Задайте вопрос юристу

880 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Гражданское право, 14 ноября 2024, вопрос №122781 1700₴

Зміна РНОКПП у звʼязку зі зміною статі

Добрий вечір!

Я хочу змінити РНОКПП у звʼязку зі зміною статі - судячи з того що знаходиться в інтернеті- інколи людям вдавалося змінити податковий номер коли при його формуванні була допущена помилка у цифрі яка відповідає за стать…
Можете будь ласка порадити куди мені краще звернутися з цим питанням у Києві якщо я не маю активної реестрації (стара була в Одесі), і до чого мені апелювати якщо вони будуть відмовляти у зміні номера?

Стосовно зміни статі - вже маю на руках нове свідоцтво про народження, витяг з реестру про зміну статі та ПІБ, ID картку з новим ПІБ та статтю…

Ответы юристов (20)

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    ВАМ ТРЕБА БУДЕ МІНЯТИ ВСІ ДОКУМЕНТИ, В ТОМУ ЧИСЛІ І В ТЦКСП.

    АЛЕ ЦЕ МОЖЛИВО ТІЛЬКИ ПІСЛЯ ОТРИМАННЯ:

    Первинної облікової документації № 066-3/о «Медичне свідоцтво про зміну (корекцію) статевої належності»

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1589-16#Text

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1590-16#n3

    З цим свідоцтвом треба звернутися в паспортний стіл, де за ним оформлюють новий паспорт. Окремо додаток про місце проживання треба отримати в ЦНАПі.

    Вам з Довідкою, Свідоцтвом про народження та паспортом треба звернутись до ТЦКСП ДЛЯ виключення Вас з військового обліку.

    Ви жіночої статі, та не підлягаєте військовому обліку в обов'язковому порядку.

    Хххх

    За загальним правилом, у разі зміни статі необхідно замінити документи, пов’язані з особистістю громадянина. Для оновлення деяких з них законодавець встановив обов’язковий термін, пропуск якого загрожує штрафом. Обов’язковому обміну підлягає й ідентифікаційний номер платника податків (ІПН).

    Заміна ІПН у разі зміни статі. Тут ідеться про надання нового свідоцтва про постановку на податковий облік. У вас залишається старий номер, але його записують на нову стать.

    Як і де замінити ІПН? Картку платника податків замінюють державні податкові інспекції (ДПІ) за місцем проживання, отримання доходів або за місцезнаходженням іншого об’єкта оподаткування, а також головне управління Державної фіскальної служби в областях та м. Києві. Термін видачі довідки про присвоєння ІПН становить 5 робочих днів.

    Вам потрібно надати такі документи:

    1) заява за формою 5ДР;

    2) оригінал довідки ІПН (форма № 1ДР);

    3) український паспорт (оригінал і копія);

    4) Медичне свідоцтво про зміну (корекцію) статевої належності.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    Зміна РНОКПП - питання складне. Але, як на мій погляд, у даній ситуації мова не зовсім йде про зміну РНОКПП, а про оформлення нового РНОКПП. Ідентифікаційний номер присвоюється особі один раз та не змінюється протягом життя. У даній ситуації мова йде про нову особу, яка отримала нове свідоцтво про народження, нову id-картку, а тому Вам потрібно звертатися до податкової із завою про присвоєння нового РНОКПП.

    Документи, які Вам потрібно подати:

    • облікова картка відповідно до форми № 1ДР (вона ж є заявою);
    • Паспорт (копія) або інший документ, здатний засвідчити особу (прізвище, ім'я, по батькові, дату і місце народження, місце проживання, громадянство).

    РНОКПП (ІПН) можна отримати за допомогою порталу державних послуг iGov.org.ua! Для цього перейдіть за посиланням та виберіть свій регіон і заповніть поля, дотримуючись підказок на екрані.

    Якщо у Вас немає можливості, скористатися послугами реєстрації індивідуального податкового номера на порталі, Вам необхідно звернутися до територіального органу Державної податкової адміністрації України (податкова):

    • за місцем проживання;
    • за місцем отримання доходів.

    При відсутності реєстрації місця проживання: до податкової за місцем отримання доходів.

    З повагою!

    Дерій Владислав Олегович

    Вітаю Вас!

    Можете будь ласка порадити куди мені краще звернутися з цим питанням у Києві якщо я не маю активної реестрації (стара була в Одесі), і до чого мені апелювати якщо вони будуть відмовляти у зміні номера?

