Задайте питання юристу

880 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

ІТ, телекомунікації, 05 травня 2022, питання №63631 250₴

ФОП для P2P деятельности.

Доброго времени суток!
Занимаюсь криптовалютной P2P торговлей. Все бы не плохо, но банк задаёт вопросы о массовых гривневых переводах/получений с карты на карту физическим лицам. Сейчас установил лимит в 400 000 грн в месяц. Поговорив с банком, посоветовали сделать ФОП - там нет лимитов. Вопрос
Какую группу лучше сделать для данной деятельности?
Какой КВЭД лучше всего подойдёт?

Я впервые ознакамливаюсь с данными делами, некоторые термины могут быть не понятны. Сразу извиняюсь.
Спасибо!

Відповіді юристів (8)

    Промський Євгеній Сергійович
    Промський Євгеній Сергійович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 5 років досвіду

    Добрый день!

    Регистрация одного ФЛП на упрощенной системе не рекомендую, поскольку даже ФЛП на 3 группе имеет лимит на операции 7 млн грн. в год. Возможно, вам есть смысл открывать много ФЛП, что не превышать лимитов, однако таких ФЛП должно быть очень много. Кроме того, по новому закону «Об виртуальных активах» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2074-20#Text на рынке криптовалюты могут работать только юридические лица, что говорит о скором прикрытии деятельности ФЛП в этой сфере в Украине.

    Легализировать доходы (или обойти фин. мониторинг) можно такими способами:

    1) деятельность как физического лица без регистрации ООО или ФЛП. В таком случае вы платите ежегодно 19,5% налога от полученного дохода (18% налог на доходы физических лиц + 1,5% военный сбор). Здесь вы сами решаете, что для вас доход. Вы его можете определить как ту маржу, что у вас остается после перевод.

    Минусы: вопрос фин. мониторинга никак не решается.

    2) регистрация ООО/ФЛП на общей системе налогообложения – 18 % от прибыли/дохода. Однако если ООО или ФЛП в течение года получает доход более 1 000 000,00 грн, законом установлена обязанность зарегистрироваться как плательщик налога на дбавленную стоимость, а это еще + 20 % налога (за невыполнение – штрафы, доначисление налогов).

    Плюс: можно решить вопрос с фин. мониторингом, все поступления на счет будут вашей предпринимательской деятельностью.

    Минус: высокий налог.

    3) по моему мнению, наиболее оптимальный вариант – регистрации компании за рубежом. К примеру, при регистрации компании в Эстонии налог от торговли криптовалюты равен 0%, а директору не обязательно получать заработную плату. Деньги будете получать на счет в эстонском банке, ними можно будет свободно распоряжаться в Украине.

    Для открытия компании в Эстонии рекомендую обращаться к эстонским юристам.

    КВЕД подойдёт 64.19 и 66.19.

    Так же существует лайфхак при наличии большого кредитного лимита на карте: снимаете кредитные средства, после чего пополняете кредит средствами с крипты. Вопросов у банка не будет.

    Так же рекомендую ознакомиться с законом «Об виртуальных активах» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2074-20#Text . В силу он еще не вступил, зато будут понятны правила игры на этом рынке, включая налогообложение получение разрешений, лицензий и так далее.

    При возникновении вопросов – обращайтесь! Буду рад помочь.

    Айвазян Юрій Климентійович
    20%

    Добрий день, Артеме!

    Верховна Рада 17 лютого з затвердила закон №3637 "Про віртуальні активи". Вперше Рада ухвалила його у вересні 2021 року. В ньому пропонувалося в окремих випадках визначити регулятором ринку Міністерство цифровізації. Проте президент наклав на нього вето і повернув в парламент зі своїми пропозиціями.

    Закон формує правове поле на ринку віртуальних активів, визначає його ключові визначення: правовий статус, класифікацію, права власності, а також адаптує рекомендації FATF з фінансового моніторингу ринку віртуальних активів.

    Важливо, що закон не легалізує криптовалюти як платіжний засіб. Вони також не можуть бути предметом обміну на товари, послуги, майно та роботу.

    Регуляторами цього ринку визначені Національний банк (НБУ) та Нацкомісія з регулювання цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР). Регулятори ліцензуватимуть учасників ринку – трейдерів та кріптобіржі.

    Повноцінно закон набуде чинності після внесення змін до Податкового кодексу щодо оподаткування операцій з віртуальними активами.

    З огляду на такі обставини Ви можете поки що легалізувати свої операції в будь-якому форматі, який Вам вигідний. Це може бути, наприклад фізична особа, ФОП, ТОВ та навіть акціонерне товариство. Це залежить від обсягів Ваших щомісячних операцій та їх особливостей.В той же час кінцевої відповіді на те, як буде легалізовано цей бізнес державою (наприклад, як буде відбуватися видача ліцензій НБУ чи Нацкоміссії з цінних паперів,як ці операції будуть оподатковуватись, на жаль, поки що не маємо.

    Державна податкова служба України час від часу все ж таки дає роз’яснення з цього приводу. Наприклад там кажуть, що «фізичні особи – резиденти, які отримують дохід в Україні та за кордоном, автоматично стають платниками податку на доходи ФО, а також військового збору. Базою оподаткування в цьому випадку є загальний оподатковуваний дохід – будь-який дохід, який отримав платник податку протягом звітного податкового періоду.

    Крім того, ДПС вважає, що «у разі отримання доходу від продажу кріптовалюти фізичною особою – резидентом іншій фізичній особі – резиденту, він повинен зараховуватись у загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід у вигляді іншого доходу з відповідним оподаткуванням, а якщо зазначений дохід отримується від ФО – нерезидента, то такий дохід вважається іноземним та оподатковується ПДФО та ВЗ на загальних підставах».

    В кінцевому варіанті можна взагалі не реєструвати ані ФОП, ані будь яку іншу форму підприємницької діяльності, залишаючись у формати звичайної ФО, та сплачуючи відповідно податки з власного особистого банківського рахунку на загальних підставах. Тим більше, що згідно Закону України «Про банки та банківську діяльність» (ст.ст. 60-62) Ваш особистий рахунок надійно захищений від моніторингу ДПС, завдяки поняттю «банківської таємниці». Крім того, ст. 1074 ЦК України припускає право обмеження щодо користування грошовими засобами лише у випадку рішення суду та у разі порушення правил фінансових операцій, пов’язаних з легалізацією (відмиванням) доходів, отриманих злочинним шляхом.

    ФОП же добре мати там, де отримується невеликий дохід.Правда зараз там граничні суми річного доходу помітно збільшені. Але це тільки на час надзвичайного стану.

    ТЕПЕР ПРО САМ ФОП:

    ЗАГАЛЬНА СИСТЕМА ОПОДАТКУВАННЯ ДЛЯ ФОП У МИРНИЙ ЧАС.

    Фізична особа – підприємець, який обрав загальну систему оподаткування сплачує такі податки з чистого доходу (тобто різниці між виручкою та документально підтвердженими витратами):

    податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відсотків,

    єдиний соціальний внесок (ЄСВ) за ставкою 22 відсотки, та

    військовий збір за ставкою 1,5 відсотки.

    Сукупна ефективна ставка оподаткування чистого доходу підприємця становить 34 відсотки (в силу специфічних правил розрахунку, вона дещо менша за суму ставок трьох податків).

    Крім цього, підприємець на загальній системі оподаткування має сплачувати ПДВ, але тільки після того, як сума його виручки перевищить 1 мільйон грн. за 12 місяців. До того моменту він може або не платити податок на додану вартість взагалі, або добровільно зареєструватися платником ПДВ.

    Ставка ПДВ складає 20 відсотків різниці між вартістю реалізованих товарів та послуг та вартістю товарів та послуг, придбаних у платників ПДВ. На медикаменти діє пільгова ставка 7 відсотків. На практиці сума ПДВ, яка підлягає сплаті до бюджету, обчислюється за досить складними правилами. Але доволі приблизно можна вважати, що вона дорівнює 1/6 (16,67%) суми чистого доходу (до вирахування прямих податків) та витрат на оплату праці (включаючи податки на фонд оплати праці).

    Як бачите, сукупне податкове навантаження підприємця на загальній системі оподаткування досить велике. Крім того, сам розрахунок суми податків доволі складний. Тому у багатьох випадках є сенс розглянути застосування спрощеної системи оподаткування.

