Задайте вопрос юристу

841 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Военное право, 27 мая 2024, вопрос №110508 2500₴

Детальний алгоритм моїх дій у разі затримання співробітниками ТЦК, поліції щодо Закону про мобілізацію, враховуючи мої документи.

Доброго вечора.
Плачу лише за професійну вичерпну відповідь.
Необхідна консультація від "практикуючих" юристів щодо детального алгоритму моїх дій у разі мого затримання співробітниками ТЦК СП та/або поліцією у рамках закону про мобилізацію. Звичайно при умові відсутності у копів підстав згідно адмін-кодексу, типо порушення ПДД... Тобто підстав - на момент затримання у них - немає. Або вони надумані - типу проводяться планові заходи і т.і.
1) Банальна відеофікцація. Чи можу я вести відеофікцацію правових дій щодо мне? Неважливо військовий-коп, якщо вона відбуваеється поза блок-постом, або біля стратегічно обєкту і т.і.? Стаття згідно якою я можу вести відеофікцацію.
2) Детальний описи мого спілкування: на кшатл: посвідчення уповноваженної особи ТЦК, Копів і т.і. Показувати паспорт чи залишатися інкогніто.
3) Короткі посилання на нормативно-правові акти та закони, з номерами-пунктами, на які я зможу посилатися у спілкуванн з ТЦК та копами.
4) Алоритм дій має передбачати збір вичерпної бази для захисту моєї справи у суді.
5) Мої дії у випадку повного порушення законності з боку співробітників ТЦК-Поліції. Наприклад незаконне затримання , та примусове доставлення у ТЦК, забирають тел. і т.і.

Відповідь можлива на особисту почту, якщо вона містить не зовсім етично-правові методи. Це буде оцінено - окремо.
На даний час маю: паспорт та Довідку замість військового квитка. Скріншоти Довідки - у вкладеннях.
Згідно довідки - обмежено придатний, та знятий з обліку ще у 2007 році.

Ответы юристов (7)

    Айвазян Юрий Климентьевич
    80%

    Доброго дня, Володимире, ще раз!

    Необхідна консультація від "практикуючих" юристів щодо детального алгоритму моїх дій у разі мого затримання співробітниками ТЦК СП та/або поліцією у рамках закону про мобилізацію.

    В рамках Закону "Про мобіліззацію" Ваше затримання можливо у двох випадках:

    1. Відповідно до Постанови КМУ від 16.05.2024 року «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:

    54. У ході перевірки документів перевіряється приналежність громадян щодо військового обов’язку, звіряються їх персональні дані, дані військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів (територіального центру комплектування та соціальної підтримки). Із зазначеною метою представники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби та поліцейські можуть використовувати технічні прилади, засоби та спеціалізоване програмне забезпечення з доступом до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    У разі встановлення, що громадянин порушує правила військового обліку, визначені Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 5, ст. 409), або Законом України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, виявлення розбіжностей військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів старший групи оповіщення пропонує резервісту або військовозобов’язаному (крім резервістів та військовозобов’язаних СБУ та розвідувальних органів) прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для взяття на військовий облік, проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби, уточнення своїх персональних даних, даних військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів. Із зазначеною метою громадянину оформляється та вручається повістка.

    У разі відмови резервіста або військовозобов’язаного від отримання повістки представником, який уповноважений вручати повістки, складається акт відмови від отримання повістки, який підписується не менш як двома членами групи оповіщення. Акт відмови від отримання повістки оголошується громадянину.

    Акт відмови від отримання повістки подається керівнику районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для вжиття заходів до притягнення правопорушника до адміністративної відповідальності. Акт відмови від отримання повістки реєструється в районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.

    У разі відмови прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки поліцейський, який входить до складу групи оповіщення, проводить адміністративне затримання та доставлення громадянина до такого центру на підставі статей 261 і 262 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    2. Згідно із Законом України "Про національну поліцію":

    Стаття 24:

    5. За зверненням територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів Служби безпеки України або розвідувальних органів України органи та підрозділи, що входять до системи поліції, беруть участь у здійсненні заходів щодо оповіщення військовозобов’язаних та резервістів спільно з представниками територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, а також здійснюють адміністративне затримання та доставлення до цих центрів та органів призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які вчинили адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення";

    1) Банальна відеофікцація. Чи можу я вести відеофікцацію правових дій щодо мне? Неважливо військовий-коп, якщо вона відбуваеється поза блок-постом, або біля стратегічно обєкту і т.і.? Стаття згідно якою я можу вести відеофікцацію.

