Задайте вопрос юристу

833 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

ДТП, транспортное право, 23 февраля 2024, вопрос №102673 240₴

Незаконный арест авто. Незаконное виконавчче провадження.

Мой родственник (пенсионер) управляя автомобилем "Мерседес" был остановлен сотрудниками полиции и высажен с автомобиля в темное время суток. Автомобиль был арестован и отправлен на штраф площадку. Свои действия сотрудники полиции объяснили наличием розыска автомобиля в базе "Гарпун", на основании постанови про розшук майна боржника.
Как впоследствии выяснилось: был штраф за нарушении ПДД, (зафиксированное камерами автоматической фиксации) совершенное на автомобиле"ВАЗ 2112", который был продан 13 лет назад по доверенности. Правонарушение было совершено в другом городе. Родственник в момент правонарушения физически находился в другом месте, за 150 км. Вопрос: "Как можно привлечь человека за правонарушение не имея на то доказательств? Или у нас отменена ст. 62 Конституции Украины?

Стаття 62. Особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду.
Ніхто не зобов'язаний доводити свою невинуватість у вчиненні злочину.
Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Теперь дальше. О правонарушении он не был уведомлен. Вообще никак. Ни письмом, ничем просто. Если бы он знал, то как то бы это разрулил.
Потом виконавче провадження было открыто 18.01.2024. Постанова про розшук майна была открыта 23.01.2024. Об этом он тоже не был уведомлен. Никак. (Обжаловать провадження можно только в 10 дневный срок)
Случайно "забыли" уведомить? Не думаю.
"Дией" он не пользуется, у него кнопочный телефон.
Об этом всем он узнал от полицейских, 20.02.2024, когда его высадили в темное время суток из своей машины и забрали машину на штрафстоянку.
Вопрос:
Как действовать в таких случаях?
На кого жаловаться и как наказать тех кто не отправил уведомление о правонарушении?
Как наказать виконавчу службу за явно умышленное неуведомление ?

Ответы юристов (4)

    Богун Сергій Павлович
    12.5%

    Доброго дня.

    Рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання рішень інших органів (посадових осіб), у тому числі постанов державного виконавця про стягнення виконавчого збору, постанов приватного виконавця про стягнення основної винагороди, витрат виконавчого провадження та штрафів, можуть бути оскаржені сторонами, іншими учасниками та особами до відповідного адміністративного суду в порядку, передбаченому законом.

    Рішення, дії або бездіяльність державного виконавця також можуть бути оскаржені стягувачем та іншими учасниками виконавчого провадження (крім боржника) до начальника відділу, якому безпосередньо підпорядкований державний виконавець. Рішення, дії та бездіяльність начальника відділу, якому безпосередньо підпорядкований державний виконавець, можуть бути оскаржені до керівника органу державної виконавчої служби вищого рівня.

    Айвазян Юрий Климентьевич
    33.3%

    Доброго дня, Віталію!

    Оскільки авто було продане за довіреністю, та, як я розумію не переоформлене, то його власником й досі вважається Ваш родич. Отже, не грає ролі де він знаходився у той час і чи був він за кермом, коли сталося згадане Вами порушення.

    Відповідно до статті 14-2 КУпАП:

    "Адміністративну відповідальність за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі (за допомогою технічних засобів - приладів контролю за дотриманням правил дорожнього руху з функціями фото-, відеофіксації, які функціонують згідно із законодавством про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах), або за порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису) (за допомогою технічних засобів з функціями запису, зберігання, відтворення і передачі фото-, відеоінформації), несе відповідальна особа - фізична особа або керівник юридичної особи, за якою зареєстровано транспортний засіб, а в разі якщо до Єдиного державного реєстру транспортних засобів внесено відомості про належного користувача відповідного транспортного засобу, - належний користувач транспортного засобу, а якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутні на момент запиту відомості про керівника юридичної особи, за якою зареєстрований транспортний засіб, - особа, яка виконує повноваження керівника такої юридичної особи".

    Відповідно до статті 291 КУпАП:

    Постанова по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, у тому числі зафіксоване в автоматичному режимі, або про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксоване в режимі фотозйомки (відеозапису), набирає законної сили після її вручення особі або отримання поштового повідомлення про вручення або про відмову в її отриманні, або повернення поштового відправлення з позначкою про невручення, або під час її виконання у випадках, передбачених частиною першою статті 300-1 цього Кодексу...".

