаточний фінансовий звіт за формою, встановленою Центральною виборчою комісією.

    6. Розпорядник поточного рахунку виборчого фонду кандидата у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидата на посади сільського, селищного, міського голови, старости зобов’язаний не пізніш як за п’ять днів до дня голосування подати до відповідної територіальної виборчої комісії проміжний фінансовий звіт за період з дня відкриття поточного рахунку виборчого фонду до десятого дня до дня голосування за формою, встановленою Центральною виборчою комісією. У разі призначення відповідною територіальною виборчою комісією повторного голосування розпорядник поточного рахунку виборчого фонду кандидата у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, включеного до виборчого бюлетеня для повторного голосування, зобов’язаний не пізніше ніж за п’ять днів до дня повторного голосування подати до відповідної територіальної виборчої комісії проміжний фінансовий звіт за період з дня, наступного за днем офіційного опублікування рішення відповідної територіальної виборчої комісії про призначення повторного голосування, до сьомого дня перед днем повторного голосування за формою, встановленою Центральною виборчою комісією.

    Розпорядник поточного рахунку виборчого фонду кандидата у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидата на посади сільського, селищного, міського голови, старости зобов’язаний не пізніш як на сьомий день після дня голосування (у разі включення кандидата у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости до виборчого бюлетеня для повторного голосування - не пізніш як на сьомий день після дня повторного голосування) подати до відповідної територіальної виборчої комісії остаточний фінансовий звіт за формою, встановленою Центральною виборчою комісією.

    7. У проміжних та остаточних фінансових звітах в обов’язковому порядку відображається інформація про всі надходження на рахунок виборчого фонду, здійснені витрати та залишки коштів на відповідному рахунку, у тому числі інформація про дату надходження кожного внеску до виборчого фонду, його розмір, особу, яка здійснила внесок на відповідний рахунок виборчого фонду (із зазначенням її прізвища, імені, по батькові), назву місцевої організації партії (у разі здійснення внеску місцевою організацією партії), призначення, дату здійснення і суму кожного платежу з рахунку виборчого фонду, повну назву отримувача кожного платежу.

    8. Аналіз фінансових звітів здійснює територіальна виборча комісія. У разі виявлення в ході аналізу фінансових звітів ознак порушення вимог цього Закону територіальна виборча комісія повідомляє про це відповідні правоохоронні органи для перевірки і реагування відповідно до закону.

    9. Форми фінансових звітів, передбачених цією статтею, а також порядок проведення їх аналізу встановлюються Центральною виборчою комісією.

    10. Відомості проміжних та остаточних фінансових звітів оприлюднюються територіальною виборчою комісією протягом двох днів з дня їх отримання у місцевих друкованих засобах масової інформації або в інший, визначений нею спосіб.

    Стаття 72. Формування виборчого фонду

    1. Виборчий фонд місцевої організації партії, кандидати в депутати від якої зареєстровані в багатомандатному виборчому окрузі, формується за рахунок власних коштів місцевої організації партії, внесків кандидатів, включених до виборчого списку кандидатів у депутати від цієї місцевої організації партії, а також добровільних внесків фізичних осіб.

    Виборчий фонд кандидата у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, висунутого місцевою організацією партії, формується за рахунок їх власних коштів, добровільних внесків фізичних осіб, а також за рахунок коштів відповідної місцевої організації партії.

    Виборчий фонд кандидата у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, висунутого шляхом самовисування, формується за рахунок його власних коштів та добровільних внесків фізичних осіб.

    Власні кошти місцевої організації партії, кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, які перераховуються на рахунок виборчого фонду, не підлягають обмеженням за сумою і кількістю перерахувань.

    2. Розмір добровільного внеску однієї фізичної особи до одного виборчого фонду не може перевищувати десяти розмірів мінімальної заробітної плати.

    3. Забороняється робити добровільні внески до виборчого фонду:

    1) іноземцям та особам без громадянства;

    2) анонімним жертводавцям (без зазначення у платіжному документі відомостей, передбачених частиною четвертою цієї статті).

