Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
882 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Здравствуйте! Я заключил договор аренды коммерческого помещения с владельцем этого помещения. В договоре указано что я могу платить как картой, так и наличными. Владельцу удобнее если я оплачу аренду наличными. Могу ли я составить расписку (или другой документ) которую ему нужно будет только подписать. Грубо говоря это акт принятия оплаты за аренду. Необходимо это для того чтобы владелец не пожаловался в суд по поводу того что я не плачу аренду
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (7)
Юрист, м. Дніпро, 24 роки досвіду
Спілкуватися у чатіЛучше всего закрывать оплаты актами выполненных работ. Это будет доказательством предоставления услуги аренды и оплаты за эту услугу.
Юрист, м. Харків, 14 років досвіду
Доброго дня! Вам потрібно скласти Акт виконаних робіт (послуг). Мінфін у листі від 30.05.2016 р. №31-11410-09-10/15182 зазначив, що правовідносини щодо нарахування та сплати орендної плати регулюються договором про оренду з урахування норм Цивільного та Господарського кодексів України. Проте для підтвердження господарської операції з надання та отримання послуг з оренди майна протягом звітного періоду договору про оренду недостатньо, тому необхідне складання окремого первинного документа.
Для здійснення орендних платежів, як правило, складається Акт виконаних робіт (послуг), який є підставою для розрахунків, порядок яких визначається договором про оренду, та підписується посадовими особами орендодавця та орендаря.
При цьому, якщо умовами договору про оренду встановлено окремий первинний документ, який є підтвердженням для розрахунків з надання послуг (оренди майна), то складається первинний документ, визначений таким договором. Первинний документ про передачу майна в оренду складається після укладання відповідної угоди при фактичній передачі об'єкта оренди від орендодавця до орендаря.
Якщо ж первинний документ підтверджує факт користування об'єктом оренди орендарем протягом певного періоду, то в ньому має зазначатися вартість відповідної послуги (надання майна в оренду) протягом цього періоду. Датою складання такого первинного документа є, відповідно, дата його підписання.(взято з https://news.dtkt.ua/accounting/primary-documents/...).
Приклад такого Акту https://services.uteka.ua/ua/publication/zrazky-34...
Юрист, м. Чернігів, 6 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю, Вадиме!
Здравствуйте! Я заключил договор аренды коммерческого помещения с владельцем этого помещения. В договоре указано что я могу платить как картой, так и наличными. Владельцу удобнее если я оплачу аренду наличными. Могу ли я составить расписку (или другой документ) которую ему нужно будет только подписать. Грубо говоря это акт принятия оплаты за аренду. Необходимо это для того чтобы владелец не пожаловался в суд по поводу того что я не плачу аренду
ТАК, ЗВИЧАЙНО І ОДНОЗНАЧНО .ВЗАГАЛІ ТО САМЕ ОРЕНДОДАВЕЦЬ МАЄ ПРЕД'ЯВЛЯТИ ВАМ ВІДПОВІДНИЙ РАХУНОК-ФАКТУРУ ДЛЯ ОПЛАТИ ОРЕНДИ, НА ЯКОМУ САМ ОРЕНДОДАВЕЦЬ МОЖЕ ПОСТАВИТИ ПІДПИС, РЕКВІЗИТИ ТА ДАТУ ОТРИМАННЯ ВІД ВАС КОШТІВ.
ЯКЩО НІЯКИХ РАХУНКІВ ВІН НЕ ПРЕД'ЯВЛЯЄ, ТОДІ ДІЙСНО СКЛАДІТЬ РОЗПИСКУ ПРО ОТРИМАННЯ КОШТІВ НА ВИКОНАННЯ ДОГОВОРУ ОРЕНДИ ВІД ПЕВНОЇ ДАТИ ЗА ПЕВНИМ НОМЕРОМ. ЯКЩО ПОТРІБНА ДОПОМОГА У СКЛАДЕННІ ТАКОЇ ЗАЯВИ, ЗВЕРТАЙТЕСЬ.
