Начните консультацию с юристом онлайн
Добрий день! Я аспірант першого курсу. Маю тільки відстрочку в Резерв+. Подавав паперову заяву, поки не можна було отримати відстрочку онлайн, отримав відмову, бо просили надати новий ВОД з ВОС та ВЛК, без нього відстрочку в моєму місті не давали. Також я був обмежено-придатним до минулого року. Замість ВОДу в мене довідка взамін військового квитка 2013 року (і ВЛК аналогічно 2013 року).
1) Який у мене ризик бути мобілізованим? Я так розумію його немає, але якщо мене зупинять перевірять ВОД, а він старий - це одразу зальот на штраф чи повістка на влк?
2) Який мене очікує штраф в ТЦК, якщо я піду робити новий ВОД та ВЛК?
3) Наскільки мені взагалі безпечно йти здавати ВЛК? Сесію я закрив, відрахованим не буду. Я хочу зробити собі актуальний ВОД, щоб мене не могли зупинити і довбати на вулиці, або десь по Україні. Враховуючи, що у мене довідка взамін військового квитка + я був обмежено придатним будь-яка зустріч з ТЦК закінчиться проблемами.
По ВЛК почав збирати довідки актуального стану своєї спини (у мене була стаття 64б), місцеві ортопеди кажуть що немає навіть сенсу на щось розраховувати - буду придатним.
4) Як би ви мені радили зараз вчинити? Штраф для мене не проблема. Я просто хочу зробити так, щоб до мене не могло бути питань при зупинці. Досі ніколи не мав справ з патрулями чи блокпостами, повістки не отримував, в ТЦК був фізично.
Дякую!
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (14)
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Марат!
Представникам ТЦК або поліції можете надавати електронний військово-обліковий документ з Резерв+, а не довідку взамін військового квитка, адже згідно пункту 9 Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів військово-обліковий документ в електронній формі (у тому числі роздрукований) та військово-обліковий документ у паперовій формі мають однакову юридичну силу.
Згідно пункту 49 Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період у період проведення мобілізації (крім цільової) уповноважені представники територіального центру комплектування та соціальної підтримки або поліцейські, а також представники Держприкордонслужби мають право вимагати у громадян чоловічої статі віком від 18 до 60 років військово-обліковий документ (військово-обліковий документ в електронній формі) разом з документом, що посвідчує особу.
Штрафу не буде, але, якщо Ви визнані обмежено придатним, то Вам можуть вручити повістку на явку до ТЦК.
Штрафу не буде, адже щоб змінити ВОД та пройти ВЛК - Вас повинні викликати повісткою.
Згідно підпункту 2 пункту 1 Правил військового обліку військовозобов'язані повинні прибувати за викликом районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів на збірні пункти, призовні дільниці, до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках, розпорядженнях) районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів для взяття на військовий облік та визначення призначення на особливий період, оформлення військово-облікових документів, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на навчальні (перевірочні) та спеціальні збори військовозобов’язаних та резервістів;
Крім того, згідно Прикінцевих та перехідних положень Закону № 3633-IX військово-обліковий документ, що визначає належність його власника до військового обов’язку, виданий до дня набрання чинності цим Законом, є чинним та не потребує обов’язкової заміни у випадку (з підстав) затвердження органом державної влади нової форми військово-облікового документа.
В реаліях сьогодення все залежить від ТЦК, деякі адекватно реагують після проходження ВЛК, а інші можуть крутити носом і здійснювати психологічний тиск, щоб Ви уклали контракт на проходження військової служби або вручати повістку на відправку.
Штрафу Вам не буде, а от повістку можуть виписати без проблем.
У обмежено придатних немає обов'язку самостійно явитися до ТЦК, тому якщо Вас не викличуть повісткою на проходження ВЛК, то Вас не мають права притягнути до адміністративної відповідальності за статтею 210 КУпАП.
Проте, якщо Ви захочете самостійно пройти медичний огляд, то краще йти до ТЦК поки у Вас є право на відстрочку, адже в такому випадку Вас не мають права мобілізувати. Щоб безпечно це зробити - станьте в електронну чергу до ТЦК, де перебуваєте на обліку.
До ТЦК потрібно прибути з військово-обліковим документом, довідкою про оформлення відстрочки або роздрукованим е-ВОД з Резерв+ (якщо відстрочку оформляли онлайн), довідкою з ЄДЕБО, паспортом та РНОКПП.
Проте, перед походом до ТЦК відправте заяву та документи про відстрочку рекомендованим листом з описом вкладеного. В першу чергу це буде доказом того, що Ви бажаєте скористатись своїм правом на відстрочку, якщо при особистому візиті до ТЦК вони будуть говорити, що нічого не знають про Вашу відстрочку.
В будь-якому випадку Ви не підлягаєте мобілізації, якщо після ВЛК Вас визнають придатним, то при неправомірному врученні мобілізаційного розпорядження або повістки на відправку після медогляду - вимагайте Акт відмови, де вкажете, що маєте право на відстрочку, яким Вам не дали скористатися. Звертайтесь до поліції та фіксуйте перевищення повноважень працівниками ТЦК.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Дякую! Виходить я зараз можу піти безпечно в ТЦК при наявності відстрочки в Резерв+ і сказати, що я хочу оновити ВОД (наприклад тому що я був обмежено придатним, а до лютого треба перепройти комісію), вони звісно направлять мене на ВЛК після чого я буду чекати на новий документ.Я все вірно розумію? + Звісно ще перед цим надіслати заяву і дочекатися корєшка з пошти, що вони її отримали
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеТак, все вірно. ВОД Вам повинні видати протягом 5 робочих днів
Юрист, г. Киев, 9 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня, ні куди не ходіть. Достатньо цілком відстрочки у резерв Плюс.