    В своєму Рішенні 1-9/2012 від 20.01.2012р. Конституційний суд України визначив інформацію про особу, яка може бути конфіденційною: до конфіденційної інформації про фізичну особу належать, зокрема, дані про її національність, освіту, сімейний стан, релігійні переконання, стан здоров’я, а також адреса, дата і місце народження, відомості про майновий стан та інші персональні дані.

    Відповідно до ч. 2 ст. 21 Закону України «Про інформацію» конфіденційною є інформація про фізичну особу, а також інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб’єктів владних повноважень. Конфіденційна інформація може поширюватися за бажанням (згодою) відповідної особи у визначеному нею порядку відповідно до передбачених нею умов, а також в інших випадках, визначених законом.

    Законом України «Про інформацію» суб’єктів владних повноважень виключено з переліку, оскільки зазначені особи мають спеціальний статус, їх діяльність викликає значний інтерес звичайних громадян, які в тому числі мають право контролювати виконання функцій держави зазначеними особами.

    Стаття 21 Закону України «Про інформацію» має виключення із правил з приводу інформації, яка не може бути віднесеною до конфіденційної.

    Не може бути віднесено до конфіденційної інформації інформація про факти порушення прав і свобод людини, а також про незаконні дії органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб.

    Відповідно до Рішення Конституційного суду України 1-9/2012 від 20.01.2012р. суд зазначив наступне:

    Вирішуючи питання щодо конфіденційності інформації про особу, яка займає посаду, пов’язану зі здійсненням функцій держави або органів місцевого самоврядування, та членів її сім’ї, Конституційний Суд України виходить з такого, що належність інформації про фізичну особу до конфіденційної визначається в кожному конкретному випадку. Перебування особи на посаді, пов’язаній зі здійсненням функцій держави або органів місцевого самоврядування, передбачає не тільки гарантії захисту прав цієї особи, а й додаткові правові обтяження. Публічний характер як самих органів — суб’єктів владних повноважень, так і їх посадових осіб вимагає оприлюднення певної інформації для формування громадської думки про довіру до влади та підтримку її авторитету у суспільстві.

    Підсумовуючи своє рішення КСУ вирішив: в аспекті конституційного подання положення частин першої, другої статті 32, частин другої, третьої статті 34 Конституції України слід розуміти так:

    — інформацією про особисте та сімейне життя особи є будь-які відомості та/або дані про відносини немайнового та майнового характеру, обставини, події, стосунки тощо, пов’язані з особою та членами її сім’ї, за винятком передбаченої законами інформації, що стосується здійснення особою, яка займає посаду, пов’язану з виконанням функцій держави або органів місцевого самоврядування, посадових або службових повноважень. Така інформація про особу є конфіденційною.

    Отже, у випадку порушення з боку правоохоронних органів прав особи, така особа має право фіксувати такі порушення, оскільки фото та відеофіксація факту неправомірних дій, в тому числі перевищення своїх повноважень з боку правоохоронних органів може бути доказом в суді.

    2) Детальний описи мого спілкування: на кшатл: посвідчення уповноваженної особи ТЦК, Копів і т.і. Показувати паспорт чи залишатися інкогніто.

    Поліція та ТЦК мають право вимагати від Вас пред'явлення документів, Ви ж, в свою чергу зобов'язані такі документи надати.

    Закон України "Про правовий режим воєнного стану":

    Стаття 20:

    "4. У період дії воєнного стану громадяни України чоловічої статі віком від 18 до 60 років зобов’язані мати при собі військово-обліковий документ разом з документом, що посвідчує особу, та пред’являти їх за вимогою уповноваженого представника районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або поліцейського, а також представника Державної прикордонної служби України у прикордонній смузі, контрольованому прикордонному районі та на пунктах пропуску через державний кордон України.

    Стаття 32 "Про національну поліцію". Перевірка документів особи:

    1. Поліцейський має право вимагати в особи пред’явлення нею документів, що посвідчують особу, та/або документів, що підтверджують відповідне право особи, у спосіб, який дає можливість поліцейському прочитати та зафіксувати дані, що містяться в документах, у таких випадках:

    2. У період дії воєнного стану та/або під час мобілізації (крім цільової) поліцейський має право вимагати в особи чоловічої статі віком від 18 до 60 років пред’явлення нею військово-облікового документа разом з документом, що посвідчує особу, у спосіб, який дає можливість поліцейському прочитати та зафіксувати дані, що містяться в документах.

    Відповідно до Постанови КМУ від 16.05.2024 року «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:

    Перевірка військово-облікових документів під час мобілізації.

    49. У період проведення мобілізації (крім цільової) уповноважені представники територіального центру комплектування та соціальної підтримки або поліцейські, а також представники Держприкордонслужби мають право вимагати у громадян чоловічої статі віком від 18 до 60 років військово-обліковий документ (військово-обліковий документ в електронній формі) разом з документом, що посвідчує особу.

