Задайте вопрос юристу

884 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Армия и мобилизация, 28 ноября 2024, вопрос №123437 650₴

Отримання відтермінування та оформлення документів

Вітаю шановні фахівці. Хотів би з вами порадитись.
Я проживаю в Києві, стою на обліку в ТЦК в Києві і відправив документи у ТЦК на отримання відтермінування, на законній підставі.
Пройшло 2 тижні і я вирішив зателефонувати у тцк дізнатись результат розгляду заяви. , Представник ТЦК по телефону повідомив - знать не знають нічого про мою заяву, хоча надіслана вона було листом з описом з повідомленням... . Вони кажуть що заяви зараз подаються через РДА (районна адміністрація) там є представник ТЦК туди і ідіть.. ТЦК зараз заяви не приймає .подавайте тільки через РДА і кинули трубку.
Очевидно прийдеться туди іти у РДА . Але не розумію чи потрібно брати паперовий військовий по якому я знятий з обліку у 2007 році, а по Резерв + стою на обліку (отже різні дані по двом документам) і вчасно оновив дані. Листом направляв на адресу ТЦК Резерв.
Підкажіть будь ласка як правильно діяти якщо представник ТЦК запитає чи маю я паперовий Військовий квиток? чи потрібно його пред,являти чи разом із заявою надати роздрукований Резерв+ , якщо відмовляти і не надати лише паперовий а лише Резерв як правильно відмовити у надані паперового квитка. Завчасно дякую

Ответы юристов (4)

    Дерій Владислав Олегович
    33.1%

    Вітаю Вас, Андрію!

    1. Те, що ТЦК не приймає Ваші документи - це явна бездіяльність, адже вже є достатньо судових рішень, де Cуд звертає увагу, що обов`язок «особисто подати», не є тотожним обов`язку «особисто прибути», при цьому ні Закон України «Про військовий обов`язок і військову службу», ні Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", ні Порядок № 560 не зобов`язують військовозобов`язаного особисто прибувати до територіального центру комплектування та соціальної підтримки для реалізації права на відстрочення від призову під час мобілізації з підстав, передбачених статтею 23 Закону № 3543-ХІІ.

    Таким чином, відсутність належним чином оформленого рішення про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації або мотивованої відмови у наданні відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на думку суду, свідчить про протиправну бездіяльність суб`єкта владних повноважень.

    Тому, якщо Ви подали заяву про відстрочку укрпоштою існують такі варіанти розвитку подій:

    1. Вам нададуть відстрочку.

    2. Вам відмовлять у відстрочці

    3. Вашу заяву взагалі не розлянуть та не нададуть Вам відповідь.

    В двох останніх випадках Ви можете оскаржити протиправну бездіяльність ТЦК в судовому порядку.

    В будь-якому випадку ТЦК повинні відповісти на Ваше звернення, але зважаючи на те, що часто ТЦК ігнорують навіть адвокатські запити, то подача документів поштою буде доказом того, що Ви бажаєте скористатись своїм правом на відстрочку, якщо при особистому візиті до ТЦК або РДА вони не будуть реєструвати заяву про відстрочку.

    2. Але не розумію чи потрібно брати паперовий військовий по якому я знятий з обліку у 2007 році, а по Резерв + стою на обліку (отже різні дані по двом документам) і вчасно оновив дані. Листом направляв на адресу ТЦК Резерв.

    1. Подавайте роздрукований е-ВОД з Резерв+ або ДІЇ, адже згідно пункту 9 Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів військово-обліковий документ в електронній формі (у тому числі роздрукований) та військово-обліковий документ у паперовій формі мають однакову юридичну силу.

    2. Якщо Вас спробують притягнути до адміністративної відповідальності за втрату військово-облікового документа, тоді надасте паперовий ВОД.