    Вам потрібно звернутися з документами, які маєте на руках, до Державної податкової служби України в м. Києві

    Подати заяву на отримання РНОКПП Ви можете

    • особисто або
    • через законного представника або
    • шляхом відправлення документів поштою (рекомендованим листом)
    • або заповнивши заяву на отримання РНОКПП онлайн на сайті: https://cabinet.tax.gov.ua/login

    Загалом щоб змінити РНОКПП (Реєстраційний номер облікової картки платника податків, або ідентифікаційний код) при зміні статі, Вам потрібно подати заяву до Державної податкової служби України (ДПС). Ось покрокова інструкція:

    1. Прийдіть до будь-якого відділення Державної податкової служби за місцем проживання.
    2. Заповніть заяву на зміну РНОКПП у зв’язку зі зміною статі та, відповідно, зміною персональних даних. Бланк заяви можна отримати в ДПС або завантажте за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1306-17#n288 .
    3. Надайте копію документа, що підтверджує зміну статі та нове ім’я (ID картка, нове свідоцтво про народження, витяг з реестру про зміну статі).
    4. Після обробки заяви ідентифікаційний код буде оновлено в базі даних ДПС. Зазвичай, це займає до 10 днів.
    5. Після зміни РНОКПП ви отримаєте новий документ із оновленими даними.

    Для актуальних деталей і вимог - уточніть інформацію в найближчому відділенні ДПС або зверніться на їхню гарячу лінію https://kyiv.tax.gov.ua/kontakti/

    Ознайомтесь з корисним матеріалом за посиланням https://guide.diia.gov.ua/view/vydacha-kartky-plat...
    Порядок подання Заяви про зміну даних, які вносяться до Облікової картки та Повідомлення передбачений в Розділі IX Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків

    1. Фізичні особи - платники податків зобов’язані подавати до контролюючих органів відомості про зміну даних, які вносяться до Облікової картки або Повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відмітку у паспорті), протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання Заяви за формою № 5ДР (додаток 12) або Заяви за формою № 5ДРП (додаток 13) відповідно та документа, що посвідчує особу (після пред’явлення повертається).

    Заява може бути подана через представника за наявності документа, що посвідчує особу такого представника, та документа, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії (з чітким зображенням), а також довіреності, засвідченої у нотаріальному порядку, на проведення змін до Державного реєстру (після пред’явлення повертається).

    2. Фізичні особи подають зазначені заяви особисто або через представника до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання), а у разі зміни місця проживання - до контролюючого органу за новим місцем проживання або до будь-якого контролюючого органу.

    Якщо Заява за формою № 5ДРП містить дані про новий паспорт фізичної особи, то така Заява подається фізичною особою особисто.

    3. Для заповнення Заяви використовуються дані документа, що посвідчує особу, та інших документів, які підтверджують зміни таких даних.

    Якщо зазначені документи видані не українською мовою, необхідно подати засвідчені в установленому законодавством порядку переклади цих документів українською мовою (після пред’явлення повертаються) та їх копії.

    4. Внесення змін до Державного реєстру та окремого реєстру Державного реєстру здійснюється протягом ТРЬОХ робочих днів з наступного дня після дня подання фізичною особою Заяви за формою № 5ДР або Заяви за формою № 5ДРП до контролюючого органу.

    5. У разі виявлення недостовірних даних або помилок у поданій Заяві за формою № 5ДР або Заяві за формою № 5ДРП фізичній особі може бути відмовлено у внесенні змін та/або видачі документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, або внесенні відмітки до паспорта.

    6. У Заяві за формою № 5ДР або Заяві за формою № 5ДРП в обов’язковому порядку зазначається реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта).

    8. Відповідний контролюючий орган після внесення змін до окремого реєстру Державного реєстру вносить до нового паспорта у формі книжечки (сьома, восьма або дев’ята сторінки) відмітку про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта та реєструє Заяву за формою № 5ДРП у Журналі обліку.

    9. До паспорта у формі картки під час обміну паспорта інформація про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру або повідомлення про відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків вноситься відповідно до законодавства, яким регулюється питання ведення Єдиного державного демографічного реєстру.

    Для внесення під час обміну паспорта у формі картки інформації про відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків відповідний контролюючий орган надає фізичній особі Повідомлення про відмову для подання його до відповідного територіального органу / територіального підрозділу ДМС.

    10. При внесенні змін до окремого реєстру Державного реєстру дата взяття на облік не змінюється.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Аліса!

