Начните консультацию с юристом онлайн
Ми живемо вдвох в квартирі близько півроку. В перші два тижні, коли ми ще активно займалися переїздом, сусід знизу піднімався до нас і скаржився на шум, а також один раз викликав поліцію, нас усно попередили і на цьому все закінчилося і ці півроку все було добре.
Вчора вночі сусід знову піднявся до нас і погрозився, що наступного разу буде притягати нас до відповідальності за допомогою поліції, бо по його словам він чує гуркіт і це йому заважає.
Ми дійсно лягаємо спати десь о 1-2 ночі, але при цьому ми поводимо себе тихо, ходимо в капцях, я навіть на меблі наклеїв проти-шумові наліпки.
Єдине що може викликати гуркіт у сусіда це наше пересування квартирою коли ми готуємося до сну, я так розумію велику роль грає наша підлога, це плитка по всій квартирі і, напевно, без шумоізоляції.
Я розумію сусіда, хочу йому піти на зустріч і в той же час своєї провини в цій ситуації я не бачу.
1) Тому мені хотілося би дізнатися, як мені себе поводити, в ситуації, якщо сусід все ж викличе поліцію і нам не вдасться вирішити це питання усно?
2) Можливо нам потрібні якісь докази наперед?
3) Які повноваження має поліція, чи можуть вони перевіряти документи (військово-облікові в тому числі), затримувати?
4) Чи може поліція прийти по справі шуму у сусідів, а потім пристати до іншого, наприклад, відсутність ВОД?
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (8)
Юрист, г. Днепр, 24 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня.
Контроль за дотриманням правил додержання тиші в встановлених місцях здійснюють органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, встановлених чинним законодавством України. Покаранням за порушення спокою може бути попередження або штраф.
Для притягнення Вас до відповідальності Вашому сусіду необхідно зафіксувати факт порушення Вами режиму тиші.
Якщо цього не буде - це можна кфаліфікувати як наклеп.
А ось Ваші права:
Цивільний кодекс України
Стаття 15. Право на захист цивільних прав та інтересів
1. Кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.
2. Кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.
Стаття 16. Захист цивільних прав та інтересів судом
1. Кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.
2. Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути:
1) визнання права;
2) визнання правочину недійсним;
3) припинення дії, яка порушує право;
4) відновлення становища, яке існувало до порушення;
5) примусове виконання обов'язку в натурі;
6) зміна правовідношення;
7) припинення правовідношення;
8) відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди;
9) відшкодування моральної (немайнової) шкоди;
10) визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.
Суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом чи судом у визначених законом випадках.
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня!
За санітарними правилами, що діють в Україні рівень шуму вдень не може перевищувати 45-50 децибел, а вночі 35-45.
За порушення шумових норм – передбачена адміністративна відповідальність згідно статті 182 КУпАП
Порушення вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму чи правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях - тягне за собою попередження або накладення штрафу на громадян від п'яти до п'ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (85-255 грн) і накладення штрафу на посадових осіб та громадян - суб'єктів господарської діяльності - від п'ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від п'ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян із конфіскацією звуковідтворювальної апаратури, піротехнічних засобів, інших предметів порушення тиші або без такої і на посадових осіб та громадян - суб'єктів господарської діяльності - від п'ятдесяти до ста п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян із конфіскацією звуковідтворювальної апаратури, піротехнічних засобів, інших предметів порушення тиші.
Отже, згідно з кодексом адміністративних правопорушень, порушнику загрожує:
Якщо до Вас приїдуть представники поліції то вимагайте від них докази про те, що Ви порушили допустимі норми шуму. Відразу повідомлю, що лише держпродспоживслужба робить виміри шуму і складає відповідний Акт.
Тому повідомте представникам поліції про безпідставний виклик та при можливості подайте заяву про хуліганські дії сусіда, який постійно погрожує Вам.
Штраф може накласти лише суд, працівники поліції можуть зробити усне попередження або скласти протокол.