    3. Якщо ж Ви відразу надасте паперовий ВОД, де вказано, що Ви зняті з військового обліку, то Ваші документи про відстрочку можуть взагалі не прийняти та зобов'язати спочатку явитися до ТЦК для взяття на військовий облік та проходження ВЛК.

    4. При особистому візиті до ТЦК або РДА готуєте 2 заяви про відстрочку та такі ж самі документи, що відправили поштою.

    Прибувши до ТЦК або РДА спочатку зареєструйте заяву про відстрочку. Для цього вимагайте, щоб на Вашому екземплярі ТЦК або РДА має проставити відмітку про те, що вони отримали від Вас заяву: печатку/підпис та дату прийому або отримайте вихідний номер. Ви цей екземпляр маєте залишити в себе, як доказ подачі документів про відстрочку.

    Відповідно до Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період

    58. За наявності підстав для одержання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язані (крім заброньованих) особисто подають на ім’я голови комісії районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу заяву за формою, визначеною у додатку 4, до якої додаються документи, що підтверджують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку, зазначені у переліку згідно з додатком 5. Заява військовозобов’язаного підлягає обов’язковій реєстрації.

    59. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації може оформлятися за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів на підставі даних, отриманих з інших державних реєстрів або баз даних, які підтверджують, що військовозобов’язаний має право на відстрочку з підстав, визначених статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.

    60. Комісія вивчає отримані заяву та підтвердні документи, оцінює законність підстав для надання відстрочки, за потреби готує запити до відповідних органів державної влади для отримання інформації, що підтверджує право заявника на відстрочку, або використовує інформацію з публічних електронних реєстрів.

    Комісія зобов’язана розглянути отримані на розгляд заяву та документи, що підтверджують право на відстрочку, протягом СЕМИ днів з дати надходження, але не пізніше ніж протягом наступного дня від дати отримання інформації на запити до органів державної влади.

    На підставі розгляду отриманих документів комісія ухвалює рішення про надання або відмову у наданні відстрочки. Рішення комісії оформляється протоколом.

    Про прийняте комісією рішення повідомляється засобами телефонного, електронного зв’язку або поштою заявнику не пізніше ніж на наступний день після ухвалення такого рішення.

    У разі позитивного рішення військовозобов’язаному надається ДОВІДКА із зазначенням строку відстрочки за формою, визначеною у додатку 6.

    У разі відмови у наданні відстрочки військовозобов’язаному повідомляють письмово із зазначенням причин відмови за формою, визначеною у додатку 7. Таке рішення може бути оскаржене у судовому порядку.

    До ухвалення комісією рішення військовозобов’язаний не підлягає призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період.

    63. Військовозобов’язані, які звернулися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки з заявою про надання відстрочки, до прийняття рішення відповідною комісією не направляються для проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби.

    У разі ухвалення комісією рішення про відмову у наданні відстрочки військовозобов’язаний, який підлягає призову на військову службу під час мобілізації, направляється на медичний огляд для визначення придатності до військової служби.

    Військовозобов’язані, у яких строк дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не завершився, на медичний огляд не направляються, крім випадків, коли військовозобов’язані приймаються на військову службу за контрактом.

    Отже, заява про відстрочку підлягає обов'язковій реєстрації та під час розгляду заяви про відстрочку Вас не мають права направляти на ВЛК

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Айвазян Юрій Климентійович
    33.1%

    Доброго дня, Андрію!

    Відповідно До Постанови КМУ №559 від 16.05.2024 року «Порядок оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів»:

    1. Військово-обліковий документ є документом, що визначає належність його власника до виконання військового обов’язку, який оформляється (створюється) та видається громадянину України, який є призовником, військовозобов’язаним або резервістом, у тому числі, якщо він був виключений з військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів відповідно до пунктів 3 і 4 частини шостої статті 37 Закону України “Про військовий обов’язок і військову службу” та не отримував такий документ до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559“Про затвердження Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів і форми такого документа”.