    У Києві Вам потрібно звернутись до Головного управління ДПС у місті Києві та подати заяву про внесення змін до даних. Якщо Вам будуть відмовляти у зміні даних, необхідно отримати письмову відмову та оскаржувати останню у судовому порядку.

    Реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) (раніше індивідуальний податковий номер (ІПН)) - це цифровий код, необхідний кожному платнику податків для обліку в фіскальних органах. Протягом усього життя, РНОКПП (ІПН) не змінюється (крім випадків пов'язаних з релігійними переконаннями).

    Відповідно до Наказу МФУ "Про затвердження Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків":

    III. Вимоги до документів, які подаються фізичними особами для проведення реєстрації, внесення змін, отримання картки платника податків або відомостей з Державного реєстру.

    1. Для проведення реєстрації, внесення змін, отримання картки платника податків або відомостей з Державного реєстру використовуються дані документа, що посвідчує особу:

    1) для громадян України:

    • паспорт громадянина України (далі - паспорт);
    • паспорт громадянина України для виїзду за кордон з відміткою про оформлення документів для виїзду громадян України за кордон на постійне проживання (для громадян України, які виїжджають за кордон на постійне проживання чи постійно проживають за кордоном);
    • тимчасове посвідчення громадянина України;
    • Е-паспорт і е-паспорт для виїзду за кордон пред’являються особою замість та без додаткового пред’явлення паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон. У разі пред’явлення громадянами України е-паспорта і е-паспорта для виїзду за кордон контролюючі органи забезпечують перевірку таких документів у порядку, визначеному законодавством;

    6. Громадяни України для проведення реєстрації, внесення змін, отримання картки платника податків або отримання відомостей з Державного реєстру подають документи до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання) або до будь-якого контролюючого органу. Документи також може бути подано через центри надання адміністративних послуг.

    5. До Облікової картки (Повідомлення, Заяви про внесення змін) вноситься така інформація:

    • прізвище, ім’я, по батькові (за наявності);
    • дата народження;
    • місце народження (країна, область, район, населений пункт);
    • задеклароване (зареєстроване) місце проживання (перебування);
    • громадянство;
    • для іноземців - податковий номер у країні громадянства (за наявності);
    • реквізити документа, що посвідчує особу (назва документа, серія (за наявності) та номер, дата видачі та уповноважений суб’єкт, що видав документ);
    • унікальний номер запису в Реєстрі (у разі внесення інформації про особу до Реєстру).

    VI. Подання інформації до Державного реєстру

    1. Фізична особа - платник податків зобов’язана подати до відповідного контролюючого органу Облікову картку/Повідомлення для реєстрації у Державному реєстрі відповідно до вимог цього Положення.

    Фізичні особи - платники податків зобов’язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних, які вносяться до Облікової картки/Повідомлення, протягом місяця з дня виникнення таких змін у порядку, визначеному цим Положенням.

    При поданні Облікової картки (Повідомлення, Заяви про внесення змін, Заяви про отримання відомостей) фізична особа зобов’язана подати відповідному контролюючому органу документи (оригінали після перевірки повертаються) та їх копії за переліком, визначеним цим Положенням.

    IX. Порядок подання Заяви про зміну даних, які вносяться до Облікової картки та Повідомлення

    1. Фізичні особи - платники податків зобов’язані подавати до контролюючих органів відомості про зміну даних, які вносяться до Облікової картки або Повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відмітку у паспорті), протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання Заяви за формою № 5ДР (додаток 12) або Заяви за формою № 5ДРП (додаток 13) відповідно та документа, що посвідчує особу (після пред’явлення повертається).

    Заява може бути подана через представника за наявності документа, що посвідчує особу такого представника, та документа, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії (з чітким зображенням), а також довіреності, засвідченої у нотаріальному порядку, на проведення змін до Державного реєстру (після пред’явлення повертається).

    2. Фізичні особи подають зазначені заяви особисто або через представника до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання), а у разі зміни місця проживання - до контролюючого органу за новим місцем проживання або до будь-якого контролюючого органу.

    Якщо Заява за формою № 5ДРП містить дані про новий паспорт фізичної особи, то така Заява подається фізичною особою особисто.

    9. До паспорта у формі картки під час обміну паспорта інформація про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру або повідомлення про відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків вноситься відповідно до законодавства, яким регулюється питання ведення Єдиного державного демографічного реєстру.

    1. Формування реєстраційного номера облікової картки платника податків здійснюється ДПС на підставі відомостей, поданих фізичною особою в Обліковій картці № 1ДР.