    СПРОЩЕНА СИСТЕМА ОПОДАТКУВАННЯ ДЛЯ ФОП У МИРНИЙ ЧАС.

    Для ФОП існує три групи єдиного податку, ставка єдиного податку залежить від обраної групи.

    ПЕРША ГРУПА – це підприємці без найманих працівників, що здійснюють роздрібну торгівлю на ринках або надання побутових послуг населенню. Друга група єдиного податку – підприємці, що мають не більше 10 найманих працівників та займаються торгівлею, виробництвом, наданням побутових послуг населенню та платникам єдиного податку, утримують кафе та ресторани. Всі інші підприємці належать до третьої групи.

    Крім обмежень за видами діяльності та кількістю найманих працівників, існують і обмеження щодо максимальної річної суми виручки підприємців – платників єдиного податку:

    1 група – 300 тис. грн.;

    2 група – 1 млн. 500 тис. грн.;

    3 група – 5 млн. грн.

    Для ФОП 3-ї групи ставка єдиного податку встановлена у відсотках від виручки (5 відсотків), а для ФОП 1-ї та 2-ї груп – у фіксованій щомісячній сумі, що встановлюється органами місцевого самоврядування (не більше 10% прожиткового мінімуму для 1-ї групи та не більше 20% мінімальної зарплати для 2-ї групи ФОП).

    Крім єдиного податку, підприємці всіх груп сплачують ЄСВ у фіксованій сумі, що дорівнює 22 відсотка мінімальної заробітної плати (станом на 1 січня 2018 року це становить 819.06 грн. на місяць).

    Підприємці – платники єдиного податку не зобов’язані сплачувати податок на додану вартість, але ФОП 3-ї групи може добровільно зареєструватися платником ПДВ. В такому випадку він сплачуватиме єдиний податок за зменшеною ставкою (3 відсотка замість 5).

    ВИБІР СИСТЕМИ ОПОДАТКУВАННЯ ДЛЯ ФОП У МИРНИЙ ЧАС.

    Яка система оподаткування є найбільш привабливою для використання?

    На перший погляд відповідь є очевидною – спрощена система оподаткування. Але це не завжди вірно. Щоб більш-менш точно розрахувати суму податків, яку треба буде заплатити у випадку обрання тієї чи іншої системи оподаткування, необхідно знати прогнозні суми виручки та витрат, що не завжди можливо. Але для типових випадків ми можемо надати рекомендації, базуючись на знанні типових економічних показників, навіть без проведення точних розрахунків.

    Якщо ви плануєте надавати бізнес-послуги, обирайте 3 групу єдиного податку, без ПДВ (за ставкою 5 відсотків), а якщо виключно побутові послуги – то першу або другу групу, залежно від наявності найманих працівників та запланованого обсягу виручки.

    У разі здійснення роздрібної торгівлі (крім торгівлі алкоголем, тютюном, пальним, автомобілями, ювелірними виробами), обирайте 2 групу єдиного податку. Якщо ви здійснюєте роздрібну торгівлю пивом або столовими винами, ви теж можете обрати цю групу.

    Якщо ви плануєте продавати підакцизні товари (алкоголь, тютюн, автомобілі), вам доведеться здійснювати цю діяльність на загальній системі оподаткування, але якщо виручка за 12 місяців не перевищує 1 млн. грн., то вам при цьому не обов’язково реєструватися платником ПДВ.

    Якщо ви плануєте продавати ювелірні вироби, то вам буде вигідніше бути платником єдиного податку 3-ї групи (за умови, що ваша націнка складає не менше за 20 відсотків роздрібної ціни).

    Також обирайте 2 групу, якщо плануєте здійснювати виробництво товарів (крім підакцизних) у невеликих обсягах (менше 1,5 млн. грн. на рік). Якщо ж ваші обсяги перевищують цей показник (але не більше 5 млн. грн. на рік), доцільно обрати:

    єдиний податок 3-ї групи за ставкою 3 відсотки, зі сплатою ПДВ, у разі придбання сировини та матеріалів у платників ПДВ;

    єдиний податок 3-ї групи за ставкою 5 відсотків, без сплати ПДВ, у разі придбання сировини та матеріалів у неплатників ПДВ.

    У разі здійснення оптової торгівлі у обсягах більше 5 млн. грн. на рік вам доведеться обрати загальну систему оподаткування з ПДВ, але якщо виручка не перевищує цю суму, ви маєте вибір – обрати загальну систему або спрощену. В такому разі:

    Оберіть загальну систему оподаткування, якщо ваша маржа менша за 15 відсотків ціни продажу;

    Якщо вашими покупцями є неплатники ПДВ, а ваша маржа більша за 20 відсотків ціни продажу, обирайте спрощену систему за ставкою 5 відсотків (без ПДВ);

    Якщо ви придбаваєте товари у платників ПДВ та реалізуєте також платникам ПДВ, а ваша маржа більша за 20 відсотків ціни продажу, оберіть спрощену систему із сплатою ПДВ, ставка єдиного податку складатиме при цьому 3 відсотка

    ЗМІНИ ДО ПОДАТКОВОГО ЗАКОНОДАВСТВА ЩОДО СПРОЩЕНОЇ СИСТЕМИ НА ЧАС ВІЙНИ

    У зв'язку з військовою агресією рф проти України Верховною Радою України прийнято Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану», яким підрозділ 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу доповнено пунктом 9, який визначає особливості справляння єдиного податку під час воєнного, надзвичайного стану на території України.

    З 1 квітня 2022 року до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, положення розділу XIV Кодексу застосовуються з урахуванням особливостей, зокрема, платниками єдиного податку третьої групи можуть бути ФОП та юридичні особи - суб'єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, в яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 10 мільярдів гривень. Без обмежень щодо кількості осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах.

    Не зможуть обрати спрощену систему оподаткування зі сплатою єдиного податку за ставкою 2% доходу:

    суб'єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи- підприємці), які здійснюють:

    - діяльність з організації, проведення азартних ігор, лотерей (крім розповсюдження лотерей), парі (букмекерське парі, парі тоталізатора);

    - обмін іноземної валюти;

    - виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів та діяльності фізичних осіб, пов'язаної з роздрібним продажем пива, сидру, пері (без додання спирту) та столових вин);

    - видобуток, реалізацію корисних копалин;

    страхові (перестрахові) брокери, банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи - накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії, інші фінансові установи, визначені законом; реєстратори цінних паперів;

    представництва, філії, відділення та інші відокремлені підрозділи юридичної особи, яка не є платником єдиного податку;

    фізичні та юридичні особи - нерезиденти.

    Форма заяви про застосування спрощеної системи оподаткування затверджена наказом Міністерства фінансів України від 16 липня 2019 року № 308.

    Для новостворених зареєстрованих в установленому законом порядку суб'єктів господарювання термін для подання Заяви становить 10 днів з дня державної реєстрації. Такі суб'єкти господарювання вважатимуться платниками єдиного податку третьої групи з дня їх державної реєстрації.

    Діючі суб'єкти господарювання з метою обрання спрощеної системи оподаткування зі ставкою 2% доходу також можуть подати до контролюючого органу Заяву.

    У спеціальному полі «ставка у відсотках до доходу» рядка 5.1.1 «Обрана ставка єдиного податку під час переходу на спрощену систему оподаткування» Заяви зазначається ставка у розмірі 2% єдиного податку.

    Відсоткова ставка для платників єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, визначені пунктом 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, встановлюється у розмірі 2% доходу.

    Такі платники звільняються від обов'язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з таких податків і зборів:

    1) податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених абзацами другим і третім підпункту 133.1.1 та підпунктом 133.1.4 пункту 133.1 статті 133 Кодексу;

    2) ПДФО у частині доходів (об'єкта оподаткування), що отримані в результаті господарської діяльності платника єдиного податку (фізичної особи) та оподатковані згідно з главою 1 розділу XIV Кодексу;

    3) ПДВ з операцій з постачання товарів, робіт та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України;

    4) земельного податку за земельні ділянки, що використовуються платниками єдиного податку третьої групи зі ставкою у розмірі 2 відсотки доходу для провадження господарської діяльності (крім діяльності з надання земельних ділянок та/або нерухомого майна, що знаходиться на таких земельних ділянках, в оренду (найм), позичку, на іншому праві користування).

