Задайте вопрос юристу

866 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Военное право, 14 октября 2024, вопрос №121152 700₴

Відмова від проходження ВЛК

Доброго дня. В силу ситауцій які зараз відбуваються, цікаво дізнатись таку інформацію.

Мені 36 років. Відстрочок нема, нічого нема. Хотів поступити на магістратуру, але не підтягнулися дані з Резерв +
(не на обліку). В свій районний (Фастівський) ТЦК не має сенсу їхати оновлювати дані, так як 99% це білет в *один кінець*. Тому так і не поступив.
Питання таке : якшо мене десь "приймуть" і затягнуть до ТЦК, чи можу я відмовитись від ВЛК, і чи взагалі це можливо, і які наслідки?
Дякую.

Ответы юристов (5)

    Дерій Владислав Олегович

    Вітаю!

    1. Якщо Вас "приймуть" в іншому ТЦК, а не за місцем перебування на військовому обліку, то Вас спочатку повинні взяти на військовий облік, внести відповідні зміни до Реєстру військовозобов'язаних, а потім направити на ВЛК, адже згідно пункту 81 постанови КМУ 560.

    У разі призову резервістів та військовозобов’язаних на військову службу під час мобілізації, на особливий період не за місцем їх перебування на військовому обліку такі особи перед призовом на військову службу беруться на військовий облік у районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки, який здійснює їх призов. Відомості про взяття таких осіб на військовий облік вносяться до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів ПЕРЕД їх направленням на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду.

    Якщо Вас направляють на ВЛК без взяття на військовий облік - відмовляйтесь. Штраф можна буде оскаржити.

    2. Якщо Вас направлять на ВЛК в ТЦК, де Ви перебуваєте на військовому обліку, але Ви відмовитесь від проходження мдогляду - то на Вас чекатиме адміністративна відповідальність за статтею 210-1 КУпАП.

    Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію - тягне за собою накладення штрафу на громадян від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань - від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, - тягне за собою накладення штрафу на громадян від п’ятисот до семисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань - від однієї тисячі п’ятисот до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період - тягне за собою накладення штрафу на громадян від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (17 тис грн - 25,5 тис грн) і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань - від двох тисяч до трьох тисяч п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    3. Затримувати Вас можуть виключно представники поліції. На представників ТЦК покладено обов'язок лише вручати повістки. При цьому поліцейські не мають права видавати повістки.

    Згідно п.54 постанови КМУ 560 Під час перевірки військово-облікового документа:

    • уповноважений представник територіального центру комплектування та соціальної підтримки зобов’язаний назвати своє прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності), посаду, а також пред’явити службове посвідчення особи, уповноваженої вручати повістки, разом з паспортом громадянина (посвідченням офіцера, військовим квитком);
    • поліцейські та представники органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби відрекомендовуються у порядку, визначеному наказами керівників Національної поліції та Держприкордонслужби відповідно.

    З 18 травня за відмову від повістки або за відмову прослідувати до РТЦК поліцейські можуть затримати громадянина та доставити його до ТЦК.

    Щоб Вас не мобілізували Ви повинні мати право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації з підстав, визначених у статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.

    При спілкуванні з ТЦК обов'язково здійснюйте відеофіксацію, адже представники ТЦК це не режимний об'єкт, у разі виникнення заперечень (що їх не можна знімати) та вчиненні проти Вас протиправних дій - продовжуйте знімати.

    Поліція чи військові стосовно вас, коли вони вручають вам повістку або виконують інші дії, – це суб'єкти владних повноважень. Відповідно, на них положення про конфіденційність не поширюються.

    Відповідно до статті 21 ЗУ "Про інформацію" конфіденційною є інформація про фізичну особу, інформація, доступ до якої обмежений фізичною або юридичною особою, крім суб'єктів владних повноважень, а також інформація, визнана такою на підставі закону.

    До інформації з обмеженим доступом не можуть бути віднесені такі відомості:

    4) про факти порушення прав і свобод людини, включаючи інформацію, що міститься в архівних документах колишніх радянських органів державної безпеки, пов’язаних з політичними репресіями, Голодомором 1932-1933 років в Україні та іншими злочинами, вчиненими особами, які брали участь або сприяли реалізації російської імперської політики, представниками комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів;

    5) про незаконні дії органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб;

    6) інші відомості, доступ до яких не може бути обмежено відповідно до законів та міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

    Тому, коли Вас чи когось стороннього на вулиці тягнуть у військкомат силою, б'ють або застосовують спецзасоби, це порушення прав і свобод людини, здійснене органами влади. І цю інформацію можна і потрібно фіксувати.

    Заради цікавості знімати військових, техніку та їх пересування не можна, але якщо стосовно Вас чинять якісь дії, або ж Ви стали свідком якихось незаконних дій щодо іншої людини, то можна й потрібно.

    Якщо Ви не знаєте, як буде розвиватися ситуація, але хочете про всяк випадок убезпечити себе, не привертаючи зайвої уваги, завжди можна включити диктофон на телефоні.

    Якщо щодо Вас вже йдуть якісь відверто незаконні дії або Ви стали свідком таких дій – тут уже будь-які способи фіксації їх можуть бути застосовані. Як кажуть, втрачати нічого. Але в таких випадках краще результати Ваших зйомок періодично відразу надсилати кільком знайомим та родичам. Ваш телефон можуть відібрати, записи знищити, а ще з 5 Вашими друзями, які знаходяться в різних точках країни і планети, вже щось зробити складно.

    За бусифікацію ТЦК можна притягнути до відповідальності. Є відповідні судові рішення - https://reyestr.court.gov.ua/Review/120995461

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Айвазян Юрий Климентьевич
    Айвазян Юрий Климентьевич 3 дня назад

    Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта

    Общаться в чате

    Доброго дня, Михайло!

