Задайте питання юристу

882 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 28 жовтня 2023, питання №95750 250₴

Чи можливо отримати броню без військового квитка

Доброго вечора . Чи має право на бронювання працівник у якого є приписне, але немає військового квитка? Які потрбіно подавати документи в такому випадку?

Відповіді юристів (13)

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю, Михайло!

    Доброго вечора . Чи має право на бронювання працівник у якого є приписне, але немає військового квитка? Які потрбіно подавати документи в такому випадку?

    Який вік даного працівника та який його військово-обліковий статус?

    • Михайло Клієнт рік тому

      29 років, взятий на війсковий облік в 2011 році( по приписному

      • Кирда Вячеслав Володимирович

        Михайло!

        За таких умов Ви дійсно повинні мати у своєму віці військовий квиток або тимчасове посвідчення військовозобов'язаного. Для бронювання роботодавець повинен вказувати дані із чинного військово-облікового документу, а тому оформити бронювання без нього Вам не зможуть, на жаль.

        Більше того, станом на зараз роботодавець бере на себе відповідальність, що Ви досі працюєте з приписним.

    Айвазян Юрій Климентійович
    Айвазян Юрій Климентійович рік тому

    Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду

    Спілкуватися у чаті

    Доброго дня, Михайло!

    Якщо приписне є чинним, а Ваш вік до 27 років, то Ви не вважаєтесь військовозобов'язаним, і я не зовсім розумію, навіщо Вам бронь?

    Якщо ж все таки Ваше приписне вже не свідчить про Ваш призовний вік, то Вам дійсно треба міняти військово-обліковий документ.

    Проте, перед тим як йти до ТЦК, у Вас на руках повинен бути документ, який підтверджує Ваше право на бронування.

    Порядок такий:

    Бронювання є однією з пістав щодо відсрочки від призову під час мобілізації. Це зазначено у Статті 23 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text), яка надає вичерпний перелік категорій осіб, які можуть мати право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації:

    Зокрема в ній йдеться про наступне:

    "Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:

    заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;"

    ПИТАННЯ БРОНЮВАННЯ РЕГУЛЮЮТЬСЯ ст.ст. 24, 25 Закону України “Про мобілізацію і мобілізаційну підготовку”:

    «Стаття 24. Мета бронювання військовозобов’язаних

    Бронювання військовозобов’язаних, які перебувають у запасі, здійснюється в мирний та у воєнний час з метою забезпечення функціонування органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, а також підприємств, установ і організацій в особливий період.

    Стаття 25. Організація і порядок бронювання військовозобов’язаних

    1. Бронюванню підлягають військовозобов’язані, які працюють в органах державної влади, інших державних органах, органах місцевого самоврядування та на підприємствах, в установах і організаціях, яким встановлено мобілізаційні завдання (замовлення), у разі, якщо це необхідно для забезпечення функціонування зазначених органів та виконання мобілізаційних завдань (замовлень). Такі військовозобов’язані не підлягають прийняттю на службу у військовому резерві.

    {Частина перша статті 25 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1127-VII від 17.03.2014}

    2. Організація, порядок, обсяги та переліки посад і професій військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню на період мобілізації та на воєнний час, визначаються цим Законом, актами Президента України та Кабінету Міністрів України».

    Крім того, постановою КМУ «Деякі питання бронювання військовозобов’язаних в умовах правового режиму воєнного стану» від 03 березня 2022 № 194).

    В умовах воєнного стану військовозобов’язаних бронюють у порядку, що визначила саме Постанова № 194.

    Забронювати працівника-військовозобов’язаного мають право:

    органи державної влади, інші державні органи, ОМС підприємства, установи, організації, яким встановлено мобілізаційні завдання (замовлення), у разі, якщо це необхідно для забезпечення функціонування державних органів та виконання мобілізаційних завдань (замовлень).

    Підстава — стаття 25 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» від 21.10.1993 № 3543-XII.

    Уряд визначив, що в умовах правового режиму воєнного стану бронювання військовозобов’язаних здійснюється за підприємствами, установами, організаціями, які задовольняють потреби Збройних Сил, інших військових формувань, населення (п. 1 Постанови № 194).

    Бронювати працівників можуть і уповноважені банки, що залучаються до роботи (здійснення операцій) в умовах особливого періоду. На них поширюється дія Постанови № 194 (п. 1 Постанови № 194).

