Задайте вопрос юристу

866 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Армия и мобилизация, 24 июля 2024, вопрос №116317 340₴

Оновлення данних, знятий з військового обліку

Доброго дня.Син 1993 р народження. Знятий з обліку 2014 за ст 37 п 5 пп2.5 . Данні не оновлював . Але працює водієм по Україні.20 .07.намагався оновити данні в Резерв +.Видало не на обліку , звернутися в ТЦК. 1. Чи потрібно ставати на облік ,якщо знятий за цією статтею. 2. Якщо зупинять для перевірки документів , яки законні вимогу у представників ТЦК , і які законні вимоги у представників поліції? Якщо все-таки потрібно ставати на облік , як правильно це зробити , я так розумію що це з ТЦК повинна прийти повістка на оновлення данних?

Ответы юристов (8)

    Дерій Владислав Олегович
    16.8%

    Вітаю Вас!

    1. Чи потрібно ставати на облік ,якщо знятий за цією статтею.

    Згідно правил військового обліку військовозобов'язані повинні:

    • перебувати на військовому обліку за задекларованим (зареєстрованим) місцем проживання - у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язані СБУ - у Центральному управлінні або регіональних органах СБУ (далі - органи СБУ), військовозобов’язані розвідувальних органів - у відповідному підрозділі розвідувального органу). Крім того, призовники, військовозобов’язані та резервісти, які проживають в селах та селищах, а також у містах, де відсутні відповідні районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, повинні перебувати на персонально-первинному військовому обліку у відповідних виконавчих органах сільських, селищних, міських рад.
    • прибувати за викликом районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів на збірні пункти, призовні дільниці, до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках, розпорядженнях) районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів для взяття на військовий облік та визначення призначення на особливий період, оформлення військово-облікових документів, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на навчальні (перевірочні) та спеціальні збори військовозобов’язаних та резервістів.

    Отже, якщо Ваш син був знятий з військового обліку за станом здоров'я - його повісткою можуть викликати до ТЦК та взяти на військовий облік.

    2. Якщо зупинять для перевірки документів , яки законні вимогу у представників ТЦК , і які законні вимоги у представників поліції?

    Згідно ч.6 статті 22 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" У період проведення мобілізації (крім цільової) громадяни України чоловічої статі віком від 18 до 60 років зобов’язані мати при собі військово-обліковий документ та пред’являти його за вимогою уповноваженого представника територіального центру комплектування та соціальної підтримки або поліцейського, а також представника Державної прикордонної служби України у прикордонній смузі, контрольованому прикордонному районі та на пунктах пропуску через державний кордон України.

    Під час перевірки документів уповноважений представник територіального центру комплектування та соціальної підтримки або поліцейський здійснює фото- і відеофіксацію процесу пред’явлення та перевірки документів із застосуванням технічних приладів та засобів фото- та відеофіксації, а також може використовувати технічні прилади, засоби та спеціалізоване програмне забезпечення з доступом до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    Якщо у сина немає підстав для відстрочки, то йому 100 % вручать повістку.

    Згідно постанови КМУ 560 затримати сина можуть виключно представники поліції (які входять до групи оповіщення) якщо він відмовляєтесь від повістки або перебуває у розшуку.

    На представників ТЦК покладено обов'язок лише вручати повістки. Тому, якщо при ТЦК не буде поліцейських - сина не мають права примусово доставляти до ТЦК.

    При цьому поліцейські не мають права видавати повістки.

    Представник ТЦК, який вручає повістку повинен пред'явити на вимогу сина:

    • свій паспорт громадянина (посвідчення офіцера, військовий квиток, службове посвідчення),
    • посвідчення особи, уповноваженої вручати повістки.

    Якщо цього не було зроблено, то представник ТЦК перевищує службові повноваження - відповідно син може звертатись до ДБР та телефонувати в поліцію.

    Також він має право здійснювати відеофіксацію, адже представники ТЦК це не режимний об'єкт, у разі виникнення заперечень (що їх не можна знімати) та вчиненні проти нього протиправних дій - нехай продовжує знімати.

    Поліція чи військові стосовно військовозобов'язаного, коли вони вручають йому повістку або виконують інші дії, – це суб'єкти владних повноважень. Відповідно, на них положення про конфіденційність не поширюються.

