Задайте вопрос юристу

880 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Гражданское право, 14 октября 2024, вопрос №121171 350₴

Как избежать мобилизации парню?

Доброго дня, в прошлом году задавала этот вопрос на эмоциях, сейчас есть дополнительные факторы которые возможно помогут. Мы очень запуганы всем что сейчас происходит, поэтому ни ВЛК не проходил , ни в ТЦК данные обновлять не ходили так как боимся что это дорога в один конец. Парню 27 лет, ожирение печени, больные колени, 2-ая степень ожирения, инсулинорезистентность. думаю если дальше провериться будет еще много проблем. Он единственный кто обо мне заботится, у меня ОКР, паническое расстройство уже 3 года. на фоне этого очень много проблем со здоровьем и сердцем, каждый день куча симптомов я еле живу. у него уже в возрасте родители, у отца меланома 4-ой степени было куча операций. у матери стенокардия и инфаркт может быть в любой момент. Страшно выходить из дому, страшно идти в тцк, даже если это все собрать это не будет основанием на непридатность? Что делать если вот так вот просто словят на улице ? что поможет в этой ситуации, или должен быть свой адвокат. выезжать никуда не будем, уже есть как есть. но как избежать этого массового истребления тем что мужчин всех поголовно на фронт отправляют. Также в «дії» до сих пор есть документ о том что он студент дневной формы. но у него уже магистра степень, сейчас это 2-ая магистратура и активен документ до 26 года. Резерв + тоже не устанавливали. Спасибо большое за понимание и ответы

Ответы юристов (6)

    Дерій Владислав Олегович

    Вітаю Вас!

    даже если это все собрать это не будет основанием на непридатность?

    Так, діагнозів, які Ви перечислили недостатньо для того, щоб чоловіка визнали непридатним до військової служби із виключенням з військового обліку.

    Прийняття рішення щодо придатності до військової служби віднесено виключно до компетенції ВЛК.

    Порядок визначення ступеня придатності до військової служби визначено в «Положенні про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України», затверджене Наказом Міноборони України від 14.08.2008 № 402 .

    Перш за все потрібно, щоб діагнози чоловіка були підтверджені належними медичними документами. Як правило це форма первинної облікової документації № 028/о “Консультаційний висновок спеціаліста”, історія хвороби, Виписка із медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого: форма № 027/о.

    Что делать если вот так вот просто словят на улице ?

    Потірбно телефонувати та писати заяви-скарги в Генеральну прокуратуру, Державне бюро розслідувань, Національну поліцію та повідомляти про незаконне позбавлення волі/викрадення (стаття 146 ККУ) та перевищення військовою службовою особою влади чи службових повноважень (стаття 426-1 ККУ).

    Ситуація дуже складна, адже часто проводять експрес ВЛК, де військовозобов'язаних відразу визнають придатними. Тому обов'язково повинна бути зафіксована заява в поліцію та відео правопорушення.

    На жаль, в реаліях сьогодення, буває досить складно оскаржити незаконну мобілізацію, особливо коли військовозобов'язаний порушує правила військового обліку.

    Щоб чоловіка не мобілізували він повинен мати право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації з підстав, визначених у статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.

    Одними з таких підстав є здійснення догляду за батьками або дружиною. Тому, якщо хтось членів сім'ї першого ступеня споріднення має інвалідність І чи ІІ групи або потребують догляду на підставі лікарської консультативної комісії - то чоловік матиме право на відстрочку.

    Якщо немає оформленої відстрочки - ризик бути мобілізованим, на жаль, існує.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Анастасія!

    Почнемо зі стану здоров'я хлопця.

    Парню 27 лет, ожирение печени, больные колени, 2-ая степень ожирения, инсулинорезистентность. думаю если дальше провериться будет еще много проблем.

    Перше, що необхідно зробити - це пройти повне медичне обстеження й бажано у державних лікарнях.

    Ожіріння ІІ стадії не є підставою для визнання хлопця непридатним до проходження служби з виключенням з обліку. Що стосується суглобів та діабету, то від Вас потрібно більше інформації щодо наявних діагнозів та стану перебігу згаданих хвороб.

    Далі поговоримо про підстави для відстрочки:

    1. Підстава для відстрочки у зв'язку із Вашим станом здоров'я, якщо це Ваш хлопець.

    У разі укладання шлюбу та отримання Вами висновку ЛКК про потребу у постійному догляді - хлопець матиме право на відстрочку за пунктом 9 статті 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію".