    ДПС присвоює Обліковій картці № 1ДР реєстраційний номер облікової картки платника податків, який є порядковим номером реєстрації облікової картки в Державному реєстрі.

    2. Структура реєстраційного номера облікової картки платника податків:

    XXXNNNK,

    де XXX - порядковий номер реєстрації дня народження фізичної особи (для однієї дати народження може бути надано два і більше порядкових номерів);

    NNN - порядковий номер Облікової картки № 1ДР;

    K - контрольний розряд.

    3. При внесенні змін до даних, що вносяться до Державного реєстру з Облікової картки № 1ДР та/або Заяви за формою № 5ДР, реєстраційний номер облікової картки платника податків не змінюється.

    4. Підтвердженням достовірності реєстраційного номера облікової картки платника податків є документ, що засвідчує реєстрацію особи у Державному реєстрі (картка платника податків), або дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру, внесені до паспорта або свідоцтва про народження.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Аліса Клиент 3 дня назад

    Шановні Юристи - напевно мені варто уточнити своє запитання, бо схоже його суть не зовсім лежить на поверхні...

    Мова йде про передостанню цифру у номері РНОКПП - офіційної інформації про те як формується цей номер майже не існує, але ось наприклад документ на офіційному сайті Первомайської районної військової адміністраціїї у якому зазначено що "передостання цифра позначає стать власника:непарна цифра –чоловіча стать, парна цифра – жіноча стать": https://pervomaysk.mk.gov.ua/store/files/151118796...

    Також мені траплялася невдала судова справа і апеляція у якій людина намагалася змінити цю цифру: https://zakononline.com.ua/court-decisions/show/83...

    Суть мого запитання полягає у наступному - чи існує якийсь спосіб примусити податкову змінити мій номер РНОКПП?(бажано без суду, бо дивлячись на цю апеляцію схоже судитися сенсу мало)

    Зробити це я хочу з багатьох причин - мій банк каже що у них проблеми в системі бо стать у паспорті не відповідає статі у РНОКП, такі самі історії траплялись у інших людей в інших інстанціях (наприклад популярна в Україні бухгалтерська програма MEDOC скаржиться якщо ця цифра невірна), та й взагалі я вважаю невірну цифру у номері дискримінацією (але схоже довести це юридично дуже складно, бо суть цієї цифри це якесь "неофіційне правило" про яке знають усі, і всім призначають номер згідно цього, але правила нечебто не існує).

    • Кирда Вячеслав Володимирович
      25%

      Мушу констатувати, що, на превеликий жаль, дієвого механізму як примусити податкову змінити РНОКПП - немає. Більше того, як Ви вірно зауважили, це навіть практично неможливо зробити в судовому порядку. У свій час займався даним питанням, все марно. Більше того, наразі маю деяких клієнтів-жінок, у яких передостанням цифра РНОКПП є непарною і система зазначає про чоловічу стать. Змінити цю помилку ми ніяким чином не можемо.

      Звісно, можна спробувати подати вмотивовану заяву до податкової, але скоріше за все це буде відмова.

      • Аліса Клиент 3 дня назад

        Вячеславе Володимировичу, дуже дякую вам зав відповідь і за те що бралися за ці справи!Шкода що не було успіху, але наше законадавство нажаль як завжди :(Повідомте будь ласка (якщо зможете) якщо вам колись таки вдасться колись знайти успішний шлях - я не проти вкласти гроші у суд і послуги якщо буде якась реальна надія на успіх...

    • Дерій Владислав Олегович

      Ви можете відмовитися від РНОКПП через релігійні переконання. Замість РНОКПП , для Вашої ідентифікації, буде використовуватися окремий реєстр, куди будуть внесені серія та номер паспорта.

      В такому випадку Вам не потрібно буде мати зайві судові клопоти з податковою.

    • Карпенко Андрій Володимирович

      Зміити номер РНОКП у Вашому випадку неможливо - стать на номер не впливає.

      • Аліса Клиент 3 дня назад

        Андрію Володимировичу - так, дійсно, ви скоріш за все праві у тому що мені наврядчи вдасться його змінити, але стосовно того що стать на номер не впливає - як мені здаєтьця це не зовсім так.Дійсно - офіційно доказів того що ця цифра формується відносно статі немає, але якщо ви подивитесь на номери людей ви помітите що ця цифра майже завжди співпадає (настільки майже завжди що ті у кого не співпадає мають проблеми, наприклад з відкриттям рахунків у банках)

        • Карпенко Андрій Володимирович

          Стать на податковий номер не впливає - не зважаючи на стать Ви лишатеся особистостю.