    Згідно пункту 54 постанови КМУ 560

    Під час перевірки військово-облікового документа: уповноважений представник територіального центру комплектування та соціальної підтримки зобов’язаний назвати своє прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності), посаду, а також пред’явити посвідчення особи, уповноваженої вручати повістки, разом з паспортом громадянина (посвідченням офіцера, військовим квитком) ;

    поліцейські та представники органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби відрекомендовуються у порядку , визначеному наказами керівників Національної поліції та Держприкордонслужби відповідно.

    У ході перевірки документів перевіряється приналежність громадян щодо військового обов’язку, звіряються їх персональні дані, дані військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів (територіального центру комплектування та соціальної підтримки).

    Із зазначеною метою представники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби та поліцейські можуть використовувати технічні прилади, засоби та спеціалізоване програмне забезпечення з доступом до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    У разі встановлення, що громадянин порушує правила військового обліку, визначені Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 5, ст. 409), або Законом України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, виявлення розбіжностей військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів старший групи оповіщення пропонує резервісту або військовозобов’язаному (крім резервістів та військовозобов’язаних СБУ та розвідувальних органів) прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для взяття на військовий облік, проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби, уточнення своїх персональних даних, даних військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів. Із зазначеною метою громадянину оформляється та вручається повістка.

    У разі відмови резервіста або військовозобов’язаного від отримання повістки представником, який уповноважений вручати повістки, складається акт відмови від отримання повістки, який підписується не менш як двома членами групи оповіщення.

    Акт відмови від отримання повістки оголошується громадянину. Акт відмови від отримання повістки подається керівнику районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для вжиття заходів до притягнення правопорушника до адміністративної відповідальності. Акт відмови від отримання повістки реєструється в районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.

    У разі відмови прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки поліцейський, який входить до складу групи оповіщення, проводить адміністративне затримання та доставлення громадянина до такого центру на підставі статей 261 і 262 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    Отже, тепер за відмову від повістки або за відмову прослідувати до РТЦК поліцейські можуть на законних підставах затримати громадянина та доставити його до ТЦК.

    Але, згідно статті 261 КУпАП під час затримання повинен бути складений протокол, поліцейські повинні повідомити родичів та правозахисника військовозобов'язаного (або центр безоплатної правової допомоги)

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Карпенко Андрій Володимирович
    16.8%

    Вітаю!

    ВАШ СИН ВІЙСЬКОВОЗАБОВЯЗАНИЙ, ТОМУ ВІН ПОВИНЕН БУВ ОНОВИТИ ОБЛІКОВІ ДАНІ.

    Є В ВІЙСЬКОВОМУ КВИТКУ ПОЗНАЧКА ПРО ЗНЯТТЯ З ВІЙСЬКОВОГО ОБЛІКУ, А Є ПРО ВИКЛЮЧЕННЯ З ВІЙСЬКОВОГО ОБЛІКУ.

    Є велика різниця між цими поняттями, а також наслідками для військовозобов’язаного щодо відмітки знятий з обліку та виключений з військового обліку на підставі норм Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» зі змінами від 18.05.2024 року та Постанови Верховної ради України № 560 від 16.05.2024 року.

    «Виключений з військового обліку» означає, що особа втрачає статус військовозобов’язаного та на неї не поширюються обовʼязки з військового обліку. Зокрема така особа не може бути призвана під час мобілізації, після виключення з обліку не зобов’язана проходити ВЛК, оновлювати облікові дані, такій особі не можна вручати повістку. Це поняття є постійним і особа не повинна знову ставати на військовий облік.

    «Знятий з військового обліку» це тимчасове поняття та воно не означає звільнення від статусу військовозобов’язаного. Після зняття з військового обліку військовозобов’язаний продовжує виконувати обовʼязки військового обліку (проходження ВЛК, оновлення військово-облікових даних, повідомлення ТЦК та СП про зміну місця проживання тощо) та повинен стати на військовий облік в іншому органі, до прикладу в ТЦК та СП іншої області або ж в консульстві України в іншій країні.

    2.

    ПРЕДСТАВНИКИ ТЦКСП ТА ПОЛІЦІЇ МАЮТЬ ПРАВО ПЕРЕВІРИТИ НАЯВНІСТЬ ДОКУМЕНТІВ.

    Закон України "Про правовий режим воєнного стану"

    Стаття 20.

