Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
954 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Добрий день! Я з 7.10.25 знаходжуся в розшуку ТЦК - причина- не став на військовий облік за новою адресою. Приписаний в одному селі, а проживаю - в іншому, але вони належать до одного і того ж ТЦК. Повістки за місцем реєстрації не надходили (знаю точно, так як там живуть батьки). Вперше дані оновлював у 2024 році у ЦНАПі, де вказував фактичне місце проживання ( довідка є), але в Резерві вказана адреса реєстрації. Що робити в такому випадку, щоб знятися з розшуку?
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (2)
Юрист, м. Полтава, 5 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Анатолію!
Чи маєте Ви відстрочку?
Згідно правил військового обліку військовозобов'язані повинні
Цілком можливо, що при оновленні даних система зафіксувала певне порушення, але по факту такого не було.
Зняти розшук та статусу про порушення, Ви можете таким способами:
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Адвокат, м. Миколаїв, 34 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Анатолію!
Треба робити запит до ТЦК з приводу причини подання у розшук, оскільки Ви своєчасно повідомили ТЦК про нову адресу, а ТЦК не щмінювався. Після отримання відповіді вирішувати питання відповідно до результату: або подавати заяву про зняття з розшуку, або вчиняти інші дії.
Варіант перший - визнати правопорушення та сплатити штраф у сумі 8,5 К.
Проте, оплата штрафу через Резерв+ не завжди спрацьовує з таких причин:
1. Незважаючи на те, що визнання правопорушення та сплата штрафу означає неможливість складання протоколу, а саме із цією метою військовозобов'язаного й повинні доставити в ТЦК, розшук все одно залишається.
2. У більшості чоловіків після сплати штрафу за неявку по повістці дійсно зникає запис про порушення правил ВО, проте, майже одразу з'являється запис вже про інше правопорушення.
3. Вдеяких випадках просто не надходить постанова про притягнення до адміністративної відповідальності, в якій зазначені реквізити для сплати штрафу.
В цілому, оплата штрафу без проблем та подальше зняття з розшуку, більш гарантовані для військовозобов'язаних, які, наприклад, мають оформлену відстрочку.
Варіант другий не передбачає сплату штрафу на відміну від першого.
Цілком очевидно, що посадовими особами РТЦК та СП не складались ані протокол, ані постанова про адміністративне правопорушення на підставі яких передбачено внесення відомостей про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів (пункт 20-1 статті 7 Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів»).
Як також, відповідно до статті 38 КУпАП адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.
Отже, згідно статті 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв’язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.
Оскільки провадження по справі не може бути розпочате, то відсутня й підстава щодо доставлення Вас до РТЦК та СП для складання протоколу про адміністративне правопорушення у відповідності із статтею 259 КУпАП.
Отже, у цьому варіанті необхідно подати заяву до ТЦК із проханням видалити дані з Реєстру щодо порушення Вами правил ВО та відкликання звернення з НПУ.
Якщо ТЦК відмовить, звернутися до адміністративного суду із позовноюзаявою та зобов’язати ТЦК видалити дані про порушення правил ВО з Реєстру. Станом на зараз вже є позитивна судова практика. Щодо строків розгляду справи у суді, то це мінімум два-три місяці у суді першої інстанції.
Варіант третійтакож передбачає подання заяви до ТЦК, проте, замість адміністративного суду можна спробувати звернутися зі скаргою до ОТЦК. В деяких випадках такий алгоритм дій працює, як і судовий, та займає менше часу.
З повагою, адвокат Айвазян.