    Що ці закони та нормативні акти означають на практиці:

    Порядок оформлення броні такий:

    Орган державної влади, інший державний орган подає Міністерству економіки пропозиції щодо бронювання військовозобов’язаних у відповідних сферах управління, галузях національної економіки, на підприємствах, в установах і організаціях та обґрунтування до них. Пропозиції треба попередньо узгодити з Мінборони. Форму для відомостей про бронювання визначає додаток до Постанови № 194 (див. Додаток).

    Подати пропозиції та обґрунтування можно у друкованій формі та/або в електронній формі (п. 2 Постанови № 194).

    Подання пропозицій.

    Органи державної влади, інші державні органи подають Мінекономіки погоджені Міністерством оборони пропозиції щодо бронювання військовозобов'язаних у відповідних сферах управління, галузях економіки, на підприємствах, в установах і організаціях за встановленою формою з відповідним обґрунтуванням.

    Підприємствам аграрного сектору рекомендовано направляти лист з пропозиціями щодо бронювання військовозобов'язаних на електронну адресу Мінагрополітики.

    Приватним підприємствам рекомендовано додавати обґрунтування виконання завдання із задоволення потреб ЗСУ, інших військових формувань, населення. Підтвердженням може бути прийняте рішення Уряду, обласних, Київської військових адміністрацій, укладений договір тощо.

    Обсяги бронювання осіб визначаються з урахуванням необхідності для виконання таким підприємством завдань із задоволення потреб Збройних Сил, інших військових формувань, населення.

    Бронювання водіїв, які здійснюють перевезення для потреб ЗСУ, інших військових формувань, а також медичних вантажів та вантажів гуманітарної допомоги, здійснюється за рішенням Мінінфраструктури або обласних, Київської міської військових адміністрацій.

    Міністерство економіки узагальнює подані пропозиції, протягом одного робочого дня ухвалює відповідне рішення та надсилає його копію Міністерству оборони, а також держоргану, що подав пропозицію. Мінекономіки вкаже в рішення строк дії відстрочки. Максимальна відстрочка — шість місяців.

    ТЦК (військомат) дізнається про бронь вже через день. Генштаб передає до ТЦК витяги з наказів Мінекономіки (п. 6 Постанови № 194).

    Орган державної влади, інші державні органи видають військовозобов'язаному витяг з наказу Міністерства економіки з метою підтвердження надання відстрочки від призову.

    Держорган має видати військовозобов’язаному витяг з наказу Міністерства економіки. Цей документ підтверджує відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації та на воєнний час (п. 5 Постанови № 194).

    ТЕПЕР ПРО ГОЛОВНЕ

    Згаданий витяг з наказу про Ваше бронювання Вам повинні видати на роботі.

    Саме з ним можна вже йти до ТЦК і писати дві заяви:

    Перша заява на отримання відстрочки на підставі бронювання. При тому треба посилатись на статтю 23 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».

    Друга заява - про заміну приписного на воєнний квиток або тимчасове посвідчення.

    Можливо, а навіть, скорше за все, Вам випишуть штраф за порушення правил обліку, але відстрочку все одно повинні надати.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    • Михайло Клієнт рік тому

      29 років, взятий на військовий облік в 2011 році ( по приписному)

      • Айвазян Юрій Климентійович
        Айвазян Юрій Климентійович рік тому

        Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду

        Спілкуватися у чаті

        В такому випадку орієнтуйтесь на ту більшу частину відповіді на Ваше питання, яка стосується військовозобов'язаних. Пам'ятайте: за наявності витягу, який Вам повинні надати на роботі, Ви маєте стовідсоткове право на відстрочку, незалежно від того, чинний Ваш військово-обліковий документ чи ні. У військоматах іноді деякі недобросовісні працівники полюбляють "плутати" людей і лякати їх різними причинами, які не дають права на відстрочку навіть у тих випадках, коли це право у особи цілком законне. Не звертайте уваги і стійте на своєму. Повторюсь: якщо у Вас є витяг, військомат повинен видати Вам воєнний квиток та врахувати Вашу відстрочку на підставі бронювання!

        • Кирда Вячеслав Володимирович
          40%

          Який витяг? Особа на даний момент тільки запитує, чи може бути заброньована!

          • Айвазян Юрій Климентійович
            Айвазян Юрій Климентійович рік тому

            Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду

            Спілкуватися у чаті

            Шановний, Ви переплутали мене з клієнтом. Звертайтесь до нього, а не до мене. Мені Ваша допомога не потрібна.