Суд без доказів про порушення рівня шуму буде на Вашій стороні.
Фіксуйте розмову з сусідом на камеру, якщо він погрожує Вам фізичним насилллям - то надайте відповідні докази поліції.
Затримувати Вас не мають права.
Можуть скаласти протокол про адміністративне правопорушення.
В протоколі Ви можете надати пояснення, що сусід сам постійно порушує рівень шуму, надає недостовірну інформацію і постійно заважає Вам спокійно жити.
Поліція може вимагати ВОД.
Згідно статті 32 ЗУ "Про національну поліцію"
1. Поліцейський має право вимагати в особи пред’явлення нею документів, що посвідчують особу, та/або документів, що підтверджують відповідне право особи, у спосіб, який дає можливість поліцейському прочитати та зафіксувати дані, що містяться в документах, у таких випадках:
1) якщо особа володіє зовнішніми ознаками, схожими на зовнішні ознаки особи, яка перебуває в розшуку, або безвісно зниклої особи, або самовільно залишила місце для утримання військовополонених;
2) якщо існує достатньо підстав вважати, що особа вчинила або має намір вчинити правопорушення;
3) якщо особа перебуває на території чи об’єкті із спеціальним режимом або в місці здійснення спеціального поліцейського контролю;
4) якщо в особи є зброя, боєприпаси, наркотичні засоби та інші речі, обіг яких обмежений або заборонений, або для зберігання, використання чи перевезення яких потрібен дозвіл, якщо встановити такі права іншим чином неможливо;
5) якщо особа перебуває в місці вчинення правопорушення або дорожньо-транспортної пригоди, іншої надзвичайної події;
6) якщо зовнішні ознаки особи чи транспортного засобу або дії особи дають достатні підстави вважати, що особа причетна до вчинення правопорушення, транспортний засіб може бути знаряддям чи об’єктом вчинення правопорушення.
2. У період дії воєнного стану та/або під час мобілізації (крім цільової) поліцейський має право вимагати в особи чоловічої статі віком від 18 до 60 років пред’явлення нею військово-облікового документа разом з документом, що посвідчує особу, у спосіб, який дає можливість поліцейському прочитати та зафіксувати дані, що містяться в документах.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеВітаю!
1. Згідно ст. 6 ЖК України, житлові будинки і приміщення призначаються для постійного проживання громадян, а також для використання у встановленому порядку як службових жилих приміщень і гуртожитків. Надання приміщень у жилих будинках для потреб промислового характеру забороняється.
Статтею 10 цього Кодексу передбачено, що громадяни зобов'язані використовувати жиле приміщення відповідно до його призначення та додержуватися правил користування жилими приміщеннями. Жилі будинки і жилі приміщення не можуть використовуватися громадянами на шкоду інтересам суспільства.
Відповідно до ст. 320 ЦК України власник має право використовувати своє майно для здійснення підприємницької діяльності, крім випадків, встановлених законом.
Однак згідно ч. 5 ст. 319 ЦК України власник не може використовувати право власності на шкоду правам, свободам та гідності громадян, інтересам суспільства, погіршувати екологічну ситуацію та природні якості землі.
Крім того відповідно до ч. 2 ст. 13 ЦК України при здійсненні своїх прав особа зобов'язана утримуватися від дій, які могли б порушити права інших осіб, завдати шкоди довкіллю або культурній спадщині.
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення
Розділ II
ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ ГРОМАДЯН, ПІДПРИЄМСТВ, УСТАНОВ І ОРГАНІЗАЦІЙ ЩОДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ САНІТАРНОГО ТА ЕПІДЕМІЧНОГО БЛАГОПОЛУЧЧЯ
Стаття 4. Права громадян
Громадяни мають право на:
безпечні для здоров'я і життя харчові продукти, питну воду, умови праці, навчання, виховання, побуту, відпочинку та навколишнє природне середовище;
відшкодування шкоди, завданої їх здоров'ю внаслідок порушення підприємствами, установами, організаціями, громадянами санітарного законодавства;
Стаття 5. Обов'язки громадян
Громадяни зобов'язані:
піклуватися про своє здоров'я та здоров'я і гігієнічне виховання своїх дітей, не шкодити здоров'ю інших громадян;
Стаття 22. Вимоги до жилих та виробничих приміщень, територій, засобів виробництва і технологій
Органи виконавчої влади, місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та громадяни зобов'язані утримувати надані в користування чи належні їм на праві власності жилі, виробничі, побутові та інші приміщення відповідно до вимог санітарних норм.
