Задайте питання юристу

835 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Нерухомість, 01 листопада 2021, питання №50616 150₴

Забудовник продає котедж за містом який побудований на землі, призначення якої САДІВНИЦТВО

Доброго дня.
У процесі пошуку нерухомості для проживання , стикнулись із забудовником ( м.Бориспіль) який пропонує дуже вигідні ціни на нерухомість, проте даний котедж пропонують на землі, яка призначена під садівництво.
Відповідно пропонують купувати право власності на землю, а потім змінювати призначення будинку із садового будинку- на житловий.
1. Чи законно це зі сторони забудовника?
2. При купівлі такого житла, які можуть виникнути труднощі із зміною цільового призначення?
3. Яка процедура зміни призначення будинку із садового на житловий ?

Відповіді юристів (6)

    Мєньков Андрій Васильович
    26.7%

    Доброго дня Таїсія!

    Порушені Вами питання регулюються, зокрема ПОРЯДКОМ переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/321-2015-%D0%B...

    Порядком передбачено, що переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки здійснюється безоплатно органами місцевого самоврядування села, селища, міста, з якими відповідні дачні поселення та садівничі товариства пов’язані адміністративно або територіально.

    3. Для переведення дачного чи садового будинку у жилий будинок громадянин, який є його власником, або уповноважена ним особа (далі - власник) подає до виконавчого органу сільської (селищної, міської) ради, а у разі, коли в сільській раді виконавчий орган не утворено, - сільському голові (далі - уповноважений орган) у паперовій формі особисто (у тому числі через центри надання адміністративних послуг) чи надсилає рекомендованим листом з описом вкладення або в електронній формі через електронний кабінет користувача Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва або іншу державну інформаційну систему, інтегровану з електронним кабінетом власника, заяву за формою згідно з додатком, до якої додаються:

    копія документа, що підтверджує право власності на дачний чи садовий будинок, засвідчена в установленому порядку (крім випадку, коли право власності на такий будинок зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно);

    письмова згода співвласників (за наявності) на переведення такого будинку в жилий;

    звіт про проведення технічного огляду дачного чи садового будинку з висновком про його відповідність державним будівельним нормам, підписаний виконавцем окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, створений виключно з використанням Реєстру будівельної діяльності у формі електронного документа з присвоєнням реєстраційного номера.

    Звіт про проведення технічного огляду дачного чи садового будинку містить відомості, передбачені Порядком ведення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23 червня 2021 р. № 681 “Деякі питання забезпечення функціонування Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва” (Офіційний вісник України, 2021 р., № 55, ст. 3401).

    Технічний огляд дачного чи садового будинку проводиться з метою визначення відповідності фактичного стану садового або дачного будинку новому функціональному призначенню та надання в разі потреби рекомендацій щодо усунення виявлених недоліків без застосування обладнання для визначення характеристик конструкцій та виконання вишукувальних робіт на підставі укладеного договору суб’єктом господарювання, у якого працює один або більше виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, які пройшли професійну атестацію згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554 “Деякі питання професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури”

    За результатами розгляду заяви та доданих до неї документів уповноважений орган протягом місяця з дня їх надходження приймає рішення про переведення дачного чи садового будинку у жилий будинок або про відмову в такому переведенні.

    Рішення створюється виключно з використанням Реєстру будівельної діяльності у формі електронного документа з присвоєнням реєстраційного номера та накладенням кваліфікованого електронного підпису керівника уповноваженого органу.

    Прийняття рішення про відмову в переведенні дачного чи садового будинку у жилий будинок допускається за наявності хоча б однієї з таких підстав:

    неподання документів, зазначених у пункті 3 цього Порядку;

    виявлення в поданих документах недостовірних відомостей;

    встановлення відсутності у дачному чи садовому будинку діючої протягом року системи опалення для забезпечення експлуатації будинку та/або її невідповідність державним будівельним нормам, що встановлюють вимоги до опалення, вентиляції та кондиціонування;

    встановлення наявності у дачному чи садовому будинку деформацій, що можуть призвести до втрати несучої здатності конструкцій та руйнування будинку, за оцінкою механічного опору та стійкості несучих конструкцій.

