Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
915 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Можно ли не соглашаться с результатами поверки газ счётчика если я не присутствовал при снятии счётчика (акт подписал посторонний человек)
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (10)
Адвокат, м. Чернігів, 7 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня!
Працівником, що здійснював повірку засобу вимірювальної техніки, було порушено вимоги чинного законодавства.
Відповідно до Порядку подання засобів вимірювальної техніки на періодичну повірку, обслуговування та ремонт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 липня 2015 р. № 474,
9. Представник виконавця пред’являє споживачеві направлення, видане йому виконавцем, для проведення періодичної повірки або ремонту засобу вимірювальної техніки, а також у разі потреби демонтажу такого засобу.
Демонтаж засобу вимірювальної техніки проводиться представником виконавця виключно у присутності споживача та оформляється актом за формою згідно з додатком 2.
Адвокат, м. Київ, 16 років досвіду
Добрый день, Игорь!
Даже нужно, если вы точно уверены, что у данного акта будут правовые и экономические последствия для вас, и они неблагоприятны.
Так же уточните, а этот посторонний челочек в документе при проверке счетчика подписался от чьего имени? Или вы именно факт подписи обжалуете, которая не ваша и представитель не уполномочен?
Набирайте, используя контакты на сайте.
Юрист, м. Суми, 6 років досвіду
Доброго дня!
У Вашій ситуації було Порушено умови Порядку подання засобів вимірювальної техніки на періодичну повірку, обслуговування та ремонт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 липня 2015 р. № 474,
На період зняття лічильника газу для проведення його періодичної чи позачергової повірки та ремонту, пов'язаного з такою повіркою, або для проведення ремонту за заявою споживача газорозподільне підприємство встановлює лічильники газу з обмінного фонду.
Якщо на час проведення таких робіт неможливо встановити інший, розрахунки проводяться залежно від середньомісячного обсягу споживання природного газу за аналогічний період (опалювальний або міжопалювальний) попереднього року або фактичний період споживання (опалювальний або міжопалювальний), якщо він становить менш як шість місяців.
Закон України «Про метрологію та метрологічну діяльність» передбачає, що засоби вимірювальної техніки, на які поширюється державний метрологічний нагляд, дозволяється застосовувати лише за умови, якщо вони пройшли повірку або державну метрологічну атестацію
.При виявленні Вами порушень у роботі лічильника газу зверніться у Сервісний центр з повірки побутових та промислових лічильників ПАТ «газзбут».
При цьому Вам необхідно написати заяву, в якій потрібно вказати всі виявлені Вами недоліки у роботі приладу обліку.
Також необхідно подати заяву до сервісного центру, абонентів, аби вони вирішили питання встановлення тимчасового приладу обліку, або провели нарахування за середньодобовими нормами споживання.
Акт має бути складений за фізичної присутності власникаквартири у якій встановлено лічильник та підписаний експертом компанії та власником чи уповноваженим представником за довіреністю.
Вас не мають обмежувати у наданні послуг,якщо оплачуєте вчасно(якщо вас не влаштовує якість послуг подайте заяву про це до центру абонентської підтримки.(ст.7 ЗУ Про житлово-комунальні послуги)
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Адвокат, м. Рівне
Доброго Дня
Щодо вашого питання
Споживач забезпечує у зазначений в повідомленні строк доступ представника виконавця до засобу вимірювальної техніки.
Якщо з якихось причин споживач не може забезпечити доступ у квартиру, то він не пізніше ніж за 10 календарних днів до настання такого строку інформує про це виконавця шляхом надсилання рекомендованого листа з повідомленням про вручення або в інший спосіб, що підтверджуватиме отримання виконавцем відповідної інформації.
Інший строк доступу до засобу вимірювальної техніки споживач та виконавець узгоджують, зокрема шляхом обміну листами.
Побутовий споживач, на території та/або в приміщенні якого встановлений лічильник газу, зобов'язаний забезпечити доступ представникам Оператора ГРМ після пред'явлення ними службових посвідчень для проведення робіт з демонтажу лічильника на повірку (або його повірки на місці встановлення).
Відповідальність за своєчасність проведення періодичної повірки, обслуговування та ремонту (у тому числі демонтажу, транспортування та монтажу) ЗВТ (результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб електричну енергію і газ), що є власністю фізичних осіб, спільною власністю співвласників багатоквартирного будинку, покладається на суб’єктів господарювання, що надають послуги з електро- і газопостачання.