Стаття 24. Захист населення від шкідливого впливу шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів
Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та громадяни при здійсненні будь-яких видів діяльності з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров'я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів зобов'язані:
здійснювати відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами;
вживати заходів щодо недопущення впродовж доби перевищень рівнів шуму, встановлених санітарними нормами, в таких приміщеннях і на таких територіях (захищені об'єкти):
1) жилих будинків і прибудинкових територіях;
3) готелів і гуртожитків;
Шум на захищених об'єктах при здійсненні будь-яких видів діяльності не повинен перевищувати рівнів, установлених санітарними нормами для відповідного часу доби.
ВІДПОВІДІ НА ПИТАННЯ:
1.
ПОЛІЦІЯ МОЖЕ СКЛАСТИ ПРОТОКОЛ, ЯКЩО ВИЯВИТЬ ПОРУШЕННЯ.
ЯКЩО СЛОВО НА СЛОВО, ПОЛІЦІЯ ЗАПРОПОНУЄ СКАРЖНИКУ ЗВЕРНУТИСЬ ДО СУДУ.
2.
НАПЕРЕД ВИ НІЧЬОГО ЗАДОКУМЕНТУВАТИ НЕ ЗМОЖЕТЕ, ТОМУ ЩО НЕ ЗНАЄТЕ КОЛИ ВАШ СУСІД ВИКЛИЧЕ ПОЛІЦІЮ.
3.
ПОЛІЦІЯ МАЄ ПРАВО ПЕРЕВІРИТИ ВОД ПІД ЧАС ПЕРЕВІРКИ ДОКУМЕНТІВ.
В РАЗІ ЯКЩО ВИ В РОЗШУКУ - ПОЛІЦІЯ ВАС ЗАТРИМАЄ.
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку
14. У Законі України "Про Національну поліцію" (Відомості Верховної Ради України, 2015 р., № 40-41, ст. 379 із наступними змінами):
1) статтю 24 доповнити частиною п’ятою такого змісту:
"5. За зверненням територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів Служби безпеки України або розвідувальних органів України органи та підрозділи, що входять до системи поліції, беруть участь у здійсненні заходів щодо оповіщення військовозобов’язаних та резервістів спільно з представниками територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, а також здійснюють адміністративне затримання та доставлення до цих центрів та органів призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які вчинили адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення";
3) статтю 32 доповнити частиною другою такого змісту:
"2. У період дії воєнного стану та/або під час мобілізації (крім цільової) поліцейський має право вимагати в особи чоловічої статі віком від 18 до 60 років пред’явлення нею військово-облікового документа разом з документом, що посвідчує особу, у спосіб, який дає можливість поліцейському прочитати та зафіксувати дані, що містяться в документах";
4.
ТАКИЙ РОЗВИТОК ПОДІЙ ЦІЛКОМ МОЖЛИВИЙ - ПЕРЕВІРКА ВОД, ЦЕ ПРАВО ПОЛІЦІЇ.
Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта
Общаться в чатеВІТАЮ ВАС, ДАНІЕЛЬ! Поліція в цих справах - майже ніхто. Хоч і є в них повноваження складати постанови по ч. 1 ст. 182 КУпАП. Просто не відчиняйте двері, бо відверті "шахраї", які працюють в цих органах - можуть Вам не лише ВОД повісити, а й наркотики, зброю чи щось інше підкласти, по чому у них план по штрафам не виконано або є замовлення від друзів, знайомих, родичів чи осіб, які в них працюють штатними свідками чи помічниками.