Якщо ви маєте відстрочку вас не мають право направляти на ВЛК. Пункт 63 постанови 560
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеВітаю!
Ви маєте право на відстрочку від мобілізації.
П. 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України від 21.03.2024 № 3621-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав військовослужбовців та поліцейських на соціальний захист» (далі – Закон 3621) встановлено, що громадяни України, які були визнані обмежено придатними до військової служби до набрання чинності цим Законом, протягом дев’яти місяців з дня набрання чинності цим Законом підлягають повторному медогляду з метою визначення придатності до військової служби.
Закон набрав чинності 04.05.2024. Отже, до 04.02.2025 усі військовозобов’язані, які були визнані обмежено придатними, повинні пройти військово-лікарську комісію.
Згідно з підпунктами 2 та 4 п. 1 Правил військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів (додаток 2 до Порядку, затвердженого постановою КМУ від 30.12.2022 № 1487) військовозобов’язаний повинен:
Відповідно до п. 63 постанови КМУ 560 військовозобов’язані, які звернулися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки з заявою про надання відстрочки, до прийняття рішення відповідною комісією не направляються для проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби.
Тобто, є колізія двох норм. У Законі № 3621 встановлено обов’язок проходження ВЛК для усіх обмежено придатних, зокрема тих, які мають відстрочки. А в Порядку № 560 зазначено про неможливість направлення на ВЛК військовозобов’язаних із відстрочками.
Тут доведеться використати один зі способів подолання правових колізій, і полягає він у тому, що пріоритет надається нормам вищої юридичної сили. У нашому випадку ми порівнюємо норму Закону та норму підзаконного нормативного акта (постанови КМУ).
Вища юридична *** закону полягає також у тому, що всі підзаконні нормативно-правові акти приймаються на основі законів та за своїм змістом не повинні суперечити їм. Підпорядкованістьтаких актів законам закріплена у положеннях Конституції України
Оскільки Закон має вищу юридичну силу порівняно з постановою КМУ, то використовуємо норму Закону, що встановлює обов’язок проходження ВЛК для всіх, хто має статус обмежено придатних осіб для служби в ЗСУОтже, усі військовозобов’язані, які мають статус обмежено придатних, повинні пройти ВЛК до 4 лютого 2025 року.
___
Згідно рішення Ради національної безпеки і оборони України щодо військово-лікарської комісії в ЗСУ, що було введене в дію Указом Президента України, в рамках міжвідомчої взаємодії діють зміни з ВЛК спільно з Національною службою здоров’я України. Максимальний час для проходження військово-лікарської комісії нині становить 14 днів.
Направлення на ВЛК реєструється в журналі реєстрації направлень на військово-лікарську комісію за формою згідно з додатком 12 Наказу МОУ 402 та видається резервісту та військовозобов’язаному під особистий підпис.
Під час вручення направлення резервістам та військовозобов’язаним під особистий підпис доводяться вимоги законодавства щодо відповідальності громадян за ухилення від військової служби під час мобілізації, у тому числі за ухилення від проходження медичного огляду за направленням районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, та строк завершення медичного огляду.Кожному військовозобовʼязаному для проходження ВЛК видається карта обстеження та медичного огляду з переліком лікарів та обстежень, які потрібно пройти.
Проходження медичного огляду під час мобілізації регулюється пунктом 3 глави II Наказу МО від 14.08.2008 року №402.
Зокрема, відповідно до підпункту 3.4 перед оглядом проводиться загальний аналіз крові, в тому рахунку на ВІЛ, гепатит, цукор, загальний аналіз, визначається група крові, резус, проводиться рентген, а особам за 40 років обов’язково вимірюють тиск та проводиться ЕКГ.
Відповідно до підпункту 3.5 до початку проведення медичного огляду ТЦК та СП отримує дані від органів соціального забезпечення щодо осіб з інвалідністю.
А військовозобов’язаний під час проведення медогляду зобов’язаний надати членам ВЛК ТЦК та СП медичну карту амбулаторного хворого за формою №025/о, затвердженою наказом МОЗ України від 14 лютого 2012 року №110, виписки з медичної документації щодо перенесених захворювань, отриманих травм, поранень тощо, якщо така інформація відсутня в електронній базі.
Долучіть заявою до особової справи всі без винятку лікарські виписки, висновки, заключення та виписку з амбулаторної картки. Зверніть увагу: виписку з амбулаторної книги ви не просто можете надати, ви зобов’язані це зробити. Для чого – зараз зрозумієте.
Згідно з тим же підпунктом 3.5 зазначені документи, а на офіцерів і прапорщиків запасу – також особові справи, ТЦК та СП до початку огляду подає для вивчення у ВЛК.
Тобто всі ваші виписки та висновки з лікарень і амбулаторної книжки передаються на ВЛК. Не просто картку обходу лікарів, як у нас часто відбувається зараз, а справу, щоб лікарі ознайомилися із висновками та виписками. Чому?