    Так, Ви можете відмовитись від проходження ВЛК, що потягне за собою адмінистративну відповідальність за статтею 210-1 КУпАП:

    "Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань - від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від п’ятисот до семисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань - від однієї тисячі п’ятисот до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань - від двох тисяч до трьох тисяч п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян".

    Якщо ми говоримо про законне затримання поліцією, то останнє відбувається у наступних випадках:

    Відповідно до Постанови КМУ від 16.05.2024 року «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:

    Перевірка військово-облікових документів під час мобілізації.

    49. У період проведення мобілізації (крім цільової) уповноважені представники територіального центру комплектування та соціальної підтримки або поліцейські, а також представники Держприкордонслужби мають право вимагати у громадян чоловічої статі віком від 18 до 60 років військово-обліковий документ (військово-обліковий документ в електронній формі) разом з документом, що посвідчує особу.

    У ході перевірки документів перевіряється приналежність громадян щодо військового обов’язку, звіряються їх персональні дані, дані військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів (територіального центру комплектування та соціальної підтримки). Із зазначеною метою представники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби та поліцейські можуть використовувати технічні прилади, засоби та спеціалізоване програмне забезпечення з доступом до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    У разі встановлення, що громадянин порушує правила військового обліку, визначені Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 5, ст. 409), або Законом України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, виявлення розбіжностей військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів старший групи оповіщення пропонує резервісту або військовозобов’язаному (крім резервістів та військовозобов’язаних СБУ та розвідувальних органів) прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для взяття на військовий облік, проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби, уточнення своїх персональних даних, даних військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів. Із зазначеною метою громадянину оформляється та вручається повістка.

    У разі відмови резервіста або військовозобов’язаного від отримання повістки представником, який уповноважений вручати повістки, складається акт відмови від отримання повістки, який підписується не менш як двома членами групи оповіщення. Акт відмови від отримання повістки оголошується громадянину.

    Акт відмови від отримання повістки подається керівнику районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для вжиття заходів до притягнення правопорушника до адміністративної відповідальності. Акт відмови від отримання повістки реєструється в районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.

    У разі відмови прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки поліцейський, який входить до складу групи оповіщення, проводить адміністративне затримання та доставлення громадянина до такого центру на підставі статей 261 і 262 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    Згідно із статтею 24 Закону України "Про Національну поліцію" (Відомості Верховної Ради України, 2015 р., № 40-41, ст. 379 із наступними змінами):

    "5. За зверненням територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів Служби безпеки України або розвідувальних органів України органи та підрозділи, що входять до системи поліції, беруть участь у здійсненні заходів щодо оповіщення військовозобов’язаних та резервістів спільно з представниками територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, а також здійснюють адміністративне затримання та доставлення до цих центрів та органів призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які вчинили адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення".

    Якщо ж мова йде про "бусифікацію", то вийти з ТЦК буде доволі складно, враховуючи наявну практику. Це практично неможливо для військовозобов'язаних, які немають права на відстрочку. Аби Ви розуміли, то в деяких містах ВЛК проводять у автівці й для того ніхто не питає згоду військовозобов'язаного.

    Тож, якщо Ви не маєте права на відстрочку я раджу Вам обмежети своє пересування та не попадатись у поле зору ТЦК та поліції. Це самий дієвий спосіб у Вашому випадку, який допоможе не потрапити у навчальний центр.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Карпенко Андрій Володимирович
    33%

    Вітаю!

    1.

    Що вам слід робити, а що ні, якщо вас намагаються змусити незаконно пройти ВЛК у ТЦК, в якому ви не перебуваєте на військовому обліку:

    Ситуація: вас зупиняють ТЦК для перевірки військово-облікових документів. Нагадаю, що це цілком законна вимога. Адже перевірка військово-облікового документа у громадян чоловічої статі віком від 18 до 60 років може здійснюватися у будь-якому громадському місці. Інша справа, що не будь-ким і навіть не будь-яким працівником ТЦК, а виключно уповноваженим представником ТЦК. Та й останній для цього має виконати дві умови: пред’явити вам свій військовий квиток та розпорядження начальника ТЦК, яким саме його уповноважили на перевірку військово-облікових документів.

    Ви не оновили дані - Вам пропонують проїхати до ТЦК для зʼясування всіх обставин.

    І ви, як законослухняний громадянин, погоджуєтеся на незаплановану поїздку крізь місто, бензин для якої спонсорований коштом держбюджету, до пам’ятки місцевого значення – приміщення Територіально центру комплектації та соціальної підтримки.

    Але після трапляється оказія: коли ви заходите до приміщення ТЦК, вас звідти вже не випускають. А натомість вимагають, щоб ви пройшли військово-лікарську комісію, без аналізів крові, в тому рахунку на ВІЛ, гепатит, виписки з амбулаторної книжки, виписок з лікарні про перенесені захворювання або операції. А після проходження ВЛК на «глаз», як про це заявили поліцейські – одразу направляють до військової частини. А де ж належний та якісний медичний огляд? Так і хочеться сказати де-де, думаю, ви й самі здогадаєтесь.

    А тепер повертаємося до головного – що вам необхідно зробити.

    ВИМОГА ПРОХОДЖЕННЯ ВЛК

    ПЕРШЕ. Якщо ви все ж таки опинилися у ТЦК і від вас вимагають пройти ВЛК, але ви не перебуваєте в цьому ТЦК на військовому обліку – це незаконно. Бо перш ніж проходити ВЛК, вас повинні поставити на облік. Постановка на облік відбувається за вашою особистою заявою і лише після цього у представників ТЦК виникає право вимагати пройти ВЛК у них.

