Задайте вопрос юристу

856 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Гражданское право, 03 сентября 2024, вопрос №118776 350₴

Сусіди не дають дозволу на допуск до своєї квартири для заміни стояка опалення. Що можна зробити?

Купивши квартиру, та почавши ремонт, зіткнувся з проблемою заміни стояків опалення. Будинок 1998 року. Стояки металеві, не в самому кращому стані, але не аварійні. Сусіди з низу не дають згоду на допуск до квартири для заміни стояків. Люди в дуже похилому віці. Домовитись за відновлення та моральну компенсацію за мій рахунок вони не зацікавлені.
Чи є механізм щодо допуску до чужої квартири в даному випадку?
Як запобігти ситуації, якщо у разі аварії та затоплення сусідів, із записування стояка, мене будуть зобов'язувати здійснити відшкодування збитків?

Ответы юристов (5)

    Богун Сергій Павлович

    Доброго дня.

    Питання допуску врегулюване ст. 29 Закону про комунальні послуги.

    Споживач зобов’язаний забезпечити представникам виконавця комунальної послуги доступ до свого житла, іншого об’єкта нерухомого майна для:

    ліквідації та відвернення аварій, пов’язаних із наданням відповідної комунальної послуги, - цілодобово;

    встановлення або заміни санітарно-технічного та інженерного обладнання, проведення технічних чи профілактичних оглядів, зняття контрольних показань вузлів обліку - згідно з умовами договору про надання відповідної комунальної послуги, договору про управління багатоквартирним будинком.

    У невідкладних випадках, пов’язаних з необхідністю рятування життя і здоров’я людей та/чи майна, в установленому цією статтею порядку може бути здійснено доступ до житла, іншого об’єкта нерухомого майна без отримання згоди його власника (користувача) (несанкціонований доступ) для проведення огляду та ліквідації або відвернення аварії.

    Несанкціонований доступ до житла, іншого об’єкта нерухомого майна відбувається без отримання згоди його власника (користувача), якщо в момент виникнення невідкладного випадку такий власник (користувач) відсутній і немає можливості встановити зв’язок з ним для інформування про необхідність негайного прибуття до житла, іншого об’єкта нерухомого майна або він відмовляється допустити в належне йому житло (інший об’єкт нерухомого майна) представника виконавця, і при цьому є об’єктивні підстави вважати, що аварія, яка створює загрозу життю та/або майну, наявна саме в цьому житлі (іншому об’єкті нерухомого майна).

    У багатоквартирному будинку, управління яким здійснюється об’єднанням співвласників багатоквартирного будинку, передбачені цією статтею права та обов’язки представників виконавців комунальних послуг щодо доступу (у тому числі несанкціонованого) до житла, іншого об’єкта нерухомого майна поширюються також на посадових осіб і працівників такого об’єднання.

    Більше за посиланням.

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2189-19#Text

    Дерій Владислав Олегович

    Вітаю Вас!

    Чи є механізм щодо допуску до чужої квартири в даному випадку?

    Якщо стояки не аварійні, то доступ до чужої квартири можливий лише за добровільної згоди власників квартири.

    Якби стояки були аварійні або були виявлені підтікання, необхідність поквартирного обходу, виявлення проблемної ділянки у певній квартирі, то потрібно звернутися до ОСББ/управляючої компанії та скласти АКТ обстеження сусідської квартири.

    Якщо власники квартири не даватимуть доступ до аварійної квартири - потрібно скласти припис – попередження (претензію) мешканцю приміщення щодо необхідності у 5-ти денний термін надати доступ слюсарю-сантехніку (або іншому працівнику) до ніші внутрішньо-будинкових стояків кватир з метою ліквідування аварійної ситуації.

    Якщо перешкоди не були усунені або мешканець не надає доступ до житла – відповідно виконавцю потрібно звертатись до суду та зобов’язати власників демонтувати перешкоди та надати доступ до мереж для огляду та ремонту.

    Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 8 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» виконавець комунальної послуги має право доступу до житла, інших об`єктів нерухомого майна для ліквідації аварій, усунення неполадок санітарно-технічного та інженерного обладнання, його встановлення і заміни, проведення технічних та профілактичних оглядів і перевірки показань приладів - розподілювачів теплової енергії та/або вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання відповідної комунальної послуги у квартирах (приміщеннях) багатоквартирного будинку, в порядку, визначеному законом і договорами про надання комунальних послуг.

    За приписами п. 7 ч. 2 ст. 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» індивідуальний споживач зобов`язаний допускати у своє житло (інший об`єкт нерухомого майна) управителя, виконавців комунальних послуг або їхніх представників у порядку, визначеному законом і договорами про надання відповідних житлово-комунальних послуг, для ліквідації аварій, усунення неполадок санітарно-технічного та інженерного обладнання, його встановлення і заміни, проведення технічних та профілактичних оглядів і перевірки показань приладів - розподілювачів теплової енергії та/або вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання відповідної комунальної послуги у квартирі (приміщенні) багатоквартирного будинку.

    Як запобігти ситуації, якщо у разі аварії та затоплення сусідів, із записування стояка, мене будуть зобов'язувати здійснити відшкодування збитків?

    Згідно пункту 1.4.6. Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій Власник, наймач (орендар) жилого будинку, жилого чи нежилого у жилому будинку приміщення, що припустив самовільне переобладнання або перепланування, що призводить до порушення конструктивних елементів або засобів протипожежного захисту, зобов'язаний за свій рахунок привести це приміщення до попереднього стану.

    У разі, якщо самовільне перепланування або переобладнання приводить до погіршення технічного стану жилого будинку в цілому та порушуються права інших споживачів, зазначені роботи виконуються виконавцем послуг, питання відшкодування вартості цих робіт власником, наймачем (орендарем) жилого будинку, жилого чи нежилого у жилому будинку приміщення вирішується у судовому порядку.

    Тобто, якщо Ви самостійно будете реконструювати Вашу частину стояка - то в разі аварії на Ви повинні будете відшкодувати збитки.

    Якщо у Вашому будинку є ОСББ - винесіть питання заміни стояка на загальні збори та запропонуйте свої пропозиції.

    Якщо Ви залишите все як є, проте через певний час стояк почне підтікати, але не з Вашої вини, то відповідальність Ви не нестимете і нічого відшкодовувати не будете.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Айвазян Юрий Климентьевич

    Доброго дня, Василю!

    У Вашому будинку ОСББ? Звертались до голови із даним питанням?

    Якщо стояк не аварійний, то і підстав щодо надання допуску до квартири сусідів знизу немає, оскільки заміна стояка - це Ваше бажання, а не необхідність, пов'язана із аварійним станом останнього.

    Стаття 29. Порядок доступу до житла, іншого об’єкта нерухомого майна споживача

    1. Споживач зобов’язаний забезпечити представникам виконавця комунальної послуги доступ до свого житла, іншого об’єкта нерухомого майна для:

    1) ліквідації та відвернення аварій, пов’язаних із наданням відповідної комунальної послуги, - цілодобово;

    2) встановлення або заміни санітарно-технічного та інженерного обладнання, проведення технічних чи профілактичних оглядів, зняття контрольних показань вузлів обліку - згідно з умовами договору про надання відповідної комунальної послуги, договору про управління багатоквартирним будинком.

    2. Представники виконавця комунальної послуги під час доступу до житла, іншого об’єкта нерухомого майна зобов’язані:

    1) пред’явити відповідне посвідчення;

    2) поважати права споживачів, утримуватися від розголошення інформації про особисте життя споживача, інших осіб, які перебувають у житлі (іншому об’єкті нерухомого майна), яка стала їм відома у зв’язку з доступом до житла, іншого об’єкта нерухомого майна;

    3) перебувати лише в тих приміщеннях, в яких розташоване обладнання, перевірка, ремонт, встановлення, заміна або огляд якого проводиться.