    Крім того, платниками єдиного податку третьої групи зі ставкою у розмірі 2 відсотки доходу, тимчасово, на період з 1 березня 2022 року по 31 грудня року, наступного за роком, у якому припинено або скасовано воєнний, надзвичайний стан, не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї)), що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, а також за земельні ділянки (земельні частки (паї)), визначені обласними військовими адміністраціями як засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди.

    Для платників податків, у т. ч. для платників єдиного податку третьої групи зі ставкою у розмірі 2 відсотки доходу, передбачено звільнення від нарахування та сплати:

    -загального мінімального податкового зобов'язання за земельні ділянки, що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, та/або за земельні ділянки, визначені обласними військовими адміністраціями як засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди, за 2022 та 2023 податкові (звітні) роки;

    -екологічного податку за об'єкти оподаткування, що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації.

    Платники єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, встановлені цим пунктом, звільняються від обов'язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з ПДВ з операцій з постачання товарів, робіт та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

    Таким чином, застосування ставки податку у розмірі 2 відсотки доходу передбачає включення ПДВ до складу єдиного податку (як у випадку застосування ставки єдиного податку у розмірі 5 відсотків доходу).

    Суб'єктам господарювання, які оберуть третю групу єдиного податку зі ставкою 2 відсотки доходу та на час переходу на спрощену систему оподаткування перебуватимуть у статусі платника ПДВ, реєстрація платника ПДВ не анулюється, а є призупиненою.

    При цьому такі платники податку позбавляються права на складання податкових накладних та розрахунків коригування за операціями, дата виникнення податкових зобов'язань за якими припадає (припадала) на період перебування такого суб'єкта господарювання на третій групі єдиного податку зі ставкою 2 відсотки доходу.

    Після припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України платники єдиного податку третьої групи, які на день припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України використовували особливості оподаткування, встановлені пунктом 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, з першого дня місяця, наступного за місяцем припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, втрачають право на використання особливостей оподаткування, передбачених цим пунктом, і автоматично вважаються такими, що застосовують систему оподаткування, на якій такі платники податку перебували до обрання особливостей оподаткування, передбачених цим пунктом.

    Крім того, платники єдиного податку мають право самостійно відмовитись від використання особливостей оподаткування, передбачених пунктом 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, з першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому було прийнято таке рішення, або втрачають право на використання таких особливостей оподаткування з першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому було перевищено передбачений Кодексом граничний обсяг доходу (10 млрд гривень).

    СПРОЩЕНА СИСТЕМА ОПОДАТКУВАННЯ ДЛЯ ТОВ.

    На відміну від підприємців, які можуть застосовувати одну з трьох груп єдиного податку, юридичні особи обмежені у своєму виборі лише 3-ю групою. Ставка податку для них складає 5 відсотків від обороту, а у разі добровільної реєстрації платником ПДВ – 3 відсотки.

    Обмеження щодо максимальної річної суми виручки для юридичних осіб – платників єдиного податку таке саме, як і для ФОП 3-ї групи, тобто 5 млн. грн.

    ВИБІР СИСТЕМИ ОПОДАТКУВАННЯ ДЛЯ ТОВ.

    Для юридичної особи правильний вибір системи оподаткування є більш складним завданням, ніж для підприємця – фізичної особи. Найбільш точно це можна зробити шляхом порівняння результатів розрахунків кількох альтернативних варіантів з використанням прогнозних сум доходів та витрат. За відсутності таких даних можна лише надати рекомендації загального характеру. Отже:

    Якщо ваша маржа (різниця між виручкою та витратами) менша за 10-12 відсотків – завжди обирайте загальну систему;

    Якщо ваша маржа більша за 25-30 відсотків – однозначно оберіть спрощену систему;

    Якщо ваша маржа складає 15-20 відсотків – оберіть загальну систему, якщо ви не є платником ПДВ, у разі ж сплати ПДВ краще буде обрати спрощену систему.

    ОТЖЕ У ВАЩОМУ ВИПАДКУ ВСЕ ЗАЛЕЖИТЬ ВІД ТОГО, ЯКУ САМЕ СПЕЦИФІКУ МАЄ ВАШ БІЗНЕС:

    ЦЕ ТОРГІВЛЯ, ВИРОБНИЦТВО ЧИ ПОСЛУГИ?

    ЧИ БАГАТО У ВАС ПОТОЧНИХ ВИТРАТ ЧИ НАВПАКИ?

    ТОЩО.

    ДУМАЮ, В ТОМУ, ЩО Я ВАМ НАПИСАВ, РОЗІБРАТИСЯ НЕ СКЛАДНО, Й КІНЦЕВИЙ ВИБІР ВИ ЗМОЖЕТЕ ЛЕГКО ЗРОБИТИ САМІ.

    Якщо будуть питання, звертайтесь персонально. Успіхів Вам!

    Адвокат  Євген Олександрович
    20%
    Адвокат Євген Олександрович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду

    Добрий день, Артем!

    ТРЕБА ЗАРЕЄСТРУВАТИ ГОСПОДАРСЬКУ ДІЯЛЬНІСТЬ:

    На Ваш вибір всі організаційно-правові форми, які дозволяють вести підприємницьку діяльність. Якщо побачите у цьому доцільність, то цілком можливо зареєструвати навіть акціонерне товариство. Залишилось дочекатися обіцяних змін та спеціального КВЕДу для майнінгу.

    У практичній площині радимо розглядати такі варіанти: реєстрація фізичної особи-підприємця чи навіть декількох ФОП, створення товариства з обмеженою відповідальністю (ТОВ) або приватного підприємства (ПП).

    Реєстрація ТОВ для майнінгу і криптобізнесу, розробка оптимального статуту.

    Реєструючи товариство з обмеженою відповідальністю пам’ятайте – Статут товариства має містити положення, що випливають з особливостей діяльності та обраних КВЕДів. Крім того, вкрай важливою є імплементація у Статуті товариства положень нового Закону України “Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю”.

    Правильне юридичне оформлення майнінгу криптовалют в Україні з оновленим 63.11:

    КВЕД для майнінгу – це простий спосіб узаконити підприємницьку діяльність з видобутку криптовалют в Україні. Це також потенційно добра новина для криптоспільноти та ринку криптовалют. Апгрейд коду 63.11 покладе край абсолютно безпідставним звинуваченням майнерів. Проте, і при оптимістичному варіанті правового регулювання, забувати про юридичну безпеку не варто. Організація законної підприємницької діяльності з видобутку криптовалют здійснюється за тими ж правилами, що і будь-яка інша, хоча і має свої особливості.

    Так, якщо Ви обрали для себе щось суттєвіше за ФОП, варто подбати про нюанси ведення бухгалтерського обліку, своєчасне подання податкової та статистичної звітності, безпечну договірну роботу з контрагентами (уважно перевіряйте договори на поставку обладнання) та інше.

    Запускаючи Інтернет-сайт для залучення потенційних інвесторів – забезпечте дотримання законодавства про захист персональних даних і виконання чинних вимог у сфері захисту прав споживачів. В іншому разі – суттєві штрафи, які можуть поставити хрест на бізнесі, у тому числі з видобутку криптовалют.

    Приймаєте на роботу найманих працівників? Законодавство про працю в Україні – одне з найсуворіших у світі для роботодавців. Тому обираючи “ТОВ + директор” замість декількох ФОП – уважно ставтесь до вимог Кодексу законів про працю України. Видобуток криптовалют у формі законної підприємницької діяльність дозволяє безпечно працювати “по білому” лише за умови, що така діяльність буде здійснюватися з дотриманням усіх існуючих нормативних правил.

    Що потрібно знати перед реєстрацією в інтернеті

    Охочим стати ФОП треба пам'ятати кілька важливих деталей:

    1. Для реєстрації ФОП онлайн потрібно обрати КВЕД (класифікатор видів економічної діяльності) — для означення виду (чи видів) діяльності, яким ФОП і буде займатися. Список усіх КВЕДів є на офіційному сайті.
    2. Щоб зареєструвати ФОП, потрібно мати електронний цифровий підпис (ЕЦП) для онлайн-заяви.

    Реєстрація ФОП за допомогою "Дії"

    Реєстрація ФОПа у "Дії" - відносно новий і поки найшвидший спосіб відкрити індивідуального підприємця (ІП) в Україні. На це піде близько 10 хвилин. Дія дозволяє створити ФОП онлайн – без реєстрації у податковій.