    2. Військово-обліковий документ оформляється (створюється) та видається (замінюється):

    в електронній формі — засобами Електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста, Державного веб-порталу електронних публічних послуг у сфері національної безпеки і оборони та Єдиного державного веб-порталу електронних послуг (далі — Портал Дія), зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія) (у разі технічної реалізації);

    у паперовій формі — на бланку, форма якого затверджується постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559. Особа може мати на бланку лише один військово-обліковий документ.

    QR-код військово-облікового документа в електронній формі є формою військово-облікового документа в електронній формі у вигляді двовимірного штрихкоду, що містить відомості про зазначений військовообліковий документ, які за допомогою відповідних технічних засобів можна відтворити у формі, придатній для зчитування, зокрема у візуальній.

    Військово-обліковий документ в електронній формі є дійсним лише за наявності QR-коду та не може використовуватися без нього.

    9. Військово-обліковий документ в електронній формі та військовообліковий документ у паперовій формі мають однакову юридичну силу.

    10. Відомості про сформований військово-обліковий документ в електронній формі відображаються у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    На мою думку, Вам краще надати е-Вод ніж паперовий військово-обліковий документ, оскільки, є висока вірогідність того, що Вас направлять до ТЦК задля вирішення питання про взяття на облік, незважаючи на те, що ТЦК вже повернуло Вас на облік у Єдиному державному реєстрі без Вашої присутності, як я зрозумів.

    Якщо в Вас будуть вимагати надати саме паперовий ВОД, то можете сказати, що не тримаєте постійно при собі останнього, оскільки е-ВОД має таку ж саму юридичну силу, як і паперовий військово-обліковий документ, та який, доречи, ТЦК повинен приймати на рівні з паперовим.

    Директорат цифрової трансформації у сфері оборони Міністерства оборони України надає офіційне розʼяснення щодо юридичної сили електронного та паперового військово-облікового документу.

    Зокрема, наявність у особи військово-облікового документа в електронній формі, наприклад, у відповідному застосунку мобільного телефону, або у вигляді роздрукованого військово-облікового документу з QR кодом, є рівнозначним військово-обліковому документу у паперовій формі, оскільки усі вони мають однакову юридичну силу.

    Військово-обліковий документ в електронній формі дозволяє уповноваженим працівникам ТЦК та СП, Національної поліції, Держприкордонслужби зчитувати його за допомогою будь-яких засобів (телефони, планшети), на яких може бути встановлений застосунок Резерв+ та які мають камеру. А роботодавцю – формувати список військовозобов'язаних, які пропонуються до бронювання на період мобілізації та на воєнний час.

    https://www.mil.gov.ua/news/2024/07/31/rozʼyasnenn...

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Турчин Ярослав Олександрович
    33.8%

    ДОБРОГО ДНЯ, АНДРІЙ!

    Ці речі, влаштовані в Києві з відстрочками можуть бути додатковою опцією, однак, жодним чином не передбачені законодавством України чи хоча б підзаконними актами як основний шлях подання заяв. Тобто казки ТЦК про те, що вони щось там через ЦНАП приймають - це їх казки.

    У нас райдержадміністраціям функції ТЦК поки що не передавали. А якщо передали, то навіщо вони тоді там сидять?!

    Відстрочки через ЦНАП йдуть так само туго. Клієнт подава через ЦНАП... 1.5 місяці нуль на масу. Зато повістку на уточнення даних (додаткове) прислати не забули.

    Слідкуйте по Резерв+ чи надали Вам відстрочку. Якщо за місяць - півтора нічого не зроблять, хоча отримали Ваш лист (за трекером відправлення чи рекомендованим повідомленням про вручення) - то сміливо можна подавати позов до суду про визнання бездіяльності ТЦК протиправною та зобов"язання розглянути заяву про відстрочку.. Проблема в Києві в тому, що справу має розглядати Київський окружний адміністративний суд, а цей суд справи розглядає не швидко, бо в ньому судиться уся країна з центральними та столичними і обласними органами влади.