    Згідно зі статтею 300-1 КУпАП:

    "У разі сплати відповідальною особою, зазначеною у частині першій статті 14-2 цього Кодексу, або громадянином (резидентом) України, який ввіз на територію України транспортний засіб, зареєстрований за межами України, 50 відсотків розміру штрафу за постановою про накладення адміністративного стягнення за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване в автоматичному режимі, або за порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксоване в режимі фотозйомки (відеозапису), до вручення такої постанови або отримання поштового повідомлення про вручення або про відмову в її отриманні, або повернення поштового відправлення з позначкою про невручення, або протягом десяти днів з дня набрання постановою законної сили така постанова вважається виконаною. Постанова про накладення адміністративного стягнення за порушення зупинки, стоянки та паркування транспортних засобів, зафіксоване в режимі фотозйомки (відеозапису), також вважається виконаною у разі сплати штрафу за повідомленням про притягнення до адміністративної відповідальності, залишеним уповноваженою посадовою особою на місці вчинення правопорушення на лобовому склі транспортного засобу, у тому числі шляхом сплати 50 відсотків розміру штрафу протягом десяти днів з дня вчинення відповідного правопорушення.

    У разі несплати штрафу особами, зазначеними у частинах першій та другій статті 14-2 цього Кодексу, протягом 30 днів з дня набрання законної сили постановою про накладення адміністративного стягнення за правопорушення у сферах безпеки дорожнього руху та паркування транспортних засобів така постанова підлягає примусовому виконанню...".

    Поштове повідомлення повинно було бути відправлено на відділення за місцем реєстрації Вашого родича. Як, бачите, навіть, якщо лист було повернуто з позначкою "не вручено", це вважається належним повідомленням.

    Відповідно до частини 1 статті 28 Закону України "Про виконавче провадження" копії постанов про відкриття виконавчого провадження доводяться виконавцем до відома сторін рекомендованим поштовим відправленням. Боржник вважається повідомленим про початок примусового виконання рішень, якщо йому надіслано постанову про відкриття виконавчого провадження за адресою, зазначеною у виконавчому документі.

    Якщо у виконавчому документі зазначено адреси електронної пошти стягувача та/або боржника, документи виконавчого провадження надсилаються стягувачу та/або боржнику також електронною поштою.

    Стаття 287 КАСУ зазначає наступне:

    1. Учасники виконавчого провадження (крім державного виконавця, приватного виконавця) та особи, які залучаються до проведення виконавчих дій, мають право звернутися до адміністративного суду із позовною заявою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця порушено їхні права, свободи чи інтереси, а також якщо законом не встановлено інший порядок судового оскарження рішень, дій чи бездіяльності таких осіб.

    2. Позовну заяву може бути подано до суду:

    1) у десятиденний строк з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення її прав, свобод чи інтересів;

    2) у триденний строк з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення її прав, свобод чи інтересів, у разі оскарження постанови про відкладення провадження виконавчих дій.

    3. Відповідачем у справах з приводу рішень, дій або бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби є відповідний орган державної виконавчої служби, а у справах з приводу рішень, дій або бездіяльності приватного виконавця - приватний виконавець.

    4. Адміністративна справа з приводу рішень, дій або бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби, приватного виконавця вирішується судом протягом десяти днів після відкриття провадження у справі.

    5. Адміністративні справи з приводу рішень, дій або бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби щодо виконання ними рішень, ухвалених місцевим загальним судом як адміністративним судом, розглядаються місцевим загальним судом як адміністративним судом, який видав виконавчий лист.

    6. Апеляційні скарги на судові рішення у справах, визначених цією статтею, можуть бути подані протягом десяти днів з дня їх проголошення.

    7. Суд апеляційної інстанції розглядає справу у десятиденний строк після закінчення строку на апеляційне оскарження з повідомленням учасників справи".

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Турчин Ярослав Александрович
    33.3%

    ЗДРАВСТВУЙТЕ, ВИТАЛИЙ!

    А Вы что только узнали в какой стране живёте? Разумеется отменены в стране все статьи Конституции, окромя статьи об обов"язке умереть на фронте без оружия за политический правящий марионеточный режим и окромя статьи об уплате налогов, чтоб оному режиму было с чего устраивать "велике крадивництво". Вот и к Вам на бытовом уровне прилетел сигнал о том, что происходит в стране в последние 5 лет.