    Покрокова інструкція відкриття ФОПа у "Дії":

    1. Зареєструйтеся чи авторизуйтеся (якщо вже зареєстровані) у кабінеті громадянина на diia.gov.ua за допомогою електронного підпису.
    2. Заповніть форму на відкриття ФОП онлайн.
    3. Заповнену заяву на реєстрацію приватного підприємництва в Україні автоматично надішлють до реєстратора за місцем вашої реєстрації або за місцем реєстрації, що вказано в довідці переселенця.
    4. Статус заяви можна перевірити у кабінеті громадянина. Повідомлення про реєстрацію ФОП чи відмову також з'явиться у кабінеті – його надішлють електронною поштою.
    5. Витяг з реєстру в кабінеті громадянина можна отримати тоді, як тільки запис про відкриття ІП в Україні з'явиться в Єдиному державному реєстрі.

    Якщо ви обрали спрощену форму оподаткування, заяву на перехід до спрощеної системи буде також автоматично надіслано до податкового органу за місцем вашої реєстрації або за місцем реєстрації, яке вказано в довідці переселенця.

    Якщо обрали загальну систему оподаткування, то можете також подати заяву на реєстрацію платником податку на додану вартість (ПДВ).

    Крім того, кожен ПП є платником податку – звичайного для тих, хто обрав стандартну систему реєстрації ФОП, та єдиного податку, який передбачений для ФОПів, які обрали спрощену форму.

    Важливо, що витяг має юридичну силу – його можна видрукувати й користуватися як будь-яким іншим документом. Свідоцтво про реєстрацію ФОПів вже не потрібно – Верховна Рада скасувала цей документ для приватних підприємців та юридичних осіб.

    Які документи потрібні, щоб відкрити ФОП

    Відкрити ФОП можна лише за допомогою електронного підпису у додатку "Дія". Послуга є безплатною, тому за реєстрацію ФОПа у Дії платити не потрібно.

    Зазначимо, що з 1 січня 2021 року книгу обліку доходів ФОПу у податковій реєструвати не потрібно. Замість книги обліку тепер буде типова форма, яку можна буде вести онлайн.Скільки коштує оформити ФОП у Дії

    Як відкрити ФОП офлайн

    Не хоче онлайн, завжди можна прийти в податкову особисто. Для цього потрібно звернутися до державного реєстратора за місцем проживання з паспортом та ідентифікаційним кодом, надати копії цих документів.

    У держреєстратора потрібно буде заповнити реєстраційну картку, тобто форму 10. При цьому необхідно бути уважним при заповненні КВЕДів — якщо помилитесь, вас зареєструють (щоправда, ризикуєте замість, наприклад, надання послуг підписати на сільське господарство). А виправити цю помилку можна буде тільки шляхом перереєстрації.

    Подати документи держреєстратору також можна спеціалістом або через представника ФОП (оформивши на нього попередньо нотаріально посвідчену довіреність).

    Якщо все правильно і без помилок, то вас повинні внести до до державного реєстру протягом трьох робочих днів з моменту подання документації. За це ви отримаєте відповідну виписку. Якщо ви надсилали документи листом, то і виписку отримаєте поштою.

    Щоб отримати свідоцтво ФОП, необхідні документи треба додати до підрозділу податкової інспекції:

    • копію паспорта та ідентифікаційного коду;
    • заяву щодо застосування єдиного податку;
    • отриману вами раніше виписку з єдиного державного реєстру;
    • книгу обліку доходів;
    • заяву на ім'я начальника податкової інспекції або за Ф. 5-ОПП.

    Всього доброго!

    Карпенко Андрій Володимирович
    20%

    Здравствуйте!

    СЕЙЧАС СИТУАЦИЯ С КРИПТОВАЛЮТОЙ НЕОДНОЗНАЧНАЯ.

    ВАМ НЕОБХОДИМА ЛИЧНАЯ КОНСУЛЬТАЦИЯ. ОБРАЩАЙТЕСЬ.

    НЕОБХОДИМЫ МИКСЕРЫ.

    1.

    Національний банк запровадив додаткові обмеження на транскордонні операції громадян з метою запобігання непродуктивному відтоку капіталу з країни в умовах воєнного стану. Вони зокрема торкнулися криптовалютних транзакцій та P2P-переказів.

    Так, фізичні особи матимуть змогу купувати активи, які безпосередньо конвертуються (обмінюються) на грошові кошти та належать до операцій «quasi cash», використовуючи лише власну іноземну валюту, у межах ліміту 100 тис. грн на місяць (в еквіваленті). Відповідний ліміт також поширюється на транскордонні P2P-перекази. Зазначені вище безготівкові операції дозволено здійснювати з використанням платіжних карток, емітованих до рахунків, що відкриті в іноземній валюті.

    До операцій «quasi cash» належать: поповнення електронних гаманців, брокерських або форекс-рахунків, оплата дорожніх чеків, купівля віртуальних активів тощо.

    Регулятор пояснив необхідність нових заходів «запобіганням непродуктивному відтоку капіталу».

    Відповідні зміни унесені постановою Правління Національного банку України від 20 квітня 2022 року №78 "Про внесення зміни до постанови Правління Національного банку України від 24 лютого 2022 року № 18". Документ набрав чинності 20 квітня 2022 року.

    2.

    Парламент принял законопроект №3637 о виртуальных активах осенью прошлого года.

    В настоящее время он вступил в силу.

    Криптовалюты можно будет легально покупать, хранить, менять, перечислять. Рассчитываться ими нельзя. То есть полноценным платежным средством биткойны не станут.

    у нас официально смогут работать иностранные и зарубежные криптовалютные биржи, а украинцы получат возможность открывать криптовалютные счета в банках и защищать свои виртуальные активы в суде.

    Впрочем, многие криптовалютные биржи у нас по факту и так работают, и еще неизвестно какое решение они примут после легализации рынка.

    Теперь эта деятельность будет лицензироваться и регулироваться, станет обязательным финмониторинг. Биржи будут принимать решение: настолько ли им интересен украинский рынок, чтобы соглашаться на новые условия".

    Но это не главное. Если криптовалюта стала легальным активом, значит, ее нужно "светить" - вносить в декларации, платить налоги. То есть если бабушка подает документы на субсидию, а у внука обнаружатся биткойны, то субсидии могут и не дать.

    Закон вступит в силу не сразу, а после принятия соответствующих изменений в Налоговый кодекс. Как заявил глава профильного комитета ВР Даниил Гетьманцев, над ними уже работают.

    Определение ставки налога на операции с виртуальными активами и будет показателем реальных намерений государства по регулированию этой отрасли.

    Курировать крипту будет нацкомиссия по ценным бумагам - она займется лицензированием участников, регуляторной деятельностью, финмониторингом и другим.

    Нацбанк свою очередь будет определять перечень валют, на которые можно поменять крипту, порядок такого обмена, проверять посреднические компании и банки, которые начнут работать с виртуальными активами.

    Прописали требования к компаниям, которые будут работать с криптовалютами. Скажем, компания, которая берется принимать, администрировать сбережения в крипте, должна иметь уставной капитал не менее 70 тысяч необлагаемых минимумов, а фирма-нерезидент - 350 тысяч необлагаемых минимумов. Фирмы, предоставляющие услуги по обмену виртуальных активов, должны иметь уставной капитал не менее 35 тысяч необлагаемых минимумов (для нерезидентов - 175 тысяч) Такие же требования к компаниям, предлагающим перечисление крипты на кошельки третьих лиц.

    Озвучены расценки для криптовалютного бизнеса. Разрешение на хранение и администрирование крипты - восемь тысяч необлагаемых минимумов, на обмен и перечисление - пять тысяч и т. д.

    Также прописали штрафы за нарушение законодательства по виртуальным активам - от 500 до пять тысяч необлагаемых минимумов.

    Компании и банки, работающие с криптовалютами, станут субъектами первичного финансового мониторинга, то есть их обяжут проверять крипту точно так же, как и обычные деньги - отслеживать подозрительные операции, проводить верификацию клиентов и т. д.