    1. Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:

    «9) зайняті постійним доглядом за хворою дружиною (чоловіком), дитиною та/або своїми батьком чи матір’ю (батьком чи матір’ю дружини (чоловіка), якщо вона сама потребує постійного догляду за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я, померла (загинула), визнана зниклою безвісти або безвісно відсутньою, оголошена померлою, і батько чи мати дружини не має інших працездатних членів сім’ї, які зобов’язані та можуть здійснювати за ними догляд), які за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребують постійного догляду».

    2. Підстава для відстрочки у зв'язку із станом здоров'я батька чи матері.

    Так само, як і у Вашому випадку й за тим самим пунктом статті 23, при наявності висновка ЛКК у одного із батьків про потребу у постійному догляді хлопець матиме право на відстрочку.

    Он единственный кто обо мне заботится, у меня ОКР, паническое расстройство уже 3 года. на фоне этого очень много проблем со здоровьем и сердцем, каждый день куча симптомов я еле живу. у него уже в возрасте родители, у отца меланома 4-ой степени было куча операций. у матери стенокардия и инфаркт может быть в любой момент. Страшно выходить из дому, страшно идти в тцк, даже если это все собрать это не будет основанием на непридатность?

    На жаль, ні. Все це разом не буде підставою для визнання чоловіка непридатним.

    По-перше, як я і зазначив вище, визнати хлопця можуть непридатним тільки за станом здоров'я. По-друге, для оформлення відстрочки повинні бути підстави, а саме здійснення постійного догляду за своєю дружиною або за одним із батьків. Поки що, як я зрозумів, висновків ЛКК з Вас ніхто немає?

    Что делать если вот так вот просто словят на улице ? что поможет в этой ситуации, или должен быть свой адвокат.

    Як би не хотілось Вас заспокоїти, але в даній ситуації допоможе тільки підстава для відстрочки. Якщо хлопець не матиме останньої, зробити щось буде дуже складно навіть за допомогою адвоката.

    выезжать никуда не будем, уже есть как есть. но как избежать этого массового истребления тем что мужчин всех поголовно на фронт отправляют.

    Не підлягають мобілізації чоловіки, які визнані непридатними до служби з виключенням з військового обліку за станом здоров'я та чоловіки, які мають право на відстрочку. Вам потрібно терміново розглянути всі можливі варіанти і зі станом здоров'я, і з підставами для відстрочки.

    Также в «дії» до сих пор есть документ о том что он студент дневной формы. но у него уже магистра степень, сейчас это 2-ая магистратура и активен документ до 26 года.

    Якщо хлопець вже здобув рівень освіти "магістр", то повторне навчання на магістратурі не надасть йому права на відстрочку. Головний документ для оформлення відстрочки - це довідка з ЄДЕБО, яка визначає послідовність здобуття освіти. У довідці чоловіка буде зазначено, що він порушує послідовність освіти, оскільки здобуває рівень освіти "магістр" вдруге й тому, ТЦК відмовить хлопцю у наданні відстрочки на підставі навчання.

    Резерв + тоже не устанавливали.

    Чи перебуває хлопець взагалі на обліку в ТЦК? Який військово-обліковий документ він має? Коли останній раз був в ТЦК?

    Перше, що роблять групи оповіщення при перевірці документів - це перевіряють наявність військово-облікового документу та відповідність даних у останньому із даними Єдиного реєстру призовників, військовозобов'язаних та резервистів.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    • Настя Клиент месяц назад

      на обліку не перебуває, є приписне 2014, в тцк не бував. у батька його меланома, з метастазами у мозку, постійно лікується. я думаю йому без проблем дадуть інвалідність і можна якось оформити те що наглядає. і оновити всі ці дані, але чи можна якось це робити у супроводі з адвокатом/юристом, їхати оновлювати дан ?

      • Айвазян Юрій Климентійович

        Залежить від ТЦК. Останнім часом більшість ТЦК не пускають у приміщення інших осіб, окрім військовозобов'язаних.