    • Михайло Клієнт рік тому

      Які документи в такому випадку потрібно подавати?( військовго квитка нема) прописне, паспорт , код

      • Айвазян Юрій Климентійович
        Айвазян Юрій Климентійович рік тому

        Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду

        Спілкуватися у чаті

        Якщо це стосується документів на роботі, то в цьому випадку керівництво підприємства саме вирішує, яких працівників включати в списки на бронювання, а яких - ні, і ніяких документів при тому подавати не треба окрім військово-обліковому документу. У Вашому варіанті - це приписне. Й тут може бути певна проблема...

        Якщо ж мова йде про документи до ТЦК, то Ви повинні надати наступні документи або їх нотаріально завірені копії:

        паспорт,

        РНОКПП,

        приписне,

        нарешті, витяг з наказу Міністерства економіки.

        Такі документи додаються до Вашої заяви на відстрочку на підставі броні.

      • Кирда Вячеслав Володимирович
        40%

        Михайло!

        На жаль, але без належного військово-облікового документу Вас не забронюють, і це не проблема, як Вам можуть говорити, це констатація факту. Спочатку Вам потрібно оновити ВОД, а потім Вас зможуть подати в списки на бронювання.

        Більше того, зараз ситуація така, що і саму бронь отримати дуже не просто.

    Адвокат  Євген Олександрович
    Адвокат Євген Олександрович рік тому

    Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду

    Доброго вечора, Михайло!

    ДА, НУЖЕН ВОЕННЫЙ БИЛЕТ ИЛИ ВРЕМЕННОЕ УДОСТОВЕРЕНИЕ.

    Вам нужно получить военный билет (временное удостоверение).

    ПО ПОВОДУ ПОЛУЧЕНИЯ ВОЕННОГО БИЛЕТА (ВРЕМЕННОГО УДОСТОВЕРЕНИЯ):

    - ВОЕННЫЙ БИЛЕТ:

    Указ Президента України

    Про Положення про військовий квиток осіб рядового, сержантського і старшинського складу та Положення про військовий квиток офіцера запасу:

    Про Положення про військови... | від 30.12.2016 № 582/2016 (rada.gov.ua)

    ИЛИ

    - ВРЕМЕННОЕ УДОСТОВЕРЕНИЕ:

    МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ

    НАКАЗ

    21.11.2017 № 610

    Зареєстровано в Міністерствіюстиції України14 грудня 2017 р.за № 1511/31379

    Про тимчасове посвідчення військовозобов’язаного:

    Про тимчасове посвідчення військ... | від 21.11.2017 № 610 (rada.gov.ua)

    ПРОЦЕДУРА ПОЛУЧЕНИЯ ВОЕННОГО БИЛЕТА:

    Для получения военного билета, Вам необходимо обратиться в территориальный центр комплектования и социальной поддержки (новое название учреждения которое сменило военкомат).

    Вам предоставят перечень документов, который Вам нужно предоставить для получения военного билета в виде копий: паспорта гражданина Украины, ИНН, аттестата, диплома с дополнением к нему, свидетельства о браке, свидетельства о рождении ребёнка и фотографии.

    Обязательно необходимо пройти медкомиссию.

    Решение о пригодности/непригодности Вас к прохождению воинской службы, зависит от результатов медкомиссии.

    В своей деятельности медкомиссия, руководствуется приказом Министерства обороны Украины # 402 от 14.08.2008 года, с изменениями к нему, где указаны все диагнозы, графы отношения к воинской службе, порядке проведения медкомиссии, основания для признания пригодным/непригодным к прохождению срочной воинской службы, службы офицеров запаса, при мобилизации, воинской службы по контракту, в резерве и т.п.:

    МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ

    НАКАЗ

    14.08.2008 № 402

    Зареєстровано в Міністерствіюстиції України17 листопада 2008 р.за № 1109/15800

    Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України:

    Про затвердження Положення про в... | від 14.08.2008 № 402 (rada.gov.ua)

    ДЛЯ ВОЕННООБЯЗАННІХ МЕДКОМИССИЯ ТЦКСП (ВОЕНКОМАТА) ПРОВОДИТСЯ 1 РАЗ В 5 ЛЕТ:

    МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ

    НАКАЗ

    14.08.2008 № 402

    Зареєстровано в Міністерствіюстиції України17 листопада 2008 р.за № 1109/15800

    Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України:

    Про затвердження Положення про в... | від 14.08.2008 № 402 (rada.gov.ua)

    "3. Медичний огляд військовозобов'язаних у мирний час та під час мобілізації, на особливий період

    3.1. Медичний огляд військовозобов'язаних проводиться за рішенням військового комісара ВЛК військових комісаріатів.