    Раз крипта становится легальной, с нее нужно будет платить налоги. Правда в самом законе подробности по налогообложению не прописаны. Указано лишь, что в плане налогообложения криптовалюта приравнивается к инвестиционному доходу. По действующему законодательству, с него платится 18 процентов НДФЛ и 1,5 военного сбора (для юрлица - налог на прибыль). Но будет продолжение. Как написал в своем Телеграм нардеп и глава профильного комитета Даниил Гетьманцев, "сейчас работаем над соответствующими изменениями в Налоговый и Гражданский кодексы для полноценного запуска рынка виртуальных активов.

    Что меняет легализация крипты

    С одной стороны, эксперты говорят, что легализация криптовалютного рынка - это положительный момент.

    "Легализация закладывает полноценное функционирование рынка на всех уровнях - от населения до бизнеса и дает базу для запуска цифровой гривны. Но в идеале нужен был бы переходной период, ведь криптовалюты были вне закона, и никто о прибыли от них не отчитывался", - говорит руководитель аналитического департамента Forex Club Андрей Шевчишин.

    "И бизнес, и обычные граждане смогут защитить свои права, связанные с оборотом виртуальных активов. То есть виртуальные активы и связанные с ними права смогут быть предметом как судебного рассмотрения, так и уголовного дела", - отметил адвокат ЮФ "Ильяшев и партнеры" Константин Кривенко.

    С другой - остается немало вопросов. "Непонятно, в частности, как суды смогут налагать арест или конфисковать виртуальные активы. А если не смогут, то какая же это легализация и в чем от нее польза для рядовых украинцев", - спрашивает Ростислав Кравец.

    Также непонятно по налогам. "Когда я работал над первым законопроектом по крипте (его подали в ВР, а затем отозвали, - ред.), то там идея была в том, чтобы облагать налогом выход в гривну, по примеру сбора в Пенсионный фонд при обмене валют. Ведь отследить остальное все равно невозможно из-за анонимности операций и волатильности курсов криптовалют. А сейчас хотят поставить налогообложение дохода как по инвестактивам, а как его посчитать при обмене, к примеру, биткойна на эфир", - недоумевает банковский юрист Александр Ярецкий.

    "Это базовый закон, который просто определяет правовой статус криптовалют: компании смогут официально работать с виртуальными активами, а банки будут открывать счета для представителей индустрии. Впрочем, не стоит испытывать чрезмерного оптимизма, так как этого недостаточно, чтобы привлечь инвесторов. Разумеется, законопроект принимался в целях привлечения игроков и увеличения поступлений в бюджет, однако в реальности эффект может оказаться далеко не таким положительным, как ожидают в министерстве цифровой трансформации. Дело в том, что инвесторам нужны надежность и гарантии того, что правила игры будут оставаться неизменными долгое время.

    Иными словами, они должны верить в то, что их средства не украдут, они смогут отстоять в суде свою правоту и не произойдет внезапного ухудшения условия для ведения бизнеса. И уж особенно стабильности хотят компании, которые ведут деятельность на столь волатильном рынке. Именно поэтому представители индустрии выбирают для работы юрисдикции развитых стран: Швейцария, Испания, США, Сингапур ну и надежные офшоры вроде Кипра. Сложно себе представить, что они решат внезапно сорваться с места и отправиться в Украину только из-за нового закона. Да, может быть, какое-то количество отечественных компаний выйдет из тени и станет работать официально, но рассчитывать на масштабный приток компаний в страну явно не стоит", - считает Анжей Ковальчук, главный стратег по криптовалютам компании TomiEx.

    Сергей Козлов обращает внимание и на такой нюанс. "В Украине уже по факту работают многие международные биржи. Но вопрос в том, не передумают ли они после легализации. Ведь придется проходить процесс лицензирований и стать объектом финмониторига. Тут уже каждая компания будет принимать для себя решение, настолько ли для нее важен украинский рынок", - отметил эксперт.

    Как платить налоги с биткойна

    Ростислав Кравец подчеркивает, что главная цель легализации криптовалюты - попытка собрать с нее налоги.

    Ростислав Кравец подчеркивает, что главная цель легализации криптовалюты - попытка собрать с нее налоги.

    Сколько крипты храниться на виртуальных кошельках украинцев, никто точно не знает. Но ранее минцифры оценивало оборот криптовалюты в Украине в миллиард в сутки, что превышает рынок акций в 50 раз, - заявил Анжей Ковальчук.

    При этом Сергей Козлов добавил, что по активности на криптовадютных биржах украинцы едва ли не первые в мире.

    "Людям нужен ликвидный актив, который завтра не исчезнет в лопнувшем банке, а ни доллар, ни тем более гривна таковыми не являются", - резюмировал он.

    Но теперь тот же биткойн по сути приравняли к гривне (если не принимать во внимание, что рассчитывать им нельзя).

    Пока нет конкретных изменений в Налоговый кодекс, нельзя точно сказать, сколько именно придется платить за биткойны. Но принцип налогообложения как с дохода от инвестиционного актива, который прописали в законе, означает, что платить нужно будет с заработанного вследствие обмена криптовалюты, изменений курса и др. Ставка - 18 процентов ГДФЛ плюс 1,5 процента военного сбора. Но непонятно, скажем, нужно ли будет платить от "виртуального" дохода, то есть если, к примеру, биткойн хранится в виртуальном кошельке, но дорожает вследствие роста цены, или же речь о налогах зайдет при выходе в реальные деньги.

    Есть и другие нюансы.

    "Эти активы придется светить, особенно, если введут непрямой метод контроля расходов или обязательное декларирование, а к этому все идет. Даже при оформлении субсидий придется указывать наличие криптовалютных кошельков и доходов от крипты, иначе это будет сокрытием информации и при верификации компенсацию по коммуналке могут отозвать", - добавил Кравец.

    "В то же время для многих чиновников и депутатов легализация криптовалюты позволит решить проблему с незаконными доходами, так как, чтобы ни говорили законодатели, но на криптовалютном рынке гораздо легче приобрести монеты за средств из неподтвержденных источников, чем, скажем, на рынках обычных активов. Думаю, сейчас у каждого депутата появится криптовалютный кошелек", - резюмировал Кравец.

    Впрочем, как говорит Шевчишин, даже после легализации полностью вытянуть на свет криптовалютный рынок не удастся.

    Анжей Ковальчук также уверен, что лазейки найдутся.

    "К примеру, через различные "миксеры", где перемешиваются поступающие монеты и затем рассылаются на новые кошельки или конвертации между валютами, созданными на различных блокчейнах. Вывести криптовалюту из тени на самом деле очень сложно", - заявил он.

    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин 2 роки тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Доброго дня!

    По Вашому питанню повідомляю наступне:

    оптимально відкриття ФОП 3 група єдиний податок за себе+ сплата 5 %(АБО 3% безПДВ) від доходу, що надійде на рахунок ФОПа (На період воєнного стану в Україні – 2%)

    - спеціалізація діяльності по КВЕДам: послуги, консалтинг, маркетинг, діяльність у сфері IТ

    Книгу обліку доходів і витрат треба зареєструвати( за бажанням) в органах ДФС і вносити дані вручну про надходження та витрати ( дата , сума) вести її все одно необхідно, але в зручному для вас форматі.

    Щодо фінансового моніторингу банку на предмет підозрілих операцій повідомляю:

    Відповідно до внесених змін до ст. 15 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" від 14 жовтня 2014 року № 1702-VII (надалі - Закон №1702), фінансова операція підлягає обов’язковому фінансовому моніторингу у разі, якщо сума, на яку вона здійснюється, дорівнює чи перевищує 400 000 гривень на місяць (для суб’єктів господарювання, які проводять лотереї або проводять та надають можливість доступу до азартних ігор у казино, будь-яких інших азартних ігор, у тому числі електронне (віртуальне) казино, - 30 000 гривень) або дорівнює чи перевищує суму в іноземній валюті, банківських металах, інших активах, еквівалентну 400 000 гривень (для суб’єктів господарювання, які проводять лотереї або проводять та надають можливість доступу до азартних ігор у казино, будь-яких інших азартних ігор, у тому числі електронне (віртуальне) казино, - 30 000 гривень), та має одну або більше таких ознак: інші суб єкти 5 000 грн на день.