    4. У період дії воєнного стану громадяни України чоловічої статі віком від 18 до 60 років зобов'язані мати при собі військово-обліковий документ разом з документом, що посвідчує особу, та пред'являти їх за вимогою уповноваженого представника районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або поліцейського, а також представника Державної прикордонної служби України у прикордонній смузі, контрольованому прикордонному районі та на пунктах пропуску через державний кордон України.

    ЯКЩО ОСОБА НЕ СТОЇТЬ НА ВІЙСЬКОВОМУ ОБЛІКУ ТА НЕ ОНОВИЛИ ДАНІ - 100% ДОСТАВЛЕННЯ ДО ТЦКСП ТА ПРИТЯГНЕННЯ ДО АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ.

    3.

    ОСОБА ПОВИННА САМОСТІЙНО СТАТИ НА ОБЛІК.

    ЦЕ ВРЕГУЛЬОВАНЕ ПОСТАНОВОЮ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

    "Порядок організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів".

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1487-2022-%D0%...

    Айвазян Юрий Климентьевич
    16.8%

    Доброго дня, Оксана!

    1. Чи потрібно ставати на облік ,якщо знятий за цією статтею.

    Так, на жаль, сину прийдеться стати на облік, оскільки він був лише знятий з останнього, а не виключений.

    2. Якщо зупинять для перевірки документів , яки законні вимогу у представників ТЦК , і які законні вимоги у представників поліції?

    Представники поліції та представники ТЦК мають право на перевірку документів (паспорт та військово-обліковий документ).

    Право на вручення повісток мають лише представники ТЦК.

    Затримати особу та доставити до ТЦК мають право тільки представники поліції.

    Відповідно до Постанови КМУ від 16.05.2024 року «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:

    Перевірка військово-облікових документів під час мобілізації.

    49. У період проведення мобілізації (крім цільової) уповноважені представники територіального центру комплектування та соціальної підтримки або поліцейські, а також представники Держприкордонслужби мають право вимагати у громадян чоловічої статі віком від 18 до 60 років військово-обліковий документ (військово-обліковий документ в електронній формі) разом з документом, що посвідчує особу.

    54. Під час перевірки військово-облікового документа: уповноважений представник територіального центру комплектування та соціальної підтримки зобов’язаний назвати своє прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності), посаду, а також пред’явити посвідчення особи, уповноваженої вручати повістки, разом з паспортом громадянина (посвідченням офіцера, військовим квитком);
    поліцейські та представники органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби відрекомендовуються у порядку, визначеному наказами керівників Національної поліції та Держприкордонслужби відповідно.

    У ході перевірки документів перевіряється приналежність громадян щодо військового обов’язку, звіряються їх персональні дані, дані військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів (територіального центру комплектування та соціальної підтримки). Із зазначеною метою представники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби та поліцейські можуть використовувати технічні прилади, засоби та спеціалізоване програмне забезпечення з доступом до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    У разі встановлення, що громадянин порушує правила військового обліку, визначені Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 5, ст. 409), або Законом України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, виявлення розбіжностей військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів старший групи оповіщення пропонує резервісту або військовозобов’язаному (крім резервістів та військовозобов’язаних СБУ та розвідувальних органів) прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для взяття на військовий облік, проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби, уточнення своїх персональних даних, даних військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів. Із зазначеною метою громадянину оформляється та вручається повістка.

    У разі відмови резервіста або військовозобов’язаного від отримання повістки представником, який уповноважений вручати повістки, складається акт відмови від отримання повістки, який підписується не менш як двома членами групи оповіщення. Акт відмови від отримання повістки оголошується громадянину.

    Акт відмови від отримання повістки подається керівнику районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для вжиття заходів до притягнення правопорушника до адміністративної відповідальності. Акт відмови від отримання повістки реєструється в районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.

    Призначення представників територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ, структурних підрозділів районних, міських держадміністрацій (військових адміністрацій), виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад та підприємств (установ, організацій), уповноважених вручати повістки, здійснюється наказом відповідного керівника, який є підставою для видачі посвідчення особи, уповноваженої вручати повістки.

    32. Посвідчення особи, уповноваженої вручати повістки, видається головою (начальником) обласної, Київської та Севастопольської міської, районної, міської держадміністрації (військової адміністрації), яке засвідчується його особистим підписом та скріплюється гербовою печаткою. Таке посвідчення дійсне на адміністративно-територіальній одиниці, керівником якої видано посвідчення, у разі пред’явлення паспорта громадянина (посвідчення офіцера, військового квитка).