    3.2. Військовозобов'язані, залежно від категорії запасу, військово-облікової спеціальності та призначення, підлягають повторному огляду ВЛК військових комісаріатів. Крім того, офіцери запасу підлягають повторному огляду зазначеними ВЛК під час чергового атестування, а рядовий, сержантський та старшинський склад запасу ВЛК військових комісаріатів - у разі зміни призначення.

    Кожний військовозобов'язаний оглядається хірургом, терапевтом, невропатологом, психіатром, окулістом, оториноларингологом, стоматологом, дерматологом, а за медичними показаннями і лікарями інших спеціальностей.

    Повторний медичний огляд військовозобов’язаних, які перебувають у запасі 1 і 2 розрядів, раніше визнаних придатними до військової служби або непридатними до військової служби в мирний час за станом здоров’я, а також військовозобов’язаних плавскладу ВМС Збройних Сил України проводиться один раз на 5 років ВЛК військових комісаріатів, а льотного складу - ЛЛК військових комісаріатів".

    Для этого рекомендую перед прибытием в территориальный центр комплектования и социальной поддержки (новое название учреждения которое сменило военкомат), где Вас направят на медкомиссию, самостоятельно пройти обследование в больнице, согласно Вашего диагноза, чтобы врачи указали Ваш диагноз, в соответствии с приказом Министерства обороны Украины # 402 от 14.08.2008 года, с изменениями к нему, что на много увеличит Ваши шансы, на результаты прохождения медкомиссии в Вашу пользу.

    Вы имеете право получить заключение военно-врачебной комиссии (медкомиссии), чтобы видеть результаты и иметь право обжаловать:

    МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ

    НАКАЗ

    14.08.2008 № 402

    Зареєстровано в Міністерствіюстиції України17 листопада 2008 р.за № 1109/15800

    Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України:

    Про затвердження Положення про в... | від 14.08.2008 № 402 (rada.gov.ua)

    «22. Оформлення постанов ВЛК

    «22.1. Дані про тих, хто пройшов медичний огляд (прізвище, ім'я та по батькові, рік народження, військове звання, військова частина, місяць та рік призову на військову службу тощо), діагноз та постанова ВЛК про ступінь придатності до військової служби та про причинний зв'язок записуються в Книгу протоколів засідань ВЛК (ЛЛК). …

    22.3. Постанови ВЛК, які не підлягають затвердженню (контролю) штатною ВЛК, оформляються в день медичного огляду і видаються на руки особі, що пройшла медичний огляд, або в установленому порядку направляються у військову частину. Свідоцтво про хворобу (довідка ВЛК) з постановою, які підлягають затвердженню (контролю) штатною ВЛК, направляються на затвердження (контроль) не пізніше 5-денного терміну після медичного огляду. Свідоцтво про хворобу, довідка ВЛК із затвердженою постановою не пізніше ніж через два дні після їх затвердження та одержання із штатної ВЛК висилаються командиру військової частини, у якій проходить службу військовослужбовець, що пройшов медичний огляд, або начальнику, який направив його на медичний огляд, або видаються на руки представникам військових частин за наявності у них підтверджуючих документів.»

    В случае несогласия с решением медкомиссии, такое решение возможно обжаловать в Центральную ВВК Министерства обороны Украины, С ПРИСОЕДИНЕНИЕМ КОПИЙ МЕДИЦИНСКИХ ДОКУМЕНТОВ, КОТОРЫЕ ПОДТВЕРЖДАЮТ ДИАГНОЗ:

    МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ

    НАКАЗ

    14.08.2008 № 402

    Зареєстровано в Міністерствіюстиції України17 листопада 2008 р.за № 1109/15800

    Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України:

    Про затвердження Положення про в... | від 14.08.2008 № 402 (rada.gov.ua)

    "2.2. Штатні ВЛК є військово-медичними установами. Вони мають гербову печатку, кутовий штамп та утримуються за окремим штатом. До штатних ВЛК належать:

    Центральна військово-лікарська комісія (далі - ЦВЛК);

    ВЛК регіону;

    ВЛК евакуаційного пункту;

    ВЛК пересувної госпітальної бази.

    Штатні ВЛК комплектуються лікарями із клінічною підготовкою за однією з лікарських спеціальностей (терапія, хірургія, неврологія, психіатрія, оториноларингологія, офтальмологія, організація охорони здоров'я тощо), з досвідом роботи у військових частинах та лікувальних закладах.

    Залучати особовий склад штатних ВЛК для вирішення питань та завдань, не пов'язаних із військово-лікарською експертизою, забороняється.