Спеціалісти, які входять до складу ВЛК, не ставлять діагнозів, а лише дають експертну оцінку стану особи та ступеня порушень функцій організму. Тобто, діагнози встановлюються до медогляду ВЛК, або за її направленням.
Закріплено колегіальний порядок встановлення (підтвердження) діагнозу при результатах попередніх досліджень та наявних документів. Огляд та прийняття рішення здійснюється консиліумом за участі провідних (головних) медичних фахівців.
Якщо спростимо, то вашу придатність ВЛК визначає за діагнозами, які ви подали або при додатковому обстеженні, коли вас направляє сама ВЛК.
першочергово вам повинні видати довідку про придатність, ви повинні розписатися за її отримання, поставити правильну дату і, якщо не погоджуєтеся з висновком ВЛК, можете написати заяву на оскарження і до моменту переогляду вас не можуть мобілізувати.
Це написано - В пункті 72 Постанови Кабміну №560 від 14.05.2024 року
«У разі незгоди громадянина з рішенням ВЛК при ТЦК та СП на підставі його заяви громадянин направляється для проходження військово-лікарської комісії при обласному ТЦК та СП».
Тобто, якщо ви не погоджуєтеся з довідкою ВЛК, вам потрібно зазначити, що ви будете писати заяву про направлення на повторний огляд. А тепер переходимо до головного.
Чи посадять вас за відмову від проходження ВЛК у спосіб, не передбачений законом? Ви вже все зрозуміли: існує законний спосіб відмови від ВЛК, якщо порушується процедура проходження медичного огляду, визначена наказом МО №402. Тому в цьому випадку вас ніхто не зможе посадити.
▫️А якщо я в тупу відмовлюся проходити ВЛК – посадять? Ні. Вас можуть притягнути максимум до адміністративної відповідальності за ст. 210-1 КУпАП з накладенням штрафу 17 000 грн.
ФАКТИЧНО У ВАС ДВА ПАРАЛЕЛЬНИХ ПРОЦЕСИ ( ВЛК ОБМЕЖЕНО ПРИДАТНОГО ТА РОЗГЛЯД ЗАЯВИ ПРО НАДАННЯ ВАМ ВІДСТРОЧКИ ВІД МОБІЛІЗАЦІЇ), КОТРІ ОДИН ВІД ДРУГОГО НЕ ЗАЛЕЖАТЬ.
ТОМУ ВАМ НЕДОРЕЧНО ІГНОРУВАТИ ПРОХОДЖЕННЯ ВЛК, ЯК ОБМЕЖЕНО ПРИДАТНОМУ. ЦЕ ВЛК НІЯК НЕ ВПЛИВАЄ НА ВАШЕ ПРАВО НА ВІДСТРОЧКУ ВІД МОБІЛІЗАЦІЇ. ТОМУ НЕ ТРЕБА НАРАЖАТИ СЕБЕ НА АДМІНІСТРАТИВНУ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ.
___
З ПРИВОДУ ВОД:
У разі коли відомості, зазначені у графах 1-5, 13 та 14 електронного військово-облікового документа не відповідають відомостям, що містяться у Реєстрі «Оберіг», він вважається недійсним. Про це йдеться у постанові Кабміну від 16 травня №559, яка набула чинності 18 травня, і якою затверджено нову форму ВОД.
Про які саме відомості, невідповідність яких з Реєстром «Оберіг», буде означати недійсність військового квитка, йде мова?
Відповідно до додатку до постанови 559, у графі 1 зазначається належність до військового обов’язку (призовник, військовозобов’язаний, резервіст). У разі коли громадянин України виключений з військового обліку, зазначається категорія військового обліку, з якої він був виключений.
У графі 2 зазначається номер картки платника податків, у разі його відсутності – серія та номер паспорта.
У графі 3 для військовозобов’язаних та резервістів зазначається склад відповідно до положень статті 5 Закону «Про військовий обов’язок і військову службу» (рядовий, сержантський і старшинський, офіцерський), для призовників – не заповнюється.
У графі 4 для військовозобов’язаних та резервістів зазначається військове звання (для громадян, виключених з військового обліку, зазначається військове звання на дату виключення з військового обліку), для призовників – не заповнюється.
У графі 5 цифрами зазначається військово-облікова спеціальність, визначена громадянину відповідно до переліків, які затверджені Міноборони (для військовозобов’язаних та резервістів СБУ зазначається профіль відповідно до переліку, затвердженого СБУ).
У графі 13 зазначаються дата взяття на військовий облік, найменування районного, міського ТЦК або його відділу (відповідного органу СБУ, розвідувального органу) за місцем перебування на військовому обліку. У разі зняття або виключення громадянина з військового обліку зазначаються дата і причина зняття (виключення) з військового обліку відповідно до положень статті 37 Закону «Про військовий обов’язок і військову службу».
