Задайте вопрос юристу

866 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Гражданское право, 12 октября 2024, вопрос №121041 500₴

Як правильно продовжити відстрочку?

Я військовозобовʼязаний, але маю відстрочку через навчання в ВНЗ в м. Києві. Відстрочка актуальна до 9 листопада, після чого її треба продовжити. Проблема в тому, що в ТЦК приймають лише по запису в е-Чергу, а вільних місць вже зараз немає. Варіант з Укрпоштою, схоже, не працює. Я відправляв їм заяву і документи цінним листом в серпні, коли оформлював відстрочку вперше, але вони чи то загубили їх, чи то просто не розглянули. Таки подати документи вийшло майже випадково – працівник ТЦК запропонував скинути скани йому в WhatsApp, після чого мені дали відстрочку. Але не впевнений, що така удача повториться вдруге.

Одже, шановні юристи, питання:

1) Чи може особа бути мобілізованою під час оцього «вікна», коли попередній термін відстрочки вже пройшов, а новий ще не набрав чинності, попри те що підстава для відстрочки (навчання) досі в силі? Я зараз в процесі проходження ВЛК (це була вимога для зарахування у ВНЗ), тому по суті наступна повістка може бути бойовою.

2) Який алгоритм дій в такій ситуації? Розумію, що я не один з точно такою проблемою і це одночасно і ускладнює її, і спрощує, адже дуже багато хто задаватиме те ж питання. Куди звертатися, як і коли саме?

3) Яка імовірність того, що за місяць реалізуються засоби автоматичного продовження відстрочок, наприклад, через Резерв+, про які давно ходили чутки?

Ответы юристов (5)

    Дерій Владислав Олегович

    Вітаю!

    1) Чи може особа бути мобілізованою під час оцього «вікна», коли попередній термін відстрочки вже пройшов, а новий ще не набрав чинності, попри те що підстава для відстрочки (навчання) досі в силі? Я зараз в процесі проходження ВЛК (це була вимога для зарахування у ВНЗ), тому по суті наступна повістка може бути бойовою.

    Бойова повістка видається лише в приміщенні ТЦК, тому носіть з собою заяву про відстрочку та довідку з ЄДЕБО, якщо Вас "запросять" до ТЦК.

    Проте, цілком можливо, що Вам автоматично продовжать відстрочку, адже це передбачено постановою КМУ 560, де в пункті 60 зазначено, що у разі продовження строку проведення мобілізації перевірка підстав у військовозобов’язаного на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації, крім підстав, зазначених у пункті 2 частини першої, пунктах 3, 4, 5 частини третьої статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, здійснюється за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    Після 09.11 - провірте Резерв+, якщо відстрочка автоматично не продовжилась, то все рівно відправляйте документи поштою рекомендованим листом з описом вкладеного. В першу чергу це буде доказом того, що Ви бажаєте скористатись своїм правом на відстрочку, якщо при особистому візиті до ТЦК вони не будуть реєструвати заяву про відстрочку.

    Крім того, є теоретична можливість оформити відстрочку дистанційно, адже вже є достатньо судових рішень, де Cуд звертає увагу, що обов`язок «особисто подати», не є тотожним обов`язку «особисто прибути», при цьому ні Закон України «Про військовий обов`язок і військову службу», ні Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", ні Порядок № 560 не зобов`язують військовозобов`язаного особисто прибувати до територіального центру комплектування та соціальної підтримки для реалізації права на відстрочення від призову під час мобілізації з підстав, передбачених статтею 23 Закону № 3543-ХІІ.

    Таким чином, відсутність належним чином оформленого рішення про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації або мотивованої відмови у наданні відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на думку суду, свідчить про протиправну бездіяльність суб`єкта владних повноважень.

    2) Який алгоритм дій в такій ситуації? Розумію, що я не один з точно такою проблемою і це одночасно і ускладнює її, і спрощує, адже дуже багато хто задаватиме те ж питання. Куди звертатися, як і коли саме?

    1. Після 09.11 відправте заяву про відстрочку та довідку з ЄДЕБО на адресу ТЦК. Зберігайте квитанцію про оплату та опис вкладеного.

    2. Запишіться в онлайн чергу.

    3. Носіть з собою заяву та довідку з ЄДЕБО, щоб при зустрічі з ТЦК до Вас було менше запитань.

    3) Яка імовірність того, що за місяць реалізуються засоби автоматичного продовження відстрочок, наприклад, через Резерв+, про які давно ходили чутки?

    Важко передбачити. Перевірте Реєстр+ після 09.11 - можливо Вам автоматично продовжать відстрочку.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Айвазян Юрий Климентьевич

    Доброго дня, Євгене!

