Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
882 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
добрый день, не знаю выбрала ли я правильно категорию, у нас в чате жильцов ЖК постоянно ругань, тарифы на коммунальные услуги зашкаливают(например, мы выкрутили в ноль все батареи и зимой заплатили 12000грн коммуналки где за газ было 6000, ответить не могут, говорят это то что вы накрутили, а летом когда там никто сейчас не живет мы платим 5000 грн что тоже не мало. УК наживается на всем что только может, особо своих обязанностей не выполняет, когда почуяли заворушку, сунули свою инициативную группу для создания осбб, когда мы увидели список, поняли что даже жильцов и владельцев в этом доме в этой группе нет судя по всему. хотим сами все организовать, насколько это реально и как это лучше и быстрее сделать?
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (6)
Адвокат, м. Одеса, 15 років досвіду
Добрый день, Настя.
Вам необходимо собрать свою инициативную группу из собственников. Нужно организовать и провести собрание собственников, на котором принять решение о создании ОСББ, о названии ОСББ, утвердить устав, выбрать председателя и правление. В ходе проведения собрания составляется протокол, по всем вопросам проводится голосование. За создание ОСББ и остальные вопросы необходимо собрать 50% подписей собственников +1 голос. Для начала советую в чате ЖК провести опрос кто за ОСББ. Если соберёте 50%+1, то дальше есть смысл собирать группу и обращаться к юристу для сопровождения процесса. Приблизительно процесс создания от собрания до регистрации ОСББ - месяц/два. Потом будет этап передачи дел и документов из УК в ОСББ. Это тоже может занять пару месяцев. Хотя УК будет активно или пассивно препятствовать, главное в Вашей ситуации - наличие 50%+1 голосов собственников и целеустремлённость инициативной группы. Чтобы не переплачивать, советую поискать юриста среди жильцов Вашего дома.
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Анастасія!
Ось кроки, які Ви повинні будете пройти для створення ОСББ. Все це реально, але я сумніваюсь, що Ви зможете зробити це швидко.
1. Створити ініціативну групу.
Цей крок є стандартним. Для створення ОСББ або ж вибору управителя необхідно первинно створити ініціативну групу з числа трьох власників квартир та/або нежитлових приміщень у вашому будинку. Створення ініціативної групи необхідно оформити протоколом у довільній формі.
Після цього потрібно буде розмістити у місцях загального користування у вашому будинку повідомлення, що ви створили ініціативну групу та починаєте процес створення ОСББ. Також доречно залишити контакти, за якими ваші сусіди зможуть зв’язатися з уповноваженими особами, якщо захочуть дізнатися більше або долучитися до цієї роботи.
2. Продумати план роботи ініціативної групи та познайомитися з сусідами.
За законом, процес створення ОСББ складається з визначених кроків, яких необхідно дотримуватися, щоб ОСББ було легітимним. Щоб він пройшов легко й без ускладнень, ініціативній групі варто продумати, хто за що відповідатиме та які ключові кроки вона має здійснити для скликання установчих зборів.
На першому етапі роботи ініціативної групи важливо познайомитися з сусідами та зібрати інформацію про всіх власників квартир і нежитлових приміщень, які є в будинку. Таку інформацію можна отримати від самих власників, а можна звернутися до архіву БТІ (якщо будинок введено в експлуатацію до 2013 року) чи до ЦНАПу (це скоро буде можливим, оскільки державний реєстр, у якому міститься інформація про власників, поступово відновлює свою роботу). Зібравши ці дані, необхідно скласти реєстр співвласників, щоб зрозуміти, кого і як слід буде повідомляти про установчі збори ОСББ та хто зможе на них голосувати.
3. Прийняти рішення про скликання установчих зборів і повідомити про це співвласників будинку.
На цьому етапі має відбуватися засідання ініціативної групи, де буде прийняте рішення про скликання установчих зборів. У цьому рішенні ініціативна група має визначити, коли та де відбудуться установчі збори, а також які питання передбачені до розгляду (зверніть увагу, питання порядку денного для установчих зборів обмежені статтею 6 Закону “Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку”).
