Начните консультацию с юристом онлайн
Добрий день,
Плануємо відкриття зоомагазину (приміщення в оренді), який буде здійснювати роздрібну торгівлю кормами для тварин, наповнювачами для туалетів, лотками, посудою для тварин, одягом, ошийниками та іншими аксесуарами для тварин, протипаразитарними засобами, таблетками, сузпензіями, шампунями та ін., протигельмінтними засобами, вітамінами та бадами для тварин та ін. товарами для тварин.
Допоможіть зрозуміти як діяти по наступнbм питанням:
1. КВЕДи - які КВЕДи крім 47,76 потрібно додати для ФОП, з урахуванням описаного вище асортименту.
2. Експлуатаційний дозвіл - чи потрібно отримувати для зоомагазину та як його отримати, чи це платно? якими законами передбачено його наявність?
3. Висновок СЕС - чи потрібно отримувати для зоомагазину та як його отримати? чи такі висновки скасовані? якими законами передбачено його наявність?
4. Дозвіл на торгівлю - що це та чи потрібно його отримувати і як? якими законами передбачено його наявність?
5. Дозвільні документи від пожежної служби - що це за дозволи і як їх отримати? якими законами передбачено його наявність?
6. Торгівля ветпрепаратами, такими як наприклад Сімпарика - чи можна продавати в звичайному зоомагазині, в якому немає статусу ветаптека? Яким законом можна користуватись, щоб відрізнити ветпрепарат, яким можна торгувати лише в ветаптеці від засобу яким можна торгувати у звичайному зоомагазині?
7. Можливо ще потрібні якісь дозвільні документи, не зазначені вище?
Завчасно вдячні за відповіді.
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (7)
Адвокат, г. Киев, 11 лет опыта
Общаться в чатеВітаю! З радістю допоможу вам з питаннями щодо відкриття зоомагазину.
1. КВЕДи:
Для вашого зоомагазину, окрім основного КВЕД 47.76 "Роздрібна торгівля кормами для тварин", вам знадобляться додаткові КВЕДи, залежно від асортименту товарів:
2. Експлуатаційний дозвіл:
Згідно з Законом України "Про державний регулювання торгівлі та сфери послуг", для зоомагазину не потрібен експлуатаційний дозвіл.
3. Висновок СЕС:
З 2018 року висновок СЕС для зоомагазинів скасовано. Замість нього діє Державна система санітарно-епідеміологічного нагляду (ДСЕС).
Вам потрібно буде зареєструвати зоомагазин в системі ДСЕС та дотримуватися санітарних норм відповідно до Правил роздрібної торгівлі харчовими продуктами.
4. Дозвіл на торгівлю:
Дозвіл на торгівлю не потрібен для зоомагазинів.
5. Дозвільні документи від пожежної служби:
Вам потрібно буде отримати Акт введення в експлуатацію від пожежної служби. Для цього вам знадобиться:
6. Торгівля ветпрепаратами:
Згідно з Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 683 від 24.12.2019, продавати ветпрепарати в звичайному зоомагазині заборонено.
Продаж ветпрепаратів дозволений лише у ветеринарних аптеках та ветеринарних магазинах, які мають відповідні ліцензії.
7. Інші дозволи:
Пам'ятайте:
Корисні ресурси:
Добрий день, дякую за відповідь, маю декілька уточнюючих запитань:
1. Закон України "Про державний регулювання торгівлі та сфери послуг" - не можу знайти цей закон в чинній редакції, можете уточнити чи Ви робите посилання на нечинний закон?
2. Якщо експлуатаційний дозвіл не потрібен, то чи потрібна Реєстрація потужності?3. Дозвіл на торгівлю не потрібен для зоомагазинів - яким нормативним актом керуватись при даному ствердженні?
4. Щодо торгівлі ветпрепаратами: Ви керуєтесь Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 683 від 24.12.2019 - такого наказу також знайти не можу, він чинний? Я керуюсь ЗАКОН УКРАЇНИ Про ветеринарну медицину, Стаття 69. Роздрібна торгівля ветеринарними препаратами, 1. Роздрібна торгівля ветеринарними препаратами здійснюється лише закладами ветеринарної медицини та ветеринарними аптеками.
Адвокат, г. Киев, 11 лет опыта
Общаться в чатеЗУ Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Вікторія!
Вашого КВЕДу достатньо.
Відповідно до Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів":
1. Оператори ринку, що провадять діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження, повинні отримати експлуатаційний дозвіл, який видається територіальним органом компетентного органу на кожну окрему потужність до початку її експлуатації.
