Задайте питання юристу

835 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Автомобільне право, 20 квітня 2022, питання №62493 250₴

Ст130 керування у не тверезому стані

Доброго дня сталась дуже не гарна ситуація 18.04.22
Зупинили працівники поліції та запропонували пройти тест на алкогольне сп‘яніня пройшовши тест на драгері показало 2.10проміле склали протокол по статі 130 та затримали авто на штраф майданчик виписали мені тим часовї права таке ще питання цікавить сказали протягом трьох днів можливо повернуть скажіть вони мені зателефонують чи як мене повідомлять? І чи взагалі відать назад автомобіль?

Відповіді юристів (10)

    Пользователь не активен
    Пользователь не активен 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ

    Доброго дня сталась дуже не гарна ситуація 18.04.22

    Зупинили працівники поліції та запропонували пройти тест на алкогольне сп‘яніня пройшовши тест на драгері показало 2.10проміле склали протокол по статі 130 та затримали авто на штраф майданчик виписали мені тим часовї права таке ще питання цікавить сказали протягом трьох днів можливо повернуть скажіть вони мені зателефонують чи як мене повідомлять? І чи взагалі відать назад автомобіль?

    Доброго вечора, по факту, беріть та їдьте завтра на штраф майданчик забирати транспортний засіб, бо за кожен день перебування на ньому, з вас візьмуть кругленьку суму грошей, після чого поїдьте до суду, ознайомтесь з матеріалом, що поліція передасть туди, та зробіть копію запису з камер поліцейських, це потрібно адвокату для вивчення можливості звільнити вас від відповідальності, окільки як вам мабуть відомо, що це штраф 17000 грн. та рік позбавлення права керування транспортним засобом.

    Із особистой практики по клієнтам скажу, що виграти можно досить часто, оскільки поліція допускає дуже багато порушень при складанні адміністративного матеріалу.

    Гончаренко Константин
    20%
    Гончаренко Константин 2 роки тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Доброго дня!

    По Вашому питанню повідомляю наступне:

    Позбавити права керування та прийняти рішення , щодо обмеження прав водіння може виключно суд своїм рішенням , тому вам необхідно очікувати рішення суду остаточне.

    Також повідомте письмово вашу страхову компанію про настання страхового випадку ДТП. (долучивши документи , що підтверджують отримання збитків, та копію протоколу з місця аварії.)

    на тих водіїв, які керують транспортом напідпитку, складають «адміністративні протоколи за за ч.1 ст.130 (Керування у стані сп’яніння) КУпАП».

    Це позбавлення водійського посвідчення на рік і штраф у 17 - ть тисячі гривень.

    Постанову інспектора можна оскаржити , якщо є докази, що вона складена з порушеннями , або обставини не були досліджені в повному обсязі.

    Справа буде передана до суду і вже там необхідно навести аргументи щодо необгрунтованості змісту постанови та просити суд визнати її такою , що не підлягає виконанню.

    Наявність інвалідності не надає переваг особі порушника.

    Повернути авто можливо лише пысля рышення суду.