Після того, як ініціативна група погодила між собою всі питання, вона має не менше ніж за 14 календарних днів до дня проведення установчих зборів повідомити письмово — особисто під розписку або рекомендованим листом — кожного співвласника будинку.
4. Розробити проєкт статуту та провести інформаційну роботу з сусідами
Коли сусідів повідомлено про установчі збори, саме час детально роз’яснити їм, чому й навіщо ви хочете створити ОСББ. На цьому етапі треба бути готовим відповісти на безліч питань і розвінчати найпоширеніші міфи. Але від якості вашої інформаційної роботи буде залежати, наскільки легко пройдуть установчі збори. Тому рекомендуємо на цьому етапі приділити достатньо часу спілкуванню з сусідами та бути впевненими, що якомога більше питань знайшли свої відповіді.
Також для створення ОСББ вам буде необхідно розробити його статут. Статут ОСББ розробляється на основі Типового статуту ОСББ, затвердженого наказом Мінрегіону. Тому цей процес не є складним. Ви маєте ознайомитися з текстом типового статуту й вимогами закону та відкоригувати текст статуту відповідно до вашої конкретної ситуації. Якщо ж вам знадобиться допомога, завжди можна звернутися до юриста. З текстом розробленого проекту статуту рекомендуємо завчасно ознайомити сусідів, щоб вони до установчих зборів могли надати вам свої зауваження та пропозиції.
5.Провести установчі збори.
У визначений вами день необхідно розпочати збори, розглянути питання порядку денного та провести голосування. Навіть якщо на зборах будуть фізично присутні лише 2 співвласника — це не завада їхньому проведенню. Також ви можете провести ці збори паралельно в онлайн-форматі, щоб якомога більше власників, які тимчасово покинули своє житло у вашому будинку, могли долучитися до дискусії. Якщо на установчих зборах вам не вистачить голосів для прийняття рішення, ви можете дозбирати голоси протягом наступних двох тижнів після дати зборів.
6. Провести письмове опитування співвласників.
За законом, якщо на зборах не було набрано достатньо голосів за або проти прийняття певного рішення, ініціатор зборів має право протягом 15 календарних днів після дати установчих зборів провести письмове опитування відсутніх на зборах співвласників багатоквартирного будинку. Таке опитування може проходити як безпосередньо в письмовій формі, так і в електронній — з використанням електронного підпису, який станом на сьогодні прирівняний до особистого підпису фізичної особи. Електронний підпис можна отримати в банківських установах або ж підписати документ за допомогою хмарного підпису від Дії.
7. Провести підрахунок голосів та оформити протокол установчих зборів.
Після завершення установчих зборів та письмового опитування ініціативна група має порахувати кількість голосів за і проти, віддану співвласниками під час установчих зборів та в порядку письмового опитування. За результатами підрахунку слід оформити протокол установчих зборів, де має бути зазначена детальна інформація про результати голосування з кожного питання порядку денного. Після складення протоколу ініціативна група має повідомити всіх співвласників будинку про прийняті рішення.
8. Дочекатися початку роботи реєстру та зареєструвати ОСББ.
Станом на дату публікації даного матеріалу зареєструвати ОСББ ще немає можливості. Проте реєстри поступово розширюють свою роботу, тож сподіваємося, найближчим часом з’явиться можливість зареєструвати ОСББ. У будь-якому випадку, законодавчо не встановлено термінів, коли ви маєте подати документи на реєстрацію ОСББ після прийняття такого рішення під час установчих зборів. Тож навіть якщо затримка складе місяць, ви все одно зможете зареєструвати своє ОСББ. Зверніть увагу, що в заяві про державну реєстрацію юридичної особи ОСББ ви одразу можете вказати, що просите внести ОСББ до реєстру неприбуткових організацій. У такому випадку після реєстрації ОСББ вам не доведеться окремо звертатися до податкової для реєстрації неприбутковою організацією.