          Ваші права та обов'язки заишаютья немінними (крім мобілізації).

    • Айвазян Юрій Климентійович
      25%

      Так, Ви праві, у нормативно правових актах не визначено, що передостання цифра в РНОКПП передбачає стать.

      Вся інформація стосовно самого номеру є у положенні, проте, останнє зазначає лише наступне:

      "2. Структура реєстраційного номера облікової картки платника податків:

      XXXNNNK,

      де XXX - порядковий номер реєстрації дня народження фізичної особи (для однієї дати народження може бути надано два і більше порядкових номерів);

      NNN - порядковий номер Облікової картки № 1ДР;

      K - контрольний розряд."

      Щодо Вашого питання з приводу примусу податкової змінити цифру на парну, то це Вам навряд чи вдасться. Тобто, все одно питання буде вирішуватись саме у суді. Тому, єдиний шлях звертатись до ДПС, отримувати відмову та оскаржувати останню у судовому порядку.

      Доречи, згадана Вами справа дійшла до Верховного Суду та містить інформацію щодо посилання на пункт 3.1 Переліку відомостей, які містять службову інформацію в органах ДФС, затвердженого наказом ДФС від 28.08.2014 року №88:

      "35. З аналізу норм чинного законодавства, яке регулює порядок формування реєстраційного номера облікової картки платника податків убачається, що структурою реєстраційного номера інформації щодо статі фізичних осіб не передбачено.

      36. Відповідно до відомостей з інформаційного фонду Державного реєстру фізичних осіб-платників податків станом на 22 квітня 2019 року інформація про стать особи не міститься.

      37. Верховний Суд погоджується з висновком суду апеляційної інстанції щодо визнання безпідставними посилання скаржника на Додаток 2 до Положення № 822, яким затверджено облікову картку фізичної особи - платника податків за формою № 1ДР, оскільки цим додатком лише затверджені відомості, які подаються фізичною особою при поданні заяви для реєстрації у Державному реєстрі.

      38. Щодо посилання скаржника на Наказ МВС України №1279 від 26.11.2014 року «Про затвердження зразка заяви-анкети для внесення інформації до Єдиного державного демографічного реєстру» суд зазначає наступне.

      39. Унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (далі - УНЗР) не є тотожним реєстраційному номеру облікової картки платника податків. Так, номер облікової картки платника податків потрібен для ідентифікації платника під час виплати доходів і сплати податків, а УНЗР є ідентифікатором громадянина в Єдиному державному демографічному реєстрі. Відтак, оскільки зазначеним наказом врегульовано питання формування унікального номера запису в Єдиному державному демографічному реєстрі, а не в Державному реєстрі фізичних осіб-платників податків, останній не підлягає застосуванню у спірних правовідносинах.

      40. Скаржник наголошує, що судами попередніх інстанцій не було застосовано пункт 3.1 Переліку відомостей, які містять службову інформацію в органах ДФС, затвердженого наказом ДФС від 28.08.2014 року №88, а саме відомості про алгоритмічне та програмне забезпечення, що використовується при формуванні реєстраційного номера облікової картки платника податків Державного реєстру фізичних осіб платників податків, власником яких є ДФС.
      41. З приводу вказаного посилання, наведеного скаржником, Верховний Суд зауважує, що останнє не було зазначено при зверненні до суду з позовною заявою та при поданні апеляційної скарги. Клопотання про витребування та дослідження таких відомостей в судах попередніх інстанцій скаржником заявлено не було.

      42. За змістом частин першої та другої статті 341 КАС України суд касаційної інстанції перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права виключно на підставі встановлених фактичних обставин справи, та не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені судами чи відхилені ними.

      43. Тобто, касаційний суд позбавлений можливості приймати нові докази і надавати оцінку доказам, які не були предметом дослідження у судах попередніх інстанцій. Верховний Суд перевіряє судові рішення та встановлені у них обставини станом на час прийняття таких рішень."

      44. Решта доводів, викладених у касаційній скарзі, не знайшли свого підтвердження під час касаційного розгляду справи, не спростовують висновків суду першої апеляційної інстанцій і зводяться до переоцінки встановлених судами обставин справи.

      45. Виходячи з визначених процесуальним законом меж, предметом касаційного перегляду можуть бути виключно питання права, а не факту.

      46. Отже, Верховний Суд констатує, що оскаржувані судові рішення ґрунтуються на правильно встановлених фактичних обставинах справи, яким надана належна юридична оцінка із правильним застосуванням норм матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, а суди під час розгляду справи не допустили порушень процесуального закону, які призвели або могли призвести до неправильного вирішення справи.