        Станом на зараз Вам важливо спочату підготуватись до візиту в ТЦК. Це стосується як стану здоров'я чоловіка, так і вирішення питання щодо права на відстрочку. Після того вже можна буде планувати Ваші дії далі.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    Доброго дня, в прошлом году задавала этот вопрос на эмоциях, сейчас есть дополнительные факторы которые возможно помогут. Мы очень запуганы всем что сейчас происходит, поэтому ни ВЛК не проходил , ни в ТЦК данные обновлять не ходили так как боимся что это дорога в один конец. Парню 27 лет, ожирение печени, больные колени, 2-ая степень ожирения, инсулинорезистентность. думаю если дальше провериться будет еще много проблем. Он единственный кто обо мне заботится, у меня ОКР, паническое расстройство уже 3 года. на фоне этого очень много проблем со здоровьем и сердцем, каждый день куча симптомов я еле живу. у него уже в возрасте родители, у отца меланома 4-ой степени было куча операций. у матери стенокардия и инфаркт может быть в любой момент. Страшно выходить из дому, страшно идти в тцк, даже если это все собрать это не будет основанием на непридатность? Что делать если вот так вот просто словят на улице ? что поможет в этой ситуации, или должен быть свой адвокат. выезжать никуда не будем, уже есть как есть. но как избежать этого массового истребления тем что мужчин всех поголовно на фронт отправляют. Также в «дії» до сих пор есть документ о том что он студент дневной формы. но у него уже магистра степень, сейчас это 2-ая магистратура и активен документ до 26 года. Резерв + тоже не устанавливали. Спасибо большое за понимание и ответы

    Складна ситуація, на жаль. Ви маєте зрозуміти, що юристи на чародії, ситуація негативна, м'яко кажучи.

    По-перше, йому потрібно обстежуватися, 100 %.

    По-друге, можливо його матері є змога оформити 2-гу групу інвалідності.

    По-третє, йому треба спробувати здобути право на відстрочку від мобілізації. Всі підстави нижче зазначаю.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    Стаття 23. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації

    1. Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:

    1) заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, і перебувають на спеціальному військовому обліку;

    2) визнані в установленому порядку особами з інвалідністю або відповідно до висновку військово-лікарської комісії тимчасово непридатними до військової служби за станом здоров’я на термін 6-12 місяців (з наступним проходженням військово-лікарської комісії);

    3) жінки та чоловіки, на утриманні яких перебувають троє і більше дітей віком до 18 років, крім тих, які мають заборгованість із сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму платежів за три місяці;

    4) жінки та чоловіки, які мають дитину (дітей) віком до 18 років, якщо другий з батьків такої дитини (дітей) помер, позбавлений батьківських прав, визнаний зниклим безвісти або безвісно відсутнім, оголошений померлим, відбуває покарання у місцях позбавлення волі, а також коли особа самостійно виховує та утримує дитину за рішенням суду або запис про батька такої дитини в Книзі реєстрації народжень здійснений на підставі частини першої статті 135 Сімейного кодексу України;

    5) жінки та чоловіки, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, які виховують дитину з інвалідністю віком до 18 років;

    6) жінки та чоловіки, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, які виховують дитину, хвору на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дитину, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, що підтверджується документом, виданим лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров’я в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, але якій не встановлено інвалідність;

    7) жінки та чоловіки, на утриманні яких перебуває повнолітня дитина, яка є особою з інвалідністю I чи II групи;

    8) усиновлювачі, на утриманні яких перебуває дитина (діти), яка (які) до моменту усиновлення була (були) дитиною-сиротою (дітьми-сиротами) або дитиною (дітьми), позбавленою (позбавленими) батьківського піклування, віком до 18 років, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, патронатні вихователі, на утриманні яких перебуває дитина-сирота (діти-сироти) або дитина (діти), позбавлена (позбавлені) батьківського піклування, віком до 18 років;

    9) зайняті постійним доглядом за хворою дружиною (чоловіком), дитиною та/або своїми батьком чи матір’ю (батьком чи матір’ю дружини (чоловіка), якщо вона сама потребує постійного догляду за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я, померла (загинула), визнана зниклою безвісти або безвісно відсутньою, оголошена померлою, і батько чи мати дружини не має інших працездатних членів сім’ї, які зобов’язані та можуть здійснювати за ними догляд), які за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребують постійного догляду;

    10) опікун особи, визнаної судом недієздатною;

    11) які мають дружину (чоловіка) з числа осіб з інвалідністю I чи II групи;

    12) які мають дружину (чоловіка) з числа осіб з інвалідністю III групи, встановленої внаслідок онкологічного захворювання, відсутності кінцівок (кінцівки), кистей рук (кисті руки), стоп ніг (стопи ноги), одного з парних органів, або за наявності у особи з інвалідністю III групи онкологічного захворювання, психічного розладу, церебрального паралічу або інших паралітичних синдромів;