9. Скласти план роботи новоствореного ОСББ та організувати роботу правління
Одним із питань порядку денного установчих зборів є вибори правління об’єднання. Саме правління є виконавчим органом, який відповідає за повсякденну роботу вашого об’єднання. Від того, наскільки правильно правління розумітиме, в чому сутність роботи ОСББ і що воно має робити, а також наскільки добре воно комунікуватиме зі співвласниками, залежить ефективність роботи ОСББ та атмосфера в будинку. Саме тому після створення ОСББ ми рекомендуємо детально продумати обсяги відповідальності кожного з членів правління та розподілити між собою обов’язки з організації роботи ОСББ.
https://upravbud.info/upravlinnya-yak-biznes/yuryd...
Виникне потреба у отриманні роз'яснень з радістю Вам допоможу!
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, м. Харків, 16 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас!
Співвласники не створили ОСББ до 01.07.2016 р.: чи можна створити пізніше - Так, можна. Але є певні особливості. Згідно із ч. 5 ст. 13 Закону № 417, договір з управителем, який призначається на конкурсних засадах виконавчим органом місцевої ради, на території якої розташовано багатоквартирний будинок, укладатиметься від імені співвласників строком на 1 рік. Таким чином, якщо до 01.07.2016 р. співвласники не оберуть жодну з 3-х форм управління багатоквартирним будинком й органами місцевого самоврядування буде призначений управитель, щонайменше протягом року співвласники будуть обмеженими в можливості вибору форми управління майном. Тобто ОСББ може бути створеним у будь-який момент після 01.07.2016 р., однак допоки не сплине річний строк, на який буде укладено договір з управителем, із реалізацією права з передання функцій управління будинком ОСББ можуть виникнути труднощі.Звісно, існують загальні положення цивільного законодавства про дострокове розірвання договорів. Так, за загальним правилом зміна чи розірвання договору допускаються лише за згодою сторін. Однак ймовірність того, що ЖЕК або управляюча компанія добровільно відмовиться від управління багатоквартирним будинком, надзвичайно мала.
Також можливий варіант розірвання договору в судовому порядку, однак для цього потрібні вагомі на те підстави. Згідно із ч. 2 ст. 651 Цивільного кодексу України, договір може бути розірвано за рішенням суду в разі, зокрема, порушення його другою стороною. Аби на практиці скористатися цією нормою, істотні порушення мають бути наявними й належним чином підтвердженими. Зокрема, перед тим як подавати позов до суду, варто звернутися до управителя зі зверненням-претензією, у якій обґрунтувати неналежний рівень надання послуг. Лише за відсутності відповіді, а також у разі невжиття управителем жодних заходів реагування на скарги співвласників, є імовірність того, що договір буде розірваний судом. В іншому випадку на це сподіватися не варто.
Щоправда, існує ще 3-й варіант. Згідно із ч. 3 ст. 11 Закону № 417, умови договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком повинні відповідати умовам типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України. Наразі чинним є Типовий договір про надання послуг з управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд (далі — Типовий договір), затверджений постановою Уряду від 20.05.2009 р. № 484 (далі — Наказ № 484). Відповідно до п. 22 Типового договору, підставами для припинення договору про надання послуг з управління будинком є, зокрема:
та
За великим рахунком, згадані підстави є істотним порушенням договору, про що йшлося вище. Відмінність лише в тому, що наявність відповідних положень у договорі дозволяє припинити відносини з управителем без участі суду. Утім зауважте: Наказом № 484 передбачено, що й обстеження технічного стану будинку, й опитування (анкетування) мешканців об'єкта, а також власників (співвласників) окремих приміщень об'єкта, які в ньому не проживають, щодо якості надання управителем послуг мають проводитися членами спеціальної контрольної комісії, котра на одну третю має складатися з представників управителя (п. 1 додатку 2 до Типового договору). Якщо останній буде незацікавлений у достроковому припиненні договору, відповідні процедури можуть штучно затягуватися, результати їх проведення оскаржуватися тощо. А відтак пришвидшити припинення договору навряд чи вдасться.