    2.3. Центральна військово-лікарська комісія

    2.3.1. ЦВЛК є органом військового управління, який здійснює керівництво ВЛК регіонів у Збройних Силах України та є керівним органом із військово-лікарської експертизи в Збройних Силах України.

    2.3.2. Начальник ЦВЛК безпосередньо підпорядковується директору Військово-медичного департаменту (далі - ВМД) Міністерства оборони України. Усі штатні ВЛК Збройних Сил України безпосередньо підпорядковуються начальнику ЦВЛК.

    2.3.3. На ЦВЛК покладається організація військово-лікарської експертизи у Збройних Силах України, а також:

    розроблення та участь у розробленні проектів нормативно-правових актів, посібників, методичних рекомендацій з питань військово-лікарської експертизи;

    розроблення спільно з головними медичними спеціалістами Міністерства оборони України та МОЗ України медичних показань для військово-професійного призначення призовників до видів Збройних Сил України, родів військ та за військовими спеціальностями;

    розроблення спільно з головними медичними спеціалістами Міністерства оборони України науково обґрунтованих вимог до стану здоров'я військовослужбовців з метою максимального збереження їх на військовій службі, запобігання необґрунтованого їх звільнення із Збройних Сил України за станом здоров'я;

    перевірка якості лікувально-профілактичної роботи у цілях військово-лікарської експертизи серед військовослужбовців у військових частинах і лікувальних закладах Міністерства оборони України;

    контроль за лікувально-оздоровчою роботою серед допризовників, організація медичного огляду призовників, кандидатів на навчання у ВВНЗ, військовослужбовців, громадян, які приймаються на військову службу за контрактом, військовозобов'язаних та резервістів (кандидатів у резервісти);

    розгляд заяв, пропозицій, скарг та прийом відвідувачів з питань військово-лікарської експертизи;

    аналіз та узагальнення результатів і досвіду роботи підпорядкованих ВЛК;

    проведення спільно з головними (провідними) медичними спеціалістами та іншими лікарями-спеціалістами аналізу й оцінки результатів медичного огляду військовослужбовців та інших контингентів, розробка пропозицій для покращення військово-лікарської експертизи;

    організація та керівництво науковою роботою з питань військово-лікарської експертизи у підпорядкованих ВЛК;

    підготовка та вдосконалення кадрів для ВЛК;

    прийняття та перегляд постанов ВЛК про ступінь придатності колишніх військовослужбовців на період їх фактичного звільнення із Збройних Сил України;

    проведення спільно з МОЗ України аналізу та узагальнення результатів лікувально-оздоровчої роботи серед допризовників і призовників, медичного огляду призовників та розроблення пропозицій щодо покращення цієї роботи.

    2.3.4. ЦВЛК має право:

    оглядати військовослужбовців та інших осіб, зазначених у пункті 1.2 розділу I цього Положення;

    перевіряти роботу підпорядкованих ВЛК з питань військово-лікарської експертизи;

    перевіряти організацію медичного огляду військовослужбовців та інших осіб у військових, цивільних лікувальних закладах, військових частинах;

    перевіряти організацію та стан лікувально-діагностичної роботи у військових, цивільних лікувальних закладах, медичних підрозділах військових частин та ВВНЗ у цілях військово-лікарської експертизи;

    витребовувати документи в частині, що характеризують обставини отримання захворювання, поранення, травми, каліцтва, необхідні для прийняття постанови про їх причинний зв'язок, а саме:

    виписки (витяги) з матеріалів адміністративного розслідування, матеріалів дізнання або судового розгляду, а також витяги з наказів, актів;

    особові та пенсійні справи, медичні документи (у разі витребовування оригіналів зазначених документів вони повертаються за належністю після складання протоколу);

    архівні довідки, характеристики та інші документи, необхідні для прийняття постанови (у разі надання копій зазначених вище документів копії підшиваються до складеного протоколу та передаються до архіву зі строком зберігання 50 років);

    залучати головних медичних фахівців Міністерства оборони України, лікарів-спеціалістів Національного військово-медичного клінічного центру та інших військових лікувальних закладів, спеціалістів інших спеціальностей, начальників медичної служби та представників командування (керівництва) військових частин, де проходить службу військовослужбовець, що оглядається, для вирішення питань військово-лікарської, лікарсько-льотної експертизи;

    перевіряти у військових комісаріатах і закладах охорони здоров'я України організацію, стан та результати лікувально-оздоровчої роботи серед допризовників та призовників, медичного огляду призовників, кандидатів на навчання у ВВНЗ, осіб, які приймаються на військову службу за контрактом, військовозобов'язаних, резервістів;

