Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
885 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Доброї ночі маю ЗАЗ 968М номер рами знищений корозією чи можливо його відновити?А ще маю мотоцикл Днепр МТ 10-36 у нього по заводу не іде номеру на рамі чи можливо його якось встановити чи офіційно без нього бути бо єкспертизу на переоформлення я не можу пройти на ньому
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (5)
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Євгене!
В абзаці 2 п. 15 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 р. № 1388 (зі змінами і доповненнями), а також Постановою КМУ № 1019 від 10 вересня 2022 р. наголошено: «Державна реєстрація (перереєстрація), зняття з обліку транспортних засобів, крім випадків вибракування їх у цілому, без ідентифікаційного номера або із знищеними, пошкодженими (один чи кілька символів номера візуально не визначаються) чи підробленими (змінено один або кілька символів номера, замінено панель (табличку) або частину панелі (таблички) з номером) ідентифікаційними номерами складових частин (кузова, шасі, рами) - не допускається».
Тому, на наш погляд, для власників безномерних автомобілів єдиний вихід – правовий шлях виведення їх зі статусу «пожиттєвих». МВС України розробило правовий механізм легалізації такого парку автотранспортних засобів за допомогою затвердженої процедури дублювання первинних і нанесення присвоєних спеціальних індивідуальних ідентифікаційних номерів, але з обов’язковим дотриманням чітко встановленого і докладно прописаного в нормативних документах Порядку.
Дублюючий номер – це повторне механічне відтворення (відновлення) на невід’ємних металевих складових частинах кузова (шасі, рами) пошкодженого (знищеного) первинного заводського ідентифікаційного номера транспортного засобу за окремо встановленим МВС України нормативним Порядком.
Спеціальний номер – це механічне нанесення на невід’ємні металеві складові частини кузова (шасі, рами) транспортного засобу присвоєного ГСЦ спеціального індивідуального ідентифікаційного номера за окремо встановленим МВС України нормативним Порядком.
Основний перелік підстав, за якими допускається дублювання первинних і нанесення присвоєних спеціальних індивідуальних ідентифікаційних номерів на дорожні транспортні засоби (ДТЗ), згідно із п. 15 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 р. № 1388 (зі змінами і доповненнями), а також п. 9 Постанови КМУ № 1019 від 10 вересня 2022 р. такий:
Основна категорія автомобілів, які є безномерними, – автомобілі колишнього СРСР, на яких ідентифікаційні номери наносилися фарбою за допомогою трафарету на носійних деталях рами автомобілів чи були виконані тільки на табличках, прикріплених заклепками чи самонарізними шурупами в передбачених виробником місцях. Як правило, такі позначки недовговічні. Номери, нанесені фарбою, за кілька років руйнувалися під впливом атмосферних чинників і агресивного експлуатаційного середовища, а номерні таблички, які здебільшого виготовлялися з м’якого кольорового металу (алюмінію), механічно пошкоджувалися, руйнувались і втрачались у процесі тривалої експлуатації технічного засобу.
Такі транспортні засоби, після спеціального дослідження, що підтверджує відсутність слідів умисного знищення маркувальних ідентифікаційних позначок, а також відповідність конструкції, марці, моделі й іншим даним, зазначеним у свідоцтві про реєстрацію, як правило, підпадають під присвоєння їм Головним сервісним центром МВС спеціального індивідуального ідентифікаційного номера з подальшим його нанесенням у встановленому порядку.
На зареєстрованих в Україні транспортних засобах дублювання первинних і нанесення присвоєних спеціальних індивідуальних ідентифікаційних номерів (кузова, шасі чи рами) здійснює Науково-дослідне Бюро судових експертиз «Сантодор» та інші визначені МВС спеціалізовані установи. Виконується ця технічна операція тільки після видачі автовласнику Головним сервісним центром МВС щодо кожного окремого транспортного засобу письмового Висновку (дозволу). Самостійно, без Висновку Головного сервісного центру МВС, Бюро будь-яких рішень не приймає і дій не виконує.
Дублювання первинних і нанесення спеціальних індивідуальних ідентифікаційних номерів на сьогодні проводиться відповідно до вимог Стандарту МВС України СОУ 78-31-001:2017 і допускається лише в тому випадку, коли трасологічними, а також іншими доступними для фахівців методами і засобами встановити первинний (заводський) ідентифікаційний номер неможливо, а сліди умисного знищення (пошкодження) знаків ідентифікаційного номера відсутні.
Якщо спеціальним дослідженням буде встановлено, що номеронесучі деталі досліджуваного безномерного автотранспортного засобу належать іншому автомобілю (нерозмитненому донору тощо), Головний сервісний центр МВС має право відмовити у видачі заявнику Висновку (дозволу) на дублювання первинного чи нанесення присвоєного спеціального індивідуального ідентифікаційного номер.