    50. Право на перевірку військово-облікового документа (військовооблікового документа в електронній формі) у резервістів та військовозобов’язаних під час мобілізації надається представникам територіального центру комплектування та соціальної підтримки, уповноваженим вручати повістки (далі — уповноважені представники).

    52. Під час перевірки військово-облікового документа (військовооблікового документа в електронній формі) разом з документом, що посвідчує особу, уповноважений представник територіального центру комплектування та соціальної підтримки або поліцейський здійснює фото і відеофіксацію процесу пред’явлення та перевірки документів із застосуванням технічних приладів та засобів фото- та відеофіксації. У разі коли під час перевірки військово-облікового документа встановлено, що особа перебуває на військовому обліку в розвідувальних органах, то процес фото- і відеофіксації пред’явлення такими особами документів не здійснюється.

    54. Під час перевірки військово-облікового документа: уповноважений представник територіального центру комплектування та соціальної підтримки зобов’язаний назвати своє прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності), посаду, а також пред’явити посвідчення особи, уповноваженої вручати повістки, разом з паспортом громадянина (посвідченням офіцера, військовим квитком);

    поліцейські та представники органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби відрекомендовуються у порядку, визначеному наказами керівників Національної поліції та Держприкордонслужби відповідно.

    3) Короткі посилання на нормативно-правові акти та закони, з номерами-пунктами, на які я зможу посилатися у спілкуванн з ТЦК та копами.

    Конституція України:

    Стаття 19.

    "Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

    Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України"

    Стаття 29.

    Кожна людина має право на свободу та особисту недоторканність.

    Стаття 60.

    Ніхто не зобов'язаний виконувати явно злочинні розпорядження чи накази.

    Кримінальний кодекс України:

    Стаття 356. Самоправство.

    "Самоправство, тобто самовільне, всупереч установленому законом порядку, вчинення будь-яких дій, правомірність яких оспорюється окремим громадянином або підприємством, установою чи організацією, якщо такими діями була заподіяна значна шкода інтересам громадянина, державним чи громадським інтересам або інтересам власника, -

    карається штрафом до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або пробаційним наглядом на строк до двох років".

    Стаття 365. Перевищення влади або службових повноважень працівником правоохоронного органу.

    "1. Перевищення влади або службових повноважень, тобто умисне вчинення працівником правоохоронного органу дій, які явно виходять за межі наданих йому прав чи повноважень, якщо вони завдали істотної шкоди охоронюваним законом правам, інтересам окремих громадян, державним чи громадським інтересам, інтересам юридичних осіб, -

    карається обмеженням волі на строк до п’яти років або позбавленням волі на строк від двох до п’яти років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

    2. Дії, передбачені частиною першою цієї статті, якщо вони супроводжувалися насильством або погрозою застосування насильства, застосуванням зброї чи спеціальних засобів або болісними і такими, що ображають особисту гідність потерпілого, діями, за відсутності ознак катування, -

    караються позбавленням волі на строк від трьох до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

    3. Дії, передбачені частинами першою або другою цієї статті, якщо вони спричинили тяжкі наслідки, -

    караються позбавленням волі на строк від семи до десяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років".

    Стаття 426-1. Перевищення військовою службовою особою влади чи службових повноважень.

    1. Перевищення військовою службовою особою влади чи службових повноважень, тобто умисне вчинення дій, які явно виходять за межі наданих цій особі прав чи повноважень, крім передбачених частиною другою цієї статті, якщо ці дії заподіяли істотну шкоду, -

    карається обмеженням волі на строк від двох до п’яти років або позбавленням волі на той самий строк.

    2. Застосування нестатутних заходів впливу щодо підлеглого або перевищення дисциплінарної влади, якщо ці дії заподіяли істотну шкоду, а також застосування насильства щодо підлеглого -

    караються позбавленням волі на строк від трьох до семи років.

    3. Діяння, передбачені частиною другою цієї статті, вчинені із застосуванням зброї, а також діяння, передбачені частинами першою або другою цієї статті, якщо вони спричинили тяжкі наслідки, -

    караються позбавленням волі на строк від п’яти до дев’яти років.

    4. Діяння, передбачені частинами першою, другою або третьою цієї статті, вчинені в умовах особливого періоду, крім воєнного стану, -

    караються позбавленням волі на строк від семи до десяти років.

    5. Діяння, передбачені частинами першою, другою або третьою цієї статті, вчинені в умовах воєнного стану або в бойовій обстановці, -

    караються позбавленням волі на строк від восьми до дванадцяти років".