    ---

    У вас є 10-ть днів на сплату, після чого матеріали будуть передані до суду.(якщо ви не згодні) штрафи відображаються у додатку ДІЯ Вам необхідно звернутися з письмовою заявою на ім я начальника УПП, в якій зазначити, що Інспектором поліції було порушено процедуру оформлення адмін. матеріалів, щодо Вас та просити надати матеріали справи для ознайомлення , якщо копію постанови та матеріали були надіслані Вам поштою, вкажіть у заяві , що Ви не згодні з постановою та будете оскаржувати її до суду, адже вона не є вмотивованою. Зазвичай такі заяви керівництво поліції розглядає формально тому , аналогічну заяві з Вашими аргументами та матеріалами направте до місцевої прокуратури , але спочатку треба витребувати адмін. матеріали по справі та виконавчий лист отримати, далі подаєте позовну заяву до суду " про скасування адмін стягнення у вигляді штрафу. Відповідачем, по справі повинен виступати поліцейський УПП , який виписав Вам постанову , його дані зазначені у постанові, поряд з цим подаєте суду на канцелярію , окрему заяву про скасування судового наказу та закриття виконавчого провадження у зв язку з необгрунтованістю. До позовної заяви додаєте: 1. Оригінал постанови на 1 арк; 2. Копія паспорту громадянина України на 3 арк. 3. Копія полісу на 1 арк.; 4. Копія адміністративного позову з додатками на 3 арк. 5. Квитанція про сплату судового збору 1 арк --- Після отримання виклику до суду шляхом поштового вручення повідомлення. (через 10-ть днів) у разі не сплати. Необхідно прибути на засідання разом з письмовими поясненнями подій та доказами письмовими від свідків , відео -фіксацію подій з вашого боку на флешці подати суду всі факти , що доводять ваші слова. Вам необхідно звернутися до суду з заявою про ознайомлення з матеріалами справи Відповідно до вимог статті 294 Кодексу України про адміністративні правопорушення. До канцеляріі суду. В подальшому у разі незгоди з рішенням суду, скласти та подати апеляційну скаргу обгрунтувавши обставини та додавши необхідні докази. У Вас є 30 -ть днів на оскарження рішення суду. та 10 -ть днів з моменту відкриття провадження на написання відзиву на позовну заяву. Суд буде повідомляти Вас поштою та надішле документи по справі. слідкувати за стадіями процесу можна на сайті Судової влади України https://court.gov.ua/fair/ вказавши номер справи У Вашому випадку згідно Кодексу адміністративного судочинства є підстави для скасування рішення суду вони такі: Підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є:... неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права... Порушення норм процесуального права є обов’язковою підставою для скасування судового рішення та ухвалення нового рішення . Враховуючи сказане перспективи позитивного оскарження для вас є. --- Рекомендую звернутися за допомогою до регіонального адвоката системи надання безоплатної вторинної правової допомоги для оперативного напрацювання правової позиції по кримінальній справі та здійснення представництва неповнолітньої особи( дитини) Це такі види правових послуг :0 800 213 103 • 1) особи, які перебувають під юрисдикцією України, якщо їхній середньомісячний дохід не перевищує двох розмірів прожиткового мінімуму, розрахованого та затвердженого відповідно до закону для осіб, які належать до основних соціальних і демографічних груп населення, а також особи з інвалідністю, які отримують пенсію або допомогу, що призначається замість пенсії, у розмірі, що не перевищує двох прожиткових мінімумів для непрацездатних осіб – на всі види правових послуг, передбачених частиною другою статті 13 цього Закону;захист; • здійснення представництва інтересів осіб у судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, перед іншими особами; • складення документів процесуального характеру. Право на безоплатну вторинну правову допомогу мають категорії осіб, які визначені Законом України «Про безоплатну правову допомогу» та іншими законами України. Право на безоплатну вторинну правову допомогу згідно з цим Законом та іншими законами України мають такі категорії осіб: 2) діти, у тому числі діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, діти, які перебувають у складних життєвих обставинах, діти, які постраждали внаслідок воєнних дій чи збройного конфлікту; 2-1) внутрішньо переміщені особи; 2-2) громадяни України, які звернулися із заявою про взяття їх на облік як внутрішньо переміщених осіб; 3) особи, до яких застосовано адміністративне затримання; 4) особи, до яких застосовано адміністративний арешт; 5) особи, які відповідно до положень кримінального процесуального законодавства вважаються затриманими; 6) особи, стосовно яких обрано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою; 7) особи, у кримінальних провадженнях стосовно яких відповідно до положень Кримінального процесуального кодексу України захисник залучається слідчим, прокурором, слідчим суддею чи судом для здійснення захисту за призначенням або проведення окремої процесуальної дії, а також особи, засуджені до покарання у вигляді позбавлення волі, тримання в дисциплінарному батальйоні військовослужбовців або обмеження волі; 8) особи, на яких поширюється дія Закону України “Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту”; 9) ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, особи, які мають особливі заслуги та особливі трудові заслуги перед Батьківщиною, особи, які належать до числа жертв нацистських переслідувань; 9-1) особи, які перебувають під юрисдикцією України і звернулися для отримання статусу особи, на яку поширюється дія Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”; 10) особи, щодо яких суд розглядає справу про обмеження цивільної дієздатності фізичної особи, визнання фізичної особи недієздатною та поновлення цивільної дієздатності фізичної особи; 11) особи, щодо яких суд розглядає справу про надання психіатричної допомоги в примусовому порядку; 12) особи, реабілітовані відповідно до законодавства України; 13) особи, які постраждали від домашнього насильства або насильства за ознакою статі; 2. Право на безоплатну вторинну правову допомогу мають громадяни держав, з якими Україна уклала відповідні міжнародні договори про правову допомогу, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, а також іноземці та особи без громадянства відповідно до міжнародних договорів, учасником яких є Україна, якщо такі договори зобов’язують держав-учасниць надавати певним категоріям осіб безоплатну правову допомогу. 3. Суб’єкти права на безоплатну вторинну правову допомогу, визначені пунктами 1, 2-1, 2-2, 8, 9, 12, 13 частини першої цієї статті, мають право на отримання такої допомоги не більше шести разів протягом бюджетного року та не більше ніж за шістьома дорученнями/наказами про надання безоплатної вторинної правової допомоги, виданими центрами з надання безоплатної вторинної правової допомоги, одночасно. Належність до однієї із перелічених категорій осіб слід підтвердити відповідними документами. Безкоштовно адвокат має прибути у термін 3 -х годин з моменту затримання та повідомлення на гарячу лінію Я описав всі можливі розвитки подій - ви можете , або самостійно звернутися до суду з відповідями поліції та іншими доказами , або дочекатися поки матеріали передадуть до суду та викличуть вас повісткою, за цей час ви підготуєте докази для суду .

    Всі документи зберігаєте листування проводите письмово для доказів у суді.

    Наразі процесуальні строки призупинено у зв язку з воєнним станом у державі , суди призупинили діяльність до завершення воєнногоо станну , розгляд проводиться лише невідкладних справ, переважно у дистанційному форматі ЧЕРЕЗ СИСТЕМУ ЕЛЕКТРОННИЙ СУД https://www.kmu.gov.ua/service/elektronnij-sud

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Адвокат Евгений Александрович
    20%
    Адвокат Евгений Александрович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 30 років досвіду

    Здравствуйте, Артём!

    ВАМ ГРОЗИТ АДМИНИСТРАТИВНАЯ ОТВЕТСТВЕННОСТЬ ПО СТ.130 КУОАП:

    Кодекс України про адміністративні правопорушення:

    Кодекс України про адміністра... | від 07.12.1984 № 8073-X (rada.gov.ua)

    "Стаття 130. Керування транспортними засобами або суднами особами, які перебувають у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції

    Керування транспортними засобами особами в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, а також передача керування транспортним засобом особі, яка перебуває в стані такого сп’яніння чи під впливом таких лікарських препаратів, а так само відмова особи, яка керує транспортним засобом, від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, -

    тягнуть за собою накладення штрафу на водіїв у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права керування транспортними засобами на строк один рік і на інших осіб - накладення штрафу в розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. ...".

    ВАМ ГРОЗИТ ШТРАФ В СУММЕ 17000 ГРН. И ЛИШЕНИЕ ПРАВА УПРАВЛЕНИЯ ТРАНСПОРТНІМ СРЕДСТВОМ СРОКОМ НА 1 ГОД.

    РЕШЕНИЕ ПРИНИМАЕТ СУД, НА ОСНОВАНИИ ПРОТОКОЛА И МАТЕРИАЛОВ, СОСТАВЛЕННЫХ СОТРУДНИКАМИ ПОЛИЦИИ.

    ЕСЛИ ОНИ ДОПУСТИЛИ НАРУШЕНИЯ ЗАКОНА, ФАЛЬСИФИКАЦИЮ (ПОДДЕЛКУ), У ВАС ЕСТЬ ДОКАЗАТЕЛЬСТВА ИХ НЕЗАКОННЫХ ДЕЙСТВИЙ, ВЫ МОЖЕТЕ ПРЕДОСТАВИТЬ ИХ В СУД, ЧТО МОЖЕТ ВАМ ПОМОЧЬ.

    ЦЕЛЬ - ЭТО ЗАКРЫТИЕ ДЕЛА В ОТНОШЕНИИ ВАС, ЛУЧШЕ ЗА ОТСУТСИВЕМ СОСТАВА АДМИНИСТРАТИВНОГО ПРАВОНАРУШЕНИЯ.

