Задайте вопрос юристу

889 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Для бизнеса, 14 января 2025, вопрос №125477 350₴

ФОП і пов'язані з ним питання

ФОП було зареєстровано в жовтні 2024 року.
Група 1. Ставка 9%. Спрощена.
Єдиний соціальний внесок, чи потрібно його оплачувати? Бо через ДІЮ не можливо. Єдиний податок була можливість оплатити.
В ДІЇ зараз висить за 4 квартал 2024 року(5280 грн) і Перший квартал 2025(5280 грн)
І наскільки важливо що ФОП зареєстровано по прописці в одному місті а офіс знято в іншому місті

Ответы юристов (4)

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня!

    Загалом ФОП І групи сплачує такі податки:

    • Єдиний податок: 302,80 грн (10% від прожиткового мінімуму – 3028 грн).
    • Військовий збір: 800 грн (10% від мінімальної заробітної плати – 8000 грн).
    • Мінімальний ЄСВ: 1760 грн (22% від мінімальної заробітної плати).

    Військовий збір сплаччується одночасно з єдиним податком - не пізніше 20 числа кожного місяця.

    ЄСВ сплачується поквартально.

    Єдиний соціальний внесок, чи потрібно його оплачувати? Бо через ДІЮ не можливо. Єдиний податок була можливість оплатити. В ДІЇ зараз висить за 4 квартал 2024 року(5280 грн) і Перший квартал 2025(5280 грн)

    За 2024 рік можете не сплачувати ЄСВ, адже він був добровільним.

    З 2025 року ЄСВ є обов'язковим.

    Мінімальний обовязковий платіж з ЄСВ для ФОП становить 1760 грн. Його рахують так: мінімальна зарплата (поточна, тобто у тому місяці, за який платимо) помножена на ставку ЄСВ. Тобто 8000 грн х 22 % = 1760 грн. Протягом 2025 року МЗП не зрозстатиме. Тож і мінімальна сума ЄСВ також залишиться на рівні 1760 грн.

    За квартал ця сума становить 5280 грн.

    Сплатити ЄСВ підприємці повинні до 20 число місяця, наступного за звітним кварталом (абз. 3 ч. 8 ст. 9 Закону про ЄСВ). Тобто крайній термін – 19 число відповідного місяця (див. консультацію з категорії 201.04.02 ЗІР ДПС). Якщо ця дата припадає на вихідний (або святковий неробочий, але це у мирний час), то сплата переноситься на перший після вихідних робочий день.

    Майте на увазі, зарахування платежів не завжди відбувається день у день. Тож не тягніть до останнього.

    Отже, обов’язково платити ЄСВ слід поквартально. Але можна і щомісяця. Такі переплати накопичуються і потім зараховуються. Тож помилки не буде.

    І наскільки важливо що ФОП зареєстровано по прописці в одному місті а офіс знято в іншому місті

    Вам потрібно було вказати про це податкову під час реєстрації ФОП.

    Місцезнаходження — це адреса місця проживання (зазвичай «прописки»), яку Ви вказали під час держреєстрації ФОП. Ця адреса ще буде «податковою адресою» ФОП, бо саме за нею податківці беруть підприємців на облік

    Місце провадження діяльності. Це зовсім інша «категорія». Місце провадження діяльності у ФОП може збігатися з місцезнаходженням, а може й не збігатися. ФОП має право працювати (торгувати, надавати послуги чи здійснювати інші види діяльності) будь-де: за іншою адресою, ніж місцезнаходження, в іншому місті, в декількох містах, по всій Україні або навіть за кордоном. Де фактично здійснюється діяльність — оце і є місце (місця) провадження діяльності ФОП.

    Місце провадження господарської діяльності віднесено до обов’язкових відомостей заяви про застосування спрощеної системи оподаткування (п.п. 4 п. 298.3 ПКУ)

    Якщо Ви змінили місце діяльності, Ви зобов’язаниі повідомити про це податкову. Це — обов’язок усіх спрощенців, незалежно від групи.