ПОРЯДОК
дублювання первинних (заводських) та нанесення спеціальних індивідуальних ідентифікаційних номерів транспортних засобів
1.1. Звернення власника ТЗ із заявою про пошкодження ідентифікаційного номера внаслідок впливу корозії на поверхню номерної площадки.
1.2. Виявлення співробітниками ТСЦ при проведені реєстраційних операцій пошкоджень ідентифікаційних номерів викликаних впливом корозії на поверхню номерної площадки.
1.3.Повернення знайденого правоохоронними органами ДТЗ власникові після незаконного заволодіння (крадіжки), коли первинний заводський ідентифікаційний номер змінено, пошкоджено або знищено кустарним способом.
1.4.Тотальне, (що не підлягає відновленню та потребує заміни) пошкодження номеронесучих складових частин кузова ДТЗ внаслідок дорожньо-транспортної пригоди та наявність достатніх підстав щодо їх заміни на безномерні в установленому порядку.
1.5. Випадкове (необережне) пошкодження знаків ідентифікаційного номера ДТЗ при проведені ремонтно-відновлюваних робіт.
1.6. При виявлені ідентифікаційного номера ДТЗ з ознаками його нанесення з заводськими дефектами.
1.7. У випадку, коли заводом виробником не передбачено нанесення ідентифікаційного номера на тілі металу невід’ємних металевих складових частин кузова ДТЗ.
2.1. Власники ДТЗ (або уповноважені ними особи), відносно яких є правові підстави для дублювання ідентифікаційного номера, направляються на спеціальне дослідження ідентифікаційних номерів до спеціалізованих установ.
2.2. Згідно ст. 7 «Закону про судову експертизу», спеціальні дослідження ДТЗ здійснюються фахівцями державних спеціалізованих установ та їх територіальних філій, експертними установами комунальної форми власності, а також судовими експертами, які не є працівниками зазначених установ, та іншими фахівцями (експертами), які мають необхідну кваліфікацію з відповідних галузей знань.
2.3. Відповідальність за достовірність, об’єктивність та повноту дослідження пошкодженого первинного (заводського) ідентифікаційного номера, а також доцільність і необхідність проведення дублювання ДТЗ покладається на співробітників спеціалізованої установи, які проводять відповідні дослідження.
2.4. За результатами спеціального дослідження, спеціалізована установа, яка його проводила, надає власнику ДТЗ відповідний письмовий Висновок спеціаліста, оформлений згідно вимог ГСЦ.
2.5. Якщо за результатами Висновку спеціаліста встановлено повний зміст первинного (заводського) ідентифікаційного номера автомобіля, а також ознаки його нанесення в умовах завода виробника, власник ТЗ має підстави звернутися до Головного сервісного центру (ГЦС) МВС України із заявою про розгляд питання щодо можливості надання йому Висновку (дозволу) щодо можливості дублювання первинного (заводського) або нанесення присвоєного ГСЦ спеціального індивідуального ідентифікаційного номеру ДТЗ. Перевірка поданих до ГСЦ матеріалів та прийняття рішення щодо надання Висновку (дозволу) власникові ДТЗ можливе лише при умові обов’язкової сплати грошових коштів у сумі 94.00 (дев’яносто чотири) гривні на р/р ГСЦ (згідно п.41 наказу МВС України, Мінфін України, Мінекономіки України № 369/1105/336 від 05.10.2007 р.).
2.6. ГСЦ за результатами розгляду матеріалів надає власнику ДТЗ письмовий Висновок (дозвіл) на дублювання чи нанесення присвоєного ідентифікаційного номера ДТЗ, або обґрунтовану письмову відмову про неможливість надання дозволу щодо нанесення дублюючого чи спеціального індивідуального ідентифікаційного номерів.
2.7. Транспортний засіб з письмовим Висновком (дозволом) ГСЦ МВС України надається до спеціалізованої установи де, після проведення необхідної додаткової ідентифікаційної перевірки автомобіля та документів що його супроводжують, на металевих невід'ємних складових частинах (кузова, шасі, рами) ДТЗ, згідно Стандарту МВС України наноситься дублюючий, або присвоєний ГСЦ спеціальний індивідуальний ідентифікаційні номери ДТЗ.
2.8. Після нанесення дублюючих чи присвоєних номерів ДТЗ його власнику видається ОКРЕМИЙ ДОДАТОК з фото таблицею місць нанесення дублюючих чи спеціальних індивідуальних ідентифікаційних номерів та їх загального вигляду на номерній площадці. Додаток є невід’ємним документом який долучається до Висновку (дозволу) ГСЦ МВС України.
2.9. Після здійснення дублювання чи нанесення ідентифікаційних номерів на ДТЗ спеціалізована установа, яка його здійснювала, надає до ГСЦ МВС України відповідну звітну інформацію у встановленому порядку.
