Начните консультацию с юристом онлайн
ФОП виконує електромонтажні роботи у школі, уклавши договір з ГО по кведу 43.21 та 33.14 .
Громадська організація орендує у загальноосвітній школі, яка здана в експлуатацію, клас трудового навчання. За договором надання послуг ГО наймає ФОП по кведах 43.21 та 33.14 , щоб прокласти у класі нові електричні мережі 220 та 380 В. ГО надає для цього самостійно складену схему розташування обладнання у приміщенні. Також ФОП виконує проект підключення нового електричного обладнання. Наступні питання ідуть в контексті чи потрібні додаткові дозволи та ліцензії на виконання даних робіт, адже ціла школа, як така, відповідає класу наслідків СС2, СС3.
1. Чи може ФОП змінювати електросхему приміщення та проводити монтаж згідно нової схеми?
2. Чи потрібні та які саме додаткові дозволи та ліцензії ФОПу на таку діяльність?
3. За яких умов можуть бути надані дані послуги?
Прошу надати розгорнуту відповідь з посиланнями на нормативно-правові акти , оскільки хочу розуміти зону відповідальності ФОПа.
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (13)
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеВітаю!
АРЕНДОВАНЕ ПРИМІЩЕННЯ В ШКОЛІ ПОВИННО ВІДПОВІДАТИ ВСІМ ВИМОГАМ, ЯКІ Є ДО ЕЛЕКТРООБЛАДНЕННЯ ШКОЛИ.
ЗАТВЕРДЖЕНОНаказ Міністерства освітиі науки України15.08.2016 № 974
ПРАВИЛАпожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1229-16#top
V. Електроустановки
1. Електричні мережі та електрообладнання, що використовуються у закладах та установах, та їх експлуатація повинні відповідати вимогам Правил улаштування електроустановок (далі - ПУЕ) та Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Міністерства палива та енергетики України від 25 липня 2006 року № 258, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 25 жовтня 2006 року за № 1143/13017 (зі змінами) (далі - ПТЕ), Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Комітету по нагляду за охороною праці Міністерства праці та соціальної політики України від 09 січня 1998 року № 4, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 10 лютого 1998 року за № 93/2533.
ххх
Дія ПУЕ поширюється на установки електричного освітлення будівель і споруд зовнішнього освітлення міст, селищ і сільських населених пунктів, територій установ і підприємств, на установки світлової реклами, установки ілюмінацій, світлові знаки, на установки оздоровчого ультрафіолетового опромінення тривалої дії тощо.
ПУЕ поширюються на електроустановки до 500 кВ, що знов будуються і реконструюються. Окремі вимоги цих правил можуть застосовуватися до інших електроустановок тією мірою, якою вони за виконанням та умовами роботи аналогічні до електроустановок, що зазначені в ПУЕ.
ПУЕ передбачають обов’язкове проведення в умовах експлуатації профілактичних і планово-запобіжних випробувань, ремонтів електроустановок і їх електроустаткування, а також систематичне навчання і перевірку знань персоналу, що обслуговує установки, в обсязі вимог чинних правил технічної експлуатації та правил техніки безпеки.
Дякую за швидку реакцію. Проте якщо можливою то хотілося б, окрім цитати з ПУЕ, таки почути відповідь на поставлені запитання. Адже приміщення у школі до ремонту відповідає усім вимогам протипожежної безпеки.
Виходячи з описаних умов, питання залишаються без відповіді:
1. Чи може ФОП змінювати електросхему приміщення та проводити монтаж згідно нової схеми?
2. Чи потрібні та які саме додаткові дозволи та ліцензії ФОПу на таку діяльність?
3. За яких умов можуть бути надані дані послуги?
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чате1. Потрібен погоджений проект.
2. Ліцензія потрібна:
Будівництво та пов’язані з ним процеси — зведення споруд, прокладання комунікації (зокрема каналізації, електромереж, водопостачання, газоводів тощо).
3. ДОГОВІР, ліцензія, проект.