Графа 14 заповнюється відповідно до положень статті 37 Закону «Про військовий обов’язок і військову службу» у разі: зняття з військового обліку з таких причин, як призов, направлення чи прийняття на військову службу або вступ на навчання у заклади фахової передвищої військової освіти, вищі військові навчальні заклади та військові навчальні підрозділи закладів вищої освіти; направлення на альтернативну (невійськову) службу; направлення для відбування покарання до установ виконання покарань; виключення з військового обліку з таких причин, як визнання непридатним до військової служби або досягнення граничного віку перебування у запасі.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 16 травня 2024 р. № 559Київ
"Про затвердження Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів і форми такого документа"
{Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ№ 721 від 18.06.2024}
Відповідно до частини дев’ятої статті 1 Закону України “Про військовий обов’язок і військову службу” Кабінет Міністрів України постановляє:
2. Установити, що військово-облікові документи, оформлені до набрання чинності цією постановою, вважаються дійсними на всій території України до видачі військово-облікового документа нового зразка.
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів Українивід 16 травня 2024 р. № 559
"Порядок оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів"
9. Військово-обліковий документ в електронній формі (у тому числі роздрукований) та військово-обліковий документ у паперовій формі мають однакову юридичну силу.
14. Військово-обліковий документ на бланку видається (замінюється) за письмовою заявою громадянина України районним (міським) територіальним центром комплектування та соціальної підтримки або його відділом (відповідним органом СБУ, підрозділом розвідувального органу) за місцем перебування на військовому обліку або виключення з військового обліку у випадках:
виявлення бажання змінити військово-обліковий документ, який був виданий до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559.
17. Для отримання (заміни) військово-облікового документа на бланку громадянин зобов’язаний особисто звернутися з письмовою заявою до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу (відповідного органу СБУ, розвідувального органу) за місцем перебування на військовому обліку або виключення з військового обліку та надати кольорову фотокартку встановленого розміру.
18. Військово-обліковий документ на бланку повинен бути виданий (замінений) протягом п’яти робочих днів з дати реєстрації заяви в районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки або його відділі (відповідному органі СБУ, підрозділі розвідувального органу).
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Марате!
Не бачу у Вашому випадку ризику бути мобілізованим, оскільки в Вас належним чином оформлена відстрочка у Резерв+, яка має таку ж саму юридичну силу, як і відстрочка, оформлена через подання заяви безпосередньо доТЦК.
Цілком можливо, що при зустрічі із групою оповіщення Ви можете отримати повістку на уточнення даних або ж на проходження ВЛК, оскільки статус обмежено придатний було скасовано 04.05.2024 року. Проте, це максимум, який можливий, оскільки підстави для затримання Вас та доставлення до ТЦК - відсутні.
Відповідно до Постанови КМУ від 16.05.2024 року «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:
Перевірка військово-облікових документів під час мобілізації.
49. У період проведення мобілізації (крім цільової) уповноважені представники територіального центру комплектування та соціальної підтримки або поліцейські, а також представники Держприкордонслужби мають право вимагати у громадян чоловічої статі віком від 18 до 60 років військово-обліковий документ (військово-обліковий документ в електронній формі) разом з документом, що посвідчує особу.
У ході перевірки документів перевіряється приналежність громадян щодо військового обов’язку, звіряються їх персональні дані, дані військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів (територіального центру комплектування та соціальної підтримки). Із зазначеною метою представники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби та поліцейські можуть використовувати технічні прилади, засоби та спеціалізоване програмне забезпечення з доступом до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.
У разі встановлення, що громадянин порушує правила військового обліку, визначені Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 5, ст. 409), або Законом України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, виявлення розбіжностей військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів старший групи оповіщення пропонує резервісту або військовозобов’язаному (крім резервістів та військовозобов’язаних СБУ та розвідувальних органів) прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для взяття на військовий облік, проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби, уточнення своїх персональних даних, даних військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів. Із зазначеною метою громадянину оформляється та вручається повістка.
У разі відмови резервіста або військовозобов’язаного від отримання повістки представником, який уповноважений вручати повістки, складається акт відмови від отримання повістки, який підписується не менш як двома членами групи оповіщення. Акт відмови від отримання повістки оголошується громадянину.
Акт відмови від отримання повістки подається керівнику районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для вжиття заходів до притягнення правопорушника до адміністративної відповідальності. Акт відмови від отримання повістки реєструється в районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.
У разі відмови прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки поліцейський, який входить до складу групи оповіщення, проводить адміністративне затримання та доставлення громадянина до такого центру на підставі статей 261 і 262 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Якщо Ви отримаєте повістку на проходження ВЛК (уточнення даних) та не з'явитесь за останньою, то маєте ризик бути притягнутим до адмінистративної відповідальності за статею 210-1 КУпАП. Сума штрафу станом на сьогодні становить від 17000 грн. до 25500 грн.
Що стосується Вашої довідки виданої замість військового квитка, то по-перше, оформлений е-ВОД маю таку ж саму юридичну силу, як і паперовий ВОД:
Відповідно До Постанови КМУ №559 від 16.05.2024 року «Порядок оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів»:
2. Військово-обліковий документ оформляється (створюється) та видається (замінюється):
в електронній формі — засобами Електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста, Державного веб-порталу електронних публічних послуг у сфері національної безпеки і оборони та Єдиного державного веб-порталу електронних послуг (далі — Портал Дія), зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія) (у разі технічної реалізації);
у паперовій формі — на бланку, форма якого затверджується постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559. Особа може мати на бланку лише один військово-обліковий документ.
10. Відомості про сформований військово-обліковий документ в електронній формі відображаються у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів.