2.10. Після нанесення дублюючого чи спеціального ідентифікаційного номеру, власник ДТЗ, який отримав від спеціалізованої установи відповідний пакет документів, у десятиденний термін зобов’язаний провести реєстрацію чи перереєстрацію ДТЗ у відповідному територіальному сервісному центрі (ТСЦ) МВС України.
2.11. Територіальними сервісними центрами у графі «Особливі відмітки» реєстраційних документів робиться запис «Ідентифікаційний номер автомобіля продубльовано» або «Нанесено спеціальний індивідуальний ідентифікаційний номер». Такий же запис вноситься до облікової електронної картки даних реєстраційної бази МВС.
3.1. Структура та зміст дублюючого ідентифікаційного номера повинні повністю відповідати структурі та змісту первинного номера ДТЗ, присвоєного та нанесеного заводом-виробником ДТЗ.
3.2. Конфігурація знаків дублюючого номера повинна відповідати Стандарту МВС України – СОУ 78-31-001:2017, затвердженого наказом МВС України №. 374 від 08.10.2007 р.
3.3. Дублювання первинних (заводських) або нанесення спеціальних індивідуальних ідентифікаційних номерів ДТЗ здійснюється уповноваженими МВС України спеціалізованими установами, які мають відповідне сертифіковане обладнання для нанесення ідентифікаційних номерів ДТЗ за визначеним та затвердженим Стандартом МВС України шрифтом.
3.4. Дублюючі знаки наносяться тільки на металеву поверхню невід’ємних несучих складових автомобіля у спеціально визначених доступних місцях згідно Стандарту МВС України. Знаки повинні чітко визначатися візуально (неозброєним оком). Форма контурів знаків не повинна допускати їх подвійного трактування.
3.5. У разі виникнення технічних ускладнень, які унеможливлюють нанесення ідентифікаційного номера на окремих марках ДТЗ, в місцях передбачених Стандартом МВС України, дозволяється дублювання чи нанесення маркувань на розташованих поблизу поверхнях металу невід’ємних складових частин кузова, які забезпечують дотримання вимог щодо їх чіткого однотипного нанесення.
3.6. Науково-дослідне Бюро судових експертиз «Сантодор» є автором (розробником) «Методики дублювання первинних (заводських) та нанесення присвоєних МВС України спеціальних індивідуальних ідентифікаційних номерів ДТЗ», а також володіє патентом на шрифти, якими здійснюється маркування ідентифікаційних номерів ДТЗ.
Після констатування спеціалістами територіального сервісного центру факту про неможливість визначити структуру ідентифікаційного номера через значне пошкодження металу на поверхні номерної площадки, власнику ДТЗ (або уповноваженій ним особі) пропонується звернутись до спеціалізованої установи для проведення експертного дослідження ідентифікаційного номера автомобіля на предмет встановлення його повного змісту та заводських ознак його нанесення.
Дослідження можна замовити в будь-якій визначеній МВС спеціалізованій експертній установі, а також у Бюро судових експертиз «Сантодор» та в його регіональних представництвах. Важливо, щоб отриманий експертний Висновок відповідав основним вимогам, що висуваються Головним сервісним центром МВС України до такого роду документів.
Примітка: Висновок про дослідження обов’язково має бути однозначний, наприклад: «Ідентифікаційним номером автомобіля є номер і далі повний установлений ідентифікаційний номер, що складається, як правило, із 17 знаків. Якщо висновки фахівця-дослідника не однозначні, а ймовірнісні, Головний сервісний центр МВС матиме достатньо приводів відмовити заявнику у видачі дозволу на дублювання номера.
За вашим зверненням до Науково-дослідного бюро «Сантодор», або до його регіональних представництв, наші фахівці зроблять аналіз зібраних вами документів і, в разі необхідності, допоможуть правильно оформити їх для передачі до Головного сервісного центру МВС на розгляд.
Про прийняте рішення щодо надання Висновку (дозволу) про можливості дублювання первинного чи нанесення присвоєного спеціального індивідуального ідентифікаційного номера, ГСЦ інформує заявника окремим листом за адресою, вказаною у поданій заяві. Після отримання Висновку (дозволу) ГСЦ, заявник самостійно визначається до якої спеціалізованої установи бажає звернутись за отриманням послуги з маркування ідентифікаційних номерів.
При звернені та отримані послуг у Науково дослідному Бюро судових експертиз «Сантодор», власник ТЗ отримує від його працівників два пакети документів: перший – для надання до територіального сервісного центру, щоб провести необхідні реєстраційні операції, другий – власнику для зберігання у власному архіві.
З повагою, адвокат Айвазян.
Виходить якщо я все правильно зрозумів якщо машина та мотоцикл підходять під категорії я можу звернутися до компанії сандор і вони зможуть мені зробити нові номера рами?
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіВи правильно все зрозуміли.
Дякую що допомогли
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіПрошу! Був радий!