    Стаття 146. Незаконне позбавлення волі або викрадення людини.

    1. Незаконне позбавлення волі або викрадення людини -

    караються обмеженням волі на строк до трьох років або позбавленням волі на той самий строк.

    2. Ті самі діяння, вчинені щодо малолітнього або з корисливих мотивів, щодо двох чи більше осіб або за попередньою змовою групою осіб, або способом, небезпечним для життя чи здоров'я потерпілого, або таке, що супроводжувалося заподіянням йому фізичних страждань, або із застосуванням зброї, або здійснюване протягом тривалого часу, -

    караються обмеженням волі на строк до п'яти років або позбавленням волі на той самий строк.

    3. Діяння, передбачені частинами першою або другою цієї статті, вчинені організованою групою, або такі, що спричинили тяжкі наслідки, -

    караються позбавленням волі на строк від п'яти до десяти років".

    Стаття 357. Викрадення, привласнення, вимагання документів, штампів, печаток, заволодіння ними шляхом шахрайства чи зловживання службовим становищем або їх пошкодження.

    "1. Викрадення, привласнення, вимагання офіційних документів, штампів чи печаток або заволодіння ними шляхом шахрайства чи зловживання особи своїм службовим становищем, а так само їх умисне знищення, пошкодження чи приховування, а також здійснення таких самих дій відносно приватних документів, що знаходяться на підприємствах, в установах чи організаціях незалежно від форми власності, вчинене з корисливих мотивів або в інших особистих інтересах, -

    караються штрафом до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.

    2. Ті самі дії, якщо вони спричинили порушення роботи підприємства, установи чи організації або вчинені щодо особливо важливих документів, штампів, печаток, -

    караються штрафом до сімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк до трьох років, або позбавленням волі на той самий строк.

    3. Незаконне заволодіння будь-яким способом паспортом або іншим важливим особистим документом -

    карається штрафом до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк".

    5) Мої дії у випадку повного порушення законності з боку співробітників ТЦК-Поліції. Наприклад незаконне затримання , та примусове доставлення у ТЦК, забирають тел. і т.і.
    • Телефонувати на 102.
    • Не йти на поводу ТЦК, не підписувати жодних документів.
    • Розпочати відеозйомку та звертатись до людей поруч на вулиці, закликаючи останніх зафікусвати правопорушення й викликати поліцію.
    • Якщо ж Вас все ж таки доставили до ТЦК та СП, знову ж таки не підписуйте жодних документів, відмовляйтесь від проходження ВЛК, продовжуйте відеозйомку, викликайте поліцію та адвоката.
    • Далі Ваш адвокат зробить все необхідне

    Стаття 59 Конституції України

    .Кожен має право на професійну правничу допомогу. У випадках, передбачених законом, ця допомога надається безоплатно. Кожен є вільним у виборі захисника своїх прав.

    Стаття 397 Кримінального кодексу України. Втручання в діяльність захисника чи представника особи.

    1. Вчинення в будь-якій формі перешкод до здійснення правомірної діяльності захисника чи представника особи по наданню правової допомоги або порушення встановлених законом гарантій їх діяльності та професійної таємниці -

    карається штрафом від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.

    2. Ті самі дії, вчинені службовою особою з використанням свого службового становища, -

    караються штрафом від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до трьох років".

    Стаття 41 Конституції України.

    Кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності.

    "Право приватної власності набувається в порядку, визначеному законом.

    Громадяни для задоволення своїх потреб можуть користуватися об'єктами права державної та комунальної власності відповідно до закону.

    Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним.

    Примусове відчуження об'єктів права приватної власності може бути застосоване лише як виняток з мотивів суспільної необхідності, на підставі і в порядку, встановлених законом, та за умови попереднього і повного відшкодування їх вартості. Примусове відчуження таких об'єктів з наступним повним відшкодуванням їх вартості допускається лише в умовах воєнного чи надзвичайного стану.

    Конфіскація майна може бути застосована виключно за рішенням суду у випадках, обсязі та порядку, встановлених законом".

    З повагою, адвокат Айвазян.

    • Володимир Клиент месяц назад

      Прошу ще пояснити цей момент щодо процедури :

      1) Якщо я відмовляюся від отримання повістки, то буде АКТ та поліцейский одразу має право на затримання та примусове доставлення до ТЦК у цей же момент перевірки?

      2) Або просто зафіксуют АКТ передадуть у ТЦК, відкриють Адмін-справу і аж потім у поліції будуть законі права на моє затримання? Тобто має пройти час на цю процедуру і вони не мають права одразу мене затримувати, а повині відпустити поки не буде адмін справи від ТЦК, яку має ініціювати воєнком?

