Задайте питання юристу

836 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 20 листопада 2023, питання №97077 240₴

ТЦК та СП відмовився забирати документи, надіслані поштою

Добрий день. Виникла така проблема. Я надіслав до ТЦК та СП документи щодо оформлення відстрочки від призиву підчас мобілізації, оскільки я є науково-педагогічним працівником працюю на 1,0 ставки за основним місцем роботи у ВНЗ та маю науковий ступінь. Документи надіслав Укрпоштою цінним листом з описом вкладення та повідомленням про вручення. Сьогодні отримав СМС повідомлення від Укрпошти, що документи ТЦК та СП не забрав і вони повертаються назад. Чи достатнього цього мені (копій повідомлень про відправку, лист з описом вкладення, чек про відправлення та повідомлення про те що документи не забрали) доказів, що я намагався повідомити ТЦК та СП про наявність підстав для відстрочки від призову, якщо ТЦК та СП буде намагатись вручити мені мобілізаційне розпорядження.

Відповіді юристів (16)

    Богун Сергій Павлович
    10%

    Згідно законодавства документи щодо надання відстрочки надаються до ТЦКСП особисто.

    Відстрочка надається Вам законом, а не ТЦКСП.

    Вам не будуть вручати мобілізаційне розпорядження.

    Проте якщо це відбудеться - Вам необхідно вимагати складання Акту відмови в прийнятті мобілізаційного розпорядження. В Акті вкажіть причину відмови.

    Повістку анулюють.

    Кирда Вячеслав Володимирович
    25%

    Вітаю, пане Дмитро!

    Чи достатнього цього мені (копій повідомлень про відправку, лист з описом вкладення, чек про відправлення та повідомлення про те що документи не забрали) доказів, що я намагався повідомити ТЦК та СП про наявність підстав для відстрочки від призову, якщо ТЦК та СП буде намагатись вручити мені мобілізаційне розпорядження.

    В цілому - це, звичайно, великий плюс до Вашої можливої позиції. Але, враховуючи, що Ви плануєте йти до ТЦК, наскільки вірно я розумію, Ви повинні спробувати подати документи особисто та отримати відмітку про отримання цих документів.

    Якщо Вам буде відмовлено в їх реєстрації безпосередньо в ТЦК, тоді можете не хвилюватись у достатності механізмів та підстав для відстоювання Вашої позиції. Якщо повістку на відправку або мобілізаційне розпорядження будуть вручати, в чому я дуже сумніваюсь, Ви просто відмовляйтесь від його отримання.

    До жодної відповідальності Вас не притягнуть за таке.

    Успіхів.

    Дерій Владислав Олегович
    25%

    Доброго дня!

    Коли Ви востаннє проходили ВЛК? Мобілізаційне розпорядження або повістка на відправку зазвичай видаються після проходження ВЛК.

    Так як Ви маєте стовідсоткове право на відстрочку - Ви можете подати заяву та документи особисто, тим більше що Правилами військового обліку передбачено саме особисте повідомлення ТЦК про зміну персональних даних та надання документів про відстрочку.

    Подавати заяву про відстрочку до ТЦК потрібно в 2-х екземлярах. На другому екземлярі ТЦК має проставити відмітку про те, що вони отримали від Вас заяву: печатку/підпис та дату прийому. Ви цей екземляр маєте залишити в себе, як доказ подачі документів про відстрочку.

    Якщо Ви відправили документи поштою цінним листом з описом вкладеного це буде додатковим доказом того, що Ви намагались сповістити ТЦК про наявність у Вас права на відстрочку, але ТЦК цей факт проігнорував.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Бажаю успіхів!

    Гіммельфарб Станіслав  Олегович
    15%

    Доброго дня.

    Відповідно до Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов'язаних та резервістів, з 01.01.2023 року особа зобов'язана особисто надати до ТЦК СП відомості щодо своїх облікових даних, у т.ч. підстав для надання відстрочки, звільнення від мобілізації тощо.

    Так як Ви маєте безумовне право на звільнення від мобілізації відповідно до ст. 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", згідно якої Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають наукові і науково-педагогічні працівники закладів вищої та фахової передвищої освіти, наукових установ та організацій, які мають вчене звання та/або науковий ступінь, і педагогічні працівники закладів професійної (професійно-технічної) освіти, закладів загальної середньої освіти, за умови що вони працюють відповідно у закладах вищої чи фахової передвищої освіти, наукових установах та організаціях, закладах професійної (професійно-технічної) чи загальної середньої освіти за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки, то Вам необхідно особисто подати до ТЦК СП заяву про наявність у Вас підстав для звільнення від мобілізації та надати довідку з ВНЗ та копію наказу про прийом на роботу.

    Айвазян Юрий Климентьевич

    Доброго дня, Дмитре!

    Взагалі то документи щодо надання відстрочки у відповідності з нормами закону військовозобов'язаний повинен подавати персонально.

    Про це говорить підпункт 8 пункту 1 Правил військового обліку призовників, військовозобов'язаних та резервістів.

    Проте це зовсім не означає, що ТЦК мав право залишати Ваше звернення без відповіді. Таке суперечить Закону України "Про звернення громадян".

    Згідно статті 7 згаданого закону, яка каже про заборону відмови в прийнятті та розгляді звернення,

    "Звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов'язковому прийняттю та розгляду.

    Забороняється відмова в прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення.

    Якщо питання, порушені в одержаному органом державної влади, місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, об'єднаннями громадян або посадовими особами зверненні, не входять до їх повноважень, воно в термін не більше п'яти днів пересилається ними за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється громадянину, який подав звернення. У разі якщо звернення не містить даних, необхідних для прийняття обгрунтованого рішення органом чи посадовою особою, воно в той же термін повертається громадянину з відповідними роз'ясненнями.

    Забороняється направляти скарги громадян для розгляду тим органам або посадовим особам, дії чи рішення яких оскаржуються".

    Судячи з інформації, яку Ви надаєте в питанні, ТЦК безпідставно відмовився отримувати Ваші документи, надіслані належним чином Укрпоштою, а отже певним чином і грубо порушив наведену вище статтю Закону.