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    ЕЛЕКТРОННИЙ ВОД ВИ МОЖЕТЕ НАДАВАТИ, ЯКЩО ВІН ДІЙСНИЙ. ЯКЩО ПАПЕРОВИЙ ВОД ТА ЕЛЕКТРОННИЙ ВОД ІДЕНТИЧНІ, ВИ МОЖЕТЕ НАДАВАТИ ВОД В БУДЬ-ЯКОМУ ВИГЛЯДІ.

    У разі коли відомості, зазначені у графах 1-5, 13 та 14 електронного військово-облікового документа не відповідають відомостям, що містяться у Реєстрі «Оберіг», він вважається недійсним. Про це йдеться у постанові Кабміну від 16 травня №559, яка набула чинності 18 травня, і якою затверджено нову форму ВОД.

    Про які саме відомості, невідповідність яких з Реєстром «Оберіг», буде означати недійсність військового квитка, йде мова?

    Відповідно до додатку до постанови 559, у графі 1 зазначається належність до військового обов’язку (призовник, військовозобов’язаний, резервіст). У разі коли громадянин України виключений з військового обліку, зазначається категорія військового обліку, з якої він був виключений.

    У графі 2 зазначається номер картки платника податків, у разі його відсутності – серія та номер паспорта.

    У графі 3 для військовозобов’язаних та резервістів зазначається склад відповідно до положень статті 5 Закону «Про військовий обов’язок і військову службу» (рядовий, сержантський і старшинський, офіцерський), для призовників – не заповнюється.

    У графі 4 для військовозобов’язаних та резервістів зазначається військове звання (для громадян, виключених з військового обліку, зазначається військове звання на дату виключення з військового обліку), для призовників – не заповнюється.

    У графі 5 цифрами зазначається військово-облікова спеціальність, визначена громадянину відповідно до переліків, які затверджені Міноборони (для військовозобов’язаних та резервістів СБУ зазначається профіль відповідно до переліку, затвердженого СБУ).

    У графі 13 зазначаються дата взяття на військовий облік, найменування районного, міського ТЦК або його відділу (відповідного органу СБУ, розвідувального органу) за місцем перебування на військовому обліку. У разі зняття або виключення громадянина з військового обліку зазначаються дата і причина зняття (виключення) з військового обліку відповідно до положень статті 37 Закону «Про військовий обов’язок і військову службу».

    Графа 14 заповнюється відповідно до положень статті 37 Закону «Про військовий обов’язок і військову службу» у разі: зняття з військового обліку з таких причин, як призов, направлення чи прийняття на військову службу або вступ на навчання у заклади фахової передвищої військової освіти, вищі військові навчальні заклади та військові навчальні підрозділи закладів вищої освіти; направлення на альтернативну (невійськову) службу; направлення для відбування покарання до установ виконання покарань; виключення з військового обліку з таких причин, як визнання непридатним до військової служби або досягнення граничного віку перебування у запасі.

    ---

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

    ПОСТАНОВА

    від 16 травня 2024 р. № 559Київ

    "Про затвердження Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів і форми такого документа"

    {Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ№ 721 від 18.06.2024}

    Відповідно до частини дев’ятої статті 1 Закону України “Про військовий обов’язок і військову службу” Кабінет Міністрів України постановляє:

    2. Установити, що військово-облікові документи, оформлені до набрання чинності цією постановою, вважаються дійсними на всій території України до видачі військово-облікового документа нового зразка.

    ЗАТВЕРДЖЕНОпостановою Кабінету Міністрів Українивід 16 травня 2024 р. № 559

    "Порядок оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів"

    9. Військово-обліковий документ в електронній формі (у тому числі роздрукований) та військово-обліковий документ у паперовій формі мають однакову юридичну силу.