    Кодекс України про адміністративні правопорушення:

    Кодекс України про адміністра... | від 07.12.1984 № 8073-X (rada.gov.ua)

    "Стаття 247. Обставини, що виключають провадження в справі про адміністративне правопорушення

    Провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин:

    1) відсутність події і складу адміністративного правопорушення;

    2) недосягнення особою на момент вчинення адміністративного правопорушення шістнадцятирічного віку;

    3) неосудність особи, яка вчинила протиправну дію чи бездіяльність;

    4) вчинення дії особою в стані крайньої необхідності або необхідної оборони;

    5) видання акта амністії, якщо він усуває застосування адміністративного стягнення;

    6) скасування акта, який встановлює адміністративну відповідальність;

    7) закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу;

    8) наявність по тому самому факту щодо особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, постанови компетентного органу (посадової особи) про накладення адміністративного стягнення, або нескасованої постанови про закриття справи про адміністративне правопорушення, а також повідомлення про підозру особі у кримінальному провадженні по даному факту;

    9) смерть особи, щодо якої було розпочато провадження в справі".

    О ДОКАЗАТЕЛЬСТВАХ ЗДЕСЬ:

    Кодекс України про адміністративні правопорушення:

    Кодекс України про адміністра... | від 07.12.1984 № 8073-X (rada.gov.ua)

    "Стаття 251. Докази

    Доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі або в режимі фотозйомки (відеозапису), які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, безпеки на автомобільному транспорті та паркування транспортних засобів, актом огляду та тимчасового затримання транспортного засобу, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

    Обов’язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 цього Кодексу".

    УДОСТОВЕРЕНИЕ ВОДИТЕЛЯ (ПРАВА), ВАМ МОГУТ ВЕРНУТЬ ТОЛЬКО ЧЕРЕЗ 1 ГОД ИЛИ ПОСЛЕ РАССМОТЕРЕНИЯ ДЕЛА СУДОМ, ЕСТЬ НЕПРАВДОЙ СО СТОРОНЫ СОТРУДНИКОВ ПОЛИЦИИ ТО, ЧТО ОНИ СКАЗАЛИ, ЧТО: "ВАМ ИХ ОТДАДУТ НА ПРОТЯЖЕНИИ 3 ДНЕЙ".

    АВТОМОБИЛЬ МОЖЕТЕ ЗАБРАТЬ, ПОДАВ ЗАЯВЛЕНИЕ О ВОЗВРАТЕ АВТОМОБИЛЯ НА ИМЯ НАЧАЛЬНИКА МЕСТНОГО УПРАВЛЕНИЯ (ОТДЕЛА) ГУ НАЦИОНАЛЬНОЙ ПОЛИЦИИ В ОБЛАСТИ (МОГУТ УДЕРЖИВАТЬ НЕ БОЛЕЕ 3 ДНЕЙ):

    Кодекс України про адміністративні правопорушення:

    Кодекс України про адміністра... | від 07.12.1984 № 8073-X (rada.gov.ua)

    "Стаття 266. Відсторонення осіб від керування транспортними засобами, морськими, річковими, малими, спортивними суднами або водними мотоциклами та огляд на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції

    Особи, які керують транспортними засобами, морськими, річковими, малими, спортивними суднами або водними мотоциклами і щодо яких є підстави вважати, що вони перебувають у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, підлягають відстороненню від керування цими транспортними засобами, морськими, річковими, малими, спортивними суднами або водними мотоциклами та оглядові на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції.

    Огляд особи, яка керувала транспортним засобом, морським, річковим, малим, спортивним судном або водним мотоциклом, на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, проводиться поліцейським з використанням спеціальних технічних засобів. Під час проведення огляду осіб поліцейський застосовує технічні засоби відеозапису, а в разі неможливості застосування таких засобів огляд проводиться у присутності двох свідків. Матеріали відеозапису обов’язково долучаються до протоколу про адміністративне правопорушення.

    У разі незгоди особи, яка керувала транспортним засобом, морським, річковим, малим, спортивним судном або водним мотоциклом, на проведення огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують його увагу та швидкість реакції, поліцейським з використанням спеціальних технічних засобів або в разі незгоди з його результатами огляд проводиться в закладах охорони здоров’я. Перелік закладів охорони здоров’я, яким надається право проведення огляду особи на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують її увагу та швидкість реакції, затверджується управліннями охорони здоров’я місцевих державних адміністрацій. Проведення огляду осіб на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, в інших закладах забороняється.

    Огляд осіб на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, здійснюється в закладах охорони здоров’я не пізніше двох годин з моменту встановлення підстав для його здійснення. Огляд у закладі охорони здоров’я та складення висновку за результатами огляду проводиться в присутності поліцейського. Кожний випадок огляду осіб на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, у закладі охорони здоров’я реєструється в порядку, визначеному спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі охорони здоров’я.

    Огляд особи на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують її увагу та швидкість реакції, проведений з порушенням вимог цієї статті, вважається недійсним.

    Направлення особи для огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують її увагу та швидкість реакції, і проведення такого огляду здійснюються в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

    У разі відсторонення особи від керування транспортним засобом, морським, річковим, малим, спортивним судном або водним мотоциклом можливість керування цим транспортним засобом, морським, річковим, малим, спортивним судном або водним мотоциклом надається уповноваженій нею особі, яка має посвідчення водія (судноводія) відповідної категорії та може бути допущена до керування транспортним засобом, морським, річковим, малим, спортивним судном або водним мотоцикломм".