    Проте, у Вас є відстрочка від мобілізації передбачена статтею 23 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text

    яка надає вичерпний перелік категорій осіб, які можуть мати право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації:

    Зокрема в ній зазначено:

    «Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:

    наукові і науково-педагогічні працівники закладів вищої та фахової передвищої освіти, наукових установ та організацій, які мають вчене звання та/або науковий ступінь, і педагогічні працівники закладів професійної (професійно-технічної) освіти, закладів загальної середньої освіти, за умови що вони працюють відповідно у закладах вищої чи фахової передвищої освіти, наукових установах та організаціях, закладах професійної (професійно-технічної) чи загальної середньої освіти за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки;

    {Абзац третій частини статті 23 в редакції Законів № 2745-VIII від 06.06.2019, № 2196-IX від 14.04.2022}".

    Отже в будь якому разі Вас не можуть мобілізувати НІ ЗА ЯКИХ ОБСТАВИН!

    Я би також порадив Вам не боятися пійти до ТЦК особисто і вручити заяву про відстрочку з підтверджувальними документами. Повторюю, не бачу варіантів у військомату Вас мобілізувати!

    Подавати заяву треба у двох примірниках та вимагати при тому відмітки працівника ТЦК на другому Вашому примірнику про отриманння документів.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Турчин Ярослав Александрович

    Вітаю Вас, пане Дмитре! Нажаль Укпошта має дуже погану традицію зберігати інформацію в системі лише 6-12 місяців. Що іноді заважає перевірити стан поштового відправлення.

    У Вас на руках є опис вкладення до рекомендованого листа ? Ви відправляли звичайним листом ? Без опису та повідомлення про вручення?

    Бажано було саме з описом та з повідомленням не на телефон, а паперовим. На обох цих документах мають бути календарні штампи Укрпошти.. Відправлення повертається за завершенням терміну зберігання адресату з відповідною відміткою.

    Це є доказом бездіяльності ТЦК як органу військового управління (принаймні саме так його плзиціонує держава), на який покладено певні владно-розпорядні функції.

    З формальної точки зору Ви свій обов'язок виконали. Якщо Вам не потрібно оформляти військово-облікові документи замість недійсних, то в принципі у Вас немає обов'язку йти до ТУК і щось їм доводити.

    Але може бути по різному.

    Ключове. Якщо все ж вирішете йти до ТЦК, то дотртмуйтесь наступних мір безпеки.

    1. Працівник ТЦК не має права вилучати Ваш військово-обліковий документ без розписки про мету такого вилучення.

    2. Документи на відстрочку обов'язково треба зареєструвати ДО, а не ПІСЛЯ направлення на Військово-лікарську комісію (ВЛК), оскільки в разі обіцянок "все після ВЛК" - Високі ризики реалізації вже відкатаної воєнкомами схеми: пройшов ВЛК - одразу вручення мобілізаційного розпорядження - вилучили військовий квиток... і потім оскаржуй дії ТЦК знаходячись у війську. В такому разі можуть силою запхнути в авто з цивільними номерами і відвезти в навчальний центр ЗСУ для подальшої служби.

    P.S. Ніякі Правила військового обліку нічого про особисту явку до ТЦК не кажуть і жоден закон не містить таких вимог і обов'язків призовників. Там вказано лише, що відстрочку оформляє особисто військовозобов'язаний, а не його роботодавець, батьки чи хтось інший.за довіреністю. Просто при СРСР юристів не вчили техніці проектування нормативно-правових актів... в тому числі розуміти та прочитавши адекватно сприймати прочитані нормативно-лінгвістичні конструкції. Замість цього бідним юристам забивали голови Історією КПСС, марксистсько-лєнінською хвілософією, Науковим комунізмом та іншими псевдонауками. От і ввижається таким фахівцям тепер те, чого не передбачено та взагалі не написано. Звісно, якщо немає злого умислу та провокативної діяльності на службі у ТЦК або ж за особисту лояльність силових структур. "Стучати (співпрацювати)" з КГБ та МВС було досить властиво для певних радянських юристів і адвокатів.

    Бажаю Вам позитивно вирішити Ваше питання немобілізації.

    З повагою, юрист Я.О. Турчин (м. Гамбург, Німеччина)

    Дмитро Клієнт 5 місяців тому

    Справа в тому, що мене направили на ВЛК для заміни тимчасового посвідчення. Саме посвідчення вилучили. Питання про відстрочку сказали будуть розглядати після проходження ВЛК. Копії документів я надіслав цінним листом із описом та повідомленням про отримання минулого тижня. Зараз ще проходжу ВЛК. Чи правильно я розумію, що вони не можуть мене мобілізувати, якщо я пред'явлю документи, які надають право на відстрочку і буду вимагати її оформлення у ТЦК та СП.

    • Айвазян Юрий Климентьевич

      Хоч ризик мобілізації дуже і дуже невисокий, але з огляду на сучасну практику роботи різних ТЦК, з якою я добре обізнаний, він все ж таки є. Тому я би наполегливо радив Вам обов'язково подати заяву на відстрочку разом із підтверджувальними останню документами негайно!

      Відмова прийняти документи про відстрочку буде грубим порушенням з боку ТЦК. Ви повинні вимагати таку відмову у письмовому вигляді. Аби надалі не виникло непорозумінь щодо доказів подання заяви про отримання відстрочки та для можливості оскарження.

    • Кирда Вячеслав Володимирович

      Дмитро!

      А безпосередньо в ТЦК Ви намагались зареєструвати документи про відстрочку? Чи вся комунікація була усною?

      • Дмитро Клієнт 5 місяців тому

        Ні, я намагався надати документи у відділі який займається оформленням документів. На що мені сказали, що треба спочатку пройти ВЛК для заміни тимчасового посвідчення.

        • Кирда Вячеслав Володимирович

          Дмитро!

          Наразі я б вимагав зареєструвати від Вас заяву про оформлення відстрочки та всі документи, а потім продовжити проходження ВЛК.

          Доволі ризиковано проходити ВЛК, а лише потім подавати документи. Історія була б нормальна, аби вони отримали документи поштовим зв'язком.

          Відмовляти Вам у реєстрації документів під якимись приводами - незаконно. ТЦК, як й інші органи державної влади, зобов'язаний керуватись виключно Конституцією та Законами України.

          Стаття 5 Закону України "Про звернення громадян" передбачає випадки, коли особі може бути відмовлено у прийнятті її заяви (клопотання).

          Стаття 5. Вимоги до звернення

          Звернення адресуються органам державної влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності, об’єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.

          Звернення може бути подано окремою особою (індивідуальне) або групою осіб (колективне).

          Особливою формою колективного звернення громадян до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, органу місцевого самоврядування є електронна петиція, яка подається та розглядається в порядку, передбаченому статтею 23-1 цього Закону.

          Звернення може бути усним чи письмовим.

          Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні "гарячі лінії" та записується (реєструється) посадовою особою.

          Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

          У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

          Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 цього Закону.

          Звернення про надання безоплатної правничої допомоги розглядаються в порядку, встановленому Законом України "Про безоплатну правничу допомогу".

          Стаття 7. Заборона відмови в прийнятті та розгляді звернення

          Звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов'язковому прийняттю та розгляду.

          Забороняється відмова в прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення.

          Якщо питання, порушені в одержаному органом державної влади, місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, об'єднаннями громадян або посадовими особами зверненні, не входять до їх повноважень, воно в термін не більше п'яти днів пересилається ними за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється громадянину, який подав звернення. У разі якщо звернення не містить даних, необхідних для прийняття обгрунтованого рішення органом чи посадовою особою, воно в той же термін повертається громадянину з відповідними роз'ясненнями.

          Забороняється направляти скарги громадян для розгляду тим органам або посадовим особам, дії чи рішення яких оскаржуються.

          Успіхів. Всього доброго!

    Дерій Владислав Олегович

    По Вашому питанню є рішення суду https://reyestr.court.gov.ua/Review/114623707, згідно якого суд зобов'язав ТЦК розглянути заяву надіслану поштовим зв'язком.

    Суд дійшов такого висновку:

    "Згідно з пп. 8 п. 1 Правил військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів (додаток 2 до Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів) призовники, військовозобов`язані та резервісти повинні особисто повідомляти в семиденний строк органам, в яких вони перебувають на військовому обліку, про зміну персональних даних, зазначених у статті 7 Закону України Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов`язаних та резервістів, а також надавати зазначеним органам документи, що підтверджують право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації з підстав, визначених у статті 23 Закону України Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію.

    Отже, військовозобов`язані повинні особисто повідомляти в семиденний строк органам, в яких вони перебувають на військовому обліку, про зміну персональних даних та надавати зазначеним органам документи, що підтверджують право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації.

    Відповідно до п. 19 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів призовники, військовозобов`язані та резервісти, винні в порушенні вимог правил військового обліку, несуть відповідальність згідно із законом.

    Згідно з п. 4 Правил військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів громадяни, які ухиляються від військового обліку, навчальних (перевірочних) або спеціальних зборів, від призову на строкову військову службу, військову службу за призовом осіб офіцерського складу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період, несуть кримінальну відповідальність.

    Таким чином, порушення військовозобов`язаними вимог правил військового обліку має наслідком настання відповідальності згідно із законом.

    Тобто, порушення позивачем вимог правил військового обліку може мати наслідком настання відповідальності, однак це не може бути підставою для не розгляду по суті його заяви про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації.

    Відповідно до положень пункту 9 Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2022 р. № 154, територіальні центри комплектування та соціальної підтримки відповідно до покладених на них завдань, у тому числі:

    • оформлюють та видають військово-облікові документи призовникам, військовозобов`язаним та резервістам;
    • розглядають звернення військовослужбовців, працівників та членів їх сімей, а також громадян з питань, що належать до компетенції територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, а також ведуть прийом громадян, які звертаються із зазначених питань, видають необхідні довідки та інші документи.

    Відповідно до абзац.8 п.11 цього Положення, районні територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, крім функцій, зазначених у пункті 9 цього Положення, оформляють для військовозобов`язаних, резервістів відстрочки від призову під час мобілізації та в особливий період і воєнний час, які надаються в установленому порядку, а також ведуть їх спеціальний облік.

    З урахуванням зазначеного, відповідач, як суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого належить вирішення питання щодо надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, після отримання від позивача заяви про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації та документів на підтвердження цього права, повинен був прийняти рішення за наслідком розгляду цієї заяви за наявності підстав, оскільки відстрочка передбачає її письмове оформлення."

    Тому у Вас є два варіанти:

    1. Подати заяву особисто, але в обов'язкову порядку її зареєструвавши - для цього її необхідно подати в 2-х екземлярах. На другому екземлярі ТЦК має проставити відмітку про те, що вони отримали від Вас заяву: печатку/підпис та дату прийому. Ви цей екземляр маєте залишити в себе, як доказ подачі документів про відстрочку.

    2. Звернутись до суду про бездіяльність ТЦК та вимагати розглянути заяву про надання відстрочки від призову на військову службу та прийняти відповідне рішення.

    Бажаю успіхів!

    Гончаренко Константин
    12.5%
    Гончаренко Константин 5 місяців тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Доброго дня!

    у вас є право на відстрочку , візьміть наказ про призначення викладачем , копію трудової та подайте заяву в канцелярію начальника

    після влк вам мають оформити відстрочку , або подавайте скаргу письмову начальнику з долученням документів у 30 днів має розглянути та прийняти рішення письмовим наказом чи розпорядженням.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1993, № 44, ст.416):

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text

    "Стаття 23. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації

    Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:

    заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;

    визнані відповідно до висновку військово-лікарської комісії тимчасово непридатними до військової служби за станом здоров’я на термін до шести місяців (з наступним проходженням військово-лікарської комісії);

    жінки та чоловіки, на утриманні яких перебувають троє і більше дітей віком до 18 років (такі жінки та чоловіки можуть бути призвані на військову службу у разі їх згоди і тільки за місцем проживання);

    жінки та чоловіки, на утриманні яких перебуває дитина з інвалідністю, яка має будь-які види порушень функцій організму III-IV ступеня їх вираження та обмеження життєдіяльності будь-якої категорії II-III ступеня їх вираження відповідно до критеріїв встановлення інвалідності дітям, затверджених Кабінетом Міністрів України, або дитина з інвалідністю, яка має функціональні порушення в організмі та обмеження життєдіяльності, що відповідають критеріям для встановлення I чи II групи інвалідності для повнолітньої особи згідно з порядком, затвердженим Кабінетом Міністрів України (такі особи

    можуть бути призвані на військову службу у разі їх згоди і тільки за місцем проживання);

    жінки та чоловіки, на утриманні яких перебуває повнолітня дитина, яка є особою з інвалідністю I чи II групи, до досягнення нею 23 років;

    усиновителі, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, на утриманні яких перебувають діти-сироти або діти, позбавлені батьківського піклування, віком до 18 років (такі особи можуть бути призвані на військову службу у разі їх згоди і тільки за місцем проживання);

    зайняті постійним доглядом за особами, що його потребують, відповідно до законодавства України, в разі відсутності інших осіб, які можуть здійснювати такий догляд;

    народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим;

    працівники органів військового управління (органів управління), військових частин (підрозділів), підприємств, установ та організацій Міністерства оборони України, Збройних Сил України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Національної гвардії України, Державної прикордонної служби України, Національної поліції України, податкової міліції, Національного антикорупційного бюро України, Державного бюро розслідувань, Державної виконавчої служби України, Управління державної охорони України;

    інші військовозобов’язані або окремі категорії громадян у передбачених законами випадках.

    Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:

    здобувачі фахової передвищої та вищої освіти, асистенти-стажисти, аспіранти та докторанти, які навчаються за денною або дуальною формами здобуття освіти;

    наукові і науково-педагогічні працівники закладів вищої та фахової передвищої освіти, наукових установ та організацій, які мають вчене звання та/або науковий ступінь, і педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти, за умови що вони працюють відповідно у закладах вищої чи фахової передвищої освіти, наукових установах та організаціях, закладах загальної середньої освіти за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки;

    жінки та чоловіки, чиї близькі родичі (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати, дід, баба або рідний (повнорідний, неповнорідний) брат чи сестра) загинули або пропали безвісти під час проведення антитерористичної операції з числа:

    військовослужбовців або працівників утворених відповідно до законів України військових формувань, що захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення;

    працівників підприємств, установ, організацій, які залучалися до забезпечення проведення антитерористичної операції та загинули або пропали безвісти під час забезпечення проведення антитерористичної операції безпосередньо в районах та у період її проведення;

    осіб, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, за умови що в подальшому такі добровольчі формування були включені до складу утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів;

    осіб, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах її проведення у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, але в подальшому такі добровольчі формування не були включені до складу утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів, і виконували завдання антитерористичної операції у взаємодії з утвореними відповідно до законів України військовими формуваннями та правоохоронними органами.

    Особи, зазначені в абзацах четвертому - восьмому частини другої цієї статті, у зазначений період можуть бути призвані на військову службу за їхньою згодою.

    Не підлягають призову на військову службу під час часткової мобілізації протягом шести місяців з дня звільнення з військової служби військовозобов’язані з числа громадян, які проходили військову службу за призовом під час мобілізації та були звільнені зі служби у запас (крім військовослужбовців, зарахованих на службу у військовому оперативному резерві першої черги). Такі особи у зазначений період можуть бути призвані на військову службу за їх згодою".

    З повагою, Костянтин Гончаренко

    Адвокат Евгений Александрович
    Адвокат Евгений Александрович 5 місяців тому

    Адвокат, м. Київ, 30 років досвіду

    Доброго вечора, Дмитро!

    ЯКЩО ВИ НАУКОВИЙ ПРАЦІВНИК, НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИЙ ПРАЦІВНИК, ПЕДАГОГІЧНИЙ ПРАЦІВНИК, ЗА ОСНОВНИМ МІСЦЕМ РОБОТИ ТА МАЄТЕ СТАВКУ НЕ МЕНШЕ НІЖ 0,75, ТО У ВАС Є ПІДСТАВИ ДЛЯ ОТРИМАННЯ ВІДСТРОЧКИ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ:

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1993, № 44, ст.416):

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text

    "Стаття 23. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації

    Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:...

    наукові і науково-педагогічні працівники закладів вищої та фахової передвищої освіти, наукових установ та організацій, які мають вчене звання та/або науковий ступінь, і педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти, за умови що вони працюють відповідно у закладах вищої чи фахової передвищої освіти, наукових установах та організаціях, закладах загальної середньої освіти за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки;...".

    ДЛЯ ОТРИМАННЯ ВІДСТРОЧКИ ВІД ПРИЗОВУ ПРИ МОБІЛІЗАЦІЇ, ТРЕБА ЗВЕРНУТИСЯ ДО ТЦКСП (ВІЙСЬККОМАТУ), РАЗОМ З ТАКИМИ ДОКУМЕНТАМИ:

    - ПАСПОРТОМ ГР.УКРАЇНИ, ІДЕНТИФІКАЦІЙНИМ КОДОМ (ОРИГІНАЛИ І КОПІЇ), ВІЙСЬКОВИМ КВИТКОМ, КОПІЯМИ ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ПІДТВЕРДЖУЮТЬ ТЕ, ЩО ВИ НАУКОВИЙ ПРАЦІВНИК/ПЕДАГОГ ЗА ОСНОВНИМ МІСЦЕМ РОБОТИ ТА МАЄТЕ СТАВКУ НЕ МЕНШЕ НІЖ 0,75 (КОПІЇ ТРУДОВОЇ КНИЖКИ, ДОВІДКИ З МІСЦЯ РОБОТИ ТОЩО),

    - ДЕ:

    1) СТАТИ НА ВІЙСЬКОВИЙ ОБЛІК (ЯКЩО ВИ ТАМ НЕ ПЕРЕБУВАЄТЕ);

    2) ПРОЙТИ ВЛК (МЕДКОМІСІЮ);

    3) ОТРИМАТИ ВІЙСЬКОВО-ОБЛІКОВИ ЙДОКУМЕНТ (ЯКЩО ВАШ ЗАСТАРІЛИЙ).

    4) ВІДСТРОЧКУ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ.

    Всього доброго!

    Адвокат Евгений Александрович
    Адвокат Евгений Александрович 5 місяців тому

    Адвокат, м. Київ, 30 років досвіду

    Дмитрий.

    Вам нужно получить актуальный военно-учетный документ: военный билет или временное удостоверение.

    ПО ПОВОДУ ПОЛУЧЕНИЯ ВОЕННОГО БИЛЕТА (ВРЕМЕННОГО УДОСТОВЕРЕНИЯ):

    - ВОЕННЫЙ БИЛЕТ:

    Указ Президента України

    Про Положення про військовий квиток осіб рядового, сержантського і старшинського складу та Положення про військовий квиток офіцера запасу:

    Про Положення про військови... | від 30.12.2016 № 582/2016 (rada.gov.ua)

    ИЛИ

    - ВРЕМЕННОЕ УДОСТОВЕРЕНИЕ:

    МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ

    НАКАЗ

    21.11.2017 № 610

    Зареєстровано в Міністерствіюстиції України14 грудня 2017 р.за № 1511/31379

    Про тимчасове посвідчення військовозобов’язаного:

    Про тимчасове посвідчення військ... | від 21.11.2017 № 610 (rada.gov.ua)

    ПРОЦЕДУРА ПОЛУЧЕНИЯ ВОЕННОГО БИЛЕТА:

    Для получения военного билета, Вам необходимо обратиться в территориальный центр комплектования и социальной поддержки (новое название учреждения которое сменило военкомат).