    4. Добровільний внесок громадянина України до виборчого фонду приймається установою банку або відділенням зв’язку за умови подання громадянином документа, передбаченого частиною другою статті 3 цього Закону. У платіжному документі при цьому обов’язково зазначаються прізвище, власне ім’я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), дата народження та адреса місця проживання громадянина.

    5. Добровільний внесок перераховується установою банку або переказується відділенням зв’язку на рахунок виборчого фонду не пізніше наступного робочого дня після отримання відповідного платіжного документа. Строк безготівкового перерахування внеску на рахунок виборчого фонду не повинен перевищувати одного банківського дня.

    6. Розпорядник відповідного рахунку виборчого фонду має право відмовитися від внеску фізичної особи, про що він подає відповідну заяву та платіжний документ до установи банку, в якій відкрито рахунок виборчого фонду. Цей внесок повертається фізичній особі за рахунок коштів її добровільного внеску, а в разі неможливості такого повернення зараховується до бюджету Автономної Республіки Крим чи відповідного місцевого бюджету.

    7. У разі надходження від фізичної особи добровільного внеску у розмірі, що перевищує розмір, встановлений частиною другою цієї статті, сума, на яку внесок перевищує встановлений розмір внеску, на підставі відповідної заяви та платіжного документа, поданих розпорядником відповідного рахунку виборчого фонду, повертається установою банку, в якій відкрито рахунок виборчого фонду. Цей внесок повертається фізичній особі за рахунок коштів добровільного внеску, а в разі неможливості такого повернення зараховується до бюджету Автономної Республіки Крим чи відповідного місцевого бюджету.

    8. Розпорядник відповідного рахунку виборчого фонду зобов’язаний відмовитися від внеску фізичної особи, яка відповідно до цього Закону не має права робити такий внесок. На підставі заяви розпорядника виборчого фонду про відмову від внеску з цієї причини установа банку, в якій відкрито рахунок виборчого фонду, перераховує такий внесок до бюджету Автономної Республіки Крим чи відповідного місцевого бюджету за рахунок коштів цього внеску.

    9. Вибірковий контроль за надходженням, обліком і використанням коштів виборчого фонду здійснюється відповідною територіальною виборчою комісією та установою банку, в якій відкрито рахунок виборчого фонду.

    10. Кошти виборчого фонду, не використані місцевою організацією партії, на підставі рішення керівного органу місцевої організації партії, прийнятого у п’ятиденний строк після офіційного оприлюднення результатів місцевих виборів, перераховуються розпорядником виборчого фонду на поточний банківський рахунок місцевої організації партії у триденний строк із дня прийняття відповідного рішення керівним органом місцевої організації партії. У разі неприйняття у зазначений строк такого рішення невикористані кошти виборчого фонду перераховуються установою банку у безспірному порядку до бюджету Автономної Республіки Крим чи відповідного місцевого бюджету на десятий день із дня офіційного оприлюднення територіальною виборчою комісією результатів відповідних місцевих виборів.

    Невикористані кошти виборчого фонду кандидата у п’ятиденний строк після офіційного оприлюднення результатів місцевих виборів перераховуються розпорядником виборчого фонду на поточний банківський рахунок відповідного кандидата. У разі неперерахування невикористаних коштів у зазначений строк вони не повертаються і перераховуються установою банку у безспірному порядку до бюджету Автономної Республіки Крим чи відповідного місцевого бюджету у десятиденний строк з дня офіційного оприлюднення територіальною виборчою комісією результатів відповідних виборів.

    11. У разі скасування рішення про реєстрацію кандидатів, вибуття кандидата з балотування залишки коштів їх власних виборчих фондів за рішенням територіальної виборчої комісії перераховуються до бюджету Автономної Республіки Крим чи відповідного місцевого бюджету.

    12. Добровільні внески, що надійшли до виборчого фонду пізніше, ніж за день до дня голосування (дня повторного голосування), перераховуються установою банку до бюджету Автономної Республіки Крим чи відповідного місцевого бюджету.

    3) Чи обов`язково обласній орг.ПП відкривати рахунки передвиборчого фонду якщо ми не плануємо використовувати кошти з цих рахунків? - ні, необов'язково.

    Всього доброго!

    Успіхів Вам!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України