      47. Таким чином, зважаючи на приписи статті 350 КАС України, касаційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а оскаржувані судові рішення - без змін.

      • Аліса Клиент 3 дня назад

        Юрію Климентійовичу, дужек дякую за відповідь, о це вирозкопали, цікаво було дізнатись ще інформацію по цій справі та й взагалі вже не перший місяць копаю інтернет по цій темі...Якщо будуть якісь новини по моїй справі - повідомлю, але взагалі сам факт того що є те що роблять для 99.9% людей при присвоєнні РНОКПП (вибір тієї чи іншої цифри залежно від статі), але коли справа доходить до того щоб це змінити або оскаржити - ой, то вам здалося, цього не існує...Типова історія для нашої країни як на мене, з вибірковою роботою законів та правил тільки тоді коли комусь це треба :(

        • Айвазян Юрій Климентійович

          Я Вас розумію. На жаль, історія дійсно типова для нашої країни... Щодо цифр у РНОКПП, то відповідна інформація не може з'явитись просто із повітря, тобто, у якихось нормативно-правових актах остання точно присутня. Тож питання полягає тільки у тому - у яких саме.

          Буду вдячний за повідомлення про рух Вашої справи! Бажаю Вам в тому вдачі!

    Дерій Владислав Олегович
    25%

    В доповнення до своєї відповіді...

    Державна податкова служба України зазначає, що згідно з ст. 70 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями та розд. VIII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822 (далі – Положення № 822), облік фізичних осіб – платників податків, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган, ведеться в окремому реєстрі Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – ДРФО) за прізвищем, ім’ям, по батькові (за наявності), серією (за наявності) та номером паспорта громадянина України (далі – паспорт). До паспортів зазначених осіб вноситься відмітка, яка свідчить про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта.

    Фізична особа, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, зобов’язана особисто подати до відповідного контролюючого органу Повідомлення за ф. № 1П (додаток 8 до Положення № 822), яке є водночас заявою для обліку в окремому реєстрі ДРФО, та пред’явити паспорт або документ, на підставі якого оформлюється паспорт вперше. У разі зміни прізвища, імені чи по батькові особа, крім паспорта, пред’являє свідоцтво про шлюб (за наявності), свідоцтво про розірвання шлюбу (за наявності), свідоцтво про зміну імені (за наявності).

    Фізична особа подає Повідомлення до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання) або до будь-якого контролюючого органу (п. 3 розд. VIІI Положення № 822).

    Відповідно до п. 10 розд. VIII Положення № 822 у разі, якщо фізична особа, до паспорта якої внесено відмітку про право здійснювати будь-які платежі за серією та/або номером паспорта, раніше була зареєстрована в ДРФО за реєстраційним номером облікової картки платника податків, після взяття на облік в окремому реєстрі ДРФО реєстраційний номер облікової картки платника податків закривається (датою закриття є дата внесення відмітки до паспорта), а у разі наявності у паспорті відмітки про реєстраційний номер облікової картки платника податків така відмітка анулюється у порядку, встановленому розд. VIII Положення № 822.

    Таким чином, фізична особа, яка раніше була зареєстрована в ДРФО за реєстраційним номером облікової картки платника податків може через свої релігійні переконання відмовитися від реєстраційного номера облікової картки платника податків. Після взяття на облік в окремому реєстрі ДРФО реєстраційний номер облікової картки платника податків закривається (датою закриття є дата внесення відмітки до паспорта), а у разі наявності у паспорті відмітки про реєстраційний номер облікової картки платника податків така відмітка анулюється у порядку, встановленому розд. VIII Положення № 822.

    • Аліса Клиент 3 дня назад

      Владислав Олегович, дуже дякую за відповідь - думаю про цей варіант...Відмовлятися від РНОКПП назавжди я наврядчи буду бо мені здається що я цим створю собі набагато більше проблем у повсякденному житті ніж я намагаюсь вирішити, але може дійсно варто подумати про тимчасову відмову.Якщо будуть новини відпишу!

      • Дерій Владислав Олегович

        Будь ласка! Зверніть увагу, що Ви маєте можливість подати письмове/електронне звернення до Державної податкової служби та задати питання, які Вас цікавлять. Відповідь повинні надати протягом 30 днів. Бажаю Вам успіхів!