    Вам предоставят перечень документов, который Вам нужно предоставить для получения военного билета в виде копий: паспорта гражданина Украины, ИНН, аттестата, диплома с дополнением к нему, свидетельства о браке, свидетельства о рождении ребёнка и фотографии.

    Обязательно необходимо пройти медкомиссию.

    Необходимо пройти медкомиссию в территориальном центре комплектования и социальной поддержи (новое название учреждения, которое сменило военкомат).

    Решение о пригодности/непригодности Вас к прохождению воинской службы, зависит от результатов медкомиссии.

    В своей деятельности медкомиссия, руководствуется приказом Министерства обороны Украины # 402 от 14.08.2008 года, с изменениями к нему, где указаны все диагнозы, графы отношения к воинской службе, порядке проведения медкомиссии, основания для признания пригодным/непригодным к прохождению срочной воинской службы, службы офицеров запаса, при мобилизации, воинской службы по контракту, в резерве и т.п.:

    МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ

    НАКАЗ

    14.08.2008 № 402

    Зареєстровано в Міністерствіюстиції України17 листопада 2008 р.за № 1109/15800

    Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України:

    Про затвердження Положення про в... | від 14.08.2008 № 402 (rada.gov.ua)

    3.1. Медичний огляд військовозобов’язаних проводиться за рішенням керівників ТЦК та СП ВЛК ТЦК та СП на збірних пунктах районних (міських) ТЦК та СП або за місцем провадження медичної практики у закладах охорони здоров’я комунальної або державної форми власності лікарями, які включаються до складу ВЛК ТЦК та СП.

    3.2. Повторний медичний огляд військовозобов’язаних проводиться один раз на 5 років ВЛК районних, міських ТЦК та СП. Офіцери запасу підлягають повторному медичному огляду зазначеними ВЛК під час чергового атестування, а рядовий, сержантський та старшинський склад запасу - у разі зміни призначення.

    Кожний військовозобов’язаний оглядається хірургом, терапевтом, невропатологом, психіатром, офтальмологом, оториноларингологом, стоматологом, дерматологом, а за медичними показаннями - і лікарями інших спеціальностей.

    3.3. Військовозобов’язані, визнані непридатними до військової служби в мирний час, обмежено придатними у воєнний час, повторно оглядаються ВЛК районних, міських ТЦК та СП за місцем перебування на військовому обліку після додаткового обстеження. Направляє на обстеження лікар - член ВЛК районного, міського ТЦК та СП, про що вносить відповідний запис у реєстр ЕСОЗ. Медичний огляд цієї категорії громадян проводиться за графою II додатку 1 до цього Положення, а тих, які мають офіцерські звання,- за графою III додатку 1 до цього Положення.

    3.4. Перед оглядом військовозобов’язаних їм проводиться загальний аналіз крові, загальний аналіз сечі, серологічний аналіз крові на: антитіла до вірусу імунодефіциту людини (ВІЛ), поверхневий антиген до вірусу гепатиту «В» (HbsAg), загальні антитіла до вірусу гепатиту «С» (anti-HCV), реакція мікропреципітації з кардіоліпіновим антигеном або загальні антитіла до блідої трепонеми (RW); визначається група крові та резус-належність, проводяться рентгенологічне обстеження органів грудної клітки, ЕКГ. Особам старшим 40 років обов’язково проводиться вимір внутрішньоочного тиску, дослідження крові на цукор. Інші дослідження проводяться за показаннями.

    Направлення для проведення вказаних лабораторних та інструментальних досліджень може здійснюватися лікарями із закладів охорони здоров’я комунальної або державної форми власності, які залучаються для проведення медичного огляду військовозобов’язаних.

    Лікарі, які включаються до складу ВЛК із закладів охорони здоров’я комунальної або державної форми власності, під час проведення медичного огляду ознайомлюються з медичними записами в ЕСОЗ та з іншими медичними документами, які надає військовозобов’язаний, що характеризують його стан здоров’я, а також вносять до ЕСОЗ відповідні медичні записи на підставі отриманої інформації.

    3.5. До початку проведення медичного огляду ТЦК та СП отримує дані від органів соціального забезпечення щодо осіб з інвалідністю.

    Військовозобов’язаний під час проведення медичного огляду зобов’язаний надати членам ВЛК ТЦК та СП медичну карту амбулаторного хворого за формою № 025/о, затвердженою наказом МОЗ України від 14 лютого 2012 року № 110 «Про затвердження форм первинної облікової документації та Інструкцій щодо їх заповнення, що використовуються у закладах охорони здоров’я незалежно від форми власності та підпорядкування», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28 квітня 2012 року за № 661/20974 (далі - форма № 025/о), виписки з медичної документації щодо перенесених захворювань, отриманих травм, поранень тощо, якщо така інформація відсутня в ЕСОЗ.

    Зазначені документи, а на офіцерів і прапорщиків (мічманів) запасу також особові справи ТЦК та СП до початку огляду подає для вивчення у ВЛК.

    3.6. Картка обстеження та медичного огляду на солдатів, матросів, сержантів і старшин зберігається у ТЦК та СП до чергового огляду, а на офіцерів, прапорщиків (мічманів) у їх особових справах - постійно.

    3.7. Якщо офіцери запасу раніше служили у Збройних Силах України або інших військових формуваннях, тоді ТЦК та СП у направленні на огляд вказує, коли і з якої причини вони були звільнені у запас. На звільнених із військової служби за станом здоров'я у ВЛК обов'язково подається Свідоцтво про хворобу (додаток 11) або його копія.

    3.8. За статтями (пунктами статей) Розкладу хвороб, які передбачають індивідуальне визначення придатності до військової служби і військової спеціальності, ВЛК щодо військовозобов'язаних, яких призивають на військову службу або приймають на військову службу за контрактом, виносить одну із таких постанов:

    "Непридатний до військової служби у мирний час, обмежено придатний у воєнний час";

    "Обмежено придатний до військової служби";

    "Придатний (або непридатний) до військової служби за контрактом, за спеціальністю ___ (вказати спеціальність)";

    "Придатний (або непридатний) до військової служби в миротворчій місії за спеціальністю ___ (вказати спеціальність)";

    "Придатний до військової служби".