    Варіант з Укрпоштою, схоже, не працює.

    Незважаючи на це, раджу Вам все ж таки записатись у чергу до ТЦК та направити заяву на продовження відстрочки Укрпоштою, оскільки подання останньої у такий спосіб є кращім, ані ж неподання заяви зовсім.

    1) Чи може особа бути мобілізованою під час оцього «вікна», коли попередній термін відстрочки вже пройшов, а новий ще не набрав чинності, попри те що підстава для відстрочки (навчання) досі в силі? Я зараз в процесі проходження ВЛК (це була вимога для зарахування у ВНЗ), тому по суті наступна повістка може бути бойовою.

    Не думаю, що Ви будете мобілізовані під час "вікна". Оскільки вже оформлювали відстрочку та надішлете заяву на продовження останньої Укрпоштою, рекомендованим листом з описом вкладення. Квитанція та опис вкладення, як також рекомендоване повідомлення про вручення листа ТЦК, будуть Вашим доказом подання заяви на продовження відстрочки.

    2) Який алгоритм дій в такій ситуації? Розумію, що я не один з точно такою проблемою і це одночасно і ускладнює її, і спрощує, адже дуже багато хто задаватиме те ж питання. Куди звертатися, як і коли саме?

    Направляйте заяву на продовження відстрочки Укрпоштою, рекомендованим листом з описом вкладення.

    Майте при собі постійно заяву про оформлення відстрочки та довідку з ЄДЕБО. Якщо намагатимуться вручити МБ відмовляйтесь від останнього та зазначайте у акті відмови, що Ви маєте право на відстрочку про що ТЦК був попереджаний.

    3) Яка імовірність того, що за місяць реалізуються засоби автоматичного продовження відстрочок, наприклад, через Резерв+, про які давно ходили чутки?

    Так, такі чутки та заяви від представників МОУ дійсно мають місце, проте, 100% інформацію з цього приводу Вам ніхто не надасть. Остання інформація стосувалась впровадження оформлення відстрочки через Резерв+ для студентів з листопада 2024 року.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    МОБІЛІЗУВАТИ ВАС НЕ МАЮТЬ ПРАВА, ЯКЩО ПРИ ПРИБУТТІ ПО ПОВІСТЦІ ВИ ВІДРАЗУ ПОДАСТЕ ЗАЯВУ ПРО ВІДСТРОЧКУ З ПАКЕТОМ ДОКУМЕНТІВ.

    ЯКЩО ВАС ЗАТРИМАЮТЬ ПІСЛЯ 09.11.2024 РОКУ, РАДЖУ ЗАВЖДИ МАТИ ПРИ СОБІ ПАКЕТ ДОКУМЕНТІВ НА ВІДСТРОЧКУ.

    ЩОБ СЕБЕ ПІДСТРАХОВУВАТИ, НАПРАВТЕ ПОШТОЮ ЗАЯВУ ПРО ВІДСТРОЧКУ З ПАКЕТОМ ДОКУМЕНТІВ НА АДРЕСУ ТЦКСП.

    Відповідно до ч. 11 ст. 38 Закону «Про військовий обов’язок і військову службу» визначено, що призовники, військовозобов’язані, резервісти у разі змін (сімейного стану, стану здоров’я, адреси місця проживання або перебування, освіти, місця роботи, посади) зобов’язані особисто повідомити про них органи, де вони перебувають на військовому обліку.

    Тож однією зі стандартних перепон у реалізації права на відстрочку стала ситуація, коли громадянин надсилає заяву та підтверджуючі документи поштою. У ТЦК це розцінюють як не особисту подачу документів.

    П’ятий апеляційний адміністративний суд у справі №420/840/24 зазначив, що приписами Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого постановою Кабміну від 30.12.2022 №1487, не передбачено обов’язку особистого відвідування особою ТЦК для подання заяви та документів на відстрочку.

    Так, згідно п/п.8 п. 1 Правил військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів (додаток 2 до Порядку) особи повинні особисто повідомляти про зміну персональних даних, зазначених у ст. 7 Закону «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів», а також надавати документи, що підтверджують право на відстрочку з підстав, визначених у статті 23 Закону «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».

    Але обов’язок «особисто повідомити» не означає «особисто прибути». При цьому згідно з матеріалами справи ТЦК не ставив під сумнів факт, що заява про відстрочку була направлена військовозобов’язаним особисто.