    3. Відмова споживача надати доступ виконавцю комунальної послуги до належних споживачу приміщень у випадках, передбачених частиною першою цієї статті, є підставою для припинення надання споживачеві відповідної комунальної послуги. Після надання споживачем такого доступу надання послуги відновлюється.
    4. У невідкладних випадках, пов’язаних з необхідністю рятування життя і здоров’я людей та/чи майна, в установленому цією статтею порядку може бути здійснено доступ до житла, іншого об’єкта нерухомого майна без отримання згоди його власника (користувача) (несанкціонований доступ) для проведення огляду та ліквідації або відвернення аварії.

    5. Несанкціонований доступ до житла, іншого об’єкта нерухомого майна відбувається без отримання згоди його власника (користувача), якщо в момент виникнення невідкладного випадку такий власник (користувач) відсутній і немає можливості встановити зв’язок з ним для інформування про необхідність негайного прибуття до житла, іншого об’єкта нерухомого майна або він відмовляється допустити в належне йому житло (інший об’єкт нерухомого майна) представника виконавця, і при цьому є об’єктивні підстави вважати, що аварія, яка створює загрозу життю та/або майну, наявна саме в цьому житлі (іншому об’єкті нерухомого майна).

    6. Представник виконавця попереджає власника (користувача), який присутній, але відмовляється допустити його до житла (іншого об’єкта нерухомого майна), про здійснення несанкціонованого доступу.

    7. Під час здійснення несанкціонованого доступу і до повного завершення робіт, визначених частиною восьмою цієї статті, повинні бути присутні представник виконавця, представник органів внутрішніх справ, працівники аварійно-ремонтної бригади та власник (користувач) з будь-якої із сусідніх будівель (з будь-якого приміщення, розташованого у тому самому багатоквартирному будинку, якщо несанкціонований доступ здійснюється у багатоквартирному будинку).

    12. У багатоквартирному будинку, управління яким здійснюється управителем, передбачені цією статтею права та обов’язки представників виконавців комунальних послуг щодо доступу (у тому числі несанкціонованого) до житла, іншого об’єкта нерухомого майна поширюються також на управителя та його представника.

    13. У багатоквартирному будинку, управління яким здійснюється об’єднанням співвласників багатоквартирного будинку, передбачені цією статтею права та обов’язки представників виконавців комунальних послуг щодо доступу (у тому числі несанкціонованого) до житла, іншого об’єкта нерухомого майна поширюються також на посадових осіб і працівників такого об’єднання.

    Щодо Вашого другого питання, не знаю, як з цим зможуть впоратись люди дуже похилого віку, але у разі затоплення квартири складається відповідний акт та Вами відшкодовуються збитки або у добровільному порядку, або у судовому.

    Відповідно до п. 2.3.6 Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, що затверджені Наказом Державного комітету з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005 року № 76 “Про затвердження Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій” у разі залиття, аварії квартир складається відповідний акт, форма якого передбачена додатком № 4.

    Відповідний акт складається комісією балансоутримувача багатоквартирного будинку (ЖЕКу, ОСББ), в якому знаходиться квартира, яку було залито.

    Згідно Додатку № 4 та роз’яснення Міністерства з питань житлово-комунального господарства України щодо ремонту квартири після залиття (лист від 29.12.2009 р. N 12/20-11-1975) в акті повинні бути відображені:

    • дата складання акту (число, місяць, рік);
    • прізвища, ініціали та посади, що обіймають члени комісії;
    • прізвище, ім’я, по батькові власника (наймача, орендаря) квартири, що зазнала шкоди;
    • адреса квартири, поверх, форма власності;
    • прізвище, ім’я, по батькові власника (наймача, орендаря) квартири, з вини якого сталося залиття;
    • адреса квартири, поверх, форма власності;
    • характер залиття та його причини;
    • завдана матеріальна шкода (обсяги необхідного ремонту приміщень квартири, перелік пошкоджених внаслідок залиття речей та їх орієнтовна вартість);
    • висновок комісії щодо встановлення вини особи, що вчинила залиття;
    • підписи мешканців сусідніх квартир.