    Якщо вам пропонують поїхати з ними не зазначивши причини – не варто цього робити. А якщо хочуть затримати – хай викликають поліцію та складають протокол, де чітко зазначать підстави вашого затримання. Якщо виявиться, що законних підстав немає, все надумано та нафантазовано, тоді суд при оскарженні протоколу стане на вашу сторону і його визнають протиправним та скасують.

    ДРУГЕ. Якщо ж вони виявили, що Ви не оновили даних і хочуть доставити вас до свого ТЦК, то просто ввічливо поясніть їм, що ви згодні пройти ВЛК. Але є один нюанс: ви будете проходити його за місцем свого військового обліку та згодні отримати повістку із зазначенням свого ТЦК. Про це мало хто знає, та ви маєте таке право – пройти ВЛК там, де стоїте на обліку і тому цілком можете ним скористатися, а не погоджуватися йти куди пошлють.

    Чому варто наполягати саме на цьому?

    Бо в іншому випадку вас без належного проходження медичного огляду в незаконний спосіб відправлять до військової частини. Тобто, з кричущим порушенням закону та ваших прав. Проте, якщо ви добровільно підписали повістку на відправку та прибули в частину, тоді до суду звертатися буде марно, оскільки ви вже своїм підписом узаконили всі їхні дії.

    ВИСНОВОК

    • Перевіряти у будь-якому громадському місці військово-облікові документи у громадян чоловічої статі віком від 18 до 60 років може виключно уповноважений представник ТЦК або поліцейський.
    • Повноваження затримувати має виключно поліція, а не представник ТЦК. Тому ви не зобов’язані виконувати вимогу останніх прослідувати до районного ТЦК за відсутності законних на те підстав.
    • Поставити на військовий облік можуть лише за вашої особистої заяви.
    • Вимога пройти військово-лікарську комісію у ТЦК, де ви не перебуваєте на військовому обліку – незаконна. Тому поясніть, що пройдете ВЛК за місцем свого військового обліку і згодні отримати повістку із зазначенням тільки свого ТЦК.

    2.

    Проходження медичного огляду під час мобілізації регулюється пунктом 3 глави II Наказу МО від 14.08.2008 року №402.

    Зокрема, відповідно до підпункту 3.4 перед оглядом проводиться загальний аналіз крові, в тому рахунку на ВІЛ, гепатит, цукор, загальний аналіз, визначається група крові, резус, проводиться рентген, а особам за 40 років обов’язково вимірюють тиск та проводиться ЕКГ.

    Відповідно до підпункту 3.5 до початку проведення медичного огляду ТЦК та СП отримує дані від органів соціального забезпечення щодо осіб з інвалідністю.

    А військовозобов’язаний під час проведення медогляду зобов’язаний надати членам ВЛК ТЦК та СП медичну карту амбулаторного хворого за формою №025/о, затвердженою наказом МОЗ України від 14 лютого 2012 року №110, виписки з медичної документації щодо перенесених захворювань, отриманих травм, поранень тощо, якщо така інформація відсутня в електронній базі.

    Тож перш ніж проходити вищезазначене свавільне ВЛК, ви повинні:

    • заявити про порушення процедури проходження ВЛК, яка чітко прописана у наказі №402;
    • заявити про відмову виконувати незаконні розпорядження та зазначити, що не відмовляєтеся від проходження ВЛК, але виключно у спосіб визначений законом;
    • запропонувати виписати повістку та направлення на іншу дату для отримання виписки з амбулаторної книжки та лікарських висновків.

    Долучіть заявою до особової справи всі без винятку лікарські виписки, висновки, заключення та виписку з амбулаторної картки. Зверніть увагу: виписку з амбулаторної книги ви не просто можете надати, ви зобов’язані це зробити. Для чого – зараз зрозумієте.

    Згідно з тим же підпунктом 3.5 зазначені документи, а на офіцерів і прапорщиків запасу – також особові справи, ТЦК та СП до початку огляду подає для вивчення у ВЛК.

    Тобто всі ваші виписки та висновки з лікарень і амбулаторної книжки передаються на ВЛК. Не просто картку обходу лікарів, як у нас часто відбувається зараз, а справу, щоб лікарі ознайомилися із висновками та виписками. Чому?

    Спеціалісти, які входять до складу ВЛК, не ставлять діагнозів, а лише дають експертну оцінку стану особи та ступеня порушень функцій організму. Тобто, діагнози встановлюються до медогляду ВЛК, або за її направленням.

    Закріплено колегіальний порядок встановлення (підтвердження) діагнозу при результатах попередніх досліджень та наявних документів. Огляд та прийняття рішення здійснюється консиліумом за участі провідних (головних) медичних фахівців.

    Якщо спростимо, то вашу придатність ВЛК визначає за діагнозами, які ви подали або при додатковому обстеженні, коли вас направляє сама ВЛК.

    Майже у 90% випадках після проходження ВЛК вам намагаються вручити повістку на відправку, не надавши висновку ВЛК про придатність, оформленого у вигляді довідки.

    Фактично мобілізовують в сліпу: ви не знаєте свій статус, а від вас вже щось вимагають. Саму довідку видають разом із військовим квитком і пропонують поставити підпис, правда, без дати, бо вона вже там стоїть. Чому?

    Щоб ви не змогли скористатися правом на оскарження, перебуваючи ще вдома. Адже якщо ви потрапляєте у військову частину, тоді оскаржити висновок ВЛК, звісно, можна, але на проведення повторного огляду вас просто не відпустять.

    А чому такий переполох із датою отримання довідки? Строк оскарження складає один місяць для оскарження висновку. А як показують ситуації, в довідці стоїть дата місячної давнини або ж тиждень до закінчення строку оскарження.

