Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
882 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Мені 24 роки,закінчую в цьому році магістратуру,при вступі на 2-гу магістратуру по іншій спеціальності чи буде в мене право на відстрочку від призиву/мобілізаціі(службу в арміі не проходив,військову кафедру не закінчував)
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (10)
Юрист, м. Чернігів, 6 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю, Сергію!
Мені 24 роки,закінчую в цьому році магістратуру,при вступі на 2-гу магістратуру по іншій спеціальності чи буде в мене право на відстрочку від призиву/мобілізаціі(службу в арміі не проходив,військову кафедру не закінчував)
На даний момент - так. Законодавство надає право на звільнення від мобілізація студентам, незалежно від кількості здобутої раніше освіти, віку або інших рис.
Втім, що буде далі та які законодавчі новації нас чекають - потрібно лише здогадуватись.
Більше того, наскільки я розумію, Ви є призовником ,і тому станом на зараз до 27 років Ви взагалі не підлягаєте мобілізації. У Вас приписне свідоцтво?
Юрист, м. Дніпро, 24 роки досвіду
Спілкуватися у чатіЗгідно законодавства здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, асистенти-стажисти, аспіранти та докторанти, які навчаються за денною або дуальною формами здобуття освіти мають право на відстрочку.
Крім того Ви маєте право призивника і мобілізації не підлягаєте ( на сьогодні до 27 років).
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Сергію!
По-перше, Ви не підлягаєте мобілізації, оскільки знаходитесь у призовному віці!
По-друге, наразі закон не заперечую проти отримання Вами другої вищої освіти!.
Стаття 23 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text
надає вичерпний перелік категорій осіб, які можуть мати право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації:
Зокрема в абзці другому частини другої статті 23 зазначено:
«Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:
здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, асистенти-стажисти, аспіранти та докторанти, які навчаються за денною або дуальною формами здобуття освіти;
{Абзац другий частини статті 23 в редакції Законів № 2745-VIII від 06.06.2019, № 2196-IX від 14.04.2022}".
На цій підставі, якщо б навіть Ви не були особою призовного віку, Ви мали б відстрочку від мобілізації.
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, м. Полтава, 4 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Сергію!
Якщо вступите на другу магістратуру - Ви матимете право на відстрочку згідно статті 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію":
Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також: здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, асистенти-стажисти, аспіранти та докторанти, які навчаються за денною або дуальною формами здобуття освіти.
На даний час немає змін у підставі для відстрочки студентам ВНЗ, які навчаються на денній формі навчання, тому поки Ви являтиметесь студентом магістратури незалежно якої по рахунку - Ви матимете право на відстрочку та не підлягатимете призову на військову службу під час мобілізації.
До того ж прийняття змін до закону не швидкий процес. Проходження законодавчих ініціатив у парламенті відбувається за встановленою процедурою, яка включає їх розгляд в комітетах, надання на ознайомлення народним депутатам, а також винесення на розгляд на пленарному засіданні Ради. Відповідні етапи відбуваються у визначені Регламентом терміни.
Тому вступайте на магістратуру та офорляйте відстрочку, вона повинна бути зафіксована на спеціальному обліку ТЦК, бажано отримати відповідну відмітку у військово-обліковому документів.
Для цього Вам необхідно підготувати:
Подавати заяву про відстрочку до ТЦК потрібно в 2-х екземлярах. На другому екземлярі ТЦК має проставити відмітку про те, що вони отримали від Вас заяву: печатку/підпис та дату прийому. Ви цей екземляр маєте залишити в себе, як доказ подачі документів про відстрочку.
Якщо з самого початку заяву не реєструють - тоді відправляйте документи поштою цінним листом з описом вкладеного.
Крім того, до 27 років Ви маєте статус призовник - тому мобілізації як військовозобов'язаний не підлягає. Проте, можливе зменшення призовного віку до 25 років, адже відповідний законопроект уже давно направлений на підпис Президента.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Всього доброго!
Юрист, м. Харків, 16 років досвіду
Спілкуватися у чатіВІТАЮ ВАС, пане СЕРГІЙ! Так, станом на сьогодні Ви будете мати право на відстрочку.
