Задайте вопрос юристу

880 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

20 сентября 2024, вопрос №119732 350₴

Як змусити ЖЕД повернути демонтований дитячий майданчик?

Вітаю! Підкажіть будь ласка, у дворі житлових багатоповерхових будинків з 1968 року існував дитячий майданчик. В цьому році вкотре сталась аварія на трубопроводі і при її ремонті відбувся частковий демонтаж деяких елементів майданчика. Дещо залишилось. На звернення до КМДА , там передають запит до ЖЕДу, на балансі якого знаходиться майданчик , а директор відписує , що демонтовані елементи знаходились на охоронній зоні КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» і не будуть повернені на місце. Питання щодо перенесення в більш безпечне місце гойдалок не розглядають. Проте частково майданчик залишився (гірка і пісочниця). Чи можна якось впливати на ЖЕД для відновлення благоустрою двору ?

Ответы юристов (6)

    Богун Сергій Павлович
    11.4%

    Доброго дня.

    Якщо звернення до КМДА не діють - єдиний варіант звернутися до суду з відповідним позовом щодо зобов'язання відновлення благоустрою двору.

    Це найдієвіший механізм.

    Скарги до ОМС нічого не дадуть. Будуть лише відписки.

    Айвазян Юрій Климентійович
    40%

    Доброго дня, Ірина!

    Пропоную Вам звернутись із запитом до КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» та дізнатись чи дійно відповідна зона відноситься до охоронної. Якщо це так, то дійсно потрібен дозвіл від КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» на проведення відповідних робіт.

    Благоустрій населених пунктів — це сукупність різноманітних видів впорядкування міст, селищ і сіл, що створюють зручні, здорові й культурні умови життя населення.

    До об'єктів благоустрою населених пунктів належать:

    1) території загального користування:

    а) парки (гідропарки, лугопарки, лісопарки, парки культури та відпочинку, парки - пам'ятки садово-паркового мистецтва, спортивні, дитячі, історичні, національні, меморіальні та інші), рекреаційні зони, сади, сквери та майданчики;

    б) пам'ятки культурної та історичної спадщини; в) майдани, площі, бульвари, проспекти;

    г) вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки;

    ґ) пляжі; д) кладовища; е) інші території загального користування;

    2) прибудинкові території;

    3) території будівель та споруд інженерного захисту територій;

    4) території підприємств, установ, організацій та закріплені за ними території на умовах договору.

    До об'єктів благоустрою можуть належати також інші території в межах населеного пункту.

    Відповідно до статті 12 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» суб'єктами у сфері благоустрою населених пунктів є органи державної влади та органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, органи самоорганізації населення, громадяни.

    За приписами статті 20 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом.

    Утримання прибудинкової території здійснюється з дотриманням вимог Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17 травня 2005 року № 76, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 25 серпня 2005 року за № 927/11207.

    Відповідно до статті 25 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» утримання та благоустрій прибудинкової території багатоквартирного житлового будинку, належних до нього будівель, споруд проводиться балансоутримувачем цього будинку або підприємством, установою, організацією, з якими балансоутримувачем укладено відповідний договір на утримання та благоустрій прибудинкової території.

    Порядок охорони магістральних трубопроводів визначається Правилами охорони магістральних трубопроводів, затвердженими постановою Кабінетом Міністрів України від 16.11.2002 № 1747 (надалі правила), згідно з якими для охорони об'єктів магістрального трубопровідного транспорту зважаючи на їх стратегічне значення та потенційну небезпеку здійснюються такі заходи:

    • - установлення охоронних зон для діючих та тимчасово законсервованих об'єктів;
    • - установлення обмежень на розміщення в охоронних зонах будівель, споруд, комунікацій і на провадження господарської діяльності у цих зонах (п.4).

    Крім того, згідно з п. 11 вказаних Правил на земельних ділянках, розташованих у межах охоронних зон, забороняється:

    • - споруджувати житлові, громадські та дачні будинки;
    • - будувати гаражі та автостоянки, садові та дачно-садові споруди, автомобільні дороги І - V категорії та залізниці.

