Задайте вопрос юристу

861 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Армия и мобилизация, 09 июля 2024, вопрос №114747 3000₴

Отримання військового квитка та зміна місця проживання з походом до ТЦК/ЦНАП

Мені 27+, з військово-облікових документів - приписне свідоцтво. Працюю в компанії в якої є можливість надати бронь через МінЕкономіки. Прописаний я за однією адресою (Полтавська обл.), але фактично проживаю за іншою адресою (Київська обл.). Дані через "Резерв+" - оновлені (зі вказанням фактичної адреси проживання, а не прописки в паспорті), рахуюсь як "військовозобов'язаний" з ВІН та QR кодом. Військову службу не проходив, військової кафедри немаю. Щоб отримати бронювання мені потрібно мати військовий квиток. Ось декілька запитань: 1) Чи обов'язково зніматися з поточної прописки і робити прописку за фактичним місцем проживання?; 2) Чи можу я вирішити питання з отриманням військового квитка не відвідуючи ТЦК, а наприклад через ЦНАП?; 3) Який алгоритм дії якщо мені потрібно змінювати адресу, і отримувати військовий квиток?; 4) Чи будуть якісь додаткові погіршення для мене, як для віськовозобов'язаного з приписним, після 16.07.24, при оновлених даних в "Резерв+"?; 5) Які штрафні санкції мене можуть очікувати?; 6) Чи взагалі, з моїм конкретним випадком, мене лімітує час до 16.07.24, чи можна зайнятися цим питанням і після 16.07 без додаткових санкцій?

Ответы юристов (6)

    Турчин Ярослав
    26.7%
    Турчин Ярослав 2 месяца назад

    Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта

    Общаться в чате

    ВІТАЮ ВАС, АРТЕМЕ!

    З 18.05.2024 р. для військово-облікових цілей не існує такого військово-облікового документу як військовий квиток, тимчасове посвідчення, приписне... всі ці документи для осіб, які не служать в армії замінені на документ під назвою ВІЙСЬКОВО-ОБЛІКОВИЙ ДОКУМЕНТ (ВОД).

    Саме цей документ використовується тепер усіма військовозобов"язаними, призовниками та резервістами й видається ТЦК для військово-облікових цілей.

    Ваше приписне вже не чинне. Відповідальність за незаміну Ви не несете, адже по-перше вік 27 років було замінено 25 роками лише в цьому році і законодавець жодним чином не роз"яснив як діяти.

    По-друге, ТЦК це зрозуміли таку новеллу як необхідність перевести Вас у статус військовозобов"язані автоматично. Що Ви і бачите в Резерв+

    Тобто у Вас на руках є належний військово-обліковий документ. Військові квитки більше видаватися не будуть особам, які не мобілізовані і не проходять військову службу на посадах рядового складу.

    Порядком оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559 передбачено:

    Військово-обліковий документ оформляється (створюється) та видається (замінюється):

    в електронній формі — засобами Електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста, Державного веб-порталу електронних публічних послуг у сфері національної безпеки і оборони та Єдиного державного веб-порталу електронних послуг (далі — Портал Дія), зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія) (у разі технічної реалізації);

    у паперовій формі — на бланку, форма якого затверджується постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559.

    Особа може мати на бланку лише один військово-обліковий документ.

    5. Військово-обліковим документом призовників, військовозобов’язаних та резервістів, а також громадян, виключених з військового обліку відповідно до пунктів 3 та 4 частини шостої статті 37 Закону України “Про військовий обов’язок і військову службу”, в електронній формі (далі — військово-обліковий документ в електронній формі) є відображення в електронній формі відомостей про громадянина України, що містяться в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, а також відомостей щодо звернення або повідомлення про вчинення адміністративного або кримінального правопорушення до Національної поліції.

    6. Військово-обліковий документ в електронній формі формується засобами:

    • Електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста, зокрема з використанням його мобільного додатка;
    • Державного веб-порталу електронних публічних послуг у сфері національної безпеки і оборони; Порталу Дія, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія) (у разі технічної реалізації).

    7. Військово-обліковий документ в електронній формі формується на безоплатній основі за бажанням особи після проходження нею електронної ідентифікації та автентифікації. Формування та відображення військово-облікового документа в електронній формі здійснюється автоматично за умови підключення електронного пристрою до Інтернету та наявності у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів відомостей, визначених у пункті 8 цього Порядку.

    Військово-обліковий документ в електронній формі та військовообліковий документ у паперовій формі мають однакову юридичну силу (пункт 9 Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559.)

    10. Відомості про сформований військово-обліковий документ в електронній формі відображаються у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    У разі оновлення даних через Резерв+ в застосунку Ви можете сформувати ВОД в електронному вигляді, який є належним військово-обліковим документом і дає право на працю, на бронювання, на оформлення відстрочки за підставою бронювання, відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію".

    Як тепер Вам знятися з обліку - питання. Адже в умовах воєнного стану керівник ТЦК має право на власний розсуд погодити Вам зняття з обліку чи ні.

    Окремі ТЦК стверджують, що можна ставати на облік за фактичним місцем проживання. Я читаю цю норму як опцію для осіб зі статусом ВПО, але якщо ТЦК читає інакше, то може й можна піти та стати на облік за місцем фактичного проживання.

    При цьому щиро не рекомендую проводити експерименти до оформлення відстрочки за бронюванням.