По-друге, згідно Правил військового обліку Ви повинні прибувати за викликом до ТЦК задля оформлення військово-облікових документів у строки, зазначені в повістці:
Відповідно до Постанови КМУ №1487 "Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів":
ПРАВИЛА військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів.
"1. Призовники, військовозобов’язані та резервісти повинні:
2) прибувати за викликом районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів на збірні пункти, призовні дільниці, до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках, розпорядженнях) районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів для взяття на військовий облік та визначення призначення на особливий період, оформлення військово-облікових документів, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на навчальні (перевірочні) та спеціальні збори військовозобов’язаних та резервістів".
По-третє, у разі неправомірного притягнення Вас до адмінистративної відповідальності, Ви зможете оскаржити постанову керівника ТЦК у судовому порядку.
Щодо загальної інформації з приводу оскарження:
«Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Особливості розгляду справ про адміністративні правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті та про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), встановлюються статтями 279 - 1-279 - 8 цього Кодексу.
30 січня 2020 року Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в рамках справи № 482/9/17, адміністративне провадження №К/9901/38702/18 (ЄДРСРУ № 87268086) та справі №308/12552/16-а, адміністративне провадження №К/9901/32526/18 (ЄДРСРУ № 87268082) досліджував принцип належного повідомлення особи про розгляд справи про притягнення до адміністративної відповідальності.
Верховний суд вказує, що особі до якої застосовується адміністративна санкція, повинно бути забезпечено право завчасно знати про час та місце розгляду справи. Це право є гарантією реалізації інших прав - на участь в розгляді справи про адміністративне правопорушення, висловлення заперечень, надання доказів, захист тощо.
Законодавство покладає обов`язок щодо своєчасного повідомлення особи про час та місце розгляду справи на уповноважену посадову особу. Зміст цього обов`язку не вичерпується надсиланням тексту відповідного повідомлення, оскільки саме лише надсилання, без отримання, не свідчить про поінформованість особи про час та місце розгляду справи, а отже робить це право недієвим».
«Розглянувши справу про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) виносить постанову по справі. Постанова виконавчого органу сільської, селищної, міської ради по справі про адміністративне правопорушення приймається у формі рішення.
Постанова повинна містити:
найменування органу (прізвище, ім’я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову;
дату розгляду справи;
відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування;
опис обставин, установлених під час розгляду справи;
зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;
прийняте у справі рішення».
Строк для оскарження постанови про притягнення до адміністративної відповідальності становить 10 днів з дня її винесення. У разі пропуску цього строку з поважних причин, останній можна поновити.
Стаття 38 КУпАП. Строки накладення адміністративного стягнення.
«Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначених у частині сьомій цієї статті, та за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).
Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення».
Відповідно примітки до статті 210 КУпАП положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.
Тобто, якщо Міністерство оборони України як держатель такого реєстру може отримати відомості про особу шляхом синхронізації з іншими державними електронними реєстрами, то таку особу не може бути притягнуто до відповідальності за неповідомлення таких відомостей.
Більшість постанов оскаржуються у суді через порушення процедури притягнення до відповідальності, відсутність доказів вчинення правопорушення, неналежнеповідомлення про розгляд справи тощо. Є багато нюансів за які можна «зачіпитися» й станом на зараз багато рішень судів на користь військовозобов’язаних, а не ТЦК.
Під час діючої відстрочки Вас не мають права мобілізувати, тому не бачу підстави у Вашому випадку для "небезпечного проходження ВЛК".
Майте при собі довідку з ЄДЕБО із записом "Так, не порушує", роздрукований е-ВОД, де зазначено, що Вам надана відстрочка до 7 лютого 2024 року та всі медичні документи (незалежно від того, що Вам кажуть лікарі).
На мою думку, якщо Ви хочете вирішити всі питання з ТЦК, то робити це необхідно саме під час діючої та оформленої відстрочки, оскільки у іншому випадку явка до останнього дійсно буде ризикованою для Вас.
З повагою, адвокат Айвазян.
Що саме я маю просити в ТЦК? Оновлення ВОДу чи перепроходження ВЛК, так як скасували статус моєї придатності? Чи їм без різниці і одне з іншого витікатиме?
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеВ принципі так, якщо Ви бажаєте отримати ВОД нового зразка, то ТЦК у будь якому випадку, за наявної практики, направить Вас на проходження ВЛК. Тим паче, що є ще одна підстава для такого направлення, а саме Ваш статус "обмежено придатний".
Тож, Вам потрібно подати в ТЦК заяву на оформлення ВОД.
Юрист, г. Киев, 9 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня, ні куди не ходіть. Достатньо цілком відстрочки у резерв Плюс.
Якщо ви маєте відстрочку вас не мають право направляти на ВЛК. Пункт 63 постанови 560.
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/560-2024-%D0%B...
Військовозобов’язані, у яких строк дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не завершився, на медичний огляд не направляються, крім випадків, коли військовозобов’язані приймаються на військову службу за контрактом.
Резерв+ був вироблений, щоб знизити навантаження на ТЦК.
Справа в тому, що я хочу зняти з себе всі майбутні ризики і скористатися наявною відстрочкою для того, щоб отримати нормальний ВОД, до якого не буде претензій в жодному місті.
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеМаючи відстрочку. ви звертаєтесь до ТЦК із заявою про проходження ВЛК як обмежено придатний та про оформлення паперового ВОД - ризиків для Вас немає.