На жаль із практики своєї можу констатувати, що навіть люди дуже високого статусу, в тому числі працівники адміністрації президента, старші офіцери розвідувальних і контрозвідувальних органів України, судді - в регіонах ставали жертвами беззаконня, яке творять іноді набрані по оголошенню "бармени" та "манікюрші" в Нацполіцію. При цьому, оскільки вони мають центральне підпорядкування Департаменту патрульної поліції НПУ в м. Києві, їм ніхто нічого формально не може зробити. Ні начальник обласного управління Нацполіції, ні служба внутрішньої безпеки. Не спецназом "КОРД" чи регіональними групами ЦСО "Альфа" ж їх крутити. Хоча, на мою думку, саме затримання таких осіб "обличчям в афсальт" мало б дієвий ефект і вони б знали, що немає у них, як і у ТЦК, - права на беззаконня.
Поки що руки не дійшли ні у кого - поставити цю "відреформовану" банду на місце, нагадавши як має діяти закон і його дотримання...
А тепер по фактам, без ліричних відступів.
В Україні формально діє принцип верховенства права! Ніхто не може бути безпідставно звинувачений у порушнні законодавства.
Презумпція невинуватості визначена ст. 62 Конституції України: особа вважається невинуватою у вчиненні злочину й не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду; ніхто не зобов'язаний доводити свою невинуватість у вчиненні злочину.
Аналогічно і у будь-яких відносинах - НІХТО НЕ ЗОБОВ"ЯЗАНИЙ ДОВОДИТИ СВОЮ НЕВИНУВАТІСТЬ. Спростувати невинність особи у вчиненні чого-небудь має особа, яка ставить це під сумнів. У свою чергу вже після надання таких доказів - Ви можете захищатися.
Якщо хтось Вас звинувачує - хай доводять це.
Ви маєте повне право взагалі не відчиняти двері поліції. Ваше право. Поліція не має право проникати у житло без дозволу суду або власника житла.
Хай доводять, наймають адвоката. Як правило прості смертні без юридичної підготовки нічого довести не зможуть, навіть якщо шум був. Знову таки - вимірювальних засобів щодо того чи є шум порушенням, чи ні - у поліції немає.
З практики - ніяка поліція, якщо це не їх родичі / знайомі - цим займатися не буде. Хоча у поліції є повноваження складати протоколи по ч. 1 ст. 182 КУпАП (на підставі ч. 1 ст. 222 КУпАП), вони цим не займаються. Це поноваження органів місцевого самоврядування яким також надано такі повноваження через їх адміністративні комісії.
Стаття 182 КУпАП передбачає відповідальність за порушення вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму чи правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях - тягне за собою попередження або накладення штрафу на громадян від п'яти до п'ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (85 - 255 гривень) і накладення штрафу на посадових осіб та громадян - суб'єктів господарської діяльності - від п'ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Стаття 5 КУпАП. Повноваження місцевих рад щодо прийняття рішень, за порушення яких передбачається адміністративна відповідальність
Сільські, селищні, міські, обласні ради мають право приймати в межах, що визначаються законами, рішення з питань боротьби зі стихійним лихом і епідеміями, які передбачають за їх порушення адміністративну відповідальність, а також рішення з питань боротьби з епізоотіями, за порушення яких відповідальність встановлено статтею 107 цього Кодексу.
Сільські, селищні, міські ради встановлюють відповідно до законодавства правила, за порушення яких адміністративну відповідальність передбачено статтями 152, 159 і 182 цього Кодексу.
Як правило ніякі ради такі правила не встановлюють. Тому ніхто нікого до відповідальності притягнути не може.