    Скажу як є. ТЦК не дуже люблять приймати на облік зараз осіб, які будуть своїми відстрочками та бронями псувати їм статистику по мобілізаційним планам. У них на жаль теж все перетворилося на кавардак зі статистиками, як у поліції, у якої є плани по притягненню до адмін.відповідальності, розкриттю та ін.

    З іншого боку, Вам полтавський ТЦК повістку не випише... а якщо випишуть на вулиці по місцю, перевіривши електронний ВОД... ну то і добре... як раз буде привід сходити і здати заяву на відстрочку за бронюванням, якщо вони вважають, що можуть Вас "прийняти на облік" по місцю територіальної юрисдикції ТЦК де вручено повістку.

    Якщо Вам змінювати місце реєстрації не потрібно, то можете це і не робити. Єдине, що може бути проблематично оформити відстрочку на дистанції, якщо не змінити обліковий ТЦК. Незважаючи на дуже прогресивні рішення Одеського окружного адмін. суду та апеляційного адміністративного суду, що знаходиться в м. Одеса, ТЦК принципово не будуть надавати відстрочку за заявами, направленими поштою... навіть якщо риішення про можливість цього прийме Верховний Суд. Чому?! - Бо тоді треба діяти офіційно, а не вішати локшину на вуха військовозобво"язаним про те, як у них немає права на відстрочку, як документи не ті, як "кома" не там у заяві стоїть... що треба писати абзац, а не пункт та таке ірше, що чують співгромадяни кожного дня в ТЦК та СП.

    Відповідно до пункту 1 частини першої статті 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані: заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, і перебувають на спеціальному військовому обліку;

    Заброньованим як і іншим категоріям треба оформлювати відстрочку самостійно, бо папірець від Мінекономіки більше не є підставою не виписувати повістки на вулиці, а у окремих випадках навіть не робити "бусифікацію". Скандал в Одесі мабуть бачили з водіями швидкої допомоги. Вони теж наївно думали, що наявність папірця про бронь без оформлення відстрочки дає підставу не бути мобілізованими. Для оформлення відстрочки це не зовсім так на жаль з 19.05.2024 р.

    ВІдповідно до пункту 58 Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 560, За наявності підстав для одержання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язані (крім заброньованих) особисто подають на ім’я голови комісії районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу заяву за формою, визначеною у додатку 4, до якої додаються документи, що підтверджують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку, зазначені у переліку згідно з додатком 5. Заява військовозобов’язаного підлягає обов’язковій реєстрації.

    Пункт 59 Порядку передбачає, що Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації може оформлятися за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів на підставі даних, отриманих з інших державних реєстрів або баз даних, які підтверджують, що військовозобов’язаний має право на відстрочку з підстав, визначених статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.

    Відповідно до пункту 60 Порядку,Комісія вивчає отримані заяву та підтвердні документи, оцінює законність підстав для надання відстрочки, за потреби готує запити до відповідних органів державної влади для отримання інформації, що підтверджує право заявника на відстрочку, або використовує інформацію з публічних електронних реєстрів.

    Комісія зобов’язана розглянути отримані на розгляд заяву та документи, що підтверджують право на відстрочку, протягом семи днів з дати надходження, але не пізніше ніж протягом наступного дня від дати отримання інформації на запити до органів державної влади.

    На підставі розгляду отриманих документів комісія ухвалює рішення про надання або відмову у наданні відстрочки.

    Рішення комісії оформляється протоколом. Про прийняте комісією рішення повідомляється засобами телефонного, електронного зв’язку або поштою заявнику не пізніше ніж на наступний день після ухвалення такого рішення.

    У разі позитивного рішення військовозобов’язаному надається довідка із зазначенням строку відстрочки за формою, визначеною у додатку 6.

    У разі відмови у наданні відстрочки військовозобов’язаному повідомляють письмово із зазначенням причин відмови за формою, визначеною у додатку 7.

    Таке рішення може бути оскаржене у судовому порядку.

    До ухвалення комісією рішення військовозобов’язаний не підлягає призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період.

    Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації надається на строк дії відповідних законних підстав, але не більш як на строк проведення мобілізації, встановлений Указом Президента України.

    У разі продовження строку проведення мобілізації перевірка підстав у військовозобов’язаного на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації, крім підстав, зазначених у пункті 2 частини першої, пунктах 3, 4, 5 частини третьої статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, здійснюється за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    Для продовження строку дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язаний з виданням Указу Президента України про продовження строку проведення мобілізації подає (надсилає) на розгляд комісії заяву у паперовій або електронній формі, зокрема, у разі технічної реалізації засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста.

    У разі неможливості провести перевірку у військовозобов’язаного підстав для відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів територіальний центр комплектування та соціальної підтримки повідомляє про необхідність надання відповідних підтвердних документів.

    ВІдповідно до пункту 63 Порядку, Військовозобов’язані, які звернулися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки з заявою про надання відстрочки, до прийняття рішення відповідною комісією не направляються для проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби.

    У разі ухвалення комісією рішення про відмову у наданні відстрочки військовозобов’язаний, який підлягає призову на військову службу під час мобілізації, направляється на медичний огляд для визначення придатності до військової служби. Військовозобов’язані, у яких строк дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не завершився, на медичний огляд не направляються, крім випадків, коли військовозобов’язані приймаються на військову службу за контрактом.

    Хай Вам щастить у позитивному вирішенні окреслених питань!