Адвокат, г. Киев, 12 лет опыта
Общаться в чатеВітаю! Розглянемо ваші запитання по черзі:
Який у Вас ризик бути мобілізованим?
Як аспірант денної форми навчання, ви маєте право на відстрочку від мобілізації на період навчання
Однак, якщо ваш військово-обліковий документ (ВОД) застарілий, це може викликати питання під час перевірок. Відсутність актуального ВОД може бути наслідком притягнення Вас до адміністративної відповідальності
Який Вас очікує штраф в ТЦК, якщо Ви підете робити новий ВОД та ВЛК?
За порушення правил військового обліку передбачено штраф від 17 000,00 грн
Повторне порушення або порушення в особливий період може призвести до вищих штрафів. Однак, як на мене ви нічого не порушили оскільки паперовий ВОД виданий до прийняття постанови КМУ від 16.05.2024 № 559 є чинним.
Наскільки Вам взагалі безпечно йти здавати ВЛК?
Проходження ВЛК є стандартною процедурою для оновлення ВОД. Якщо у вас є медичні показання, їх варто підтвердити актуальними довідками. Навіть якщо місцеві ортопеди вважають, що ви будете визнані придатним, це зовсім не означає про Вашу автоматичну мобілізацію, оскільки ви маєте право на відстрочку як аспірант, головне що ви нею скористалися і подали відповідні документи.
Як би я радив Вам зараз вчинити?
Рекомендую:
Чекати на повістку, і в разі оримання якої радужу піти і оновити військово-облікові документи та звернутися до ТЦК та СП для оновлення ВОД та проходження ВЛК. Це допоможе допомогти уникнути можливих штрафів та проблем під часможливих перевірок.
Підтвердити статус аспіранта, та надати до ТЦК документи, що підтверджують ваше навчання в аспірантурі денної форми, для оформлення відстрочки.
Дотримуватися законодавства та виконання вимог військового обліку, що допоможеВам уникнути адміністративної відповідальності та забезпечить Вашу правову захищеність.
Також слід зазначити, що своєчасне оновлення військово-облікових даних та дотримання процедур є важливими для вашої безпеки та законності перебування на території України.
Адвокат, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю Вас, Марате!
Добрий день! Я аспірант першого курсу. Маю тільки відстрочку в Резерв+. Подавав паперову заяву, поки не можна було отримати відстрочку онлайн, отримав відмову, бо просили надати новий ВОД з ВОС та ВЛК, без нього відстрочку в моєму місті не давали. Також я був обмежено-придатним до минулого року. Замість ВОДу в мене довідка взамін військового квитка 2013 року (і ВЛК аналогічно 2013 року).1) Який у мене ризик бути мобілізованим? Я так розумію його немає, але якщо мене зупинять перевірять ВОД, а він старий - це одразу зальот на штраф чи повістка на влк?
В Україні - можливо все, на жаль, але це констатація факту. Особливо сьогодні, з урахуванням інформації від нардепа про мобілізацію заброньованих. Юридично - Ви звісно не підлягаєте мобілізації, що підтверджується даними є Єдиного реєстру призовників, військовозобов'язаних та резервістів, що відобрадається у Вашому е-ВОД. До речі, саме його Ви можете з собою носити, адже він є повноцінним документом.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА
від 16 травня 2024 р. № 559 Київ
Про затвердження Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів і форми такого документа
9. Військово-обліковий документ в електронній формі (у тому числі роздрукований) та військово-обліковий документ у паперовій формі мають однакову юридичну силу.
10. Відомості про сформований військово-обліковий документ в електронній формі відображаються у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів.
11. Перевірка військово-облікового документа в електронній формі здійснюється шляхом зчитування QR-коду ініціатором перевірки за допомогою технічних засобів, які дають змогу відтворити відомості військово-облікового документа в електронній формі у формі інформаційного повідомлення.
QR-код повинен бути придатним для зчитування технічними засобами ініціатора перевірки, цілісним, неушкодженим, нанесеним на будь-який носій достатнього розміру та необхідної контрастності.
Підставою непідтвердження військово-облікового документа в електронній формі є непридатність QR-коду для зчитування технічними засобами.
2) Який мене очікує штраф в ТЦК, якщо я піду робити новий ВОД та ВЛК?
Юридично - ніякого. Чому, пояснюю нижче.
По-перше, до набрання чинності Законом України від 09 травня 2024 року № 3696-IX «Про внесення змін до КУпАП щодо удосконалення відповідальності за порушення правил військового обліку та законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію», ст. 38 КУпАП, що регулює строки накладення адміністративного стягнення, не встановлювала особливий порядок обчислення строків для правопорушень, передбачених ст.ст. 210, 210-1 цього Кодексу.
Зі змісту ст. 38 КУпАП у редакції станом на січень 2013 року вбачається, що початком відліку строку для накладення адміністративного стягнення є день вчинення адміністративного правопорушення. Вказана стаття не передбачає інших умов відліку цього строку, крім як для триваючих правопорушень.
Вказане дає підстави для висновку, що для цілей встановлення строку накладення адміністративного стягнення на січень 2013 року є дата вчинення адміністративного правопорушення. У цій справі відсутні підстави для висновку, що правопорушення, яке інкримінується мені, мало триваючий характер, що узгоджується із висновками Верховного Суду, викладеними в постанові від 17.07.2019 року в справі № 601/952/16.