    Для цього потрібно подати заяву про застосування спрощенки (ви знайдете її в Електронному кабінеті за ідентифікатором F0102003). В шапці цієї заяви ставимо «√» в полі «Внесення змін», а також в полі 5.4 біля комірки «Внесення змін до реєстру платників єдиного податку щодо… місця провадження господарської діяльності». І вказуєте в полі 6 нову адресу госпдіяльності (якщо їх декілька, зазначайте всі адреси, актуальні на дату подання заяви).

    Ознайомтесь з корисним матеріалом за посиланням https://factor.academy/blog/misce-diyalnosti-fop-s...

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Турчин Ярослав Олексійович

    ДОБРОГО ВЕЧОРА, ДМИТРЕ! Яким чином Ви подаєте звітність до податкової? На паперових носіях чи в електронному вигляді?

    Те що висить в ДІЇ - це рекомендована сума (як у комунальних платежах), яка не враховує право на пільгу зі сплати ЄСВ за весь 2024 рік.

    Тобто я б на дію не покладався і не орієнтувався. Зауважте, що просто не платити ЄСВ за 2024 рік - це не правильно. З річною декларацією Ви маєте обов"язково подавати ДОДАТОК 1 до декларації в якій розраховувати ЄСВ зазначаючи в графах 0,00 та 22 % за кожен місяць з початку року. Тоді у податкової та ПФУ не буде питань.

    Звісно, що ЄСВ з 1 січня 2025 року треба сплачувати всім. Військова пільга скасована.

    ДІЄЮ в питаннях податків не рекомендую користуватися.

    Реквізити щодо сплати ЄСВ мають бути в Електронному кабінеті платника податків податкової за посиланням (вкладка "Стан розрахунків з бюджетом" - далі вкладка "ЄДИН.ВНЕС. ДЛЯ ФIЗ.ОСIБ - ПIДПР, У Т.Ч ЯКI ОБРАЛ СПР. СИСТ. ОПОДАТ.ТА ОСIБ,ЯКI ПРОВОД НЕЗАЛЕЖ ПРОФ.ДІЯЛЬН.") https://cabinet.tax.gov.ua/tax-account

    Реквізити сама крайня права вкладка. Там же можна і оплату здійснити.

    Вхід до електронного кабінету за цифровим підписом за посиланням: https://cabinet.tax.gov.ua/

    Також пам"ятайте, що з 1 січня 2025 року Ви також сплачуєте щомісяця військовий збір. ВІн теж сплачується щомісяця.

    Податкова має розмістити відповідну форму звітності найближчим часом.

    Платежі з ЄСВ як правило авансуються.

    Також зауважте, що з 1 січня в податковій відбулася масова зміна кодів податкової, тобто Вам треба уточнити свій новий код об"єднаної податкової за місцем перебування на обліку.

    Дізнатися це можна за посиланням: https://cabinet.tax.gov.ua/account

    (графа - Код ДПІ за основним місцем обліку).

    ФОП має право здійснювати діяльність на будь-які території по всій Україні.

    Щодо зміни місця провадження діяльності. Які є особливості для взагалі визначення де у нас працює підприємець. Фізособа реєструється як платник податків в податковому органі за місцем свого проживання. Це буде його податковою адресою і він не може мати більше однієї податкової адреси згідно з нормами Податкового кодексу.