Станом на сьогодні, у ТЦК немає доступу до Єдиної державної електронної бази з питань освіти і вони не можуть знати "скільки освіт" Ви отримували. Якщо звісно у ТЦК немає цих даних внаслідок попереднього Вашого звернення до ТЦК з метою "оновлення даних", реалізуючи обов"язок, передбачений ч. 11 ст. 38 Закону України "Про військовий обов"язок і військову службу".
Тому, поки що невідомо як буде реалізовуватись законопроект, який планує ухвалити Верховна Рада до кінця цього року під новорічні свята чи напочатку наступного. Це рівносильно, що закрити перетин кордону військовозобов"язаним жінкам без інтеграції баз даних ТЦК та прикордонників. Тобто незрозуміло як відрізняти військовозобов"язану жінку від невійськовозобов"язаної.
Якщо ТЦК таки нададуть доступ до таких даних, в мене вже є на думці один цілком законний варіант як надурити ТЦК та ЄДЕБО і унеможливити перевірку даних про освіту.
Однак, Ви маєте бути готові, що в очікуванні прийняття законопроектів, які передбачають ускладнення отримання відстрочки за навчанням, ТЦК зволікають з наданням відстрочки.. зловживають своїм становищем та затримують надання відповіді більш ніж на місяць. За цей час Вас можуть намагатися направити на військово-лікарську комісію та визнавши придатним до служби - намагатися відправити у військо до розгляду заяви на відстрочку. Цьому треба протидіяти.
Тому, Вам треба офіційно зареєструвати свою заяву та документи, які надають право на відстрочку, отримавши штамп та № вхідної реєстрації на своєму екземплярі заяви. Якщо відмовлятимуться це робити, треба скаржитись начальнику ТЦК. Також на спеціалізованих сайтах військових юристів стверджують, що допомагає дзвінок на гарячу лінію Міністерства оборони України.
Гаряча лінія Уряду, що обслуговує потреби МОУ працює за телефоном 0 800 500 442
Зразок заяви про відстрочку додаю до цієї консультації.
Якщо не допоможе ні звернення до начальника ТЦК, ні дзвінки на гарячі лінії Уряду, які, нажаль, за останні 5 років деградували та стали беззубими. - То єдиний варіант дати зрозуміти ТЦК, що у Вас на лобі не написане для них образливе слово з трьох букв - це направлення заяви та документів на відстрочку - 1) Укрпоштою - рекомендованим листом з описом вкладення та паперовим повідомленням про вручення. 2) Продубльована заява на електронну пошту ТЦК, адже ці шахраї наразі систематично почали застосовувати метод - домовлятися з відділенням поштового зв"язку Укрпошти та не отримувати листи від громадян.
Перелік існуючих ТЦК та СП з їх поштовими адресами і електронними поштами тут - https://www.mil.gov.ua/kontakti/oblasni-vijskomati...
Відповідно до Закону України "Про звернення громадян" звернення на офіційну електронну пошту допускається. І при цьому не вимагається скріплення листа Електронним цифровим підписом. При цьому лист має містити графічний підпис заявника. Як правило це досягається шляхом сканування паперової заяви з підписом, виконаним кульковою ручкою.
Крім того, якби громадяни не мали право "тривожити поважних панів" у ТЦК своїми зверненнями на електронну пошту, то такі адреси не оприлюднювало б Міністерство оборони України на своєму офіційному сайті, а розіслало б потрібним установам і встановило режим ДСК (Для службового користування). Якщо цього немає - то громадяни мають право використовувати цей засіб зв"язку.
З повагою, юрист-правозахисник Я.О. Турчин (м. Гамбург, Німеччина)
Юрист, м. Суми, 5 років досвіду
Доброго дня!
ст.23 ЗУ Про мобілізацію та моб підготовку поки що не зазнала змін, проект ще не був проголосований.
Подайте заяву у канцелярію тцк сп під реєстрацію з номером і штампом про прийняття на другому примірнику.