Дякую. Чого не розумію в цій ситуації, так чому взагалі Фоп повинен зважати на те, що ГО орендує приміщення у школі. Якщо господарські відносини у Фоп виключно з ГО. Чи не перестало приміщення оренди бути об'єктом навчального закладу як такого? Чи мають для нього діяти усі норми, що діють для школи в цілому? Наприклад, знаю, як в будівлях вищих навчальних закладів беруть перші поверха в оренду під кафе, офіси, їдальні тощо.
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеВСІ НОРМИ ВІДНОСНО ШКОЛИ ДІЮТЬ НА ВСІ ПРИМІЩЕННЯ.
ОРЕНДА ПРИМІЩЕННЯ В ШКОЛІ - ЦЕ ПРИМІЩЕННЯ НЕ ПЕРЕСТАЄ БУТИ КОМПЛЕКСОМ ШКОЛИ.
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Андрію!
Чи має ГО, як орендар, дозвіл від балансоутримувача на здійснення ремонту?
Відповідно до Постанови КМУ №483 "Деякі питання оренди державного та комунального майна":
Порядок здійснення ремонту та невід’ємних поліпшень.
"153. Орендар має право за письмовою згодою балансоутримувача майна за рахунок власних коштів здійснювати поточний та/або капітальний ремонт орендованого майна.
Для отримання такої згоди орендар звертається до балансоутримувача із клопотанням, у якому обґрунтовує необхідність проведення такого ремонту. До клопотання додаються:
опис ремонтних робіт;
орієнтовний строк їх проведення.
Балансоутримувач розглядає клопотання орендаря та протягом десяти робочих днів приймає одне з рішень, передбачених частиною першою статті 21 Закону.
У разі встановлення додаткової умови оренди щодо виконання певних видів ремонтних робіт (поточного та/або капітального ремонту), реконструкції або реставрації об’єкта оренди в певній сумі протягом певного строку, під час оприлюднення оголошення про передачу майна в оренду надається згода на здійснення поточного та/або капітального ремонту орендованого майна, відповідно до цього пункту. Згода на здійснення ремонту, який дає право на зарахування витрат орендаря в рахунок орендної плати або згода на здійснення невід’ємних поліпшень надається орендарю відповідно до цього Порядку".
Згідно із статтею 776 ЦКУ. Ремонт речі, переданої у найм.
"1. Поточний ремонт речі, переданої у найм, провадиться наймачем за його рахунок, якщо інше не встановлено договором або законом.
2. Капітальний ремонт речі, переданої у найм, провадиться наймодавцем за його рахунок, якщо інше не встановлено договором або законом.
Капітальний ремонт провадиться у строк, встановлений договором. Якщо строк не встановлений договором або ремонт викликаний невідкладною потребою, капітальний ремонт має бути проведений у розумний строк.
3. Якщо наймодавець не провів капітального ремонту речі, що перешкоджає її використанню відповідно до призначення та умов договору, наймач має право:
1) відремонтувати річ, зарахувавши вартість ремонту в рахунок плати за найм речі, або вимагати відшкодування вартості ремонту;
2) вимагати розірвання договору та відшкодування збитків".
Стаття 778 ЦКУ зазначає наступне:
Поліпшення наймачем речі, переданої у найм.
"1. Наймач може поліпшити річ, яка є предметом договору найму, лише за згодою наймодавця.
2. Якщо поліпшення можуть бути відокремлені від речі без її пошкодження, наймач має право на їх вилучення.
3. Якщо поліпшення речі зроблено за згодою наймодавця, наймач має право на відшкодування вартості необхідних витрат або на зарахування їх вартості в рахунок плати за найм речі.
4. Якщо в результаті поліпшення, зробленого за згодою наймодавця, створена нова річ, наймач стає її співвласником. Частка наймача у праві власності відповідає вартості його витрат на поліпшення речі, якщо інше не встановлено договором або законом.