    Тож першочергово вам повинні видати довідку про придатність, ви повинні розписатися за її отримання, поставити правильну дату і, якщо не погоджуєтеся з висновком ВЛК, можете написати заяву на оскарження і до моменту переогляду вас не можуть мобілізувати.

    Це написано - В пункті 72 Постанови Кабміну №560 від 14.05.2024 року:

    «У разі незгоди громадянина з рішенням ВЛК при ТЦК та СП на підставі його заяви громадянин направляється для проходження військово-лікарської комісії при обласному ТЦК та СП».

    Тобто, якщо ви не погоджуєтеся з довідкою ВЛК, вам потрібно зазначити, що ви будете писати заяву про направлення на повторний огляд. А тепер переходимо до головного.

    Чи посадять вас за відмову від проходження ВЛК у спосіб, не передбачений законом? Ви вже все зрозуміли: існує законний спосіб відмови від ВЛК, якщо вас примусово доставили, або порушується процедура проходження медичного огляду, визначена наказом МО №402. Тому в цьому випадку вас ніхто не зможе посадити.

    ▫️А якщо я в тупу відмовлюся проходити ВЛК – посадять? Ні. Вас можуть притягнути максимум до адміністративної відповідальності за ст. 210-1 КУпАП з накладенням штрафу 17 000 грн та зобов’язані відпустити.

    Вас не можна тримати та примусово змусити проходити ВЛК - за подібні речі є відповідальність.

    У випадку, що ми розглядаємо (відмова від ВЛК) – лише адміністративна відповідальність. Якщо вчините повторно, також адміністративна, яка фактично може перерости у кримінальну.

    Тобто до вас можна застосувати примус, але в межах закону. Якщо доведуть, що ви не проходите ВЛК з метою ухилення від мобілізації, то це буде кримінальна відповідальність, але насильно ніхто не може примушувати проходити ВЛК.

    Перед тим, як притягнути особу до кримінальної відповідальності, має відбутися досудове розслідування, а воно займе певний час – найкоротше це два місяці. Після цього обвинувальний акт надійде до суду. А вже суд буде з’ясовувати усі обставини справи та розглядати наявні докази, які має надати сторона обвинувачення.

    3.

    За чинними нормами профільного законодавства, в період дії правового режиму воєнного стану строк дії довідки ВЛК з висновком щодо придатності до військової служби становить один рік.

    Водночас нормами не передбачений обов'язок військовозобов'язаних і резервістів самостійно з'являтися до Територіального центру комплектування та соціальної підтримки (ТЦК та СП) для проходження ВЛК після спливання строку дії її висновку.

    Військовозобов'язаний не буде автоматично вважатися порушником або “ухилянтом”, адже ТЦК та СП, які відповідальні, зокрема, за ведення військового обліку, мають викликати військовозобов'язаних повісткою для проходження ВЛК.

    Постановою Кабінету міністрів України № 560 від 16 травня 2024 року затверджені види повісток залежно від мети, за якою особа викликається до ТЦК та СП, а саме:

    • для взяття на військовий облік;
    • для проходження ВЛК;
    • для уточнення облікових даних;
    • для призову на військову службу (на відправлення до навчальної частини, тренувального центру).

    Отже, повістка в такому разі має містити відомості про те, що метою виклику до ТЦК та СП є проходження ВЛК.

    У разі нез'явлення за повісткою для проходження ВЛК без поважних причин військовозобов'язаний нестиме адміністративну відповідальність у вигляді штрафу в розмірі 17 тисяч гривень.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    Мені 36 років. Відстрочок нема, нічого нема. Хотів поступити на магістратуру, але не підтягнулися дані з Резерв +(не на обліку). В свій районний (Фастівський) ТЦК не має сенсу їхати оновлювати дані, так як 99% це білет в *один кінець*. Тому так і не поступив.Питання таке : якшо мене десь "приймуть" і затягнуть до ТЦК, чи можу я відмовитись від ВЛК, і чи взагалі це можливо, і які наслідки?

    Ви в курсі про ситуацію, яка наразі складається по Україні? На жаль, але і відмова від ВЛК, і взагалі повна відмова від будь-яких дій інколи не допомагає ніяк, особа в повний незаконний спосіб відправляється до учбового центру. У першу чергу все залежить від того, чи перебуваєте Ви в адміністративному розшуку МВС?

    Якщо так - Ви точно будете затримані поліцейськими при Вашій зупинці, якщо ні - поліція не матиме до Вас питань, а ТЦК взагалі не має права примусово затримувати. Фактично мова йде про підроблення документів.

    Стаття 358. Підроблення документів, печаток, штампів та бланків, збут чи використання підроблених документів, печаток, штампів

    1. Підроблення посвідчення або іншого офіційного документа, який видається чи посвідчується підприємством, установою, організацією, громадянином-підприємцем, нотаріусом, державним реєстратором, суб’єктом державної реєстрації прав, особою, яка уповноважена на виконання функцій держави щодо реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, державним виконавцем, приватним виконавцем, аудитором чи іншою особою, яка має право видавати чи посвідчувати такі документи, і який надає права або звільняє від обов'язків, з метою використання його підроблювачем чи іншою особою або збут такого документа, а також виготовлення підроблених печаток, штампів чи бланків підприємств, установ чи організацій незалежно від форми власності, інших офіційних печаток, штампів чи бланків з тією самою метою або їх збут -

    караються штрафом до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до двох років, або обмеженням волі на той самий строк.