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин

    Кирда Вячеслав Володимирович
    33%

    Вітаю Вас, Артеме!

    Мені 27+, з військово-облікових документів - приписне свідоцтво. Працюю в компанії в якої є можливість надати бронь через МінЕкономіки. Прописаний я за однією адресою (Полтавська обл.), але фактично проживаю за іншою адресою (Київська обл.). Дані через "Резерв+" - оновлені (зі вказанням фактичної адреси проживання, а не прописки в паспорті), рахуюсь як "військовозобов'язаний" з ВІН та QR кодом. Військову службу не проходив, військової кафедри немаю. Щоб отримати бронювання мені потрібно мати військовий квиток. Ось декілька запитань:

    1) Чи обов'язково зніматися з поточної прописки і робити прописку за фактичним місцем проживання?

    Не обов'язково, звісно. Місце реєстрації ("прописка") або місце перебування на військовому обліку не грає жодного значення для можливості оформлення відстрочки, у тому числі через бронювання. Ваша проблема далеко не в цьому, а у відсутності військово-облікового документу.

    Для бронювання Ви повинні мати актуальний паперовий військово-обліковий документ, дані якого (номер, серія, дата видачі) подаються до органу бронювання. ЦНАП може надати Вам електронний ВОД, але за ними наразі не бронюють, на жаль. Крім того, Вам мають присвоїти звання, що є обов'язковим для бронювання. Цього зробити без ТЦК Ви ніяким чином не зможете.

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА

    від 27 січня 2023 р. № 76 Київ

    Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час

    "...3. Керівники органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій відповідають за включення військовозобов’язаних працівників до списків, а також за відповідність облікових даних військовозобов’язаних, зазначених у списку, їх військово-обліковим документам.

    У разі потреби звіряння відповідності військово-облікових даних військовозобов’язаних, зазначених у списку, їх військово-обліковим документам та з обліковими документами відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки, розвідувального органу Міноборони, в яких вони перебувають на військовому обліку, здійснюється в установленому законодавством порядку.

    8. ... Список подається в електронній формі засобами Порталу Дія (у разі наявності технічної можливості) відповідно до Порядку бронювання засобами Єдиного державного вебпорталу або у паперовій та/або електронній формі за формою згідно з додатком 1 разом з відповідним обґрунтуванням та довідкою про кількість військовозобов’язаних за формою згідно з додатком 2.

    В обґрунтуванні зазначається інформація про:

    дату прийняття і номер рішення центрального органу виконавчої влади, що здійснює керівництво Збройними Силами, іншими військовими формуваннями, утвореними відповідно до законів України, СБУ, Мінстратегпрому про визначення підприємства, установи та організації критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період.

    відповідність облікових даних військовозобов’язаних, зазначених у списку, їх військово-обліковим документам..."

    На жаль, але у такій ситуації доволі складно знайти більш-менш безпечний варіант для отримання ВОД, а потім - бронювання. З гарантійними листами також бувають негативні моменти, особисто знаю не про один такий. Радив би зосередити увагу на інших підставах для відстрочки, які не залежать від ТЦК.

    2) Чи можу я вирішити питання з отриманням військового квитка не відвідуючи ТЦК, а наприклад через ЦНАП?;

    Ні, це неможливо. ЦНАП може здійснювати процедуру уточнення даних, але ніяк не видавати військово-облікові документи. Це можливо вирішити виключно через ТЦК та СП, але проблема у відсутності безпечного алгоритму дій для цього.

    3) Який алгоритм дії якщо мені потрібно змінювати адресу, і отримувати військовий квиток?

    Для початку, треба звернутися до ТЦК та СП, де Ви перебуваєте на військовому обліку.

    Щодо оформлення військово-облікового документу, то Вам потрібно подавати заяву на видачу військово-обліоковго документу нової форми.

    Звертаю увагу:

    Необхідні документи

    • заява;
    • копія паспорта та ідентифікаційного коду;
    • копія документа про освіту (в разі наявності);
    • копія свідоцтва про одруження (в разі наявності);
    • копія свідоцтва про народження дитини (в разі наявності);
    • приписне свідоцтво;
    • медична картка;
    • витяг про відсутність судимості.
    • три фотографії 3х4 (на звороті вказати прізвище).

    Він повинен бути готовим, що його притягнуть до адміністративної відповідальності за порушення правил військового обліку - стаття 210 КУпАП.

    Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку

    Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -

    тягне за собою накладення штрафу від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -

    тягне за собою накладення штрафу від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період -

    тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Примітка. Положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    АЛЕ ЗВЕРТАЮ УВАГУ!!!

    Стаття 38. Строки накладення адміністративного стягнення

    ...

    Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    Фактично станом на зараз строки притягнення Вас до відповідальності вийшли. Якщо ТЦК накладе адміністративне стягнення, радив би його оскаржувати.

    Після того, як Вам видадуть актуальний ВОД, Вас можуть зняти з військового обліку для подальшої постановки на облік за фактичним місцем проживання. Як Ви розумієте, зробити це без відстрочки фактично неможливо.

    4) Чи будуть якісь додаткові погіршення для мене, як для віськовозобов'язаного з приписним, після 16.07.24, при оновлених даних в "Резерв+"?