    Гончаренко Константин
    20%
    Гончаренко Константин 2 роки тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Доброго дня!

    По Вашому питанню повідомляю наступне:

    За нормою статті 19 Земельного кодексу України всі землі України за основним цільовим призначенням поділяються на певні категорії.

    Відповідно до статті 1 Закону України «Про землеустрій» цільове призначення земельної ділянки – використання земельної ділянки за призначенням, визначеним на підставі документації із землеустрою у встановленому законодавством порядку.

    За нормами частини 1 статті 90, частини 1 статті 96 Земельного кодексу України, статті 35 Закону України «Про охорону земель» власники і землекористувачі, в тому числі орендарі, земельних ділянок при здійсненні господарської діяльності зобов’язані забезпечувати використання земельних ділянок за цільовим призначенням.

    Види цільового призначення земель визначено Класифікацією видів цільового призначення земель (далі – Класифікація КВЦПЗ), затвердженою наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 № 548 та зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 за № 1011/18306.

    Відповідно до пункту 1.4. вищеназваної Класифікації КВЦПЗ визначає поділ земель на окремі види цільового призначення земель, які характеризуються власним правовим режимом, екосистемними функціями, типами забудови, типами особливо цінних об’єктів.

    За нормою частини 1 статті 20 Земельного кодексу України зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.

    Зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 Земельного кодексу України.

    Відповідно до частини 3 статті 20 Земельного кодексу України зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок.

    Зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності провадиться:

    – щодо земельних ділянок, розташованих у межах населеного пункту, – сільською, селищною, міською радою;

    – щодо земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів, – районною державною адміністрацією, а щодо земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів, що не входять до території району, або в разі якщо районна державна адміністрація не утворена, обласною державною адміністрацією.

    Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється в порядку, встановленому законом.

    Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 Земельного кодексу України.

    Орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у місячний строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, погодженого в порядку, встановленому статтею 186-1 Земельного кодексу України, приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та зміну її цільового призначення.

    Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у зміні цільового призначення земельної ділянки або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

    Відповідно до частини 5 статті 20 Земельного кодексу України види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.

    Земельні ділянки сільськогосподарського призначення використовуються їх власниками або користувачами виключно в межах вимог щодо користування землями певного виду використання, встановлених статтями 31, 33-37 Земельного кодексу України.

    Наслідки порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель визначені статтею 21 Земельного кодексу України.

    Вам необхідно звернутися до міської ради з заявою про зміну цільового призначення , отримати рішення ради , звернутись до землевпорядної організації: виготовити новий проект землеустрою на ділянку , погодити проект у сільраді , отримати рішення ради про надання в оренду, власність чи постійне користування земельної ділянки з новим цільовим призначенням.

    Фінансова складова залежить від приватної організація , яка буде робити новий проект землеустрою.

    Зміну цільового призначення землі , а також переведення будинку з садового у житловий потребуватиме погоджень з боку місцевої ради , там де він територіально знаходиться

    взагалі у вас виникне значна кількість паперової роботи з погодження всіх єтапів користування майном з органами МС

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Рибінцев Сергій Сергійович
    26.7%
    Рибінцев Сергій Сергійович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 15 років досвіду

    Доброго дня!

    1. Не законно, тому і ціни такі привабливі.

    2. В цілому нерухомість вам не оформлять без зміни цільового призначення. Тому певно йде мова про оплату коштів, а далі -укалдення угоди після того, яки ви "пройдете шлях зміни цільового призначення".

    3. Не можна сказати, що не можливо, але не зовсім легко. Знову ж таки з залученням місцевого органу влади по такій зміні. Кадастровий номер певно є? Право власності у забудовника?

    Телефонуйте.

    Карпенко Андрей Владимирович
    Карпенко Андрей Владимирович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду

    Добрый день!