З огляду на все викладене вище, хочемо надати таку пораду. Якщо в намірах співвласників є створення ОСББ, але з різних причин це не вдається реалізувати до 1 липня 2016 року, радимо не чекати на призначення управителя виконкомом місцевої ради. Натомість — найближчим часом у порядку, передбаченому ст. 10 Закону № 417, прийняти рішення про управління багатоквартирним будинком безпосередньо співвласниками або ж самостійно визначити управителя й укласти з ним договір.
У разі обрання другого варіанту в договорі про надання послуг з управління будинком слід обумовити:
1) повноваження управителя будуть обмежені;
2) сторона договору буде замінена: замість співвласників контрагентом управителя за договором виступатиме ОСББ як юридична особа.
Такі доповнення аж ніяк не суперечитимуть Типовому договору. Водночас співвласники зможуть у будь-який момент реалізувати власне право не лише на створення ОСББ, а й на вільний вибір бажаної форми управління багатоквартирним будинком. Звісно, не виключено, що не кожна управляюча компанія буде готова підписати договір із подібними застереженнями. Утім краще витратити додатковий час на пошук «зговірливого» управителя, аніж потім до року чекати на можливість передати функції з управління будинком ОСББ, увесь цей час переплачуючи за отримувані послуги, якість яких, можливо, не відповідатиме очікуванням.
Порядок створення ОСББОб’єднання може бути створено лише власниками квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку. Установчі збори об’єднання у новозбудованих багатоквартирних будинках можуть бути проведені після державної реєстрації права власності на більше половини квартир та нежитлових приміщень у такому будинку.
Алгоритм дій для створення ОСББ:
→ Створення ініціативної групи (від 3-х співвласників житлових/нежитлових приміщень будинку).
→ Повідомлення усіх сусідів про проведення установчих зборів зі створення ОСББ.
→ Проведення установчих зборів:
Кожний співвласник (його представник) під час голосування має кількість голосів, пропорційну до частки загальної площі квартири або нежитлового приміщення співвласника у загальній площі всіх квартир та нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку.
Якщо одна особа є власником квартир (квартири) та/або нежитлових приміщень, загальна площа яких становить більш як 50 відсотків загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, кожний співвласник на установчих зборах має один голос незалежно від кількості та площі квартир або нежитлових приміщень, що перебувають у його власності.
Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини загальної кількості усіх співвласників.
Якщо в результаті проведення установчих зборів для прийняття рішення не набрано кількості голосів "за" або "проти", то проводиться письмове опитування співвласників, які не голосували на установчих зборах.
Письмове опитування співвласників проводиться протягом 15 календарних днів з дати проведення установчих зборів. Якщо протягом зазначеного строку необхідну кількість голосів "за" не набрано, рішення вважається неприйнятим.
Письмове опитування під час установчих зборів об’єднання проводиться в порядку, передбаченому Законом України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку".
Типовий статут об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, затверджений наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 27 серпня 2003 року № 141→ Державна реєстрація ОСББ.
Державна реєстрація об'єднання (асоціації) проводиться у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб. Об'єднання (асоціація) вважається утвореним з дня його державної реєстрації.
Для державної реєстрації необхідно підготувати та подати наступні документи:
- 2 екземпляри Статуту прийнятого на установчих зборах (повинні бути прошиті, пронумеровані та опечатані);
- 2 екземпляри протоколу установчих зборів (у разі наявності листки опитування нумеруюються та підшиваються до протоколу установчих зборів);
- заяву про державну реєстрацію.
Особливості створення ОСББУспіхів Вам!
Юрист, м. Суми, 5 років досвіду
Здравствуйте.
Вопрос 1. Мы можем создать ОСМД?
В соответствии со ст. 4 ЗУ "Об объединении совладельцев многоквартирного дома" - владельцы квартир и нежилых помещений в двух и более многоквартирных домах, объединенных общей придомовой территорией, элементами благоустройства, оборудованием, инженерной инфраструктурой, могут создать одно объединение.
