Начните консультацию с юристом онлайн
ТЦК відмовило в наданні відстрочки педагогічному працівнику закладу фахової передвищої освіти за основним місцем роботи на 0,75 ставки, у зв'язку з тим що приватний заклад вищої освіти відсутній у ЕДЕБО, а саме у Реєстрі суб’єктів освітньої діяльності.
Які підстави для оскарження такого рішення? Чи є обов'язковою реєстрація приватного закладу освіти у ЕДЕБО (Заклад освіти створений у цьому році, отримання акредитації планується згодом). Дякую.
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (6)
Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта
Общаться в чатеДОБРОГО ДНЯ, СОФІЯ! У закладу є ліцензія на відповідну освітню діяльність? По якій причині заклад не включений до ЄДЕБО?
На жаль, ТЦК праве. І хоч мені неодноразово з піною у рота доводили (в тому числі і представники приватних закладів), що приватні заклади не вносяться в ЄДЕБО та таке інше - це не відповідає дійсності. Дійсно БУДЬ_ЯКИЙ заклад освіти, який є суб"єктом освітньої діяльності, має бути в ЄДЕБО. Цей момент і використало ТЦК при відмові у відстрочці, не визнавши фактично заклад - таким, що є закладом передвищої освіти.
Як правило при отриманні ліцензії, заклад ВЖЕ включений до РСОД ЄДЕБО.
І на цьому треба наполягати і вимагати внести туди дані через місцевий орган управління освітою (управління/ відділ / департамент освіти місцевої ради чи місцевої державної адміністрації), а у випадку фахової перещвищої освіти - можливо і безпосередньо через МОН України як орган, який проводить ліцензування фахової передвищої освіти.
ВІдповідно до пункту 1 Розділу І Положення про Реєстр суб’єктів освітньої діяльності Єдиної державної електронної бази з питань освіти, затвердженого наказом МОН України від 16 лютого 2021 року № 204,
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0537-21#Text
Це Положення розроблене відповідно до частини другої статті 74 Закону України «Про освіту» та визначає процедуру ведення Реєстру суб’єктів освітньої діяльності Єдиної державної електронної бази з питань освіти (далі - Реєстр) - обов’язкової складової Єдиної державної електронної бази з питань освіти (далі - ЄДЕБО), в якій містяться відомості та дані, визначені цим Положенням, про усіх суб’єктів освітньої діяльності (територіально відокремлені структурні підрозділи (відокремлені підрозділи), що провадять освітню діяльність), які надають послуги у сферах дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти та освіти дорослих, в тому числі післядипломної освіти, незалежно від форми власності та сфери управління.
Заклад хоч ліцензію отримав на провадження освітньої діяльності?
Якщо ні, то взагалі не можна вважати це закладом освіти і відстрочки до отримання хоча б ліцензії - не буде.
Як отримати ліцензію на освітню діяльність на рівні фахової передвищої освіти - йдеться за посиланням.
https://guide.diia.gov.ua/view/vydacha-litsenzii-n...
Для отримання ліцензії на провадження освітньої діяльності здобувач ліцензії подає до органу ліцензування через Єдину державну електронну базу з питань освіти заяву та документи, що підтверджують відповідність забезпечення освітнього процесу заявника ліцензійним умовам провадження освітньої діяльності на рівні фахової передвищої освіти.
Який термін розгляду заяви та документів про отримання ліцензії?10 робочих днів з дня одержання заяви та документів про отримання ліцензії.Протягом якого терміну повинна бути здійснена оплата за надання адміністративної послуги?Плата за видачу ліцензії вноситься ліцензіатом у строк не пізніше десяти робочих днів з дня внесення запису щодо рішення про видачу ліцензії до ліцензійного реєстру.
Додаток 27до Ліцензійних умов
ЗАЯВА про отримання ліцензії на провадження освітньої діяльності (розширення провадження освітньої діяльності) на рівні фахової передвищої освіти
{Додаток 27 в редакції Постанови КМ № 365 від 24.03.2021}
Без цього, на жаль правовий статус закладу - просто юридична особа і працевлаштування в ньому не дає права на відстрочку.
Суди Вас у цьому не підтримають і Ви на судову тяганину витратите більше часу, ніж на наведення ладу в отриманні статусу закладу освіти (отримання ліцензії), включення відомостей до Реєстру суб"єктів освітньої діяльності ЄДЕБО.
Вибачте за невтішну інформацію. Я міг би намагатися Вас ошукати, розказуючи, що в суді витративши купу грошей на юридичні послуги - Ви зможете відстояти своє право. Але це не правда. Ні один суд не стане на Ваш бік в такій ситуації.