    2. Складання чи видача працівником юридичної особи незалежно від форми власності, який не є службовою особою, складання чи видача приватним підприємцем, аудитором, експертом, оцінювачем, адвокатом, нотаріусом, державним реєстратором, суб’єктом державної реєстрації прав, особою, яка уповноважена на виконання функцій держави щодо реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, державним виконавцем, приватним виконавцем або іншою особою, яка здійснює професійну діяльність, пов’язану з наданням публічних чи адміністративних послуг, завідомо підроблених офіційних документів, які посвідчують певні факти, що мають юридичне значення або надають певні права чи звільняють від обов'язків, підроблення з метою використання або збуту посвідчень, інших офіційних документів, що складені у визначеній законом формі та містять передбачені законом реквізити, виготовлення підроблених офіційних печаток, штампів чи бланків з метою їх збуту або їх збут чи збут завідомо підроблених офіційних документів, у тому числі особистих документів особи, -

    караються штрафом до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.

    3. Дії, передбачені частинами першою або другою цієї статті, вчинені повторно або за попередньою змовою групою осіб, -

    караються обмеженням волі на строк до п'яти років або позбавленням волі на той самий строк.

    4. Використання завідомо підробленого документа -

    карається штрафом до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до двох років, або обмеженням волі на той самий строк.

    ...

    Ви знаєте, хотів би я сказати, що шанси на оскарження всієї цієї справи доволі високі, але це далеко не так. Маю декілька прикладів аналогічної НЕЗАКОННОЇ мобілізації чоловіків, рідні яких подавали ДЕСЯТКИ скарг та звернень в різноманітні інстанції. Відповідь поліція просто шокує - "Так, ми розуміємо, що вони вчинили незаконно, але нічого зробити не можемо".

    Тим не менше, надаю Вам відповіді на питання, які можуть Вас цікавити.

    1. Якщо поліцейські чи представники ТЦК правомірно зупиняють транспорт чи мають вони право так само перевіряти документи і військові квитки пасажирів? Які випадки є правомірними?

    Мають право за дотримання процедури перевірки документів.

    Для того, аби особі вручити повістку, уповноважена особа має отримати її дані, зокрема із документу, що посвідчує особу (паспорт, водійське посвідчення, закордонний паспорт тощо).

    При підході до громадянина України поліцейських разом з представниками ТЦК або самих працівників ТЦК права особи:

    • Аби уповноважені особи пред’явили свої посвідчення та цим самим підтвердили свою посадову приналежність до відповідного органу.
    • Вимагати у працівника Нацполіції, аби у нього була увімкнена body-камера, для фіксації процесу. Це зайвий раз допоможе запобігти упередженого ставлення до громадянина.
    • Здійснювати відео-фіксацію спілкування на власний пристрій. Жодним Законом це не заборонено. Коли говорять, що не мають права знімати військових, це не правда. Не мають права знімати військові об’єкти та викладати такі відео до загального доступу.

    Ви маєте право знімати на відео посадових осіб органів державної влади та місцевого самоврядування під час виконання ними своїх посадових обов’язків. Таке право прямо не заборонено законом. Закон забороняє зйомку приватного життя особи без її згоди.

    В обґрунтування вашого права на відеозйомку необхідно зазначити, що Ви проводите таку відеозйомку, так як вважаєте, що порушуються ваші конституційні права, адже Вас незаконно зупинили (якщо для зупинки немає законних підстав, про що буде зазначено нижче), а також Вам незаконно намагаються вручити повістку (якщо повістка незаповнена або заповнюється на місці під час вручення), або коли працівник поліції без вашої згоди передав чи намагається передати ваші персональні дані (паспортні дані) представникам ТЦК, або до вас намагаються застосувати силу чи погрози.

    В такому разі, відповідно до пункту 5 частини 4 статті 21 Закону України «Про інформацію», а також відповідно до Рішення Конституційного суду України № 1-9/2012 від 20.01.2012 р. зйомка на мобільний телефон (що є збиранням інформації) протиправних дій, що здійснюється особою, яка обіймає посаду, пов’язану з виконанням функцій держави або органів місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб, допускаються без їх дозволу за умови, що зйомка спрямована на захист ваших конституційних прав, зокрема право на вільне пересування, гарантоване Ви повинні наполягати, що фіксуєте протиправні дії щодо себе та не знімаєте при цьому жодних військових об’єктів і не маєте наміру оприлюднювати своє відео, окрім як в якості матеріалу, що підтверджує незаконність дій щодо вас.

    ДЛЯ ПОЧАТКУ ВИЗНАЧАЄМО ПОВНОВАЖЕННЯ ОСІБ НА ПЕРЕВІРКУ ДОКУМЕНТІВ.

    • Випадок 1: працівники ТЦК діють спільно з працівників Нацполіції.
    • Випадок 2: працівники ТЦК та СП діють самостійно.

    Згідно з ч. 3 ст. 18 Закону України «Про Національну поліцію» звертаючись до вас, або у разі Вашого звернення до поліцейського, поліцейський зобов’язаний:

    1.Назвати своє прізвище, посаду, службове звання;

    2.Пред’явити своє посвідчення на вимогу та дати можливість ознайомитися із наявною там інформацією;

    3.Поліцейський не зобов’язаний передавати особі своє посвідчення, а повинен тримати його у своїх руках.

    У разі відмови пред’явити своє посвідчення, особа має право одразу зателефонувати на номер «102», викликавши наряд поліції або на номер «гарячої лінії» МВС – «1536».

    Документи перевіряє поліцейський. У діяльності керується Законом України «Про національну поліцію України».