    Якщо винна особа відмовляється усувати шкоду добровільно, необхідно звернутися до районного/міськрайонного суду за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання або перебування винуватця.

    Отже, якщо Ви наразі розпочнете ремонт стояка, що згодом призведе до можливаого залиття сусідів, то відшкодовувати збитки прийдеться саме Вам.

    Можливо, у сусідів знизу є родичі, які б допомогли вирішити дану проблему або ж голова ОСББ може влинути на ситуацію? Наприклад, аргументувати тим, що у Вашій квартирі стояк знаходиться у аварійному стані і потрібно зробити ремонт, оскільки у подальшому це може призвести до затоплення їх квартири?

    Розумієте у чому справа, якщо б мова йшла про заміну усього стояка у зв'язку із аварійним станом - це одне, якщо ж мова йде про заміну тільки у Вашій квартирі - це вже зовсім інше.

    На мою думку, однозначно потрібно шукати шляхи та домовлятись із сусідами. До цього моменту не робити жодних дій з приводу ремонту стояка, оскільки у разі аварійної ситуації Вам прийдеться сплатити не тільки за ремонт у своїй квартирі, а і за ремонт у сусідів.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Середницький Євгеній Вікторович

    Вітаю! У вашій ситуації виникають два основні питання: правовий доступ до квартири сусідів для заміни стояків і відповідальність за можливі збитки у разі аварії.

    1. Механізм допуску до чужої квартири

    Законодавство України передбачає можливість доступу до чужої квартири у випадках, коли це необхідно для виконання ремонтних або технічних робіт, пов'язаних з утриманням загального майна багатоквартирного будинку.

    Згідно з Законом України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" (стаття 7), співвласники зобов’язані забезпечити доступ до своїх приміщень для проведення робіт із обслуговування, утримання, ремонту та заміни загальнобудинкових систем, до яких належать і стояки опалення.

    Якщо сусіди не дають добровільного доступу, ви можете звернутися з письмовою заявою до керуючої компанії, ОСББ або житлово-комунального підприємства, яке обслуговує будинок. Ці організації мають повноваження вимагати від власника квартири допуску для проведення ремонтних робіт, необхідних для нормального функціонування будинку.

    Якщо власник квартири все ж відмовляється надати доступ, можна звернутися до суду з вимогою зобов’язати сусідів забезпечити доступ до їхньої квартири для виконання необхідних робіт.

    2. Запобігання відповідальності у разі аварії

    Щоб уникнути відповідальності за можливі збитки в разі аварії, важливо документально зафіксувати ваші дії та спроби замінити стояки.

    1. Зверніться до керуючої компанії або ОСББ із заявою про необхідність заміни стояків. Отримайте офіційне підтвердження, що сусіди відмовляються надати доступ.
    2. Направте сусідам офіційний лист з описом ситуації та проханням надати доступ для заміни стояків. Можна зробити це через рекомендований лист із повідомленням про вручення, щоб мати доказ того, що сусіди отримали ваше звернення.
    3. Зверніться до суду для зобов’язання сусідів надати доступ до їхньої квартири, якщо інші методи не спрацюють.

    Таким чином, якщо станеться аварія, у вас буде підтвердження, що ви намагалися запобігти проблемі, що може слугувати підставою для зняття або зменшення відповідальності за можливі збитки.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас, Василю!