5. Якщо наймач без згоди наймодавця зробив поліпшення, які не можна відокремити без шкоди для речі, він не має права на відшкодування їх вартості".
"Перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню
1. Ліцензуванню підлягають такі види господарської діяльності:
9) будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, - з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".
Ліцензування господарської діяльності з будівництва об’єктів
1. Господарська діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними наслідками (СС3), підлягає ліцензуванню за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, відповідно до Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
2. Органом ліцензування є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.
3. Контроль за дотриманням ліцензійних умов та здійсненням будівельних робіт на об’єктах будівництва здійснюється органом ліцензування.
Класи наслідків (відповідальності) будівель і споруд.
1. Клас наслідків (відповідальності) будівель і споруд (далі - клас наслідків) - це характеристика рівня можливої небезпеки для здоров’я і життя людей, які постійно або періодично перебуватимуть на об’єкті або які знаходитимуться зовні такого об’єкта, матеріальних збитків чи соціальних втрат, пов’язаних із припиненням експлуатації або з втратою цілісності об’єкта.
2. Клас наслідків визначається відповідно до вимог будівельних норм і правил, затверджених згідно із законодавством.
3. Клас наслідків визначається для кожного об’єкта - будинку, будівлі, споруди будь-якого призначення, їхніх частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, у тому числі тих, що належать до складу комплексу (будови).
4. До складу комплексу (будови) можуть належати об’єкти, будівництво яких здійснюється за єдиною проектно-кошторисною документацією.
5. Усі об’єкти поділяються за такими класами наслідків (відповідальності):
незначні наслідки - СС1;
середні наслідки - СС2;
значні наслідки - СС3.
До незначних наслідків (СС1) не можуть бути віднесені об’єкти:
характеристики можливих наслідків від відмови (стану об’єкта, при якому неможливо використовувати його або складову частину за функціональним призначенням) яких перевищують:
рівень можливої небезпеки для здоров’я і життя людей, які постійно перебуватимуть на об’єкті, - 50 осіб;
рівень можливої небезпеки для здоров’я і життя людей, які періодично перебуватимуть на об’єкті, - 100 осіб;
рівень матеріальних збитків чи соціальних втрат, пов’язаних із припиненням експлуатації або з втратою цілісності об’єкта, - 2500 мінімальних заробітних плат (до розрахунку збитків не включаються збитки замовників будівництва, які будують об’єкти без залучення коштів державного або місцевого бюджетів, кредитних коштів, наданих під державні гарантії, коштів державних та комунальних підприємств, бюджетних установ);
пам’ятки культурної спадщини національного та місцевого значення, визначені відповідно до Закону України "Про охорону культурної спадщини";
нове будівництво яких здійснюється в охоронній зоні пам’яток культурної спадщини національного та місцевого значення (розміри охоронної зони визначаються відповідно до Закону України "Про охорону культурної спадщини");
об’єкти підвищеної небезпеки 1 і 2 класів, ідентифіковані відповідно до Закону України "Про об’єкти підвищеної небезпеки";
житлові будинки понад чотири поверхи;
об’єкти, які підлягають оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" (крім об’єктів, які виробляють електричну енергію з енергії вітру, за умови позитивного висновку уповноваженого органу з оцінки впливу на довкілля).
До значних наслідків (СС3) відносяться такі об’єкти:
пам’ятки культурної спадщини, визначені відповідно до Закону України "Про охорону культурної спадщини";
об’єкти підвищеної небезпеки 1 і 2 класів, ідентифіковані відповідно до Закону України "Про об’єкти підвищеної небезпеки";
житлові, громадські або багатофункціональні будівлі заввишки понад 100 метрів та/або з рівнем можливої небезпеки для здоров’я і життя людей понад 400 осіб, які постійно перебувають на об’єкті.
6. Віднесення об’єкта до певного класу наслідків (відповідальності) здійснюється проектною організацією за погодженням із замовником будівництва.
Об’єкту присвоюється найвищий клас наслідків (відповідальності) за одним із критеріїв, встановлених частиною п’ятою цієї статті.