    По Вашей ситуации всё сложно. Живёт Ваш родственник наверное не по адресу, указанному в ТСЦ МВД (МРЕО ГАИ МВД)... авто продали по доверенности.

    Я понимаю, что все так живут с 1991 года и привыкли продавать авто по доверенности, но - это незаконно и формально авто на Вашем родственнике до его переоформления или снятия с учёта.

    Поскольку во время продажи по доверенности переход права собственности не происходит, что не единожды указывали все суды Украины, включая Верховный Суд, то все штрафы за нарушение ПДД, зафиксированные на камеры, а также штрафы за нарушение правил парковки, будут выписываться на действующего владельца авто, которым остается Ваш родственник.

    Разумеется, существование камер не имеет ничего общего с принципами ПЕРСОНАЛЬНОЙ ответственности водителя, а не владельца транспорта за нарушение ПДД, но кого это интересует. Режиму политических и финансовых банкротов нужны поступления в бюджет. Лучший способ для этого - административный грабёж граждан Украины.

    Теперь у Вас варианты такие:

    • потребовать от покупателя авто оплатить штраф, а если не желает - не пугайте такого владельца, а в тот же день отзываете доверенность и подадите авто в розыск как украденное; Когда авто вернется в пользование или будет спрятано таким лицом, в судебном порядке можно будет взыскать стоимость авто с такого горе-покупателя.
    • взять копию доверенности и обжаловать в суде штраф, доказывая факт управления транспортом иного лица и уважительные причины НЕПОЛУЧЕНИЯ КОПИИ ПОСТАНОВЛЕНИЯ о наложении штрафа на Вашего родственника.
    • можно еще попытаться в судебном порядке взыскать убытки, но учитывая не особый интеллектуальный потенциал значительной части судей Украины, купивших себе мантии или получивших их по знакомству, нестандартные дела судьи боятся, не любят и не знаю как с ними поступать, потому гарантии Вам никто не даст в этом варианте. Формально, лицо владея Вашим имуществом нанесло Вам убытки.

    Ответственность за нарушение ПДД, зафиксированных в автоматическом режиме, предусмотрена ст.14-2 Кодекса Украины об административных правонарушениях.

    Законодатель предусмотрел два варианта обжалования постановления о наложении административного взыскания: 1) Внесудебный порядок (в Департамент патрульной полиции);

    2) Судебный порядок.

    Лицо, получившее постановление о наложении административного взыскания, может его попытаться "отменить" путем обращения в Департамент патрульной полиции в течение 20 дней с момента получения обжалуемого постановления.

    Тем не менее, освобождение от административной ответственности происходит не всегда, а в определенных законом случаях. Я бы даже сказал неформальным языком - практически НИКОГДА.

    Механизм "отмены" постановлений путем обращения в полицию теоретически работает в том случае, если:

    1) Лицо, которому пришел штраф предоставит органу Национальной полиции Украины документ, подтверждающий, что к моменту совершения административного правонарушения транспортное средство выбыло из вашего владения в результате противоправных действий других лиц или относительно противоправного использования другими лицами номерных знаков, принадлежащих его транспортному средству. На основании документа, подтверждающего предоставленные лицом сведения, вынесенное административное постановление отменяется;

    2) Лицо, управлявшее транспортным средством на момент совершения зафиксированного административного правонарушения, обратилось лично в полицию с заявлением о признании указанного факта административного правонарушения и предоставлении согласия на привлечение его к административной ответственности, а также предоставило документ (квитанцию) об уплате соответствующего штрафа.

    Во всех остальных случаях постановление о наложении административного взыскания подлежит обжалованию в суде.

    Что касается обжалования постановления о наложении административного взыскания в суде, то постановление по делу об административном правонарушении в сфере обеспечения безопасности дорожного движения, в том числе зафиксировано в автоматическом режиме, может быть обжаловано в течение 10 дней со дня его вручения лицу, которое привлечено к ответственности.

    Постановление по делу об административном правонарушении подлежит обжалованию в порядке административного судопроизводства (Кодекс административного судопроизводства Украины). Административный иск подается по месту нахождения истца или ответчика. Ответчиком по такому делу будет должностное лицо, вынесшее постановление и орган полиции, в котором он работает, т.к. оное должностное лицо не правосубъектно в части оплаты присужденного в пользу гражданина Украины судебного сбора с органа полиции.

    Основанием для обжалования постановления могут быть:

    - если административное правонарушение совершено не владельцем транспортного средства, а другим лицом.