    Турчин Ярослав
    25%
    Турчин Ярослав 3 дня назад

    Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта

    Общаться в чате

    ДОБРОГО ДНЯ, АЛІСА! На жаль змусити податкову змінити документ неможливо. Хоча у мене були знайомі, які отримавши інше громадянство як нерезиденти приходили до податкової з новими документами і ставали знову на облік, отримуючи НОВИЙ податковий номер.

    Проте, Вам це не вдасться, оскільки у Вас в ID-картці вже зазначено старий код РНОКПП. Єдиний варіант зробити це не витрачаючи рік - два на суди - це відмовитись від РНОКПП. Чи потім Вам сформують новий РНОКПП - гарантії дати не можу. Але, якщо буде відмова від РНОКПП та реалізація своїх прав за серією і номером паспорта, то проблем за банками та ін. неспівпадінням даних не буде. В той же час зауважте, що у осіб без РНОКПП немає доступу до мобільного застосунку ДІЯ, бо вони не здатні на відміну від усіх державних реєстрів та серсівіс, щось там з чимось підтягувати.

    Я не дам гарантії, що можна потім повернути не старий вже існуючий код, а Вам присвоять новий. Це вже треба уточнювати в податковій.

    Ідентифікаційний номер платника податків присвоюється людині раз і назавжди і не змінюється ні за яких обставин.

    ВІдповідно до пункту 63.6 статті 63 Податкового кодексу України, Облік платників податків у контролюючих органах ведеться за податковими номерами.

    Порядок визначення податкового номера встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

    Облік осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган, ведеться за прізвищем, ім'ям, по батькові і серією та номером діючого паспорта. У паспортах зазначених осіб контролюючими органами робиться відмітка про наявність у них права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта. Порядок внесення відмітки визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.Пункт 70.5 статті 70 ПК України передбачає, що Фізична особа - платник податків незалежно від віку (як резидент, так і нерезидент), для якої раніше не формувалася облікова картка платника податків та яка не включена до Державного реєстру, зобов'язана особисто або через законного представника чи уповноважену особу подати відповідному контролюючому органу облікову картку фізичної особи - платника податків, яка є водночас заявою для реєстрації в Державному реєстрі, та пред'явити документ, що посвідчує особу.

    Фізична особа - платник податків, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, зобов'язана особисто подати відповідному контролюючому органу повідомлення та документи для забезпечення її обліку за прізвищем, ім'ям, по батькові і серією та номером паспорта, а також пред'явити паспорт.

    Фізична особа подає облікову картку фізичної особи - платника податків або повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків) до контролюючого органу за своєю податковою адресою, а фізична особа, яка не має постійного місця проживання в Україні, - контролюючого органу за місцем отримання доходів або за місцезнаходженням іншого об'єкта оподаткування.

    Для заповнення облікової картки фізичної особи - платника податків використовуються дані документа, що посвідчує особу. Для заповнення повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків) використовуються дані паспорта.

    Форма облікової картки фізичної особи - платника податків та повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків) і порядок їх подання встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

    Фізична особа несе відповідальність згідно із законом за достовірність інформації, що подається для реєстрації у Державному реєстрі.Відповідно до пункту 70.9 статті 70 ПКУ, За зверненням платника податків, його законного представника або уповноваженої особи контролюючий орган видає документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті.

    У такому документі зазначається реєстраційний номер облікової картки платника податків.

    Порядок формування реєстраційного номера облікової картки платника податків визначається та затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

    Форма документа і порядок його видачі встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

    Згідно з абзацом першим пункту 11 розділу 7 Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822

    У разі виявлення помилок, порушень чи неточностей щодо внесення прізвища, імені, по батькові, дати чи місця народження, задекларованого (зареєстрованого) місця проживання (перебування) тощо, допущених при реєстрації фізичної особи у Державному реєстрі, виправлення даних здійснюється шляхом внесення змін до Державного реєстру на підставі Заяви про внесення змін. Після виправлення помилок реєстраційний номер облікової картки платника податків не змінюється.

    {Абзац перший пункту 11 розділу VII із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів № 305 від 09.06.2023}

    Спираючись на ці норми - податкова відмовляється змінювати РНОКПП, адже їх порядком, прийнятим на виконання приписів ст. 63, 70 Податкового кодексу України, - це заборонено. Наказ Мінфіна є нормативно-правовим актом, який ніхто не оскаржив в цій частині, а тому у державних службовців немає підстав не виконувати його приписи.