    13) які мають одного із своїх батьків з інвалідністю I чи II групи або одного з батьків дружини (чоловіка) з числа осіб з інвалідністю I чи II групи, за умови відсутності інших осіб, які не є військовозобов’язаними та відповідно до закону зобов’язані їх утримувати (крім випадків, якщо такі особи самі є особами з інвалідністю, потребують постійного догляду, перебувають під арештом (крім домашнього арешту), відбувають покарання у вигляді обмеження чи позбавлення волі). У разі відсутності невійськовозобов’язаних осіб здійснювати догляд за особою з інвалідністю I чи II групи може лише одна особа з числа військовозобов’язаних за вибором такої особи з інвалідністю;

    14) члени сім’ї другого ступеня споріднення особи з інвалідністю I або II групи, зайняті постійним доглядом за нею (не більше одного та за умови відсутності членів сім’ї першого ступеня споріднення або якщо члени сім’ї першого ступеня споріднення самі потребують постійного догляду за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я). У разі відсутності членів сім’ї першого та другого ступеня споріднення норма цього пункту поширюється на членів сім’ї третього ступеня споріднення особи з інвалідністю I або II групи;

    15) жінки та чоловіки, які мають дитину (дітей) віком до 18 років і чоловіка (дружину), який (яка) проходить військову службу за одним із видів військової служби, визначених частиною шостою статті 2 Закону України "Про військовий обов’язок і військову службу";

    16) керівники міністерств та їх заступники, керівники державних органів, органів державного управління, юрисдикція яких поширюється на всю територію України;

    17) народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим;

    18) судді, судді Конституційного Суду України, члени Вищої ради правосуддя, члени Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, керівник служби дисциплінарних інспекторів Вищої ради правосуддя, його заступник, дисциплінарні інспектори Вищої ради правосуддя;

    19) Уповноважений Верховної Ради України з прав людини;

    20) Голова та інші члени Рахункової палати;

    21) працівники органів військового управління (органів управління), військових частин (підрозділів) Міністерства оборони України, Збройних Сил України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Національної гвардії України, Державної прикордонної служби України, Управління державної охорони України, апарату Міністерства внутрішніх справ України та експерти установ експертної служби Міністерства внутрішніх справ України;

    22) дипломатичні службовці, які займають дипломатичні посади, Міністерства закордонних справ України, а також особи, які мають дипломатичний ранг Надзвичайний і Повноважний Посол;

    23) державні службовці, які готують висновки до проектів нормативно-правових актів, проводять їх фахову, наукову, юридичну експертизу та/або експертизу прийнятих нормативно-правових актів, державні службовці, які безпосередньо виконують функції із забезпечення кібербезпеки, кіберзахисту та безпеки інформаційних технологій, роботи з розроблення програмного забезпечення, адміністрування баз даних, впровадження та підтримки новітніх інформаційно-комунікаційних технологій в органах, що забезпечують діяльність Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України;

    24) інші військовозобов’язані або окремі категорії громадян у передбачених законом випадках.

    2. Особи з інвалідністю, а також особи, зазначені в пунктах 3-15 частини першої цієї статті, у зазначений період можуть бути прийняті на військову службу за контрактом.

    3. Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:

    1) здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти і здобувають рівень освіти, що є вищим за раніше здобутий рівень освіти у послідовності, визначеній частиною другою статті 10 Закону України "Про освіту", а також докторанти та особи, зараховані на навчання до інтернатури;

    2) наукові і науково-педагогічні працівники закладів вищої та фахової передвищої освіти, наукових установ та організацій, які мають науковий ступінь, і педагогічні працівники закладів фахової передвищої освіти, професійної (професійно-технічної) освіти, закладів загальної середньої освіти, за умови що вони працюють відповідно у закладах вищої чи фахової передвищої освіти, наукових установах та організаціях, закладах професійної (професійно-технічної) чи загальної середньої освіти за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки;

    3) жінки та чоловіки, чиї близькі родичі (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати або рідний (повнорідний, неповнорідний) брат чи сестра) загинули або пропали безвісти під час проведення антитерористичної операції з числа:

    {Абзац перший пункту 3 частини третьої статті 23 із змінами, внесеними згідно із Законом № 3916-IX від 21.08.2024}

    військовослужбовців або працівників утворених відповідно до законів України військових формувань, що захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення;

    працівників підприємств, установ, організацій, які залучалися до забезпечення проведення антитерористичної операції та загинули або пропали безвісти під час забезпечення проведення антитерористичної операції безпосередньо в районах та у період її проведення;

