Задайте питання юристу

883 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Армія і мобілізація, 08 січня 2023, питання №78165 650₴

Чи можливо отримати відсрочку?

Важко ставити такі питання, з огляду на нашу ситуацію в країні, але морально я вже не можу. Прошу допомоги. Мені 30 років, військової кафедри не маю, не служив. На руках є приписне, яке отримав понад 10 років тому. Чи є я на обліку - не знаю та й не хочу перевіряти. Маю ваду сердця, а саме пролапс мітрального клапану 1го ступеня. Читав на декількох сайтах, далі цитата: "...люди з такою вадою не відчувають ніяких проблем та симптомів(!), а стан здоров'я оцінюється як задовільний". На рахунок симптомів: після фізичної роботи, наприклад прибирання вдома, в мене може злетіти тиск до 150-155 (при нормі у 120) як це було сьогодні. Бувають такі дні, що із-за тиску я не можу нормально функціонувати. Лише пігулки та ліжко. Також присутнє відчуття, що не можу вдохнути на повні груди, наче не вистачає кисню. Це перший момент.

Другий - батьки. Обидва пенсіонери, за 60+ років. Мама перенесла рак та має компресійні переломи хребта. Лікарі рекомендували ій обмежити фізичні навантаження, а про роботу на городі взагалі забути. На цей час ій важко ходити, а після хатньої роботи потрібен відпочинок. Інвалідності не має (цим ніхто у мирний час не займався).

Третій - бабуся, котра живе зі мною у місті (в окремій квартирі). Ій у цьому році буде 90. Пересувається по квартирі самостійно, але дуже важко. Понад 4 роки вона не виходить на вулицю. Усім необхідним забезпучую її я: ліки, їжа та вода. Буває що вона може впасти із ліжка, а самостійно піднятись вже не може. Завжди поруч є мобільний, то вона телефонує і просить про допомогу.

То ж є питання до вас, шановні юристи, чи можна щось вдіяти? В мене присутній, і я це визнаю, сильний страх на рахунок бойових дій. Мені здається, що я просто помру не виходячи з казарми, або десь на полігоні. Після окупації, яку ми пережили в Київській області, я досі лякаюсь гучних звуків або щось схожого на вибух. Під час останнього прильоту у Києві тремтіли руки так, що я ледве відчинив вхідні двері. Не міг попасти ключем у замок.

Відповіді юристів (10)

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю, Євгене.

    У ВАШОМУ ЗАПИТАННІ НЕМАЄ НІЧОГО КРАМОЛЬНОГО, ТОМУ НЕ ХВИЛЮЙТЕСЬ.

    ОЦІНИВШИ ВАШУ СИТУАЦІЮ, БАЧУ ДЛЯ СЕБЕ ЗАРАЗ ТАКИЙ ОСНОВНИЙ ВАРІАНТ.

    То ж є питання до вас, шановні юристи, чи можна щось вдіяти? В мене присутній, і я це визнаю, сильний страх на рахунок бойових дій. Мені здається, що я просто помру не виходячи з казарми, або десь на полігоні. Після окупації, яку ми пережили в Київській області, я досі лякаюсь гучних звуків або щось схожого на вибух. Під час останнього прильоту у Києві тремтіли руки так, що я ледве відчинив вхідні двері. Не міг попасти ключем у замок.

    Зі всього написаного Вами я вбачаю декілька моментів, які можуть допомогти Вам за потреби оформити право на відстрочку. Пройдемось по порядку:

    1. Оформлення інвалідністю Вашою матір'ю. Якщо вона перенесла ракове захворювання, вона має право на, як мінімум, 3 групу інвалідності. Так, 3 група для відстрочки не підійде, але можливо отримає і 2 групу.

    2. Що стосується Вашого діагнозу, то сам по собі пролапс мітрального клапану, дійсно, права на відстрочку Вам не надасть. Можливо у Вас є інші захворювання, які спричиняють підвищення тиску і так далі. Як на мене, зараз час цим питанням зайнятись.

    І Ви за будь-яких умов повинні пам'ятати, що рішення приймає виключно ВЛК.

    3. Є цілком реальний шанс спробувати оформити догляд за Вашою бабусею. І це зробити можливо таким чином:

    3.1. Через органи соціального захисту шляхом оформлення на Вас постійного догляду за бабусею не непрофесійній основі. Це гарантована підстава для відстрочки, але з його оформлення інколи виникають складнощі, наприклад, через наявність високих доходів і так далі. Тут треба обговорювати це індивідуально.

    3.2. Через отримання у виконавчого органу ОМС Акту встановлення факту здійснення догляду. Це не гарантована підстава для відстрочки, але інколи спрацьовує.

    4. Виділяю жирним текстом ті підстави, які я вважаю можна Вам розглядати.

    Закон України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію":

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text

    Стаття 23. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації

    Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:

    заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;

    визнані в установленому порядку особами з інвалідністю або відповідно до висновку військово-лікарської комісії тимчасово непридатними до військової служби за станом здоров’я на термін до шести місяців (з наступним проходженням військово-лікарської комісії);

    жінки та чоловіки, на утриманні яких перебувають троє і більше дітей віком до 18 років;

    жінки та чоловіки, які самостійно виховують дитину (дітей) віком до 18 років;

    жінки та чоловіки, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, які виховують дитину з інвалідністю віком до 18 років;

    жінки та чоловіки, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, які виховують дитину, хвору на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дитину, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, що підтверджується документом, виданим лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров’я в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, але якій не встановлено інвалідність;

    жінки та чоловіки, на утриманні яких перебуває повнолітня дитина, яка є особою з інвалідністю I чи II групи;

    усиновителі, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, на утриманні яких перебувають діти-сироти або діти, позбавлені батьківського піклування, віком до 18 років;

    зайняті постійним доглядом за хворою дружиною (чоловіком), дитиною, а також батьками своїми чи дружини (чоловіка), які за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребують постійного догляду;

    які мають дружину (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю та/або одного із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю I чи II групи;

    опікуни особи з інвалідністю, визнаної судом недієздатною; особи, зайняті постійним доглядом за особою з інвалідністю I групи; особи, зайняті постійним доглядом за особою з інвалідністю II групи або за особою, яка за висновком медико-соціальної експертної комісії або лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребує постійного догляду, у разі відсутності інших осіб, які можуть здійснювати такий догляд;

    жінки та чоловіки, які мають неповнолітню дитину (дітей) і чоловіка (дружину), який (яка) проходить військову службу за одним із видів військової служби, визначених частиною шостою статті 2 Закону України "Про військовий обов’язок і військову службу";

    народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим;

    працівники органів військового управління (органів управління), військових частин (підрозділів), підприємств, установ та організацій Міністерства оборони України, Збройних Сил України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Національної гвардії України, Державної прикордонної служби України, Національної поліції України, податкової міліції, Національного антикорупційного бюро України, Державного бюро розслідувань, Державної виконавчої служби України, Управління державної охорони України;

    інші військовозобов’язані або окремі категорії громадян у передбачених законом випадках.

    Особи з інвалідністю, а також особи, зазначені в абзацах четвертому - дванадцятому частини першої цієї статті, у зазначений період можуть бути призвані на військову службу за їхньою згодою і тільки за місцем проживання.

    Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:

    здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, асистенти-стажисти, аспіранти та докторанти, які навчаються за денною або дуальною формами здобуття освіти.

    ...

    5. За те, що в 27 років не стали на військовий облік військовозобов'язаних можливе притягнення Вас до адміністративної відповідальність за порушення правил військового обліку. Штраф 510-850 грн. Але це зараз не обов'язкове.