    1) переказ коштів на анонімний (номерний) рахунок за кордон і надходження коштів з анонімного (номерного) рахунка з-за кордону; зарахування або переказ коштів у разі, якщо хоча б одна із сторін - учасників фінансової операції має відповідну реєстрацію, місце проживання чи місцезнаходження в державі, що віднесена Кабінетом Міністрів України до переліку офшорних зон, а також переказ коштів на рахунок, відкритий у фінансовій установі, зареєстрованій у зазначеній державі;

    2) купівля-продаж за готівку чеків, дорожніх чеків, у тому числі інших платіжних інструментів або платіжних засобів чи засобів платежу;

    3) зарахування або переказ коштів, надання або отримання кредиту (позики), здійснення інших фінансових операцій у разі, якщо хоча б одна із сторін - учасників фінансової операції має відповідну реєстрацію, місце проживання чи місцезнаходження в державі (на території), що не виконує чи неналежним чином виконує рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, що провадять діяльність у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення (в тому числі дипломатичне представництво, посольство, консульство такої іноземної держави), або однією із сторін - учасників фінансової операції є особа, яка має рахунок у банку, зареєстрованому у зазначеній державі (території). Перелік таких держав (територій) визначається відповідно до порядку, встановленого Кабінетом Міністрів України, на основі висновків міжнародних, міжурядових організацій, діяльність яких спрямована на протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму чи фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, і підлягає оприлюдненню;

    4) фінансові операції з готівкою (внесення, переказ, отримання коштів);

    5) здійснення розрахунку за фінансову операцію у готівковій формі;

    6) зарахування коштів на поточний рахунок юридичної або фізичної особи - підприємця чи списання коштів з поточного рахунка юридичної або фізичної особи - підприємця, період діяльності якої не перевищує трьох місяців з дня реєстрації, або зарахування коштів на поточний рахунок чи списання коштів з поточного рахунка юридичної або фізичної особи - підприємця у разі, якщо операції на зазначеному рахунку не здійснювалися з дня його відкриття;

    7) переказ коштів за кордон за зовнішньоекономічними договорами (контрактами), крім переказів коштів за договорами (контрактами), які передбачають фактичне постачання товарів на митну територію України;

    8) обмін банкнот на банкноти іншого номіналу;

    9) здійснення фінансових операцій з цінними паперами на пред’явника, які не депоновані в депозитарних установах;

    10) здійснення операцій з векселями (крім фінансових казначейських векселів), ордерними цінними паперами;

    11) перерахування або отримання коштів неприбутковою організацією;

    12) здійснення фінансових операцій за правочинами, форма розрахунків за якими не визначена;

    13) одержання (сплата, переказ) страхового чи перестрахового платежу (страхового чи перестрахового внеску, страхової чи перестрахової премії), крім сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;

    14) проведення страхової чи перестрахової виплати або страхового чи перестрахового відшкодування або виплати викупної суми, крім зарахування чи списання коштів на/з рахунки (рахунків) державних позабюджетних фондів;

    15) виплата (передача) особі виграшу в лотерею, придбання фішок, жетонів, внесення особою в інший спосіб плати за право участі в азартній грі, виплата (передача) виграшу суб’єктом господарювання, який проводить азартні ігри;

    16) надання кредитних коштів особі, яка є членом небанківської кредитної установи, в один і той самий день два рази і більше за умови, що загальна сума фінансових операцій дорівнює чи перевищує суму, визначену частиною першою цієї статті;

    17) фінансові операції осіб, щодо яких встановлено високий ризик.

    Інформація про фінансові операції відповідно до пунктів 5, 12 і 16 частини першої цієї статті подається спеціально уповноваженому органу всіма суб’єктами первинного фінансового моніторингу, крім банків.

    Страхові (перестрахові) брокери здійснюють обов’язковий фінансовий моніторинг у разі, якщо вони задіяні у проведенні розрахунків та отримують страхові чи перестрахові премії у сумі, зазначеній у частині першій цієї статті.

    Відповідно до ст. 16 Закону №1702, фінансова операція підлягає внутрішньому фінансовому моніторингу, якщо у суб’єкта первинного фінансового моніторингу виникають підозри, які ґрунтуються, зокрема, на:

    критеріях ризиків, визначених самостійно суб’єктом первинного фінансового моніторингу з урахуванням критеріїв ризиків, встановлених центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері запобігання і протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму;

    встановленні за результатами проведеного аналізу факту (фактів) невідповідності фінансової (фінансових) операції (операцій) фінансовому стану та/або змісту діяльності клієнта;

    типологічних дослідженнях у сфері протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму чи фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, підготовлених та оприлюднених спеціально уповноваженим органом.

    Відповідно до ст. 17 Закону №1702, суб’єкт первинного фінансового моніторингу має право зупинити здійснення фінансової (фінансових) операції (операцій), яка (які) містить (містять) ознаки, передбачені статтями 15 та/або 16 цього Закону, та/або фінансові операції із зарахування чи списання коштів, що відбувається в результаті дій, які містять ознаки вчинення злочину, визначеного Кримінальним кодексом України, та зобов’язаний зупинити здійснення фінансової (фінансових) операції (операцій), якщо її учасником або вигодоодержувачем за ними є особа, яку включено до переліку осіб, пов’язаних з провадженням терористичної діяльності або щодо яких застосовано міжнародні санкції (якщо види та умови застосування санкцій передбачають зупинення або заборону фінансових операцій), і в день зупинення повідомити спеціально уповноваженому органу в установленому законодавством порядку про таку (такі) фінансову (фінансові) операцію (операції), її (їх) учасників та про залишок коштів на рахунку (рахунках) клієнта, відкритому (відкритих) суб’єктом первинного фінансового моніторингу, який зупинив здійснення фінансової (фінансових) операції (операцій), та у разі зарахування коштів на транзитні рахунки суб’єкта первинного фінансового моніторингу - про залишок коштів на таких рахунках в межах зарахованих сум. Таке зупинення фінансових операцій здійснюється на два робочих дні з дня зупинення (включно).

    Спеціально уповноважений орган може прийняти рішення про подальше зупинення фінансової (фінансових) операції (операцій), здійснене відповідно до частини першої цієї статті, на строк до п’яти робочих днів, про що зобов’язаний негайно повідомити суб’єкту первинного фінансового моніторингу, а також правоохоронним органам, уповноваженим приймати рішення відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.

    Порядок його здійснення регулюється Положенням про здійснення фінансового моніторингу суб’єктами первинного фінансового моніторингу, державне регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює Міністерство юстиції України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 18.06.2015 № 999/5.

    Щодо способів виведення коштів.

    Спочатку необхідно їх вивести на електронні кошильки, які працюють в Україні, а потім із них уже перевести на рахунки в банку, в призначенні платежу можна зазначити безповоротна фінансова допомога.

    Відповідно до пп. 14.1.257 п 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, фінансова допомога - фінансова допомога, надана на безповоротній або поворотній основі.

    Безповоротна фінансова допомога - це:

    сума коштів, передана платнику податків згідно з договорами дарування, іншими подібними договорами або без укладення таких договорів;

    сума безнадійної заборгованості, відшкодована кредитору позичальником після списання такої безнадійної заборгованості;

    сума заборгованості одного платника податків перед іншим платником податків, що не стягнута після закінчення строку позовної давності;

    основна сума кредиту або депозиту, що надані платнику податків без встановлення строків повернення такої основної суми, за винятком кредитів, наданих під безстрокові облігації, та депозитів до запитання у банківських установах, а також сума процентів, нарахованих на таку основну суму, але не сплачених (списаних).

    Поворотна фінансова допомога - сума коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування такими коштами, та є обов'язковою до повернення.

    Головне не перевищувати встановлені ліміти банку до прикладу , робити перекази малими сумами не більше 5 тисяч грн в день та до 400 тисяч в місяць тоді проблем не виникне.

    Щодо суми штрафу повідомляю:

    Кваліфікація зазначеного правопорушення підпадає під норми ст. 164 Кодексу про адміністративні правопорушення від 07.12.1984 р № 8073-X.

    Зазначена стаття передбачає накладання штрафу від однієї тисячі до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (тобто в сумі від 17000 грн. До 34000 грн.) З конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини і грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення, або без такої у разі провадження господарської діяльності без:

    • державної реєстрації як суб’єкта господарювання;
    • отримання ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності, яка підлягає ліцензуванню відповідно до закону, чи здійснення таких видів господарської діяльності з порушенням умов ліцензування;
    • отримання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, якщо його одержання передбачене законом (крім випадків застосування принципу мовчазної згоди).

