Задайте вопрос юристу

841 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Военное право, 30 июня 2024, вопрос №113847 500₴

відповідальність за не оновлення військово облікових даних

Доброго дня,
підкажіть будь ласка, яка відповідальність за не оновлення даних після 16 липня окрім адмін штрафу 17т.грн, та яка подальша відповідальність наприклад після сплати цього штрафу.
Чи передбачено подальше надходження штрафіф після сплати першого/другого і т.д. ? якщо так - як часто і як довго ?
дякую

Ответы юристов (5)

    Дерій Владислав Олегович
    25%

    Доброго дня!

    Відповідно до Прикінцевих та перехідних положень ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку»

    громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані.

    У разі перебування на території України уточнити дані можливо:

    • шляхом прибуття самостійно до територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку чи за своїм місцем проживання, або
    • до центру надання адміністративних послуг, або
    • через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності).

    Тобто Вам потрібно не оновити дані, а просто уточнити засоби зв'язку та інші персональні дані. На практиці, за неуточнення даних скоріш за все Вас намагатимуться притягнути до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу за статтею 210 або 210-1 КУпАП.

    Проте, положення статей 210, 210-1 КУпАП не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    Тобто, якщо відомості про Вас ТЦК може отримати з Реєстрів, то притягнути до адмінвідповідальності не мають права.

    Згідно статті 61 Конституції України ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення.

    Тому, якщо Вас все ж таки зможуть притягнути до адміністративної відповідальності за неоновлення даних - другий раз не мають права накладати штраф саме за неоновлення даних.

    Але, якщо громадянину вручили повістку - він не явився, його можуть притягнути до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу.

    Якщо після сплати/несплати штрафу чоловіку знову виписали повістку та він не з'явився до ТЦК - тоді це буде вважатися повторним правопорушенням.

    Ви повинні знати, що без виненесення постанови керівником ТЦК про притягнення до відповідальності - штраф сплачувати не потрібно.

    Сам процес накладення штрафу виглядає так:

    1. Спочатку ТЦК повинен належним чином повідомити військовозобов'язаного про місце та час розгляду справи.

    2. Потім проходить сам розгляд справи за присутності військовзобов’язаного. Відповідно до ст. 268 КУпАП, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи; виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

    3. Після розгляду справи, керівник ТЦК виносить постанову, яка повинна містити:

    • найменування органу (прізвище, ім’я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову;
    • дату розгляду справи;
    • відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування;
    • опис обставин, установлених під час розгляду справи;
    • зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;
    • прийняте у справі рішення.

    ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

    Для інформування особи про час та місце розгляду справи можуть використовуватися різні способи: рекомендований лист, особисте вручення повідомлення. При цьому, надсилання повідомлення (без доказів його отримання) не свідчить про її поінформованість. У разі неналежного поінформування особи, яка притягується до відповідальності, уповноважена особа не може розпочинати розгляд справи.

    ОТЖЕ, якщо ВАС не повідомлять про час та місце розгляд справи та винесуть постанову про накладення штрафу - ТЦК порушить ВАШІ права як особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Таке рішення ТЦК може бути оскаржене у судовому порядку.

    Теоретично, якщо Ви порушили законодавство про мобілізацію, Вас притягнули до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу, Ви цей штраф не сплатили, то ТЦК може звернутись до виконавчої служби щоб арештувати Ваші рахунки чи майно. Проте, якщо штраф виписали незаконно - Ви його можете оскаржити.

    Крім того, так як сума штрафу буде меншою за 20 мінімальних зарплат (160 тис грн) - звернення стягнення на єдине житло не здійснюється (частина 7 статті 48 ЗУ "Про виконавче провадження)

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Айвазян Юрий Климентьевич
    75%
    Айвазян Юрий Климентьевич 4 дня назад

    Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта

    Общаться в чате

    Доброго дня, Сергію!

    За неоновлення даних передбачена лише адмінистративна відповідальність за статтею 210 КУпАП. Сума штрафу наразі становить від 17000 грн. до 25500 грн.

    Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку

    "Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -

    тягне за собою накладення штрафу від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -

    тягне за собою накладення штрафу від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період -

    тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Примітка. Положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи".

    Притягнути Вас до відповідальності за неоновлення даних можуть лише один раз.

    Далі штрафи можливі вже тільки за Вашою неявкою по повістці до ТЦК. Дане правопорушення віднесено до статті 210-1 КУпАП та передбачає таку ж суму штрафу, як і за статтею 210 КУпАП. В даному випадку Вас можуть притягнути до відповідальності повторно.

    Проте, Ви повинні пам'ятати, що згідно статті 268 КУпАП, справа про адмінистративне правопорушення повинна розглядатись у Вашій присутності:

    "Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Особливості розгляду справ про адміністративні правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті та про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), встановлюються статтями 279 - 1-279 - 8 цього Кодексу".

    Як Ви знаєте, після 16 липня повістки збираються надсилати рекомендованим листом, якщо Ви не оновите дані, останні будуть надходити на адресу Вашого зареєстрованного місця проживання.