ВАМ ТРЕБА ПОДАТИ ЗАЯВУ ДО ТЦКСП (ВІЙСЬККОМАТУ): через канцелярію з штампом про прийняття
З А Я В А
про постановку мене на військовий облік, видачу мені військового квитка офіцера запасу (тимчасового посвідчення), надання мені відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки та про надання (направлення) у мою адресу як військовозобов’язаного повідомлення про те, що я не підлягаю призову по мобілізації, так як маю право на отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, за листом-повідомленням, разом з наданням (направленням) мені довідки для Державної прикордонної служби України відносно мене, як військовозобов’язаного про те, що я не підлягаю призову по мобілізації, так як маю право на отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації
Повідомляю, що ___.
Відповідно до вимог ст.40 Конституції України - «Усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк».
Згідно до вимог ст.1 Закону України «Про звернення громадян» - «Звернення громадян. Громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення. …».
Відповідно до вимог ст.18 Закону України «Про звернення громадян» - «Права громадянина при розгляді заяви чи скарги. Громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, засобів масової інформації, посадових осіб, має право: особисто викласти аргументи особі, що перевіряла заяву чи скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги чи заяви; знайомитися з матеріалами перевірки; подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті органом, який розглядає заяву чи скаргу; бути присутнім при розгляді заяви чи скарги; користуватися послугами адвоката або представника трудового колективу, організації, яка здійснює правозахисну функцію, оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку; одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги; висловлювати усно або письмово вимогу щодо дотримання таємниці розгляду заяви чи скарги; вимагати відшкодування збитків, якщо вони стали результатом порушень встановленого порядку розгляду звернень».
Згідно до вимог ст.19 Закону України «Про звернення громадян» - «Обов'язки органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, засобів масової інформації, їх керівників та інших посадових осіб щодо розгляду заяв чи скарг. Органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об'єднання громадян, засоби масової інформації, їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов'язані: об'єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги; у разі прийняття рішення про обмеження доступу громадянина до відповідної інформації при розгляді заяви чи скарги скласти про це мотивовану постанову; на прохання громадянина запрошувати його на засідання відповідного органу, що розглядає його заяву чи скаргу; скасовувати або змінювати оскаржувані рішення у випадках, передбачених законодавством України, якщо вони не відповідають закону або іншим нормативним актам, невідкладно вживати заходів до припинення неправомірних дій, виявляти, усувати причини та умови, які сприяли порушенням; забезпечувати поновлення порушених прав, реальне виконання прийнятих у зв'язку з заявою чи скаргою рішень; письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення; вживати заходів щодо відшкодування у встановленому законом порядку матеріальних збитків, якщо їх було завдано громадянину в результаті ущемлення його прав чи законних інтересів, вирішувати питання про відповідальність осіб, з вини яких було допущено порушення, а також на прохання громадянина не пізніш як у місячний термін довести прийняте рішення до відома органу місцевого самоврядування, трудового колективу чи об'єднання громадян за місцем проживання громадянина; у разі визнання заяви чи скарги необгрунтованою роз'яснити порядок оскарження прийнятого за нею рішення; не допускати безпідставної передачі розгляду заяв чи скарг іншим органам; особисто організовувати та перевіряти стан розгляду заяв чи скарг громадян, вживати заходів до усунення причин, що їх породжують, систематично аналізувати та інформувати населення про хід цієї роботи. У разі необхідності та за наявності можливостей розгляд звернень громадян покладається на посадову особу чи підрозділ службового апарату, спеціально уповноважені здійснювати цю роботу, в межах бюджетних асигнувань. Це положення не скасовує вимоги абзацу дев'ятого частини першої цієї статті».
Відповідно до вимог ст.19 Конституції України – «Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України».
Згіднодо вимог ст.21 Конституції України – «Усі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах. Права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними».
Відповідно до вимогст.22 Конституції України – «Права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод».