У разі пропущення терміну періодичної повірки лічильника газу з вини Оператора ГРМ об’єм спожитого природного газу по об’єкту побутового споживача за відповідний період визначається за фактичними даними лічильника газу, за яким пропущений термін повірки.
Якщо лічильник пройшов повірку:
Адвокат, м. Київ, 26 років досвіду
Добрый день!
В соответствии с Законом Украины «О метрологии и метрологической деятельности», все средства измерительной техники, в частности, и бытовые счетчики газа, подлежат периодической поверке через определенный промежуток времени - мижповирочий интервал.
Периодическая поверка в том числе демонтаж, транспортировка и монтаж счетчиков газа в соответствии с Кодексом газораспределительных систем для физических лиц, осуществляется за счет Оператора ГРС.
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1379-15#Text
Снимать газовый счетчик для проведения поверки разрешено только в присутствии потребителя.
Периодическая поверка - установление пригодности к применению счетчиков газа, которые находятся в эксплуатации, через межповерочный интервал, который составляет 2, 5 или 8 лет, в зависимости от типа счетчика и производителя, и указан в государственном реестре средств измерительной техники Украины.
Представители газоснабжающей организации совместно с потребителем составляют и подписывают «Акт снятия счетчика газа для проведения периодической поверки» в двух экземплярах, один из которых остается у потребителя, а другой - у представителя газоснабжающей организации.
Перед демонтажем счетчика проводится его обследование, в ходе которого проверяются:
В случае обнаружения каких-либо нарушений составляется «Акт о выявленных нарушениях».
В случае пропуска срока периодической поверки счетчика газа по вине Оператора ГРС объем потребленного природного газа по объекту бытового потребителя за соответствующий период определяется по фактическим данным счетчика газа, по которым пропущен срок поверки.
В случае, если срок поверки истек, а счетчик газа не поверенный по вине потребителя (например отказ потребителя в доступе к своим помещениям, где расположены счетчики газа, для их демонтажа или монтажа), потребителю меняется режим начисления. Согласно Кодекса газораспределительных систем определения объема потребленного газа осуществляется по предельным объемам потребления с дня последнего контрольного снятия показаний счетчика до дня предоставления потребителем свободного доступа к счетчику.
Вывод:
- Если ни Вы, ни Ваш представитель, ни возможный арендатор, не присутствовали при снятии счетчика и не подписывала Акт, то никаких правовых последствий при якобы выявленных нарушениях, Вы не несете.
Юрист, м. Кропивницький, 14 років досвіду
Доброго дня!
Вопрос: Можно ли не соглашаться с результатами поверки газ счётчика если я не присутствовал при снятии счётчика (акт подписал посторонний человек)Ответ: да можно не соглашаться, так как был нарушен порядок.
1. Порушено порядок.
ЗАТВЕРДЖЕНОпостановою Кабінету Міністрів Українивід 8 липня 2015 р. № 474
ПОРЯДОК подання засобів вимірювальної техніки на періодичну повірку, обслуговування та ремонт
1. Цей Порядок визначає процедуру подання на періодичну повірку, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки, результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиту для побутових потреб електричну енергію і газ, комерційних розрахунків за спожиту теплову енергію і воду (далі - засоби вимірювальної техніки), що є власністю фізичних осіб, спільною власністю співвласників багатоквартирного будинку.
Дія цього Порядку поширюється на операторів зовнішніх інженерних мереж (суб’єктів господарювання), що здійснюють обслуговування засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення комерційних розрахунків за спожиті теплову енергію і воду), суб’єктів господарювання, що надають послуги з електро- та газопостачання для побутових потреб (далі - виконавці), а також споживачів відповідних послуг - фізичних осіб, співвласників багатоквартирного будинку, у власності яких перебувають засоби вимірювальної техніки (далі - споживачі).
2. У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному у Законах України “Про житлово-комунальні послуги”, “Про метрологію та метрологічну діяльність” та “Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання”.
3. Періодичній повірці, обслуговуванню та ремонту підлягають засоби вимірювальної техніки, які введені в експлуатацію в установленому порядку.