Стаття 218. Адміністративні комісії
Адміністративні комісії при виконавчих органах міських рад розглядають справи про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 45, 46, 92, 99, 103-1, 103-2, 104, 104-1, статтею 136 (за вчинення порушень на автомобільному транспорті), статтями 138, 141, 142, 149-152, частиною першою статті 154, статтями 155, 155-2, частиною другою статті 156, частинами першою - четвертою статті 156-1, статтями 156-2, 159, частиною першою статті 163-17, статтею 175-1 (за порушення, вчинені у місцях, заборонених рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради), статтею 179, статтею 180 (крім справ щодо батьків неповнолітніх або осіб, які їх замінюють), частиною четвертою статті 181, статтею 181-1, частиною першою статті 182, статтями 183, 185-12, 186, 189, 189-1, 212-1 цього Кодексу.
Адміністративні комісії при виконавчих органах сільських, селищних рад розглядають справи про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 92, статтею 99 (коли правопорушення вчинено громадянином), статтями 103-1, 103-2, 104, статтею 136 (за вчинення порушень на автомобільному транспорті), статтями 141, 142, 150-152, статтями, 155, 155-2, частиною другою статті 156, частинами першою - четвертою статті 156-1, статтями 156-2, 159, частиною першою статті 163-17, статтею 175-1 (за порушення, вчинені у місцях, заборонених рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради), статтею 179, статтею 180 (крім справ щодо батьків неповнолітніх або осіб, які їх замінюють), частиною четвертою статті 181, частиною першою статті 182, статтями 183, 186, 212-1 цього Кодексу.
Стаття 222. Органи Національної поліції
Органи Національної поліції розглядають справи про такі адміністративні правопорушення: про порушення громадського порядку, правил дорожнього руху, правил паркування транспортних засобів, правил, що забезпечують безпеку руху транспорту, правил користування засобами транспорту, правил випуску у плавання малих, спортивних суден і водних мотоциклів, правил судноплавства на морських і внутрішніх водних шляхах, правил, спрямованих на забезпечення схоронності вантажів на транспорті, а також про незаконний відпуск і незаконне придбання бензину або інших паливно-мастильних матеріалів (статті 80 і 81 (в частині перевищення нормативів вмісту забруднюючих речовин у відпрацьованих газах транспортних засобів), частина перша статті 44, стаття 89, частина друга статті 106-1, частини перша, друга, третя, четверта і шоста статті 109, стаття 110, частина четверта статті 116-2, стаття 117, частини перша і друга статті 119, частини перша, друга, третя, п’ята, шоста, восьма, десята і одинадцята статті 121, статті 121-1, 121-2, частини перша і друга статті 121-3, частини перша, друга, третя, четверта, шоста і сьома статті 122, частина перша статті 123, статті 124-1, 125, частини перша, друга і четверта статті 126, частини перша, друга і третя статті 127, стаття 127-3, частини перша і друга статті 127-4, статті 128-129, частина перша статті 132-1, частини перша і п’ята статті 133, частини третя, шоста, восьма, дев’ята, десята і одинадцята статті 133-1, стаття 135, стаття 136 (за винятком порушень на автомобільному транспорті), стаття 137, частини перша, друга і третя статті 140, статті 148, 151, частини шоста, сьома і восьма статті 152-1, статті 161, 164-4, стаття 175-1 (за винятком порушень, вчинених у місцях, заборонених рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради), статті 176, 177, частини перша і друга статті 178, статті 180, 181-1, частина перша статті 182, статті 183, 192, 194, 195).
Стаття 221. Районні, районні у місті, міські чи міськрайонні суди (судді)
Судді районних, районних у місті, міських чи міськрайонних судів розглядають справи про адміністративні правопорушення, передбачені... частиною другою статті 182 цього Кодексу.
Стаття 38 Закону України "Про Національну поліцію". Проникнення до житла чи іншого володіння особи
1. Поліція може проникнути до житла чи іншого володіння особи без вмотивованого рішення суду лише в невідкладних випадках, пов’язаних із:
1) рятуванням життя людей та цінного майна під час надзвичайних ситуацій;
2) безпосереднім переслідуванням осіб, підозрюваних у вчиненні кримінального правопорушення;
3) припиненням кримінального правопорушення, що загрожує життю осіб, які знаходяться в житлі або іншому володінні.