2. Обов’язок отримання експлуатаційного дозволу не поширюється в частині відповідної діяльності на операторів ринку, які здійснюють:
1) первинне виробництво харчових продуктів тваринного походження, а також пов’язану з ним діяльність, зокрема зберігання та поводження з первинною продукцією в місці первинного виробництва, за умови що при цьому істотно не змінюється стан такої продукції;
2) транспортування харчових продуктів тваринного походження, у тому числі тих, які потребують дотримання температурного режиму та не можуть зберігатися при температурі вище 10 °C, залишаючись придатними для споживання людиною;
3) зберігання харчових продуктів тваринного походження, які не потребують дотримання температурного режиму та можуть зберігатися при температурі вище 10 °C, залишаючись придатними для споживання людиною;
4) виробництво та/або зберігання харчових продуктів, інгредієнтами яких є виключно продукти рослинного походження та/або перероблені продукти тваринного походження;
5) експлуатацію закладів громадського харчування, закладів роздрібної торгівлі харчовими продуктами та/або виробництво ремісничих харчових продуктів, виробництво харчових продуктів тваринного походження на малих потужностях з виробництва харчових продуктів тваринного походження.
Відповідно до Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи.
Згідно ПРИКІНЦЕВИХ ТА ПЕРЕХІДНИХ ПОЛОЖЕНЬ Закону України № 2573-IX від 06.09.2022 "Про систему громадського здоров’я":
1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та вводиться в дію через 12 місяців з дня набрання ним чинності.
2. Визнати такими, що втратили чинність з дня введення в дію цього Закону, зокрема Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., № 27, ст. 218 із наступними змінами).
Ця вимога визначена в пункті 10 Порядку проведення торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів, який був затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 15 червня 2006 року під номером 833 (далі – Порядок № 833).
Дозвіл стосується виїзної торгівлі та використання тимчасових споруд, таких як кіоски, палатки, ларьки і т.д. Ці споруди є тимчасовими конструкціями, тому для їх розміщення належить отримати дозвіл від органу місцевого самоврядування. Для цього потрібно подати заяву та проект паспорту прив’язки до виконкому місцевої ради, конкретно до органу, який відповідає за містобудування та архітектуру. Дані процедури регулюються наказом Мінрегіонрозвитку від 21.10.2011 року під номером 244. Після подачі заяви і проекту, місцева влада повинна підготувати та видати паспорт прив’язки. Цей паспорт діє протягом 6 місяців з моменту отримання, і протягом цього часу кіоск чи іншу тимчасову споруду необхідно встановити.
Відповідно до ст. 57. Кодексу цивільного захисту України та Порядку подання і реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 5 червня 2013 р., № 440, початок роботи новоутворених підприємств, початок використання суб’єктом господарювання об’єктів нерухомості (будівель, споруд, приміщень або їх частин) здійснюється суб’єктом господарювання на підставі поданої декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки (далі – декларація), а для суб’єктів господарювання з високим ступенем ризику[1] (перелік суб’єктів господарювання з високим ступенем ризику визначається центральним органом виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну регуляторну політику, у сфері дозвільної системи і ліцензування господарської діяльності) – також за наявності позитивного висновку за результатами оцінки (експертизи) протипожежного стану підприємства, об’єкта чи приміщення (далі – оцінка протипожежного стану).
Декларація не подається:
1) на використання торговельних місць, кіосків та контейнерів, якщо їх розміщено на ринку відповідно до схеми, погодженої з органом державного пожежного нагляду;
2) орендарем об’єкта нерухомості (особою, яка використовує об’єкт нерухомості за цивільно-правовим договором, що не передбачає перехід права власності на цей об’єкт) за умови, що декларацію на об’єкт нерухомості зареєстровано власником;
3) на використання об’єктів, що в установленому законодавством порядку приймаються в експлуатацію після завершення будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту.
Суб’єкт господарювання набуває право вчиняти дії щодо провадження господарської діяльності, передбачені частиною другою цієї статті, з дня реєстрації декларації відповідним дозвільним органом.
Особи, які подали декларацію, несуть передбачену законом відповідальність за достовірність даних, зазначених у поданій декларації.
Відповідно до Закону України "Про ветеринарну медицину":
Стаття 1. Визначення основних термінів.