    1. Садоводство, как вид целевого назначения земельного участка, входит в категорию земель сельскохозяйственного назначения.

    Нормативно возможность и право на получение земельного участка для ведения садоводства предусмотрены ч. 6 ст. 118 Земельного кодекса Украины. Максимальная площадь земельного участка для ведения садоводства при бесплатной передаче определена ст. 121 Земельного кодекса Украины и составляет 0,12 га ( 12 соток).

    Вам необходимо будет изменить целевое назначение земельного участка с садоводства на целевое назначение для строительства и обслуживания жилого дома, хозяйственных зданий и сооружений.

    На сегодняшний день разрешение на изменение целевого назначения уже не нужно. Для первого шага собственнику необходимо составить нотариально заверенное заявление на изменение целевого назначения земельного участка. Именно это заявление и будет основанием для разработки проекта землеустройства по изменению целевого назначения земли в следующем шаге.

    Для разработки проекта землеустройства об изменении целевого назначения необходимо обратиться в землеустроительную организацию, которая имеет в своем штате сертифицированных инженеров-землеустроителей, и заключить соответствующий договор на разработку землеустроительной документации (проект землеустройства по изменению целевого назначения земельного участка).

    Необходимо также понимать, что наличие утвержденного плана зонирования территории или детального плана территории является обязательным в ходе утверждения проекта изменения целевого назначения.

    Выяснить, были ли утверждены такие документы по вашей местности, можно в горсовете (сельсовете, поселковом совете, центре объединенной территориальной общины). Требования об обязательном наличии плана зонирования или детального плана территории установлены ст. 24 Закона Украины "О регулировании градостроительной деятельности".

    После разработки, проект землеустройства по изменению целевого назначения земельного участка передается на утверждение в орган местного самоуправления (поселкового, сельского, городского совета народных депутатов, центр объединенной территориальной общины). Орган местного самоуправления на очередной сессии принимает решение об утверждении или об отказе в утверждении проекта землеустройства. Отказ в утверждении проекта землеустройства может быть обжалован в судебном порядке.

    2. Согласно п 14.1.129 п. 14.1 ст. 14 Налогового кодекса (НКУ) объекты жилой недвижимости – здания, отнесенные в соответствии с законодательством к жилому фонду, дачные и садовые дома.По типу объекта жилой недвижимости действующее законодательство отличает:– жилой дом – здание капитального типа, построенное с соблюдением требований, установленных законом, другими нормативно-правовыми актами, и предназначенное для постоянного в нем проживания;

    – садовый дом – дом для летнего (сезонного) использования, который в вопросах нормирования площади застройки, внешних конструкций и инженерного оборудования не отвечает нормативам, установленным для жилых домов;– дачный дом – жилой дом для использования на протяжении года с целью загородного отдыха.Итак, садовый дом не является жилым, поскольку предназначен для сезонного использования, а дачный хотя и признается жилым, но потому, что используется для отдыха, не включается в жилищный фонд.В связи с использованием садовых и дачных домов для постоянного проживания, актуальным является вопрос перевода таких домов к категории жилых.

    Механизм перевода регулируется Порядком перевода дачных и садовых домов, соответствующих государственным строительным нормам, в жилые дома, утвержденным постановлением Кабинета Министров Украины от 29 апреля 2015 № 321.Перевод в жилые дома осуществляется бесплатно органами местного самоуправления села, поселка, города, с которыми соответствующие дачные поселения и садоводческие общества связаны административно или территориально.

    Владелец дачи (садового дома) подает в исполнительный орган совета:

    – заявление по установленной форме;– копию нотариально заверенного документа о праве собственности на дачный или садовый дом;– письменное согласие совладельцев (если таковые имеются) на перевод такого дома в жилой;– отчет о проведении технического осмотра дачного или садового дома с заключением о его соответствие государственным строительным нормам по установленной форме.

    Кабинет Министров на заседании 18 августа принял изменения в порядок перевода дачных и садовых домов, которые соответствуют государственным строительным нормам, в жилые дома; теперь необходимые документы можно подать в электронной форме.