    Тож особа, яка надіслала документи поштою, дотримала процедуру особистого їх подання (направлення). А от ТЦК, як суб’єкт владних повноважень, до компетенції якого належить вирішення питання щодо надання відстрочки, після отримання від особи заяви, повинен був прийняти певне рішення за наслідком її розгляду, адже відстрочка або відмова у відстрочці передбачає її письмове оформлення (див. постанову 5ААС від 04.06.2024).

    Форма обов’язкової відповіді

    Тобто, у таких випадках суб’єкт владних повноважень не може навіть утриматись від прийняття рішення. Але деякі ТЦК уважають, що листа, який навіть не завжди відправляється заявнику, достатньо щоб вважати заяву розглянутою по суті.

    Так, у справі №120/476/24 військовозобов’язаний, який порушив правила військового обліку, направив заяву про відстрочку. У відповідь ТЦК направив листа, в якому зазначив про необхідність особистого подання заяви.

    Сьомий апеляційний адміністративний суд зауважив (постанова від 04.07.2024), що такий лист носить інформативний характер і не містить відмови у наданні відстрочки.

    Призовники, військовозобов’язані та резервісти, винні в порушенні вимог правил військового обліку, несуть відповідальність згідно із законом. Однак можливість настання відповідальності не може бути підставою для не розгляду по суті заяви про надання відстрочки.

    Суд також зауважив, що відсутність належним чином оформленого рішення про надання відстрочки від призову або мотивованої відмови, свідчить про протиправну бездіяльність суб’єкта владних повноважень. Аналогічні за змістом правові позиції див. у постанові 5ААС від 23.01.2024 у справі №420/10067/23 та у постанові 7ААС від 15.01.2024 у справі №120/4459/23).

    Ефективний захист

    Протиправну бездіяльність суб’єкта владних повноважень треба розуміти як зовнішню форму поведінки (діяння) цього органу чи його посадової особи, яка полягає або проявляється у неприйнятті рішення чи у нездійсненні юридично значимих й обов’язкових дій на користь заінтересованих осіб, які на підставі закону (або ж іншого нормативно-правового регулювання) віднесені до компетенції суб’єкта владних повноважень, були об’єктивно необхідними і реально можливими для реалізації, але фактично не були здійснені. На це звернув увагу Верховний Суд у постанові від 17.04.2019 у справі №342/158/17.

    При цьому спосіб захисту повинен бути ефективним як у законі, так і на практиці, щоб його використання не було ускладнене діями або недоглядом органів влади відповідної держави (п.75 рішення Європейського суду з прав людини у справі «Афанасьєв проти України» від 05.04.2005 (заява №38722/02).

    Стаття 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод гарантує, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

    Під ефективним засобом (способом) необхідно розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект. Тобто ефективний спосіб захисту має забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.

    ***

    Тож військовозобов’язаний, аби оформити відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації, має подати письмову заяву до ТЦК. Це можна зробити як безпосередньо прибувши в центр, так і направивши поштою заяву з додатками цінним листом з описом вкладення та повідомленням про вручення. Головне щоб підтверджуючі право на відстрочку документи були зібрані у повному обсязі та засвідчені нотаріально.

    ТЦК не мають право відмовити у праві на відстрочку або не розглянути заяву військовозобов’язаного, посилаючись на не особисте подання заяви або на відсутність у військовозобов’язаного військового квитка встановленого зразка. А незаконні дії, рішення чи бездіяльність (відсутність рішення) ТЦК, як суб’єкта владних повноважень, можна і треба оскаржувати в суді.

    ВИ МАЄТЕ ПРАВО ПОСКАРЖИТИСЯ НА БЕЗДІЯЛЬНІСТЬ ТЦКСП НА ГАРЯЧУ ЛІНІЮ МОУ, АБО ОСКАРЖИТИ ПРОТИПРАВНУ БЕЗДІЯЛЬНІСТЬ ТЦКСП В СУДІ.

    ххх

    Відповідно до п.58, 60 Порядку №560 за наявності підстав для одержання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов`язані (крім заброньованих) особисто подають на ім`я голови комісії районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу заяву за формою, визначеною у додатку 4, до якої додаються документи, що підтверджують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку, зазначені у переліку згідно з додатком 5. Заява військовозобов`язаного підлягає обов`язковій реєстрації.

    Комісія вивчає отримані заяву та підтвердні документи, оцінює законність підстав для надання відстрочки, за потреби готує запити до відповідних органів державної влади для отримання інформації, що підтверджує право заявника на відстрочку, або використовує інформацію з публічних електронних реєстрів.

    інформацію з публічних електронних реєстрів.

    Комісія зобов`язана розглянути отримані на розгляд заяву та документи, що підтверджують право на відстрочку, протягом семи днів з дати надходження, але не пізніше ніж протягом наступного дня від дати отримання інформації на запити до органів державної влади.