ветеринарні препарати - ветеринарні лікарські засоби, ветеринарні імунобіологічні засоби, антисептики, дезінфектанти, інсекто-акарициди, дератизациди, діагностикуми із заявленими властивостями лікування чи профілактики хвороб тварин або які можуть застосовуватися тваринам з метою відновлення, коригування чи зміни фізіологічних функцій, виявляючи фармакологічну, імунологічну чи метаболічну дію, або встановлення діагнозу чи евтаназії тварин;
ветеринарні лікарські засоби - субстанції або їх комбінації, призначені для лікування та/або профілактики хвороб тварин або відновлення, корекції чи зміни фізіологічних функцій, обмінних процесів у тварин;
ветеринарні імунобіологічні засоби - засоби, отримані з використанням біологічних агентів за допомогою біотехнології, терапевтична та/або діагностична дія яких спрямована на корекцію (стимуляцію, модуляцію), а також діагностику імунної системи та виявлення збудників інфекційних хвороб тварин;
Стаття 69. Роздрібна торгівля ветеринарними препаратами.
1. Роздрібна торгівля ветеринарними препаратами здійснюється лише закладами ветеринарної медицини та ветеринарними аптеками.
2. Заклади ветеринарної медицини та ветеринарні аптеки повинні вести записи стосовно придбання і реалізації окремих ветеринарних препаратів та подавати відповідні звіти у формі та порядку, встановлених Департаментом.
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеВітаю Вас!
46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин
47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах
47.78 Роздрібна торгівля іншими невживаними товарами в спеціалізованих магазинах
47.91 Роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу інтернет
Ні, для зоомагазину його отримувати не потрібно.
Згідно пункту 4 Порядку видачі експлуатаційного дозволу Експлуатаційний дозвіл видається на потужності (об’єкти) у разі провадження діяльності з виробництва та обігу неїстівних продуктів тваринного походження або виробництва, змішування та приготування кормових добавок, преміксів і кормів.
Згідно стаття 23 ЗУ "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів"
1. Оператори ринку, що провадять діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження, повинні отримати експлуатаційний дозвіл, який видається територіальним органом компетентного органу на кожну окрему потужність до початку її експлуатації.
2. Обов’язок отримання експлуатаційного дозволу не поширюється в частині відповідної діяльності на операторів ринку, які здійснюють:
1) первинне виробництво харчових продуктів тваринного походження, а також пов’язану з ним діяльність, зокрема зберігання та поводження з первинною продукцією в місці первинного виробництва, за умови що при цьому істотно не змінюється стан такої продукції;
2) транспортування харчових продуктів тваринного походження, у тому числі тих, які потребують дотримання температурного режиму та не можуть зберігатися при температурі вище 10 °C, залишаючись придатними для споживання людиною;
3) зберігання харчових продуктів тваринного походження, які не потребують дотримання температурного режиму та можуть зберігатися при температурі вище 10 °C, залишаючись придатними для споживання людиною;
4) виробництво та/або зберігання харчових продуктів, інгредієнтами яких є виключно продукти рослинного походження та/або перероблені продукти тваринного походження;
5) експлуатацію закладів громадського харчування, закладів роздрібної торгівлі харчовими продуктами та/або виробництво ремісничих харчових продуктів, виробництво харчових продуктів тваринного походження на малих потужностях з виробництва харчових продуктів тваринного походження.
Висновок СЕС отримувати не потрібно
З 1 жовтня 2023 року набрали чинності окремі положення нового Закону України «Про систему громадського здоров’я» №2573-IX, які скасували необхідність отримувати Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи виробниками та імпортерами нехарчової продукції та згідно принкінцевих положень даного закону - ЗУ "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" - втратив чинність
Дозвіл на торгівлю не передбачений Переліком документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності
Суб’єкт господарювання може використовувати об’єкти нерухомості (будівлі, споруди, приміщення або їх частини) на підставі поданої декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки (далі – декларація). Такі вимоги висуває ч. 2 ст. 57 Кодексу цивільного захисту України.
Згідно Порядку подання і реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки Декларація заповнюється суб’єктом господарювання і подається ним або надсилається рекомендованим листом за місцем розташування об’єкта (об’єктів) нерухомості до адміністратора центру надання адміністративних послуг або ДСНС чи засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, зокрема через інтегровану з ним інформаційну систему ДСНС.
Декларацію безплатно реєструє ДСНС або її територіальний орган протягом 5 робочих днів з дня її надходження. І саме з дня реєстрації декларації відповідним дозвільним органом суб’єкт господарювання набуває право провадити господарську діяльність.
Декларацію не подають:
Згідно ЗУ "Про ветеринарну медицину" ветеринарні препарати - ветеринарні лікарські засоби, ветеринарні імунобіологічні засоби, антисептики, дезінфектанти, інсекто-акарициди, дератизациди, діагностикуми із заявленими властивостями лікування чи профілактики хвороб тварин або які можуть застосовуватися тваринам з метою відновлення, коригування чи зміни фізіологічних функцій, виявляючи фармакологічну, імунологічну чи метаболічну дію, або встановлення діагнозу чи евтаназії тварин.