Можливо це і правомірно, бо завтра будь-хто створить юридичну особу, назве її закладом освіти і почне працевлаштовувати усіх, кому треба відстрочка. Далі підуть громадські организації, які теж почнуть видавати довідки , що у них працюють доценти, професори, кандидати і доктори наук... а що... вже ж є купа Академіків та член-корів, які є учасниками громадських організацій, які мають якісь назви типу - Академія промислово-фінансових та маркетингових наук... Купу академіків подібних знаю... які не спромоглися отримати статус на рівні Національної академії наук України і тішать свою амбітність подібними майже фейковними званнями.
Коли заклад буде включений до ЄДЕБО, або хоча б матиме ліцензію - можна подавати заяву на відстрочку повторно.
Без цього, повторюся, жоден суд Вам не допоможе.
Щасти Вам у оформленні відстрочки.
З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин
Ліцензії ще немає. Заклад новостворений. А чим регламентована обов'язковість внесення закладу до ЕДЕБО? Чому це саме обов'язок, а не право. Та чи має повноваження ТЦК визнавати/не визнавати заклад предвищої освіти. Дякую.
Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта
Общаться в чатеЯ Вам написав чим. Можна гратися в словесну еквілібристику, але держава вирішила так. І Ви довести зворотнє державі не зможете, бо по замовчуванню усі відомості про заклад, включаючи ліцензію, доступ до ЄДЕБО з метою організацію ПРИЙОМУ на навчання, видачі документів про відповідну освіту державного зразка - та ін. здійснюється ВИКЛЮЧНО через ЄДЕБО. Звісно нардепи у нас безграмотні, тому закони пишуть криво, але натяки про це є в законодавстві.
Про те, що сам заклад вноситься до ЄДЕБО забули написати в законі, а от про філію - ні.
Останній абзац частини 8 статті 32 Закону України "Про фахову передвищу освіту":
Відомості про філію закладу фахової передвищої освіти вносяться до Єдиної державної електронної бази з питань освіти.
Рішення щодо акредитації освітньо-професійної програми протягом трьох робочих днів з дня його прийняття вноситься до Єдиної державної електронної бази з питань освіти (ч. 3 ст. 19 цього ж Закону).
Пункт 27 частини першої статті 1 Закону України "Про освіту", містить таке визначення:
27) суб’єкт освітньої діяльності - фізична або юридична особа (заклад освіти, підприємство, установа, організація, громадське об’єднання), що провадить освітню діяльність;
{Пункт 27 частини першої статті 1 в редакції Закону № 2834-IX від 13.12.2022}
Пункт 17 цієї частини статті вказує, що 17) освітня діяльність - діяльність суб’єкта освітньої діяльності, спрямована на організацію, забезпечення та реалізацію освітнього процесу у формальній та/або неформальній освіті;
Згідно з ч. 1 ст. 18 Закону України "Про фахову передвищу освіту", Освітня діяльність у сфері фахової передвищої освіти провадиться закладами фахової передвищої освіти, іншими суб’єктами освітньої діяльності на підставі ліцензій, які видаються центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
{Частина перша статті 18 із змінами, внесеними згідно із Законом № 463-IX від 16.01.2020}
"..."
У разі ліцензування освітньої діяльності у сфері фахової передвищої освіти вперше, запровадження освітньої діяльності з підготовки іноземних громадян та осіб без громадянства або освітньої діяльності із спеціальності, з якої передбачено проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту в порядку, встановленому цим Законом, проводиться виїзна ліцензійна експертиза. Для проведення виїзної ліцензійної експертизи центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки утворює експертну комісію, якщо немає підстав для відмови у видачі/розширенні ліцензії за результатами розгляду документів і заяви про отримання/розширення ліцензії. У разі відмови у видачі/розширенні ліцензії здобувач ліцензії (ліцензіат) може подати нову заяву про отримання/розширення ліцензії не раніше ніж через три місяці з дати прийняття відповідного рішення про відмову.
{Абзац четвертий частини другої статті 18 із змінами, внесеними згідно із Законом № 463-IX від 16.01.2020; в редакції Закону № 1369-IX від 30.03.2021}
Строк прийняття рішення про видачу ліцензії на провадження освітньої діяльності закладу освіти або про відмову в її видачі за результатами виїзної ліцензійної експертизи становить тридцять робочих днів з дня одержання центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки заяви про отримання ліцензії та/або розширення провадження освітньої діяльності.
{Частину другу статті 18 доповнено абзацом п’ятим згідно із Законом № 463-IX від 16.01.2020}
ВІдповідно до пункту 1 Розділу І Положення про Реєстр суб’єктів освітньої діяльності Єдиної державної електронної бази з питань освіти, затвердженого наказом МОН України від 16 лютого 2021 року № 204,
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0537-21#Text
Це Положення розроблене відповідно до частини другої статті 74 Закону України «Про освіту» та визначає процедуру ведення Реєстру суб’єктів освітньої діяльності Єдиної державної електронної бази з питань освіти (далі - Реєстр) - обов’язкової складової Єдиної державної електронної бази з питань освіти (далі - ЄДЕБО), в якій містяться відомості та дані, визначені цим Положенням, про усіх суб’єктів освітньої діяльності (територіально відокремлені структурні підрозділи (відокремлені підрозділи), що провадять освітню діяльність), які надають послуги у сферах дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти та освіти дорослих, в тому числі післядипломної освіти, незалежно від форми власності та сфери управління.