Відповідно до ст. 38 КУпАП у чинній редакції адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених ст.ст. 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.
Таким чином, наразі строки для притягнення мене до адміністративної відповідальності за ст. 210 КУпАП вийшли, у зв’язку з чим дане провадження по справі має бути закритим.
По-друге, на момент вчинення вказаних порушень військового обліку (2013 рік) ст. 210 КУпАП було передбачено притягнення до адміністративної відповідальності за порушення військовозобов’язаними чи призовниками правил військового обліку, неявка їх на виклик до військового комісаріату без поважних причин або несвоєчасне подання в обліковий орган, де вони перебувають на військовому обліку, відомостей про зміну місця проживання, освіти, місця роботи, посади (частина 1, розмір штрафу від п’яти до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян), а також повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті або частиною першою ст. 211 цього Кодексу, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню (частина 2, розмір штрафу від десяти до п’ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян).
19.05.2024 року набув чинності Закон № 3696-ІХ «Про внесення змін до КУпАП щодо удосконалення відповідальності за порушення правил військового обліку та законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію», яким статтю 210 КУпАП було доповнено частиною 3, якою передбачена адміністративна відповідальність за вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період (розмір штрафу від однієї тисячі до однієї тисячі п`ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян)
Отже, до 19.05.2024 норми ч. 3 ст. 210 КУпАП, за якою здійснюється розгляд справи, не існувало. У подальшому, було значно посилено адміністративну відповідальність за порушення правил військового обліку в особливий період, а саме встановлений розмір санкції у вигляді штрафу в розмірі 85-119 грн. збільшився до 17000-25000 грн.
Таким чином, розглядаючи справу про адміністративне правопорушення у січні 2025 року, уповноважені особи ТЦК та СП не повинні застосовувати норму ч. 3 ст. 210 КУпАП, з огляду на приписи ст. 58 Конституції України та ст. 8 КУпАП.
Зазначене підтверджується судовою практикою, зокрема постановою П’ятого апеляційного адміністративного суду від 26.09.2024 по справі № 484/3410/24, що додається.
Стаття 58 Конституції України встановлює, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Це означає, що вони поширюють свою дію тільки на ті відносини, які виникли після набуття законами чи іншими нормативно-правовими актами чинності. Закріплення названого принципу на конституційному рівні є гарантією стабільності суспільних відносин, у тому числі відносин між державою і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього закону чи іншого нормативно-правового акта.
У своєму рішенні від 09.02.1999 № 1-рп/99 Конституційний Суд України зазначив, що за закріпленим у наведеній статті Конституції України принципом, дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце.
По-третє, відповідно до статті 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин:
1) відсутність події і складу адміністративного правопорушення;
2) недосягнення особою на момент вчинення адміністративного правопорушення шістнадцятирічного віку;
3) неосудність особи, яка вчинила протиправну дію чи бездіяльність;
4) вчинення дії особою в стані крайньої необхідності або необхідної оборони;
5) видання акта амністії, якщо він усуває застосування адміністративного стягнення;
6) скасування акта, який встановлює адміністративну відповідальність;
7) закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу;
8) наявність по тому самому факту щодо особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, постанови компетентного органу (посадової особи) про накладення адміністративного стягнення, або нескасованої постанови про закриття справи про адміністративне правопорушення, а також повідомлення про підозру особі у кримінальному провадженні по даному факту;
9) смерть особи, щодо якої було розпочато провадження в справі.
Слушно підкреслити правові позиції ВК/КАС у справі № 337/3389/16-а від 30.05.2018, який зазначає, що:
«постанова про притягнення до адміністративної відповідальності є рішенням суб’єкта владних повноважень, актом індивідуальної дії, який встановлює відповідні права та обов’язки для особи, щодо якої він винесений.
Таке рішення суб’єкта владних повноважень має бути обґрунтованим на момент його прийняття, оскільки воно має значимі наслідки для суб'єктів приватного права, що знаходяться в нерівному положенні по відношенні до суб'єкта владних повноважень.
В контексті цього слід зазначити, що дотримання передбаченої законом процедури та порядку винесення такого рішення має виключно важливу роль для встановлення об’єктивної істини органом, на який законом покладено повноваження, зокрема, щодо розгляду справ про адміністративне правопорушення. Порушення норм процесуального права суб’єктом владних повноважень (в даному випадку – начальником ТЦК та СП) при прийнятті та складанні постанови про притягнення до адміністративної відповідальності зводить нанівець саму суть та завдання, покладені в основу поняття адміністративної відповідальності.
Крім того, звертаю увагу суду на правові позиції Верховного Суду.
ВК/КАС у справі № 463/1352/16-а від 08 липня 2020 року зазначив, що «у силу принципу презумпції невинуватості, що підлягає застосуванню у справах про адміністративні правопорушення, всі сумніви щодо події порушення та винності особи, що притягується до відповідальності, тлумачаться на її користь. Недоведені подія та вина особи мають бути прирівняні до доведеної невинуватості цієї особи».
3) Наскільки мені взагалі безпечно йти здавати ВЛК? Сесію я закрив, відрахованим не буду. Я хочу зробити собі актуальний ВОД, щоб мене не могли зупинити і довбати на вулиці, або десь по Україні. Враховуючи, що у мене довідка взамін військового квитка + я був обмежено придатним будь-яка зустріч з ТЦК закінчиться проблемами.