    ---

    Є В ВІЙСЬКОВОМУ КВИТКУ ПОЗНАЧКА ПРО ЗНЯТТЯ З ВІЙСЬКОВОГО ОБЛІКУ, А Є ПРО ВИКЛЮЧЕННЯ З ВІЙСЬКОВОГО ОБЛІКУ.

    Є велика різниця між цими поняттями, а також наслідками для військовозобов’язаного щодо відмітки знятий з обліку та виключений з військового обліку на підставі норм Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» зі змінами від 18.05.2024 року та Постанови Верховної ради України № 560 від 16.05.2024 року.

    «Виключений з військового обліку» означає, що особа втрачає статус військовозобов’язаного та на неї не поширюються обовʼязки з військового обліку. Зокрема така особа не може бути призвана під час мобілізації, після виключення з обліку не зобов’язана проходити ВЛК, оновлювати облікові дані, такій особі не можна вручати повістку. Це поняття є постійним і особа не повинна знову ставати на військовий облік.

    «Знятий з військового обліку» це тимчасове поняття та воно не означає звільнення від статусу військовозобов’язаного. Після зняття з військового обліку військовозобов’язаний продовжує виконувати обовʼязки військового обліку (проходження ВЛК, оновлення військово-облікових даних, повідомлення ТЦК та СП про зміну місця проживання тощо) та повинен стати на військовий облік в іншому органі, до прикладу в ТЦК та СП іншої області або ж в консульстві України в іншій країні.

    ВСІ ХТО БУВ ЗНЯТИЙ З ВІЙСЬКОВОГО ОБЛІКУ ТАКИМ ЧИНОМ ЯК ВИ ( СКОРІШЕ ЗА ВСЕ ПО НАКАЗУ МОУ 342), ПОВИННІ БУЛИ БУТИ ПОНОВЛЕНІ НА ОБЛІКУ.

    Додаток №2

    до мобілізаційної директиви Генерального штабу Збройних Сил України від 22 червня 2015 року №322/2/2180дск «Організаційно-методичні вказівки щодо порядку проведення призову військовозобов`язаних на військову службу під час мобілізації, в особливий період та його документального оформлення».

    Пункт 11. Поновлення громадян на військовому обліку військовозобов`язаних, які були виключені (зняті) з нього за старим законодавством, проводяться у такому порядку:

    на підставі отриманої інформації про місце реєстрації (перебування) громадянина на території яку обслуговує Р(М)ВК і який повинен за віком перебувати на військовому обліку, військовий комісар Р(М)ВК здійснює його виклик за допомогою повідомлення до Р(М)ВК;

    перевіряє наявність військово-облікових документів, вилучає з архіву особову справу та обліково-послужну картку офіцера запасу (облікову картку рядового, сержанта, старшини запасу) та уточнює підстави виключення з військового обліку (якщо під час уточнення військово-облікових ознак буде встановлено, що громадянин був виключений з військового обліку за діючим законодавством, він на військовому обліку не поновлюється) і робить запис у військово-облікових документах про постановку громадянина на військовий облік військовозобов`язаних;

    направляє громадянина для проходження військово-лікарської комісії для встановлення його придатності до військової служби за станом здоров`я;

    за умови встановлення придатності громадянина за станом здоров`я до військової служби здійснюється оформлення військового квитка та облікових документів. Після оформлення військово-облікових документів військовий квиток повертається його власникові, а особову справу офіцера запасу та обліково-послужну картку або облікову картку рядового, сержанта, старшини запасу долучається до відповідних діючих картотек Р(М)ВК;

    якщо за результатами військово-лікарської комісії було встановлено, що громадянин визнаний непридатним для проходження військової служби зі зняттям з військового облік, у військово-облікових документах робляться відповідні записи стосовно виключення даного громадянина з військового обліку за станом здоров`я.

    НАКАЗ МОУ 342 ВІДМІНЕНИЙ.

    ОСЬ РІШЕННЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ УКРАЇНИ З ЦЬОГО ПРИВОДУ:

    https://zakononline.com.ua/court-decisions/show/87...