    - ненаправление постановления о привлечении к административной ответственности в адрес владельца транспортного средства. В таком случае исковое заявление подается в суд в течение 10 дней со дня, когда лицо узнало о наличии постановления о привлечении к административной ответственности.

    - несоответствие обжалуемого постановления нормативно-правовым актам (в тексте постановления отсутствует ссылка на техническое средство, с помощью которого было зафиксировано правонарушение и т.п.).

    Перечень оснований не является исчерпывающим..

    Статьей 14-2 КУоАП предусмотрено, что административную ответственность за правонарушения в сфере обеспечения безопасности дорожного движения, зафиксированные в автоматическом режиме, несет ответственное лицо - физическое лицо или руководитель юридического лица, за которым зарегистрировано транспортное средство, а в случае если в Единый государственный реестр транспортных средств внесены сведения о надлежащем пользователе, соответствующем транспортном средстве, - надлежащий пользователь транспортного средства, а если в Едином государственном реестре, юридических лиц, физических лиц - предпринимателей и общественных формирований отсутствуют, на момент запроса сведения о руководителе юридического лица, за. которым зарегистрировано транспортное средство, - лицо, исполняющее полномочия руководителя такого юридического лица.

    Ответственное лицо, указанное в части первой настоящей статьи, или лицо, ввезшее транспортное средство на территорию Украины, освобождается от ответственности за административные правонарушения в сфере обеспечения безопасности дорожного движения, зафиксированные в автоматическом режиме, или за нарушение правил остановки, стоянки, парковки транспортных средств , зафиксированные в режиме фотосъемки (видеозаписи), в случаях, предусмотренных статьей 279-3 настоящего Кодекса.

    Согласно ч. 1 ст. 279-3 КУоАП ответственное лицо, указанное в части первой статьи 14-2 настоящего Кодекса, или лицо, ввезшее транспортное средство на территорию Украины, освобождается от административной ответственности за правонарушение в сфере обеспечения безопасности дорожного движения, зафиксированное в автоматическом режиме, или за нарушение правил остановки, стоянки, парковки транспортных средств, зафиксированная в режиме фотосъемки (видеозаписи), если в течение 20 календарных дней со дня совершения соответствующего правонарушения или со дня вступления постановления по делу об административном правонарушении законной силы:

    • это лицо предоставило документ, подтверждающий, что к моменту совершения правонарушения транспортное средство выбыло из его владения вследствие противоправных действий других лиц, или относительно противоправного использования другими лицами номерных знаков, принадлежащих его транспортному средству;
    • лицо, управлявшее транспортным средством на момент совершения указанного правонарушения, обратилось лично к органу (должностному лицу), уполномоченному рассматривать дела об административных правонарушениях, с заявлением о признании указанного факта административного правонарушения и предоставлении согласия на привлечение к административной ответственности, а также предоставило документ ( квитанцию) об уплате соответствующего штрафа.

    Увы, личные житейские ситуации ни исполнительную службу, ни патрульных полицаев Нацполиции МВД, ни другие органы власти в стране не интересуют. "Влада з людським обличчам" - только политический лозунг, под которым удобнее грабить народ и уничтожать нацию. Бюрократия в стране - имеет звериный оскал и ничего общего с человечностью, люди, которые сейчас прибывают на гос .должностях, не имеют.

    По человечески я понимаю Вас и Вашего родственника. Но сейчас не те времена и не та страна, чтоб не мониторить свое состояние дел, если у тебя есть какое-то имущество в Украине и его государство может отобрать за придуманные налоги / долги / штрафы / неуплаты.

    Выводы на всю жизнь из этого нужно сделать следующие:

    • Нельзя жить не по адресу регистрации, не уведомив об этом органы, которые могут создать проблемы (налоговая, полиция).
    • Если живешь не по адресу - есть куча электронных сервисов, по которым можно мониторить состояние своих дел, в том числе через приложение "ДІЯ", которое так боятся те, у кого дела не совсем законны. ДІЯ - это Ваш доступ к данным о себе, которые есть у государства независимо от факта Вашей регистрации или доступа к ним... Потому сказочки о том, что без "ДІЇ" о Вас ничего не знают - смешны и наивны. Нет в Украине никакой защиты персональных данных.
    • Нельзя продавать авто по доверенности, потому что это можно назвать продажей достаточно "условно".
    • Если новый владелец авто поступает не очень морально со штрафами, которые он наездил и которые легли на владельца авто, то в ответ нужно поступать точно также не морально и наказывать такое лицо путём возврата авто или взыскания денег по его оценочной стоимости. Это будет хорошая наука подобным кадрам, которые наезжаю штрафы и считают, что можно за свои нарушения не нести ответственность.