    На жаль, але питання неоднозначне. З однієї сторони, електронний ВОД має прирівнюватися до паперового, але для ТЦК та СП відсутність актуального паперового ВОД - це червона ганчірка, на жаль. По суті, вони можуть це тлумачити як взагалі відсутність ВОД, що є підставою для затримання особи або накладення адміністративного стягнення 17 тис грн.

    5) Які штрафні санкції мене можуть очікувати?;

    Вище я вже зачіпав цей момент. На мою точку зору, накладення адміністративного стягнення у розмірі 17 тис грн за відсутність у Вас актуального ВОД можна буде оскаржити, спираючися у тому числі на постанову 559.

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА

    від 16 травня 2024 р. № 559 Київ

    Про затвердження Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів і форми такого документа

    9. Військово-обліковий документ в електронній формі (у тому числі роздрукований) та військово-обліковий документ у паперовій формі мають однакову юридичну силу.

    6) Чи взагалі, з моїм конкретним випадком, мене лімітує час до 16.07.24, чи можна зайнятися цим питанням і після 16.07 без додаткових санкцій?

    Ви уточнили дані, відповідно виконали обов'язок, покладений на Вас.

    18 травня законодавство передбачає, що:

    "...громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані..."

    Ви виконали даний обов'язок, на даний момент це все. Наступних дій, які ВИ повинні вчинити до 16.07., немає. На перспективу, звісно, треба думати про відстрочку. Бронювання для цього не найкраший варіант, хоч законодавство начебто і передбачає певні гарантії.

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА

    від 16 травня 2024 р. № 560 Київ

    Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період

    69. Резервісти та військовозобов’язані, які в мирний час були призначені на комплектування військових частин (установ) з врученням мобілізаційних розпоряджень під час мобілізаційного розгортання Збройних Сил та інших військових формувань, призиваються на військову службу під час мобілізації, на особливий період за результатами раніше пройдених медичних оглядів та їх опитування про наявність або відсутність скарг на стан здоров’я. Резервісти або військовозобов’язані, у яких відсутні скарги на стан здоров’я, на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду не направляються.

    Особи, які не проходили медичний огляд або в яких закінчився строк дії рішення (постанови) про придатність до військової служби, направляються на військово-лікарську комісію.

    Громадяни України, які перебувають на військовому обліку та з набранням чинності Указом Президента України про оголошення мобілізації, затвердженим Верховною Радою України, прибули до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки для уточнення своїх облікових даних (адреси місця проживання, номерів засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності) та інших персональних даних), на медичний огляд не направляються. На медичний огляд громадяни, які уточнили свої облікові дані, викликаються повісткою.

    У разі проходження резервістами та військовозобов’язаними медичного огляду під час мобілізації та/або воєнного стану строк дії довідки з висновком щодо придатності до військової служби становить один рік.

    !!! Процедура надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації у зв’язку з бронюванням та відстрочки, передбаченої підпунктами 16-23 пункту 1 додатка 5, не передбачає направлення на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду!!!

    Втім, на практиці годі сподіватися на дотримання даної норми. Раджу зосередити увагу та зусилля на іншу підставу для оформлення відстрочки або чекати економічного бронювання!

    З повагою!

    Корнійчук Євген Іванович
    11.7%

    Доброго дня, надаю відповідь на ваше запитання.

    1.Чи обов'язково зніматися з поточної прописки і робити прописку за фактичним місцем проживання?;

    Ні не обов'язково.

    2) Чи можу я вирішити питання з отриманням військового квитка не відвідуючи ТЦК, а наприклад через ЦНАП?;

    Сформуйте електронний військовий квиток з додатку Резерв+ або за допомогою ЦНАп, електронний військовий квиток вважається чинним лише при наявності кюар коду.

    3) Який алгоритм дії якщо мені потрібно змінювати адресу, і отримувати військовий квиток?;

    Ви зазначили своє фактичне місце знаходження, цього буде цілком достатньо. Вас за це не мають право притягнути до відповідальності за порушення правил військового обліку.

    4) Чи будуть якісь додаткові погіршення для мене, як для віськовозобов'язаного з приписним, після 16.07.24, при оновлених даних в "Резерв+"?;

    Ви оновили дані належним чином, вам нічого не загрржує!.

    5) Які штрафні санкції мене можуть очікувати?

    За порушення правил військового обліку, вас можуть притягнути до адміністративної відповідальності за ст.210 адміністративного кодексу України штраф від 17.000 гривень.

    Штраф можуть накласти лише у вашій присутності або якщо вас належним чином було повідомлено про дату час розгляду справи.

    Відповідно до ст.38 адміністративного кодексу України

    Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    ; 6) Чи взагалі, з моїм конкретним випадком, мене лімітує час до 16.07.24, чи можна зайнятися цим питанням і після 16.07 без додаткових санкцій

    На мою думку всі штрафи за не оновлення даних можно буде оскаржити у суді, є примітка до ст.

    Примітка. Положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    Тобто у нас діджетал країна, всі дані вони можуть оновити самостійно через реєстри.

    По друге

    З таких підстав

    1. Нормою прийнятого закону зазначається , що всі військово'язані повинні оновити свої дані протягом 60 днів з моменту отримання мобілізації. Указом президента оголошення мобілізації було у 2022 році, всі інші укази мають іншу назву а саме "продовження мобілізації" тому це вже різні речі і тут вступаю в силу норма ст. 58 Конституції України. Стаття 58.Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи. Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення.
    2. Особа не може бути притягнена до відповідальності, тому що термін 60 днів для оновлення даних вже давно сплив. Штрафи,додаток Резерв, це є пряма маніпуляція свідомістю людини примушення до цивільних відносин, які можно охарактеризувати як шахрайство зі сторони держави.
    Айвазян Юрий Климентьевич
    11.7%

    Доброго дня, Артеме!