    Якщо будуть питання, або Вам потрібний алгоритм дій, звертайтесь.

    Всього доброго! Сподіваюсь, що консультація була корисною. Буду радий відповісти на додаткові питання. Для цього тисніть зелену кнопку Звернутися/Обратиться нижче фото! Буду радий допомогти.

    Айвазян Юрій Климентійович
    Айвазян Юрій Климентійович рік тому

    Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду

    Спілкуватися у чаті

    Доброго дня, Євгене!

    Безумовно, вістрочку Ви маєте! Проте в залежності від ряду факторів Ви маєте шанс отримати право на відстрочку від мобілізації одразу за декількома обставинами, які передбачені українським законодавством.

    Наводжу їх всіх нижче:

    Стаття 23 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text

    надає вичерпний перелік категорій осіб, які можуть мати право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації:

    Зокрема в ній зазначено:

    «Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:

    зайняті постійним доглядом за хворою дружиною (чоловіком), дитиною, а також батьками своїми чи дружини (чоловіка), які за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребують постійного догляду;

    {Абзац десятий частини першої статті 23 в редакції Закону № 2122-IX від 15.03.2022}

    які мають дружину (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю та/або одного із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю I чи II групи;

    {Абзац одинадцятий частини першої статті 23 в редакції Закону № 2122-IX від 15.03.2022}

    опікуни особи з інвалідністю, визнаної судом недієздатною; особи, зайняті постійним доглядом за особою з інвалідністю I групи; особи, зайняті постійним доглядом за особою з інвалідністю II групи або за особою, яка за висновком медико-соціальної експертної комісії або лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребує постійного догляду, у разі відсутності інших осіб, які можуть здійснювати такий догляд;"

    АБИ НАДАТИ ВАМ БІЛЬШ ПРЕДМЕТНУ ВІДПОВІДЬ НА ВАШЕ ПИТАННЯ, ЯКА Б СПИРАЛАСЬ НА ТУ ЧИ ІНШУ ОБСТАВИНУ Я МУШУ:

    1. Обговорити це питання з Вами в приватному форматі, щоби мати можливість проаналізувати Вашу ситуацію індівідуально і обрати для Вас найбільш прийнятний варіант.

    2. В подальшому для повної гарантії отримання Вами відстрочки виробити для Вас потрібний алгоритм дій та надати правовий супровід.

    Для всього цього Вам необхідно натиснути кнопку "звернутись" біля мого профілю. Лише так я зможу з Вами зв'язатись та надати необхідну допомогу.

    Айвазян Юрій Климентійович
    Айвазян Юрій Климентійович рік тому

    Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду

    Спілкуватися у чаті

    Євгене!

    На доповнення до моєї відповіді...

    Зовсім інше і окреме питання - відстрочка від мобілізації за станом здоров'я. Воно знаходиться в компетенції військово-лікарської комісії (ВЛК).

    Військово-лікарська експертиза визначає придатність за станом здоров'я до військової служби призовників, військовослужбовців та військовозобов'язаних, установлює причинний зв'язок захворювань, травм (поранень, контузій, каліцтв) та визначає необхідність і умови застосування медико-соціальної реабілітації та допомоги військовослужбовцям (п. 1.1. Положення).

    Військово-лікарська експертиза - це:

    медичний огляд допризовників, призовників; військовослужбовців та членів їхніх сімей (крім членів сімей військовослужбовців строковоївійськової служби); військовозобов'язаних, офіцерів запасу, які призиваються на військову службу за призовом осіб офіцерського складу, резервістів (кандидатів у резервісти); громадян, які приймаються на військову службу за контрактом; кандидатів на навчання у вищих військово-навчальних закладах та військових навчальних підрозділах вищих навчальних закладів Міністерства оборони України, учнів військових ліцеїв; колишніх військовослужбовців; працівників Збройних Сил України, які працюють у шкідливих та небезпечних умовах праці та залучаються до роботи з джерелами іонізуючого випромінювання, компонентами ракетного палива, джерелами електромагнітних полів, лазерного випромінювання, мікроорганізмами I-II груп патогенності, особливо небезпечними інфекційними хворобами; працівників допоміжного флоту Військово-Морських Сил Збройних Сил України;

    визначення ступеня придатності до військової служби, навчання у ВВНЗ, роботи за фахом;

    установлення причинного зв'язку захворювань, травм (поранень, контузій, каліцтв) військовослужбовців, військовозобов'язаних, резервістів.

    Для проведення військово-лікарської експертизи створюються військово-лікарські комісії (далі - ВЛК), штатні та позаштатні (постійно і тимчасово діючі).

    Штатні та позаштатні (постійно і тимчасово діючі) ВЛК (лікарсько-льотні комісії (далі - ЛЛК) приймають постанови.

    Постанови ВЛК (ЛЛК) оформлюються свідоцтвом про хворобу, довідкою військово-лікарської комісії, протоколом засідання військово-лікарської комісії з визначення причинного зв'язку захворювань, поранень, контузій, травм, каліцтв у колишнього військовослужбовця (пункт 2.1 глави 2 розділу I Положення).

    Постанови штатних та позаштатних ВЛК обов’язкові до виконання (п.2.1 глави 2 розділу І Положення).

    Центральна військово-лікарська комісія (ЦВЛК) є органом військового управління, який здійснює керівництво ВЛК регіонів у Збройних Силах України та є керівним органом із військово-лікарської експертизи в Збройних Силах України.

    ЦВЛК Міністерства оборони України розташована у м Київ, вул. Госпітальна, 16.

    Усі штатні ВЛК Збройних Сил України безпосередньо підпорядковуються голові ЦВЛК (підпункт 2.3.2 пункту 2.3 глави 2 розділу I Положення).

    Питання медичного огляду регулюється розділом ІІ Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України, затвердженого Наказом Міністерства оборони України від 14.08.2008№ 402.

    Кожний військовозобов’язаний оглядається хірургом, терапевтом, невропатологом, психіатром, окулістом, оториноларингологом, стоматологом, дерматологом, а за медичними показаннями і лікарями інших спеціальностей.

    Військовозобов’язані, визнані непридатними до військової служби, повторно оглядаються ВЛК військових комісаріатів за місцем проживання після обов’язкового обстеження у спеціалізованих лікувально-профілактичних закладах.

    Перед оглядом військовозобов’язаних їм проводиться рентгенологічне (флюорографічне) обстеження органів грудної клітки, загальний аналіз крові, визначаються група крові та резус-належність (особам, у яких немає відповідної відмітки у військовому квитку), ЕКГ, дослідження сечі. Особам, яким більше 40 років, обов’язково проводиться вимір внутрішньоочного тиску, дослідження крові на цукор.

    До початку огляду ТЦКСП (військовий комісаріат) на всіх військовозобов’язаних отримує дані із психоневрологічних, протитуберкульозних, шкірно-венеричних диспансерів, наркологічних закладів (на тих, що перебувають на обліку у вказаних диспансерах, закладах, – витяг з історії хвороби), на осіб, що визнані інвалідами, – дані з органів соціального забезпечення, також медичну картку амбулаторного хворого (облікова форма МОЗ України № 025) з поліклінік та медико-санітарних частин за місцем проживання, роботи або навчання. До цього також додається довідка МСЕК, яку військовозобов’язаний повинен отримати самостійно.

    Зазначені документи з відомостями із вищевказаних диспансерів (закладів), а на офіцерів і прапорщиків (мічманів) запасу також особові справи військовий комісаріат до початку огляду подає для вивчення у ВЛК.