Итак, в ст. 4 указывается, что владельцы квартир в многоквартирных домах, имеющих общую территорию, оборудование, инженерные ИНФРАСКТУКТУРУ, могут создать ОСМД. Здесь нужно выяснить, что такое "многоквартирный дом".
Согласно ст. 1 ЗУ "Об особенностях осуществления права собственности в многоквартирном доме" - многоквартирный дом - жилой дом, в котором расположены три или более квартиры. В многоквартирном доме могут также быть расположены нежилые помещения, которые являются самостоятельными объектами недвижимого имущества.
Следовательно, в таком многоквартирном доме, должно быть расположено не менее 3 квартир. Так, действующее законодательство Украины не запрещает создание ОСМД для, так называемых, «таунхаусов», если Ваши танхаусы считаются многоквартирным домом (соответствует требованиям закона, указанным выше). Создание ОСМД начинается с создания так называемой «инициативной группы» состоящий минимум из трех собственников жилых и / или нежилых помещений дома (ст. 6 Закона об ОСМД), максимальное количество членов группы не регламентируется.
Вопрос 2 ОСМД может принять во владение землю перед домом?
Согласно статье 42 Земельного кодекса Украины земельные участки, на которых расположены многоквартирные дома, а также относящиеся к ним здания, сооружения и придомовая территория, находящихся в общей совместной собственности владельцев квартир и нежилых помещений в доме, передаются безвозмездно в собственность или в постоянное пользование совладельцам многоквартирного дома в порядке, установленном Кабинетом Министров Украины.
В свою очередь, приобретения соответствующих прав на земельные участки, их государственная регистрация и государственная регистрация прав на них, что по действующему законодательству потребует личного согласия и обращений с заявлениями 100% совладельцев многоквартирных домов, фактически нивелирует заложенную в упомянутом нормативно-правовом акте концепцию принятия решений совладельцами и будет осложненной при их значительном количестве.
Что касается земельных участков частной собственности, на которых построены многоквартирные жилые дома, то после окончания их строительства, ввода дома в эксплуатацию и создание ОСМД собственник земельного участка может бесплатно передать участок ОСМД в собственность по договору дарения. Кроме того, землевладелец может добровольно отказаться от права собственности на земельный участок в пользу территориальной общины в порядке, определенном статьей 142 Земельного кодекса Украины. То есть владелец должен обратиться к местным властям с заявлением о добровольном отказе от права собственности на земельный участок в пользу территориальной общины, а уже потом после заключения соглашения о передаче права собственности на земельный участок ОСМД может обратиться в совет о передаче земельного участка бесплатно в собственность или постоянное пользования.
Право собственности или право постоянного пользования подлежит обязательной государственной регистрации в Государственном реестре прав
Вопрос 3. ОСМД может оградить общую территорию забором и сделать парковку платной?
Следует обратить внимание на то, что для того, чтобы иметь право ОСМД (по решению общего собрания) возводить забор необходимо иметь на то законные основания. Сначала надо будет оформить право пользования собственностью (придомовой территории), а затем уже ставить ограждения.
Кроме того, правление объединения не вправе самостоятельно принимать решение об установлении забора, поскольку это вопрос исключительно общего собрания. Ведь установка забора это:
Правление - это исполнительный орган, который должен выполнять только решения общего собрания, и действовать в соответствии с ЗУ и устава. Итак, главное - чтобы за соответствующее решение проголосовало необходимое количество совладельцев. Кроме того, необходимо позаботиться об обеспечении возможности въезда автомобилей скорой медицинской помощи, пожарных автомобилей и др.