    1) Чи обов'язково зніматися з поточної прописки і робити прописку за фактичним місцем проживання?;

    ПРАВИЛА військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів

    1. Призовники, військовозобов’язані та резервісти повинні:

    1) перебувати на військовому обліку:

    за задекларованим (зареєстрованим) місцем проживання - у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язані СБУ - у Центральному управлінні або регіональних органах СБУ (далі - органи СБУ), військовозобов’язані розвідувальних органів - у відповідному підрозділі розвідувального органу). Крім того, призовники, військовозобов’язані та резервісти, які проживають в селах та селищах, а також у містах, де відсутні відповідні районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, повинні перебувати на персонально-первинному військовому обліку у відповідних виконавчих органах сільських, селищних, міських рад;

    7) особисто в семиденний строк з дня прибуття до нового місця проживання прибувати із паспортом громадянина України і військово-обліковими документами до відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (органу СБУ, відповідного підрозділу розвідувального органу), який організовує та веде військовий облік на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, для взяття на військовий облік;

    10-1) у період проведення мобілізації (крім цільової) та/або протягом дії правового режиму воєнного стану:

    у разі залишення свого місця проживання стати в семиденний строк з дати взяття на облік внутрішньо переміщеної особи на військовий облік у районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на обліку внутрішньо переміщеної особи (військовозобов’язані та резервісти СБУ - в Центральному управлінні або регіональних органах СБУ, а військовозобов’язані та резервісти розвідувальних органів - у зазначений строк повідомити про зміну місця проживання відповідним підрозділам розвідувальних органів);

    2) Чи можу я вирішити питання з отриманням військового квитка не відвідуючи ТЦК, а наприклад через ЦНАП?;

    Ні, це неможливо. Паперовий ВОД оформлюється лише в ТЦК.

    Відповідно До Постанови КМУ №559 від 16.05.2024 року «Порядок оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів»:

    14. Військово-обліковий документ на бланку видається (замінюється) за письмовою заявою громадянина України районним (міським) територіальним центром комплектування та соціальної підтримки або його відділом (відповідним органом СБУ, підрозділом розвідувального органу) за місцем перебування на військовому обліку або виключення з військового обліку у випадках:

    • взяття громадянина на військовий облік як призовника, військовозобов’язаного або резервіста;
    • якщо призовник, який перебував на військовому обліку до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559, не отримував посвідчення призовника, а військовозобов’язаний та резервіст — військового квитка осіб рядового, сержантського і старшинського складу, військового квитка офіцера запасу або тимчасового посвідчення військовозобов’язаного;
    • зміни категорії щодо військового обов’язку;
    • відсутності місця для внесення змін;
    • невідповідності відомостям, що містяться у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, зазначеним у пункті 3 цього Порядку;
    • втрати (зіпсування);
    • виявлення бажання змінити військово-обліковий документ, який був виданий до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів Українивід 16 травня 2024 р. № 559.

    17. Для отримання (заміни) військово-облікового документа на бланку громадянин зобов’язаний особисто звернутися з письмовою заявою до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу (відповідного органу СБУ, розвідувального органу) за місцем перебування на військовому обліку або виключення з військового обліку та надати кольорову фотокартку встановленого розміру.

    3) Який алгоритм дії якщо мені потрібно змінювати адресу, і отримувати військовий квиток?;

    Ставати на облік за місцем проживання та зніматись з обліку у Полтавському ТЦК. Бажано при тому мати ВПО у Києві.

    81. Взяття на військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, відповідних підрозділах розвідувальних органів здійснюється за їх особистої присутності (крім випадків, визначених у пунктах 15, 15-1 цього Порядку та підпункті 10-1 пункту 1 додатка 2). При цьому взяття на військовий облік здійснюється за умови наявності паспорта громадянина України (паспорта громадянина України для виїзду за кордон у випадку подання заяви про взяття на військовий облік через закордонну дипломатичну установу України згідно з підпунктом 10-1 пункту 1 додатка 2) та військово-облікового документа у разі, якщо він видавався та не був втрачений.

    Особиста присутність призовників, військовозобов’язаних та резервістів для зняття або виключення з військового обліку у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, відповідних підрозділах розвідувальних органів не обов’язкова.

    4) Чи будуть якісь додаткові погіршення для мене, як для віськовозобов'язаного з приписним, після 16.07.24, при оновлених даних в "Резерв+"?; 5) Які штрафні санкції мене можуть очікувати?;

    За несвоєчасну заміну приписного свідоцтва та порушення правил військового обліку передбачена адмінистративна відповідальність за статтею 210 КУпАП. Сума штрафу становить від 17000 грн до 25500 грн.

    Проте, зверніть увагу на статтю 38 КУпАП та примітку до статті 210 КУпАП:

    Стаття 38 КУпАП:

    Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    Примітка до статті 210 КУпАП:

    "Положення статей 210, 210 - 1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи".

    6) Чи взагалі, з моїм конкретним випадком, мене лімітує час до 16.07.24, чи можна зайнятися цим питанням і після 16.07 без додаткових санкцій?