    Оскільки РНОКПП наразі є ідентифікуючим інструментом у пенсійному фонді, податковій, при військовому обліку, в банківських установах та ін., то спроби його змінити - натикаються на підозру дуже стурбованих цим питанням державних органів в ухилянтстві від служби.

    При цьому вітчизняне законодавство досі не враховує подібні ситуації як то зміна статі. В цьому плані Україна досі, на жаль, перебуває на "середньовічному рівні" законодавчого регулювання, незважаючи на усі публічні заяви про рух до Європи та навіть запис про це в преамбулі Конституції.

    Вам ще пощастило, що Ви в Україні дані змінювали. Могли взагалі залишитися з різними документами.

    Клієнтка змінювала в Бельгії статеву належність, а тепер шановні профани в Державній міграційній службі відмовляються міняти паспорт, посилаючиьсь на відсутність даних в електронній базі українського ДРАЦСГ. Бачте вони данні звідкись там підтягують і як працювати з іноземними документами вони не знають. Їм Мін"юст офіційно пише - невігласи, іноземні актові записи не підлягають реєстрації в ДРАЦСГ. Але до ДМСУ як органа по зароблянню грошей на сервісах (на жаль) це не доходить, власне як і до не дуже компетентних суддів адміністративних судів, які взагалі таке враження, що в міграційному законодавстві некомпетентні від слова повністю. От і судяться громадяни як правило аж до Верховного Суду, щоб добитися справедливості. У Верховному Суді некомпетентних суддів в рази менше.

    ОТЖЕ, на моє переконання, єдиний шанс змінити РНОКПП - через процедуру відмови від РНОКПП, отримання нового ІD та подальшої вже третьої зміни даних. Попередньо бажано уточнити в податковій як вони будуть Вам повертати РНОКПП якщо що... чи зберігаються відомості про старий, чи будуть формувати новий РНОКПП по персональним даним.

    Це все звісно можна було б робити без відмови від РНОКПП, однак у Вас в так званому паспорті нового зразка на звороті втулений РНОКПП, тому не можна сказати податковій, що у Вас його ніколи не було і треба ставати на облік з нуля.

    Звісно можна було б використати НОВИЙ закордонний паспорт. Але ж у нас все для людей і хоч по закону закордонний паспорт ідентифікує (підтверджує) особу на рівні з внутрішнім паспортом, проте там дуже розумні люди не включили графу та відомості про ПО БАТЬКОВІ. А відмовитись від по батькові, в Україні (знову-таки на відміну від Європейського Союзу) неможливо. Бо держава у особі органів виконавчої влади тлумачить право на зміну побатькові, гарантоване Цивільним кодексом України (стаття 295 ЦК України), інакше ніж можливість взагалі відмовитись від по батькові.

    Алісо! Якщо у Вас буде можливість, повідомте будь-ласка про результати своїх спроб добитися законного права. Дуже цікава правозастосовча практика з цього питання.

    Щасти Вам!

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)

    • Аліса Клиент 3 дня назад

      Ярославе, дуже дякую вам за відповідь!Поки що думаю що робити з цим питанням, і власне як наступний крок планую поспілкуватись з податковою на предмет відмови від РНОКПП та подальшого його повернення як ви писали, але чесно кажучи не знаю чи буду заглиблюватись у це все настільки глибоко т.я. як ви напевно здогадуєтесь - мені ітак треба змінити дуже багато всього і вирішувати купу різноманітних питань у житті а ще ж війна та робота...

      Якщо дізнаюсь чи зроблю щось цікаве на цю тему - обов'язково відпишусь.Дійсно дуже шкода що законадавство у нашій країні працює абсолютно не для людей і зачасту тільки створює проблеми а не вирішує їх :(

      • Турчин Ярослав
        Турчин Ярослав 3 дня назад

        Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта

        Общаться в чате

        Маю надію, що моя відповідь буде корисною. Дякую на доброму слові.

        В будь-якому разі незалежно від зміни РНОКПП, Ваші дані підлягають виключенню з Реєстру військовозобов"язаних, оскільки військовому обліку на загальних засадах підлягають лише чоловіки у віці від 18 до 60 років. Особи жіночої статі військовому обліку не підлягають (окрім осіб з відповідною медичною освітою) і дані про таких осіб видаляються з Реєстру військовозобов"язаних. В будь-якому разі біометричні документи України стверджують про Вашу стать, а тому на вулиці чи в інших місцях патрулі ТЦК не мають права перевіряти Ваші документи, оскільки перевірці підлягають лише документи осіб чоловічої статі у віці від 18 до 60 років.

        Щасти Вам!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України