    С уважением и пониманием, юрист Ярослав Турчин (к счастью г. Гамбург, Германия)

    Кирда Вячеслав Володимирович
    20.8%

    Вітаю Вас!

    На жаль, випадки, коли щодо особи було відкрито виконавче провадження, про яке вона не могла і здогадуватися - доволі популярні. Ситуація проявляється "на світ" тоді, коли особа фактично має заблоковані рахунки. Очевидно, що схожа ситуація сталася і щодо Вашого родича.

    У даній ситуації Вам варто винайняти адвоката, який "розкрутить" цю справу та надійно захистити права клієнта.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про виконавче провадження

    Розділ XОСКАРЖЕННЯ РІШЕНЬ, ДІЙ АБО БЕЗДІЯЛЬНОСТІ ВИКОНАВЦІВ ТА ПОСАДОВИХ ОСІБ ОРГАНІВ ДЕРЖАВНОЇ ВИКОНАВЧОЇ СЛУЖБИ

    Стаття 74. Оскарження рішень, дій або бездіяльності виконавців та посадових осіб органів державної виконавчої служби

    1. Рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення можуть бути оскаржені сторонами, іншими учасниками та особами до суду, який видав виконавчий документ, у порядку, передбаченому законом.

    2. Рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання рішень інших органів (посадових осіб), у тому числі постанов державного виконавця про стягнення виконавчого збору, постанов приватного виконавця про стягнення основної винагороди, витрат виконавчого провадження та штрафів, можуть бути оскаржені сторонами, іншими учасниками та особами до відповідного адміністративного суду в порядку, передбаченому законом.

    3. Рішення, дії або бездіяльність державного виконавця також можуть бути оскаржені стягувачем та іншими учасниками виконавчого провадження (крім боржника) до начальника відділу, якому безпосередньо підпорядкований державний виконавець. Рішення, дії та бездіяльність начальника відділу, якому безпосередньо підпорядкований державний виконавець, можуть бути оскаржені до керівника органу державної виконавчої служби вищого рівня.

    Начальник відділу, якому безпосередньо підпорядкований державний виконавець, при здійсненні контролю за рішеннями, діями державного виконавця під час виконання рішень має право у разі, якщо вони суперечать вимогам закону, своєю постановою скасувати постанову або інший процесуальний документ (або їх частину), винесені у виконавчому провадженні державним виконавцем, зобов’язати державного виконавця провести виконавчі дії в порядку, встановленому цим Законом.

    Начальник відділу, якому безпосередньо підпорядкований державний виконавець, або виконавець з власної ініціативи чи за заявою сторони виконавчого провадження може виправити допущені у процесуальних документах, винесених у виконавчому провадженні, граматичні чи арифметичні помилки, про що виноситься відповідна постанова.

    Керівник вищого органу державної виконавчої служби у разі виявлення порушень вимог закону визначає їх своєю постановою та надає доручення начальнику відділу, якому безпосередньо підпорядкований державний виконавець, щодо проведення дій, передбачених абзацами другим і третім цієї частини.

    4. Скарга у виконавчому провадженні подається виключно у письмовій формі та має містити:

    1) найменування органу державної виконавчої служби, до якого вона подається;

    2) повне найменування (прізвище, ім’я та по батькові) стягувача та боржника, їхні місця проживання чи перебування (для фізичних осіб) або місцезнаходження (для юридичних осіб), а також найменування (прізвище, ім’я та по батькові) представника сторони виконавчого провадження, якщо скарга подається представником;

    3) реквізити виконавчого документа (вид документа, найменування органу, що його видав, день видачі та номер документа, його резолютивна частина);

    4) зміст оскаржуваних рішень, дій чи бездіяльності та посилання на порушену норму закону;

    5) викладення обставин, якими скаржник обґрунтовує свої вимоги;

    6) підпис скаржника або його представника із зазначенням дня подання скарги.

    5. Рішення та дії виконавця, посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення можуть бути оскаржені протягом 10 робочих днів з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення її прав, свобод чи законних інтересів. Рішення виконавця про відкладення проведення виконавчих дій може бути оскаржене протягом трьох робочих днів з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення її прав, свобод чи законних інтересів.

    З повагою!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України