    Вас лімітував час, коли Ви тільки переїхали до Києва. Ви повинні були знятись з обліку у Полтавському ТЦК та стати на облік у ТЦК за місцем проживання.

    Останнє питання до Вас, як Ви збираєтесь прийти до ТЦК для отримання ВОД? У Вас є підстава для відстрочки? Чи підтягнулись до е-ВОД звання та ВОС?

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Дерій Владислав Олегович
    11.7%

    Доброго дня!

    1) Чи обов'язково зніматися з поточної прописки і робити прописку за фактичним місцем проживання?

    Ні, не обов'язково.

    Проте, згідно Правил військового обліку Ви перебувати на військовому обліку за задекларованим (зареєстрованим) місцем проживання та особисто в семиденний строк з дня прибуття до нового місця проживання прибувати із паспортом громадянина України і військово-обліковими документами до відповідного ТЦК для взяття на військовий облік

    Щоб стати на військовий облік за новим місцем проживання бажано зареєструвати місце проживання або мати ВПО, або договір оренди, або документ про право власності на житло, тощо. Проте, деякі ТЦК беруть на військовий облік без зайвих питань.

    2) Чи можу я вирішити питання з отриманням військового квитка не відвідуючи ТЦК, а наприклад через ЦНАП?

    Ви можете спробувати оформити електронний ВОД в ЦНАП і надіятись, що ВОС та звання підтягнеться автоматично, адже вже були випадки коли 40-річні чоловіки оновлювали дані і їм автоматично підтягувався ВОС на підставі приписного.

    Потім Ваше підприємство може внести Вас у список для бронювання на підставі електронного ВОД. Проте, якщо у списку не буде вказане звання, то з бронюванням можуть бути проблеми, адже СПИСОК буде не повністю заповненим.

    Згідно пункту 10 Порядку бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану з метою погодження списки, подані в паперовій та/або в електронній формі, крім поданих засобами Порталу Дія відповідно до пунктів 4-9 цього Порядку, розглядаються щодо повноти заповнення та наявності обґрунтувань Міноборони (СБУ, Службою зовнішньої розвідки, розвідувальним органом Міноборони) у строк не більш як 10 робочих днів з дня їх отримання.

    Міноборони (СБУ, Служба зовнішньої розвідки, розвідувальний орган Міноборони) подає погоджені відповідно до абзацу першого цього пункту списки до Мінекономіки.

    Згідно пункту 11 Порядку За результатами перевірки списків, поданих відповідно до пункту 10 цього Порядку, щодо повноти їх заповнення, наявності обґрунтувань та погодження Міноборони (СБУ, Службою зовнішньої розвідки, розвідувальним органом Міноборони) Мінекономіки приймає у строк не більш як п’ять робочих днів з дня отримання зазначених списків рішення про бронювання військовозобов’язаних.

    Зазначення в рішенні Мінекономіки про бронювання військовозобов’язаного неправильної інформації про його прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), рік народження, військово-облікову спеціальність (профіль), найменування (повне та скорочене) та місцезнаходження органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, код згідно з ЄДРПОУ (за наявності) може бути підставою для відмови у зарахуванні такого військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік.

    Згідно пункту 12 Порядку З метою оформлення військовозобов’язаним відстрочки Мінекономіки надсилає рішення про бронювання військовозобов’язаних органам державної влади, іншим державним органам, якими подано списки, а також Міноборони (СБУ, Службі зовнішньої розвідки, розвідувальному органу Міноборони).

    Міноборони (СБУ, Служба зовнішньої розвідки, розвідувальний орган Міноборони) у триденний строк доводить зазначене рішення до відома відповідних територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (відповідного підрозділу Центрального управління та/або регіональних органів СБУ, відповідного підрозділу Служби зовнішньої розвідки, відповідного підрозділу розвідувального органу Міноборони).

    Орган державної влади, інший державний орган, орган місцевого самоврядування, підприємство, установа та організація видають військовозобов’язаному витяг із зазначеного рішення за формою згідно з додатком 3.

    Витяг, засвідчений підписом керівника та скріплений печаткою (у разі її наявності) відповідного органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи чи організації, є документом, що підтверджує надання військовозобов’язаному відстрочки.

    Витяг видається військовозобов’язаному під розпис у відомості видачі бланків спеціального військового обліку, складеній за формою згідно з додатком 4.

    Отже, якщо Міноборони погодить список на бронювання - Ви матимете право на відстрочку.

    3) Який алгоритм дії якщо мені потрібно змінювати адресу, і отримувати військовий квиток?;

    Якщо в ЦНАП Ви не зможете оформити електронний військово-обліковий документ та у Вас немає права на відстрочку - то при особистому заерненні до ТЦК Вас чекає направлення на медичний огляд та вручення повістки на відправку.

    Щоб Вас не мобілізували Ви повинні мати право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації з підстав, визначених у статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.

    Згідно пунтку 11 Порядку бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану лише Витяг з наказу Мінекономіки про бронювання військовозобов’язаного засвідчений підписом керівника та скріплений печаткою (у разі її наявності) відповідного органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи чи організації, є документом, що підтверджує надання військовозобов’язаному відстрочки.

    Лист сприяння або інші документи, які надає підприємство - не підтверджує надання відстрочки, тому ТЦК може не взяти його до уваги.