    У разі коли лікарям ВЛК військового комісаріату важко остаточно визначити стан здоров’я військовозобов’язаного, він направляється на амбулаторне або стаціонарне обстеження у лікувально-профілактичний заклад МОЗ України з подальшим оглядом ВЛК військового комісаріату. Якщо обстеження проводилось у військовому лікувальному закладі, то огляд проводиться госпітальною (гарнізонною) ВЛК.

    Повторний медичний огляд військовозобов’язаних, які перебувають у запасі 1 і 2 розрядів, раніше визнаних придатними до військової служби або непридатними до військової служби в мирний час за станом здоров’я, які можуть бути вилікувані, а також військовозобов’язаних плавскладу ВМС Збройних Сил України проводиться один раз у 5 років ВЛК військових комісаріатів, а льотного складу — ЛЛК військових комісаріатів (абз. 3 п. 3.2 Положення № 402).

    Рекомендую Вам, перед тим, як зголоситися до ТЦКСП для проходження коміссії, обв'язково звернутись до будь якого медичного закладу та отримати довідку МСЕК (медично-соціальної експертної коміссії) або ЛКК (лікарсько-консультативної комісії) про стан Вашого здоров'я. Це дасть Вам нагоду мати незалежну точку зору лікарів. Така довідка буде мати суттєвий вплив на об'єктивний висновок ВЛК!

    Постанова ВЛК регіонів може бути оскаржена у ЦВЛК або у судовому порядку.

    Оскаржувати рішення військово-лікарських комісій можна двома способами — через судові органи або адміністративним шляхом – через вищі коміссії, включно з ЦВЛК.

    Якому способу віддати перевагу — залежить від багатьох факторів. Якщо у вас є подібна проблема, зверніться за допомогою до адвокатам, які допоможуть скласти обґрунтовану скаргу на неправомірні дії.

    Порядок оскарження постанов (висновку) ВЛК

    Постанова ВЛК регіонів може бути оскаржена у ЦВЛК або у судовому порядку (підпункт 2.4.10 пункту 2.4 глави 2 розділу I Положення).

    Постанови ЦВЛК можуть бути оскаржені в судовому порядку (п.п. 2.3.5 п. 2.3 глави 2 розділу І Положення).

    Досудове оскарження:

    Рішення ВЛК можуть бути оскаржені в такому порядку:

    постанови ВЛК районного (міського) військового комісаріату переглядаються ВЛК військового комісаріату Автономної Республіки Крим, областей, міста Києва;

    переглядати або скасовувати постанови підпорядкованих ВЛК мають право ВЛК регіонів (постанову про придатність до військової служби колишніх військовослужбовців на період їх фактичного звільнення зі Збройних Сил України має право переглядати тільки ЦВЛК);

    постанови будь-яких ВЛК можуть переглядатися ЦВЛК. Постанову про придатність до військової служби колишніх військовослужбовців на період їх фактичного звільнення зі Збройних Сил України має право приймати або переглядати тільки ЦВЛК.

    Для перегляду рішення ВЛК низового рівня необхідно подати у ВЛК вищого рівня або ЦВЛК заяву про перегляд оскаржуваної постанови ВЛК нижчого рівня та додати до заяви всі наявні документи, видані військово-лікарською комісією, рішення якої переглядається. Також в заяві необхідно вказати причини ініціювання перегляду.

    Добиватися справедливості адміністративним шляхом випливає, якщо:

    закликають студента, тимчасово звільненого від військової повинності;

    визнали придатним до несення служби людини, не здатного виконувати військові обов'язки за станом здоров'я;

    є вагомі причини для відстрочки — сімейні обставини, наявність двох дітей, дитини-інваліда.

    2. Як скласти претензію?

    Скарга на дії військкомату складається за певним зразком:

    назва установи (без скорочень) — призовна комісія суб'єкта України;

    ваші ПІБ, контактні дані (номер телефону) — анонімки не розглядаються;

    претензії до співробітників комісаріату з докладним описом проблеми;

    список необхідних документів, довідок, що підтверджують правоту.

    Навіть невеликі нюанси можуть кардинально вплинути на вердикт комісії. Досвідчені юристи компанії підкажуть, як вести себе в різних ситуаціях:

    що зробити, щоб заяву було прийнято (вона має бути розглянута протягом 5 днів з моменту подачі);

    як добитися повторного медичного обстеження;

    як довести некомпетентність лікарів;

    простежать за дотриманням правил проведення експертизи.

    Оскарження у судовому порядку

    Можуть бути розглянуті наступні рішення:

    вердикт лікаря вузької спеціалізації;

    постанова призовної комісії;

    присвоєння першого військового звання;

    інші дії, пов'язані з закликом і посадовими особами.

    Часто працівники військкомату дзвонять, погрожують відповідальністю. У цьому випадку можете сміливо подати скаргу на них у судові органи.

    4. Як скласти заяву?

    У разі судового розгляду, заява повинна бути оформлена строго за зразком:

    назва суду (без скорочень), куди подається заяву;

    ПІБ та способи контакту з призовником;

    адреса військкомату, дані лікаря, який проводив огляд;

    докладний виклад суті проблеми із зазначенням претензій;

    аргументація, пред'явлення доказів;

    список документів, що свідчать про вашій правоті;

    дата, підпис.

    Судові слухання — процедура складна і непередбачувана. Написати скаргу легко, довести обґрунтованість вимог набагато важче.

    Якщо будуть питання, зверніться до мене, натиснувши кнопку "звернутись" біля мого профілю. Буду радий допомогти!

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня, для отримання відстрочки вашим батькам треба звернутися до лікарні і отримати довідку ЛКК про необхідність постійного догляду, рекомендую після отримання довідки звернутися до виконкому міської ради з заявою про надання акту про факт постійного догляду.

    Коли у вас на руках буде довідка ЛКК про необхідність догляду за батьками або за одним з них вы будете мати право на відстрочку від мобілізації згідно ст 23 ЗУ про мобілізаційну підготовку та мобілізацію.

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#n420

    Для отримання відстрочки, у разі отримання повістки під особистий підпис, ви повинні подати заяву на ім'я комісара ТЦК про надання відстрочки від мобіліцазії додавши до неї нотаріально завірені копії таких документів свідоцтво про народження, довідка ЛКК (бажано але не обов' язково акт про встановлення факту догляду)

    Якщо я допоміг вирішити ваше питання ставте ✅ біля фото підтримайте лайком залиште відгук.

    Для детальної консультації натискайте кнопку звернутися.

    Крикун Сергій  Павлович
    Крикун Сергій Павлович рік тому

    Юрист, м. Дніпро, 31 рік досвіду

    "ПОЛОЖЕННЯ про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1109-08):

    "...Додаток 1 до Положення

    РОЗКЛАД хвороб, станів та фізичних вад, що визначають ступінь придатності до військової служби...

    Стаття 38 Включено: некоронарогенні хвороби серця (перикарда, міокарда, ендокарда, клапанного апарату), легеневе серце і порушення легеневого кровообігу (легенева емболія, усі форми легенево-серцевої недостатності, хвороби легеневих судин), усі форми кардіоміопатії, порушення серцевого ритму та провідності, дегенерація (дистрофія) міокарду, пролапс мітрального клапана та інші ураження клапанів серця, наслідки хірургічних втручань з приводу вроджених або набутих вад серця I00-I09, I26-I52, що супроводжуються серцевою недостатністю

    а) із серцевою недостатністю II-Б-III стадії - Непридатні до військової служби з виключенням з військового обліку

    б) із серцевою недостатністю II-А стадії - Непридатність до військової служби або обмежена придатність визначається індивідуально

    в) із серцевою недостатністю I стадії - Придатність до військової служби або обмежена придатність визначається індивідуально...