      Які правові наслідки для мене і які дії поліції, якщо я відмовляюсь взагалі надавати будь-які документи і вони мають встановити мою особу? Вони можуть якось встановити особу самостійно? Якщо можна опишіть ситуацію на простому прикладі.

      • Айвазян Юрий Климентьевич
        1) Якщо я відмовляюся від отримання повістки, то буде АКТ та поліцейский одразу має право на затримання та примусове доставлення до ТЦК у цей же момент перевірки?
        2) Або просто зафіксуют АКТ передадуть у ТЦК, відкриють Адмін-справу і аж потім у поліції будуть законі права на моє затримання? Тобто має пройти час на цю процедуру і вони не мають права одразу мене затримувати, а повині відпустити поки не буде адмін справи від ТЦК, яку має ініціювати воєнком?

        Так, Вас мають право затримати на місті, але тільки працівник поліції.

        "пропонує резервісту або військовозобов’язаному (крім резервістів та військовозобов’язаних СБУ та розвідувальних органів) прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для взяття на військовий облік, проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби, уточнення своїх персональних даних, даних військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів.

        Із зазначеною метою громадянину оформляється та вручається повістка.

        У разі відмови прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки поліцейський, який входить до складу групи оповіщення, проводить адміністративне затримання та доставлення громадянина до такого центру на підставі статей 261 і 262 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

        Тобто, Ваша відмова від повістки і є в даному випадку відмовою прослідувати до ТЦК.

        Які правові наслідки для мене і які дії поліції, якщо я відмовляюсь взагалі надавати будь-які документи і вони мають встановити мою особу? Вони можуть якось встановити особу самостійно? Якщо можна опишіть ситуацію на простому прикладі.

        У даному випадку поліція також має право Вас затримати на три години та доставити до відділення для встановлення особистості.

        Стаття 263 КУпАП:

        Адміністративне затримання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, може тривати не більш як три години.

        Стаття 261 КУпАП:

        "Про адміністративне затримання складається протокол, в якому зазначаються: дата і місце його складення; посада, прізвище, ім’я та по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу затриманого; час і мотиви затримання. Протокол підписується посадовою особою, яка його склала, і затриманим. У разі відмовлення затриманого від підписання протоколу в ньому робиться запис про це.

        Про місце перебування особи, затриманої за вчинення адміністративного правопорушення, негайно повідомляються її родичі, а на її прохання також власник відповідного підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган.

        Органи (посадові особи), правомочні здійснювати адміністративне затримання, про кожний випадок адміністративного затримання осіб інформують у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги, крім випадків, якщо особа захищає себе особисто чи запросила захисника".

        У разі, коли особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, відмовляється підписати протокол, у ньому робиться відповідний про це запис. Разом з тим, особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які долучаються до протоколу. Вона також може викласти причини своєї відмови від його підписання.

        • Володимир Клиент месяц назад

          Якщо я погоджуюся отримати повістку, вони все рівно мають право примусово доправити мене до ТЦК?

          Чи є у законі вимоги щодо часу, який вказується у повістці? Наприклад: там не може бути вказано не раніш ніж через сутки. Чи це на розсуд ТЦК?

          • Айвазян Юрий Климентьевич
            Якщо я погоджуюся отримати повістку, вони все рівно мають право примусово доправити мене до ТЦК?

            Ні. За таких обставин не мають права Вас доставити до ТЦК, оскільки не зафіксований факт Вашої відмови.

            Чи є у законі вимоги щодо часу, який вказується у повістці? Наприклад: там не може бути вказано не раніш ніж через сутки. Чи це на розсуд ТЦК?

            Це не визначено на законодавчому рівні. Зазвичай повістки видають на наступні пару днів. Тобто, не надають Вам багато часу на роздуми.

            Ви маєте право нез'явитись за повісткою по поважній причині. Проте, якщо раніше це закінчувалось просто повідмленням ТЦК відповідною заявою і очікуванням нової повістки, то тепер правила змінились.

            Відповідно до Постанови КМУ №560 від 16.05.2024 року «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:

            23. Поважними причинами неприбуття громадянина у строк, визначений у повістці, які підтверджені документами відповідних уповноважених державних органів, установ та організацій (державної та комунальної форми власності), визнаються:

            перешкода стихійного характеру, хвороба громадянина, воєнні дії на відповідній території та їх наслідки або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у визначені пункт і строк;

            смерть його близького родича (батьків, дружини (чоловіка), дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини (чоловіка).