Так, з метою реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів, як людини і громадянина, я як військовозобов’язаний, маю право звернутися з заявою до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, які є обов’язковими для вирішення лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до вимог п.16 ч.1 ст.8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» – «Заходи правового режиму воєнного стану. 1. В Україні або в окремих її місцевостях, де введено воєнний стан, військове командування разом із військовими адміністраціями (у разі їх утворення) можуть самостійно або із залученням органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування запроваджувати та здійснювати в межах тимчасових обмежень конституційних прав і свобод людини і громадянина, а також прав і законних інтересів юридичних осіб, передбачених указом Президента України про введення воєнного стану, такі заходи правового режиму воєнного стану:...16) забороняти громадянам, які перебувають на військовому або спеціальному обліку у Міністерстві оборони України, Службі безпеки України чи Службі зовнішньої розвідки України, змінювати місце проживання (місце перебування) без дозволу військового комісара або керівника відповідного органу Служби безпеки України чи Служби зовнішньої розвідки України».
Згідно до вимог ст.37 Закону України «Про військовий обов’язок і військовуслужбу» – «Взяття на військовий облік, зняття та виключення з нього. 1. Взяттю на військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів у територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, у Центральному управлінні або регіональних органах Служби безпеки України, у відповідному підрозділі Служби зовнішньої розвідки України підлягають громадяни України:... 2) на військовий облік військовозобов'язаних: звільнені з військової служби в запас; які припинили альтернативну (невійськову) службу в разі закінчення строку її проходження або достроково відповідно до Закону України «Про альтернативну (невійськову) службу»; військовозобов'язані, які прибули з інших місцевостей (адміністративно-територіальних одиниць) України або з-за кордону на нове місце проживання; звільнені зі служби поліцейські, особи начальницького та рядового складу Міністерства внутрішніх справ України, Державного бюро розслідувань, Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту (крім осіб, прийнятих на службу цивільного захисту у порядку, визначеному Кодексом цивільного захисту України, до проходження строкової військової служби), Державної кримінально-виконавчої служби України, співробітники Служби судової охорони, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, особи, які мають спеціальні звання Бюро економічної безпеки України; які набули громадянства України і згідно з цим Законом підлягають взяттю на облік військовозобов'язаних; зняті з військового обліку Збройних Сил України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України відповідно за рішенням Міністерства оборони України, Служби безпеки України та Служби зовнішньої розвідки України; які відповідно до статті 18 цього Закону звільнені від призову на строкову військову службу; які досягли 27-річного віку під час перебування на військовому обліку призовників; які звільнені зі служби у військовому резерві та не досягли граничного віку перебування у запасі; 3) на військовий облік резервістів: які зараховані в особливий період на службу у військовому оперативному резерві; які уклали контракт про проходження служби у військовому резерві Збройних Сил України та інших військових формувань; які прибули з інших місцевостей (адміністративно-територіальних одиниць) України або з-за кордону на нове місце проживання. ...».
Так, в зв’язку з введеним та продовженням дії воєнного стану в Україні, дією правового режиму воєнного стану, я повинен стати на військовий облік, за місцем реєстрації мого тимчасового місця проживання, за ___.
Вказане свідчить про необхідність поставити мене на військовий облік у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.
Відповідно до вимог Указу Президента України «Про Положення про військовий квиток осіб рядового, сержантського і старшинського складу та Положення про військовий квиток офіцера запасу» № 582/2016 від 30.12.2016 року; наказу Міністерства оборони України № 610 від 21.11.2017 року «Про тимчасове посвідчення військовозобов’язаного», передбачено порядок видачі військовозобов’язаному військового квитка (тимчасового посвідчення).
Так, я повинен мати військово-обліковий документ: військовий квиток (тимчасове посвідчення).
Згідно до вимог п.п.2 п.8 Указу Президента України № 69/2022 від 24.02.2022 року «Про загальну мобілізацію» – «У зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України та з метою забезпечення оборони держави, підтримання бойової і мобілізаційної готовності Збройних Сил України та інших військових формувань, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до частини другої статті 102, пунктів 1, 17, 20 частини першої статті 106 Конституції України постановляю: 1. Оголосити та провести загальну мобілізацію (далі – мобілізація).2. Мобілізацію провести на території Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Закарпатської, Запорізької, Івано-Франківської, Київської, Кіровоградської, Луганської, Львівської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької, Чернігівської областей, міста Києва. 3. Мобілізація проводиться протягом 90 діб із дня набрання чинності цим Указом. … 8. Місцевим органам виконавчої влади у взаємодії з територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, за участю органів місцевого самоврядування та із залученням підприємств, установ та організацій усіх форм власності, фізичних осіб – підприємців організувати та забезпечити в установленому порядку: 1) своєчасне оповіщення і прибуття громадян, які призиваються на військову службу, прибуття техніки на збірні пункти та у військові частини; 2) здійснення призову військовозобов'язаних, резервістів на військову службу, їх доставки до військових частин та установ Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, інших військових формувань України;…».