    Додаток 2 до Положення

    ПОЯСНЕННЯ щодо застосування статей Розкладу хвороб, станів та фізичних вад, що визначають ступінь придатності до військової служби...

    Стаття 38

    Визначення стадії СН та/або стійкості порушення ритму та провідності проводиться після проведеного лікування та стабілізації клінічного стану.

    Оцінку стадії СН слід проводити з урахуванням наявності об'єктивних симптомів СН або об'єктивних доказів наявності дисфункції серця (систолічної та/або діастолічної) у стані спокою та результатів тестів з фізичним навантаженням (ВЕМ або тредмілтест у ватах), а за неможливості їх виконання - дані 6 хвилинного тесту з ходьбою. Остаточний експертний діагноз СН може бути встановлений лише за результатами даних інструментального (насамперед ЕХО-КГ) дослідження.

    Порушення серцевого ритму та провідності повинні бути зафіксовані на ЕКГ, холтерівському моніторуванні ЕКГ, при функціональних пробах або електрофізіологічних дослідженнях. До стійких порушень ритму серця належать аритмії тривалістю більше 7 діб, які потребують антиаритмічної терапії та відновлюються після припинення лікування. До стійких порушень провідності належать постійні AV-блокади I та II ступенів, повні внутрішньошлуночкові блокади.

    До пункту "а" належать усі некоронарогенні хвороби серця, що супроводжуються СН II-Б або III стадій або важкими, резистентними до лікування порушеннями ритму та провідності.

    Крім того, до пункту "а" належать незалежно від стадії СН:

    комбіновані та поєднані набуті вади серця;

    недостатність будь-якого клапана серця III-V стадій, які супроводжується регургітацією 3-4 ступенів;

    стеноз будь-якого клапана серця незалежно від стадії;...

    До пункту "б" належать усі некоронарогенні хвороби серця, що супроводжуються СН II-А стадії.

    Крім того, до пункту "б" належать незалежно від стадії СН:...

    До пункту "в" належать усі некоронарогенні хвороби серця, що супроводжуються СН I стадії.

    Крім того, до пункту "в" належать:...

    пролапс мітрального або інших клапанів серця, міокардіофіброз, що супроводжуються порушеннями ритму та провідності або СН I стадії, або без таких з регургітацією 2 ступеня...

    Критерії клінічних стадій СН

    СН I - Скарги на задишку, серцебиття, надмірну втомлюваність, що з'являються тільки під час підвищеного фізичного навантаження та минають у стані спокою. Першу стадію СН може бути діагностовано за відсутності клінічних симптомів захворювання за умови виявлення при ЕХО-КГ- дослідженні зниження фракції викиду не нижче ніж 45% або при виявленні порушення діастолічної функції ЛШ

    СН II-А - Скарги на задишку, серцебиття, надмірну втомлюваність, що з'являються при помірному фізичному навантаженні та супроводжуються порушенням гемодинаміки у великому або малому колах кровообігу

    СН II-Б - Скарги на задишку, серцебиття, надмірну втомлюваність, напади стенокардії, що з'являються при незначному фізичному навантаженні і супроводжуються порушеннями гемодинаміки у великому та малому колах кровообігу

    СН III - Скарги на задишку або задуху, серцебиття, втому, напади стенокардії у стані спокою. Має місце тяжке порушення гемодинаміки в обох колах кровообігу, стійкі зміни обміну речовин та функцій органів, незворотні зміни структури тканин та органів

    ---

    Доброї ночі, Евгене! Мною наведені вимоги, умови визначення ступеня придатності до військової служби у випадку хвороби серця, серцевої недостатності (СН). Зверніться до цивільного медичного закладу про осбтеження та висновок стану Вашого серця, ступеня СН (вбачається, що вже маєте) - на підставі якого співвідставте висновок до вимог наведеної ст.38 Розкладу хвороб та пояснення до цієї ст.38. Важливим вважаю визначення клічіних стадій СН. У випадку вручення повістки подайте на ім'я керівника РТЦК та СП (військомат) заяву (під реєстрацію. її вручення на Вашому примірнику) про подання та долучення до Вашої медичної карти висновку цивільного медичного закладу та врахування його при визначенні ступеня Вашої (не)придатності до військової служби. Все буде добре, не хвилюйтесь!

    Промський Євгеній Сергійович
    Промський Євгеній Сергійович рік тому

    Адвокат, м. Київ, 5 років досвіду

    Добрий день!

    Ваша мама має звернутись до лікарсько-консультаційної комісії (функціонує при кожній лікарні) та отримати висновок про те, що вона потребує постійного стороннього догляду. З описаних вами обставин, ви маєте на це повне право. Отримання такого висновку даватиме вам право на звільнення від мобілізації.

    Закон України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text

    Стаття 23. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації

    Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:

    ...

    зайняті постійним доглядом за хворою дружиною (чоловіком), дитиною, а також батьками своїми чи дружини (чоловіка), які за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребують постійного догляду.

    Також звільнятиме від мобілізації наявність інвалідності І чи ІІ групи у мами, але оформити її можливо у тому разі, якщо лікарсько-консультаційна комісія направить її на медико-соціальну експертну комісію, яка визначить групу інвалідності.

    Закон України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text

    Стаття 23. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації

    Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:

    ...

    які мають дружину (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю та/або одного із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю I чи II групи.

    Як висновок, ваша мама має звернутись для початку до лікарсько-консультаційної комісії, і залежно від результату її огляду слід планувати подальші дії.

    При виникненні додаткових питань натискайте кнопку "Звернутися". Буду радий допомогти.

    Адвокат  Євген Олександрович
    Адвокат Євген Олександрович рік тому

    Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду

    Добрий день, Євген!

    ПІДСТАВИ ДЛЯ ВІДСТРОЧКИ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ:

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1993, № 44, ст.416):

    Про мобілізаційну підготовк... | від 21.10.1993 № 3543-XII (rada.gov.ua)

    "Стаття 23. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації

    Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:

    заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;

    визнані в установленому порядку особами з інвалідністю або відповідно до висновку військово-лікарської комісії тимчасово непридатними до військової служби за станом здоров’я на термін до шести місяців (з наступним проходженням військово-лікарської комісії);

    жінки та чоловіки, на утриманні яких перебувають троє і більше дітей віком до 18 років;

    жінки та чоловіки, які самостійно виховують дитину (дітей) віком до 18 років;

    жінки та чоловіки, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, які виховують дитину з інвалідністю віком до 18 років;

    жінки та чоловіки, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, які виховують дитину, хвору на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дитину, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, що підтверджується документом, виданим лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров’я в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, але якій не встановлено інвалідність;

    жінки та чоловіки, на утриманні яких перебуває повнолітня дитина, яка є особою з інвалідністю I чи II групи;

    усиновителі, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, на утриманні яких перебувають діти-сироти або діти, позбавлені батьківського піклування, віком до 18 років;

    зайняті постійним доглядом за хворою дружиною (чоловіком), дитиною, а також батьками своїми чи дружини (чоловіка), які за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребують постійного догляду;

    які мають дружину (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю та/або одного із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю I чи II групи;

    опікуни особи з інвалідністю, визнаної судом недієздатною; особи, зайняті постійним доглядом за особою з інвалідністю I групи; особи, зайняті постійним доглядом за особою з інвалідністю II групи або за особою, яка за висновком медико-соціальної експертної комісії або лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребує постійного догляду, у разі відсутності інших осіб, які можуть здійснювати такий догляд;

    жінки та чоловіки, які мають неповнолітню дитину (дітей) і чоловіка (дружину), який (яка) проходить військову службу за одним із видів військової служби, визначених частиною шостою статті 2 Закону України "Про військовий обов’язок і військову службу";

    народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим;

    працівники органів військового управління (органів управління), військових частин (підрозділів), підприємств, установ та організацій Міністерства оборони України, Збройних Сил України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Національної гвардії України, Державної прикордонної служби України, Національної поліції України, податкової міліції, Національного антикорупційного бюро України, Державного бюро розслідувань, Державної виконавчої служби України, Управління державної охорони України;

    інші військовозобов’язані або окремі категорії громадян у передбачених законом випадках.