            24. У разі неприбуття у строк, визначений у повістці, громадянин зобов’язаний у найкоротший строк, але не пізніше ніж протягом трьох днів від визначених у повістці дати і часу прибуття до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ), повідомити про причини неявки шляхом безпосереднього звернення до зазначеного у повістці територіального центру комплектування та соціальної підтримки (відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ) або в будь-який інший спосіб з подальшим його прибуттям у строк, що не перевищує сім календарних днів.

    Дерій Владислав Олегович
    20%

    Вітаю Вас!

    Згідно ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» та постанови КМУ 560 затримувати Вас можуть виключно прдставники поліції. На представників ТЦК покладено обов'язок лише вручати повістки.

    При цьому поліція не уповноважена вручати повістки.

    Особа, яка вручає повістку повинна пред'явити на Вашу вимогу:

    • свій паспорт громадянина (посвідчення офіцера, військовий квиток, службове посвідчення),
    • посвідчення особи, уповноваженої вручати повістки. А згідно постанови 1456 ще й наказ коменданта, де представника ТЦК уповноважили вручати повістки.

    Згідно Вашої довідки, Ви були зняті з військового обліку в 2007 році, але повинні були пройти переогляд ВЛК в 2009 році.

    За те, що Ви не пройшли переогляд Вам не випишуть штраф, адже вже давно пройшли строки притягнення до адміністративної відповідальності, але у зв'зку з тим, що Вас визнали обмежено придатним Ви підлягаєте переогляду. Тому Вам мають право вручити повістку.

    З 18 травня за відмову від повістки або за відмову прослідувати до РТЦК поліцейські можуть затримати громадянина та доставити його до ТЦК.

    Щоб Вас не мобілізували Ви повинні мати право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації з підстав, визначених у статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.

    Тепер відповідь на Ваші питання

    1) Банальна відеофікцація. Чи можу я вести відеофікцацію правових дій щодо мне? Неважливо військовий-коп, якщо вона відбуваеється поза блок-постом, або біля стратегічно обєкту і т.і.? Стаття згідно якою я можу вести відеофікцацію.

    Ви маєте право здійснювати відеофіксацію, адже представники ТЦК це не режимний об'єкт, у разі виникнення заперечень (що їх не можна знімати) та вчиненні проти Вас протиправних дій - продовжуйте знімати.

    Поліція чи військові стосовно вас, коли вони вручають вам повістку або виконують інші дії, – це суб'єкти владних повноважень. Відповідно, на них положення про конфіденційність не поширюються.

    Відповідно до статті 21 ЗУ "Про інформацію" конфіденційною є інформація про фізичну особу, інформація, доступ до якої обмежений фізичною або юридичною особою, крім суб'єктів владних повноважень, а також інформація, визнана такою на підставі закону.

    До інформації з обмеженим доступом не можуть бути віднесені такі відомості:

    4) про факти порушення прав і свобод людини, включаючи інформацію, що міститься в архівних документах колишніх радянських органів державної безпеки, пов’язаних з політичними репресіями, Голодомором 1932-1933 років в Україні та іншими злочинами, вчиненими особами, які брали участь або сприяли реалізації російської імперської політики, представниками комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів;

    5) про незаконні дії органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб;

    6) інші відомості, доступ до яких не може бути обмежено відповідно до законів та міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

    Тому, коли Вас чи когось стороннього на вулиці тягнуть у військкомат силою, б'ють або застосовують спецзасоби, це порушення прав і свобод людини, здійснене органами влади. І цю інформацію можна і потрібно фіксувати.

    Заради цікавості знімати військових, техніку та їх пересування не можна, але якщо стосовно Вас чинять якісь дії, або ж Ви стали свідком якихось незаконних дій щодо іншої людини, то можна й потрібно.

    Якщо Ви не знаєте, як буде розвиватися ситуація, але хочете про всяк випадок убезпечити себе, не привертаючи зайвої уваги, завжди можна включити диктофон на телефоні.

    2) Детальний описи мого спілкування: на кшатл: посвідчення уповноваженної особи ТЦК, Копів і т.і. Показувати паспорт чи залишатися інкогніто.

    Згідно пункту 54 постанови КМУ 560 - Під час перевірки військово-облікового документа:

    • уповноважений представник територіального центру комплектування та соціальної підтримки зобов’язаний назвати своє прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності), посаду, а також пред’явити посвідчення особи, уповноваженої вручати повістки, разом з паспортом громадянина (посвідченням офіцера, військовим квитком);
    • поліцейські та представники органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби відрекомендовуються у порядку, визначеному наказами керівників Національної поліції та Держприкордонслужби відповідно.

    Якщо при ТЦК немає поліції - Вас не мають права затримувати або вчиняти будь-які інші дії крім вручення повістки або складення акту відмови від повістки.