    Стаття 32. Перевірка документів особи

    1. Поліцейський має право вимагати в особи пред’явлення нею документів, що посвідчують особу, та/або документів, що підтверджують відповідне право особи, у спосіб, який дає можливість поліцейському прочитати та зафіксувати дані, що містяться в документах, у таких випадках (ЦЕ ВИКЛЮЧНІ ВИПАДКИ):

    1) якщо особа володіє зовнішніми ознаками, схожими на зовнішні ознаки особи, яка перебуває в розшуку, або безвісно зниклої особи, або самовільно залишила місце для утримання військовополонених;

    2) якщо існує достатньо підстав вважати, що особа вчинила або має намір вчинити правопорушення;

    3) якщо особа перебуває на території чи об’єкті із спеціальним режимом або в місці здійснення спеціального поліцейського контролю;

    4) якщо в особи є зброя, боєприпаси, наркотичні засоби та інші речі, обіг яких обмежений або заборонений, або для зберігання, використання чи перевезення яких потрібен дозвіл, якщо встановити такі права іншим чином неможливо;

    5) якщо особа перебуває в місці вчинення правопорушення або дорожньо-транспортної пригоди, іншої надзвичайної події;

    6) якщо зовнішні ознаки особи чи транспортного засобу або дії особи дають достатні підстави вважати, що особа причетна до вчинення правопорушення, транспортний засіб може бути знаряддям чи об’єктом вчинення правопорушення.

    Це всі випадки, у яких працівники національної поліції мають право перевіряти документи. тому спочатку просимо назвати пункт частини першої статті 32 Закону України «Про Національну поліцію», на підставі якого вони хочуть перевірити документи. обов’язок довести дану підставу лежить на поліцейських.

    Уявімо, що поліцейський все ж отримав Ваші документи. Ваші права?

    по-перше, не передавати, а пред’являти документи (передавати документи в руки жодного обов’язку у громадянина немає);

    по-друге, заявити поліцейському про те, що він проти передачі його персональних даних третій особі, зокрема працівнику ТЦК та СП. Право забороняти поліцейському чи іншим особам передавати свої персональні дані третім особам, в тому числі ТЦК, визначено Законом України «Про захист персональних даних» (статті 1, 8, 10, 14).

    Таким чином, працівник Нацполіції обмежений у праві передати Ваші персональні дані працівнику ТЦК та СП. Якщо дане правило порушується, Ви маєте право викликати правоохоронні органи та реєструвати заяву про порушення права недоторканності житла за статтею 182 Кримінального кодексу України.

    Підстави для перевірки документів тут:

    Постанова Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2021 р. № 1456 «Про затвердження Порядку перевірки документів в осіб, огляду речей, транспортних засобів, багажу та вантажів, службових приміщень і житла громадян під час забезпечення заходів правового режиму воєнного стану».

    2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:

    уповноважена особа - посадова особа, яка призначається наказом коменданта та якій надано повноваження щодо перевірки документів в осіб, огляду речей, транспортних засобів, багажу та вантажів, службових приміщень і житла громадян під час забезпечення заходів правового режиму воєнного стану;

    4. Перевірка документів в осіб, огляд речей, транспортних засобів, багажу та вантажів, службових приміщень і житла громадян здійснюється лише після введення воєнного стану в межах території та у строки, зазначені в указі Президента України про введення воєнного стану, на підставі наказу військового командування разом із військовими адміністраціями (у разі їх утворення).

    Зазначеним наказом призначається комендант, визначаються його завдання, повноваження із забезпечення єдиного управління визначеними силами та засобами Держспецтрансслужби, Національної гвардії, Держприкордонслужби, Національної поліції, СБУ, ДПС, ДМС, ДСНС, військових адміністрацій (у разі їх утворення) та координації їх дій під час здійснення заходів особливого режиму.

    7. Уповноважена особа має право вимагати в особи пред’явлення нею документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи, у таких випадках ЦЕ ВИКЛЮЧНІ ВИПАДКИ:

    якщо особа має зовнішні ознаки, схожі на ознаки особи, яка перебуває в розшуку, або безвісно зниклої особи;

    якщо існує достатньо підстав вважати, що особа вчинила або має намір вчинити правопорушення;

    якщо особа перебуває на території чи об’єкті із спеціальним режимом;

    якщо в особи є зброя, боєприпаси, наркотичні засоби та інші речі, обіг яких обмежений або заборонений або для зберігання, використання чи перевезення яких потрібен дозвіл, якщо встановити такі права іншим чином не можливо;

    якщо особа перебуває в місці вчинення кримінального, адміністративного правопорушення або дорожньо-транспортної пригоди, іншої надзвичайної події;

    якщо зовнішні ознаки особи чи транспортного засобу або дії особи дають достатні підстави вважати, що особа причетна до вчинення правопорушення, транспортний засіб може бути знаряддям чи об’єктом вчинення правопорушення;

    порушення особою відповідних заборон, введених на території, де запроваджено правовий режим воєнного стану.

    !!! Таким чином, постановою № 1456 надано право на перевірку документів УПОВНОВАЖЕНІЙ ОСОБІ і визначено, що це посадова особа, яка призначається НАКАЗОМ КОМЕНДАНТА.

    На Ваше прохання уповноважена особа повинна надати:

    -службове посвідчення або інший документ, який підтверджує її приналежність до підрозділу, визначеному у наказі коменданта.

    -копію наказу коменданта, яким визначено підрозділи, які мають право на перевірку документів.

    -назвати підставу для перевірки документів.

    Такої підстави, як «у нас війна» - НЕМАЄ. Стаття 19 Конституції України: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

    2. Чи мають право представники ТЦК що не мають посвідчення уповноваженої особи щодо оповіщення затримувати людину під приводом, що ось зараз прийде людина з посвідченням чи поліцейський?

    Ні, право затримувати мають лише працівники НПУ.

    Стаття 261. Адміністративне затримання

    Про адміністративне затримання складається протокол, в якому зазначаються: дата і місце його складення; посада, прізвище, ім’я та по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу затриманого; час і мотиви затримання. Протокол підписується посадовою особою, яка його склала, і затриманим. У разі відмовлення затриманого від підписання протоколу в ньому робиться запис про це.