    Особи з інвалідністю, а також особи, зазначені в абзацах четвертому - дванадцятому частини першої цієї статті, у зазначений період можуть бути призвані на військову службу за їхньою згодою і тільки за місцем проживання.

    Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:

    здобувачі фахової передвищої та вищої освіти, асистенти-стажисти, аспіранти та докторанти, які навчаються за денною або дуальною формами здобуття освіти;

    наукові і науково-педагогічні працівники закладів вищої та фахової передвищої освіти, наукових установ та організацій, які мають вчене звання та/або науковий ступінь, і педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти, за умови що вони працюють відповідно у закладах вищої чи фахової передвищої освіти, наукових установах та організаціях, закладах загальної середньої освіти за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки;

    жінки та чоловіки, чиї близькі родичі (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати, дід, баба або рідний (повнорідний, неповнорідний) брат чи сестра) загинули або пропали безвісти під час проведення антитерористичної операції з числа:

    військовослужбовців або працівників утворених відповідно до законів України військових формувань, що захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення;

    працівників підприємств, установ, організацій, які залучалися до забезпечення проведення антитерористичної операції та загинули або пропали безвісти під час забезпечення проведення антитерористичної операції безпосередньо в районах та у період її проведення;

    осіб, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, за умови що в подальшому такі добровольчі формування були включені до складу утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів;

    осіб, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах її проведення у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, але в подальшому такі добровольчі формування не були включені до складу утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів, і виконували завдання антитерористичної операції у взаємодії з утвореними відповідно до законів України військовими формуваннями та правоохоронними органами.

    Особи, зазначені в абзацах четвертому - восьмому частини другої цієї статті, у зазначений період можуть бути призвані на військову службу за їхньою згодою.

    Не підлягають призову на військову службу під час часткової мобілізації протягом шести місяців з дня звільнення з військової служби військовозобов’язані з числа громадян, які проходили військову службу за призовом під час мобілізації та були звільнені зі служби у запас (крім військовослужбовців, зарахованих на службу у військовому оперативному резерві першої черги). Такі особи у зазначений період можуть бути призвані на військову службу за їх згодою.".

    ПІДСТАВИ ДЛЯ ЗВІЛЬНЕННЯ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ:

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про військовий обов'язок і військову службу

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1992, № 27, ст.385):

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12#Text

    "Стаття 37. Взяття на військовий облік, зняття та виключення з нього... 6. Виключенню з військового обліку у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язаних та резервістів Служби безпеки України - у Центральному управлінні або регіональних органах Служби безпеки України, військовозобов’язаних та резервістів Служби зовнішньої розвідки України - у відповідному підрозділі Служби зовнішньої розвідки України) підлягають громадяни України, які:

    1) призвані чи прийняті на військову службу;

    2) проходять військову службу (навчання) у вищих військових закладах освіти і військових навчальних підрозділах закладів вищої освіти;

    3) визнані військово-лікарськими комісіями непридатними до військової служби з виключенням з військового обліку;

    4) досягли граничного віку перебування в запасі;

    5) припинили громадянство України;

    6) були раніше засуджені до позбавлення волі за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину;

    7) направлені для відбування покарання до установ виконання покарань або до яких застосовано примусові заходи медичного характеру;

    8) померли або визнані в установленому законом порядку безвісно відсутніми або оголошені померлими".

    У разі наявності запитань звертайтеся через кнопку "Звернутися".

    Всього доброго!

    Адвокат  Євген Олександрович
    Адвокат Євген Олександрович рік тому

    Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду

    Евгений!

    Вам нужно получить военный билет (временное удостоверение).

    ПО ПОВОДУ ПОЛУЧЕНИЯ ВОЕННОГО БИЛЕТА (ВРЕМЕННОГО УДОСТОВЕРЕНИЯ):

    - ВОЕННЫЙ БИЛЕТ:

    Указ Президента України

    Про Положення про військовий квиток осіб рядового, сержантського і старшинського складу та Положення про військовий квиток офіцера запасу:

    Про Положення про військови... | від 30.12.2016 № 582/2016 (rada.gov.ua)

    ИЛИ

    - ВРЕМЕННОЕ УДОСТОВЕРЕНИЕ:

    МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ

    НАКАЗ

    21.11.2017 № 610

    Зареєстровано в Міністерствіюстиції України14 грудня 2017 р.за № 1511/31379

    Про тимчасове посвідчення військовозобов’язаного:

    Про тимчасове посвідчення військ... | від 21.11.2017 № 610 (rada.gov.ua)

    ПРОЦЕДУРА ПОЛУЧЕНИЯ ВОЕННОГО БИЛЕТА:

    Для получения военного билета, Вам необходимо обратиться в территориальный центр комплектования и социальной поддержки (новое название учреждения которое сменило военкомат).

    Вам предоставят перечень документов, который Вам нужно предоставить для получения военного билета в виде копий: паспорта гражданина Украины, ИНН, аттестата, диплома с дополнением к нему, свидетельства о браке, свидетельства о рождении ребёнка и фотографии.

    Обязательно необходимо пройти медкомиссию.

    Решение о пригодности/непригодности Вас к прохождению воинской службы, зависит от результатов медкомиссии.

    В своей деятельности медкомиссия, руководствуется приказом Министерства обороны Украины # 402 от 14.08.2008 года, с изменениями к нему, где указаны все диагнозы, графы отношения к воинской службе, порядке проведения медкомиссии, основания для признания пригодным/непригодным к прохождению срочной воинской службы, службы офицеров запаса, при мобилизации, воинской службы по контракту, в резерве и т.п.:

    МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ

    НАКАЗ

    14.08.2008 № 402

    Зареєстровано в Міністерствіюстиції України17 листопада 2008 р.за № 1109/15800

    Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України:

    Про затвердження Положення про в... | від 14.08.2008 № 402 (rada.gov.ua)

    ДЛЯ ВОЕННООБЯЗАННІХ МЕДКОМИССИЯ ТЦКСП (ВОЕНКОМАТА) ПРОВОДИТСЯ 1 РАЗ В 5 ЛЕТ:

    МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ

    НАКАЗ

    14.08.2008 № 402

    Зареєстровано в Міністерствіюстиції України17 листопада 2008 р.за № 1109/15800

    Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України:

    Про затвердження Положення про в... | від 14.08.2008 № 402 (rada.gov.ua)

    "3. Медичний огляд військовозобов'язаних у мирний час та під час мобілізації, на особливий період

    3.1. Медичний огляд військовозобов'язаних проводиться за рішенням військового комісара ВЛК військових комісаріатів.

    3.2. Військовозобов'язані, залежно від категорії запасу, військово-облікової спеціальності та призначення, підлягають повторному огляду ВЛК військових комісаріатів. Крім того, офіцери запасу підлягають повторному огляду зазначеними ВЛК під час чергового атестування, а рядовий, сержантський та старшинський склад запасу ВЛК військових комісаріатів - у разі зміни призначення.

    Кожний військовозобов'язаний оглядається хірургом, терапевтом, невропатологом, психіатром, окулістом, оториноларингологом, стоматологом, дерматологом, а за медичними показаннями і лікарями інших спеціальностей.