4. Обслуговування засобу вимірювальної техніки здійснюється під час його періодичної повірки, якщо інше не передбачено нормативною документацією.
Подання засобу вимірювальної техніки на ремонт здійснюється на вимогу споживача або виконавця згідно з пунктами 7-17 цього Порядку, якщо інше не передбачено нормативною документацією.
Засіб вимірювальної техніки повинен подаватися на ремонт у місячний строк з дати отримання відомостей про необхідність його ремонту.
5. Порядок проведення періодичної повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, та оформлення її результатів, а також норми часу, необхідного для проведення повірки таких засобів, встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері метрології та метрологічної діяльності.
6. Оплата періодичної повірки, обслуговування та ремонту (у тому числі демонтажу, транспортування та монтажу) засобів вимірювальної техніки, результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиту для побутових потреб електричну енергію і газ, комерційних розрахунків за спожиті теплову енергію і воду, здійснюється відповідно до частини четвертої статті 17 Закону України “Про метрологію та метрологічну діяльність”.
{Пункт 6 в редакції Постанови КМ № 880 від 24.10.2018}
7. Виконавець не пізніше ніж за місяць до настання строку проведення періодичної повірки засобу вимірювальної техніки або протягом трьох робочих днів з дня отримання відомостей про необхідність його ремонту інформує про це споживача шляхом надсилання повідомлення за формою згідно з додатком 1 рекомендованим листом з повідомленням про вручення або в інший спосіб, що підтверджуватиме отримання його споживачем.
8. Споживач забезпечує у зазначений в повідомленні строк доступ представника виконавця до засобу вимірювальної техніки.
У разі неможливості споживача у зазначений строк забезпечити доступ представника виконавця до засобу вимірювальної техніки для проведення його періодичної повірки споживач не пізніше ніж за 10 календарних днів до настання такого строку інформує про це виконавця шляхом надсилання рекомендованого листа з повідомленням про вручення або в інший спосіб, що підтверджуватиме отримання виконавцем відповідної інформації.
Інший строк доступу до засобу вимірювальної техніки споживач та виконавець узгоджують, зокрема шляхом обміну листами.
9. Представник виконавця пред’являє споживачеві направлення, видане йому виконавцем, для проведення періодичної повірки або ремонту засобу вимірювальної техніки, а також у разі потреби демонтажу такого засобу.
Демонтаж засобу вимірювальної техніки проводиться представником виконавця виключно у присутності споживача та оформляється актом за формою згідно з додатком 2.
10. До початку демонтажу засобу вимірювальної техніки представник виконавця:
здійснює огляд засобу вимірювальної техніки щодо відсутності механічних пошкоджень та ознак самовільного втручання в його роботу;
перевіряє наявність та цілісність пломб, стан різьбових з’єднань, наявність відбитків повірочного тавра.
11. На час проведення періодичної повірки або ремонту засобу вимірювальної техніки виконавець встановлює тимчасовий засіб вимірювальної техніки.
12. Після демонтажу засобу вимірювальної техніки виконавець забезпечує його транспортування для проведення періодичної повірки або ремонту.
13. У разі проведення періодичної повірки засобу вимірювальної техніки у місці його експлуатації демонтаж такого засобу не проводиться.
14. Після проведення періодичної повірки або ремонту виконавець у строк, зазначений в акті про демонтаж засобу вимірювальної техніки, забезпечує транспортування засобу вимірювальної техніки для його монтажу.
Транспортування засобу вимірювальної техніки здійснюється таким чином, щоб не вплинути на його метрологічні характеристики.
15. Споживач забезпечує у строк, зазначений в акті про демонтаж засобу вимірювальної техніки, доступ представника виконавця до місця монтажу засобу вимірювальної техніки.
У разі неможливості споживача у зазначений строк забезпечити доступ представника виконавця до місця монтажу засобу вимірювальної техніки споживач не пізніше ніж за п’ять календарних днів до настання такого строку інформує про це виконавця шляхом надсилання рекомендованого листа з повідомленням про вручення або в інший спосіб, що підтверджуватиме отримання виконавцем відповідної інформації.
Інший строк доступу до місця монтажу засобу вимірювальної техніки споживач та виконавець узгоджують, зокрема шляхом обміну листами.