    4) Чи будуть якісь додаткові погіршення для мене, як для віськовозобов'язаного з приписним, після 16.07.24, при оновлених даних в "Резерв+"?

    Ситуація для Вас не зміниться.

    При зустрічі з ТЦК - Вам 100 % вручать повістку на уточнення даних та при певних обставинах можуть затримати і доставити в ТЦК.

    Згідно пункту 54 постанови КМУ 560 Під час перевірки військово-облікового документа: уповноважений представник територіального центру комплектування та соціальної підтримки зобов’язаний назвати своє прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності), посаду, а також пред’явити посвідчення особи, уповноваженої вручати повістки, разом з паспортом громадянина (посвідченням офіцера, військовим квитком) ;

    поліцейські та представники органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби відрекомендовуються у порядку , визначеному наказами керівників Національної поліції та Держприкордонслужби відповідно.

    У ході перевірки документів перевіряється приналежність громадян щодо військового обов’язку, звіряються їх персональні дані, дані військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів (територіального центру комплектування та соціальної підтримки).

    Із зазначеною метою представники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби та поліцейські можуть використовувати технічні прилади, засоби та спеціалізоване програмне забезпечення з доступом до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    У разі встановлення, що громадянин порушує правила військового обліку, визначені Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 5, ст. 409), або Законом України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, виявлення розбіжностей військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів старший групи оповіщення пропонує резервісту або військовозобов’язаному (крім резервістів та військовозобов’язаних СБУ та розвідувальних органів) прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для взяття на військовий облік, проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби, уточнення своїх персональних даних, даних військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів. Із зазначеною метою громадянину оформляється та вручається повістка.

    У разі відмови резервіста або військовозобов’язаного від отримання повістки представником, який уповноважений вручати повістки, складається акт відмови від отримання повістки, який підписується не менш як двома членами групи оповіщення.

    Акт відмови від отримання повістки оголошується громадянину. Акт відмови від отримання повістки подається керівнику районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для вжиття заходів до притягнення правопорушника до адміністративної відповідальності. Акт відмови від отримання повістки реєструється в районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.

    У разі відмови прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки поліцейський, який входить до складу групи оповіщення, проводить адміністративне затримання та доставлення громадянина до такого центру на підставі статей 261 і 262 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    Отже, тепер за відмову від повістки або за відмову прослідувати до РТЦК поліцейські можуть на законних підставах затримати громадянина та доставити його до ТЦК.

    Але, згідно статті 261 КУпАП під час затримання повинен бути складений протокол, поліцейські повинні повідомити Ваших родичів та Вашого правозахисника (або центр безоплатної правової допомоги)

    ; 5) Які штрафні санкції мене можуть очікувати?;

    Стати на військовий облік військовозобов'язаних та змінити приписне на військовий квиток Ви повинні були ще в 27 років.

    Проте, згідно статті 38 Кодексу про адміністративні правопорушення адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    Тому, якщо 28 років Вам виповнеться в цьому році то пройшов рік, як Ви порушили правила військового обліку, а тому строк притягнення до адміністративної відповідальность сплив і Вам не повинні виписати штраф.

    6) Чи взагалі, з моїм конкретним випадком, мене лімітує час до 16.07.24, чи можна зайнятися цим питанням і після 16.07 без додаткових санкцій?

    Можете зайнятися цим після 16.07.

    Ви свій обов'язок уточнити дані виконали.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Токмач Галина Миколаївна
    5.3%

    Добрий день!

    1) Для бронювання Ви повинні мати актуальний паперовий військово-обліковий документ, дані якого (номер, серія, дата видачі) подаються до органу бронювання. ЦНАП може надати Вам електронний ВОД, але за ними наразі не бронюють, на жаль. Крім того, Вам мають присвоїти звання, що є обов'язковим для бронювання. Цього зробити без ТЦК Ви ніяким чином не зможете.

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА

    від 27 січня 2023 р. № 76 Київ

    Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час

    "...3. Керівники органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій відповідають за включення військовозобов’язаних працівників до списків, а також за відповідність облікових даних військовозобов’язаних, зазначених у списку, їх військово-обліковим документам.

    У разі потреби звіряння відповідності військово-облікових даних військовозобов’язаних, зазначених у списку, їх військово-обліковим документам та з обліковими документами відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки, розвідувального органу Міноборони, в яких вони перебувають на військовому обліку, здійснюється в установленому законодавством порядку.

    8. ... Список подається в електронній формі засобами Порталу Дія (у разі наявності технічної можливості) відповідно до Порядку бронювання засобами Єдиного державного вебпорталу або у паперовій та/або електронній формі за формою згідно з додатком 1 разом з відповідним обґрунтуванням та довідкою про кількість військовозобов’язаних за формою згідно з додатком 2.

    В обґрунтуванні зазначається інформація про:

    дату прийняття і номер рішення центрального органу виконавчої влади, що здійснює керівництво Збройними Силами, іншими військовими формуваннями, утвореними відповідно до законів України, СБУ, Мінстратегпрому про визначення підприємства, установи та організації критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період.

    відповідність облікових даних військовозобов’язаних, зазначених у списку, їх військово-обліковим документам..."

    На жаль, але у такій ситуації доволі складно знайти більш-менш безпечний варіант для отримання ВОД, а потім - бронювання. З гарантійними листами також бувають негативні моменти, особисто знаю не про один такий. Радив би зосередити увагу на інших підставах для відстрочки, які не залежать від ТЦК.