Відповідно до вимог ст.23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» – «Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації…Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також: здобувачі фахової передвищої та вищої освіти, асистенти-стажисти, аспіранти та докторанти, які навчаються за денною або дуальною формами здобуття освіти;...».
Так, враховуючи те, що я є студентом денного відділення у іноземному учбовому закладі: ,___ копія якого мною приєднана до даної заяви /Додаток № 1/.
Відповідно до листа-повідомлення Державної прикордонної служби України, на сайті: Уряд вніс зміни до Правил перетинання державного кордону громадянами України (dpsu.gov.ua): «04 квiтня 2022 10:53 Серед іншого, зміни визначають деякі питання щодо перетинання кордону в період дії на території України надзвичайного або воєнного стану. Також перетнути державний кордон на виїзд з України можуть громадяни України, …. та здобувачі фахової передвищої та вищої освіти, асистенти-стажисти, аспіранти та докторанти, які навчаються за кордоном за денною або дуальною формами здобуття освіти (студенти, слухачі)», а за позицією Державної прикордонної служби України при перетині кордону військовозобов’язаним треба пред’являти листи, довідки для Державної прикордонної служби України відносно особи військовозобов’язаного про те, що ця особа не підлягає призову по мобілізації, так як має право на отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на підставі абз.2 ч.3 ст.23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»: «…Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також: здобувачі фахової передвищої та вищої освіти, асистенти-стажисти, аспіранти та докторанти, які навчаються за денною або дуальною формами здобуття освіти;...».
Таким чином, з метою реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів, як людини і громадянина, я як військовозобов’язаний, маю право звернутися з заявою до Мукачівського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки, яка є обов’язковою для вирішення, для отримання мною як військовозобов’язаним повідомлення про те, що я не підлягаю призову по мобілізації, так як маю право на отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, за листом-повідомленням, разом з наданням (направленням) мені як військовозобов’язаному довідки для Державної прикордонної служби України про те, що я не підлягаю призову по мобілізації, так як маю право на отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації.
На підставі вищевикладеного, керуючись вимогами Конституції України;Загальної Декларації прав людини; Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод; Міжнародного пакту про громадянські і політичні права; Указу Президента України № 64/2022 від 24.02.2022 року «Про введення воєнного стану в Україні»; Указу Президента України № 133/2022 від 14.03.2022 року «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні»; Указу Президента України № 259/2022 від 18.04.2022 року «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні»; Указу Президента України № 341/2022 від 17.05.2022 року «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні»; Указу Президента України № 65/2022 від 24.02.2022 року «Про загальну мобілізацію»; Указу Президента України № 69/2022 від 24.02.2022 року «Про загальну мобілізацію»; Указу Президента України № 342/2022 від 17.05.2022 року «Про продовження строку проведення загальної мобілізації»; Законів України «Про звернення громадян», «Про правовий режим воєнного стану», «Про військовий обов’язок і військовуслужбу», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», -
ПРОШУ :
1. За даною моєю заявою, вирішити питання про постановку мене на військовий облік, видачу мені військового квитка (тимчасового посвідчення), надання мені відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки, з видачею довідки довідки для Державної прикордонної служби України відносно мене, як військовозобов’язаного про те, що я не підлягаю призову по мобілізації, так як маю право на отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації.
2. Про результати розгляду даної заяви, прошу Вас, мене повідомити увстановлений законом строк.
Додаток:
1) Копія Довідки про навчання у ___ на ___ аркушах.
З повагою
Військовозобов’язаний:___
«___».06.2022 року.