Отже, ветеринарні препарати, які підлягають обов’язковій реєстрації в Україні, включають наступні категорії:
Сімпаріка відноситься до групи інсектоакарицидних препаратів системної дії (про це написано в описі) тому вона відноситься до ветпрепаратів.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Дякую за вичерпну відповідь, та чітке формулювання, а не лише посилання на норму закону, без логічного висновку!Ще одне уточнююче запитання - чи передбачено відповідальність (якщо так то яка) за торгівлю ветеринарними препаратами через магазин (не ветаптека) та що означає вимога обов’язкової реєстрації і як цю вимогу повинен виконувати магазин, адже ветпрепарат купується у оптового постачальника. Також ветпрепарати типу Сімпарика продається у всіх зоомагазинах, цікаво як вони виходять в цієї ситуації.
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чате1. Роздрібна торгівля ветеринарними препаратами здійснюється лише закладами ветеринарної медицини та ветеринарними аптеками.
2. Заклади ветеринарної медицини та ветеринарні аптеки повинні вести записи стосовно придбання і реалізації окремих ветеринарних препаратів та подавати відповідні звіти у формі та порядку, встановлених Департаментом.
3. Якщо за результатами державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду за діяльністю закладів ветеринарної медицини і ветеринарних аптек буде виявлено порушення вимог та умов щодо роздрібної торгівлі чи зберігання ветеринарних препаратів, засобів ветеринарної медицини або порушення, пов’язані з веденням відповідних записів, або якщо записи, зазначені в частині другій цієї статті, не були подані до Департаменту, відповідний головний державний ветеринарний інспектор видає розпорядження про призупинення або заборону реалізації таких препаратів до усунення недоліків.
1. За правопорушення в галузі ветеринарної медицини на фізичних, юридичних осіб та фізичних осіб - суб’єктів підприємницької діяльності, чия діяльність пов’язана з вирощуванням (розведенням) тварин, виробництвом та обігом об’єктів державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду, а також з наданням послуг лабораторної діагностики та веденням ветеринарної практики, накладається штраф відповідно до закону.
2. Сплата штрафів не звільняє юридичних та фізичних осіб від усунення у порядку, встановленому законодавством, допущених порушень і відшкодування завданої ними шкоди.
Порушення вимог законодавства щодо забезпечення благополуччя тварин, крім порушень, передбачених статтями 85, 87-88-2, 89, 154 цього Кодексу, - тягне за собою накладення штрафу від двадцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, - тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Порушення вимог законодавства щодо виробництва, обігу та застосування ветеринарних препаратів, провадження ветеринарної практики, переміщення (обігу) тварин, побічних продуктів тваринного походження, репродуктивного матеріалу та біологічних продуктів, захисту здоров’я та карантину тварин, а також рішень державних надзвичайних протиепізоотичних комісій - тягне за собою накладення штрафу на громадян від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (850-1700 грн) і на посадових осіб - від вісімдесяти до ста двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною третьою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, - тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до ста п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від ста двадцяти до ста вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів та у сфері ветеринарної медицини, розглядає справи про адміністративні правопорушення, пов’язані з порушеннями законодавства про ветеринарну медицину та благополуччя тварин (стаття 107), вимог законодавства про ідентифікацію та реєстрацію тварин (стаття 107-2) та вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів (стаття 166-22).
Від імені центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів та у сфері ветеринарної медицини, розглядають справи про адміністративні правопорушення і накладають адміністративні стягнення:
Державними ветеринарними інспекторами та завідуючими лабораторіями ветеринарно-санітарної експертизи на агропродовольчих ринках штраф може стягуватися на місці з громадян у розмірі до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
1. Продаж ветпрепаратів дозволено лише закладам ветеринарної медицини та ветеринарними аптекам.
2. Проте, за порушення обігу та застосування ветеринарних препаратів передбачений штраф лише 850-1700 грн.
3. Виписати штраф можуть лише державні ветеринарні інспектори, але спочатку вони повинні видати припис (вимогу про припинення виявленого порушення законодавства з питань ветеринарної медицини та усунення його наслідків), а якщо суб'єкт господарювання припис не виконає - тоді можливий штраф.
4. Скоріш за все зоомагазини просто не натрапляли на ветеринарних інспекторів або для них це незначний штраф за порушення обігу ветпрепаратів.