    Повідомлення ДПС про зміну місця провадження господарської діяльності

    Тепер розглянемо питання як єдиннику повідомити податкову про те, що в нього відбулися зміни. Ну ми розуміємо, що ви повинні внести зміни до Єдиного держреєстру. І здавалося б цього має бути достатньо. Ось внесли зміни в держреєстр і все. Але для єдинників, прямо Податковим кодексом, встановлена вимога, при зміні податкової адреси, місця провадження господарської діяльності має подати Заяву про застосування спрощеної системи оподаткування, з позначкою у графі «Унесення змін» не пізніше останнього дня кварталу, у якому відбулися такі зміни. Це заява за формою, яка затверджена наказом Мінфіну від 16.07.2019 р. №308. Ну, наприклад, підприємець змінив податкову адресу в II кварталі 2022 року. Подати таку заяву слід не пізніше 30.06.2022 р. Тобто маємо тут великий час, щоб не стратити, щоб все подати вчасно.

    Місце провадження діяльності

    Тут може бути ще така ситуація, що місце провадження діяльності і податкова адреса можуть не збігатися. Тому що податкова адреса де у нас живе підприємець, а працювати може він і в іншому місці. Якщо адреси збігаються, це що означає? Що прямо за місцем своєї реєстрації (тобто прописки) єдинник буде фактично вести підприємницьку діяльність. Прямо там де він зареєстрований. Там він надає послуги, або там розташований магазин, кафе, перукарня, пункт надання послуг. І адреси у нього не зберігаються, якщо за місцем реєстрації він живе, але там він не працює, у нього є окремий офіс, окремий магазин, або щось таке окреме. І тоді адресою місця провадження господарської діяльності буде адреса за якою розташований такий об’єкт, де він здійснює свою господарську діяльність.

    А якщо ж у підприємця немає конкретного місця провадження діяльності? Це може бути якщо він займається виїзною торгівлею, займається зовнішньоекономічною діяльністю, займається наданням послуг. В даному випадку податківці рекомендують зазначати у графі «Область, район, населений пункт» поля 6 Заяви про застосування спрощеної системи оподаткування. Наприклад так «Надання послуг на території України» або «Торгівля на території України». І в такому разі інші графи поля 6 не заповнюються. Тобто подивіться як саме ви працюєте.

    Внесення змін до реєстру платників єдиного податку

    Для зміни відомостей, які містяться в реєстрі платників єдиного податку ви подаєте ось цю Заяву. І де її шукати в електронному кабінеті? Там є така Заява, це форма F0102003. В заяві потрібно повторити, продублювати, всі відомості, які залишилися без змін. Зокрема податкову адресу (якщо вона не змінилася), вибрані види діяльності і інші дані. Тобто розумієте, кожного разу ви подаєте їм цю заяву і там всі ваші дані повинні бути в актуальному стані. Що не змінилося, вам потрібно продублювати. І в п. 5.4 «Унесення змін до реєстру платників ЄП» п. 5 «Підстави подання заяви» в рядку «Місце проведення господарської діяльності» проставляємо відмітку, щоб показати, що саме у вас змінилося, чого не побачили швидко серед різних умов, причин внесення змін, що саме вас спонукало внести ці зміни. У п. 6 «Місце ведення господарської діяльності (індекс, адреса)», там індекс і адреса, вона заповнюється ну або не заповнюється графа «Код КОАТУУ», «вулиця, номер будинку/офісу/квартири» та «Індекс». І в графі «Область, район» ми зазначаємо відповідну інформацію. А коли ми не заповнюємо? Як я вже сказала, якщо у нас місце провадження діяльності уся територія України.