    Теперь подать заявление о переводе садовых или дачных домов в жилые дома можно лично или заказным письмом с описью вложения (в частности, через центры предоставления административных услуг), или в электронной форме через электронный кабинет или другую государственную информационную систему, интегрированную с электронным кабинетом, пользователем которой является владелец.

    Кроме того, решение о переводе или об отказе будет создаваться исключительно с использованием Реестра строительной деятельности как электронный документ. Этот документ будет иметь регистрационный номер и его будет подписывать руководитель исполнительного органа сельского (поселкового, городского) совета.

    Если в сельсовете исполнительный орган не создан, то документ подписывает сельский голова с наложением квалифицированной электронной подписи.

    Отчет о проведении технического осмотра дачного или садового дома с заключением о его соответствии ГСН будет создаваться исключительно с использованием Реестра строительной деятельности.

    После того, как исполком местного совета одобрит решение о переводе недвижимости в другой статус, владельцу нужно обратиться к госрегистратору или нотариусу для внесения соответствующих изменений в Госреестр вещных прав на недвижимое имущество.

    Адвокат Евгений Александрович
    26.7%
    Адвокат Евгений Александрович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 30 років досвіду

    Добрий вечір,Таїсія!

    Одне з найбільш частих запитань від власників садових чи дачних будинків є питання переведення садового будинку в житловий, чи дачного будинку в житловий. Дійсно, існує Порядок переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки. Тому сьогодні спробуємо розібратися, що потрібно знати в першу чергу, та які етапи потрібно пройти, щоб перевести садовий будинок в житловий чи дачний в житловий.

    Садовий будинок – будинок для літнього (сезонного) використання, в якому відсутня житлова площа, а є основна та допоміжна.Дачний будинок – житловий будинок для використання протягом року з метою позаміського відпочинку.Житловий будинок – будівля капітального типу, споруджена з дотриманням вимог, встановлених законами, іншими нормативно-правовими актами та нормативними документами, і призначена для постійного у ній проживання.

    Перед тим, як займатися питанням переведення нежитлової нерухомості в житлову, варто дізнатися позицію місцевого органу самоврядування (сільська, селищна, міська рада). Якщо вони підтвердять, що такі дії і процедура можливі, тоді можете розпочинати збір всіх документів. В іншому разі, якщо таке переведення не можливе, потрібно знати обґрунтовану причину відмови.

    ДОКУМЕНТИ НЕОБХІДНО ПОДАТИ, ЩОБ ПЕРЕВЕСТИ САДОВИЙ/ДАЧНИЙ БУДИНОК В ЖИТЛОВИЙ:

    1. Копія паспорта та ІПН власників;
    2. Копія документів про право власності на будинок, засвідчені в установленому порядку;
    3. Письмова згода співвласників (за наявності) на переведення будинку в жилий;
    4. Копія технічного паспорту на будинок;
    5. Звіт про проведення технічного огляду дачного чи садового будинку з висновком про його відповідність державним будівельним нормам.

    Після розгляду заяви та всіх документів, орган місцевого самоврядування протягом 30 днів з дня їх надходження має прийняти рішення про переведення садового будинку чи дачного будинку у житловий будинок або про відмову в таких діях.

    Згідно із змінами рішення компетентного органу про переведення дачних і садових будинків у житлові без внесення відповідних змін до Реєстру вважатиметься достатньою підставою для використання цих будинків як житла, у тому числі для реєстрації місця проживання. Тобто, після отримання позитивного рішення про можливість переведення, не потрібно звертатися до реєстратора (нотаріуса) для зміни інформації в електронному реєстрі нерухомості.

    Савченко Олександр
    Савченко Олександр 2 роки тому

    Юрист, м. Чернігів, 9 років досвіду

    Доброго дня, Таїсія!