7. Правильність визначення класу наслідків (відповідальності) перевіряється під час проведення експертизи проектів, якщо здійснення такої експертизи є обов’язковим відповідно до закону.
1. Замовник має право виконувати будівельні роботи після:
1) подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю - щодо об’єктів будівництва, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1), та щодо об’єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта та які не потребують отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об’єктів будівництва, затвердженим Кабінетом Міністрів України. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт та порядок його подання визначаються Кабінетом Міністрів України;
3) видачі замовнику органом державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об’єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України "Про оцінку впливу на довкілля".
2. Зазначені у частині першій цієї статті документи, що надають право на виконання будівельних робіт, є чинними до завершення будівництва.
4. Реконструкція, реставрація або капітальний ремонт об’єктів будівництва без зміни зовнішніх геометричних розмірів їхніх фундаментів у плані, реконструкція або капітальний ремонт автомобільних доріг, залізничних колій, ліній електропередачі, зв’язку, трубопроводів, інших лінійних комунікацій у межах земель їх розміщення, а також комплексна реконструкція кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду і нове будівництво об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури відповідно до містобудівної документації на замовлення органів державної влади чи органів місцевого самоврядування на відповідних землях державної чи комунальної власності можуть здійснюватися за відсутності документа, що засвідчує право власності чи користування земельною ділянкою.
Влаштування засобів безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до будинків, будівель, споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури може здійснюватися без документів, що дають право на виконання будівельних робіт, та за відсутності документа, що засвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, з дотриманням вимог законодавства, будівельних норм та правил. Порядок влаштування засобів безперешкодного доступу до об’єктів або їх розумного пристосування встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Будівництво кабельних ліній електропередачі напругою до 150 кВ включно, що здійснюється оператором системи передачі та/або операторами систем розподілу та/або третіми особами на підставі відповідного договору з оператором системи передачі та/або операторами систем розподілу на землях державної або комунальної власності, може здійснюватися за відсутності документа, що засвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, за умови отримання дозволу (дозволу розпорядника земель державної або комунальної власності для використання цих земель на період виконання будівельно-монтажних робіт).
У разі якщо у 45-денний строк з дня реєстрації клопотання про надання дозволу на використання земель державної або комунальної власності в період виконання будівельно-монтажних робіт відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування не надав такого дозволу або вмотивовану відмову в його наданні, особа, яка подала клопотання, з наступного дня після закінчення зазначеного строку має право проводити будівельно-монтажні роботи без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування.
5. Контроль за виконанням підготовчих та будівельних робіт здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю.
6. Інформація про документ, що дає право на виконання будівельних робіт, а також відомості про клас наслідків (відповідальності) об’єкта, ідентифікатор об’єкта будівництва (закінченого будівництвом об’єкта), замовника та підрядників розміщуються на відповідному стенді, який встановлюється на будівельному майданчику в доступному для огляду місці (крім індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків, господарських (присадибних) будівель і споруд, прибудов до них).
7. Виконання будівельних робіт без відповідного документа, передбаченого цією статтею, вважається самочинним будівництвом і тягне за собою відповідальність згідно із законом.
1) у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - Декларація), що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2.
ПЕРЕЛІК (додаток 2) видів господарської діяльності, які не можуть провадитися на підставі подання декларації в умовах воєнного стану:
Виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об’єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками - дозвіл на виконання будівельних робіт.
З повагою, адвокат Айвазян.
ГО, як орендар, має дозвіл від балансоутримувача на здійснення ремонту. Для цього він і наймає ФОП.
Виходячи з описаних мною умов та наданих вами цитат ЗУ, наступні питання, на жаль, залишаються без чіткої та однозначної відповіді:
1. Чи може ФОП змінювати електросхему приміщення та проводити монтаж згідно нової схеми?
2. Чи потрібні та які саме додаткові дозволи та ліцензії ФОПу на таку діяльність?