    направляти у військові лікувальні заклади на контрольне обстеження та медичний огляд військовослужбовців, членів їх сімей (крім членів сімей військовослужбовців строкової військової служби), військовозобов'язаних, резервістів, працівників;

    запитувати від військових, цивільних лікувальних закладів, військових частин, військових комісаріатів і ВВНЗ додаткові дані для аналізу, узагальнення та оцінки результатів військово-лікарської експертизи;

    надавати до Генерального штабу Збройних Сил України, командуванням видів, Сил підтримки Збройних Сил України, керівникам органів місцевої адміністрації результати лікувально-оздоровчої роботи, проведеної серед допризовників та призовників, медичного огляду військовослужбовців, членів їх сімей, кандидатів на навчання у ВВНЗ, громадян, які приймаються на військову службу за контрактом, військовозобов'язаних, резервістів та іншого контингенту;

    розглядати, переглядати, скасовувати, затверджувати, не затверджувати, контролювати згідно з цим Положенням постанови будь-якої ВЛК (лікарсько-льотної комісії (далі - ЛЛК)) Збройних Сил України;

    надавати роз'яснення щодо формулювання постанов ВЛК (ЛЛК)".

    В случае несогласия с решением медкомиссии, такое решение возможно обжаловать путём подачи административного иска в Окружной административный суд, С ПРИСОЕДИНЕНИЕМ КОПИЙ МЕДИЦИНСКИХ ДОКУМЕНТОВ, КОТОРЫЕ ПОДТВЕРЖДАЮТ ДИАГНОЗ, в порядке Кодекса административного судопроизводства Украины:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2747-15

    ОБ ОТВЕТСТВЕННОСТИ ЗА НАРУШЕНИЕ ПРАВИЛ ВОИНСКОГО УЧЕТА:ЗА НЕПОЛУЧЕНИЕ ВО ВРЕМЯ ВОЕННОГО БИЛЕТА:

    Вы нарушили правила воинского учёта поэтому при приходе в территориальный центр комплектования и социальной поддержки (новое название учреждения которое сменило военкомат), Вас могут привлечь к административной ответственности за нарушение правил воинского учёта по по части 2 статьи 210 Кодекса Украины об административных правонарушениях в виде штрафа, в размере от 850 грн. до 1700 грн..

    Кодекс України про адміністративні правопорушення:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#Text

    "Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку

    Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -

    тягне за собою накладення штрафу від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -

    тягнуть за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян".

    Всього доброго!

    Гончаренко Константин
    20%
    Гончаренко Константин рік тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Доброго дня!

    військовий квиток є необхідним.

    Правове регулювання бронювання

    Мета, основні засади організації та порядку бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час визначаються статтями 24, 25 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».</p> <p>Законом України «Про військовий обов’язок і військову службу» встановлюються правила військово обліку, в тому числі щодо спеціального військового обліку, на якому перебувають заброньовані військовозобов’язані.</p> <p>Порядок організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2022 № 1487, визначає відповідальних за бронювання на підприємствах осіб, повноваження Генерального штабу Збройних Сил щодо визначення переліку дефіцитних для Збройних Сил військово-облікових спеціальностей військовозобов’язаних (далі – ВОС), за наявності яких вони не підлягають бронюванню, деталізований порядок ведення спеціального військового обліку тощо.</p> <p>Постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.2023 № 76 «Деякі питання реалізації положень Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» щодо бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час» затверджено найбільш поширені до застосування у 2023 році:</p> <ul> <li>Порядок бронювання військовозобов’язаних за списком військовозобов’язаних під час дії воєнного стану (далі – Порядок № 76);</li> <li>Порядок та критерії визначення підприємств, установ і організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період (далі – Порядок та Критерії).</li> </ul> <p>Залишається чинним Порядок бронювання військовозобов’язаних за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування та підприємствами, установами і організаціями на період мобілізації та на воєнний час, <em>яким </em>встановлено мобілізаційні завдання (замовлення),<em> </em>затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 04.02.2015 № 45. При цьому таке бронювання повинно також відбуватись з урахуванням Переліку посад і професій військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню на період мобілізації та на воєнний час, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18.03.2015 № 493. Тексти вказаних документів відсутні у публічного доступу, оскільки вони містять гриф «для службового використання».</p> <p>Важливі роз’яснення Мінекономіки в частині практичного застосування норм, які регулюють процедуру бронювання, зокрема які містяться у таких листах:</p> <ul> <li>«Щодо порядку бронювання військовозобов’язаних за списком військовозобов’язаних під час дії воєнного стану» № 2704-20/4897-03 від 06.02.2023;</li> <li>«Щодо бронювання військовозобов’язаних за переліками посад і професій» № 2704-20/6112-01 від 14.02.2023;</li> <li>«Щодо подання списків військовозобов’язаних, які пропонуються до бронювання на період мобілізації та на воєнний час» № 2704-20/12365-03 від 22.03.2023;</li> <li> «Про типові недоліки в оформленні списків військовозобов’язаних, які пропонуються до бронювання на період мобілізації та на воєнний час» № 2704-20/19826-01 від 02.05.2023;</li> <li>«Щодо організації бронювання військовозобов’язаних» № 2704-20/30916-01 від 26.06.2023;</li> <li>«Щодо оформлення та/або переоформлення бронювання військовозобов’язаних» № 2704-20/43397-01 від 18.08.2023.</li> </ul>