    ---

    ххх

    ЗАТВЕРДЖЕНО

    постановою Кабінету Міністрів України

    від 16 травня 2024 р. № 560

    ПОРЯДОК

    проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період

    Надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації та її оформлення

    56. Відстрочка від призову на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період надається військовозобов’язаним з підстав, визначених статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.

    57. Для розгляду питань надання військовозобов’язаним відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період при районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (відокремлених відділах) утворюються комісії...

    58. За наявності підстав для одержання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язані (крім заброньованих) особисто подають на ім’я голови комісії районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу заяву за формою, визначеною у додатку 4, до якої додаються документи, що підтверджують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку, зазначені у переліку згідно з додатком 5. Заява військовозобов’язаного підлягає обов’язковій реєстрації.

    60. Комісія вивчає отримані заяву та підтвердні документи, оцінює законність підстав для надання відстрочки, за потреби готує запити до відповідних органів державної влади для отримання інформації, що підтверджує право заявника на відстрочку, або використовує інформацію з публічних електронних реєстрів.Комісія зобов’язана розглянути отримані на розгляд заяву та документи, що підтверджують право на відстрочку, протягом семи днів з дати надходження, але не пізніше ніж протягом наступного дня від дати отримання інформації на запити до органів державної влади.На підставі розгляду отриманих документів комісія ухвалює рішення про надання або відмову у наданні відстрочки. Рішення комісії оформляється протоколом.Про прийняте комісією рішення повідомляється засобами телефонного, електронного зв’язку або поштою заявнику не пізніше ніж на наступний день після ухвалення такого рішення.У разі позитивного рішення військовозобов’язаному надається довідка із зазначенням строку відстрочки за формою, визначеною у додатку 6.

    У разі відмови у наданні відстрочки військовозобов’язаному повідомляють письмово із зазначенням причин відмови за формою, визначеною у додатку 7. Таке рішення може бути оскаржене у судовому порядку.До ухвалення комісією рішення військовозобов’язаний не підлягає призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період.

    61. Військовозобов’язані, які здійснюють постійний догляд за особами, зазначеними у пунктах 9 і 14 частини першої статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, та не отримують компенсації (допомоги, надбавки) на догляд за ними, для розгляду питання надання їм відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації звертаються за встановленням факту здійснення постійного догляду із заявою у довільній формі на ім’я керівника виконавчого органу сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її утворення) ради, районної у м. Києві військової адміністрації за адресою задекларованого/ зареєстрованого місця проживання особи, зазначеної у пунктах 9 і 14 частини першої статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, за якою здійснюється догляд. У заяві повинні бути зазначені такі відомості про військовозобов’язаного, який здійснює постійний догляд: прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), адреса задекларованого/зареєстрованого місця проживання, контактні дані, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті); відомості про особу, за якою здійснюється постійний догляд (прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), адреса зареєстрованого/задекларованого місця проживання, контактні дані, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті).

    Військовозобов’язані, які здійснюють постійний догляд за особами, зазначеними у пунктах 9 і 14 частини першої статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, до заяви, зазначеної в абзаці першому цього пункту, додають документи, визначені у підпунктах 9 і 14 додатка 5 (крім акта про встановлення факту здійснення особою постійного догляду (додаток 8).

    Районні, міські держадміністрації (військові адміністрації), виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад для розгляду документів щодо встановлення факту здійснення військовозобов’язаним постійного догляду за особами, зазначеними у пунктах 9 і 14 частини першої статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, утворюють постійно діючу комісію із встановлення факту здійснення особою постійного догляду.

    Комісія із встановлення факту здійснення особою постійного догляду здійснює розгляд заяви протягом десяти календарних днів з дати її подання.

    До складу комісії із встановлення факту здійснення особою постійного догляду можуть входити депутати місцевої ради, представники виконавчих органів місцевого самоврядування, громадських організацій загальною чисельністю не менше ніж п’ять осіб.