    Постанова ВЛК ТЦК та СП про ступінь придатності військовозобов’язаного до військової служби, прийнята в облікових цілях, дійсна протягом п’яти років з дня закінчення медичного огляду. Якщо в стані здоров’я військовозобов’язаного, незалежно від строку, за його заявою або висновками лікарів закладу охорони здоров’я виникли зміни, то за направленням начальника ТЦК та СП проводиться повторний медичний огляд з метою визначення ступеня придатності до військової служби.

    Після закінчення медичного обстеження під час мобілізації ВЛК виносить щодо військовозобов’язаного одну із таких постанов:

    "Придатний до військової служби";

    "Тимчасово непридатний до військової служби (вказати дату повторного огляду)";

    "Непридатний до військової служби з виключенням з військового обліку";

    Обмежено придатний до військової служби

    Постанова ВЛК районних, міських ТЦК та СП про ступінь придатності військовозобов’язаного до військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період оформлюється довідкою ВЛК (додаток 4 до цього Положення) у двох примірниках, яка дійсна протягом одного року з дня медичного огляду. Постанова ВЛК районних, міських ТЦК та СП про тимчасову непридатність або непридатність до військової служби з виключенням з військового обліку підлягає затвердженню штатною ВЛК. Копія довідки видається особі, яка пройшла медичний огляд.

    Придатний (або непридатний) до військової служби за військовою спеціальністю ___ (вказати спеціальність).

    3.9. За статтями Розкладу хвороб, що передбачають потребу у відпустці для лікування у зв’язку з хворобою або у відпустці для лікування після поранення (контузії, травми або каліцтва) або необхідність у лікуванні, приймається постанова про надання офіцерам запасу відстрочки від прийняття на військову службу, а щодо тих військовозобов'язаних, яких викликають на збір, - про тимчасову непридатність для проходження збору.

    Щодо військовозобов'язаних, які знаходяться на зборі і потребують відпустки для лікування у зв’язку з хворобою або відпустки для лікування після поранення (контузії, травми або каліцтва), приймається постанова про непридатність для подальшого проходження збору.

    3.10. У воєнний час та під час мобілізації, на особливий період відстрочка від призову за станом здоров'я надається військовозобов'язаному на строк від 2 до 6 місяців залежно від захворювання (травми, поранення, контузії, каліцтва) та прогнозованої тривалості лікування. Після закінчення відстрочки військовозобов'язані оглядаються для вирішення питання про придатність до військової служби.

    3.11. У разі коли лікарям ВЛК ТЦК та СП важко остаточно визначити стан здоров’я військовозобов’язаного, він направляється лікарем - членом ВЛК на амбулаторне або стаціонарне обстеження з подальшим оглядом ВЛК ТЦК та СП, з унесенням відповідного запису про направлення до ЕСОЗ. Якщо обстеження проводилось у закладі охорони здоров’я в системі Міністерства оборони України, то огляд проводиться госпітальною (гарнізонною) ВЛК.

    3.12. Якщо військовозобов’язаний під час призову на військову службу, збір, а також чергового огляду з метою обліку визнаний таким, що потребує лікування (відстрочки від призову на військову службу, збір), то лікар - член ВЛК ТЦК та СП направляє військовозобов’язаного на отримання відповідних медичних послуг. Після закінчення лікування військовозобов’язаний оглядається ВЛК ТЦК та СП.

    3.13. Громадяни, які звільнені з військової служби у запас або у відставку без проведення медичного огляду ВЛК або не згодні з постановою ВЛК про ступінь придатності до військової служби на період фактичного звільнення та ставлять питання про перегляд цієї постанови, оглядаються ВЛК закладів охорони здоров’я в системі Міністерства оборони України за узгодженням зі штатною ВЛК регіону за направленням керівника районного, міського ТЦК та СП.

    Цей медичний огляд проводиться незалежно від причини звільнення, але не пізніше ніж через п'ять років після звільнення.

    У разі коли після звільнення пройшло більше п'яти років, медичний огляд ВЛК проводиться в облікових цілях із визначенням ступеня придатності до військової служби на теперішній час, при цьому причинний зв'язок захворювання, наслідків травми не встановлюється.

    У спірних та складних випадках право на винесення остаточного рішення залишається за ЦВЛК.

    ТЦК та СП направляє в регіональну штатну ВЛК, на території якої проживає заявник, його заяву, медичні документи, які є в заявника або одержані військовим комісаріатом із закладів охорони здоров’я (установ), військовий квиток.

    На офіцерів запасу та у відставці подається особова справа, а на звільнених з військової служби з психічними розладами - висновок закладу охорони здоров’я (установи) про зміну або зняття раніше встановленого діагнозу, на підставі якого вони були ВЛК визнані непридатними (обмежено придатними) до військової служби. Штатна ВЛК за необхідності додатково запитує та спільно з головними (провідними) медичними фахівцями військово-медичних клінічних центрів вивчає всі медичні та інші документи, які характеризують стан здоров'я заявника у період проходження ним військової служби та після звільнення. Якщо при цьому буде встановлено, що є підстави задовольнити прохання заявника, штатна ВЛК через керівника районного, міського ТЦК та СП направляє його на огляд ВЛК районного, міського ТЦК та СП, гарнізонною або госпітальною ВЛК (за рішенням штатної ВЛК) з метою визначення придатності до військової служби на теперішній час. Результати огляду особи, звільненої з військової служби оформляються довідкою ВЛК або свідоцтвом про хворобу. Чотири примірники свідоцтва про хворобу (довідки ВЛК) направляються в штатну ВЛК. Після розгляду всіх документів штатна ВЛК подає у ЦВЛК свідоцтво про хворобу (довідку ВЛК) в трьох примірниках, на офіцерів запасу та у відставці - особову (на осіб, звільнених з військової служби з правом на пенсію - і пенсійну) справу, медичні карти стаціонарного (амбулаторного) хворого або витяги з них за період служби і після звільнення з військової служби, медичну книжку, медичну картку амбулаторного хворого або докладні витяги з них, акти огляду МСЕК та інші необхідні документи з обґрунтуванням думки з цього питання для прийняття остаточної постанови, у тому числі про причинний зв'язок захворювання, травми (поранення, контузії, каліцтва).

    Для этого рекомендую перед прибытием в территориальный центр комплектования и социальной поддержки (новое название учреждения которое сменило военкомат), где Вас направят на медкомиссию, самостоятельно пройти обследование в больнице, согласно Вашего диагноза, чтобы врачи указали Ваш диагноз, в соответствии с приказом Министерства обороны Украины # 402 от 14.08.2008 года, с изменениями к нему, что на много увеличит Ваши шансы, на результаты прохождения медкомиссии в Вашу пользу.