    А відповідно до п. 12 Правил будівельні, ремонтні, земляні, геологорозвідувальні, бурові, підривні гірничі, землечерпальні та поглиблювальні роботи на земельних ділянках, розташованих у межах охоронних зон, у місцях, де магістральні трубопроводи проходять через ріки, водойми та болота, торфорозробка та організація кар'єрів для добування корисних копалин проводяться лише за письмовою згодою підприємств магістрального трубопровідного транспорту та відповідних органів державного нагляду і контролю.

    Крім того, згідно з п. 20 Правил підприємства магістрального трубопровідного транспорту і відповідні органи державного нагляду і контролю відповідно до їх компетенції мають право зупиняти роботи, які виконуються на території охоронних зон.

    Відповідно до ст. 23 Закону України «Про землі енергетики та правовий режим спеціальних зон енергетичних об'єктів» охоронні зони магістральних теплових мереж встановлюються уздовж наземних, надземних і підземних трубопроводів у вигляді території, що віддалена на певну відстань по обидва боки від крайніх елементів конструкції теплових мереж та по периметру наземних споруд на визначеній відстані.

    У межах охоронних зон магістральних теплових мереж забороняється виконувати будь-які дії, що можуть порушити стабільну роботу об'єктів теплових мереж, спричинити їх пошкодження, нещасні випадки або перешкоджають виконанню планових, аварійно-рятувальних та відновлювальних робіт.

    Підприємства, установи та організації, а також громадяни в межах охоронних зон магістральних теплових мереж зобов'язані виконувати вимоги підприємства, що експлуатує магістральні теплові мережі, спрямовані на забезпечення їх захисту і запобігання нещасним випадкам.

    Частиною 5 ст. 23 Закону України «Про землі енергетики та правовий режим спеціальних зон енергетичних об'єктів» передбачено, що підприємство, що експлуатує магістральні теплові мережі, в установленому порядку видає підприємствам, установам та організаціям, а також громадянам письмові дозволи на використання земель або виконання дозволених видів робіт у межах охоронних зон теплових мереж.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Кирда Вячеслав Володимирович
    34.3%

    Вітаю Вас!

    Вітаю! Підкажіть будь ласка, у дворі житлових багатоповерхових будинків з 1968 року існував дитячий майданчик. В цьому році вкотре сталась аварія на трубопроводі і при її ремонті відбувся частковий демонтаж деяких елементів майданчика. Дещо залишилось. На звернення до КМДА , там передають запит до ЖЕДу, на балансі якого знаходиться майданчик , а директор відписує , що демонтовані елементи знаходились на охоронній зоні КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» і не будуть повернені на місце. Питання щодо перенесення в більш безпечне місце гойдалок не розглядають. Проте частково майданчик залишився (гірка і пісочниця). Чи можна якось впливати на ЖЕД для відновлення благоустрою двору ?

    На жаль, але скарги в цій країні не є дуже дієвим інструментом для відновлення порушеного права. Раджу звертатися до судових органів з відповідними позовами.

    gerb.gif

    МІНІСТЕРСТВО РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ, БУДІВНИЦТВА ТА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ

    НАКАЗ

    27.11.2017 № 310

    Про затвердження Типових правил благоустрою території населеного пункту

    IІ. Порядок здійснення благоустрою та утримання територій об’єктів благоустрою

    1. Благоустрій територій здійснюється з урахуванням особливостей таких територій відповідно до вимог законодавства та нормативно-технічних документів.

    Проектування та будівництво об’єктів будівництва на об’єктах благоустрою здійснюється відповідно до вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», а також ДБН Б.2.2-5:2011 «Планування та забудова міст, селищ і функціональних територій. Благоустрій територій».

    2. Утримання об’єктів благоустрою здійснюється відповідно до статті 15 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» та Порядку проведення ремонту та утримання об’єктів благоустрою населених пунктів, затвердженого наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 23 вересня 2003 року № 154, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2004 року за № 189/8788.

    Благоустрій та утримання парків (гідропарків, лісопарків, лугопарків, парків культури і відпочинку, парків - пам’яток садово-паркового мистецтва, спортивних, дитячих, меморіальних та інших (далі - парків), рекреаційних зон, садів, скверів і майданчиків здійснюється відповідно до планів, розроблених балансоутримувачем чи підприємством, що здійснює утримання об’єктів благоустрою, та затверджених відповідним органом державної влади чи органом місцевого самоврядування, а об’єкта, який перебуває у приватній власності, - його власником.