Что касается возможности создания платной парковки ОСМД, то согласно ст. 4 Закона Украины «Об объединении совладельцев многоквартирного дома» объединение создается для обеспечения и защиты прав его членов и соблюдения их обязанностей, надлежащего содержания и использования неделимого и общего имущества, обеспечения своевременного поступления средств для уплаты всех платежей, предусмотренных законодательством и уставными документами. Основная деятельность объединения заключается в осуществлении функций, обеспечивающих реализацию прав владельцев помещений на владение и пользование общим имуществом членов объединения, надлежащее содержание дома и придомовой территории, содействие членам объединения в получении жилищно-коммунальных и других услуг надлежащего качества по обоснованным ценам и выполнения ими своих обязательств, связанных с деятельностью объединения. Объединение является неприбыльной организацией и не имеет целью получение прибыли для ее распределения между членами объединения. То есть, коммерческой деятельностью ОСМД заниматься не может. Однако, как альтернатива по решению общего собрания ОСМД может ограничить время пребывания посторонних автомобилей на придомовой территории таунхаусов.
З повагою, Костянтин Гончаренко
Юрист, м. Суми, 5 років досвіду
Доброго дня!
По Вашому питанню повідомляю наступне:
Спочатку доцільно розглянути перелік законів та положень, які регулюють діяльність ОСББ. Відтак, це:
«Створення об`єднання співвласників багатоквартирного будинку - ОСББ. Створення юридичної особи (неприбуткової організації, що діє за статутом), яка буде повністю займатися Вашим будинком. Ця компанія може бути створена ВИКЛЮЧНО співвласниками будинку і належить їм. ОСББ буде наймати обслуговуючі компанії, збирати кошти, формувати тарифи і т.д. Здійснювати контроль над будинком і його прибудинковою територією.Всі поточні рішення щодо діяльності та контроль здійснюється правлінням, головою правління та ревізійною комісією ОСББ. Голова правління обирається членами правління, на основі СТАТУТУ ОСББ, діє без доручення від імені об’єднання, укладає в межах своєї компетенції договори і вчиняє інші правочини відповідно до рішень правління; розпоряджається коштами об’єднання; забезпечує виконання рішень загальних зборів і правління; відкриває і закриває рахунки об’єднання в банківських установах і в інших фінустановах, підписує банківські та фінансові документи тощо.Правління обирається на загальних зборах співвласників. В подальшому саме правління контролює обслуговуючі компанії, наймає їх, або розриває с зними договір. В даному випадку співвласник може тільки пропонувати Правлінню розглянути якесь питання, рішення приймається більшістю голосів членів правління.Ревізійна група обирається на загальних зборах співвласників. Задача такої групи контролювати виконання обов’язків обслуговуючої компанії. Для створення ОСББ потрібні всі документи на будинок! В іншому випадку жодна обслуговуюча компанія не буде надавати свої послуги. Це може бути водопостачання, теплопостачання і т.п.». Дані твердження цілком можна вважати такими, що відповідають чинному законодавству України.Так, при написанні цього пункту звернення співвласники керувались Законом України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" та Типовим статутом об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, затвердженому Наказом Державного комітетуУкраїни з питаньжитлово-комунальногогосподарства27.08.2003 № 141(у редакції наказу Міністерстварегіонального розвитку,будівництвата житлово-комунальногогосподарства України23.09.2015 № 238).
Письмове повідомлення про установчі збори надсилається рекомендованим листом з врученням , кожному власнику квартири - це обов язково , навіть забудовнику у якого права на квартири.
аби потім не було ситуації , що не повідомлені люди оскаржать результати.
На зборах має бути присутніми більше 75% власників , або їх представників за довіреностями - ПІБ І РЕКВІЗИТИ яких вносяться до протоколу зборів.
1 людина не може проголосувати за 25-ть квартир - це незаконно, кожен власник має - 1 голос.
Якщо це представник забудовника то в нього має бути генеральна довіреність на вчинення дій від імені забудовника( з точним переліком майна заяке він може голосувати, з зазначенням посади в компанії - дані теж вносяться до протоколу зборів.
покрокова інструкція доступна тут і бланки документів:
https://dzki.kyivcity.gov.ua/content/pokrokova-instrukciya.html
---
Якщо так чи інакше Вас не задоволняє якість наданих житлово-комунальних послуг в тому числі постачання гарячоі води та іншого , згідно ст. 7 ЗУ Про житлово-комунальні послуги ви маєте право у разі неналежного постачання послуг звернутися до надавача послуг з претензією, щодо усунення недоліків у наданні послуг, покращення їх якості, або здійснення перерахунку за час коли послуги не надавались або були неналежної якості.