мають розглянути у 15-ти денний термін та письмово повідомити про прийняте рішення.
З повагою, Костянтин Гончаренко
Юрист, м. Суми, 5 років досвіду
доброго дня!
Проект 9672
https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/42664
на даний час це лише проект, змін не зареєстровано та не приймалося голосуванням депутатів у залі , мови про них йти не може.
До того ж згідно ст. 58 Конституції України - Закони України не мають зворотної дії у часі, тож для діючих студентів змін не має бути.
На думку ініціатора пана Веніславського - це буде стосуватись студентів від 30 і далі , які вступили після 24.02.22, якщо це друга вища освіта. (наприклад уже є будівельна, а тепер вступили на економіста)
ст. 23 ЗУ «Про мобілізацію та моб. Підготовку» (надалі - Закон про військову службу), відстрочка від призову на строкову військову службу для здобуття освіти на весь період навчання надається громадянам призовного віку, які навчаються у закладах фахової передвищої та/або вищої освіти з денною формою навчання, у тому числі під час здобуття наступного ступеня освіти.
відстрочка від призову на строкову військову службу для здобуття освіти на весь період навчання надається громадянам призовного віку, які навчаються:
Вам необхідно до 1 жовтня подати заяву про продовження відстрочки з додаванням довідки з закладу освіти про проходження навчання встановленої форми № 20
після аспірантури можете пройти далі по спеціальності на здобуття доктора наук по цій спеціальності це одна спеціальність буде просто вищого рівня.
Отсрочка от мобилизации не будет распространяться на мужчин старше 30 лет, которые получают непоследовательное высшее образование, — министр образования Лисовый
Для студентов-мужчин, которые еще не достигли 30 лет и получают последовательное образование, а также для педагогических работников, работающих в учебных заведениях (по основному месту работы не менее чем на 0,75 ставки), отсрочка будет сохраняться.
---
У пана народного депутата Веніславського є право законодавчої ініціативи , якщо хоче відмінити діючу по закону відстрочку яка вже отримана , нехай вносить пропозиції до змін ст.58 Конституції за які ще має проголосувати більшість у 300 депутатів.
за діючою нормою статті 58 Конституції -отриману законно відстрочку скасувати не можливо.
Якщо він піде далі то ми про це дізаемось, поки ваша відстрочка діє до дати її завершення , що б не відбувалося далі
З повагою, Костянтин Гончаренко
Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду
Доброго вечора, Сергій!
ТАК, ЯКЩО ВИ ПРИЗОВНИК - ВІК ВІД 18 ДО 27 РОКІВ ТА У Є ПРИПИСНЕ, ТО ВЗАГАЛІ НЕ ПІДЛЯГАЄТЕ ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ, ТАК ЯК ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ, ПІДЛЯГАЮТЬ ЛИШЕ ВІЙСЬКОВОЗОБОВ'ЯЗАНІ І РЕЗЕРВІСТИ.
УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №69/2022
Про загальну мобілізацію:
https://www.president.gov.ua/documents/692022-4141...
"8. Місцевим органам виконавчої влади у взаємодії з територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, за участю органів місцевого самоврядування та із залученням підприємств, установ та організацій усіх форм власності, фізичних осіб – підприємців організувати та забезпечити в установленому порядку:
1) своєчасне оповіщення і прибуття громадян, які призиваються на військову службу, прибуття техніки на збірні пункти та у військові частини;
2) здійснення призову військовозобов'язаних, резервістів на військову службу, їх доставки до військових частин та установ Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, інших військових формувань України;...".
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про військовий обов'язок і військову службу
(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1992, № 27, ст.385):
Про військовий обов'язок і ... | від 25.03.1992 № 2232-XII (rada.gov.ua)
"Стаття 1. Військовий обов'язок...9. Щодо військового обов'язку громадяни України поділяються на такі категорії:
допризовники - особи, які підлягають приписці до призовних дільниць;
призовники - особи, приписані до призовних дільниць;
військовослужбовці - особи, які проходять військову службу;
військовозобов'язані - особи, які перебувають у запасі для комплектування Збройних Сил України та інших військових формувань на особливий період, а також для виконання робіт із забезпечення оборони держави;
резервісти - особи, які проходять службу у військовому резерві Збройних Сил України, інших військових формувань і призначені для їх комплектування у мирний час та в особливий період".