    Повторний медичний огляд військовозобов’язаних, які перебувають у запасі 1 і 2 розрядів, раніше визнаних придатними до військової служби або непридатними до військової служби в мирний час за станом здоров’я, а також військовозобов’язаних плавскладу ВМС Збройних Сил України проводиться один раз на 5 років ВЛК військових комісаріатів, а льотного складу - ЛЛК військових комісаріатів".

    Для этого рекомендую перед прибытием в территориальный центр комплектования и социальной поддержки (новое название учреждения которое сменило военкомат), где Вас направят на медкомиссию, самостоятельно пройти обследование в больнице, согласно Вашего диагноза, чтобы врачи указали Ваш диагноз, в соответствии с приказом Министерства обороны Украины # 402 от 14.08.2008 года, с изменениями к нему, что на много увеличит Ваши шансы, на результаты прохождения медкомиссии в Вашу пользу.

    Вы имеете право получить заключение военно-врачебной комиссии (медкомиссии), чтобы видеть результаты и иметь право обжаловать:

    МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ

    НАКАЗ

    14.08.2008 № 402

    Зареєстровано в Міністерствіюстиції України17 листопада 2008 р.за № 1109/15800

    Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України:

    Про затвердження Положення про в... | від 14.08.2008 № 402 (rada.gov.ua)

    «22. Оформлення постанов ВЛК

    «22.1. Дані про тих, хто пройшов медичний огляд (прізвище, ім'я та по батькові, рік народження, військове звання, військова частина, місяць та рік призову на військову службу тощо), діагноз та постанова ВЛК про ступінь придатності до військової служби та про причинний зв'язок записуються в Книгу протоколів засідань ВЛК (ЛЛК). …

    22.3. Постанови ВЛК, які не підлягають затвердженню (контролю) штатною ВЛК, оформляються в день медичного огляду і видаються на руки особі, що пройшла медичний огляд, або в установленому порядку направляються у військову частину. Свідоцтво про хворобу (довідка ВЛК) з постановою, які підлягають затвердженню (контролю) штатною ВЛК, направляються на затвердження (контроль) не пізніше 5-денного терміну після медичного огляду. Свідоцтво про хворобу, довідка ВЛК із затвердженою постановою не пізніше ніж через два дні після їх затвердження та одержання із штатної ВЛК висилаються командиру військової частини, у якій проходить службу військовослужбовець, що пройшов медичний огляд, або начальнику, який направив його на медичний огляд, або видаються на руки представникам військових частин за наявності у них підтверджуючих документів.»

    В случае несогласия с решением медкомиссии, такое решение возможно обжаловать в Центральную ВВК Министерства обороны Украины, С ПРИСОЕДИНЕНИЕМ КОПИЙ МЕДИЦИНСКИХ ДОКУМЕНТОВ, КОТОРЫЕ ПОДТВЕРЖДАЮТ ДИАГНОЗ:

    МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ

    НАКАЗ

    14.08.2008 № 402

    Зареєстровано в Міністерствіюстиції України17 листопада 2008 р.за № 1109/15800

    Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України:

    Про затвердження Положення про в... | від 14.08.2008 № 402 (rada.gov.ua)

    "2.2. Штатні ВЛК є військово-медичними установами. Вони мають гербову печатку, кутовий штамп та утримуються за окремим штатом. До штатних ВЛК належать:

    Центральна військово-лікарська комісія (далі - ЦВЛК);

    ВЛК регіону;

    ВЛК евакуаційного пункту;

    ВЛК пересувної госпітальної бази.

    Штатні ВЛК комплектуються лікарями із клінічною підготовкою за однією з лікарських спеціальностей (терапія, хірургія, неврологія, психіатрія, оториноларингологія, офтальмологія, організація охорони здоров'я тощо), з досвідом роботи у військових частинах та лікувальних закладах.

    Залучати особовий склад штатних ВЛК для вирішення питань та завдань, не пов'язаних із військово-лікарською експертизою, забороняється.

    2.3. Центральна військово-лікарська комісія

    2.3.1. ЦВЛК є органом військового управління, який здійснює керівництво ВЛК регіонів у Збройних Силах України та є керівним органом із військово-лікарської експертизи в Збройних Силах України.

    2.3.2. Начальник ЦВЛК безпосередньо підпорядковується директору Військово-медичного департаменту (далі - ВМД) Міністерства оборони України. Усі штатні ВЛК Збройних Сил України безпосередньо підпорядковуються начальнику ЦВЛК.

    2.3.3. На ЦВЛК покладається організація військово-лікарської експертизи у Збройних Силах України, а також:

    розроблення та участь у розробленні проектів нормативно-правових актів, посібників, методичних рекомендацій з питань військово-лікарської експертизи;

    розроблення спільно з головними медичними спеціалістами Міністерства оборони України та МОЗ України медичних показань для військово-професійного призначення призовників до видів Збройних Сил України, родів військ та за військовими спеціальностями;

    розроблення спільно з головними медичними спеціалістами Міністерства оборони України науково обґрунтованих вимог до стану здоров'я військовослужбовців з метою максимального збереження їх на військовій службі, запобігання необґрунтованого їх звільнення із Збройних Сил України за станом здоров'я;

    перевірка якості лікувально-профілактичної роботи у цілях військово-лікарської експертизи серед військовослужбовців у військових частинах і лікувальних закладах Міністерства оборони України;

    контроль за лікувально-оздоровчою роботою серед допризовників, організація медичного огляду призовників, кандидатів на навчання у ВВНЗ, військовослужбовців, громадян, які приймаються на військову службу за контрактом, військовозобов'язаних та резервістів (кандидатів у резервісти);

    розгляд заяв, пропозицій, скарг та прийом відвідувачів з питань військово-лікарської експертизи;

    аналіз та узагальнення результатів і досвіду роботи підпорядкованих ВЛК;

    проведення спільно з головними (провідними) медичними спеціалістами та іншими лікарями-спеціалістами аналізу й оцінки результатів медичного огляду військовослужбовців та інших контингентів, розробка пропозицій для покращення військово-лікарської експертизи;

    організація та керівництво науковою роботою з питань військово-лікарської експертизи у підпорядкованих ВЛК;

    підготовка та вдосконалення кадрів для ВЛК;

    прийняття та перегляд постанов ВЛК про ступінь придатності колишніх військовослужбовців на період їх фактичного звільнення із Збройних Сил України;

    проведення спільно з МОЗ України аналізу та узагальнення результатів лікувально-оздоровчої роботи серед допризовників і призовників, медичного огляду призовників та розроблення пропозицій щодо покращення цієї роботи.