    Згідно пункту 47 постанови КМУ 560

    Старший групи оповіщення, представник, уповноважений вручати повістки, територіального центру комплектування та соціальної підтримки, відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органах СБУ зупиняє (підходить до) громадянина та відрекомендовується, повідомляє про мету зупинки (прибуття) та спілкування.

    На вимогу громадянина пред’являє свій паспорт громадянина (посвідчення офіцера, військовий квиток, службове посвідчення), посвідчення особи, уповноваженої вручати повістки, а також пропонує громадянину пред’явити його паспорт та військово-обліковий документ (військово-обліковий документ в електронній формі).

    Якщо особа підлягає оповіщенню відповідно до розпорядження голови (начальника) районної, міської держадміністрації (військової адміністрації) або відповідного керівника районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки про проведення заходів мобілізації чи виклик резервістів та військовозобов’язаних районного (міського) територіального центру комплектування, їй вручається повістка.

    У разі відмови резервіста або військовозобов’язаного від отримання повістки представником, який уповноважений вручати повістки, складається акт відмови від отримання повістки, який підписується не менш як двома членами групи оповіщення. Акт відмови від отримання повістки оголошується громадянину. Акт відмови від отримання повістки подається керівнику районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для вжиття заходів до притягнення правопорушника до адміністративної відповідальності. Акт відмови від отримання повістки реєструється в районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.

    У разі відмови від отримання повістки поліцейський, який входить складу групи оповіщення, проводить адміністративне затримання та доставлення громадянина до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки на підставі статей 261 і 262 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    54. Під час перевірки військово-облікового документа: уповноважений представник територіального центру комплектування та соціальної підтримки зобов’язаний назвати своє прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності), посаду, а також пред’явити посвідчення особи, уповноваженої вручати повістки, разом з паспортом громадянина (посвідченням офіцера, військовим квитком) ;

    поліцейські та представники органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби відрекомендовуються у порядку , визначеному наказами керівників Національної поліції та Держприкордонслужби відповідно.

    У ході перевірки документів перевіряється приналежність громадян щодо військового обов’язку, звіряються їх персональні дані, дані військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів (територіального центру комплектування та соціальної підтримки).

    Із зазначеною метою представники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби та поліцейські можуть використовувати технічні прилади, засоби та спеціалізоване програмне забезпечення з доступом до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    У разі встановлення, що громадянин порушує правила військового обліку, визначені Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 5, ст. 409), або Законом України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, виявлення розбіжностей військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів старший групи оповіщення пропонує резервісту або військовозобов’язаному (крім резервістів та військовозобов’язаних СБУ та розвідувальних органів) прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для взяття на військовий облік, проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби, уточнення своїх персональних даних, даних військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів. Із зазначеною метою громадянину оформляється та вручається повістка.

    У разі відмови резервіста або військовозобов’язаного від отримання повістки представником, який уповноважений вручати повістки, складається акт відмови від отримання повістки, який підписується не 26 менш як двома членами групи оповіщення.

    Акт відмови від отримання повістки оголошується громадянину. Акт відмови від отримання повістки подається керівнику районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для вжиття заходів до притягнення правопорушника до адміністративної відповідальності. Акт відмови від отримання повістки реєструється в районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.

    У разі відмови прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки поліцейський, який входить до складу групи оповіщення, проводить адміністративне затримання та доставлення громадянина до такого центру на підставі статей 261 і 262 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    Отже, тепер за відмову від повістки або за відмову прослідувати до РТЦК поліцейські можуть на законних підставах затримати громадянина та доставити його до ТЦК.

    Але, згідно статті 261 КУпАП під час затримання повинен бути складений протокол, поліцейські повинні повідомити Ваших родичів та Вашого правозахисника (або центр безоплатної правової допомоги)

    3) Короткі посилання на нормативно-правові акти та закони, з номерами-пунктами, на які я зможу посилатися у спілкуванн з ТЦК та копами.

    І. Постанова КМУ 560

    32. Посвідчення особи, уповноваженої вручати повістки, видається головою (начальником) обласної, Київської та Севастопольської міської, районної, міської держадміністрації (військової адміністрації), яке засвідчується його особистим підписом та скріплюється гербовою печаткою. Таке посвідчення дійсне на адміністративно-територіальній одиниці, керівником якої видано посвідчення, у разі пред’явлення паспорта громадянина (посвідчення офіцера, військового квитка). Особи, яким видано посвідчення головою (начальником) обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації (військової адміністрації), мають право здійснювати заходи оповіщення на території області.