    На підставі розгляду отриманих документів комісія ухвалює рішення про надання або відмову у наданні відстрочки. Рішення комісії оформляється протоколом.

    Про прийняте комісією рішення повідомляється засобами телефонного, електронного зв`язку або поштою заявнику не пізніше ніж на наступний день після ухвалення такого рішення.

    ххх

    Постанова КМУ 560 містить таку норму: "Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації надається на строк дії відповідних законних підстав, але не більш як на строк проведення мобілізації, встановлений Указом Президента України".

    Та ж Постанова 560 містить таку норму: "У разі продовження строку проведення мобілізації перевірка підстав у військовозобов’язаного на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації, крім підстав, зазначених у пункті 2 частини першої, пунктах 3, 4, 5 частини третьої статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, здійснюється за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    Для продовження строку дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язаний з виданням Указу Президента України про продовження строку проведення мобілізації подає (надсилає) на розгляд комісії заяву у паперовій або електронній формі, зокрема, у разі технічної реалізації засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста.

    У разі неможливості провести перевірку у військовозобов’язаного підстав для відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів територіальний центр комплектування та соціальної підтримки повідомляє про необхідність надання відповідних підтвердних документів."

    Передбачено продовження воєнного стану та загальної мобілізації з 05:30 12 серпня 2024 року ще на 90 діб (тобто до 05:30 10 листопада 2024 року).

    Тому для тих, хто має відстрочку до 9 листопада, алгоритм дій такий:

    1️.Дочекатись видання Указу Президента про продовження строку проведення загальної мобілізації (не плутати із прийняттям закону, подачею законопроекту і т.д. - нас цікавить саме Указ!)

    2️. Скласти заяву про продовження строку дії раніше наданої відстрочки. Форми такої заяви немає - тобто вона подається в довільній формі.

    3️. Зібрати пакет документів, які будете прикладати до заяви (якщо є нові обставини).

    Наполягаю на тому, що необхідності подавати заново ті ж документи, які вже подавали разом із заявою на відстрочку, не потрібно, якщо ситуація не змінилась, - Постанова 560 цього не вимагає.

    4️. Подати заяву до комісії при ТЦК. Вважаю. що можливими є такі способи:

    - особисто (як і заява на відстрочку)

    -поштою

    -через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (коли буде реалізована така технічна можливість).

    Також попереджаю про своє побоювання, що ТЦК не розділятиме мою позицію щодо можливості направлення поштою, хоча Постанова КМУ це передбачає.

    5️. Чекати результати розгляду.

    Зверніть увагу - комісія сама буде перевіряти інформацію через реєстр. Якщо інформації буде недостатньо - ТЦК та СП направить військовозобов’язаному повідомлення про необхідність подання додаткових документів.

    Це означає, що відмова в продовженні відстрочки через недостатній пакет документів можлива тільки у випадку, коли ТЦК та СП повідомив про необхідність подачі додаткових документів, але ця вимога була проігнорована. Також побоююсь, що на практиці буде інакше.

    На жаль, строки розгляду такої заяви Постановою КМУ 560 не передбачено, як і заборона направляти на ВЛК чи мобілізувати, доки заява розглядається.

    Тому в якості варіанта уникнути ризику мобілізації в цей період можу запропонувати подачу не заяви на продовження відстрочки, а нової заяви на відстрочку з усіма необхідними документами.

    Маю сподівання, що КМУ такі усуне прогалини і, як мінімум, пропише строк розгляду цієї заяву і заборону мобілізації та направлення на ВЛК, доки заява розглядається.

    Також маю очікування, що в листопаді ТЦК та СП будуть, м'яко кажучи, в шоці від обсягу заяв, які надійдуть протягом кількох днів - з цим обсягом очевидно неможливо буде впоратись оперативно. І це стане підставою для КМУ (а точніше - для МО) для того, щоб переглянути свій підхід до необхідності "поновлювати" відстрочку кожні 3 місяці.

    Чи буде так - покаже час...

    Турчин Ярослав Олександрович

    ДОБРОГО ДНЯ, пане ЄВГЕНЕ!

    Ви ж в Києві? Чому звертаєтесь до ТЦК з цього питання, якщо в Києві реалізовано подання заяв на відстрочку через ЦНАПи? Уточніть в ЦНАПі свого району м. Києва чи можна через них подати заяву на продовження відстрочки.

    По освіті мають відстрочку продовжувати автоматично. А що Вам казали, коли Ви подавали заяву на відстрочку?