    У той же час такі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за таке саме правопорушення, або пов’язані з отриманням доходу у великих розмірах, тягнуть за собою накладення штрафу від двох тисяч до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (т. е. в сумі від 34000 грн. до 85000 грн.) з конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини і грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення. Під отриманням доходу у великих розмірах для цілей зазначеної статті розуміється отримання доходу в сумі від однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    При цьому, випадки притягнення до відповідальності особи – зовсім не рідкість. До відповідальності можуть залучити і перукаря, який веде діяльність без реєстрації, і незаконного торговця, і перевізника, який везе чужий вантаж на своєму автомобілі. При цьому, в ряді випадків, фактичні обставини, які супроводжували виявлення такої діяльності не дозволяють довести відсутність в ній систематичності і підприємницького характеру.

    ---

    Головне , щоб у Вас було правильно оформлено КВЕДи за якими Ви проводите підприємницьку діяльність - якщо Вони будуть вказані то органи ДФС будуть знати , про те, що Ви проводите діяльність у правовому полі. Вказуйте у призначенні " надходження з інтернет магазину за надані інформаційні послуги.

    Квитанція з приват24 -буде достатнім документом.( зпризначенням платежу за надані інформ , послуги)

    КВЕД 63.99 Надання інших інформаційних послуг, н.в.і.у., 63.12 Веб-портали, 63.11 Оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов'язана з ними діяльність (ОСНОВНИЙ)

    Якщо все буде оформлено -питань не буде.

    Граничний дохід в рік до 7 858 500 млн грн

    ---

    Необхідно реєструвати ФОП та вибирати 3 групу єдиного податку.

    Раз на квартал треба подавати звітність і платити єдиний податок (5% або 3% без ПДВ від доходу). – 2% на період воєнного стану.

    Якщо немає доходу — єдиний податок не платите, звітність подаєте, нульову.

    Ви можете зареєструвати одразу всі коди (КВЕД) або тільки той, за яким плануєте працювати: 58.29, 58.21, 62.01, 62.02, 62.03, 62.09,63.11.

    Використовувати РРО вам не треба, якщо працюєте виключно з безготівковими розрахунками.

    Вам необхідно відкрити підприємницький рахунок, на який Ви будете виводити кошти.

    Єдиний податок - раз на квартал, після того, як задекларували доходи - протягом 10 днів після останнього дня подання декларації з ЄП.

    Коли останній день сплати - вихідний або святковий, він переноситься на попередній йому робочий день.

    Раз на квартал обов'язково треба сплачувати єдиний соціальний внесок (він нараховується щомісячно за ставкою 22%).

    за I квартал року - 20 квітня;

    за II квартал - 20 липня;

    за III квартал - 19 жовтень;

    за IV квартал - 19 січня року.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Гончаренко Константин
    20%
    Гончаренко Константин 2 роки тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Добрый день!

    Процедура открытия ФОП:

    Нужно перейти на сайт МЮУ, выбрать пункт «Регистрация бизнеса и ОО», вид субъекта – ФОП (ФЛП). Заполните заявление и выберите тип налогообложения. В течение 24 часов на портале электронных сервисов опубликуют выписку из Единого государственного реестра. В ней будет указано, что вы — физическое лицо-предприниматель.Открытие ФЛП в "Дии" / Дия

    Зарегистрируйтесь или авторизуйтесь (если уже зарегистрированы) в кабинете гражданина на diia.gov.ua с помощью электронной подписи.Заполните онлайн-форму на получение услуги.Заполненное заявление на регистрацию ФЛП автоматически пришлют регистратору по месту вашей регистрации или по месту регистрации, которое указано в справке переселенца.Если вы выбрали упрощенную форму налогообложения, заявление на переход к упрощенной системе будет автоматически отправлено в налоговый орган по месту вашей регистрации или по месту регистрации, которое указано в справке переселенца.Если выбрали общую систему налогообложения, то можете также подать заявление на регистрацию плательщиком налога на добавленную стоимость (НДС).Статус заявления можно проверить в кабинете гражданина. Уведомление о регистрации или отказе появится в кабинете, а также будет отправлено по электронной почте. Как только запись о регистрации ФЛП появится в Едином государственном реестре, вы можете получить выписку из реестра в кабинете гражданина. Выписка имеет юридическую силу – ее можно распечатать и пользоваться как любым другим документом.После регистрации ФЛП вам придется зарегистрировать Книгу учета доходов в налоговой службе. Но во время карантина и в течение 3 месяцев после его завершения вы можете начать вести свою деятельность без регистрации книги учета и вести учет своих доходов без ее использования.Как открыть ФЛП через iGovВторой способ онлайн-регистрации – с помощью Портала государственных услуг iGov. Здесь нужно выбрать "Услуги бизнеса", и в подразделе "Регистрационные данные" – пункт "Государственная регистрация физического лица-предпринимателя.» Ведь идентификация личности в iGov происходит все равно с помощью ЭЦП или систем BankID (есть, в частности, у клиентов “Приватбанка” и “Ощадбанка”) или IDcard (тот самый биометрический паспорт), которые содержат информацию и о месте регистрации лица.

    ---

    Щодо документів про легальне походження коштів:

    Ваша діяльність - надання послуг фізичним особам через інтернет. Але так як немає особистого контакту між виконавцем та замовником, то відповідно, неможливо підписати Акт виконаних робіт.

    Згідно вимог Податкового кодексу (п. 44.1 ПКУ) формувати показники податкової звітності на підставі даних, не підтверджених, зокрема, первинними документами, заборонено.

    Наявність первинних документів та їх вигляд регламентуються Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та Положенням № 88 про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку.

    і Закон, і Положення вказують, що особистий підпис або інші дані, що дають можливість ідентифікувати особу, є обов’язковими реквізитами, що перетворюють акт на первинний бухгалтерський документ. Окрім цього, первинний документ має бути підписаний особисто.

    Документи, створені в електронній формі, використовують у бухобліку тільки за умови, що вони відповідають вимогам законодавства про електронні документи та електронний документообіг. Тобто електронний документ має бути підписаний електронним цифровим підписом і скріплений електронною печаткою.

    Таким чином, акт наданих послуг без підпису однієї зі сторін (замовника) не можна вважати первинним документом.

    Що Вам потрібно робити, аби не було проблем з податковою:

    Відкриваємо Положення № 88, п.2.6: складаємо бухгалтерську довідку, яка міститиме усю інформацію про господарську операцію.

    Відкриваємо лист Мінфіну від 05.08.2014 р. № 31-11410-08/23-2303/2333, і читаємо в ньому, що бухгалтерська довідка - це повноцінний первинний документ.

    Яка форма бухгалтерської довідки: або користуємося документом під назвою "Методичні рекомендаціяї по застосуванню регістрів бухобліку" (наказ Мінфіну від 29.12.2000 р. № 356) і знаходимо там форму, або користуємося вищезгаданим Положенням № 88, п.2.7, який каже нам, що дозволяється складання первинних документів не лише на бланках типових і спеціалізованих форм, тобто довідку можна скласти у довільній формі, головне — вона повинна містити усі передбачені для первинного документа обов’язкові реквізити.

    Реквізити вказані в п.2.4 Положення № 88 та в ст.9 ЗУ Про бухгалтерський облік:

    — назва документа (бухгалтерська довідка, акт);

    — дата його складання;

    — назва підприємства, від імені якого складено документ;

    — зміст та обсяг господарської операції;

    — одиницю виміру господарської операції;

    — посади та прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції та правильність її оформлення;

    — особистий підпис або інші дані, що дозволяють ідентифікувати особу, яка склала і підписала бухгалтерську довідку.

    Також до бухгалтерської довідки можна включити додаткові реквізити (п. 2.4 Положення № 88): ідентифікаційний код підприємства, номер довідки, підставу для її складання.

    Також можна затвердити відображення доходів від надання інтернет-послуг на підставі бухгалтерської довідки в правилах документообігу (наприклад, у наказі про організацію бухгалтерського обліку на підприємстві).

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Рибінцев Сергій Сергійович
    Рибінцев Сергій Сергійович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 16 років досвіду

    Добрый день, Артем!

    Однозначно ответить на Ваши вопросы нельзя.

    Поскольку это на первый взгляд, Банк ответил что ФОПа будет достаточно.

    Но после они же будут сопоставлять КВЕДы вашего ФОПа и поступлений (их характера), будут просить инвойсы на оплаты и этот комплайнс может усугубиться.