Якість послуг та порядок їх надання та оплати , повинно бути передбачено у договорі про надання послуг ЖКГ УКЛАДЕНИМ З КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ. ( якщо договору немає то необхідно звернутись до підприємства та з ясувати факт його підписання та вам мають надати копію.)
У претензії необхідно детально описати суть проблем та обгрунтування порушення якості послуг, до претензії додати акт обстеження мереж , з даними, щодо температури води , показниками її якості , обстеження має проводити спеціаліст комунального підприємства та підписати акт обстеження з зазначенням посади на бланку, на основі акту зазначити у претензії , що показники надання послуг не відповідають зазначеним у договорі , отже вимагати перерахунку вартості послуг (якщо гаряча вода нижче 40 градусів ви маєте право оплачувати її за тарифами холодної.) як доказ додати всі оплачені квитанції, від підприємства.
Документи направити поштою , рекомендованим листом з описом вкладення та повідомленням про вручення на ім я директора на юридичну та фактичну адресу комунального підприємства.
У претензії зазначити , що у разі ігнорування претензії ви залишаєте за собою право звернутися до суду за захистом своїх прав у 30 ти денний термін.
Далі звертаєтесь до суду додаючи всі докази, договори квитанції, акти , претензії , письмові відмови підприємства, інші документи , що доводять неналежну якість послуг , вимагаєте перерахунку тарифу відповідно до якості послуг.
Зразок акту - претензії:
АКТ-ПРЕТЕНЗІЯ
про перерву в наданні послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, їх ненадання або надання не в повному обсязі
___ ___ ___ 20 __ р. (найменування населеного пункту) (дата складення)
Згідно з договором № ___ від___
споживач ___ (найменування юридичної особи або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи споживача)
висловлює претензії ___
___ (найменування суб’єкта господарювання – виконавця)
щодо послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, зокрема стосовно
___
___ (інформація про перерву в наданні послуг, їх ненадання або надання не в повному обсязі)
у період ___.
У зв’язку з викладеним виконавець повинен забезпечити відповідний рівень надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, усунути порушення, провести перерахунок розміру плати за перерву в наданні таких послуг, їх ненадання або надання не в повному обсязі.
Інші умови:___
___
Цей акт-претензію склали:
виконавець ___ (найменування посади, прізвище, ім’я та по батькові) ___ місцезнаходження___
телефон ___
___ (підпис)
М.П.
споживач ___ (прізвище, ім’я та по батькові) ___, місцезнаходження або місце проживання
___
телефон ___
___ (підпис)
Відомості про компанію управителя можна знайти у ЕДР юридичних осіб та громадських формувань
Зверніться також до правління ОСББ з вимогою вплинути на дії(бездіяльність) управителя письмово.
Якщо результату не буде збираєте загальні збори ОСББ та протокольно приймаєте рішення про зміну управителя 70% голосів власників квартир повинні бути за з підписом голови правління та секретаря.
Цей протокол разом з повідомленням про розірвання договору голова ОСББ направляє колишньому управителю.
На цьому засіданні можна прийняти рішення про залучення нового управителя та уповноважити особу на підписання договору.
Якщо старий управитель продовжить надсилати квитанції , голова ОСББ звертається до суду з позовом про примусове розірвання договору , долучивши всі документи як докази невиконання взятих на себе обов язків.
документи надсилаються на всі відомі адреси управителя.
Було б доцільним звернутись письмово поштою з врученням до директора керуючої компанії ЗА РОЗ ЯСНЕННЯМ ТАКИХ НАРАХУВАНЬ, ТА ПРОХАННЯМ ПОВІДОМИТИ ПИСЬМОВО НА ВКАЗАНУ ВАМИ адресу на підставі яких розрахунків та нормативних документів управитель проводить такі нарахування до сплати.