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію
(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1993, № 44, ст.416):
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text
"Стаття 23. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації
Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов'язані:...".
- У РАЗІ ПОРУШЕННЯ ЗАКОНУ, ЗІ СТОРОНИ ТЦКСП (ВІЙСЬККОМАТУ):
1) ПОДАВАТИ СКАРГИ ДО:
- ОБЛАСНОГО ТЦКСП (ВІЙСЬККОМАТУ);
- МІНІСТЕРСТВА ОБОРОНИ УКРАЇНИ.
2) ТЕЛЕФОНУВАТИ НА ГАРЯЧУ ЛІНІЮ:
- МІНІСТЕРСТВА ОБОРОНИ УКРАЇНИ:
0 800 50 04 42
Гарячі лінії | Міністерство оборони України (mil.gov.ua)
- УРЯДОВУ ГАРЯЧУ ЛІНІЮ:
Урядова «гаряча лінія» 1545 працює цілодобово
Дзвінки на урядову «гарячу лінію» 1545 з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Лайфселл для заявників безкоштовні.
Всього доброго!
Адвокат, м. Київ, 11 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю,
Станом на сьогодні здобуття освіти за денною формою навчання є підставою для відстрочки від мобілізації відповідно до ст. 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».
«У вказаній статті не має жодної згадки про те яка саме освіта дає право на відстрочку. Тобто можна здобувати другу або третю освіту головне, щоб здобуття такої освіти було за денною формою навчання. Але дана підстава може бути змінена з набранням чинності законопроекту №9672 щодо внесення змін до ст. 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», який вже зареєстрований у Верховній Раді України»,— пояснив Михайло Лобунько.
Відповідно до вказаних змін право на відстрочку за студентами зберігається, але за наявності певних умов та доповнень.
Відповідно до вказаного законопроекту, пропонується не надавати відстрочку тим військовозобовязаним, які здобувають другу вищу освіту.
Наприклад, особа має диплом бакалавра або магістра за однією спеціальністю і в разі вступу на бакалаврат або магістратуру за іншою спеціальністю право на відстрочку у такої особи не буде. Але якщо військовозобов’язаний має диплом бакалавра і вирішив за цією ж спеціальністю отримати диплом магістра, то вважається, що він отримує першу вищу освіту. Тобто має бути послідовність у здобутті ступеня вищої освіти.
Також у законопроекті вказано, що право на відстрочку втрачається, якщо навчання розпочалося здобувачем освіти після досягнення 30 років або в рік в якому здобувачу освіти мало б виповнитися 30 років.
Фактично військовозобов’язані чоловіки 29-30 років і старше не матимуть права на отримання відстрочки від мобілізації у зв’язку з навчанням.
«Звичайно для всіх є дивним критерій щодо віку, дехто вважає його дискримінаційним, але це лише законопроект, який може бути доопрацьований народними депутатами, а може й залишитися і в такій редакції»,— пояснив він.
Як діяти, якщо відстрочка за цією підставою вже оформленаВ даному випадку чи буде така відстрочка збережена спрогнозувати важко, адже даний механізм повинен бути розглянутий та затверджений у перехідних та прикінцевих положеннях закону, який буде прийнятий в остаточній редакції.
Чи можна зараз подавати заяву на відстрочку у разі здобуття другої вищої освітиПоки зміни до Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” не внесено, особи, що здобувають будь-яку освіту за денною формою навчання мають право на відстрочку від мобілізації та може подати відповідну заяву до ТЦК та СП.
Юрист, м. Харків, 16 років досвіду
Спілкуватися у чатіУ зв"язку з прийняттям нещодавно законопроекту, з моменту його підписання Президентом України та офіційного набрання ним чинності - Ви втрачаєте право на відстрочку. Оскільки законопроект ініціював сам Президент, то маю великі сумніви, що він його не підпише.
Тож вже зараз шукайте інші підстави для відстрочки. Бо освіта за іншою спеціальністю більше не є такою підставою.