Ви маєте відстрочку - відтак, безпечно. Втім. якшо є можливість мати представника - рекомендую цим правом скористатися.
Загалом у будь-якому випадку приблизний алгоритм Ваших дій за нинішньої ситуації наступний:
1. Звернення до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військкомат) краще за місцем реєстрації (однак якщо за місцем реєстрації можливостей немає, можна і за місцем фактичного проживання) для постановки на військовий облік та проходження медичної комісії.
Вам потрібно подавати заяву на видачу військово-облікового документу нової форми.
Звертаю увагу:
Необхідні документи
2. Ви повинні бути готовими, що Вас притягнуть до адміністративної відповідальності за порушення правил військового обліку - стаття 210 КУпАП.
Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку
Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -
тягне за собою накладення штрафу від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -
тягне за собою накладення штрафу від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період -
тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Примітка. Положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.
АЛЕ ЗВЕРТАЮ УВАГУ!!!
Стаття 38. Строки накладення адміністративного стягнення
...
Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.
Фактично станом на зараз строки притягнення Вас до відповідальності вийшли. Якщо ТЦК накладе на Вас адміністративне стягнення, радив би Вам його оскаржувати.
3. На медичну комісію із собою обов'зково візьміть перелік всіх необхідних документів, у першу чергу медичних, які підтверджують Вашу історію хвороби.
4. Сказати точно, яке рішення прийме медичне комісію, юристи не мають права. Адже рішення про придатність або непридатність особи приймається виключно військово-лікарською комісією, яка у своїй діяльності керується Положенням про військово-лікарську експертизу у Збройних Силах України, затвердженого наказом Міністра оборони України від 14.08.2008 № 402.
По ВЛК почав збирати довідки актуального стану своєї спини (у мене була стаття 64б), місцеві ортопеди кажуть що немає навіть сенсу на щось розраховувати - буду придатним.
По спині - дійсно складно отримати висновок навіть про "обмежену придатність". Під статтю 64б підпадають:
остеохондропатії хребта (кіфози, структурні та неструктурні сколіози III ступеня) з помірною деформацією грудної клітки та порушенням функції зовнішнього дихання II ступеня за рестриктивним типом;
інфекційний спондиліт з нечастими загостреннями (1 раз на рік та рідше);
поширений (ураження трьох та більше міжхребцевих дисків або тіл хребців у кожному з відділів хребта) деформуючий спондильоз II ступеня та міжхребцевий остеохондроз з множинними масивними клювоподібними розростаннями в ділянці міжхребцевих сполучень та полірадикулярним синдромом без стійкого клінічного ефекту після повторних (два та більше разів на рік) стаціонарних лікувань;
спондилолізний спондилолістез II ступеня (зміщення на половину поперечного діаметра тіла хребця) з больовим синдромом;
стан після видалення міжхребцевого диска (для обстежуваних за графою I Розкладу хвороб).
У шийному відділі хребта:
міжтіловий корпородез кейджем на одному рівні або трансартикулярний спондилодез 4 гвинтами;
лямінектомії 1-2 дужок.
У грудному відділі хребта:
транспедикулярний спондилодез гвинтами (4-6 гвинтів).
У поперековому відділі хребта міжтіловий корпородез кейджем (1 рівень) або транспедикулярний спондилодез 4 гвинтами.
4) Як би ви мені радили зараз вчинити? Штраф для мене не проблема. Я просто хочу зробити так, щоб до мене не могло бути питань при зупинці. Досі ніколи не мав справ з патрулями чи блокпостами, повістки не отримував, в ТЦК був фізично.
Моя думка наступна:
1. Ви маєте відстрочку від мобілізації, а отже, +- надійно застраховані від незаконних дій ТЦК,
2. В силу тих подій, які інколи відбуваються, для походу до ТЦК рекомендую співпрацювати з адвокатом, який супроводить Вас до ТЦК.
3. Я згодний з Вами - належний паперовий ВОД ТРЕБА ЗРОБИТИ, ПОГОДЖУЮСЯ НА ВСІ 100 %. ТАКОЖ ПОТРІБНО ПРОЙТИ ВЛК.
Кращого часу, ніж період наявності відстрочки - Ви не знайдете.
З повагою! Успіхів Вам.
Адвокат, г. Ровно, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю,
Наскільки я розумію у вас відстрочка на три місяці, отримана вами через електронне звернення. Письмове звернення не пройшло саме через відсутність паперового ВОД.
Наче б то гарно все написано, що електронний ВОД має таку саму силу як паперовий, але на практиці чомусь воно не зовсім так. Паспорт теж є в ДІІ, але чомусь паперовий (пластиковий) ми також маємо. Поки у вас є відстрочка - пройдіть ВЛК та отримайте паперовий ВОД.
Щодо штрафу, то якщо у вас не світиться "порушення правил військового обліку", то значить все добре і штрафу бути не повинно. Хоча зараз масове явище неотримання повісток і "порушення правил військового обліку"
в осіб з відстрочками, бронюваннями. Кожна постанова ТЦК про адміністративне правопорушення індивідуальна. Навіть технічні проблеми за наявності порушення можуть вплинути на скасування постанови судом.