    Про місце перебування особи, затриманої за вчинення адміністративного правопорушення, негайно повідомляються її родичі, а на її прохання також власник відповідного підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган.

    Органи (посадові особи), правомочні здійснювати адміністративне затримання, про кожний випадок адміністративного затримання осіб інформують у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги, крім випадків, якщо особа захищає себе особисто чи запросила захисника.

    3. Чи може поліцейський вручати повістку?

    Ні, поліцейський може входити в групу оповіщення, але він не може бути керівником такої групи, відповідно підписувати та вручати повістки не має права.

    4. Чи мають право поліцейські кудись доставляти людину якщо вона має при собі паспорт, ВОД (без актуального взяття на облік), але з витягом зі ЦНАП про своєчасне оновлення даних?

    Якщо вони будуть розцінювати ситуація як порушення правил військового обліку, можуть.

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА

    від 16 травня 2024 р. № 560 Київ

    Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період

    54. Під час перевірки військово-облікового документа:

    уповноважений представник територіального центру комплектування та соціальної підтримки зобов’язаний назвати своє прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності), посаду, а також пред’явити службове посвідчення особи, уповноваженої вручати повістки, разом з паспортом громадянина (посвідченням офіцера, військовим квитком);

    поліцейські та представники органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби відрекомендовуються у порядку, визначеному наказами керівників Національної поліції та Держприкордонслужби відповідно.

    У ході перевірки документів перевіряється приналежність громадян щодо військового обов’язку, звіряються їх персональні дані, дані військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів (територіального центру комплектування та соціальної підтримки). Із зазначеною метою представники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби та поліцейські можуть використовувати технічні прилади, засоби та спеціалізоване програмне забезпечення з доступом до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    У разі встановлення, що громадянин порушує правила військового обліку, визначені Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 5, ст. 409), або Законом України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, виявлення розбіжностей військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів старший групи оповіщення пропонує резервісту або військовозобов’язаному (крім резервістів та військовозобов’язаних СБУ та розвідувальних органів) прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для взяття на військовий облік, проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби, уточнення своїх персональних даних, даних військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів. Із зазначеною метою громадянину оформляється та вручається повістка.

    У разі відмови резервіста або військовозобов’язаного від отримання повістки представником, який уповноважений вручати повістки, складається акт відмови від отримання повістки, який підписується не менш як двома членами групи оповіщення. Акт відмови від отримання повістки оголошується громадянину.

    Акт відмови від отримання повістки подається керівнику районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для вжиття заходів до притягнення правопорушника до адміністративної відповідальності.

    Акт відмови від отримання повістки реєструється в районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.

    У разі відмови прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки поліцейський, який входить до складу групи оповіщення, проводить адміністративне затримання та доставлення громадянина до такого центру на підставі статей 261 і 262 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    5. Чи вірно я розумію, що представники ТЦК з групи оповіщення затримавши людини з зазначеною конфігурацією в пункті #4 не мають право її затримувати, але мають право виписати повістку на проходження ВЛК / постанову на облік?

    ТЦК взагалі не мають права затримувати. Але от чи будуть це робити працівники НПУ - питання. Все ж як показує практика, поліцейські затримують виключно тих, хто перебуває в Розшуку по так званій базі "Армор".

    6. Чи є не дійсною видача повісток уповноваженими представниками ТЦК на маршрутак котрі не зазначені в указі коменданта?

    Маршрути в наказі коменданта не зазначають. Наразі право вручати повістки в певній області/районі мають право відповідні представники ТЦК.

    32. Службове посвідчення особи, уповноваженої вручати повістки, видається на підставі наказу відповідного керівника, визначеного в абзаці сьомому пункту 31 цього Порядку, головою (начальником) обласної, Київської та Севастопольської міської, районної держадміністрації (військової адміністрації), засвідчується його особистим підписом та скріплюється гербовою печаткою. Таке посвідчення дійсне на території адміністративно-територіальної одиниці, на яку поширюється юрисдикція відповідної місцевої держадміністрації (військової адміністрації), головою (начальником) якої видано посвідчення, у разі пред’явлення паспорта громадянина України (посвідчення офіцера, військового квитка).

    7. Чи несе за собою якісь зобов'язання телефонний дзвінок з ТЦК чи прихід групи оповіщення додому? Чи маю я право просто не брати слухавку і не відчиняти двері?

    Так, маєте право не піднімати слухавку, не відкривати двері. На щастя, але нічого виламувати на даний момент силовики не мають права.

    8. Чи маю я право знімати роботу прецтавників ТЦК і НацПол що зі мною спілкуються на камеру?

    У відповіді до питання № 1 зазначав про це.

    9. Де можна ознайомитися з затвердженою формою повістки, посвідчення уповноваженої особи щодо оповіщення населення і наказу коменданта щодо оповіщення населення?

    ФОРМА ПОВІСТКИ

    ФОРМА СЛУЖБОВОГО ПОСВІДЧЕННЯ

    ФОРМИ НАКАЗУ КОМЕНДАНТА ЧИННИМ ЗАКОНОДАВСТВОМ НЕ ЗАТВЕРДЖЕНО.

    10. Чи зобов'язані представники ТЦК бути у військовій формі?

    Так, зобов'язані, незважаючи на відсутість положення про їх однострій.

    З повагою!

    Середницький Євгеній Вікторович

    Вітаю, у вашій ситуації відмова від проходження ВЛК може мати серйозні юридичні наслідки, оскільки вона є обов'язковою частиною мобілізаційного процесу. Тому ось що вам варто знати:

    Чи можете ви відмовитися від ВЛК?