    "Стаття 265-2. Тимчасове затримання транспортних засобів працівниками уповноважених підрозділів Національної поліції

    У разі наявності підстав вважати, що водієм вчинено порушення, передбачені частинами першою, другою, третьою, четвертою, шостою і сьомою статті 121, частинами третьою, п’ятою, шостою і сьомою статті 122 (в частині порушення правил зупинки, стоянки, що створюють перешкоди дорожньому руху або загрозу безпеці руху, порушення правил зупинки чи стоянки на місцях, що позначені відповідними дорожніми знаками або дорожньою розміткою, на яких дозволено зупинку чи стоянку лише транспортних засобів, якими керують водії з інвалідністю або водії, які перевозять осіб з інвалідністю, транспортних засобів, оснащених електричними двигунами (одним чи декількома)), статтями 122-5, 124, 126, статтями 132-1, 206-1 цього Кодексу, працівник уповноваженого підрозділу, що забезпечує безпеку дорожнього руху, тимчасово затримує транспортний засіб шляхом блокування або доставляє його для зберігання на спеціальний майданчик чи стоянку, що дозволяється виключно у випадку, якщо розміщення затриманого транспортного засобу суттєво перешкоджає дорожньому руху або створює загрозу безпеці руху, або транспортний засіб розміщений на місцях, призначених для зупинки, стоянки, безоплатного паркування транспортних засобів, якими керують водії з інвалідністю або водії, які перевозять осіб з інвалідністю, призначених для зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, оснащених електричними двигунами (одним чи декількома), в тому числі за допомогою спеціального автомобіля - евакуатора. При тимчасовому затриманні транспортного засобу складається акт огляду та тимчасового затримання транспортного засобу, форма якого затверджується Кабінетом Міністрів України. У разі фіксації обставин тимчасового затримання транспортного засобу в режимі фотозйомки (відеозапису) таке затримання відбувається без присутності понятих.

    Після тимчасового затримання транспортного засобу працівник відповідного уповноваженого підрозділу Національної поліції зобов’язаний надати особі можливість повідомити про тимчасове затримання транспортного засобу та його місцезнаходження іншу особу за власним вибором і вжити заходів щодо повернення автомобіля до місця постійної дислокації, а також забороняє експлуатацію транспортного засобу до усунення несправностей, виявлених у процесі його огляду, або до демонтажу спеціальних світлових або звукових сигнальних пристроїв.

    У разі якщо розміщення затриманого транспортного засобу суттєво не перешкоджає дорожньому руху або не створює загрозу безпеці руху, крім розміщення транспортного засобу на місцях, призначених для зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, якими керують водії з інвалідністю або водії, які перевозять осіб з інвалідністю, транспортних засобів, оснащених електричними двигунами (одним чи декількома), такий транспортний засіб не може бути доставлений для зберігання на спеціальний майданчик. Випадки тимчасового затримання транспортного засобу та доставлення його для зберігання на спеціальний майданчик визначені частиною третьою статті 265-4 цього Кодексу. При тимчасовому затриманні транспортного засобу місце розташування такого транспортного засобу має бути обов’язково зафіксоване в режимі фотозйомки (відеозапису). Інформація про тимчасове затримання транспортного засобу має невідкладно передаватися на абонентський номер рухомого (мобільного) зв’язку та на адресу електронної пошти, зазначені належними користувачами або особами, за якими зареєстровані транспортні засоби, відповідно до статті 279-4 цього Кодексу. У разі заподіяння транспортному засобу шкоди при його транспортуванні та/або зберіганні завдані збитки відшкодовуються за рахунок суб’єкта господарювання, що надає такі послуги, та/або відповідного страхового відшкодування, що здійснюється за правовідносинами обов’язкового страхування цивільної відповідальності суб’єкта господарювання, що надає послуги із транспортування та/або зберігання транспортних засобів у разі їх тимчасового затримання

    Транспортний засіб може бути тимчасово затриманий на строк до вирішення справи про адміністративне правопорушення, але не більше трьох днів з моменту такого затримання.

    Після закінчення триденного строку тимчасового затримання транспортного засобу особа має право звернутися за отриманням тимчасово затриманого транспортного засобу. Таке звернення особи є обов’язковим для його виконання незалежно від стадії вирішення справи про адміністративне правопорушення.

    За подання такого звернення та повернення особі тимчасово затриманого транспортного засобу не може стягуватися плата. Повернення транспортного засобу, затриманого шляхом доставки для зберігання на спеціальний майданчик чи стоянку, відбувається невідкладно за зверненням відповідальної особи, зазначеної у частині першій статті 14-2 цього Кодексу, або особи, яка ввезла транспортний засіб на територію України, або особи, яка керувала транспортним засобом на момент вчинення правопорушення, після сплати штрафу за вчинене правопорушення та оплати вартості послуги із транспортування та/або зберігання транспортного засобу.

    Порядок тимчасового затримання працівниками уповноважених підрозділів Національної поліції транспортних засобів та їх зберігання встановлюється Кабінетом Міністрів України".

    При наличии вопросов обращайтесь через кнопку "Звернутися".

    Всего доброго!

    Промський Євгеній Сергійович
    20%
    Промський Євгеній Сергійович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 4 роки досвіду

    Вітаю!

    Для повернення слід звернутися за отриманням тимчасово затриманого транспортного засобу. Форма звернення не зазначена, тому 21.04 їдьте на штрафмайданчик та вимагайте повернення авто. Ваші права закріплені законами, зазначеними вище.

    Кодекс України про адміністративні правопорушення https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80732-10#Text

    Стаття 265-2. Тимчасове затримання транспортних засобів працівниками уповноважених підрозділів Національної поліціїТ

    Транспортний засіб може бути тимчасово затриманий на строк до вирішення справи про адміністративне правопорушення, але не більше трьох днів з моменту такого затримання.

    Після закінчення триденного строку тимчасового затримання транспортного засобу особа має право звернутися за отриманням тимчасово затриманого транспортного засобу. Таке звернення особи є обов’язковим для його виконання незалежно від стадії вирішення справи про адміністративне правопорушення.

    За подання такого звернення та повернення особі тимчасово затриманого транспортного засобу не може стягуватися плата. Повернення транспортного засобу, затриманого шляхом доставки для зберігання на спеціальний майданчик чи стоянку, відбувається невідкладно за зверненням відповідальної особи, зазначеної у частині першій статті 14-2 цього Кодексу, або особи, яка ввезла транспортний засіб на територію України, або особи, яка керувала транспортним засобом на момент вчинення правопорушення, після сплати штрафу за вчинене правопорушення та оплати вартості послуги із транспортування та/або зберігання транспортного засобу.

    Порядок тимчасового затримання працівниками уповноважених підрозділів Національної поліції транспортних засобів та їх зберігання встановлюється Кабінетом Міністрів України.