2. Проникнення поліцейського до житла чи іншого володіння особи не може обмежувати її права користуватися власним майном.
3. Про застосування вказаного поліцейського заходу обов’язково складається протокол.
При цьому пункт 2 ч. 1 ст. 38 Закону - є, на моє переконання як юриста, неконституційним, оскільки в статті 30 Конституції України йде мова не про вчинення кримінального правопорушення - а саме ЗЛОЧИНА, тобто тяжкого кримінального правопорушення, а не будь-якого. Тобто законодавець фактично прийнявши у 2020 році зміни до цієї статті - порушив Конституцію (ст. 30).
Як би там не було, але порушення КУпАП не є підставою для проникнення в житло. Тобто Ви взагалі маєте право не відчиняти їм двері.
Відповідно до статті 30 Конституції України. Кожному гарантується недоторканність житла.
Не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду.
У невідкладних випадках, пов'язаних із врятуванням життя людей та майна чи з безпосереднім переслідуванням осіб, які підозрюються у вчиненні злочину, можливий інший, встановлений законом, порядок проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду і обшуку.
З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)
Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта
Общаться в чатеВибачте у цитаті припустився помилки у тексті.
"Оскільки штраф незначний, то рекомендую ігнорувати поліцію і не відчиняти двері. Ви маєте на те законне право. Без Ваших персональних даних поліція ніколи постанову не складе. А якщо збір даних буде з порушенням закону - то такий штраф Ви з легкістю сплатите. Ризики спілкування з поліцією куди значніші - від штрафу 17 тисяч від ТЦК, до "бусифікації" та примусової мобілізації шляхом психологічного або фізичного тиску, катування і тортур."
___
Не сплатите - а оскаржите в суді. Ну або дійсно можна сплатити, якщо якимось дивним чином таки накладуть штраф без Вашої участі, бо я не думаю, що сума 85-255 гривень (максимально можливий штраф за шум після 22-00 за ч. 1 ст. 182 КУпАП) співмірна з сумою 17 - 34 тисячі гривень штрафу від ТЦК та СП чи іншими речами, які можуть статися.
Вимагати відкрити двері так само не мають право.
Бачите які часи. Громадяни мають ховатися від власної "народної" поліції... бо ці люди перетворилися по вседозволеності і зловмисності на організовані злочинні угрупування, які можуть зробити з громадянином будь-що.. і їм нічого не зробиш за це, бо вони усі такі центрального підпорядкування, при цьому як правило навіть не мають хоча б формально купленої вищої освіти і будь-яких правоохоронних навичок за межами курсів як в американському серіалі "Поліцейська академія"...
Спасибі може треба сказати, що ще людям двері в оселі не вибивають без рішення суду. Правда іноді вибивають, коли бачать, що люди забиті та залякані і не будуть на них скаржитись, бо юридично не грамотні. Але думаю тут не в спасибі річ у містах, а у тому, що є страх вже настільки перетинати межі законності... Бо ж у людей дуже багато зброї на руках... в тому числі легальної... і у всьому світі діє принцип: "Мій дім - моя фортеця". Адже незаконне проникнення невідомої особи навіть у формі - теж є незаконним проникненням.
Хай щастить та бережіть себе!
З повагою, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)
Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта
Общаться в чатеІ ДОДАТКОВО ДО МОЄЇ ВІДПОВІДІ.
На жаль в квартирах - дуже часті випадки сусіди - неадекватні за своєю поведінкою. Іноді це просто люди, які або перебувають на обліку у психіатра, або заслуговують такий облік, бо просо їх вчасно не виявили. Одинокі люди похилого віку, яким немає чим зайнятися у житті, немає близьких.Якщо у сусіда будь-який шум викликає нервові реакції - то йому дійсно треба звернутися до лікаря - невропатолога та / або психіатра. Бо це відверто ненормально. Є така хвороба - "мізофонія", також є таке психіатричне поняття як "Патологічна тривога і страх".