Для держави цього достатньо. В тому числі для ТЦК та адміністративних судів України.
Формально, до отримання ліцензії та внесення даних про заклад до ЄДЕБО - Ви не заклад передвищої освіти, а заклад, який ПРЕТЕНДУЄ стати таким закладом і для отримання права бути закладом передвищої освіти та суб"єктом освітньої діяльності, Вам треба відповідати ліцензійним умовам та отримати ліцензію, пройшовши виїздну експертизу.
Вибачте. Я розумію, що завжди хочеться отримати підтвердження своєї правоти, але я не схильний допомагати воювати з вітряними млинами, надаючи неправдиві консультації з однією лише метою - сподобатися клієнтам.
Якщо заклад тягне, то на жаль треба пересвідчитись, чи не ошукують Вас. Бо на ринку послуг з відстрочки зараз дуже багато шахраїв.
Щасти Вам врешті-решт отримати відстрочку.
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Софія!
Право на відстрочку чоловік має, якщо працює на посаді педагогічного працівника за основним місцем роботи у закладі фахової вищої освіти.
Чи має згданий Вами заклад ліцензію на провадження освітньої діяльності? Якщо має, то можна спробувати оскаржити відмову ТЦК у наданні відстрочки в адмінистративному суді.
Ліцензування закладу фахової передвищої вищої освіти — процедура визнання спроможності закладу фахової передвищої освіти певного типу розпочати освітню діяльність, пов’язану із здобуттям фахової передвищої освіти та кваліфікації, відповідно до вимог стандартів фахової передвищої освіти, а також до державних вимог щодо кадрового, науково-методичного та матеріально-технічного забезпечення.
Ліцензування освітньої діяльності закладів фахової передвищої освіти здійснюється перед початком підготовки фахівців за напрямом, спеціальністю спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі освіти і науки шляхом проведення ліцензійної експертизи.
Спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у галузі освіти і науки на підставі заяви закладу фахової передвищої освіти про проведення ліцензійної експертизи у двомісячний термін приймає рішення про видачу ліцензії або про відмову у її видачі.
Обов’язковою умовою видачі ліцензії закладам фахової передвищої освіти є наявність у них необхідної матеріально-технічної, науково-методичної та інформаційної бази, бібліотеки, науково-педагогічних кадрів за нормативами, що встановлюються спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі освіти і науки.
Згідно із Наказом МОН № 620 "Про затвердження Положення про Єдину державну електронну базу з питань освіти":
"1. Це Положення розроблено відповідно до статті 74 Закону України «Про освіту» (далі - Закон) з метою визначення порядку функціонування Єдиної державної електронної бази з питань освіти (далі - ЄДЕБО) в галузі освіти як автоматизованої системи збирання, оброблення, зберігання та захисту інформації щодо здобувачів освіти, суб’єктів освітньої діяльності, що формується (створюється) та використовується для забезпечення потреб фізичних та юридичних осіб.
4. В ЄДЕБО містяться Реєстр суб’єктів освітньої діяльності, Реєстр документів про освіту, Реєстр сертифікатів зовнішнього незалежного оцінювання, Реєстр студентських (учнівських) квитків, Реєстр сертифікатів педагогічних працівників, єдина електронна система моніторингу працевлаштування випускників закладів професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, інші складові, визначені відповідно до законодавства.
9. Додатково до інформації, зазначеної у пунктах 7 та 8 цього розділу, в ЄДЕБО міститься інформація про суб’єктів освітньої діяльності, їх територіально відокремлені структурні підрозділи (відокремлені підрозділи), що здійснюють свою освітню діяльність у сфері:
Стаття 23 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text
надає вичерпний перелік категорій осіб, які можуть мати право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації:
2) наукові і науково-педагогічні працівники закладів вищої та фахової передвищої освіти, наукових установ та організацій, які мають науковий ступінь, і педагогічні працівники закладів фахової передвищої освіти, професійної (професійно-технічної) освіти, закладів загальної середньої освіти, за умови що вони працюють відповідно у закладах вищої чи фахової передвищої освіти, наукових установах та організаціях, закладах професійної (професійно-технічної) чи загальної середньої освіти за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки;
Відповідно до Постанови КМУ від 16.05.2024 року №560 «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:
довідка закладу освіти або наукової установи (організації) про займану посаду за основним місцем роботи та розмір частки ставки під час оплати праці, диплом про науковий ступінь.