    Порядок тимчасового затримання працівниками уповноважених підрозділів Національної поліції транспортних засобів та їх зберігання https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1102-2008-%D0%...

    12. Повернення тимчасово затриманого транспортного засобу, що зберігається на спеціальному майданчику чи стоянці, здійснюється за зверненням відповідальної особи, зазначеної в частині першій статті 14-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення, особи, яка ввезла транспортний засіб на територію України, або особи, яка керувала транспортним засобом на момент вчинення правопорушення.

    Умовами повернення зазначеним особам транспортного засобу є оплата вартості послуги з транспортування та/або зберігання транспортного засобу, а в разі винесення постанови про накладення стягнення у вигляді штрафу - його сплата.

    Як тільки виникнуть питання - звертайтесь! Буду радий допомогти.

    Айвазян Юрий Климентьевич

    Вітаю, Артеме!

    Не хвилюйтесь, все буде нормально, хоча проблема є.

    Стаття 130. Керування транспортними засобами або суднами особами, які перебувають у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції

    Кодекс України про адміністративні правопорушення

    Керування транспортними засобами особами в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, а також передача керування транспортним засобом особі, яка перебуває в стані такого сп’яніння чи під впливом таких лікарських препаратів, а так само відмова особи, яка керує транспортним засобом, від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, -

    тягнуть за собою накладення штрафу на водіїв у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права керування транспортними засобами на строк один рік і на інших осіб - накладення штрафу в розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Питання адмінвідповідальності вирішується виключно в суді, куди Ви повинні з'явитись. Навряд чи хтось буде Вас викликати - зараз часи не такі. Тому Вам треба підійти в канцелярію суду самостійно та з'ясувати коли буде слухання Вашої справи.

    Статтею 257 КУпАП визначено, що протокол надсилається органу (посадовій особі), уповноваженому розглядати справу про адміністративне правопорушення. Так, згідно до статті 221 КУпАП судді районних, районних у місті, міських чи міськрайонних судів розглядають справи про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 130 КУпАП. За таких обставин, слід зазначити, що протокол після складання та підписання уповноваженою на те посадовою особо органів внутрішніх справ направляється на розгляд до суду. За загальним правилом, відповідно до статті 276 КУпАП, справа про адміністративне правопорушення розглядається за місцем його вчинення.

    Особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, не пізніш як за три доби до дня розгляду справи в суді, вручається повістка в якій зазначаються дата і місце розгляду справи (стаття 2772 КУпАП). Розгляд справи розпочинається з оголошення складу суду. Суддя оголошує, яка справа підлягає розгляду, хто притягається до адміністративної відповідальності, роз’яснює особам, які беруть участь у розгляді справи, їх права і обов’язки. Після цього оголошується протокол про адміністративне правопорушення. На засіданні заслуховуються особи, які беруть участь у розгляді справи, досліджуються докази і вирішуються клопотання. Статтею 280 КУпАП визначено певний перелік обставин, що підлягають судом з’ясуванню при розгляді справи про адміністративне правопорушення.

    Так суд при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов’язаний з’ясувати:

    - чи було вчинено адміністративне правопорушення,

    - чи винна дана особа в його вчиненні,

    - чи підлягає вона адміністративній відповідальності,

    - чи є обставини, що пом’якшують і обтяжують відповідальність,

    - чи заподіяно майнову шкоду,

    - чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з’ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

    Згідно статті 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку суд встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

    Такі дані встановлюються:

    - протоколом про адміністративне правопорушення;

    - поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків;

    - висновком експерта;

    - речовими доказами;

    - показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису;

    - актом огляду та тимчасового затримання транспортного засобу;

    - протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

    Обов’язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення (посадові особи Національної поліції).

    Згідно статті 284 КУпАП розглянувши справу про адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена статтею 130 КУпАП, суд виносить одну з таких постанов:

    1) про накладення адміністративного стягнення;

    2) про закриття справи.

    Частиною 6 статті 38 КУпАП передбачено адміністративне стягнення за вчинення правопорушень, передбачених статтею 130 цього Кодексу, може бути накладено протягом одного року з дня його вчинення. Закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 КУпАП є обставиною, що виключає провадження в справі про адміністративне правопорушення. Отже, якщо судом впродовж року з моменту складання протоколу про адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена статтею 130 КУпАП, не прийнято постанову про притягнення особи до відповідальності, провадження в справі про адміністративне правопорушення підлягає закриттю.

    Після розгляду справи та оплати штрафу Ви будете мати можливість забрати свої водійські права, написавши заяву на ім'я начальника ГУ нацполіції області, так само, як і Ваше авто. Історія звичайно неприємна, але нічого смертельного в ній не має.

    Карпенко Андрей Владимирович
    20%
    Карпенко Андрей Владимирович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду

    Вітаю!

    Під час воєнного стану порядок відповідальності за водіння транспортом у нетверезому стані залишається незмінним: водії проходять освідчення, на них патрульні складають адміністративні протоколи згідно статті 130 КУпАП. Автомобіль вилучають на арештмайданчик, а звідти, згідно з рішенням обласної військової адміністрації, його можуть конфіскувати на користь української армії.

    Звичайним покаранням за керування авто у нетверезому стані є штраф та тимчасове позбавлення прав. Конфіскація (безоплатне вилучення) зазвичай застосовується, якщо водія спіймають втретє протягом року. Стаття 130 КУпАп передбачає відповідальність як за керування авто у стані сп’яніння, так і відмову від проходження огляду, передачу керування особі у стані сп’яніння та вживання заборонених речовин після ДТП.

    Вилучення авто громадян для потреб держави допускається законом України «Про правовий режим воєнного стану». Воєнний стан запроваджений 24 лютого цього року.

    У статті 6 Закону "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" є пункт про військово-транспортний обов'язок.

    Вказується, що військово-транспортне зобов'язання вводиться з метою забезпечення потреб ЗСУ транспортними засобами від підприємств, організацій та фізичних осіб.