На жаль, такі особливості життя в КВАРТИРАХ. Так, це у будь-якому вигляді така собі "комуналка" - спільна власність багатьох людей, у котрих є взаємні права і обов"язки по повазі прав інших. Якщо сусіда щось не влаштовує - хай оплачує СОБІ шумоізоляцію. Соціалізмъ та колективізмъ давно закінчились. Суспільство давно живе по законам капіталізму та поваги до ІНДИВІДУАЛІЗМУ.
Ви не можете не жити і не дихати, бо квартира зроблена при СРСР . а шумоізоляцію прораб вкрав ще при тому ж СРСР... Претензії не до Вас, а до житла. Мабуть його ціна співмірна з його якістю. Кожен обирає собі житло виходячи зі своїх можливостей і потім якось його намагається адаптувати до нормальних умов життя.
Якщо людина хоче жити в тиші абсолютній - хай переїздить у приватний сектор. Якщо йому пощастить, то буде жити в тиші. Хоча не завжди щастить з сусідами клієнтам ще більше ніж у квартирах.
Гарантійний варіант жити в тиші - це купити собі шале в лісосмузі, де до сусідів більше 500 метрів. Звісно таке житло і коштує 300-500 тисяч доларів, або й навіть більше. Сусід не може собі це дозволити? А чого тоді колотити про свої права? Реально припускаю, що це людина трохи з розладами неврологічними чи навіть психіатричними. Але це має встановлювати уповноважений на те лікар або експерт. Я розумію, якби такі претензії висувалися в мирний час... а зараз, коли усі хто в Україні скаржаться на постійні сирени сповіщення про повітряну тривогу... Не хоче поскаржитись на владу, що йому заважають спати вої сирен та потреба бігати у бомбосховища? Чи вони йому не заважають? Чи ж сміливості вистачає лише молодих сусідів тероризувати?!
На жаль в період війни адекватність багатьох людей залишає бажати кращого. Це зрозуміло. Стреси, війна, відсутність почуття перспектив у майбутньому... Але це не нормально, що свої фобії люди виміщають на своїх сусідів.
Прикро констатувати, але докази Ви своєї невинуватості не зберете. Немає наразі навіть в "Розумному будинку" функціоналу по замірюванню шумності в приміщеннях... Встановлення ж IP-камер відеоспостереження шум може не зафіксувати. Хоча, відеокамери з можливістю фіксації своїх дій - дуже гарна річ в сучасному світі. Вони не такі вже й дорогі, і непогано б мати їх - як на вхідних дверях, так і в середині оселі. В тому числі від злодіїв - які обкрадають квартири.
В квартирах мені особисто подобаються IP-камери, які вкручуються замість ламп освітлення.
Не сприйміть за рекламу... просто ввівши в пошуковій системі Google: "IP-камера в лампу".
https://prom.ua/p2041528184-universalnaya-kupolnay...
На вхідних дверях таку лампу краще не чіпляти. Високі ризики, що дуже порядні сусіди - вкрадуть. Там краще вже чіпляти камеру, яку так просто не зірвеш і не викрутиш.
Але й сусід докази не збере. Його ж свідчення до справи не приєднаєш. Бо він зацікавлена особа. Причому особа, психічна дієздатність якої не встановлена.
Звісно можуть порадити подати на сусіда до суду.. Але такі справи бездоказово дуже складно вигравати. Та й навіть якщо суд стане на Вашу сторону - як змусити не дуже адекватного по поведінці сусіда виконувати рішення суду. Грошей у нього он навіть на шумоізоляцію немає. Які вже штрафи виконавчої з пенсії.
Навпаки, часті бездоказові виклики поліції мають бути підставою для його притягнення до відповідальності та медичного освідчення вже поліцією. Ну або можуть їздити і далі на безпідставні виклики. Не підігруйте сусідові. Після 22-00 Ви взагалі не зобов"язані будь-кому відкривати двері і підтверджувати, що Ви знаходитесь у житлі. Комендантська година майже у всіх містах.