3. За яких умов можуть бути надані дані послуги?
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеМоже.
Ліцензія та довіл від ДАБІ.
Договір із ГО, ліцензія, дозвіл від ДАБІ.
Дякую. Чого не розумію в цій ситуації, так чому взагалі Фоп повинен зважати на те, що ГО орендує приміщення у школі. Якщо господарські відносини у Фоп виключно з ГО. Чи не перестало приміщення оренди бути об'єктом навчального закладу як такого? Чи мають для нього діяти усі норми, що діють для школи в цілому? Наприклад, знаю, як в будівлях вищих навчальних закладів беруть перші поверха в оренду під кафе, офіси, їдальні тощо.
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеОрендоване приміщення не перестало бути об'єктом навчального закладу. Ви не можете у даному випадку відокремити орендоване приміщення від закладу в цілому.
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня!
Перелік будівельних робіт, які не потребують дозвільних документів передбачений Постановою КМУ «Про затвердження Переліку будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об'єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію» від 7 червня 2017 р. № 406
Якщо Ви будете виконувати роботи не з даного переліку, то Вам потрібно мати дозвіл на виконання робіт
Згідно ЗУ "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" "
3. Суб'єкти містобудування, які виконують будівельні роботи, несуть відповідальність у вигляді штрафу за такі правопорушення:
1) виконання підготовчих робіт без повідомлення про початок їх виконання - у розмірі десяти прожиткових мінімумів для працездатних осіб;
2) виконання будівельних робіт без повідомлення про початок їх виконання щодо об’єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, - у розмірі десяти прожиткових мінімумів для працездатних осіб;
3) виконання будівельних робіт без направлення повідомлення про початок виконання таких робіт:
на об’єктах, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1), - у розмірі тридцяти шести прожиткових мінімумів для працездатних осіб;
4) виконання будівельних робіт без отримання дозволу на їх виконання:
6) ведення виконавчої документації з порушенням будівельних норм, державних стандартів і правил - у розмірі вісімнадцяти прожиткових мінімумів для працездатних осіб;
7) застосування будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, що не відповідають державним нормам, стандартам, технічним умовам, проектним рішенням, а також тих, що підлягають обов'язковій сертифікації, але не пройшли її, - у розмірі дев'яноста прожиткових мінімумів для працездатних осіб;
8) виконання будівельних робіт з порушенням вимог будівельних норм, державних стандартів і правил або затверджених проектних рішень - у розмірі сорока п'яти прожиткових мінімумів для працездатних осіб.
4. Суб'єкти містобудування, які здійснюють господарську діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками за переліком видів робіт, які визначаються Кабінетом Міністрів України, що підлягає ліцензуванню, чи доручають виконання окремих видів робіт відповідальним виконавцям, які згідно із законодавством повинні мати кваліфікаційний сертифікат, несуть відповідальність у вигляді штрафу за такі правопорушення:
1) здійснення господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, без отримання в установленому порядку ліцензії - у розмірі дев'яноста прожиткових мінімумів для працездатних осіб;
2) залучення до виконання окремих видів робіт відповідальних виконавців, які не мають відповідного кваліфікаційного сертифіката, у випадках, коли такий сертифікат є обов'язковим згідно із законодавством, - у розмірі десяти прожиткових мінімумів для працездатних осіб.
На сьогодні. відповідно до положень постанови КМУ «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» №314 від 18.03.2022 року на період воєнного стану, замість ліцензій на будівництво запроваджено отримання декларації про провадження господарської діяльності.
Відповідно зараз розпочинати виконання робіт можна після подачі декларації, без необхідності отримання ліцензії на будівництво.
Проте, виконання будівельних робіт на об’єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками потрібно здійснювати на підставі дозволу на виконання будівельних робіт
Щодо ліцензування, то зазначу, що за приписами п.9 ч.1 ст.7 Закону України від 02.03.2015 року N 222-VIII “Про ліцензування видів господарської діяльності” ліцензуванню підлягають такі види господарської діяльності як будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, - з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності
Проте, постанова КМУ 256, яка передбачала перелік видів робіт із провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками, які підлягають ліцензуванню - ВТРАТИЛА ЧИННІСТЬ.