    Особи, яким видано посвідчення головою (начальником) обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації (військової адміністрації), мають право здійснювати заходи оповіщення на території області.

    Якщо все-таки потрібно ставати на облік , як правильно це зробити , я так розумію що це з ТЦК повинна прийти повістка на оновлення данних?

    Так, чоловік або отримає повістку при зустрічі із групою оповіщення, або остання прийде йому рекомендованим листом на адресу місця реєстрації.

    Відповідно до Постанови КМУ №1487 "Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів":

    ПРАВИЛА військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    1. Призовники, військовозобов’язані та резервісти повинні:

    1) перебувати на військовому обліку:

    2) прибувати за викликом районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів на збірні пункти, призовні дільниці, до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках, розпорядженнях) районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів для взяття на військовий облік та визначення призначення на особливий період, оформлення військово-облікових документів, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на навчальні (перевірочні) та спеціальні збори військовозобов’язаних та резервістів".

    Чи має Ваш син підставу для відстрочки?

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Кирда Вячеслав Володимирович
    16.8%

    Вітаю Вас!

    Доброго дня.Син 1993 р народження. Знятий з обліку 2014 за ст 37 п 5 пп2.5 . Данні не оновлював . Але працює водієм по Україні.20 .07.намагався оновити данні в Резерв +.Видало не на обліку , звернутися в ТЦК. 1. Чи потрібно ставати на облік ,якщо знятий за цією статтею. 2. Якщо зупинять для перевірки документів , яки законні вимогу у представників ТЦК , і які законні вимоги у представників поліції? Якщо все-таки потрібно ставати на облік , як правильно це зробити , я так розумію що це з ТЦК повинна прийти повістка на оновлення данних?

    Так, сину потрібно було стати на облік та вчасно уточнити свої облікові дані. Наразі, він по суті порушив правила військового обліку, оскільки у визначений строк дані не уточнив. На жаль, але за постановою КМУ 560 це пряма підстава для затримання військовозобов'язаного.

    З урахуванням вищезазначеного, нічого позитивного зустріч з представниками ТЦК та СП, Нацполіцією сину не привнесе. За таких умов раджу взагалі обмежити пересування. До речі, що у сина з відстрочкою?

    • Оксана Клиент 2 месяца назад
      Доброго дня, для того щоб отримати відстрочку , я так розумію потрібно пройти теж ВЛК, ми зараз самостійно проходимо лікарів, але не думаю ,що по теперішнім вимогам для відстрочки щось у нас вийде.На данний момент є захворювання, які визнані помірними, для проходження служби в забезпеченні , навчальних центрах і т.д, але як показує практика його друзів , забирають так, а далі штурмові групи.Як же правильно діяти, виходячи з цієї ситуації? Якщо оновлював вже в 20 силах, і чи можна хоть щось зробити? Дякую!
    Кирда Вячеслав Володимирович

    На жаль, але без офіційної відстрочки перспективи доволі туманні, це треба розуміти. Хлопцю можуть вручити повістку в будь-який момент на будь-якому блокпосту, в іншому місці. Раджу зосередитися на підставах для відстрочки, що визначені статтею 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію".

    Середницький Євгеній Вікторович
    16.8%

    Доброго дня!

    Питання 1: Постановка на облік після зняття за статтею 37 п. 5 пп. 2.5

    Стаття 37 п. 5 пп. 2.5 передбачає звільнення від військової служби за станом здоров'я. Якщо ваш син був знятий з обліку з цієї причини, він не зобов'язаний ставати на облік знову, якщо стан здоров'я не змінився і він все ще не придатний до військової служби.

    Однак, оскільки дані у Резерв+ не оновлені, він повинен звернутися до територіального центру комплектування (ТЦК) для оновлення інформації. Це допоможе уникнути непорозумінь при перевірках.

