Начните консультацию с юристом онлайн
Підкажіть таке питання ,чи потрібно обмежено придатному проходити влк,якщо бронювання до 25.01.25 ,в тимчасовому посвідченні ,статус обмежено придатний,і чи можна можна обмежено придатному якщо він заброньований проходити влк,питання,чи потрібно якщо є бронювання ,пройти влк до 4.02.2025,якщо бронь буде продовжуватися?
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (5)
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Руслане!
Практика ТЦК з цього питання неоднозначана. Деякі ТЦК направляють на проходження ВЛК, незважаючи на те, що пунктом 63 Постанови КМУ №560 визначено, що військовозобов’язані, у яких строк дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не завершився, на медичний огляд не направляються, крім випадків, коли військовозобов’язані приймаються на військову службу за контрактом, акцентуючи увагу на нормі Закону, яка визначає, що обмежено придатні підлягають переогляду до лютого 2025 року.
В інших ТЦК, навпаки, навіть якщо маєшь бажання,"не випросишь" направлення на ВЛК, оскільки ТЦК при тому керується Постановою КМУ №560 та говорять про неможливість направлення на комісію, так як військовозобов'язаний має оформлену відстрочку.
Відповідно до Постанови КМУ від 16.05.2024 року №560 «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:
"63. Військовозобов’язані, у яких строк дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не завершився, на медичний огляд не направляються, крім випадків, коли військовозобов’язані приймаються на військову службу за контрактом.
69. Процедура надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації у зв’язку з бронюванням та відстрочки, передбаченої підпунктами 16-23 пункту 1 додатка 5, не передбачає направлення на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду".
Згідно із Законом України № 3621-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав військовослужбовців та поліцейських на соціальний захист», який набрав чинності 04.05.2024 року:
ІІ. Прикінцеві та перехідні положення
«2. Установити, що громадяни України, які були визнані обмежено придатними до військової служби до набрання чинності цим Законом, протягом дев’яти місяців з дня набрання чинності цим Законом підлягають повторному медичному огляду з метою визначення придатності до військової служби».
Щодо Вашого питання, то Постановою КМУ №76 не визначено, що для продовження бронювання військовозобов'язаний повинен пройти ВЛК. Все, що потрібно від Вас - це чинний ВОД із зазначенням ТЦК, у якому Ви перебуваєте на обліку, звання та ВОС. Оскільки Ви маєте тимчасове посвідчення військовозобов'язаного, то з цими даними у Вас все в порядку.
Відповідно до Постанови КМУ №76 "Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час":
"3. Керівники органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій відповідають за включення військовозобов’язаних працівників до списків, а також за відповідність облікових даних військовозобов’язаних, зазначених у списку, їх військово-обліковим документам.
У разі потреби звіряння відповідності військово-облікових даних військовозобов’язаних, зазначених у списку, їх військово-обліковим документам та з обліковими документами відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки, розвідувального органу Міноборони, в яких вони перебувають на військовому обліку, здійснюється в установленому законодавством порядку.
4. Органи державної влади, інші державні органи подають до Міноборони (СБУ, Служби зовнішньої розвідки, розвідувального органу Міноборони) для погодження списки за відповідними сферами управління, галузями національної економіки, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями.
Список подається в електронній формі засобами Порталу Дія (у разі наявності технічної можливості) відповідно до Порядку бронювання засобами Єдиного державного вебпорталу, або у паперовій та/або електронній формі за формою згідно з додатком 1 разом з відповідним обґрунтуванням та довідкою про кількість військовозобов’язаних за формою згідно з додатком 2. Достовірність інформації, внесеної до додатків 1 і 2, може уточнюватись органом, до якого їх подано, шляхом надсилання запиту про надання підтвердних документів.
11. За результатами перевірки списків, поданих відповідно до пункту 10 цього Порядку, щодо повноти їх заповнення, наявності обґрунтувань та погодження Міноборони (СБУ, Службою зовнішньої розвідки, розвідувальним органом Міноборони) Мінекономіки приймає у строк не більш як п’ять робочих днів з дня отримання зазначених списків рішення про бронювання військовозобов’язаних.