Відповідно до Постанови КМУ №560 від 16.05.2024 року №560 «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:
60. Комісія вивчає отримані заяву та підтвердні документи, оцінює законність підстав для надання відстрочки, за потреби готує запити до відповідних органів державної влади для отримання інформації, що підтверджує право заявника на відстрочку, або використовує інформацію з публічних електронних реєстрів. Комісія зобов’язана розглянути отримані на розгляд заяву та документи, що підтверджують право на відстрочку, протягом семи днів з дати надходження, але не пізніше ніж протягом наступного дня від дати отримання інформації на запити до органів державної влади.
На підставі розгляду отриманих документів комісія ухвалює рішення про надання або відмову у наданні відстрочки. Рішення комісії оформляється протоколом.
Про прийняте комісією рішення повідомляється засобами телефонного, електронного зв’язку або поштою заявнику не пізніше ніж на наступний день після ухвалення такого рішення.
У разі позитивного рішення військовозобов’язаному надається довідка із зазначенням строку відстрочки за формою, визначеною у додатку 6.
У разі відмови у наданні відстрочки військовозобов’язаному повідомляють письмово із зазначенням причин відмови за формою, визначеною у додатку 7. Таке рішення може бути оскаржене у судовому порядку.
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеВітаю Вас!
Якщо у закладу освіти немає ліцензії та він не внесений в ЄДЕБО, то на жаль, він не вважаться закладом фахової передвищої освіти в розумінні статті 23 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" та ЗУ "Про фахову передвищу освіту" і відповідно педагогічні працівники не мають права на оформлення відстрочки. Поки заклад не отримає відповідні дозволи - оскаржити рішення ТЦК не вдасться. Проте, Ви можете затягнути час з мобілізацією такого працівника. Вам потрібно подати позовну заяву до суду та додати до нього клопотання про забезпечення позову, щоб заборонити ТЦК на час розгляду справи здійснювати мобілізаційні заходи щодо працівника.
призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також: наукові і науково-педагогічні працівники закладів вищої та фахової передвищої освіти, наукових установ та організацій, які мають науковий ступінь, і педагогічні працівники закладів фахової передвищої освіти, професійної (професійно-технічної) освіти, закладів загальної середньої освіти, за умови що вони працюють відповідно у закладах вищої чи фахової передвищої освіти, наукових установах та організаціях, закладах професійної (професійно-технічної) чи загальної середньої освіти за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки.
Юридична особа має статус закладу фахової передвищої освіти, якщо вона отримала ліцензію на провадження освітньої діяльності у сфері фахової передвищої освіти і така діяльність є основним видом діяльності цієї юридичної особи.
Так.
Згідно пункту 1 Положення про Реєстр суб’єктів освітньої діяльності Єдиної державної електронної бази з питань освіти
Положення розроблене відповідно до частини другої статті 74 Закону України «Про освіту» та визначає процедуру ведення Реєстру суб’єктів освітньої діяльності Єдиної державної електронної бази з питань освіти (далі - Реєстр) - обов’язкової складової Єдиної державної електронної бази з питань освіти (далі - ЄДЕБО), в якій містяться відомості та дані, визначені цим Положенням, про УСІХ суб’єктів освітньої діяльності (територіально відокремлені структурні підрозділи (відокремлені підрозділи), що провадять освітню діяльність), які надають послуги у сферах дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти та освіти дорослих, в тому числі післядипломної освіти, незалежно від форми власності та сфери управління.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеВітаю!
ЯКЩО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ НЕМАЄ В РЕЄСТРІ СУБ'ЄКТІВ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, ПЕДАГОГІЧНІ ПРАЦІВНИКИ ЦЬОГО ЗАКЛАДУ НЕ ЗМОЖУТЬ ОТРИМАТИ ВІДСТРОЧКУ ВІД МОБІЛІЗАЦІЇ (ТЦКСП ВИКОРИСТОВУЄ В СВОЄЇ ДІЯЛЬНОСТІ РЕЄСТРИ).
НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ПОВИНЕН МАТИ ЛІЦЕНЗІЮ (ст.27 ЗАКОНУ).
ЗАКОН УКРАЇНИ
"Про фахову передвищу освіту"
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2745-19#Text
Стаття 18. Ліцензування освітньої діяльності
1. Освітня діяльність у сфері фахової передвищої освіти провадиться закладами фахової передвищої освіти, іншими суб’єктами освітньої діяльності на підставі ліцензій, які видаються центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
Стаття 27. Організаційно-правовий статус закладів фахової передвищої освіти
1. Юридична особа має статус закладу фахової передвищої освіти, якщо вона отримала ліцензію на провадження освітньої діяльності у сфері фахової передвищої освіти і така діяльність є основним видом діяльності цієї юридичної особи.