    Благоустрій та утримання парків, що належать до територій та об’єктів природно-заповідного фонду, здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про природно-заповідний фонд України».

    3. Благоустрій та утримання у належному стані парків, рекреаційних зон, садів, скверів і розташованих на їхніх територіях майданчиків для дозвілля здійснюється з дотриманням вимог Законів України «Про благоустрій населених пунктів», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про оцінку впливу на довкілля», а також:

    З повагою!

    Дерій Владислав Олегович
    14.3%

    Доброго дня!

    Якщо майданчик потребує капітального ремонту чи реконструкції, то потрібно звернутися до відповідних органів. Зазвичай у кожного майданчика є балансоутримувач. Він повинен слідкувати за станом конструкцій і нести відповідальність за них. В іншому випадку, балансоутримувач може понести відповідальність, згідно з законом (стаття 152 Кодексу України про адмінпорушення).

    Так як балансоутримувачем є ЖЕД, то для того, щоб зробити ремонт на майданчику або виправити всі недоліки, потрібно йому написати заяву-претензію. Якщо він не зреагує, то можна подавати звернення/скаргу у місцеві органи самоврядування та до місцевих депутатів. Зверніться до інспектора благоустрою Вашої громади.

    Якщо в досудовому порядку вирішити питання не вдалося - необхідно готувати позов до суду.

    Це займає певний час, тому дуже часто люди самі ремонтують або навіть встановлюють нові майданчики.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Корнійчук Євген Іванович

    Вітаю! У вашій ситуації можна вжити декілька юридичних і адміністративних заходів, щоб домогтися від ЖЕДу відновлення дитячого майданчика або перенесення його елементів в інше безпечне місце. Ось кілька кроків, які можуть допомогти вплинути на ситуацію:

    1. Перевірте правовий статус дитячого майданчика та зону відповідальності
    • Визначте балансоутримувача: Якщо майданчик обслуговувався ЖЕДом (Житлово-експлуатаційною дільницею), він може бути на балансі ЖЕДу або іншої організації, наприклад, ОСББ або комунального підприємства. Перевірте балансоутримувача та юридичний статус майданчика. Якщо майданчик офіційно обліковується на балансі ЖЕДу, вони відповідають за його обслуговування та відновлення.
    • Охоронна зона трубопроводу: Зона, на якій проводився ремонт, могла бути охоронною територією Київтеплоенерго, де діють певні обмеження. Проте це не означає, що майданчик не можна перенести або відновити в іншому безпечному місці.
    2. Подайте офіційний запит на відновлення благоустрою

    Подача запиту до ЖЕДу через КМДА була вірним кроком. Проте варто діяти більш офіційно:

    • Підготуйте письмовий запит до ЖЕДу, районної адміністрації, та КМДА. У запиті вкажіть:
      • Історичний статус майданчика (існував із 1968 року).
      • Пошкодження під час ремонту і поточний стан.
      • Запит на відновлення елементів дитячого майданчика або перенесення на інше місце.
    • Посилайтеся на Закон України «Про благоустрій населених пунктів», зокрема на статтю 21, яка зобов'язує власників і балансоутримувачів комунального майна забезпечувати його відновлення після демонтажу.
    3. Скористайтеся механізмом публічних звернень
    • Колективна скарга: Об'єднайте мешканців будинку або навіть кількох будинків для підписання колективного звернення. Збір підписів може мати більше значення, особливо якщо звернення буде направлене до районної адміністрації, КМДА, а також до органів місцевого самоврядування.
    • Електронна петиція: Можна створити електронну петицію на сайті КМДА або сайті вашої районної адміністрації. Якщо петиція набере достатню кількість голосів, місцева влада зобов'язана буде надати відповідь і розглянути можливість відновлення дитячого майданчика.
    4. Зверніться до депутатів місцевої ради або уповноваженого із захисту прав дітей

    Якщо в результаті звернень не буде досягнуто бажаного результату, зверніться до депутатів районної або міської ради, які відповідають за благоустрій та соціальні питання. Депутати можуть зробити запит до ЖЕДу або органів благоустрою від свого імені, що може прискорити процес.