    33. Посвідчення особи, уповноваженої вручати повістки, резервістам та військовозобов’язаним, які перебувають на військовому обліку у відповідному підрозділі розвідувальних органів, Центральному управлінні або регіональних органах СБУ, видається керівником зазначеного органу, яке засвідчується його особистим підписом та скріплюється гербовою печаткою. Таке посвідчення дійсне на усій території України у разі пред’явлення паспорта громадянина (посвідчення офіцера, військового квитка, службового посвідчення).

    54. Під час перевірки військово-облікового документа:

    • уповноважений представник територіального центру комплектування та соціальної підтримки зобов’язаний назвати своє прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності), посаду, а також пред’явити посвідчення особи, уповноваженої вручати повістки, разом з паспортом громадянина (посвідченням офіцера, військовим квитком);
    • поліцейські та представники органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби відрекомендовуються у порядку, визначеному наказами керівників Національної поліції та Держприкордонслужби відповідно.

    ІІ. Згідно Прикінцевих та перехідних положень Закону № 3633-IX військово-обліковий документ, що визначає належність його власника до військового обов’язку, виданий до дня набрання чинності цим Законом, є чинним та не потребує обов’язкової заміни у випадку (з підстав) затвердження органом державної влади нової форми військово-облікового документа.

    ІІІ. Стаття 261 КУпАП. Адміністративне затримання

    Про адміністративне затримання складається протокол, в якому зазначаються: дата і місце його складення; посада, прізвище, ім’я та по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу затриманого; час і мотиви затримання. Протокол підписується посадовою особою, яка його склала, і затриманим. У разі відмовлення затриманого від підписання протоколу в ньому робиться запис про це.

    Про місце перебування особи, затриманої за вчинення адміністративного правопорушення, негайно повідомляються її родичі, а на її прохання також власник відповідного підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган.

    Органи (посадові особи), правомочні здійснювати адміністративне затримання, про кожний випадок адміністративного затримання осіб інформують у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги, крім випадків, якщо особа захищає себе особисто чи запросила захисника.

    ІV. Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

    V. Згідно статті 21 ЗУ "Про інформацію" Конфіденційною є інформація про фізичну особу, інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб’єктів владних повноважень, а також інформація, визнана такою на підставі закону. До інформації з обмеженим доступом не можуть бути віднесені такі відомості:

    4) про факти порушення прав і свобод людини.

    5) про незаконні дії органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб;

    4) Алоритм дій має передбачати збір вичерпної бази для захисту моєї справи у суді.

    Для суду Вам обов'язково потрібно, щоб були зафіксовані правопорушення зі сторони ТЦК або поліції.

    1. Вимагайте у представників поліції та ТЦК представитись та надати відповідні посвідчення та паспорт (військовий квиток), фіксуйте вправопорушення на відеокамеру, якщо відмовляються представлятися - відразу телефонуйте в поліцію 102 та ДБР

    2. Також звертайтесь в поліцію якщо Вас намагаються незаконно затримати та не складають протокол.

    3. Всі правопорушення фіксуйте на відео/аудіо.

    5) Мої дії у випадку повного порушення законності з боку співробітників ТЦК-Поліції. Наприклад незаконне затримання , та примусове доставлення у ТЦК, забирають тел. і т.і.

    1. Телефонуйте в поліцію (102) та повідомляйте про викрадення

    2. Телефонуйте у Ваше територіальне управління ДБР https://dbr.gov.ua/

    3. Носіть з собою заяву на відстрочку (додаток 4 постанови КМУ 560). Згідно законодавства - Вас не мають права направляти на ВЛК, поки не розглянуть заяву про відстрочку. Ви при цьому матимете час, щоб зв'язатися з адвокатом.

    4. Намагайтеся відразу повідомити родичам або адвокату інформацію, щодо представників владних повноважень, якщо Ви відчуваєте агресію в свою сторону.

    П.С. Ваші дані (електронна пошта та ін.) не відображаються у питанні.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    • Володимир Клиент месяц назад

      Прошу ще пояснити цей момент щодо процедури :

      1) Якщо я відмовляюся від отримання повістки, то буде АКТ та поліцейский одразу має право на затримання та примусове доставлення до ТЦК у цей же момент перевірки?

      2) Або просто зафіксуют АКТ передадуть у ТЦК, відкриють Адмін-справу і аж потім у поліції будуть законі права на моє затримання? Тобто має пройти час на цю процедуру і вони не мають права одразу мене затримувати, а повині відпустити поки не буде адмін справи від ТЦК, яку має ініціювати воєнком?

      Які правові наслідки для мене і які дії поліції, якщо я відмовляюсь взагалі надавати будь-які документи і вони мають встановити мою особу? Вони можуть якось встановити особу самостійно? Якщо можна опишіть ситуацію на простому прикладі.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України