    Однак, звісно бажано писати заяву на продовження, повідомляючи, що досі навчаєтесь. Хоча це й маразм, бо заклад освіти веде Ваш військовий обілк і подає відповідну форму звітності в ТЦК, тож вони дізнаються перше Ваших батьків про Ваше відрахування якщо що.

    Однак формалізм і бюрократію ніхто не відміняв.

    Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період , затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 року № 560 .

    Згідно з пунктом 60 Порядку, Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації надається на строк дії відповідних законних підстав, але не більш як на строк проведення мобілізації, встановлений Указом Президента України. У разі продовження строку проведення мобілізації перевірка підстав у військовозобов’язаного на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації, крім підстав, зазначених у пункті 2 частини першої, пунктах 3, 4, 5 частини третьої статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, здійснюється за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    "..."

    Для продовження строку дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язаний з виданням Указу Президента України про продовження строку проведення мобілізації подає (надсилає) на розгляд комісії заяву у паперовій або електронній формі, зокрема, у разі технічної реалізації засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста.

    У разі неможливості провести перевірку у військовозобов’язаного підстав для відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів територіальний центр комплектування та соціальної підтримки повідомляє про необхідність надання відповідних підтвердних документів.

    "..."

    62. Здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти і здобувають рівень освіти, що є вищим за раніше здобутий рівень освіти у послідовності, визначеній частиною другою статті 10 Закону України “Про освіту”, а також докторанти та особи, зараховані на навчання до інтернатури для отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, надають до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки довідку про здобувача освіти, сформовану в Єдиній державній електронній базі з питань освіти за формою, визначеною у додатку 9, та документи (нотаріально засвідчені копії документів), що підтверджують зарахування на навчання до інтернатури згідно з додатком 5.

    Здобувачі освіти, які навчаються за державним замовленням у закладах освіти із специфічними умовами навчання, що належать до сфери управління МВС та ДСНС, для отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період надають до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки довідку про здобувача освіти за формою, визначеною у додатку 9, видану закладом освіти із специфічними умовами навчання.

    ОТЖЕ, формально Ви маєте подати (направити), зокрема поштою або електронною поштою Заяву на продовження відстрочки.

    Форма такої заяви постановою КМУ № 560 не затверджена.

    Наводжу зразок заяви, розроблений юристами.

    Як додаток до заяви пропоную робити копію студентського квитка (при відрахуванні він здається), бо якщо Ви кожні 3 місяці будете ходити в деканат за довідкою, то Вас секретар деканату "з"їсть".

    На електронне продовження відстрочки в Резерв+ поки що не розраховуйте. Розробникам не до цього. Це буде явно не раніше, ніж саму заяву на відстрочку дозволять подавати через Резерв+, а цього не буде, бо як же ТЦК буде крутити і тримати по кілька діб у підвалах.

    Щасти Вам!

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас, Євгене!

    Одже, шановні юристи, питання:

    1) Чи може особа бути мобілізованою під час оцього «вікна», коли попередній термін відстрочки вже пройшов, а новий ще не набрав чинності, попри те що підстава для відстрочки (навчання) досі в силі? Я зараз в процесі проходження ВЛК (це була вимога для зарахування у ВНЗ), тому по суті наступна повістка може бути бойовою.

    Ні, з точки зору працівників ТЦК - незаконних дій не буде, адже Ви маєте право на відстрочку. Я більше хвилююся про випадки "бусифікації" на вулиці, коли людину затримують без будь-яких на те підстав і без з'ясування її військово-облікового статусу. Ось це дійсно проблема. А працівники ТЦК знають про Ваше право на відстрочку, незаконних дій не повинно бути.2) Який алгоритм дій в такій ситуації? Розумію, що я не один з точно такою проблемою і це одночасно і ускладнює її, і спрощує, адже дуже багато хто задаватиме те ж питання. Куди звертатися, як і коли саме?

    Про який ТЦК м. Києва йде мова?

    Рекомендую, як і минулого разу, відправити документи до ТЦК поштовим зв'язком.

    Ви зараз проходите ВЛК? Коли закінчуєте? Можливо поєднати закінчення проходження ВЛК і одночасну подачу документів на відстрочку?

    3) Яка імовірність того, що за місяць реалізуються засоби автоматичного продовження відстрочок, наприклад, через Резерв+, про які давно ходили чутки?

    На мій погляд, це найближча перспектива. Можливо не до 09.11., але до кінця поточного року все може бути. Хотів би трішки більше дізнатися про Вашу ситуацію, зокрема про проходження ВЛК. Крім того, який військово-обліковий документ Ви маєте?


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України