    Відповідно до Постанови КМУ від 16.05.2024 року «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:

    34. Повістка про виклик резервіста або військовозобов’язаного до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ може бути надіслана зазначеними органами військового управління (органами) засобами поштового зв’язку рекомендованим поштовим відправленням (поштовим відправленням з оголошенням цінності з описом вкладення) з повідомленням про вручення на адресу його місця проживання після завершення 60 днів, відведених законодавством на уточнення своїх облікових даних, у тому числі адреси місця проживання.

    У разі неуточнення протягом 60 днів резервістом або військовозобов’язаним своєї адреси місця проживання повістка надсилається на його адресу зареєстрованого/задекларованого місця проживання.

    41. Належним підтвердженням оповіщення резервіста або військовозобов’язаного про виклик до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ є:

    1) у разі вручення повістки — особистий підпис про отримання повістки, відеозапис вручення повістки або ознайомлення з її змістом, у тому числі відеозапис доведення акта відмови від отримання повістки (додаток 2), а також відеозапис відмови резервіста або військовозобов’язаного у спілкуванні з особою, уповноваженою вручати повістки;

    2) у разі надсилання повістки засобами поштового зв’язку: день отримання такого поштового відправлення особою, що підтверджується інформацією та/або документами від поштового оператора;

    день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою місця проживання особи, повідомленою цією особою територіальному центру комплектування та соціальної підтримки під час уточнення своїх облікових даних;

    день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання в установленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила територіальному центру комплектування та соціальної підтримки іншої адреси місця проживання".

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    В Україні з 18 травня 2024 року діють нові правила мобілізації, затверджені змінами до законів Про мобілізаціну підготовку й мобілізацію, Про військовий обов’язок та військову службу, про військовий стан, та деякими змінами до КУпАП. З січня 2024 року вступили в дію зміни в закон, який регулює діяльність Єдиного електронного реєстру військовозобов'язаних Оберіг, який передбачає формування військово-облікових документів на базі Оберіга й функціонування електронного кабінета військовозобов'язаного.

    Військово-обліковий документ є документом, що визначає належність його власника до виконання військового обов’язку, який оформляється (створюється) та видається громадянину України, який є призовником, військовозобов'язаним або резервістом, у тому числі, якщо він був виключений з військового обліку призовників, військовозобов'язаних та резервістів.

    Серед військово-облікових документів, передбачених законодавством є такі:

    • приписне свідоцтво для призовників, які стали на військовий облік та не є військовозобов'язаними;
    • тимчасове посвідчення військовозобов'язаного кількох зразків до 2017 року;
    • тимчасове посвідчення військовозобов'язаного нового зразка з 2017 року;
    • військовий квиток чи посвідчення офіцера;
    • військово-обліковий документ, сформований онлайн на базі даних Оберіг ― зараз через застосунок Резерв+ для призовників, військовозобов'язаних і резервістів.

    У липні деяких військовозобов'язаних оштрафують і це стосується тих, які проігнорували правила і не пішли оновлювати свої облікові дані в ТЦК. Штраф почнуть виписувати після 17-го числа.

    Штраф за неявку в ТЦК та інші порушення можуть бути виписані на підставі двох статей: 210 - "За порушення правил військового обліку" та 210-1 - "За порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію".

    Законом визначено наступні розміри адмінштрафів для громадян, посадових та юридичних осіб:

    • порушення призовниками, військовозобов'язаними, резервістами правил військового обліку - тягне за собою накладення штрафу від двохсот до трьохсот нмдг (3400-5100 грн). Повторне порушення - штраф від трьохсот до п'ятисот нмдг (3400-8500 грн). В особливий період - штраф від однієї тисячі до однієї тисячі п'ятисот нмдг (17000-25500 грн).
    • порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію - тягне за собою накладення штрафу на громадян від трьохсот до п'ятисот нмдг (5100-8500 грн) і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об'єднань - від однієї тисячі до однієї тисячі п'ятисот (17000-25500 грн). Повторне - штраф на громадян від п'ятисот до семисот нмдг (8500-11900 грн) і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об'єднань - від однієї тисячі п'ятисот до двох тисяч нмдг (25500-34000 грн). В особливий період - штраф на громадян від однієї тисячі до однієї тисячі п'ятисот нмдг (17000-25500 грн) і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об'єднань - від двох тисяч до трьох тисяч п'ятисот нмдг (34000-59500).

    Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період порушень правил військового обліку та мобілізації, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    Порушенням правил військового обліку вважаються ситуації, коли військовозобов'язаний:

    • не перебуває на обліку за місцем проживання, роботи чи навчання;
    • не прибув за викликом ТЦК для взяття на військовий облік;
    • не оформив військово-облікові документи;
    • переїхав у воєнний час без дозволу ТЦК тощо.

    Після 17 липня 2024 року кожному громадянину від 18 до 60 років, відомості про якого містяться у Єдиному держреєстрі призовників і який у ТЦК не уточнив свої персональні дані, може бути надіслана повістка поштою.