    Для здійснення будь-я кого будівництва першочерговим є відведення земельної ділянки з цією метою. Насамперед, перевірці підлягає наявність прав у замовника будівництва на земельну ділянку та її цільове призначення. Земельна ділянка може перебувати у власності, постійному користуванні чи бути орендованою. Незалежно від права, яке належить замовнику будівництва на земельну ділянку, потрібно перевірити її цільове призначення та вид використання, який повинен відповідати об’єкту будівництва (наприклад, для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку). Зокрема, насторожити має відсутність у цільовому призначенні слів «будівництво» чи «реконструкція», а також передача земельної ділянки для будівництва іншого об’єкта (наприклад, офісно-розважального центра, хоча фактично відбувається спорудження багатоквартирного житлового будинку).

    Перевірку основних параметрів земельної ділянки (таких як цільове призначення, площа, кадастровий номер, місце розташування, відомості про суб’єктів речових прав на земельну ділянку) можна здійснити за допомогою ресурсу Публічна кадастрова карта України в режимі он-лайн доступу.

    Під час проведення поглибленого юридичного аудиту перевірці підлягає вся «історія» формування та відведення земельної ділянки: чи не було вилучено земельну ділянку без згоди поперед нього землекористувача, чи не було незаконно передано ділянку без проведення земельних торгів, чи було розроблено та погоджено проект землеустрою відповідно до чинного законодавства та інші процедурні питання. Наявність порушень законодавства на будь-якому етапі відведення земельної ділянки може призвести до визнання недійсним правовстановлюючого документа, а також до втрати замовником будівництва прав на земельну ділянку, що не дозволить ввести об’єкт в експлуатацію та завершити будівництво або значно його ускладнить.

    Об'єкти, побудовані з порушеннями земельного законодавства, здаються в експлуатацію за рішенням суду або за «договором» з інспектором. Але це пов'язано зі збільшенням термінів здачі, блокуванням майданчиків активістами, додатковими корупційними витратами – тобто чинниками, які знижують надійність будкомпанії.

    Раджу подати в ДАБІ запит на інформацію, щоб точно дізнатися чи можливо буде ввести в експлатацію житловий об'єкт, збудований на землі, яка призначена під садівництво.

    Адже, згідно пункту 3 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 461, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів здійснюється відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю.

    Надати відповідь повинні не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання вашого запиту (згідно ст. 20 ЗУ "Про доступ до публічної інформації "Про доступ до публічної інформації").

    Контакти ДАБІ - https://dabi.gov.ua/gromadska-pryjmalnya/dostup-do...

    Адже, цільове призначення земельної ділянки – це її використання за тим призначенням, яке визначене на підставі відповідної технічної документації із землеустрою та чинного законодавства. Поняття «цільове призначення земельної ділянки» нерозривно пов’язане з поняттям «категорія земель». Так, у ст. 19 Земельного кодексу України передбачено, що землі України за основним цільовим призначенням поділяються на категорії. Отже, категорія – це основне цільове призначення кожної земельної ділянки. Всього на сьогодні існує дев’ять категорій земель:

    1. сільськогосподарського призначення (глава 5 Земельного кодексу України);
    2. житлової та громадської забудови (глава 6 Земельного кодексу України);
    3. природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення (глава 7 Земельного кодексу України);
    4. оздоровчого призначення (глава 8 Земельного кодексу України);
    5. рекреаційного призначення (глава 9 Земельного кодексу України);
    6. історико-культурного призначення (глава 10 Земельного кодексу України);
    7. лісогосподарського призначення (глава 11 Земельного кодексу України);
    8. водного фонду (глава 12 Земельного кодексу України);
    9. промисловості, транспорту, зв’язку, енергетики, оборони та іншого призначення (глава 13 Земельного кодексу України).

    Ознайомтесь - Наказ Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 жовтня 2010 року № 548 "Про затвердження Класифікації видів цільового призначення земель"

    Корисна інформація - https://azuz.org.ua/press/shho-robyty-yakshho-nami...

    Якщо буде потрібна допомога, звертайтеся через контакти в моєму профілі або через Звернутися біля фото.

    Всього доброго!

    Щасти Вам!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України