Зазначення в рішенні Мінекономіки про бронювання військовозобов’язаного неправильної інформації про його прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), рік народження, військово-облікову спеціальність (профіль), найменування (повне та скорочене) та місцезнаходження органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, код згідно з ЄДРПОУ (за наявності) може бути підставою для відмови у зарахуванні такого військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік.
...
Орган державної влади, інший державний орган, орган місцевого самоврядування, підприємство, установа та організація видають військовозобов’язаному витяг із зазначеного рішення за формою згідно з додатком 3.
Витяг, засвідчений підписом керівника та скріплений печаткою (у разі її наявності) відповідного органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи чи організації, є документом, що підтверджує надання військовозобов’язаному відстрочки.
Витяг видається військовозобов’язаному під розпис у відомості видачі бланків спеціального військового обліку, складеній за формою згідно з додатком 4.
Органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації у п’ятиденний строк з дня видачі витягу військовозобов’язаному надсилають територіальному центру комплектування та соціальної підтримки, в якому військовозобов’язаний перебуває на військовому обліку (відповідному підрозділу Центрального управління та/або регіональному органу СБУ, відповідному підрозділу Служби зовнішньої розвідки, відповідному підрозділу розвідувального органу Міноборони), повідомлення про бронювання військовозобов’язаного за формою згідно з додатком 5 для зарахування його на спеціальний військовий облік.
Територіальний центр комплектування та соціальної підтримки, в якому військовозобов’язаний перебуває на військовому обліку (відповідний підрозділ Центрального управління та/або регіональний орган СБУ, відповідний підрозділ Служби зовнішньої розвідки, відповідний підрозділ розвідувального органу Міноборони), на підставі рішення про бронювання військовозобов’язаних зараховує у строк не більш як п’ять робочих днів з дня його отримання такого військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік із внесенням відомостей про надану відстрочку в Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів".
Проте, у Вашому випадку все залежить від того, коли саме роботодавець направить списки на продовження бронювання. Якщо вийде так, що деякий час Ви залишетесь без відстрочки, то тоді Вас вже точно направлять на ВЛК й це буде нести для Вас ризик мобілізації одразу після проходження комісії. Тому, можливо, якщо буде "вікно" між діючим бронюванням та новим, є сенс пройти ВЛК, допоки маєте відстрочку до січня 2025 року.
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня!
Не потрібно, адже відповідно до пункту 63 постанови КМУ 560 Військовозобов’язані, у яких строк дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не завершився, на медичний огляд не направляються, крім випадків, коли військовозобов’язані приймаються на військову службу за контрактом.
Можна.
4 травня набув чинності Закон 3621-IX про повторний медичний огляд обмежено придатних https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3621-20#Text, згідно даного закону термін обмежено придатний вже не застосовується.
Відповідно до пункту 2 Прикінцевих та перехідних положень даного Закону установлено, що громадяни України, які були визнані обмежено придатними до військової служби до набрання чинності цим Законом, ПРОТЯГОМ ДЕВ'ЯТИ МІСЯЦІВ з дня набрання чинності цим Законом підлягають повторному медичному огляду з метою визначення придатності до військової служби.
Вже відбулися зміни до Наказу МОУ 402, в якому обмежену придатність виключили з постанов ВЛК та розпочався переогляд на підтвердження придатності до служби тих людей, які були визнані обмежено придатними. Порядок оповіщення військовозобов’язаних (резервістів) та їх прибуття до ТЦК передбачений постановою КМУ № 560.
Вам доцільно пройти пройти ВЛК поки у Вас є відстрочка. Існує певна правова колізія між Законом та постановою КМУ. Закон передбачає проходження повторного медичного огляду, а постанова навпаки. Проте, Закон має вищу юридичну силу, тому Вас можуть зобов'язати пройти ВЛК та визначити Ваш ступінь придатності.
На медичний огляд Ви повинні бути викликані повісткою. Якщо до лютого 2025 року - Ви повістку не отримаєте, то Вас не повинні притягнути до адміністративної відповідальності за порушення правил військового обліку.