    Процедура вилучення вказана в постанові 1921 Кабміну:

    • Вилучати майно приватних осіб можна тільки на оплатній основі з попереднім або подальшим відшкодуванням його вартості.
    • Безоплатно можуть вилучити тільки майно, яке належить державі.
    • Рішення про вилучення може приймати тільки вище командування ЗСУ України або певні підрозділи (ст.3 Закону 389).
    • Без погодження забирати майно мають право тільки в місцях бойових дій (ст.4 Закону 4765).
    • Начальники патруля, старший вартовий, командир загону територіальної оборони та інші представники захисту України – не мають права вирішувати питання про вилучення автомобіля.
    • Реквізувати транспортний засіб можуть тільки з чітким документальним оформлення. Має бути підписано два акти встановленого зразка, в яких зазначено підставу, опис майна, розмір виплаченої компенсації (ст.7 Закону 4765).
    • Перед вилученням зобов'язані провести оцінку ринкової вартості майна. А оригінал документа передають власнику. Але розмір оцінки може бути оскаржений в суді.

    Вилучення автомобіля з порушенням вищевказаних умов – незаконно.

    Савченко Олександр
    Савченко Олександр 2 роки тому

    Юрист, м. Чернігів, 9 років досвіду

    Доброго дня, Віталій!

    Загальні підстави затримання автомобіля визначені у Кодексі України про адміністративні правопорушення, а саме у статті 265-2, яка надає таке право у випадку:

    • керування транспортним засобом у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння...;

    Транспортний засіб може бути тимчасово затриманий на строк до вирішення справи про адміністративне правопорушення, але не більше трьох днів з моменту такого затримання.

    Повернення тимчасово затриманого транспортного засобу, який зберігається на спеціальному майданчику чи стоянці, здійснюється за письмовим зверненням його водія, власника (співвласника) за умови оплати ним витрат, пов’язаних з транспортуванням та зберіганням такого транспортного засобу, та пред’явлення відповідної постанови у справі про адміністративне правопорушення або протоколу про адміністративне правопорушення у разі їх складення.

    Наказом Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства економіного розвитку і торгівлі України, Міністерства фінансів України від 10 жовтня 2013 року № 967/1218/869 "Про затвердження розмірів плат за транспортування і зберігання тимчасово затриманих транспортних засобів на спеціальних майданчиках (стоянках)" встановлені розміри плат за транспортування і зберігання тимчасово затриманих транспортних засобів на спеціальних майданчиках (стоянках).

    Плата за транспортування на спеціальний майданчик (стоянку) залежить від маси автомобіля:

    ♦ до 2000 кг - 600 грн.;

    ♦ від 2000 до 3000 кг - 700 грн.;

    ♦ понад 3000 кг – 850 грн.

    Розмір плати за зберігання становить 120 грн. за першу-сьому добу, включно, а за кожну наступну добу, починаючи з восьмої доби – 20 грн.

    Як дізнатись про місце зберігання автомобіля:

    Про місце зберігання тимчасово затриманого транспортного засобу поліцейський повідомляє водієві під час складання протоколу про адміністративне правопорушення або винесення постанови у справі про адміністративне правопорушення, а в разі його відсутності – до чергової частини територіального органу Національної поліції. Про тимчасове затримання транспортного засобу боржника поліцейський письмово повідомляє державному виконавцю, приватному виконавцю не пізніше наступного робочого дня з дня затримання із зазначенням місця зберігання транспортного засобу.

    (ч. 8 Порядку тимчасового затримання та зберігання транспортних засобів на спеціальних майданчиках і стоянках затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 грудня 2008 р. № 1102).

    Порядок вилучення посвідчення водія:

    1. Тимчасове вилучення посвідчення водія на транспортний засіб здійснюється уповноваженим працівником уповноваженого підрозділу поліції. Працівник уповноваженого підрозділу тимчасово вилучає посвідчення водія до набрання законної сили постановою у справі про адміністративне правопорушення, але не більше ніж на три місяці з моменту такого вилучення.

    Важливо! Тимчасове вилучення водійського посвідчення не передбачає того, що Ви будете позбавленні права керування транспортним засобом. Позбавити право керування транспортним засобом вправі лише суд.

    1. Поліцейські тимчасово вилучають посвідчення водія за наявності підстав вважати, що водієм вчинено правопорушення, передбачене КУпАП, за яке може бути накладено адміністративне стягнення у вигляді позбавлення права керування транспортним засобом.
    2. Про тимчасове вилучення посвідчення водія робиться запис у протоколі про адміністративне правопорушення.
    3. До винесення судом постанови у справі про адміністративне правопорушення та набрання нею законної сили поліцейський видає водієві тимчасовий дозвіл на право керування транспортним засобом строком до трьох місяців з дати вилучення посвідчення.
    4. У разі вчинення адміністративного правопорушення, за яке передбачено накладення адміністративного стягнення у вигляді позбавлення права керування транспортними засобами, особою, у якої посвідчення водія тимчасово вилучено за попереднє (попередні) адміністративне(і) правопорушення, тимчасовий дозвіл на право керування транспортним засобом, виданий у першому випадку, не поновлюється. У відповідних графах тимчасового дозволу на право керування транспортним засобом поліцейський робить відмітки за фактом виявленого правопорушення.
    5. Посвідчення водія вилучається до набрання законної сили постановою у справі про адміністративне правопорушення.
    6. Вилучене посвідчення водія протягом трьох днів з дати надходження постанови суду, згідно з якою особу позбавлено права керування транспортним засобом, передається до територіального органу з надання сервісних послуг МВС за місцем проживання особи з копією такої постанови для зберігання.

    Вилучене посвідчення водія передається для зберігання до відповідного територіального органу МВС.

    Якщо особа, якій уже видано тимчасовий дозвіл на право керування транспортним засобом, вчиняє повторне адміністративне правопорушення, за яке передбачено позбавлення такого права, новий дозвіл їй видається лише після закінчення строку дії попереднього, але на строк не більше трьох місяців з дати вчинення такого правопорушення

    Тимчасовий дозвіл на право керування транспортним засобом

    У тимчасовому дозволі на право керування транспортним засобом з лицьового боку перекреслюються категорії транспортних засобів, права на керування якими *водій не має, а також робляться наступні записи:

    • дата тимчасового вилучення посвідчення водія;
    • посада, прізвище поліцейського, номер його нагрудного знака;
    • дата вчинення правопорушення;
    • серія та номер протоколу про адміністративне правопорушення;
    • стаття Кодексу України про адміністративні правопорушення, за якою складено протокол про адміністративне правопорушення, санкція якої передбачає накладення адміністративного стягнення у вигляді позбавлення права керування транспортним засобом.