    5. Скарга до Державної інспекції з благоустрою

    Якщо ЖЕД ігнорує звернення або відмовляє без вагомих причин, зверніться зі скаргою до Державної інспекції з благоустрою або органів архітектурно-будівельного контролю. Вони можуть провести перевірку відповідності дій ЖЕДу правилам благоустрою та видати припис на відновлення демонтованих об’єктів.

    Токмач Галина Миколаївна

    Добрий день!

    За приписами статті 20 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом.

    Утримання прибудинкової території здійснюється з дотриманням вимог Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17 травня 2005 року № 76, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 25 серпня 2005 року за № 927/11207.

    Відповідно до статті 25 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» утримання та благоустрій прибудинкової території багатоквартирного житлового будинку, належних до нього будівель, споруд проводиться балансоутримувачем цього будинку або підприємством, установою, організацією, з якими балансоутримувачем укладено відповідний договір на утримання та благоустрій прибудинкової території.

    Порядок охорони магістральних трубопроводів визначається Правилами охорони магістральних трубопроводів, затвердженими постановою Кабінетом Міністрів України від 16.11.2002 № 1747 (надалі правила), згідно з якими для охорони об'єктів магістрального трубопровідного транспорту зважаючи на їх стратегічне значення та потенційну небезпеку здійснюються такі заходи:

    • - установлення охоронних зон для діючих та тимчасово законсервованих об'єктів;
    • - установлення обмежень на розміщення в охоронних зонах будівель, споруд, комунікацій і на провадження господарської діяльності у цих зонах (п.4).

    Крім того, згідно з п. 11 вказаних Правил на земельних ділянках, розташованих у межах охоронних зон, забороняється:

    • - споруджувати житлові, громадські та дачні будинки;
    • - будувати гаражі та автостоянки, садові та дачно-садові споруди, автомобільні дороги І - V категорії та залізниці.

    А відповідно до п. 12 Правил будівельні, ремонтні, земляні, геологорозвідувальні, бурові, підривні гірничі, землечерпальні та поглиблювальні роботи на земельних ділянках, розташованих у межах охоронних зон, у місцях, де магістральні трубопроводи проходять через ріки, водойми та болота, торфорозробка та організація кар'єрів для добування корисних копалин проводяться лише за письмовою згодою підприємств магістрального трубопровідного транспорту та відповідних органів державного нагляду і контролю.

    Крім того, згідно з п. 20 Правил підприємства магістрального трубопровідного транспорту і відповідні органи державного нагляду і контролю відповідно до їх компетенції мають право зупиняти роботи, які виконуються на території охоронних зон.

    Відповідно до ст. 23 Закону України «Про землі енергетики та правовий режим спеціальних зон енергетичних об'єктів» охоронні зони магістральних теплових мереж встановлюються уздовж наземних, надземних і підземних трубопроводів у вигляді території, що віддалена на певну відстань по обидва боки від крайніх елементів конструкції теплових мереж та по периметру наземних споруд на визначеній відстані.

    У межах охоронних зон магістральних теплових мереж забороняється виконувати будь-які дії, що можуть порушити стабільну роботу об'єктів теплових мереж, спричинити їх пошкодження, нещасні випадки або перешкоджають виконанню планових, аварійно-рятувальних та відновлювальних робіт.

    Підприємства, установи та організації, а також громадяни в межах охоронних зон магістральних теплових мереж зобов'язані виконувати вимоги підприємства, що експлуатує магістральні теплові мережі, спрямовані на забезпечення їх захисту і запобігання нещасним випадкам.

    Частиною 5 ст. 23 Закону України «Про землі енергетики та правовий режим спеціальних зон енергетичних об'єктів» передбачено, що підприємство, що експлуатує магістральні теплові мережі, в установленому порядку видає підприємствам, установам та організаціям, а також громадянам письмові дозволи на використання земель або виконання дозволених видів робіт у межах охоронних зон теплових мереж.

    Успіхів!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України