    Підприємці – внутрішньо переміщені особи

    Дуже нагальним є питання, яке я кожного дня бачу від передплатників бухгалтерських відео платформ, відповідаючи на запитання сервіс «Особистий консультант», це по внутрішньо переміщених особах. Вони, якщо переїхали, отримують таку довідку, що вони внутрішньо переміщені особи. І виникає питання, чи обов’язково потрібно перереєструватися як підприємець. Але обов’язкової вимоги тут немає. Ви можете працювати за місцем своєї попередньої податкової адреси. Ну, наприклад, ви переїхали з Дніпра до Львова і там отримали таку довідку. Якщо ви не плануєте повертатися і будете далі там працювати, так ви зареєструєтесь там, оскільки у вас буде така довідка внутрішньо переміщеної особи, і буде місце реєстрації. Це одна ситуація. Ну а якщо ви плануєте повернутися через якийсь час, нехай він буде не визначений, чи потрібно перереєструватися? Ні, не потрібно. Ви можете просто відкрити собі об’єкт, пов'язаний з оподаткуванням, тобто подати форму №20-ОПП і на орендований офіс або приміщення, де ви будете займатися своєю господарською діяльністю, і дали перебувати на обліку в податковій свого району де ви проживаєте. Ну звісно ситуація ускладняється для тих, хто знаходиться у містах, де можливо працювати, де все зруйновано і в окупованих містах, де не працюють податкові. В такому разі є сенс, мабуть, перереєструватися за довідкою внутрішньо переміщеної особи. Тобто ви приймаєте це рішення самостійно, тому що обов’язкових умов перереєстрації тут немає.

    Звітність та сплата податку у разі зміни податкової адреси

    Як подавати звітність і сплачувати єдиний податок у разі зміни податкової адреси, яка пов’язана зі зміною адміністративного району? Ну а це наразі так і відбувається от зараз при переїздах з регіону до регіону України. В такому разі підприємець єдинник подає податкову декларацію платника єдиного податку за новим місцезнаходженням. Це буде основне місце обліку. І сплачує єдиний податок за попереднім місцезнаходженням, яке буде для нього не основним, але він сплачує туди єдиний податок до закінчення поточного бюджетного року. А уже починаючи з 1 січня наступного року він буде сплачувати за своїм основним місцем обліку. Це у разі, якщо він дійсно змінив податкову адресу, а не просто переїхав і працює собі, а податкову адресу не змінював.

    Джерело актуальної інформації про взяття на облік в ДПС

    Де вам знайти дані про взяття на облік? Вони оприлюднюються щодобово на вебпорталі електронних сервісів Мін'юсту (ну якщо вони працюють), на офіційному вебпорталі ДПС в електронному сервісі Електронний кабінет, де у вас є ще такий реєстр страхувальників, дані про взяття на облік платників єдиного податку. Там можна подивитися. Тому у разі зміни місцезнаходження або місця проживання протягом звітного періоду, податкова у своїх роз’ясненнях рекомендує платнику на дату подачі звітності і сплати єдиного внеску перевірити інформацію де ви наразі є на обліку.

    Джерело: 7eminar

    Також рекомендую наступні відео-матеріали, які стануть в нагоді.

    Що має зробити ФОП в січні.

    Річне декларування для ФОП 1 та 2 групи за 2024 рік.

    Як брати реквізити для сплати податків.

    Щасти у підприємницькій діяльності в такі нелегкі часи!

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Дмитро!

    Єдиний соціальний внесок, чи потрібно його оплачувати? Бо через ДІЮ не можливо. Єдиний податок була можливість оплатити.

    Згідно із Законом України від 19.11.1992 № 2801-XII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» підприємці мають право не нараховувати, не обчислювати та не сплачувати єдиний внесок за себе до припинення або скасування воєнного стану в Україні та ще протягом 12 місяців.

    Але в прийнятому законі про Держбюджет-2025 дію цієї норми Закону про ЄСВ на 2025 рік зупинили.

    Отже, з січня 2025 року Ви повинні починати сплачувати ЄСВ, навіть, якщо не отримували доходу від діяльності ФОП. Тобто, Ви можете не сплачувати ЄСВ за четвертий квартал, оскільки така сплата не була обов'язковою. Проте, вже повинні будете сплачувати ЄСВ, починаючи з першого кварталу 2025 року.

    Ви можете сплатити ЄСВ не тільки через Дію. Для того можна скористатись особистим кабінетом у податковій або іншими застосунками. https://epravda.com.ua/publications/2023/07/3/7018...

    І наскільки важливо що ФОП зареєстровано по прописці в одному місті а офіс знято в іншому місті

    Підприємець може здійснювати свою діяльність або вдома (за адресою прописки), або в іншому власному/орендованому приміщенні/офісі. Так, у підприємця, що вибрав спрощену систему оподаткування, у свідоцтві платника єдиного податку повинно бути вказано податкову адресу та місце здійснення господарської діяльності. Податковою адресою вважається адреса його прописки. Місце здійснення діяльності може збігатися з ним, а може і не збігатися. приклади:

    • у разі здійснення діяльності вдома (за адресою прописки) — місце здійснення діяльності співпаде з податковою адресою;
    • у разі оренди офісу — місцем здійснення діяльності буде місце розташування цього офісу;
    • у разі оренди декількох приміщень в одному місті, але в різних його районах — місцем здійснення діяльності буде саме місто;
    • у разі здійснення перевезень на території України або наявності мережі магазинів по Україні — місцем здійснення діяльності буде Україна.

    Важливим моментом є необхідність ставати на облік за неосновним місцем обліку у разі здійснення підприємницької діяльності в іншій адміністративно-територіальній одиниці, ніж податкова адреса (наприклад, в іншому районі міста). Це пов'язано з тим, що у підприємця, крім основного місця обліку, виникає обов'язок по наданню податкових декларацій (розрахунків, звітів) та/або нарахування, утримання або сплати (перерахування) податків, зборів на території іншої адміністративно-територіальної одиниці. Для постановки на облік за неосновним місцем обліку підприємець зобов'язаний протягом 10 робочих днів після реєстрації рухомого/нерухомого майна, або відкриття об'єкта, через який здійснюється діяльність, або який підлягає оподаткуванню, або пов'язаний з оподаткуванням, подати до відповідної податкової заяву за формою № 5-ОПП з позначкою «облік за неосновним місцем обліку». Після цього податкова інспекція за неосновним місцем обліку за запитом підприємця видає Повідомлення про взяття на облік за неосновним місцем обліку за формою № 16-ОПП, строк дії якого обмежується бюджетним роком.

    Також підприємець зобов'язаний повідомляти про всі об'єкти оподаткування і об'єкти, пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (далі — об'єкти оподаткування) за місцезнаходженням таких об'єктів (за основним та неосновним місцем обліку) шляхом надання заяви за формою № 20-ОПП. Заява подається протягом 10 робочих днів після реєстрації, створення чи відкриття об'єкта оподаткування до податкової за місцезнаходженням такого об'єкта.

    Таким чином, якщо підприємницька діяльність здійснюється у відмінному від податкової адреси приміщенні, то необхідно подати заяву за формою № 20-ОПП. При цьому, якщо приміщення знаходиться в іншій територіально-адміністративній одиниці (іншому районі), то необхідно також стати на облік за неосновним місцем обліку, подавши заяву за формою № 5-ОПП.

    Щодо Ваших податків у 2025 році:

    Єдиний податок: 302,80 грн (10% від прожиткового мінімуму – 3028 грн).

    Військовий збір: 800 грн (10% від мінімальної заробітної плати – 8000 грн).

    Мінімальний ЄСВ: 1760 грн (22% від мінімальної заробітної плати).

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    ФОП було зареєстровано в жовтні 2024 року.Група 1. Ставка 9%. Спрощена.Єдиний соціальний внесок, чи потрібно його оплачувати? Бо через ДІЮ не можливо. Єдиний податок була можливість оплатити.В ДІЇ зараз висить за 4 квартал 2024 року(5280 грн) і Перший квартал 2025(5280 грн)І наскільки важливо що ФОП зареєстровано по прописці в одному місті а офіс знято в іншому місті

    Сплата ЄСВ за 2024 рік відбувалася за добровільною згодою особи, тобто кожен підприємець самостійно вирішував, чи сплачувати, чи ні. Обов'язковим є сплата ЄСВ з 01.01.2025, що було передбачено законодавчими актами про підвищення податків у 2024 році.

    Тому чи сплатити ЄСВ за 4 квартала 2024 року - рішення Ваше, обов'язку точно немає, є лише право. З 1 кварталу 2025 року - обов'язково.

    Підприємець може здійснювати свою діяльність або вдома (за адресою прописки), або в іншому власному/орендованому приміщенні/офісі. Так, у підприємця, що вибрав спрощену систему оподаткування, у свідоцтві платника єдиного податку повинно бути вказано податкову адресу та місце здійснення господарської діяльності. Податковою адресою вважається адреса його прописки. Місце здійснення діяльності може збігатися з ним, а може і не збігатися. приклади:

    • у разі здійснення діяльності вдома (за адресою прописки) — місце здійснення діяльності співпаде з податковою адресою;
    • у разі оренди офісу — місцем здійснення діяльності буде місце розташування цього офісу;
    • у разі оренди декількох приміщень в одному місті, але в різних його районах — місцем здійснення діяльності буде саме місто;
    • у разі здійснення перевезень на території України або наявності мережі магазинів по Україні — місцем здійснення діяльності буде Україна.

    Важливим моментом є необхідність ставати на облік за неосновним місцем обліку у разі здійснення підприємницької діяльності в іншій адміністративно-територіальній одиниці, ніж податкова адреса (наприклад, в іншому районі міста). Це пов'язано з тим, що у підприємця, крім основного місця обліку, виникає обов'язок по наданню податкових декларацій (розрахунків, звітів) та/або нарахування, утримання або сплати (перерахування) податків, зборів на території іншої адміністративно-територіальної одиниці. Для постановки на облік за неосновним місцем обліку підприємець зобов'язаний протягом 10 робочих днів після реєстрації рухомого/нерухомого майна, або відкриття об'єкта, через який здійснюється діяльність, або який підлягає оподаткуванню, або пов'язаний з оподаткуванням, подати до відповідної податкової заяву за формою № 5-ОПП з позначкою «облік за неосновним місцем обліку». Після цього податкова інспекція за неосновним місцем обліку за запитом підприємця видає Повідомлення про взяття на облік за неосновним місцем обліку за формою № 16-ОПП, строк дії якого обмежується бюджетним роком.

    Також підприємець зобов'язаний повідомляти про всі об'єкти оподаткування і об'єкти, пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (далі — об'єкти оподаткування) за місцезнаходженням таких об'єктів (за основним та неосновним місцем обліку) шляхом надання заяви за формою № 20-ОПП. Заява подається протягом 10 робочих днів після реєстрації, створення чи відкриття об'єкта оподаткування до податкової за місцезнаходженням такого об'єкта.

    Таким чином, якщо підприємницька діяльність здійснюється у відмінному від податкової адреси приміщенні, то необхідно подати заяву за формою № 20-ОПП. При цьому, якщо приміщення знаходиться в іншій територіально-адміністративній одиниці (іншому районі), то необхідно також стати на облік за неосновним місцем обліку, подавши заяву за формою № 5-ОПП.

    За неподання вищезазначених заяв щодо підприємців можуть бути застосовані такі санкції:

    • за непостановку на облік за неосновним місцем обліку (неподання заяви за формою № 5-ОПП) — штраф у розмірі 340 гривень, а за неусунення таких порушень або за ті самі дії, вчинені протягом року — 680 гривень;
    • за неповідомлення податкової служби про об'єкти оподаткування (неподання заяви за формою № 20-ОПП) — штраф у розмірі 680 гривень, а за неусунення таких порушень або за ті самі дії, вчинені протягом року — 680 гривень.

    Виявити такі порушення податкова служба може при планових або позапланових перевірках.

    Джерело: https://uristy.ua/ua/question/125477

    З повагою! Успіхів.!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Новое в блогах Юристи.UA