На жаль, на практиці бувають різні ситуації - незаконне притягнення до адміністративної відповідальності, направлення на ВЛК при діючих відстрочках, відмова у направленні на ВЛК та ін. Нещодавно був випадок, коли людина сплатила штраф за реквізитами, які надали ТЦК, надала їм квитанцію, а вони все рівно звернулися до державного виконавця - подвоїли штраф та наклали арешт на рахунок. Довелось такі дії оскаржувати. Тому, в реаліях сьогодення можна чекати чого завгодно.
Проте, одне залишається незмінним - поки Ви маєте право на відстрочку - Вас не мають права мобілізувати проти Вашої волі.
Вас бронювали через ДІЮ чи по списках Мінекономіки?
Згідно пункту 12 Порядку Витяг, засвідчений підписом керівника та скріплений печаткою (у разі її наявності) відповідного органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи чи організації, є документом, що підтверджує надання військовозобов’язаному відстрочки.
Також підтвердженням того, що Ви маєте бронювання є інформація у електронному військово-обліковому документі, який можна сформувати через Резерв+ або ДІЮ https://diia.gov.ua/services/vijskovo-oblikovij-do..., адже згідно постанови КМУ 650:
19. У разі позитивного результату перевірки, проведеної відповідно до пункту 18 цього Порядку, засобами Реєстру військовозобов’язаних автоматично здійснюється переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки.
З моменту переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік він вважається заброньованим та йому надається відстрочка на період, визначений пунктом 2 Порядку бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 2023 р. № 76 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 15, ст. 940), - із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 5 червня 2024 р. № 650.
21. Інформація (відомості, дані) про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації (бронювання) відображається у військово-обліковому документі в електронній формі.
22. За заявою працівника в електронній формі, поданою засобами Порталу Дія, може формуватися витяг про бронювання військовозобов’язаного (далі - витяг), який є документом, що підтверджує надання військовозобов’язаному відстрочки.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеВітаю!
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав військовослужбовців та поліцейських на соціальний захист
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3621-20#Text
II. Прикінцеві та перехідні положення
2. Установити, що громадяни України, які були визнані обмежено придатними до військової служби до набрання чинності цим Законом, протягом дев’яти місяців з дня набрання чинності цим Законом підлягають повторному медичному огляду з метою визначення придатності до військової служби.
ххх
В НАКАЗІ МО УКРАЇНИ 402, ОБМЕЖЕНА ПРИДАТНІСТЬ ВИКЛЮЧЕНА З РІШЕНЬ ВЛК.
ххх
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів Українивід 16 травня 2024 р. № 560
ПОРЯДОК
проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період
63.
Військовозобов’язані, у яких строк дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не завершився, на медичний огляд не направляються, крім випадків, коли військовозобов’язані приймаються на військову службу за контрактом.
ххх
ЯК БАЧИМО, Є ПРАВОВА НЕУЗГОДЖЕНІСТЬ МІЖ НОМАТИВНИМИ АКТАМИ.
В ЦЬОМУ РАЗІ ВСТУПАЄ В ДІЮ КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ, ЯКА КАЖЕ, ЩО ЗАКОН МАЄ ВИЩУ ЮРИДИЧНУ СИЛУ.
ОСЬ РОЗ'ЯСНЕННЯ МІНІСТЕРСТВА ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ З ЦЬОГО ПИТАННЯ:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v3526323-09#Te...
1.
Юридична сила закону як основного джерела права, його місце в системі нормативно-правових актів закріплені в Конституції України
Однією з ознак, яка відрізняє закон від інших нормативно-правових актів, є прийняття його вищим представницьким органом державної влади. Пунктом 3 частини першої статті 85 Конституції України закріплено, що прийняття законів належить до повноважень Верховної Ради України.
Відповідно до Рішення Конституційного Суду України від 17 жовтня 2002 року N 17-рп (щодо повноважності Верховної Ради України) визначення Верховної Ради України єдиним органом законодавчої влади означає, що жоден інший орган державної влади не уповноважений приймати закони.