Щиро співчуваю з такими сусідами! Як то кажуть не пощастило. Якщо сусід похилого віку, може ця ситуація зміниться на краще з часом.
Хай Вам щастить! Щиро бажаю вирішення ситуацію на Вашу користь!
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня!
Так, цілком згоден з Вами. Оскільки не бачу жодного порушення "режиму тиші" з Вашого боку, так як ходити по квартирі у нічний час ще ніхто не забороняв.
Ви пробували поговорити із сусідом з приводу можливого шуму, який має місце не з Вашої вини? Звертались з цим питанням до голови ОСББ?
Ви не зможете зібрати докази наперед, оскільки не знатимете, коли саме сусід викличе поліцію. Крім того, якщо сусід Вас звинувачує, то саме він повинен надати докази Вашого правоворушення. Яка в останнього є доказова база? Аудіо або відеозаписи, збір підписів інших сусідів? Держпродспоживслужба приїздила до Вас та робила виміри шуму? Сумніваюсь у тому. Отже, якщо сусід Вас звинувачує, то Ви так само, у свою чергу, можете заявити, що не порушували режиму тиші.
Так, поліція має право перевірити Ваші документи та скласти протокол у відповідності із статтею 182 КУпАП.
Стаття 182 КУпАП. Порушення вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму чи правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях
"Порушення вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму чи правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях -
тягне за собою попередження або накладення штрафу на громадян від п'яти до п'ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і накладення штрафу на посадових осіб та громадян - суб'єктів господарської діяльності - від п'ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, -
тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від п'ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян із конфіскацією звуковідтворювальної апаратури, піротехнічних засобів, інших предметів порушення тиші або без такої і на посадових осіб та громадян - суб'єктів господарської діяльності - від п'ятдесяти до ста п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян із конфіскацією звуковідтворювальної апаратури, піротехнічних засобів, інших предметів порушення тиші".
Затримати Вас можуть за наступних обставин:
Стаття 260 КУпАП. Заходи забезпечення провадження в справах про адміністративні правопорушення
У випадках, прямо передбачених законами України, з метою припинення адміністративних правопорушень, коли вичерпано інші заходи впливу, встановлення особи, складення протоколу про адміністративне правопорушення у разі неможливості складення його на місці вчинення правопорушення, якщо складення протоколу є обов’язковим, забезпечення своєчасного і правильного розгляду справ та виконання постанов по справах про адміністративні правопорушення допускаються адміністративне затримання особи, особистий огляд, огляд речей і вилучення речей та документів, у тому числі посвідчення водія, тимчасове затримання транспортного засобу, відсторонення осіб від керування транспортними засобами, морськими, річковими, малими, спортивними суднами або водними мотоциклами та огляд на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння, а також щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції.
Стаття 24 Закону України "Про Національну поліцію" (Відомості Верховної Ради України, 2015 р., № 40-41, ст. 379 із наступними змінами):
"5. За зверненням територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів Служби безпеки України або розвідувальних органів України органи та підрозділи, що входять до системи поліції, беруть участь у здійсненні заходів щодо оповіщення військовозобов’язаних та резервістів спільно з представниками територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, а також здійснюють адміністративне затримання та доставлення до цих центрів та органів призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які вчинили адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення".
Так, це можливо, у ході перевірки Ваших документів.
Відповідно до Постанови КМУ від 16.05.2024 року «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:
51. Перевірка військово-облікового документа (військово-облікового документа в електронній формі) у громадян чоловічої статі віком від 18 до 60 років може здійснюватися:
за місцем проживання, роботи, навчання, у громадських місцях, громадських будинках та спорудах, місцях масового скупчення людей, на пунктах пропуску (блок-постах) — уповноваженими представниками територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки або поліцейськими.
З повагою, адвокат Айвазян.
Адвокат, г. Киев, 11 лет опыта
Общаться в чатеВітаю,
Рекомендації: