Начните консультацию с юристом онлайн
Доброго дня,
Купував авто Peugeot E-2008 GT у липні 2022 році у дилера “Ілта Львів”
До липня 2024 користувався без будь яких проблем.
Але у на початку серпня 2024 р. почало зя'влятись помилка в електро двигуні.
В 19 серпня 2024р. машинудоставили до найближчого Сервісного Центру ним виявився "Модерн Авто - Івано-Фраківськ".
20 серпня повідоміли що машину прийняли і що 22 буде проведена діагностика.
22 серпня повідомили що вийшов з ладу інвертор - дали запит на платформу щоб дізнатись які подальші кроки.
через тиждень - повідомили що інвертора треба поміняти ремонт займе десь 3 місяці бо замовляти у виробника (Франція).
Десь через 3 місяці повідомили що машина готова щоб приїхав забрав.
Забрав Авто і по дорозі додому зупинився підзарядитись трохи , після чого рушив далі. Проїхав трохи і знов помилка в електро двигуні.
знов евакуатор і в сервіс, там знов зробили діагностику.
це вже було кінець Листопада
робили діагностики і т.д.
виявили що тепер якісь проблеми з компросером та із високовольтиними проводами чи щось таке.
знов запит до платформи і чекають відповіді
В результаті десь 3 Січня 2025р. казали що дали запит на замінну компресора по гарантії, якщо їхня платформа дасть позитивну відповідь то вони замолять той компресор із Франції, і це знов чекати до 3-х місяців.
а в липні-серпні цього року закінчується гарантія по машині взагалі.
і таке враження що вони тупо ростягують цей час.
я просив їх видати мені акти коли прийняли авто на ремонт перший раз, коли видали.
також другий раз коли прийняли
вони кажуть що це їхні внутрішні документи і що вони їх клієнтам не видають.
Чи правда це що я не маю право отримати ці документи?
Чи можна щось зробити в данному випадку щоб я отримав свій відремонтований автомобіль?
Чи можна змусити їх компенсувати цей час по гарантії що машина стоїть у них на ремонті.
І десь читав що можна домогтись якщо гарантійне авто стоїть на ремонті більше 3 місяців домогтись компенсаціїї чи взагалі щоб поміняли авто?
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (9)
Юрист, г. Киев, 9 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня, вам треба писати претензію висувати свої вимоги, якщо вам буде відмовлено звертайтеся до суду..
Права споживача у разі придбання ним товару неналежної якостіВимоги, які може висувати споживачЗгідно статті 8 Закону України "Про захист прав споживачів", у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач має право вимагати:
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які роблять неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення та виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:
Відповідно до Закону України "Про захист прав споживачів", гарантійний строк - це строк, протягом якого виробник (продавець, виконавець або будь-яка третя особа) бере на себе зобов'язання про здійснення безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції у зв'язку з введенням її в обіг. Для продукції, споживчі властивості якої можуть з часом погіршуватися і становити небезпеку для життя, здоров'я, майна споживачів і навколишнього природного середовища, встановлюється строк придатності, який вважається гарантійним строком.На сезонні товари (одяг, хутряні та інші вироби) гарантійний строк обчислюється з початку відповідного сезону, що встановлюється Кабінетом Міністрів України.Продавець і виробник під час продажу (реалізації) товару зобов'язані інформувати споживача про підприємства, що задовольняють вимоги. Продавець, виробник або підприємство, що задовольняє вимоги споживача, зобов'язані прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги, незалежно від того, до кого звернувся споживач.
Під час продажу товару продавець зобов'язаний видати споживачеві розрахунковий документ встановленої форми, що засвідчує факт купівлі, з позначкою про дату продажу. Вимоги споживача розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа (договори, квитанції, чеки, акти виконаних робіт, рецепти, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, - технічні паспорти чи інші документи, що їх замінюють, з позначкою про дату продажу).
Вимоги споживача не підлягають задоволенню, якщо продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) доведуть, що недоліки товару виникли внаслідок порушення споживачем правил користування товаром або його зберігання. Споживач має право брати участь у перевірці якості товару особисто або через свого представника.
Строки задоволення вимог споживача у разі придбання ним товару неналежної якостіЗа наявності товару вимога споживача про його заміну підлягає негайному задоволенню, а в разі виникнення потреби в перевірці якості - протягом чотирнадцяти днів або за домовленістю сторін. У разі відсутності товару вимога споживача про його заміну підлягає задоволенню у двомісячний строк з моменту подання відповідної заяви. Якщо задовольнити вимогу споживача про заміну товару в установлений строк неможливо, споживач вправі на свій вибір пред'явити продавцю, виробнику.
При пред'явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати його пред'явлення або за згодою сторін в інший строк.
За кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (чотирнадцять днів) споживачеві виплачується неустойка відповідно в розмірі одного відсотка вартості товару.
Зрозумів, дякую
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеВітаю!
ПЕРЕПРОШУЮ ЗА ВІДПОВІДЬ НА РОСІЙСЬКІЙ МОВІ - ТАК СТАЛОСЯ, ЩО Я НА ЦЮ ТЕМУ ВІДПОВІДАВ РОСІЙСЬКОМОВНОМУ КЛІЄНТУ.
ПРОФЕСІЙНИЙ ПЕРЕКЛАД ЗАЙМЕ ЧАС ТА ГРОШІ.
1. Гарантийный ремонт – это обязательство дилера (продавца) произвести бесплатное обслуживание, если поломка произошла не по вине водителя и не из-за неправильной эксплуатации или ДТП. Т.е. гарантийными считаются только те поломки, которые связаны с заводским браком, низкосортными комплектующими или ошибкой при сборке авто. Точный список систем, узлов и агрегатов, которые подлежат гарантийному обслуживанию, обязан предоставить дилер, при приобретении авто.
Список оборудования, подлежащему гарантийному ремонту. Этот список может отличаться в зависимости от конкретного производителя и модели, но зачастую в него входит:
А вот что никогда не входит в этот перечень, так это различного рода «расходники», такие как:
Также при обращении для гарантийного ремонта сломанного агрегата, дилер имеет полное право начать рассмотрение, на предмет того, не нанес ли владелец авто ущерб сознательно. Данный процесс и его сроки более подробно прописаны в договоре.
2. Порядок гарантийного ремонта, автомобиля регламентирован Приказом «Об утверждении Порядка гарантийного ремонта (обслуживания) или гарантийной замены дорожных транспортных средств» № 721 от 29.12.2004 года.
https://ips.ligazakon.net/document/RE10352
Согласно этого Приказа, претензии потребителя в отношении выявленных недостатков, обязаны быть рассмотрены на протяжении 3 дней, и при участии потребителя исполнитель (Продавец или Производитель) должны составить рекламационный акт, в котором описываются недостатки (поломки) автомобиля, а при необходимости для определения их причин, и вопроса о значимости недостатка, может быть проведена экспертиза.
Определившись, с причинами и последствиями недостатка (поломки), и если автомобиль подлежит ремонту за счет Продавца или Производителя, Вы при сдаче его в ремонт, должны получить наряд-заказ на выполнение ремонтных работ.
Дата, номер наряда должны быть зафиксированы в журнале учета нарядов. Указанный наряд является подтверждающим документом о передачи транспортного средства в ремонт и соответственно о дате его сдачи. После выполнения работ, Исполнитель должен сделать отметку в сервисной книжке о проведении ремонта.
По письменному требованию, потребителю на время ремонта предоставляется (с доставкой) товар аналогичной марки.
Следует помнить, что за каждый день задержки исполнения требований о предоставлении товара аналогичной марки и за каждый день задержки устранения недостатков сверх установленного срока (14 дней или по договоренности) потребителю выплачивается неустойка в размере 1 процента стоимости товара.
Согласно ст. 8 Закона Украины “О защите прав потребителей”, если на протяжении гарантийного срока выявлен недостаток, Вы имеете право требовать от продавца пропорционального уменьшения цены; бесплатного устранения недостатков товара в разумный срок или возмещение затрат на их исправление.
Если, же на протяжении установленного гарантийного срока, выявлен значительный недостаток, что подтверждено при необходимости экспертизой, Вы как потребитель имеете право, по своему выбору расторгнуть договор и требовать возмещения сумы выплаченной за товар или замены товара аналогичной марки (модели) надлежащего качества, из числа имеющихся товаров у продавца (производителя).
Недостатком - является любое несоответствие продукции требованиям нормативно-правовых актов и нормативных документов, условиям договора или требованиям, которые предъявляются к ней, а также информации о продукции, предоставленной (исполнителем, продавцом). Значительным недостатком – является недостаток, который делает невозможным или недопустимым использование товара в соответствии с его целевым назначением, возник по вине производителя (продавца, исполнителя) после его устранения проявляется снова по независящим от потребителя причинам и при этом отвечает хотя бы одному из таких признаков:
он вообще не может быть устранен;его устранение требует более 14 календарных дней;он делает товар значительно другим, нежели предусмотрено договором.
Цивільний кодекс УкраїниСтаття 709. Порядок і строки задоволення вимог покупця про заміну товару або усунення недоліків
1. Продавець або виготовлювач (чи уповноважені ними представники) зобов'язані прийняти товар неналежної якості від покупця і задовольнити його вимоги про заміну товару або усунення недоліків. Доставка товару продавцеві та його повернення покупцеві здійснюються продавцем або виготовлювачем, а в разі невиконання ними цього обов'язку або відсутності продавця чи виготовлювача в місцезнаходженні покупця повернення товару може бути здійснене покупцем за їхній рахунок.
2. Вимога покупця про заміну товару підлягає негайному задоволенню, а в разі необхідності перевірки якості товару - протягом чотирнадцяти днів або, за домовленістю сторін, в інший строк.
У разі відсутності необхідного товару вимога покупця про заміну товару підлягає задоволенню у двомісячний строк з моменту подання відповідної заяви.
Якщо задовольнити вимогу покупця про заміну товару у встановлені строки неможливо, покупець на свій вибір має право пред'явити продавцеві або виготовлювачу інші вимоги відповідно до статті 708 цього Кодексу.
3. Вимога покупця про безоплатне усунення недоліків товару підлягає задоволенню продавцем або виготовлювачем протягом чотирнадцяти днів або, за домовленістю сторін, в інший строк. На вимогу покупця на час ремонту йому має бути наданий у користування аналогічний товар, незалежно від моделі, з доставкою.
4. У разі усунення недоліків товару шляхом заміни комплектуючого виробу або складової частини товару, на які встановлено гарантійні строки, гарантійний строк на новий комплектуючий виріб або складову частину обчислюється від дня видачі покупцеві товару після усунення недоліків.
5. За кожний день прострочення продавцем або виготовлювачем усунення недоліків товару і невиконання вимоги про надання в користування аналогічного товару на час усунення недоліків продавець сплачує покупцеві неустойку в розмірі одного відсотка вартості товару.
МІНІСТЕРСТВО ПРОМИСЛОВОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
29.12.2004 N 721
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20 січня 2005 р. за N 72/10352
Про затвердження Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни дорожніх транспортних засобів
Вывод:
- подготовьте претензию и потребуйте выплатить Вам неустойку;
- моральный вред Вы можете потребовать только в судебном порядке
Зрозумів, дякую
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Артуре!
Який строк щодо гарантійного ремонту погоджений Вами з СЦ із самого початку? Тобто, чи погоджувались Ви кожного разу на продовження строку гарантійного ремонту?
Відповідно до Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1251-2023-п#Te...:
ПЕРЕЛІК груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні:
6. Продавець (сервісний центр) за зверненням споживача про необхідність усунення недоліку в товарі проводить безоплатно для споживача діагностику такого товару з метою виявлення недоліку.
У разі виявлення недоліку, який виник з вини виробника (продавця), товар підлягає гарантійному ремонту в установлений строк.
Для здійснення гарантійного ремонту може бути прийнята лише та складова частина товару чи комплектувальний виріб, в яких виявлено недолік, з дотриманням вимог, передбачених пунктами 5 і 6 цього Порядку.
Продавець (сервісний центр) несе відповідальність за якість і безпеку виконаних робіт, строк здійснення гарантійного ремонту та зберігання прийнятого товару.
7. Якщо продавець (виробник) заявив про те, що здійснення гарантійного ремонту товару є економічно невигідним для нього або його неможливо здійснити, продавець (виробник) здійснює гарантійну заміну товару на такий самий товар або аналогічний з числа наявних у продавця (виробника) чи повертає сплачені за товар кошти споживачеві в установленому законодавством порядку. В такому разі споживач повертає товар з недоліком відповідно до комплектації, зазначеної в експлуатаційних документах на товар.
У разі необхідності проведення під час гарантійного строку експертизи товару така експертиза проводиться відповідно до Закону України “Про захист прав споживачів”.
8. Відремонтований товар повинен відповідати вимогам експлуатаційних документів.
Закінченням строку здійснення гарантійного ремонту вважається дата повідомлення споживачеві про завершення гарантійного ремонту, про що робиться позначка у гарантійному талоні.
У повідомленні про завершення гарантійного ремонту зазначається строк одержання споживачем відремонтованого товару.
Під час передачі споживачеві відремонтованого товару продавець (сервісний центр) проводить в присутності споживача перевірку відповідності параметрів та споживчих властивостей товару вимогам експлуатаційних документів. Споживач скріплює результати перевірки своїм підписом у квитанції або іншому документі, що видані споживачеві відповідно до пункту 6 цього Порядку.
9. Спори, що виникають між споживачем та виробником (продавцем, сервісним центром) у процесі виконання гарантійних зобов’язань (зокрема щодо якості виконаних робіт з гарантійного ремонту), розв’язуються у порядку, встановленому Законом України “Про захист прав споживачів” та іншими законодавчими актами.
Відповідно до ч.1 ст. 8 Закону України «По захист прав споживачів», у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати пропорційного зменшення ціни, безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк, відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
Згідно із Наказом МППУ "Про затвердження Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни дорожніх транспортних засобів":
При пред'явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати його пред'явлення або за згодою сторін в інший строк.
При усунення недоліків шляхом заміни комплектуючого виробу або складової частини товару, на які встановлено гарантійні строки, гарантійний строк на новий комплектуючий виріб і складову частину обчислюється починаючи від дня видачі споживачеві товару після ремонту.
19. Виконавець робіт із гарантійного ремонту на вимогу Споживача зобов'язаний ознайомити Споживача з цим Порядком та іншими нормативними документами стосовно гарантійного ремонту.
20. У разі виявлення у процесі експлуатації ДТЗ недоліку або істотного недоліку Споживач має право звернутися до Виконавця на один з пунктів сервісної мережі, зазначених у Сервісній книжці, за власним вибором.
Підставою для розгляду вимоги Споживача щодо виконання гарантійного ремонту ДТЗ є письмова заява Споживача, що складається у довільній формі та має містити опис недоліку, з приводу якого звертається Споживач, а також вимоги Споживача.
У разі ухилення або безпідставної чи необґрунтованої відмови Виконавця від виконання гарантійного ремонту ДТЗ Споживач має право звернутися безпосередньо до Продавця або Виробника для усунення цих недоліків і виконання гарантійного ремонту, або до уповноважених органів захисту прав споживачів.
У разі ухилення або безпідставної чи необґрунтованої відмови Продавця або Виробника від виконання гарантійного ремонту ДТЗ Споживач має право для захисту своїх прав звернутися до суду.
22. Недоліки усуваються шляхом ремонту комплектувального виробу, окремої складової частини або, в разі недоцільності такого ремонту, їх заміною, а також виконанням регулювальних робіт відповідно до вимог експлуатаційної документації та нормативних документів.
За кожний день затримки усунення недоліків понад граничний або узгоджений термін Виконавець сплачує Споживачеві неустойку в розмірі, визначеному Законом України "Про захист прав споживачів" або заздалегідь узгодженому сторонами.
Претензії розглядаються у разі дотримання таких умов:
Претензії подано у письмовій формі із зазначенням прізвища, імені, по батькові та місця проживання Споживача, згідно з вимогами цього Положення;
на момент подання Претензії не закінчився гарантійний термін на ДТЗ;
пред'явлено документ, який засвідчує факт купівлі ДТЗ Споживачем, та Сервісну книжку.