    Купивши квартиру, та почавши ремонт, зіткнувся з проблемою заміни стояків опалення. Будинок 1998 року. Стояки металеві, не в самому кращому стані, але не аварійні. Сусіди з низу не дають згоду на допуск до квартири для заміни стояків. Люди в дуже похилому віці. Домовитись за відновлення та моральну компенсацію за мій рахунок вони не зацікавлені.Чи є механізм щодо допуску до чужої квартири в даному випадку?Як запобігти ситуації, якщо у разі аварії та затоплення сусідів, із записування стояка, мене будуть зобов'язувати здійснити відшкодування збитків?

    Будинок має ОСББ чи ЖЕК? У будь-якому випадку, треба спілкуватися з головою ОСББ або керівником ЖЕКу.

    Якщо у будинку є ОСББ, має бути договір управління багатоквартирним будинком, де у тому числі мають бути прописані умови доступу до житла. Якщо це ЖЕК, спробуйте, аби вони довели до відома сусідів про

    "...встановлення або заміни санітарно-технічного та інженерного обладнання, проведення технічних чи профілактичних оглядів, зняття контрольних показань вузлів обліку...".

    За таких умов останні матимуть обов'язок надати доступ до житла. Ситуаця не проста, але почати треба з ЖЕКу.

    Дане питання регулюється Законом України "Про житлово-комунальні послуги".

    Стаття 29. Порядок доступу до житла, іншого об’єкта нерухомого майна споживача

    1. Споживач зобов’язаний забезпечити представникам виконавця комунальної послуги доступ до свого житла, іншого об’єкта нерухомого майна для:

    1) ліквідації та відвернення аварій, пов’язаних із наданням відповідної комунальної послуги, - цілодобово;

    2) встановлення або заміни санітарно-технічного та інженерного обладнання, проведення технічних чи профілактичних оглядів, зняття контрольних показань вузлів обліку - згідно з умовами договору про надання відповідної комунальної послуги, договору про управління багатоквартирним будинком.

    2. Представники виконавця комунальної послуги під час доступу до житла, іншого об’єкта нерухомого майна зобов’язані:

    1) пред’явити відповідне посвідчення;

    2) поважати права споживачів, утримуватися від розголошення інформації про особисте життя споживача, інших осіб, які перебувають у житлі (іншому об’єкті нерухомого майна), яка стала їм відома у зв’язку з доступом до житла, іншого об’єкта нерухомого майна;

    3) перебувати лише в тих приміщеннях, в яких розташоване обладнання, перевірка, ремонт, встановлення, заміна або огляд якого проводиться.

    3. Відмова споживача надати доступ виконавцю комунальної послуги до належних споживачу приміщень у випадках, передбачених частиною першою цієї статті, є підставою для припинення надання споживачеві відповідної комунальної послуги. Після надання споживачем такого доступу надання послуги відновлюється.

    4. У невідкладних випадках, пов’язаних з необхідністю рятування життя і здоров’я людей та/чи майна, в установленому цією статтею порядку може бути здійснено доступ до житла, іншого об’єкта нерухомого майна без отримання згоди його власника (користувача) (несанкціонований доступ) для проведення огляду та ліквідації або відвернення аварії.

    12. У багатоквартирному будинку, управління яким здійснюється управителем, передбачені цією статтею права та обов’язки представників виконавців комунальних послуг щодо доступу (у тому числі несанкціонованого) до житла, іншого об’єкта нерухомого майна поширюються також на управителя та його представника.

    13. У багатоквартирному будинку, управління яким здійснюється об’єднанням співвласників багатоквартирного будинку, передбачені цією статтею права та обов’язки представників виконавців комунальних послуг щодо доступу (у тому числі несанкціонованого) до житла, іншого об’єкта нерухомого майна поширюються також на посадових осіб і працівників такого об’єднання.

    З повагою!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Новое в блогах Юристи.UA

Советы юристов 16 0 10 сент. 2024
Советы юристов 27 0 9 сент. 2024
Советы юристов 101 0 7 сент. 2024