    2.3.4. ЦВЛК має право:

    оглядати військовослужбовців та інших осіб, зазначених у пункті 1.2 розділу I цього Положення;

    перевіряти роботу підпорядкованих ВЛК з питань військово-лікарської експертизи;

    перевіряти організацію медичного огляду військовослужбовців та інших осіб у військових, цивільних лікувальних закладах, військових частинах;

    перевіряти організацію та стан лікувально-діагностичної роботи у військових, цивільних лікувальних закладах, медичних підрозділах військових частин та ВВНЗ у цілях військово-лікарської експертизи;

    витребовувати документи в частині, що характеризують обставини отримання захворювання, поранення, травми, каліцтва, необхідні для прийняття постанови про їх причинний зв'язок, а саме:

    виписки (витяги) з матеріалів адміністративного розслідування, матеріалів дізнання або судового розгляду, а також витяги з наказів, актів;

    особові та пенсійні справи, медичні документи (у разі витребовування оригіналів зазначених документів вони повертаються за належністю після складання протоколу);

    архівні довідки, характеристики та інші документи, необхідні для прийняття постанови (у разі надання копій зазначених вище документів копії підшиваються до складеного протоколу та передаються до архіву зі строком зберігання 50 років);

    залучати головних медичних фахівців Міністерства оборони України, лікарів-спеціалістів Національного військово-медичного клінічного центру та інших військових лікувальних закладів, спеціалістів інших спеціальностей, начальників медичної служби та представників командування (керівництва) військових частин, де проходить службу військовослужбовець, що оглядається, для вирішення питань військово-лікарської, лікарсько-льотної експертизи;

    перевіряти у військових комісаріатах і закладах охорони здоров'я України організацію, стан та результати лікувально-оздоровчої роботи серед допризовників та призовників, медичного огляду призовників, кандидатів на навчання у ВВНЗ, осіб, які приймаються на військову службу за контрактом, військовозобов'язаних, резервістів;

    направляти у військові лікувальні заклади на контрольне обстеження та медичний огляд військовослужбовців, членів їх сімей (крім членів сімей військовослужбовців строкової військової служби), військовозобов'язаних, резервістів, працівників;

    запитувати від військових, цивільних лікувальних закладів, військових частин, військових комісаріатів і ВВНЗ додаткові дані для аналізу, узагальнення та оцінки результатів військово-лікарської експертизи;

    надавати до Генерального штабу Збройних Сил України, командуванням видів, Сил підтримки Збройних Сил України, керівникам органів місцевої адміністрації результати лікувально-оздоровчої роботи, проведеної серед допризовників та призовників, медичного огляду військовослужбовців, членів їх сімей, кандидатів на навчання у ВВНЗ, громадян, які приймаються на військову службу за контрактом, військовозобов'язаних, резервістів та іншого контингенту;

    розглядати, переглядати, скасовувати, затверджувати, не затверджувати, контролювати згідно з цим Положенням постанови будь-якої ВЛК (лікарсько-льотної комісії (далі - ЛЛК)) Збройних Сил України;

    надавати роз'яснення щодо формулювання постанов ВЛК (ЛЛК)".

    В случае несогласия с решением медкомиссии, такое решение возможно обжаловать путём подачи административного иска в Окружной административный суд, С ПРИСОЕДИНЕНИЕМ КОПИЙ МЕДИЦИНСКИХ ДОКУМЕНТОВ, КОТОРЫЕ ПОДТВЕРЖДАЮТ ДИАГНОЗ, в порядке Кодекса административного судопроизводства Украины:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2747-15

    ОБ ОТВЕТСТВЕННОСТИ ЗА НАРУШЕНИЕ ПРАВИЛ ВОИНСКОГО УЧЕТА:ЗА НЕПОЛУЧЕНИЕ ВО ВРЕМЯ ВОЕННОГО БИЛЕТА:

    Вы нарушили правила воинского учёта поэтому при приходе в территориальный центр комплектования и социальной поддержки (новое название учреждения которое сменило военкомат), Вас могут привлечь к административной ответственности за нарушение правил воинского учёта по по части 2 статьи 210 Кодекса Украины об административных правонарушениях в виде штрафа, в размере от 850 грн. до 1700 грн..

    Кодекс України про адміністративні правопорушення:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#Text

    "Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку

    Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -

    тягне за собою накладення штрафу від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -

    тягнуть за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян".

    При наличии вопросов обращайтесь через кнопку "Звернутися".

    Всего доброго!

    Адвокат  Євген Олександрович
    100%
    Адвокат Євген Олександрович рік тому

    Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду

    Евгений!

    ПОВЕСТКУ ВПОЛНЕ МОГУТ ВРУЧИТЬ УЧИТЫВАЯ ОБСТАНОВКУ И ВОЕННОЕ ПОЛОЖЕНИЕ В УКРАИНЕ.

    НО БЕСПОКОИТЬСЯ НЕ СТОИТ, ТАК КАК ЕСТЬ ЗАКОННЫЕ ОСНОВАНИЯ ДЛЯ НЕЯВКИ В ТЦКСП (ВОЕНКОМАТ).

    ОТКАЗЫВАТЬСЯ ОТ ПОЛУЧЕНИЯ ПОВЕСТКИ НЕТ СМЫСЛА, ТАК КАК БУДЕТ СОСТАВЛЕН АКТ ОБ ОТКАЗЕ И ВСЕОДНО ВАМ БУДЕТ СООБЩЕНО О ДАТЕ, ВРЕМЕНИ И МЕСТЕ ЯВКИ В ТЦКСП (ВОЕНКОМАТ).

    Так, самым распространенным законным основанием для неявки в ТЦКСП (военкомат), является болезнь (любое заболевание), что есть уважительной причиной для неявки в ТЦКСП (военкомат).

    Вы можете вызвать скорую помощь и получить справку о вызове скорой помощи с последующим направлением на лечение в больницу, которую потом направите в ТЦКСП (военкомат) с заявлением по почте через Укрпочту и на электронную почту.

    Также, Вы можете обратиться в любую больницу и получить справку о том, что заболел и проводится лечение в отношении Вас, которую потом направите в ТЦКСП (военкомат) с заявлением по почте через Укрпочту и на электронную почту.

    Кроме того, Вы можете лечь на стационар или дневной стационар любой больницу и получить справку о том, что заболели и проводится лечение в отношении Вас, которую потом направите в ТЦКСП (военкомат) с заявлением по почте через Укрпочту и на электронную почту.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про військовий обов'язок і військову службу

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1992, № 27, ст.385):

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12#Text

    "Стаття 15. Призовний вік. Призов громадян України на строкову військову службу...

    "11. Поважними причинами неприбуття призовників до призовних дільниць у строк, установлений територіальним центром комплектування та соціальної підтримки, які підтверджені відповідними документами, визнаються:

    перешкода стихійного характеру, хвороба призовника або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у зазначені пункт і строк;

    смерть його близького родича (батьків, дружини, дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини".

    Эта же норма, распространяется и на военнообязанных запаса, резервистов.

    ЕСЛИ ВЫ НЕ ЯВИТЕСЬ ПО ПОВЕСТКЕ ДЛЯ ПРИЗЫВА ПО МОБИЛИЗАЦИИ:

    Кодекс України про адміністративні правопорушення:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#Text

    Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -

    тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    - ШТРАФ ОТ 3400 грн. ДО 5100 грн..

    ЗАОЧНО ШТРАФА БЫТЬ НЕ МОЖЕТ, ДЛЯ ТОГО ЧТОБЫ ЕГО ПРИВЛЕЧЬ К АДМИНИСТРАТИВНОЙ ОТВЕТСТВЕННОСТИ НУЖНО ТОЛЬКО ЛИЧНОЕ ПРИСУТСТВИЕ, ЧТОБЫ СОСТАВИТЬ ПРОТОКОЛ И ВРУЧИТЬ ЕГО, ВЫНЕСТИ ПОСТАНОВЛЕНИЕ И ВРУЧИТЬ ЕГО!

    БЕЗ ОФОРМЛЕНИЯ ДОКУМЕНТОВ НЕ БУДЕТ ШТРАФА.

    В ЛЮБОМ СЛУЧАЕ, УГОЛОВНАЯ ОТВЕТСТВЕННОСТЬ ЗА ЭТО НЕ ПРЕДУСМОТРЕНА.

    В ТО ЖЕ ВРЕМЯ УДЕЖИВАТЬ, ЗАДЕРЖИВАТЬ НЕ ИМЕЮТ ПРАВО:

    Такі дії будуть незаконні.

    Утримання дитини або дорослого де б то не було проти його волі порушує основні людські права – свободу особистості, можливість на свій розсуд вибирати місце перебування і безперешкодно пересуватися в просторі. Винятковими повноваженнями обмежувати ці привілеї, що належать кожному громадянину з народження, мають правоохоронні органи і суд, які реалізують свої функції в рамках закону.

    Викрадення людини або протиправне позбавлення волі в Україні підпадає під ст.146 Кримінального кодексу. Це суспільно небезпечне діяння є тяжким злочином з максимальною санкцією до 10 років тюремного ув’язнення. Для передачі в суд обвинувального акта наслідком повинен бути встановлений склад даного кримінального правопорушення, а саме:

    Об’єкт — особиста свобода потерпілого, недоторканність якої гарантується ст.5 Конвенції ООН і ст.29 Конституції України.

    Об’єктивна сторона — це активні дії, виражені в формі:

    1. Викрадення людини:
    • відкритого – коли жертва, присутні розуміють наслідки того, що відбувається (наприклад, під час захоплення заручників, пограбування, розбійного нападу);
    • таємного – зловмисники отримують владу над потерпілим без свідків, або з використанням безпорадного стану, нездатності оцінювати ризики через малолітній вік, психічних, фізіологічних обмежень;
    • шляхом обману або зловживання довірою;
    • із застосуванням насильства, погроз, шантажу.
    1. Протизаконного позбавлення людини свободи – якщо захоплення або утримання особи проводиться з порушенням порядку, встановленого ратифікованими міжнародними угодами та нормативними актами України.

    При дотриманні всіх процесуальних норм допускається затримання:

    • осіб, оголошених в розшук;
    • в порядку адміністративного арешту;
    • при спробі нелегального перетину кордону;
    • на місці злочину, з негайним викликом поліції;
    • з метою депортації або екстрадиції (видачі іншій державі);
    • з метою приводу осіб, що ухиляються від допиту засідання суду, в військкомат;
    • з метою утримання під вартою за рішенням слідчого судді або суду;
    • для відбування покарання в вигляді арешту, обмеження волі, ув’язнення, примусових заходів медичного характеру або заходів виховного характеру за вироком суду;
    • приміщення безпритульних дітей до 16 років в притулки або реабілітаційні центри;
    • напрямок на примусове лікування хворих з венеричними, карантинними захворюваннями, СНІДом, хронічний алкоголізм, ін’єкційних наркоманів, осіб з небезпечними для суспільства психічними відхиленнями;
    • приміщення в спеціальні розподільники осіб без певного місця проживання, яких запідозрено у занятті бродяжництвом.

    Злочин вважається завершеним з моменту заволодіння людиною і / або фактичного початку позбавлення його волі, тобто тримання в місці, де потерпілий не бажає перебувати і не може самовільно покинути (будівля, його частина, транспортний засіб, огороджена місцевість, скеля, острів).

    Суб’єкт — особа старше 16 років. Кримінальну відповідальність несуть не тільки ті, хто безпосередньо здійснював протиправне захоплення або викрадення, а й причетні до подій водії транспортних засобів, власники приміщень, наглядачі, замовники, підбурювачі, переховувачі і інші.

    Не є суб’єктами злочину за ст.146 КК:

    • представники державних органів, що діють на підставі своїх повноважень;
    • батьки і особи які їх замінюють, вихователі, вчителі, викладачі, що обмежують свободу неповнолітніх в їх інтересах, якщо це не завдає шкоди здоров’ю останніх і не перешкоджає нормальному розвиткові;
    • опікуни, піклувальники недієздатних, обмежено дієздатних громадян, якщо відсутність нагляду за ними може привести до негативних наслідків;
    • особи, зобов’язані піклуватися про кого-небудь на підставі трудового або цивільно-правового договору (гувернантки, доглядальниці, охоронці, вожаті в дитячих таборах, члени екіпажу морських і повітряних суден і т.п.).

    Суб’єктивна сторона характеризується умисною формою вини. Викрадачі та інші співучасники усвідомлюють, що за законом вони не мають права позбавляти жертву волі, однак навмисно роблять це. Мотив може бути будь-яким – користь, помста, вимагання, залякування, бажання бачити дитину, спілкування з якою було неможливим через позбавлення батьківських прав або заборони з боку іншого з батьків і т.п.

    Стаття 146 КК України. Незаконне позбавлення волі або викрадення людини:

    Залежно від обставин і наслідків злочинної діяльності, міри покарання для осіб, визнаних судом винними за ст.146 КК складають:

    1. За протизаконне позбавлення волі або викрадення людини старше 14:
    • обмеження волі до 3 років;
    • тюремне ув’язнення до 3 років.
    1. За ті ж дії, якщо:
    • постраждала малолітня дитина (молодше 14);
    • зловмисники утримували двох і більше осіб;
    • співучасники попередньо домовилися між собою;
    • мотиви були корисливими (для отримання вигоди);
    • існувала небезпека для здоров’я або життя жертви;
    • потерпілому заподіяли фізичні страждання;
    • було використано зброю (в тому числі для погроз);
    • утримування тривало довго,

    засудженим призначаються санкції у вигляді:

    • обмеження волі до 5 років;
    • тюремне ув’язнення до 5 років.
    1. Якщо викрадення або позбавлення волі:
    • скоєно злочинним угрупованням;
    • спричинило тяжкі наслідки (тяжкі тілесні ушкодження за результатами судово-медичної експертизи, п.2.1.1 Наказу МОЗ №6 від 17.01.1995г.);
    • тюремне ув’язнення триває від 5 до 10 років.

    Відповідно до ст.18 Резолюції Генеральної Асамблеї ООН 47/33 від 18.12.1992г., на засуджених за насильницьке викрадення людей не можуть поширюватися закони про амністію і інші заходи звільнення від кримінальної відповідальності.

    При наличии вопросов обращайтесь индивидуально через кнопку Звернутися.

    Всего доброго!

    Мєньков Андрій Васильович
    Мєньков Андрій Васильович рік тому

    Юрист, 19 років досвіду

    Доброго дня Євгене.

    Враховуючи, що Ви доглядаєте бабусю, Вам необхідно оформити цей догляд документально.

    Треба звернутися до медичного закладу де бабуся перебуває на обліку щоб призначили лікарсько-консультативну комісію, яка має встановити, що бабуся потребує постійного стороннього догляду.

    Якщо ЛКК надасть Вам або висновок про наявність порушення функцій організму через які невиліковно хворі особи не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися і потребують соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі за формою № 080-4/о або Висновок про наявність когнітивних порушень у громадян похилого віку, внаслідок яких вони потребують надання соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі за формою № 080-2/о.

    На підставі цих висновків органи соціального захисту призначають компенсацію за догляд за особами які того потребують.

    Довідка органу соціального захисту та копії медичних висновків підтвердять ваше право на відстрочку від призову по мобілізації, яке передбачено статтею 23 Закону України "Про мобілізаціну підготовку та мобілізацію".

    У разі отримання повістки з"явитися у військкомат надасте ці документи та напишите заяву про надання відстрочки . Заяву напишіть у двох примірниках. На вашому має бути штамп канцелярії про отримання заяви та документів або працівник канцелярії має розписатися вказавши свої ПІБ, посаду та дату отримання. Якщо відмовиться розписатися Вам треба відправити заяву та копії документів поштою цінним листом з описом вкладення у конверт та письмовим повідомленням про вручення відправлення. У разі відправлення документів поштою Ваш підпис на заяві та копії документів мають бути завірені нотаріально.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Нове у блогах Юристи.UA

Офіційний блог Юрісти.UA 19 0 23 лист. 2024
Офіційний блог Юрісти.UA 0 0 19 лист. 2024