Тому, ліцензію Вам не потрібно мати, але дозвіл на виконання будівельних робіть бажано отримати.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Юрист, г. Киев, 9 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Випадки виконання електромонтажних робіт у закладах загальної освіти мають свої особливості, оскільки школи належать до об'єктів з підвищеними вимогами безпеки та часто класифікуються вищими класами наслідків (СС2 або СС3). Розглянемо ваші питання по черзі з урахуванням законодавчих норм.
1. Чи може ФОП змінювати електросхему приміщення та проводити монтаж згідно нової схеми?Так, ФОП, маючи відповідні КВЕДи, теоретично може змінювати електросхему та виконувати монтаж. Однак при цьому необхідно дотримуватися вимог ДБН (Державних будівельних норм) і правил безпеки, зокрема:
Якщо зміни стосуються лише внутрішніх комунікацій орендованого приміщення без втручання в основні несучі конструкції та систему електропостачання всієї школи, така діяльність може вважатися допустимою за умови виконання норм безпеки і якості, що регулюються вищевказаними нормами.
2. Чи потрібні додаткові дозволи та ліцензії ФОПу на таку діяльність?У вашому випадку необхідно врахувати два основні аспекти:
З огляду на клас наслідків школи (СС2 або СС3), ФОП, який виконує роботи безпосередньо в класі, зобов'язаний мати ліцензію на виконання будівельних робіт на об'єктах такого класу. Без такої ліцензії здійснювати роботи на об'єктах СС2 та СС3 буде правопорушенням.
3. За яких умов можуть бути надані дані послуги?Для надання послуг електромонтажу в закладі освіти, ФОП повинен забезпечити наступні умови:
- Наявність ліцензії на виконання робіт на об’єктах СС2/СС3 (будівельна ліцензія).
- Дотримання ДБН та ПУЕ (Правил улаштування електроустановок), а також виконання всіх вимог нормативно-правових актів щодо безпечного монтажу електромереж.
- Проектна документація: Виконання робіт має бути відповідно до проектної документації, розробленої ліцензованим проектантом, яка також повинна пройти експертизу, якщо йдеться про об’єкти з класом наслідків СС2/СС3.
- Погодження з відповідними органами: Роботи в освітніх закладах, особливо тих, які перебувають в експлуатації, потребують погодження з адміністрацією школи та, у разі потреби, з органами ДСНС та іншими наглядовими органами.
Законодавча база:У підсумку, для виконання електромонтажних робіт у школі вам необхідно отримати відповідну ліцензію, забезпечити розробку і затвердження проектної документації та дотримання всіх нормативних вимог. Сподіваюся, ці рекомендації допоможуть вам зрозуміти процес і зону відповідальності.
Юрист, г. Покровск, 13 лет опыта
Общаться в чатеДобрий день!
1. Чи може ФОП змінювати електросхему приміщення та проводити монтаж згідно нової схеми? - так, за наявності ліцензії. Оскільки електромонтажні роботи, які виконуються на об'єктах CC2 та СС3, підлягають ліцензуванню згідно ст.7 ЗУ "Про ліцензування видів господарської діяльності". Крім того, також повинен бути дозвіл на проведення будівельних робіт (видається ДІАМ - https://diam.gov.ua/).
2. Чи потрібні та які саме додаткові дозволи та ліцензії ФОПу на таку діяльність? - якщо немає ліцензії, то на період дії воєнного стану відповідно до положень постанови КМУ «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» №314 від 18.03.2022 року можна отримати та здійснювати діяльність на підставі декларації про провадження господарської діяльності.
3. За яких умов можуть бути надані дані послуги? - за наявності ліцензії (або декларації про провадження господарської діяльності) та дозволу на проведення будівельних робіт.
Успіхів!
.