    2) Чи можу я вирішити питання з отриманням військового квитка не відвідуючи ТЦК, а наприклад через ЦНАП?;

    Ні, це неможливо. ЦНАП може здійснювати процедуру уточнення даних, але ніяк не видавати військово-облікові документи. Це можливо вирішити виключно через ТЦК та СП, але проблема у відсутності безпечного алгоритму дій для цього.

    3) Який алгоритм дії якщо мені потрібно змінювати адресу, і отримувати військовий квиток?

    Для початку, треба звернутися до ТЦК та СП, де Ви перебуваєте на військовому обліку.

    Щодо оформлення військово-облікового документу, то Вам потрібно подавати заяву на видачу військово-обліоковго документу нової форми.

    Звертаю увагу:

    Необхідні документи

    • заява;
    • копія паспорта та ідентифікаційного коду;
    • копія документа про освіту (в разі наявності);
    • копія свідоцтва про одруження (в разі наявності);
    • копія свідоцтва про народження дитини (в разі наявності);
    • приписне свідоцтво;
    • медична картка;
    • витяг про відсутність судимості.
    • три фотографії 3х4 (на звороті вказати прізвище).

    Він повинен бути готовим, що його притягнуть до адміністративної відповідальності за порушення правил військового обліку - стаття 210 КУпАП.

    Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку

    Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -

    тягне за собою накладення штрафу від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -

    тягне за собою накладення штрафу від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період -

    тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Примітка. Положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    АЛЕ ЗВЕРТАЮ УВАГУ!!!

    Стаття 38. Строки накладення адміністративного стягнення

    ...

    Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    Фактично станом на зараз строки притягнення Вас до відповідальності вийшли. Якщо ТЦК накладе адміністративне стягнення, радив би його оскаржувати.

    Після того, як Вам видадуть актуальний ВОД, Вас можуть зняти з військового обліку для подальшої постановки на облік за фактичним місцем проживання. Як Ви розумієте, зробити це без відстрочки фактично неможливо.

    4) Чи будуть якісь додаткові погіршення для мене, як для віськовозобов'язаного з приписним, після 16.07.24, при оновлених даних в "Резерв+"?

    На жаль, але питання неоднозначне. З однієї сторони, електронний ВОД має прирівнюватися до паперового, але для ТЦК та СП відсутність актуального паперового ВОД - це червона ганчірка, на жаль. По суті, вони можуть це тлумачити як взагалі відсутність ВОД, що є підставою для затримання особи або накладення адміністративного стягнення 17 тис грн.

    5) Які штрафні санкції мене можуть очікувати?;

    Вище я вже зачіпав цей момент. На мою точку зору, накладення адміністративного стягнення у розмірі 17 тис грн за відсутність у Вас актуального ВОД можна буде оскаржити, спираючися у тому числі на постанову 559.

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА

    від 16 травня 2024 р. № 559 Київ

    Про затвердження Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів і форми такого документа

    9. Військово-обліковий документ в електронній формі (у тому числі роздрукований) та військово-обліковий документ у паперовій формі мають однакову юридичну силу.

    6) Чи взагалі, з моїм конкретним випадком, мене лімітує час до 16.07.24, чи можна зайнятися цим питанням і після 16.07 без додаткових санкцій?

    Ви уточнили дані, відповідно виконали обов'язок, покладений на Вас.

    18 травня законодавство передбачає, що:

    "...громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані..."

    Ви виконали даний обов'язок, на даний момент це все. Наступних дій, які ВИ повинні вчинити до 16.07., немає. На перспективу, звісно, треба думати про відстрочку. Бронювання для цього не найкраший варіант, хоч законодавство начебто і передбачає певні гарантії.

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА

    від 16 травня 2024 р. № 560 Київ

    Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період

    69. Резервісти та військовозобов’язані, які в мирний час були призначені на комплектування військових частин (установ) з врученням мобілізаційних розпоряджень під час мобілізаційного розгортання Збройних Сил та інших військових формувань, призиваються на військову службу під час мобілізації, на особливий період за результатами раніше пройдених медичних оглядів та їх опитування про наявність або відсутність скарг на стан здоров’я. Резервісти або військовозобов’язані, у яких відсутні скарги на стан здоров’я, на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду не направляються.

    Особи, які не проходили медичний огляд або в яких закінчився строк дії рішення (постанови) про придатність до військової служби, направляються на військово-лікарську комісію.

    Громадяни України, які перебувають на військовому обліку та з набранням чинності Указом Президента України про оголошення мобілізації, затвердженим Верховною Радою України, прибули до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки для уточнення своїх облікових даних (адреси місця проживання, номерів засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності) та інших персональних даних), на медичний огляд не направляються. На медичний огляд громадяни, які уточнили свої облікові дані, викликаються повісткою.

    У разі проходження резервістами та військовозобов’язаними медичного огляду під час мобілізації та/або воєнного стану строк дії довідки з висновком щодо придатності до військової служби становить один рік.

    !!! Процедура надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації у зв’язку з бронюванням та відстрочки, передбаченої підпунктами 16-23 пункту 1 додатка 5, не передбачає направлення на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду!!!

    Втім, на практиці годі сподіватися на дотримання даної норми. Раджу зосередити увагу та зусилля на іншу підставу для оформлення відстрочки або чекати економічного бронювання!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України