29. Виконавець (Продавець або Виробник) зобов'язаний протягом трьох діб розглянути Претензію за участю Споживача та скласти в двох примірниках рекламаційний акт, де зазначаються: прізвище, ім'я, по батькові власника; марка ДТЗ, тип, модель, версія, ідентифікаційній номер ДТЗ і номер його двигуна; державний номер ДТЗ; пробіг від початку експлуатації; найменування організації, яка продала ДТЗ, і дата продажу; перелік заявлених власником ДТЗ недоліків. Рекламаційний акт підписується власником ДТЗ та представниками Виконавця (Продавця або Виробника).
В результативній частині рекламаційного акта повинне бути прийняте одне з таких рішень:
1) заявлений недолік підтверджується і підлягає усуненню у порядку, викладеному в розділі "Процедура гарантійного ремонту ДТЗ" цього Порядку;
2) заявлений недолік визнається істотним, і Споживач має право за власним вибором вимагати від Продавця або Виробника:
Для прийняття рішення щодо визнання недоліку істотним Виконавець (Продавець) залучає для розгляду Претензії Споживача фахівців Виробника;
3) заявлений недолік виник внаслідок порушення Споживачем вимог експлуатаційної документації на ДТЗ, вимог цього Порядку та/або правил збереження ДТЗ, і такий недолік підлягає усуненню за рахунок Споживача;
4) заявлений власником ДТЗ недолік не підтверджується.
Продавець (Виконавець) має право залучати до розгляду Претензій фахівців Виробника.
30. Якщо Споживач і Виконавець (Продавець, Виробник) не дійшли згоди щодо причин виникнення недоліків у ДТЗ, Споживач має право вимагати направлення ДТЗ на експертизу до випробувальних центрів та лабораторій, що акредитовані згідно із законодавством України.
Експертиза проводиться за рахунок Продавця або Виробника. Якщо в результаті експертизи буде доведено, що недоліки виникли після передавання ДТЗ Споживачу внаслідок порушення Споживачем правил та норм, визначених в експлуатаційній документації на ДТЗ, та/або вимог цього Порядку, умов зберігання чи транспортування, або внаслідок дій третіх осіб, вимоги Споживача не підлягають задоволенню, а Споживач зобов'язаний відшкодувати Продавцеві (Виробникові) витрати на виконання експертизи. Як Споживач, так і Продавець (Виробник) мають право оскаржувати висновки експертизи в судовому порядку.
31. Спори, що виникають між Споживачем і Продавцем (Виробником, Виконавцем) у період дії гарантійних зобов'язань, підлягають розв'язанню у порядку, визначеному чинним законодавством України.
32. Контроль за дотриманням Порядку здійснюється територіальними органами у справах захисту прав споживачів Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики.
З повагою, адвокат Айвазян.
Дякую за відповідь
Письмової згоди нематак як я із Чернівців а авто у Івано-Франківськ на офіційне СТО. То всі розмови велись у телефоному режимі з їхнім менеджером.
За весь цей час, я по телефону жалівся що дуже довго ремонт виконується.на гарячу лінію Peugeot реєстрував скарги на них за весь цей період.
Слідів що я не правильно експлоатував авто чи щось таке немає (не предявляли).
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеТоді, я раджу Вам однозначно подати до СЦ претензію, оскільки Вас "водять за нос", вибачте, вже майже півроку. По-перше, Ви знаходитесь весь цей час без авто за яке заплатили кошти, по-друге, що це за такий ремонт кожні три місяці? Це ж прямо свідчить про те, що авто одназначно має істотний недолік. Крім того, де гарантія того, що через 3 місяці (якщо 3...) Ви отримаєте справне авто, яке знову у той же день вийде із ладу? А якщо компресор прийдеться чекати рік? А скільки часу платформа буде надавати відповідь? А якщо відповідь буде негативною, що далі? Дуже багато питань, Артуре.
а яка процедура (кроки) для подання такої претензії?
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеПретензія може бути подана: особисто, надіслана поштою або в електронній формі.
Претензія повинна бути складена у письмовій формі та повинна містити всі необхідні відомості, зазначені вище.
Претензія повинна бути надіслана другій стороні рекомендованим листом з повідомленням про вручення.
Якщо претензія буде розглянута та задоволена, то сторони можуть досягти мирної угоди. Якщо претензія буде розглянута та відхилена, то сторона, яка її подала, має право звернутися до суду.
У претензії зазначаються:
Про результати розгляду претензії заявник має бути повідомлений письмово.