    ПРОЦЕДУРА БРОНЮВАННЯ ОРГАН МС КРИТИЧНА ОРГАНИЗАЦИЯ

    Конкретний порядок дій щодо бронювання працівників залежить від того, до якої групи належить організація (орган, підприємство тощо). Найбільш трудомісткою та тривалою є процедура бронювання працівників, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.</p> <p>Визначення підприємства критично важливим для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період здійснюється <strong><em>центральним органом виконавчої влади, іншим державним органом, органом державного управління, юрисдикція якого поширюється на всю територію України, за відповідною сферою управління та галуззю національної економіки</em></strong> або <strong><em>обласною, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями, або обласною, Київською та Севастопольською міськими військовими/військово-цивільними адміністраціями</em></strong> (у разі їх утворення) за зверненням підприємства на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці.</p> <p>З метою визначення державного органу, до якого необхідно звертатись із відповідним зверненням, слід орієнтуватись на види, сферу господарської діяльності, що здійснює підприємство, повноваження державних органів, що закріплені у законі, положенні або в інших документах щодо регулювання окремих видів господарської діяльності, формування та/або реалізації державної політики у відповідній сфері, територію провадження господарської діяльності підприємством тощо.</p> <p>У самому зверненні підприємства необхідно зазначити інформацію про: 1) ідентифікаційний код юридичної особи в ЄДРПОУ; 2) податковий номер платника податків; 3) повне та скорочене найменування підприємства; 4) критерії, яким відповідає підприємство та документи, якими це підтверджується.</p> <p>До звернення підприємства додаються:</p> <ol> <li>копії документів, що підтверджують відповідність підприємства критеріям, які передбачені пунктом 2 Порядку та Критеріїв;</li> <li>інформація про подання підприємством в установленому законодавством порядку податкової звітності за останній календарний квартал, що підтверджується:</li> </ol> <ul> <li>копією податкової декларації з відмітками (штампами) контролюючого органу, який отримав податкову декларацію, із зазначенням дати її отримання;</li> <li>квитанцією про прийняття податкової декларації у разі її подання засобами електронного зв’язку;</li> <li>квитанцією контролюючого органу, на який покладено функції щодо результатів перевірки та прийняття пакета звітних документів платників податків;</li> <li>поштовим повідомленням з відміткою про вручення контролюючому органу у разі надсилання податкової декларації поштою.</li> </ul> <p>Порядок та Критерії не передбачають необхідності долучення до звернення податкових декларацій за останній календарний квартал, однак на практиці окремі центральні органи виконавчої влади вимагають подання відповідних податкових декларацій, з огляду на що рекомендується підприємствам подавати копії податкової звітності разом із зверненням.</p> <p><strong>Строк розгляду звернення та доданих до нього документів і прийняття рішення становить</strong> не більше, ніж 10 робочих днів з дня його отримання.</p> <p>За результатами розгляду звернення уповноважений приймає одне з таких рішень:</p> <ol> <li>про відповідність підприємства критеріям, зазначеним у пункті 2 Порядку та Критеріїв, і визначення його критично важливим для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період;</li> <li>про невідповідність підприємства критеріям, зазначеним у пункті 2 Порядку та Критеріїв. У такому випадку рішення повинно містити обґрунтування невідповідності  підприємства критеріям.</li>