    Порядок повернення тимчасово вилученого посвідчення водія:

    1. За заявою водія у разі, коли суд не прийняв у тримісячний строк рішення про позбавлення водія права керування транспортним засобом або не розглянув у встановлений законом строк справу про адміністративне правопорушення.За подання такої заяви та повернення особі тимчасово вилученого посвідчення водія не може стягуватись плата. Такі звернення особи є обов’язковими для виконання незалежно від стадії вирішення справи про адміністративне правопорушення. Якщо ж особа вчинила правопорушення, передбачене ст. 130 КУпАП (Керування транспортними засобами або суднами особами, які перебувають у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції) вона вправі звернутися за продовженням строку тимчасового дозволу на право керування транспортними засобами на новий тримісячний строк. Після закінчення річного строку тимчасового вилучення посвідчення водія, у випадках, якщо судом не прийнято рішення щодо позбавлення водія права керування транспортним засобом або якщо справа про адміністративне правопорушення не розглянута в установлений законом строк, особа має право звернутися за отриманням вилученого документа.
    2. Після виконання водієм постанови суду про накладення адміністративного стягнення або подання до територіального органу Національної поліції копії постанови суду про закриття справи (крім випадків, коли справу про адміністративне правопорушення за тим самим фактом закрито у зв’язку з передачею матеріалів прокурору або органу досудового розслідування);
    3. У разі винесення судом постанови про позбавлення водія права керування транспортним засобом (крім осіб, які отримали посвідчення водія вперше) після закінчення визначеного строку позбавлення права керування транспортним засобом, проходження в установленому порядку позачергового медичного огляду щодо придатності до керування транспортним засобом та успішного складення в територіальному органі з надання сервісних послуг МВС теоретичного і практичного іспиту для отримання права на керування транспортним засобом відповідної категорії.

    Якщо виникнуть додаткові питання, звертайтеся через кнопку "Звернутися" і я відповім на них в індивідуальному порядку.

    При зверненні вказуйте свою е-пошту, по якій з Вами можна зв'язатися.

    ВСЬОГО НАЙКРАЩОГО!

    Рибінцев Сергій Сергійович
    20%
    Рибінцев Сергій Сергійович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 15 років досвіду

    Доброго дня, Віталій!

    Через три дні права не віддадуть. Вам наразі необхідно дочекатись рішення суду, за яким визначить суддя на скільки ви позбавлені права керування, чи взагалі винні за складеним протоколом та який штраф, якщо винні.

    До винесення рішення суду авто також можуть не віддати. Більш того, зверніть увагу що авто може бути вилучено на потреби ЗСУ.

    Ви заперечення в протоколі писали? Чи визнали провину?

    Звертайтесь

    Пуха Наталія ТендерОк

    Доброго Дня

    Щодо Вашого питання

    Права вам не від дадуть, очікуйте судового засідання та притягнення вас до відповідальності, та потенційно позбавлення прав на 1 рік.

    Стаття 130. Керування транспортними засобами або суднами особами, які перебувають у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції

    Керування транспортними засобами особами в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, а також передача керування транспортним засобом особі, яка перебуває в стані такого сп’яніння чи під впливом таких лікарських препаратів, а так само відмова особи, яка керує транспортним засобом, від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, -

    тягнуть за собою накладення штрафу на водіїв у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права керування транспортними засобами на строк один рік і на інших осіб - накладення штрафу в розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення будь-якого з порушень, передбачених частиною першою цієї статті, -

    тягне за собою накладення штрафу на водіїв у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права керування транспортними засобами на строк три роки та з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого або адміністративний арешт на строк десять діб з позбавленням права керування транспортними засобами на строк три роки та з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого і на інших осіб - накладення штрафу у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого або адміністративний арешт на строк десять діб з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого.

    Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яка двічі протягом року піддавалася адміністративному стягненню за керування транспортними засобами у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують її увагу та швидкість реакції, за відмову від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, -

    тягнуть за собою накладення штрафу на водіїв у розмірі трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права керування транспортними засобами на строк десять років та з конфіскацією транспортного засобу, який є у приватній власності порушника, або адміністративний арешт на строк п’ятнадцять діб з позбавленням права керування транспортними засобами на строк десять років та з конфіскацією транспортного засобу, який є у приватній власності порушника, і на інших осіб - накладення штрафу у розмірі трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією транспортного засобу, який є у приватній власності порушника, або адміністративний арешт на строк п’ятнадцять діб з конфіскацією транспортного засобу, який є у приватній власності порушника.

    Вживання особою, яка керувала транспортним засобом, після дорожньо-транспортної пригоди за її участю алкоголю, наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів, а також лікарських препаратів, виготовлених на їх основі (крім тих, що входять до офіційно затвердженого складу аптечки або призначені медичним працівником), або після того, як транспортний засіб був зупинений на вимогу поліцейського, до проведення уповноваженою особою медичного огляду з метою встановлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують його увагу та швидкість реакції, чи до прийняття рішення про звільнення від проведення такого огляду, -

    тягне за собою накладення штрафу на водіїв у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або адміністративний арешт на строк п’ятнадцять діб, з позбавленням права керування транспортними засобами на строк три роки і на інших осіб - накладення штрафу у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або адміністративний арешт на строк п’ятнадцять діб.

    Керування річковими, морськими, малими, спортивними суднами або водними мотоциклами особами в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, а так само передача керування судном особі, яка перебуває в стані такого сп’яніння чи під впливом таких лікарських препаратів, а також відмова осіб, які керують річковими, морськими, малими, спортивними суднами або водними мотоциклами, від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, -

    тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин, або адміністративний арешт на строк десять діб, з позбавленням права керування всіма видами плавучих засобів на строк від одного до трьох років.

    Дії, передбачені частиною п’ятою цієї статті, вчинені особами, які не мають права керування річковими, морськими, малими, спортивними суднами або водними мотоциклами, -

    тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або адміністративний арешт на строк від десяти до п’ятнадцяти діб.