Відповідь Вам мають надіслати у 15-ти денний термін згідно ЗУ Про звернення громадян ст.11
Якщо ОСББ не створено звертааєтесь письмово до міського голови ініціативною групою колективним зверненням та вимагаєте провести тендер і визначити Вам нового управителя. Про зміну істотних умов договору Вас мали повідомити поштою , та надати зразок-проект договору для ознайомлення мешканцями.
---
УК для участия в тендере должна иметь 5лет опыта работы в сфере ЖКХ. Тендер проводит орган местного самоуправления (горисполком). Поэтому третий экземпляр договора ( 1 -ый у в Вашем доме у инициативной группы, 2 -ой в УК) находится в исполкоме. Дом стоит на земле коммунальной собственности, по этому все договора регистрируются в местном совете, в том числе магазины, кафе и т.д. Вам необходимо написать заявление к мэру ( к председателю сельсовета, смотря где живёте) с требованием предоставить информацию об обслуживании дома и о незаконном взыскании денег неизвестными лицами. Тем более к любому договору на оказание услуг по обслуживанию дома прилагается смета, где прописано: вывоз мусора ... грн, уборка снега...грн, уборка лестниц..., эти услуги оплачиваю жильцы( Ваша квартплата по Жэку), а они из этих денег платят зарплату дворникам, уборщица м и т.д. Кто и за что требует деньги и на этом наживается, поднимайте вопрос в исполкоме, вплоть до полиции о незаконном завладении чужими деньгами.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Юрист, м. Дніпро, 12 років досвіду
Вітаю,
Понятття об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (ОСББ)Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі - ОСББ) - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна (стаття 1 Закону України "Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку").
Порядок створення ОСББОб’єднання може бути створено лише власниками квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку. Установчі збори об’єднання у новозбудованих багатоквартирних будинках можуть бути проведені після державної реєстрації права власності на більше половини квартир та нежитлових приміщень у такому будинку.
http://jkg-portal.com.ua/ua/publication/one/nfografka-jak-stvoriti-osbb--47037
Алгоритм дій для створення ОСББ
→ Створення ініціативної групи (від 3-х співвласників житлових/нежитлових приміщень будинку).
→ Повідомлення усіх сусідів про проведення установчих зборів зі створення ОСББ.
→ Проведення установчих зборів:
Кожний співвласник (його представник) під час голосування має кількість голосів, пропорційну до частки загальної площі квартири або нежитлового приміщення співвласника у загальній площі всіх квартир та нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку.
Якщо одна особа є власником квартир (квартири) та/або нежитлових приміщень, загальна площа яких становить більш як 50 відсотків загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, кожний співвласник на установчих зборах має один голос незалежно від кількості та площі квартир або нежитлових приміщень, що перебувають у його власності.
Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини загальної кількості усіх співвласників.
Якщо в результаті проведення установчих зборів для прийняття рішення не набрано кількості голосів "за" або "проти", то проводиться письмове опитування співвласників, які не голосували на установчих зборах.
Письмове опитування співвласників проводиться протягом 15 календарних днів з дати проведення установчих зборів. Якщо протягом зазначеного строку необхідну кількість голосів "за" не набрано, рішення вважається неприйнятим.
Письмове опитування під час установчих зборів об’єднання проводиться в порядку, передбаченому Законом України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку".
Типовий статут об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, затверджений наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 27 серпня 2003 року № 141→ Державна реєстрація ОСББ.
Державна реєстрація об'єднання (асоціації) проводиться у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб. Об'єднання (асоціація) вважається утвореним з дня його державної реєстрації.
Для державної реєстрації необхідно підготувати та подати наступні документи:
- 2 екземпляри Статуту прийнятого на установчих зборах (повинні бути прошиті, пронумеровані та опечатані);
- 2 екземпляри протоколу установчих зборів (у разі наявності листки опитування нумеруюються та підшиваються до протоколу установчих зборів);
- заяву про державну реєстрацію.
Особливості створення ОСББ