    Формально, ви не маєте законного права відмовитися від проходження ВЛК, якщо вас викликають до ТЦК та СП. ВЛК - обов’язкова процедура, яка визначає вашу придатність до служби. Якщо ви не пройдете ВЛК, вас не зможуть направити на службу, але це не означає, що ви звільнені від мобілізаційних процедур, тому краще просити надати повістку на іншу дату час, аргументуючи тим, що Ви не відмовляєтеся від ВЛК в цілому, але просите дати повістку на іншу датуі час щоб зібрати медичні документи.

    Якщо ви відмовитеся проходити ВЛК, це може вважатися ухиленням від виконання військового обов’язку, що може мати наслідки.

    Наслідки відмови від проходження ВЛК наступні:
    • Адміністративна відповідальність. Згідно з Кодексом України про адміністративні правопорушення, за порушення вимог військового обліку та неявку до ТЦК передбачено штраф у розмірі від 17 000 грн (стаття 210-1).
    • Кримінальна відповідальність. Якщо ваше ухилення буде розцінено як спробу уникнути мобілізації (стаття 336 Кримінального кодексу України), це може призвести до кримінальної відповідальності у вигляді позбавлення волі на строк від 3 до 5 років.
    Що може відбутися, якщо вас затримають і доставлять до ТЦК?

    Якщо вас затримають і доставлять до ТЦК, ймовірно, вам запропонують пройти ВЛК. Це обов'язкова процедура для всіх, хто підлягає мобілізації. У разі відмови вас можуть притягнути до адміністративної відповідальності, як описано вище.

    Які ж ваші можливі дії в разі вашого затримання?

    Якщо вас затримають і доставлять до ТЦК, можна:

    • Пройти ВЛК, але просити надати повістку на іншу датуі час як я писав раніше. Якщо у вас є медичні проблеми, які можуть вплинути на вашу придатність до служби, ви маєте право представити медичні документи, які можуть стати підставою для отримання відстрочки або звільнення від служби.

    Відповідно до наказу МОН №402/ від 2008 року

    3.4. Перед оглядом військовозобов’язаних їм проводиться загальний аналіз крові, загальний аналіз сечі, серологічний аналіз крові на: антитіла до вірусу імунодефіциту людини (ВІЛ), поверхневий антиген до вірусу гепатиту «В» (HbsAg), загальні антитіла до вірусу гепатиту «С» (anti-HCV), реакція мікропреципітації з кардіоліпіновим антигеном або загальні антитіла до блідої трепонеми (RW); визначається група крові та резус-належність, проводяться рентгенологічне обстеження органів грудної клітки, ЕКГ. Особам старшим 40 років обов’язково проводиться вимір внутрішньоочного тиску, дослідження крові на цукор. Інші дослідження проводяться за показаннями.

    Направлення для проведення вказаних лабораторних та інструментальних досліджень може здійснюватися лікарями із закладів охорони здоров’я комунальної або державної форми власності, які залучаються для проведення медичного огляду військовозобов’язаних.

    Лікарі, які включаються до складу ВЛК із закладів охорони здоров’я комунальної або державної форми власності, під час проведення медичного огляду ознайомлюються з медичними записами в ЕСОЗ та з іншими медичними документами, які надає військовозобов’язаний, що характеризують його стан здоров’я, а також вносять до ЕСОЗ відповідні медичні записи на підставі отриманої інформації.

    Під час дії правового режиму воєнного стану кожний військовозобов’язаний прибуває на медичний огляд ВЛК з результатами рентгенологічного обстеження органів грудної клітки.

    ЕКГ виконується після 40-річного віку та за наявності медичних показань. Інші лабораторні та інструментальні дослідження виконуються за показанням.

    3.5. До початку проведення медичного огляду ТЦК та СП отримує дані від органів соціального забезпечення щодо осіб з інвалідністю.

    Військовозобов’язаний під час проведення медичного огляду зобов’язаний надати членам ВЛК ТЦК та СП медичну карту амбулаторного хворого за формою № 025/о, затвердженою наказом МОЗ України від 14 лютого 2012 року № 110 «Про затвердження форм первинної облікової документації та Інструкцій щодо їх заповнення, що використовуються у закладах охорони здоров’я незалежно від форми власності та підпорядкування», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28 квітня 2012 року за № 661/20974 (далі - форма № 025/о), виписки з медичної документації щодо перенесених захворювань, отриманих травм, поранень тощо, якщо така інформація відсутня в ЕСОЗ.

    Зазначені документи, а на офіцерів і прапорщиків (мічманів) запасу також особові справи ТЦК та СП до початку огляду подає для вивчення у ВЛК.

    • Шукати правову допомогу. У разі затримання або конфліктної ситуації з ТЦК вам може знадобитися юридична підтримка, особливо якщо ви маєте правові підстави для відстрочки, але їх не було враховано.
    Що слід робити зараз?

    Щоб мінімізувати ризики та бути готовим до можливих ситуацій:

    • Оновіть військові дані (якщо можливо). Це дозволить вам розуміти ваш точний статус у ТЦК.
    • Якщо у вас є підстави для відстрочки або є медичні показання для звільнення від служби.
    • Підготуйте документи, якщо у вас є медичні проблеми або інші підстави для відстрочки (медичні довідки, документи про сімейний стан тощо).
    Висновок:
    • Відмова від проходження ВЛК може призведе до серйозних правових наслідків, включаючи адміністративну відповідальність.
    • Найбезпечніший шлях — пройти ВЛК, а якщо є підстави, подати медичні довідки для отримання відстрочки або непридатності.
    • Якщо вас затримають і доставлять до ТЦК, краще мати чіткий план дій та необхідні документи для обґрунтування вашої позиції.

Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України