    осіб, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, за умови що в подальшому такі добровольчі формування були включені до складу утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів;

    осіб, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах її проведення у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, але в подальшому такі добровольчі формування не були включені до складу утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів і виконували завдання антитерористичної операції у взаємодії з утвореними відповідно до законів України військовими формуваннями та правоохоронними органами;

    4) жінки та чоловіки, чиї близькі родичі (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати або рідний (повнорідний, неповнорідний) брат чи сестра) загинули або пропали безвісти під час здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, а також під час забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії проти України під час дії воєнного стану;

    {Пункт 4 частини третьої статті 23 із змінами, внесеними згідно із Законом № 3916-IX від 21.08.2024}

    5) члени сімей (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати, рідний (повнорідний, неповнорідний) брат чи сестра) осіб, яким посмертно присвоєно звання Герой України за громадянську мужність, патріотизм, героїчне відстоювання конституційних засад демократії, прав і свобод людини, самовіддане служіння Українському народові, виявлені під час Революції Гідності (листопад 2013 року - лютий 2014 року).

    З повагою!

    Богун Сергій Павлович

    Доброго дня.

    1. Ступінь придатності до військової служби, перелік хвороб, розладів здоров’я та питання проведення військової лікарської експертизи військовослужбовців регулюється Положенням про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України, затвердженого Наказом Міністра оборони України від 14 серпня 2008 року № 402.

    Згідно Положення № 402 постанови ВЛК приймаються на підставі Розкладу хвороб, станів та фізичних вад, що визначають ступінь придатності до військової служби (додаток 1), пояснень щодо застосування статей Розкладу хвороб (додаток 2) та таблиць додаткових вимог до стану здоров'я ТДВ) (додаток 3).

    При встановленні ступеня придатності до військової служби ВЛК керується Поясненнями щодо застосування статей Розкладу хвороб, станів та фізичних вад (Додаток 2 до Положення № 402).

    Лікарі, які включаються до складу ВЛК із закладів охорони здоров’я комунальної або державної форми власності, під час проведення медичного огляду ознайомлюються з медичними записами в ЕСОЗ та з іншими медичними документами, які надає військовозобов’язаний, що характеризують його стан здоров’я, а також вносять до ЕСОЗ відповідні медичні записи на підставі отриманої інформації.

    Військовозобов’язаний під час проведення медичного огляду зобов’язаний надати членам ВЛК ТЦК та СП медичну карту амбулаторного хворого за формою № 025/о, затвердженою наказом МОЗ України від 14 лютого 2012 року № 110 «Про затвердження форм первинної облікової документації та Інструкцій щодо їх заповнення, що використовуються у закладах охорони здоров’я незалежно від форми власності та підпорядкування», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28 квітня 2012 року за № 661/20974 (далі - форма № 025/о), виписки з медичної документації щодо перенесених захворювань, отриманих травм, поранень тощо, якщо така інформація відсутня в ЕСОЗ.

    У воєнний час та під час мобілізації, на особливий період відстрочка від призову за станом здоров'я надається військовозобов'язаному на строк від 1 до 6 місяців залежно від захворювання (травми, поранення, контузії, каліцтва) та прогнозованої тривалості лікування. Після закінчення відстрочки військовозобов'язані оглядаються для вирішення питання про придатність до військової служби.

    У разі коли лікарям ВЛК ТЦК та СП важко остаточно визначити стан здоров’я військовозобов’язаного, він направляється лікарем - членом ВЛК на амбулаторне або стаціонарне обстеження з подальшим оглядом ВЛК ТЦК та СП, з унесенням відповідного запису про направлення до ЕСОЗ. Після проведення обстеження складається Акт дослідження стану здоров’я (додаток 10 Положення № 402), який підписується керівником закладу охорони здоров’я (установи). Акт подається до ВЛК ТЦК та СП на розгляд. Якщо обстеження проводилось у закладі охорони здоров’я в системі Міністерства оборони України, то огляд проводиться госпітальною (гарнізонною) ВЛК.

    Якщо військовозобов’язаний під час призову на військову службу, збір, а також чергового огляду з метою обліку визнаний таким, що потребує лікування (відстрочки від призову на військову службу, збір), то лікар - член ВЛК ТЦК та СП направляє військовозобов’язаного на отримання відповідних медичних послуг. Після закінчення лікування військовозобов’язаний оглядається ВЛК ТЦК та СП.