    ---

    В інших організаціях бронювання здійснюється за подібною процедурою з відсутністю проходження процедури визначення підприємства критично важливим.</p> <p>Підприємства, яким встановлено мобілізаційні завдання (замовлення), подають список до органу державної влади, іншого державного органу, який встановив (довів) мобілізаційне завдання (замовлення).</p> <p>Підприємства, які здійснюють виробництво товарів, виконання робіт і надання послуг, необхідних для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань, подають список до центральних органів виконавчої влади, що здійснюють керівництво Збройними Силами, іншими військовими формуваннями, утвореними відповідно до законів України, в інтересах яких вони здійснюють виробництво товарів, виконують роботи, надають послуги, або до Мінстратегпрому.</p> <p>ОДВ подають на погодження Генеральному штабу Збройних Сил (СБУ, Службі зовнішньої розвідки) списки за відповідними сферами управління, галузями економіки, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями.</p> <p>ОМС, в свою чергу, подають списки до відповідних місцевих органів виконавчої влади для подальшого погодження з Генеральним штабом Збройних Сил (СБУ, Службою зовнішньої розвідки).

    ---

    коротко

    КМУ ПОСТАНОВА

    від 27 січня 2023 р. № 76

    Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/76-2023-%D0%BF...

    11. З метою оформлення військовозобов’язаним відстрочок Мінекономіки надсилає рішення про бронювання військовозобов’язаних органам державної влади, іншим державним органам, якими подано списки, а також Генеральному штабу Збройних Сил (СБУ, Службі зовнішньої розвідки).

    Генеральний штаб Збройних Сил (СБУ, Служба зовнішньої розвідки) у триденний строк доводить зазначене рішення до відома відповідних територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (відповідного підрозділу Центрального управління та/або регіональних органів СБУ, відповідного підрозділу Служби зовнішньої розвідки).

    Орган державної влади, інший державний орган, орган місцевого самоврядування, підприємство, установа і організація видає військовозобов’язаному витяг із зазначеного рішення за формою згідно з додатком 3.

    Витяг, завірений підписом керівника та печаткою (у разі її наявності) відповідного органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи чи організації, є документом, що підтверджує надання військовозобов’язаному відстрочки.

    Витяг видається військовозобов’язаному під розпис у відомості видачі бланків спеціального військового обліку, складеній за формою згідно з додатком 4.

    Органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи і організації у п’ятиденний строк з дня видачі витягу військовозобов’язаному надсилають до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, де військовозобов’язаний перебуває на військовому обліку (відповідного підрозділу Центрального управління та/або регіональних органів СБУ, відповідного підрозділу Служби зовнішньої розвідки), повідомлення про бронювання військовозобов’язаного за формою згідно з додатком 5 для зарахування його на спеціальний військовий облік.

    ...

    ТАКИМ ЧИНОМ, НА ВИТЯГУ З НАКАЗУ МІНЕКОНОМІКИ МАЄ ЗРОБИТИ ПІДПРИЄМОСТВО ІЗ ПРОСТАВЛЕННЯ ПІДПИСУ КЕРІВНИКА ТА ПЕЧАТКИ ПІДПРИЄМТСВА. ЦЕ БУДЕ ПІДТВЕРДЖЕННЯМ БРОНЮВАННЯ.

    ФОРМА ВИТЯГУ З НАКАЗУ НАСТУПНА:

    Додаток 3 до Порядку

    ВИТЯГ з наказу Мінекономіки про бронювання військовозобов’язаного

    Військовозобов’язаному___

    (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності)

    рік народження ___ номер військово-облікової спеціальності (профіль) ___ військове звання___, що працює___

    (найменування, місцезнаходження, код згідно з ЄДРПОУ (за наявності) органу державної влади,

    ___ іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації)

    на посаді (за професією) ___ відповідно до наказу Мінекономіки ___

    (номер та дата наказу)

    надано відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації строком

    на ___ місяців до ___

    МП

    (за наявності)

    ___ (найменування посади керівника органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи,організації)

    ___ (підпис)

    ___ (ініціали (ініціал власного імені) та прізвище)

    Зокрема, постановою вносяться зміни, які передбачають подовження терміну відстрочки від призову до двох місяців, на підставі обґрунтованого подання. Відповідні документи вже не потребують додаткового погодження Міноборони, якщо вони були надані.

    Крім того, витяг з наказу Мінекономіки про відстрочку від призову військовозобов’язаному працівнику відтепер надаватиме безпосередньо роботодавець – підприємство, установа чи організація, де він працює.

    З повагою, Костянтин Гончаренко


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Нове у блогах Юристи.UA

Офіційний блог Юрісти.UA 19 0 23 лист. 2024
Офіційний блог Юрісти.UA 0 0 19 лист. 2024