Всього доброго! З повагою.
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Вадиме!
Так, Ви можете у кожному випадку оплати оренди готівкою вимагати від орендодавця написання розписки. У будь якій ситуації, в тому числі, при можливій суперечці в суді, такі розписки слугуватимуть доказами оплати оренди.
Виникне потреба у отриманні роз'яснень з радістю Вам допоможу!
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, м. Харків, 16 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас, пане Вадим!
Нажаль вище зазначені певні неточності. Акт виконаних робіт є підставою для оплати послуг, але не є первинним фінансовим документом, що підтверджує факт здійснення / прийому оплати за оренду.
Тому Ви маєте рацію. Краще оформлювати це первинними документами. Для ФОП або юридичної особи - орендодавця це може бути квитанція про отримання грошей, прибутковий касовий ордер тощо. У випадку з фізичною особою - розписка про отримання грошей в рахунок орендної плати згідно з договором оренди нерухомого майна № ___ від ___.
Нагадую, що у розписці створеніій не від руки, а за допомогою техніки - слід здійснювати не лише підпис особи, а й його розшифровку - зазначаючи від руки Прізвище, ім"я та по батькові підписанта. А також за можливості - дату. Такі дії убезпечать в подальшому від можливих заяв, що підпис у розписці підроблено, а від експертів - формулювання, що немає можливості достовірно встановити автора за одним лише підписом.
Гарного дня!
Юрист, м. Київ, 9 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, треба щоб в договорі оренди було зазначено, що оплата здійснюється відповідно до Акту наданих полслуг.
АКТ здавання-приймання наданих послуг від ___ № ___
Орендодавець в особі директора___, що діє на підставі статуту, з одного боку, і Орендар в особі директора___, що діє на підставі статуту, з іншого боку, склали цей акт про те, що Виконавець здав, а Замовник прийняв послуг. (якщо це не ТОВ пишіть ФОП діє на підставі свідоцтва №) з___, а саме: ___; ___; ___, надані згідно з договором про надання послуг з оренди № ___ від "___" ___ 20__ р. на суму ___ грн. ___ коп., крім того ПДВ (20 %) – суму ___ грн. ___ коп., усього ___ грн. ___ коп.
Орендодавець та Орендар не мать претензій один до одного. Цей акт є підставою для фінансових розрахунків між сторонами. Підписаний акт є документом який підтверджує надання послуг з оренди та щомісячну оплату за надану полслугу оренди..
Виконавець: ___/___/ м. п. Замовник:
Юрист, м. Суми, 5 років досвіду
Доброго дня!
Вам треба складати акти наданих послуг з оренди та зазначати про факт оплат.
Акт виконаних робіт складається переважно у двох примірниках, по одній копії для замовника і виконавця, котрі скріплюють цей документ своїми підписами. ( також може бути підписаний замовником із зауваженнями і претензіями до виконавця)
В першу чергу під час складання акту не забувайте обов’язкові реквізити. Ваш акт надання послуг має їх обов’язково містити. Звертаємо увагу, що ці вимоги встановлює стаття 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV.
Серед цих реквізитів:
назва документа (у нашому випадку — «Акт виконаних робіт» чи «Акт наданих послуг»);
дата складання документу;
назва установи, від імені якої складається цей документ;
зміст та обсяг господарської операції, та одиниця виміру господарської операції;
посади осіб, які відповідають за виконання господарської операції та правильність її оформлення;
особистий підпис або інші дані, що дають за собою змогу ідентифікувати ту особу, яка брала участь у проведенні господарської операції.
Крім цього, у вашому акті наданих послуг ( виконаних робіт ) можуть міститись додаткові дані, це може бути:
ідентифікаційний код установи з Державного реєстру;
номер документу;
підстава для проведення операцій;
дані про документ, що засвідчує особу-одержувача тощо.
Форма акту виконаних робіт стандартна і може використовуватись, як підприємцями на загальній системі оподаткування, так і на єдиному податку.
З повагою,
Костянтин Гончаренко