    Питання 2: Дії при перевірці документів
    1. Вимоги представників ТЦК:
      • Представники ТЦК мають право перевіряти документи, що підтверджують відстрочку або зняття з військового обліку.
      • Ваш син повинен мати при собі документ, що підтверджує зняття з обліку за станом здоров'я (наприклад, довідку або рішення медичної комісії).
      • Якщо у нього немає таких документів, його можуть запросити до ТЦК для уточнення інформації та проходження медичної комісії знову.
    2. Вимоги представників поліції:
      • Поліція має право перевіряти документи особи (паспорт, водійське посвідчення, військовий квиток або інший документ, що підтверджує зняття з обліку).
      • Поліція не має права затримувати особу на підставі відсутності військового обліку, але може направити інформацію до ТЦК для подальшого з'ясування обставин.
    Процедура постановки на облік (якщо потрібно)
    1. Звернення до ТЦК:
      • Ваш син повинен звернутися до ТЦК за місцем проживання для оновлення даних.
      • При собі необхідно мати паспорт, ідентифікаційний код, документи, що підтверджують зняття з обліку (медичну довідку чи рішення медкомісії).
      • У ТЦК проведуть нову медичну комісію для підтвердження стану здоров'я та з'ясування, чи підлягає він військовому обліку на даний момент.
    2. Оновлення даних:
      • Після проходження медкомісії та підтвердження його статусу, дані будуть оновлені у відповідних реєстрах.
      • Він отримає нові документи, які підтверджують його статус (якщо він все ще не придатний до служби, це буде відповідним чином зафіксовано).
    Богун Сергій Павлович
    16.2%

    Доброго дня.

    Вам необхідно оновити свої облікові дані.

    Згідно з пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» від 11 квітня 2024 року № 3633-IX громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані:

    - у разі перебування на території України - шляхом прибуття самостійно до територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку чи за своїм місцем проживання, або до центру надання адміністративних послуг, або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності).

    Відповідальність за Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку визначена ст. 210 КУпАП:

    «Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку

    Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -

    тягне за собою накладення штрафу від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -

    тягне за собою накладення штрафу від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період -

    тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.»

    Штраф має бути сплачений порушником:

    - не пізніш як через п'ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу,

    - а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п'ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення (ст. 307 КУпАП).

    Штраф, накладений за вчинення адміністративного правопорушення, вноситься порушником в установу банку України, за винятком штрафу, що стягується на місці вчинення правопорушення, якщо інше не встановлено законодавством України.

    У разі несплати правопорушником штрафу у зазначений строк, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом (ст. 308 КУпАП).

    У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується:

    -подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті КУпАП та зазначеного у постанові про стягнення штрафу;

    -витрати на облік зазначених правопорушень.

    Примусові заходи включають звернення стягнення на кошти, цінні папери, інше майно боржника, а також на заробітну плату, пенсію, стипендію та інші доходи. У разі відсутності у боржника достатніх коштів та цінностей для задоволення вимог стягувача, стягнення звертається на інше майно.

    Якщо сума боргу перевищує 160 тисяч гривень, стягнення може бути звернено на нерухомість боржника.

    Крім того, згідно з Порядком проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період від затвердженого ПКМУ від 16 травня 2024 р. №560 у період проведення мобілізації (крім цільової) уповноважені представники територіального центру комплектування та соціальної підтримки або поліцейські, а також представники Держприкордонслужби мають право вимагати у громадян чоловічої статі віком від 18 до 60 років військово-обліковий документ (військово-обліковий документ в електронній формі) разом з документом, що посвідчує особу.

    У разі встановлення, що громадянин порушує правила військового обліку, визначені Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 5, ст. 409), або Законом України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, виявлення розбіжностей військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів старший групи оповіщення пропонує резервісту або військовозобов’язаному (крім резервістів та військовозобов’язаних СБУ та розвідувальних органів) прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для взяття на військовий облік, проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби, уточнення своїх персональних даних, даних військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів. Із зазначеною метою громадянину оформляється та вручається повістка.

    У разі відмови резервіста або військовозобов’язаного від отримання повістки представником, який уповноважений вручати повістки, складається акт відмови від отримання повістки, який підписується не менш як двома членами групи оповіщення. Акт відмови від отримання повістки оголошується громадянину.

    Акт відмови від отримання повістки подається керівнику районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для вжиття заходів до притягнення правопорушника до адміністративної відповідальності.

    Акт відмови від отримання повістки реєструється в районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.

    У разі відмови прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки поліцейський, який входить до складу групи оповіщення, проводить адміністративне затримання та доставлення громадянина до такого центру на підставі статей 261 і 262 Кодексу України про адміністративні правопорушення.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України