    Вы имеете право получить заключение военно-врачебной комиссии (медкомиссии), чтобы видеть результаты и иметь право обжаловать:

    МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ

    НАКАЗ

    14.08.2008 № 402

    Зареєстровано в Міністерствіюстиції України17 листопада 2008 р.за № 1109/15800

    Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України:

    Про затвердження Положення про в... | від 14.08.2008 № 402 (rada.gov.ua)

    «22. Оформлення постанов ВЛК

    «22.1. Дані про тих, хто пройшов медичний огляд (прізвище, ім'я та по батькові, рік народження, військове звання, військова частина, місяць та рік призову на військову службу тощо), діагноз та постанова ВЛК про ступінь придатності до військової служби та про причинний зв'язок записуються в Книгу протоколів засідань ВЛК (ЛЛК). …

    22.3. Постанови ВЛК, які не підлягають затвердженню (контролю) штатною ВЛК, оформляються в день медичного огляду і видаються на руки особі, що пройшла медичний огляд, або в установленому порядку направляються у військову частину. Свідоцтво про хворобу (довідка ВЛК) з постановою, які підлягають затвердженню (контролю) штатною ВЛК, направляються на затвердження (контроль) не пізніше 5-денного терміну після медичного огляду. Свідоцтво про хворобу, довідка ВЛК із затвердженою постановою не пізніше ніж через два дні після їх затвердження та одержання із штатної ВЛК висилаються командиру військової частини, у якій проходить службу військовослужбовець, що пройшов медичний огляд, або начальнику, який направив його на медичний огляд, або видаються на руки представникам військових частин за наявності у них підтверджуючих документів.»

    В случае несогласия с решением медкомиссии, такое решение возможно обжаловать в Центральную ВВК Министерства обороны Украины, С ПРИСОЕДИНЕНИЕМ КОПИЙ МЕДИЦИНСКИХ ДОКУМЕНТОВ, КОТОРЫЕ ПОДТВЕРЖДАЮТ ДИАГНОЗ:

    МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ

    НАКАЗ

    14.08.2008 № 402

    Зареєстровано в Міністерствіюстиції України17 листопада 2008 р.за № 1109/15800

    Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України:

    Про затвердження Положення про в... | від 14.08.2008 № 402 (rada.gov.ua)

    "2.2. Штатні ВЛК є військово-медичними установами. Вони мають гербову печатку, кутовий штамп та утримуються за окремим штатом. До штатних ВЛК належать:

    Центральна військово-лікарська комісія (далі - ЦВЛК);

    ВЛК регіону;

    ВЛК евакуаційного пункту;

    ВЛК пересувної госпітальної бази.

    Штатні ВЛК комплектуються лікарями із клінічною підготовкою за однією з лікарських спеціальностей (терапія, хірургія, неврологія, психіатрія, оториноларингологія, офтальмологія, організація охорони здоров'я тощо), з досвідом роботи у військових частинах та лікувальних закладах.

    Залучати особовий склад штатних ВЛК для вирішення питань та завдань, не пов'язаних із військово-лікарською експертизою, забороняється.

    2.3. Центральна військово-лікарська комісія

    2.3.1. ЦВЛК є органом військового управління, який здійснює керівництво ВЛК регіонів у Збройних Силах України та є керівним органом із військово-лікарської експертизи в Збройних Силах України.

    2.3.2. Начальник ЦВЛК безпосередньо підпорядковується директору Військово-медичного департаменту (далі - ВМД) Міністерства оборони України. Усі штатні ВЛК Збройних Сил України безпосередньо підпорядковуються начальнику ЦВЛК.

    2.3.3. На ЦВЛК покладається організація військово-лікарської експертизи у Збройних Силах України, а також:

    розроблення та участь у розробленні проектів нормативно-правових актів, посібників, методичних рекомендацій з питань військово-лікарської експертизи;

    розроблення спільно з головними медичними спеціалістами Міністерства оборони України та МОЗ України медичних показань для військово-професійного призначення призовників до видів Збройних Сил України, родів військ та за військовими спеціальностями;

    розроблення спільно з головними медичними спеціалістами Міністерства оборони України науково обґрунтованих вимог до стану здоров'я військовослужбовців з метою максимального збереження їх на військовій службі, запобігання необґрунтованого їх звільнення із Збройних Сил України за станом здоров'я;

    перевірка якості лікувально-профілактичної роботи у цілях військово-лікарської експертизи серед військовослужбовців у військових частинах і лікувальних закладах Міністерства оборони України;

    контроль за лікувально-оздоровчою роботою серед допризовників, організація медичного огляду призовників, кандидатів на навчання у ВВНЗ, військовослужбовців, громадян, які приймаються на військову службу за контрактом, військовозобов'язаних та резервістів (кандидатів у резервісти);

    розгляд заяв, пропозицій, скарг та прийом відвідувачів з питань військово-лікарської експертизи;

    аналіз та узагальнення результатів і досвіду роботи підпорядкованих ВЛК;

    проведення спільно з головними (провідними) медичними спеціалістами та іншими лікарями-спеціалістами аналізу й оцінки результатів медичного огляду військовослужбовців та інших контингентів, розробка пропозицій для покращення військово-лікарської експертизи;

    організація та керівництво науковою роботою з питань військово-лікарської експертизи у підпорядкованих ВЛК;

    підготовка та вдосконалення кадрів для ВЛК;

    прийняття та перегляд постанов ВЛК про ступінь придатності колишніх військовослужбовців на період їх фактичного звільнення із Збройних Сил України;

    проведення спільно з МОЗ України аналізу та узагальнення результатів лікувально-оздоровчої роботи серед допризовників і призовників, медичного огляду призовників та розроблення пропозицій щодо покращення цієї роботи.