Ще однією ознакою, яка відрізняє закон від інших нормативно-правових актів, є критерій регулювання найбільш важливих суспільних відносин. Статтею 92 Конституції України визначено коло питань (суспільних відносин), які можуть бути врегульовані виключно законами України.
Вища юридична сила закону полягає також у тому, що всі підзаконні нормативно-правові акти приймаються на основі законів та за своїм змістом не повинні суперечити їм. Підпорядкованість таких актів законам закріплена у положеннях Конституції України.
...
Згідно з частиною третьою статті 113 Конституції України Кабінет Міністрів України у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України.
Отже, у випадку суперечності норм підзаконного акта нормам закону слід застосовувати норми закону, оскільки він має вищу юридичну силу.
ххх
ВИСНОВОК:
ТЦКСП МАЄ ПРАВО НАПРАВИТИ ЗАБРОНЬОВАНУ ОСОБУ, КОТРА МАЄ СТАТУС "ОБМЕЖЕНО ПРИДАТНОГО", ДЛЯ ПРОХОДЖЕННЯ ВІЙСЬКОВО-ЛІКАРСЬКОЇ КОМІСІЇ.
Юрист, г. Днепр, 24 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня.
Дійсно на сьогодні згідно законодавства військовозобов’язані, у яких строк дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не завершився, на медичний огляд не направляються, крім випадків, коли військовозобов’язані приймаються на військову службу за контрактом.
Натомість згідно з пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав військовослужбовців та поліцейських на соціальний захист» від 21 березня 2024 року № 3621-IX Громадяни України, які були визнані обмежено придатними до військової служби до набрання чинності цим Законом, протягом дев’яти місяців з дня набрання чинності цим Законом підлягають повторному медичному огляду з метою визначення придатності до військової служби.
Зазначена норма носить імперативний характер.
Як наслідок ВЛК в Вашому випадку пройти буде необхідно.
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю Вас.
Підкажіть таке питання ,чи потрібно обмежено придатному проходити влк,якщо бронювання до 25.01.25 ,в тимчасовому посвідченні ,статус обмежено придатний,і чи можна можна обмежено придатному якщо він заброньований проходити влк,
На мою точку зору - ВЛК пройти потрібно. Чому, пояснюю нижче.
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав військовослужбовців та поліцейських на соціальний захист
II. Прикінцеві та перехідні положення
...
2. Установити, що громадяни України, які були визнані обмежено придатними до військової служби до набрання чинності цим Законом, протягом дев’яти місяців з дня набрання чинності цим Законом підлягають повторному медичному огляду з метою визначення придатності до військової служби.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА
від 16 травня 2024 р. № 560 Київ
Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період
63. Військовозобов’язані, які звернулися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки з заявою про надання відстрочки, до прийняття рішення відповідною комісією не направляються для проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби.
...
Військовозобов’язані, у яких строк дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не завершився, на медичний огляд не направляються, крім випадків, коли військовозобов’язані приймаються на військову службу за контрактом.
НА МІЙ ПОГЛЯД, ЗАКОН У ДАНІЙ СИТУАЦІЇ МАЄ ЯВНО ВИЩУ ЮРИДИЧНУ СИЛУ, А ТОМУ ПОВИНЕН БУТИ РЕАЛІЗОВАНИЙ У ПЕРШУ ЧЕРГУ. НОРМИ ПОСТАНОВИ № 560 У ДАНІЙ СИТУАЦІЇ НЕ СХОДЯТЬСЯ З НОРМАМИ ЗАКОНУ, А ТОМУ НЕ МОЖУТЬ БУТИ ЗАСТОСОВАНІ.
питання,чи потрібно якщо є бронювання ,пройти влк до 4.02.2025,якщо бронь буде продовжуватися?
Так, медичний огляд ВЛК пройти доведеться, це моя суб'єктивна точка зору. Застосовувати положення постанови КМУ від 16.05.2024 № 560 - не зовсім вірно. БІльше того, якщо мислити раціонально, який ще більш ідеальний період для проходження ВЛК може бути, окрім часу, коли військовозобов'язаний має відстрочку від мобілізації.
З повагою!