    Фактично, постанова Кабміну встановлює презумпцію винуватості, бо ви зобов’язані були добровільно уточнити свої дані, але цього не зробили.

    Відповідно до пункту 41 Постанови КМУ 560 належним підтвердженням оповіщення про виклик до ТЦК у разі надсилання повістки поштою є:

    1. День отримання поштового відправлення особою, що підтверджується відміткою про отримання.
    2. День проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення.
    3. День проставлення відмітки про відсутність особи за адресою місця проживання, про яке вона повідомила ТЦК під час уточнення своїх облікових даних.
    4. День проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати відправлення, якщо особа не повідомила ТЦК іншої адреси місця проживання.
    5. День проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відсутність особи за адресою зареєстрованого місця проживання, якщо особа не повідомила ТЦК іншої адреси місця проживання.
    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    Пояснюю, що може бути за законодавством, за неоновлення даних.

    1. Адміністративна відповідальність за статтею 210-1 КУпАП. Наразі штраф 3400-5100 грн, але планується підняття штрафу до 17-25 тис грн. Це влада трактуватиме як порушення законодавства у сфері оборони, мобілізації і так далі.

    2. ТЦК звертається до Нацполіції про Вашу доставку до них.

    3. Нацполіція, якщо не може доставити, повідмоляє ТЦК про неможливість доставки.

    4. Далі ТЦК направляє на Вашу адресу ВИМОГУ - це новий документ. Це та вимога, яка вважатиметься врученою, навіть якщо вона не буде вручена.

    5. Якщо протягом 10 кал. днів з дня отримання вимоги Ви не зв'яляєтеся, ТЦК подає до суду позов про обмеження у праві керування ТЗ.

    Щодо блокування рахунків, це можливо виключно в рамках виконавчого провадження, якщо особа не сплачує протягом певного часу штраф, але жодного відношення до мобілізаційного процесу це не має. Це виключно виконавче провадження та процес стягнення штрафу або іншої заборгованості. Не думаю, що при наявності штрафу Ви умисно не будете його сплачувати протягом довгого часу.

    Доволі часто останнім часом стикаюся з питаннями щодо можливості вилучення нерухомого майна у випадку порушення мобілізаційного законодавства та блокування рахунків. Все частіше чую про звернення до нотаріусів та переофомлення об'єктів нерухомості.

    Хотів би зауважити, що загалом проблеми значно перебільшені. Так, блокування рахунків можливе. Але це можливо виключно в рамках виконавчого провадження, якщо особа не сплачує протягом певного часу штраф, у тому числі за будь-які інші проступки та порушення. Жодного прямого відношення до мобілізаційного процесу це не має. Це виключно виконавче провадження та процес стягнення штрафу або іншої заборгованості.

    Щодо вилучення нерухомості, то звертаю увагу на статтю 47 Закону України "Про виконавче провадження", зокрема частину сьому.

    "7...У разі якщо сума, що підлягає стягненню за виконавчим провадженням, не перевищує 20 розмірів мінімальної заробітної плати, звернення стягнення на єдине житло боржника та земельну ділянку, на якій розташоване таке житло, не здійснюється. У такому разі виконавець зобов’язаний вжити заходів для виконання рішення за рахунок іншого майна боржника..."

    Що означає?

    Якщо сума боргу не перевищує 160 тис грн (на щастя, але мобілізаційне законодавство таких розмірів не передбачає), у Вас не мають права "забрати" єдине житло та земельну ділянку, на якому воно розташоване.

    Якщо Ви маєте декілька об'єктів нерухомості, ТЕОРЕТИЧНО одне з них може бути реалізоване в якості боргу. Але довести справу до цього моменту - ще треба вміти.

    З повагою!

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня, надаю відповідь на ваше запитання

    підкажіть будь ласка, яка відповідальність за не оновлення даних після 16 липня окрім адмін штрафу 17т.грн, та яка подальша відповідальність наприклад після сплати цього штрафу.Чи передбачено подальше надходження штрафіф після сплати першого/другого і т.д. ? якщо так - як часто і як довго ?

    За це передбачено адмінстративний штраф у розмірі 17 000 гривень. Але на мою думку цей штраф, можно буде з легкістю оскаржити у судовому порядку.

    З таких підстав:

    1. Нормою прийнятого закону зазначається , що всі військово'язані повинні оновити свої дані протягом 60 днів з моменту отримання мобілізації. Указом президента оголошення мобілізації було у 2022 році, всі інші укази мають іншу назву а саме "продовження мобілізації" тому це вже різні речі і тут вступаю в силу норма ст. 58 Конституції України. Стаття 58.Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи. Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення.
    2. Особа не може бути притягнена до відповідальності, тому що термін 60 днів для оновлення даних вже давно сплив. Штрафи,додаток Резерв, це є пряма маніпуляція свідомістю людини примушення до цивільних відносин, які можно охарактеризувати як шахрайство зі сторони держави.

    Також штраф передбачено ст. 210 , на яку є примітка

    Примітка. Положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    Тобто, у нас працюють реєстр, де вони самостійно можуть взяти ваші дані. Все це тільки психологічний вплив на населення.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України