    2.3.4. ЦВЛК має право:

    оглядати військовослужбовців та інших осіб, зазначених у пункті 1.2 розділу I цього Положення;

    перевіряти роботу підпорядкованих ВЛК з питань військово-лікарської експертизи;

    перевіряти організацію медичного огляду військовослужбовців та інших осіб у військових, цивільних лікувальних закладах, військових частинах;

    перевіряти організацію та стан лікувально-діагностичної роботи у військових, цивільних лікувальних закладах, медичних підрозділах військових частин та ВВНЗ у цілях військово-лікарської експертизи;

    витребовувати документи в частині, що характеризують обставини отримання захворювання, поранення, травми, каліцтва, необхідні для прийняття постанови про їх причинний зв'язок, а саме:

    виписки (витяги) з матеріалів адміністративного розслідування, матеріалів дізнання або судового розгляду, а також витяги з наказів, актів;

    особові та пенсійні справи, медичні документи (у разі витребовування оригіналів зазначених документів вони повертаються за належністю після складання протоколу);

    архівні довідки, характеристики та інші документи, необхідні для прийняття постанови (у разі надання копій зазначених вище документів копії підшиваються до складеного протоколу та передаються до архіву зі строком зберігання 50 років);

    залучати головних медичних фахівців Міністерства оборони України, лікарів-спеціалістів Національного військово-медичного клінічного центру та інших військових лікувальних закладів, спеціалістів інших спеціальностей, начальників медичної служби та представників командування (керівництва) військових частин, де проходить службу військовослужбовець, що оглядається, для вирішення питань військово-лікарської, лікарсько-льотної експертизи;

    перевіряти у військових комісаріатах і закладах охорони здоров'я України організацію, стан та результати лікувально-оздоровчої роботи серед допризовників та призовників, медичного огляду призовників, кандидатів на навчання у ВВНЗ, осіб, які приймаються на військову службу за контрактом, військовозобов'язаних, резервістів;

    направляти у військові лікувальні заклади на контрольне обстеження та медичний огляд військовослужбовців, членів їх сімей (крім членів сімей військовослужбовців строкової військової служби), військовозобов'язаних, резервістів, працівників;

    запитувати від військових, цивільних лікувальних закладів, військових частин, військових комісаріатів і ВВНЗ додаткові дані для аналізу, узагальнення та оцінки результатів військово-лікарської експертизи;

    надавати до Генерального штабу Збройних Сил України, командуванням видів, Сил підтримки Збройних Сил України, керівникам органів місцевої адміністрації результати лікувально-оздоровчої роботи, проведеної серед допризовників та призовників, медичного огляду військовослужбовців, членів їх сімей, кандидатів на навчання у ВВНЗ, громадян, які приймаються на військову службу за контрактом, військовозобов'язаних, резервістів та іншого контингенту;

    розглядати, переглядати, скасовувати, затверджувати, не затверджувати, контролювати згідно з цим Положенням постанови будь-якої ВЛК (лікарсько-льотної комісії (далі - ЛЛК)) Збройних Сил України;

    надавати роз'яснення щодо формулювання постанов ВЛК (ЛЛК)".

    В случае несогласия с решением медкомиссии, такое решение возможно обжаловать путём подачи административного иска в Окружной административный суд, С ПРИСОЕДИНЕНИЕМ КОПИЙ МЕДИЦИНСКИХ ДОКУМЕНТОВ, КОТОРЫЕ ПОДТВЕРЖДАЮТ ДИАГНОЗ, в порядке Кодекса административного судопроизводства Украины:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2747-15

    ОБ ОТВЕТСТВЕННОСТИ ЗА НАРУШЕНИЕ ПРАВИЛ ВОИНСКОГО УЧЕТА:ЗА НЕПОЛУЧЕНИЕ ВО ВРЕМЯ ВОЕННОГО БИЛЕТА:

    Вы нарушили правила воинского учёта поэтому при приходе в территориальный центр комплектования и социальной поддержки (новое название учреждения которое сменило военкомат), Вас могут привлечь к административной ответственности за нарушение правил воинского учёта по по части 2 статьи 210 Кодекса Украины об административных правонарушениях в виде штрафа, в размере от 850 грн. до 1700 грн..

    Кодекс України про адміністративні правопорушення:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#Text

    "Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку

    Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -

    тягне за собою накладення штрафу від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -

    тягнуть за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян".

    Всего доброго!

    Крикун Сергій  Павлович
    12.5%
    Крикун Сергій Павлович 5 місяців тому

    Юрист, м. Дніпро, 30 років досвіду

    "ПОРЯДОК організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1487-2022-%D0%...):

    "..Додаток 2 до Порядку

    ПРАВИЛА військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів

    1. Призовники, військовозобов’язані та резервісти повинні:...

    8) особисто повідомляти в семиденний строк органам, в яких вони перебувають на військовому обліку, про зміну персональних даних, зазначених у статті 7 Закону України “Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів”, а також надавати зазначеним органам документи, що підтверджують право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації з підстав, визначених у статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”;..".

    Конституція України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%...):

    "Стаття 19. Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

    Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України...

    Стаття 60. Ніхто не зобов'язаний виконувати явно злочинні розпорядження чи накази.

    За віддання і виконання явно злочинного розпорядження чи наказу настає юридична відповідальність.

    ".

    ---

    Доброго дня, пане Дмитре! В той час, як юристи цього сайту рекомендують направляти документи до РТЦК та СП поштою, уникати прибуття до РТЦК та СП, як викладав позицію про необхідність подання заяви про підтвердження та оформлення відстрочки від призову особисто, що підтверджує Ваш випадок. Законодавчо відмова РТЦК та СП від отримання поштового відправлення пояснюється наступним. Відповідно до виділеного положення Конституції України про зобов'язання посадових осіб державних оранів влади (службовців РТЦК та СП) діяти виключно в межах чинного законодавства для осіб публічного права (посадові особи державних органів влади) діє спеціальний дозвільний принцип: "Заборонено все, що прямо не дозволено законом". Тобто, РТЦК та СП не тільки має право не отримувати документи поштою, але й зобов'язаний цього не робити. Щодо Вашого пояснення:"Ні, я намагався надати документи у відділі який займається оформленням документів. На що мені сказали, що треба спочатку пройти ВЛК для заміни тимчасового посвідчення." - з цього приводу, як я консультую, необхідно вимагати реєстрацію вручення заяви про відстрочку до направлення на ВЛК; подання заяви про відстрочку - це ще не оформлення відстрочки, але засвідчує факт про право на відстрочку, оскільки право на відстрочку виникає по закону, а не за рішенням РТЦК та СП. Далі, незалежно від результату ВЛК, право на відстрочку не втрачається, не скасовується. Але, якщо погодитись на ВЛК до вручення заяви про відстрочку, службовці РТЦК та СП будуть посилатись, що заява про відстрочку не подавалась. Якщо ж заява про відстрочку була зареєстрована, ВЛК Вами пройдено, а РТЦК та СП видає повістку про мобілізацію, то у Вас виникають конституційні права: не бути примушеним робити те, що не передбачено законодавством, не виконувати явно злочинні накази та розпорядження.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України