16. Представник виконавця, який прибув для проведення монтажу засобу вимірювальної техніки, пред’являє споживачеві відповідне направлення, видане йому виконавцем.
Монтаж засобу вимірювальної техніки проводиться представником виконавця виключно у присутності споживача та оформляється актом за формою згідно з додатком 3.
17. Опломбування засобу вимірювальної техніки здійснюється представником виконавця у день його монтажу, про що зазначається в акті про монтаж засобу вимірювальної техніки.
18. Виконавець веде облік засобів вимірювальної техніки, щодо яких проведено періодичну повірку та ремонт.
19. Особи, винні в порушенні вимог цього Порядку, несуть відповідальність згідно із законом.
1. Порушення Вимог закону - Зкон України "Про метрологію та метрологічну діяльність" (сам текст - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1314-18#Text)
Стаття 17. Повірка засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації
4. Відповідальність за своєчасність проведення періодичної повірки, обслуговування та ремонту (у тому числі демонтажу, транспортування та монтажу) засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб електричну енергію і газ), що є власністю фізичних осіб, спільною власністю співвласників багатоквартирного будинку, покладається на суб’єктів господарювання, що надають послуги з електро- і газопостачання.
Порядок подання таких засобів на періодичну повірку, обслуговування та ремонт, а також порядок оплати за періодичну повірку, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Стаття 24. Повноваження центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері метрологічного нагляду
1. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері метрологічного нагляду:
1) перевіряє діяльність суб’єктів господарювання щодо додержання ними вимог цього Закону, технічних регламентів та інших нормативно-правових актів у сфері метрології та метрологічної діяльності (далі - метрологічні вимоги);
2) подає законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, для інспекційної повірки у випадках, передбачених законодавством;
3) перевіряє кількість фасованого товару в упаковках під час його фасування та продажу;
4) у разі виявлення порушення метрологічних вимог:
забороняє застосування та випуск з ремонту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, до моменту усунення порушень метрологічних вимог;
анулює результати повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації;
видає приписи та встановлює строки усунення порушень метрологічних вимог;
забороняє реалізацію партій фасованого товару, з яких відбиралися зразки упаковок фасованих товарів, до моменту усунення порушень метрологічних вимог;
вживає в порядку, встановленому цим та іншими законами України, заходів для притягнення до відповідальності осіб, винних у порушенні законодавства про метрологію та метрологічну діяльність;
вносить центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері метрології та метрологічної діяльності, пропозиції про анулювання свідоцтв про уповноваження;
надсилає правоохоронним органам матеріали про порушення метрологічних вимог у випадках, передбачених законодавством;
5) здійснює інші повноваження, визначені законами та покладені на нього актами Кабінету Міністрів України.
Стаття 31. Відповідальність за порушення законодавства про метрологію та метрологічну діяльність
1. Особи, винні в порушенні законодавства про метрологію та метрологічну діяльність, несуть відповідальність згідно із законом.
Стаття 32. Розгляд скарг
1. Скарги на рішення центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері метрології та метрологічної діяльності, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері метрології та метрологічної діяльності, і центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері метрологічного нагляду, їх посадових осіб та на дії зазначених осіб розглядаються в порядку, встановленому законодавством.
2. Подання скарги не зупиняє виконання рішень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері метрології та метрологічної діяльності, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері метрології та метрологічної діяльності, і центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері метрологічного нагляду, їх посадових осіб та дій зазначених осіб.
Стаття 171-1. Порушення умов і правил проведення повірки засобів вимірювальної техніки
Порушення умов і правил проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології, а також проведення такої повірки неуповноваженими науковими метрологічними центрами, метрологічними центрами та повірочними лабораторіями, крім повірки, що проводиться науковими метрологічними центрами, які мають міжнародно визнані калібрувальні та вимірювальні можливості за відповідними видами та підвидами вимірювань або застосовують національні еталони, -
тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств та організацій незалежно від форми власності, фізичних осіб - підприємців від трьох до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян";
Висновок (що необхідно зробити):
- Подати скаргу на незаконні дії - з посиланням на вищевазані нормативні акти - порушення вимог - пункту 9 Порядку та статті 17 Закону.
- У скарзі вказати, що Ви не погоджуетесь з результатами повірки. Зазначити, що на підставі ст. 24 Закону Ви просите анулювати результати повірки.