    До моменту проходження ВЛК ТЦКСП, я рекомендую пройти комплексне медичне обстеження, мати медичні висновки про хронічні хвороби, виписки та інші медичні документи, що характеризують Ваш стан здоров’я.

    У разі незгоди з рішенням ВЛК Ви маєте право на його оскарження.

    Варіантів оскарження є два: у досудовому порядку та через суд.

    2. Згідно п. 2 Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затвердженого ПКМУ від 16 травня 2024 р. №560 на військову службу під час мобілізації, на особливий період призиваються резервісти та військовозобов’язані, які придатні до військової служби за станом здоров’я та не мають права на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації з підстав, визначених статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, для комплектування (доукомплектування) з’єднань, військових частин, установ, організацій, вищих військових навчальних закладів, військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти, навчальних частин (центрів) Збройних Сил та інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також правоохоронних органів спеціального призначення з правоохоронними функціями.

    Згідно з п. 56 - 60 Порядку відстрочка від призову на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період надається військовозобов’язаним з підстав, визначених статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.

    Для розгляду питань надання військовозобов’язаним відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період при районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (відокремлених відділах) утворюються комісії у такому складі: голова комісії — керівник районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (відокремленого відділу); члени комісії — представники апарату, структурних підрозділів (освіти та науки, охорони здоров’я, соціального захисту населення, служби у справах дітей, центру надання адміністративних послуг) районної, міської держадміністрації (військової адміністрації). Для розгляду питань надання військовозобов’язаним, які перебувають на військовому обліку в розвідувальних органах, СБУ, відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період наказами керівників відповідних підрозділів розвідувальних органів, Центрального управління або регіонального органу СБУ утворюються відповідні комісії. Надання військовозобов’язаним відстрочок комісіями, утвореними в розвідувальних органах, СБУ, здійснюється відповідно до цього Порядку.

    За наявності підстав для одержання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язані (крім заброньованих) особисто подають на ім’я голови комісії районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу заяву за формою, визначеною у додатку 4, до якої додаються документи, що підтверджують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку, зазначені у переліку згідно з додатком 5 до Порядку.

    Заява військовозобов’язаного підлягає обов’язковій реєстрації.

    До відповідного територіального центру комплектування та соціальної підтримки подаються документи, зазначені у переліку згідно з додатком 5 до Порядку.

    Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації може оформлятися за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів на підставі даних, отриманих з інших державних реєстрів або баз даних, які підтверджують, що військовозобов’язаний має право на відстрочку з підстав, визначених статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.

    Комісія вивчає отримані заяву та підтвердні документи, оцінює законність підстав для надання відстрочки, за потреби готує запити до відповідних органів державної влади для отримання інформації, що підтверджує право заявника на відстрочку, або використовує інформацію з публічних електронних реєстрів.

    Комісія зобов’язана розглянути отримані на розгляд заяву та документи, що підтверджують право на відстрочку, протягом семи днів з дати надходження, але не пізніше ніж протягом наступного дня від дати отримання інформації на запити до органів державної влади. На підставі розгляду отриманих документів комісія ухвалює рішення про надання або відмову у наданні відстрочки. Рішення комісії оформляється протоколом.

    Про прийняте комісією рішення повідомляється засобами телефонного, електронного зв’язку або поштою заявнику не пізніше ніж на наступний день після ухвалення такого рішення. У разі позитивного рішення військовозобов’язаному надається довідка із зазначенням строку відстрочки за формою, визначеною у додатку 6 до Порядку.

    У разі відмови у наданні відстрочки військовозобов’язаному повідомляють письмово із зазначенням причин відмови за формою, визначеною у додатку 7 до Порядку.

    Таке рішення може бути оскаржене у судовому порядку.

    До ухвалення комісією рішення військовозобов’язаний не підлягає призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період.

    Військовозобов’язані, які звернулися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки з заявою про надання відстрочки, до прийняття рішення відповідною комісією не направляються для проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби (п. 63).

    Зверніть увагу на перелік документів. До відповідного територіального центру комплектування та соціальної підтримки подаються документи, зазначені у переліку згідно з додатком 5 до Порядку. В Вашому випадку це Довідка про здобувача освіти, сформована в Єдиній державній електронній базі з питань освіти, або довідка закладу освіти про зарахування на навчання до інтернатури та довідка закладу охорони здоров’я про місце роботи на посаді лікаря-інтерна.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України