    Поэтому для подбора группы налогообложения (с учетом введенного на время военного положения права на 2 % от оборота), видов КВЕД необходимо вникнуть в вашу структуру бизнеса и понять какой вариант будет наиболее оптимальный.

    Обращайтесь

    Савченко Олександр
    20%
    Савченко Олександр 2 роки тому

    Юрист, м. Чернігів, 10 років досвіду

    Добрый день, Артем!

    ГНС в ИПК от 30.11.2020 г. № 4907/ІПК/99-00-04-04-02-09 разъяснила некоторые вопросы налогообложения операций с криптовалютой и их декларирование. ГНС объясняет, что физические лица - резиденты, которые получают доходы как из источника их происхождения в Украине, так и иностранные доходы, являются плательщиками налога на доходы физических лиц и военного сбора.

    Базой налогообложения является общий облагаемый налогом доход - любой доход, который подлежит налогообложению, начисленный (выплаченный, предоставленный) в пользу плательщика налога в течение отчетного налогового периода.

    В другой ИПК от 02.12.2020 г. № 4928/ІПК/99-00-04-05-03-06 ГНС рассмотрела обращение относительно налогообложения дохода от продажи криптовалюты, и сообщает, что доход, полученный физическим лицом - резидентом от продажи криптовалюты другому физическому лицу - резиденту, включается в общий месячный (годового) облагаемый налогом доход как другой доход с соответствующим налогообложением. А если отмеченный доход выплачивается физическим лицом - нерезидентом, то такой доход считается иностранным и облагается НДФЛ и ВС на общих основаниях.

    Конечно же Вы можете зарегистрировать ФОП или вообще юрлицо (например, ТОВ). Но в данном случае подойдет только общая система налогообложения, где ставки налогов такие же как и для обычного физлица: НДФЛ = 18%; военный сбор = 1,5%.

    Ведь на упрощенной системе (едином налоге) не учитываются расходы и доходом считается все, что поступает на ваш предпринимательский счет.

    То есть, на едином налоге вашим доходом за день будет считаться вся поступившая на счет сумма , а на общей системе - только чистый доход (минус расходы, которые нужно будет подтверждать).

    Ознакомьтесь - https://journal.ostapp.com.ua/articles/post/cto-sc...

    https://journal.ostapp.com.ua/articles/post/predpr...

    Потому учитывая, что ставки налогов на общей системе такие же как и для обычного физлица: НДФЛ = 18%; военный сбор = 1,5%, у вашем случае есть одно но...

    Если зарегистрировать ФОП, то все средства будут поступать на ваш предпринимательский счет (соответственно "скрыть" свои доходы не получиться). К тому же, придется заботится по поводу ведения деятельности, сдачи отчетности ФОП и проверок налоговой.

    Потому, советую продолжать работать как обычное физлицо (без регистрации субъектом хозяйствования).

    Также можете открыть еще один счет, в том же банке или другом, и работать с ним.

    Но удивительно, что банк вообще задает Вам такие вопросы. Ведь переводы/получения происходят с карты на карту физическим лицам, а не ФОП или юрлиц.

    Даже если возникнут проблемы, то проще задекларировать свои доходы и уплатить с них доходы как обычное физическое лицо, а не ФОП (ведь ставки все равно одинаковые).

    Сейчас можете спокойно принимать деньги на ваш личный счет, в том числе валютный. Банк не проверяет факт уплаты налогов и не передает в налоговую информацию о поступлениях на ваш личный счет, поскольку такая информация о денежных операциях физических лиц в банках Украины надежно защищена ст. 60-62 Закона Украины «О банках и банковской деятельности». Банковская тайна не позволяет работникам налоговой службы произвольно узнать о суммах денежных средств, полученных владельцами счетов.

    К тому, же согласно статье 41 Конституции Украины каждый имеет право владеть, пользоваться и распоряжаться своей собственностью, результатами своей интеллектуальной, творческой деятельности.

    Согласно ст. 1074 ГК Украины ограничение прав клиента по распоряжению денежными средствами, находящимися на его счете, не допускается, кроме случаев ограничения права распоряжения счетом по решению суда или в других случаях, установленных законом, а также в случае остановки финансовых операций, которые могут быть связаны. связаны с легализацией (отмыванием) доходов, полученных преступным путем, или финансированием терроризма или финансированием распространения оружия массового поражения, предусмотренных законом.

    По договору банковского счета банк обязуется принимать и зачислять на счет, открытый клиенту (владельцу счета), поступающие ему денежные средства, выполнять распоряжение клиента о перечислении и выдаче соответствующих сумм со счета и проведения других операций по счету (ч. 1 ст. .1066 ГКУ).

    Банк имеет право использовать денежные средства на счете клиента, гарантируя его право беспрепятственно распоряжаться этими средствами.

    Банк не имеет права определять и контролировать направления использования денежных средств клиента и устанавливать другие ограничения его права по распоряжению денежными средствами, не предусмотренные законом, договором между банком и клиентом или условиями обременения, предметом которого являются имущественные права на денежные средства, находящиеся на банковском счете .

    Банк вправе потребовать расторжения договора банковского счета:

    1) если сумма денежных средств, хранящихся на счете клиента, осталась меньше минимального размера, предусмотренного банковскими правилами или договором, если такая сумма не будет возобновлена в течение месяца со дня предупреждения банком об этом;

    2) в случае отсутствия операций по этому счету в течение года, если иное не установлено договором;

    3) в случаях, предусмотренных законодательством, регулирующим отношения в сфере предотвращения и противодействия легализации (отмыванию) доходов, полученных преступным путем, финансированию терроризма и финансированию распространения оружия массового поражения;

    4) в других случаях, установленных договором или законом.

    Остаток денежных средств на счете выдается клиенту или по его указанию или в порядке, установленном законом, перечисляется на другой счет в сроки и порядке, установленные банковскими правилами.

    Банк может отказаться от договора банковского счета и закрыть счет клиента в случае:

    1) отсутствие операций по счету клиента в течение трех лет подряд и отсутствия остатка денежных средств на этом счете;

    2) наличия оснований, предусмотренных Законом Украины "О предотвращении и противодействии легализации (отмыванию) доходов, полученных преступным путем, финансированию терроризма и финансированию распространения оружия массового поражения". При этом остаток денежных средств на счете клиента возвращается клиенту.

    ВЫВОД: если банк у рамках финмониторинга запросит у Вас документы, подтверждающие происхождение средств, а Вы не сможете их предоставить, то банк будет вправе заблокировать ваш счет или вообще разорвать с Вами договор (наложить штраф - нет).

    Но остаток денежных средств на счете выдается банком клиенту или по его указанию перечисляется на другой счет в сроки и порядке, установленные банковскими правилами.

    Главное - убедить банк, что средства легальные и поступают Вам из законных источников, тогда такие последствия Вам точно не будут грозить.

    А учитывая "присылают мне гривны через банк как рядовые физ. лица", то вопросов у банка вообще не должно быть.

    Закон України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/361-20#Text):

    Стаття 1. Визначення термінів

    1. У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:

    17) джерело коштів, пов’язаних з фінансовими операціями - відомості про походження коштів, що використовуються для здійснення фінансових операцій (коштів, що використовувалися для набуття права власності на активи, що є предметом фінансових операцій) за допомогою суб’єкта первинного фінансового моніторингу, які дають розуміння про джерела їх походження, підстави володіння/розпорядження ними (прав на них) особою;

    ПОЛОЖЕННЯ про порядок здійснення уповноваженими установами аналізу та перевірки документів (інформації) про валютні операції, затверджене постановою Правління Національного банку України від 02.01.2019 № 8 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0008500-19#Te...):

    2. У цьому Положенні терміни і поняття вживаються в таких значеннях:

    1) джерела походження коштів (активів) - документально підтверджені [на підставі офіційних документів, належним чином засвідчених їх копій або інших джерел, якщо така інформація є публічною (відкритою)] відомості, що дають можливість зробити обґрунтований висновок щодо наявності достатніх фінансових можливостей суб’єкта валютної операції, адекватних його фінансовому стану та/або соціальному статусу;

    Если возникнут дополнительные вопросы, обращайтесь через кнопку "Обратиться" и я отвечу на них в индивидуальном порядке.

    При обращении указывайте свой е-mail, по которому с Вами можно связаться.

    ВСЕГО ДОБРОГО!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України