- Вимагати притягннення до відповідальності за ст. 171-1 - відповідно до ст. 31, 32 Закону.
Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду
Здравствуйте, Игорь!
"Можно ли не соглашаться с результатами поверки газ счётчика если я не присутствовал при снятии счётчика (акт подписал посторонний человек)"?
- Да, Вы имеете право не согласиться с результатами поверки счетчика, так как Вы не присутствии при снятии счетчика и Акт подписан не Вами, о чём Вы можете подать претензию.
Всего доброго, удачи Вам!
Адвокат, м. Київ, 20 років досвіду
Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду
Добрый вечер, Игорь!
Вы имеете право подать заявление в полицию о внесении ведомостей в Единый реестр досудебных расследований и открытии уголовного дела о подделке документа - Акта, о чём в полиции Вам должны выдать извлечение из Единого реестра досудебных расследований об открытии уголовного дела.
Всего доброго, удачи Вам!
Юрист, м. Чернігів, 10 років досвіду
Зняття лічильника газу на періодичну повірку (або його повірку на місці встановлення) здійснюється у присутності споживача (власника або наймача об’єкта побутового споживача). За необхідності розпломбування лічильника газу представник оператора газорозподільної системи складає акт розпломбування, який підписується споживачем (власником або наймачем об’єкта побутового споживача) (Пункт 6 глави 8 розділу X Кодексу газорозподільних систем). Демонтаж лічильника газу проводиться у присутності споживача представником газопостачальної (газотранспортної) організації, якому в установленому порядку надано право виконувати монтажні роботи (Пункт 3.2.4 ПОЛОЖЕННЯ про проведення експертизи лічильників газу, установлених у споживачів і призначених для обліку природного газу в побуті газорозподільних систем).
Кожне порушення чинного законодавства з боку працівників потрібно фіксувати всіма можливим засобами та обирати найбільш ефективний спосіб реагування.
Фіксування порушення чинного законодавства може відбуватись шляхом (на прикладі ПАТ «Харківміськгаз»):
– виклику поліції. Потрібно буде скласти заяву про вчинення працівниками ПАТ «Харківміськгаз» протиправних дій, що порушують Ваші права;
– складання електронного звернення на сайті Національної поліції за адресою: https://www.npu.gov.ua/podati-zvernennya.html.
– дзвінку за телефоном 15-45 Урядова «гаряча лінія» та викласти зміст своєї скарги.Урядова «гаряча лінія» працює цілодобово. Дзвінки на урядову «гарячу лінію» 1545 з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Лайфселл для заявників безкоштовні;
– складання скарги на протиправну діяльність працівників ПАТ «Харківміськгаз» під час проведення перевірки вузлів обліку газу та їх складових,
– скарги щодо пропущення строків проведення повірки ЗВТ та подання їх до відповідних адресатів.
– подання позовної заяви до суду.
Приклад скарги:
Голові НКРЕКП
КРИВЕНКО Оксані Олександрівні
вул. Смоленська, 19, м. Київ, 03057тел. (44) 277-30-01
Петрова Івана Олеговича, вул. Лісна, 3, кв. 8,м. Харків,
61000Ел. адреса: petrov@gmail.comТел. 097 000 00 00
СКАРГА щодо пропущення строків проведення повірки ЗВТ
00.00.2006 р. працівниками ПАТ «Харківміськгаз» було встановлено газовий лічильник ??? G-4, зав. № 000.
Згідно Паспорту газового лічильника ??? G-4 міжповірочний інтервал становить 8 (вісім) років.
Відповідно до
Мій газовий лічильник ??? G-4, зав. № 000 не проходив повірку на протязі 12 років, тобто строк повірки ЗВТ построчено ПАТ «Харківміськгаз».
У зв’язку із викладеним,
ПРОШУ:1. Вжити необхідних заходів щодо притягнення працівників ПАТ «Харківміськгаз», відповідальних за проведенням повірки лічильника протягом міжповірочного інтервалу до відповідальності.2. Надіслати відповідь з результатами вжитих заходів на адресу: …у встановлений Законом України «Про звернення громадян» строк.
00.00.18 І.О. Петров
РІшення суду - https://zakononline.com.ua/court-decisions/show/84...