    Під час своєї роботи комісія із встановлення факту здійснення особою постійного догляду:

    відвідує місце проживання особи, за якою здійснюється постійний догляд, зазначене у заяві військовозобов’язаного, для встановлення факту здійснення постійного догляду;

    перевіряє відомості щодо наявності/відсутності інших осіб, які здійснюють постійний догляд за особою, зазначеною в заяві, зокрема інформацію щодо наявних прийнятих структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, міських держадміністрацій (військових адміністрацій), виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад рішень про надання соціальних послуг з догляду за особою, за якою здійснює догляд військовозобов’язаний, за її задекларованим/зареєстрованим місцем проживання.

    За результатами роботи комісія із встановлення факту здійснення особою постійного догляду складає та надає військовозобов’язаному акт про встановлення факту здійснення особою постійного догляду (додаток 8).

    {Пункт 61 в редакції Постанови КМ № 930 від 16.08.2024}

    63. Військовозобов’язані, які звернулися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки з заявою про надання відстрочки, до прийняття рішення відповідною комісією не направляються для проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби.

    9) зайняті постійним доглядом за хворою дружиною (чоловіком), дитиною та/або своїми батьком чи матір’ю...:

    • для особи, яка потребує постійного догляду, - довідка до акта огляду медико-соціальною експертною комісією за формою, затвердженою МОЗ, або висновок лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я про потребу в постійному догляді за формою, затвердженою МОЗ;
    • для особи, яка зайнята постійним доглядом за хворою дружиною (чоловіком), дитиною та/або своїми батьком чи матір’ю, - документи, що підтверджують родинні зв’язки (свідоцтво про шлюб або свідоцтво про народження дитини, або свідоцтво про народження особи, яка здійснює постійний догляд);

    13) які мають одного із своїх батьків з інвалідністю I чи II групи або одного з батьків дружини (чоловіка) з числа осіб з інвалідністю I чи II групи, за умови відсутності інших осіб, які не є військовозобов’язаними та відповідно до закону зобов’язані їх утримувати (крім випадків, якщо такі особи самі є особами з інвалідністю, потребують постійного догляду, перебувають під арештом (крім домашнього арешту), відбувають покарання у вигляді обмеження чи позбавлення волі). У разі відсутності невійськовозобов’язаних осіб здійснювати догляд за особою з інвалідністю I чи II групи може лише одна особа з числа військовозобов’язаних за вибором такої особи з інвалідністю

    • для батьків військовозобов’язаного з числа осіб з інвалідністю I чи II групи або батьків дружини (чоловіка) військовозобов’язаного з числа осіб з інвалідністю I чи II групи - один із таких документів, що підтверджує інвалідність: довідка до акта огляду медико-соціальною експертною комісією за формою, затвердженою МОЗ, або посвідчення, яке підтверджує відповідний статус, або пенсійне посвідчення чи посвідчення, що підтверджує призначення соціальної допомоги відповідно до Законів України “Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю”, “Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю”, в яких зазначено групу та причину інвалідності, або довідка для отримання пільг особами з інвалідністю, які не мають права на пенсію чи соціальну допомогу, за формою, затвердженою Мінсоцполітики; заява за формою згідно з додатком 15 (у разі потреби) із зазначенням прізвища, ім’я та по батькові (за наявності) особи, яку вона обирає для здійснення свого утримання;
    • для військовозобов’язаного, який має одного із своїх батьків з інвалідністю I чи II групи, - документи, що підтверджують родинні зв’язки (свідоцтво про народження);

    ДЛЯ ВСТАНОВЛЕННЯ ФАКТУ ЗДІЙСНЕННЯ ДОГЛЯДУ НЕОБХІДНО ЗВЕРНУТИСЯ ДО МІСЦЕВИХ ОРГАНІВ ВЛАДИ.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України