    Вживання особою, яка керувала річковим, морським, малим, спортивним судном або водним мотоциклом, після аварійної події за її участю алкоголю, наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів, а також лікарських препаратів, виготовлених на їх основі (крім тих, що входять до офіційно затвердженого складу аптечки або призначені медичним працівником), або після того, як судно було зупинено на вимогу поліцейського або іншої уповноваженої законом посадової особи до проведення уповноваженою особою медичного огляду з метою встановлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують його увагу та швидкість реакції, чи до прийняття рішення про звільнення від проведення такого огляду -

    тягне за собою накладення штрафу на осіб, які мають право керування річковими, морськими, малими, спортивними суднами або водними мотоциклами, у розмірі однієї тисячі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права керування всіма видами плавучих засобів на строк три роки і на інших осіб - накладення штрафу у розмірі однієї тисячі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    {Стаття 130 із змінами, внесеними згідно з Указами ПВР № 316-11 від 29.05.85, № 7542-11 від 19.05.89, № 1369-12 від 29.07.91, № 1818-12 від 15.11.91; Законами № 3785-12 від 23.12.93, № 55/97-ВР від 07.02.97; в редакції Закону № 586-VI від 24.09.2008; із змінами, внесеними згідно із Законами № 693-VII від 19.11.2013, № 596-VIII від 14.07.2015, № 1446-VIII від 07.07.2016; в редакції Законів № 2617-VIII від 22.11.2018, № 1231-IX від 16.02.2021}

    Щодо авто

    Повернення транспортного засобу відбувається на підставі заяви власника (водія) автомобіля, за умови оплати вартості транспортування та зберігання транспортного засобу і пред’явлення протоколу, або постанови про адміністративне правопорушення, якщо такі складалися.

    Згідно законодавства України про воєнний час, військова адміністрація має право реквізувати будь-яке майно, будь-яке право власності для потреб оборони. Тому, незалежно від того, хто власник автомобіля, він вилучається та надається військовим для використання в теробороні.

    Право власності на даний автомобіль фізична чи юридична особа не втрачає. Після завершення військових дій, цей автомобіль буде повернутий власнику. Процедура вилучення така, як при оформленні 130-ї статті Кодексу про адміністративні правопорушення: вилучається автомобіль на штрафмайданчик, при прийнятті рішення про передачу на потреби оборони цього автомобіля – актом передачі він передається.

    Якщо фіксується особа з ознаками сп’яніння – вимірюється рівень чи на місці або в лікувальному закладі. Якщо особа не надає можливості переконатися чи вона твереза – згідно з Кодексом про адміністративні правопорушення, вона автоматично визнається такою, яка керує в нетверезому стані

    Успіхів

    Савченко Олександр
    Савченко Олександр 2 роки тому

    Юрист, м. Чернігів, 9 років досвіду

    Віталій!

    Немає закону, який дозволяє конфіскацію авто на потреби ЗСУ саме через стан спʼяніння водія. Хоча у ЗМІ зʼявилась така інформація:

    - «У нетверезих водіїв вирішили забирати авто на потреби армії»;

    - «Сів пʼяний за кермо – віддав авто армії: в Україні десятки водіїв поплатилися за їзду під градусом»;

    - «У Рівному у двох нетверезих водійок конфіскували автівки на потреби армії».

    Конфіскація – відчуження – автомобіля проходить за чітким алгоритмом.

    В умовах воєнного стану військове командування може примусово відчужити майно:

    - ст. 41 Конституції України;

    - ст. 353 ЦК України;

    - п. 4 ч. 1 ст. 8 ЗУ «Про правовий режим воєнного стану»Закон 389-VIII;

    - ст. 3 ЗУ «Про передачу, примусове відчуження або вилучення майна в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану»Закон 4765-VI.

    Порядок відчуження приватної власності для потреб ЗСУ в умовах воєнного стану:

    1) Рішення про відчуження майна військового командування ЗСУ за погодженням з державною адміністрацією. Без погодження – у місцях бойових дій за рішенням військового командування (ст. 3 Закону 389-VIII; ст. 4 Закону 4765-VI);

    2) Оцінка майна. Висновок про вартість майна складає оцінювач (ст. 8 Закону 4765-VI);

    3) Підписання акта про примусове відчуження майна. Акт підписується власником майна або представником та офіційним представником військового командування, проте присутність власника не обовʼязкова (ст. 7 Закону 4765-VI);

    4) Відшкодування вартості примусово відчуженого майна – компенсація – до підписання Акта чи після (ч. 2 ст. 353 ЦК України; ст.ст. 3, ч. 1 ст. 9 Закону 4765-VI).

    Вилучення майна без сплати суми, розумно повʼязаної з його вартістю, за загальним правилом, є непропорційним втручанням, яке не може вважатися виправданим згідно зі ст. 1 Першого протоколу до ЄКПЛ. Однак ст. 1 Першого протоколу також не гарантує права на повну компенсацію за будь-яких обставин, оскільки законні цілі суспільного інтересу можуть вимагати меншого відшкодування, ніж повної ринкової вартості відповідного майна (Lithgow and Others v. The United Kingdom, №9006/80; 9262/81; 9263/81; 9265/81; 9266/81; 9313/81; 9405/81, §122 від 08.07.1986).

    Відчуження автомобіля зі штрафмайданчика також порушує права власника. Верховний Суд у постанові від 04.11.2020, №236/3696/18 вказав:

    - відповідно до усталеної практики ЄСПЛ застосування конфіскації майна в конкретному випадку буде відповідати вимогам ст. 1 Протоколу №1 до Конвенції не просто за умови, якщо така конфіскація формально ґрунтується на вимогах закону, але й за умови, що така законна конфіскація у даній конкретній ситуації не порушує «справедливу рівновагу між вимогами загального інтересу і захисту фундаментальних прав осіб»;

    - порушення ст. 1 Протоколу №1 до Конвенції через застосування конфіскації, яка формально ґрунтувалася на положеннях національного закону, але за обставин конкретної справи визнана «неспівмірною», оскільки покладала на заявника «надмірний індивідуальний тягар», встановлено у справі «Ismayilov v. Russia».

    Якщо виникнуть додаткові питання, звертайтеся через кнопку "Звернутися" і я відповім на них в індивідуальному порядку.

    При зверненні вказуйте свою е-пошту, по якій з Вами можна зв'язатися.

    ВСЬОГО НАЙКРАЩОГО!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України