Задайте вопрос юристу

889 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Финансовое право, 15 января 2025, вопрос №125528 340₴

Купую товар з Китаю на 10,000$, чи можуть бути проблеми з фінмоніторингом при ввезенні товару в Україну?

Купую електрообладнання з Китаю для майнингу криптовалют (ASIC), загальною вартістю приблизно 10,000$.
Оплачувати товар буду криптовалютою, тож українські банки не будуть безпосередньо задіяні у транзації.
Ввозити товар в Україну буду не я сам, а сервіс доставки, такий як DHL.

При ввезенні товару в Україну, чи може розмитнення або отримання у поштовому відділенні бути затримано через значну вартість товару (перевищує 400 тис грн в екв.), бути підданому перевірці фінмоніторингу? Чи можуть з мене запросити підтвердження легітимності коштів/підтвердження доходів? Наголошу, що товар я не оплачую в Україні, але тільки отримаю вже оплачений товар, цінність якого напевно буде відома при ввезенні. Чи розповсюджується дія фінмоніторингу на безпосередньо отримання (не оплату) цінних товарів?

Якщо контекст важливий, деякі деталі мого фінансового профілю:
Великі транзації (які перевищують 100 тис грн) проводжу рідше ніж раз на рік, зазвичай не проводжу взагалі.
Покупку товару з-за кордону, сума якої перевищує 400 тис грн, проводжу вперше.
Не ФОП, та не працюю офіційно, тож не маю офінійної заплатні, тому й не плачу податки.

Ответы юристов (1)

    Айвазян Юрій Климентійович
    100%

    Доброго дня, Олександре!

    Фінмоніторинг - це діяльність із виявлення незаконно отриманих доходів та запобігання фінансуванню тероризму. Національний банк встановлює до банків та небанківських установ вимоги щодо протидії відмиванню незаконно отриманих доходів та перевіряє їх дотримання.

    Здійснюючи фінансовий моніторинг, банки і небанківські фінансові установи перевіряють клієнтів та аналізують їхні фінансові операції. У разі виявлення підозрілих операцій банки інформують Державну службу фінансового моніторингу та правоохоронні органи України.

    Національний банк діє відповідно до Міжнародних стандартів з протидії відмиванню доходів та фінансуванню тероризму і розповсюдженню зброї масового знищення FATF.

    Тобто, фінмоніторинг не має жодного відношення до розмитнення товару ввезеного із-за кордону.

    Тож, у Вашому випадку мова повинна йти про порядок митного оформлення товару.

    Порядок митного оформлення товару, ввезеного із-за кордону, регулюється Митним кодексом України.

    Згідно статті 248 МКУ:

    "1. Митне оформлення розпочинається з моменту подання митному органу декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання митним органом від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію.

    2. Засвідчення митним органом прийняття товарів, транспортних засобів комерційного призначення та документів на них до митного оформлення здійснюється шляхом проставляння відбитків відповідних митних забезпечень (у тому числі за допомогою інформаційних технологій), інших відміток на митній декларації або документі, який відповідно до законодавства її замінює, а також на товаросупровідних та товарно-транспортних документах у разі їх подання на паперовому носії.

    3. Для виконання митних формальностей під час здійснення митного оформлення товарів і транспортних засобів комерційного призначення застосовується автоматизована система митного оформлення, яка згідно з цим Кодексом в автоматичному режимі здійснює:

    1) отримання митних декларацій та їх реєстрацію;

    2) визначення переліку митних формальностей, обов’язкових для виконання за митною декларацією, залежно від типу митної декларації, митного режиму, особливостей, засобів і способів переміщення товарів через митний кордон України та з урахуванням результатів аналізу ризиків;

    3) визначення необхідності участі посадової особи митного органу у виконанні митних формальностей за митною декларацією;

    4) призначення посадової особи митного органу для виконання митних формальностей за митною декларацією;

    5) надання декларанту інформації про стан обробки митної декларації, перелік митних формальностей, визначених обов’язковими для виконання за такою декларацією, та посадову особу митного органу, призначену для їх виконання (у разі її призначення).

    4. У разі якщо автоматизованою системою митного оформлення або посадовою особою митного органу за результатами застосування системи управління ризиками не визначено необхідності участі у виконанні митних формальностей щодо товарів і транспортних засобів комерційного призначення посадової особи митного органу, такі митні формальності виконуються автоматизованою системою митного оформлення в автоматичному режимі.

    Інформація про виконання митних формальностей автоматизованою системою митного оформлення в автоматичному режимі в установленому порядку вноситься до єдиної автоматизованої інформаційної системи митних органів України та передається декларанту або уповноваженій ним особі.

    Перелік митних документів, які подаються декларантом, визначений статтею 53 МКУ (необхідне для Вас я виділив жирним шрифтом):

    1. У випадках, передбачених цим Кодексом, декларант подає митному органу документи, що підтверджують заявлену митну вартість товарів і обраний метод її визначення.

    2. Документами, які підтверджують митну вартість товарів, є:

    1) декларація митної вартості, що подається у випадках, визначених у частинах п’ятій і шостій статті 52 цього Кодексу, та документи, що підтверджують числові значення складових митної вартості, на підставі яких проводився розрахунок митної вартості;

    2) зовнішньоекономічний договір (контракт) або документ, який його замінює, та додатки до нього у разі їх наявності;

    3) рахунок-фактура (інвойс) або рахунок-проформа (якщо товар не є об’єктом купівлі-продажу);

    4) якщо рахунок сплачено, - банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару;

    5) за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару;

    6) транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів;

    7) ліцензія на імпорт товару, якщо імпорт товару підлягає ліцензуванню;

    8) якщо здійснювалося страхування, - страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування.

    3. У разі якщо документи, зазначені у частині другій цієї статті, містять розбіжності, які мають вплив на правильність визначення митної вартості, наявні ознаки підробки або не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари, декларант або уповноважена ним особа на письмову вимогу митного органу зобов’язані протягом 10 календарних днів надати (за наявності) такі додаткові документи:

    1) договір (угоду, контракт) із третіми особами, пов’язаний з договором (угодою, контрактом) про поставку товарів, митна вартість яких визначається;

    2) рахунки про здійснення платежів третім особам на користь продавця, якщо такі платежі здійснюються за умовами, визначеними договором (угодою, контрактом);

    3) рахунки про сплату комісійних, посередницьких послуг, пов’язаних із виконанням умов договору (угоди, контракту);

    4) виписку з бухгалтерської документації;

    5) ліцензійний чи авторський договір покупця, що стосується оцінюваних товарів та є умовою продажу оцінюваних товарів;

    6) каталоги, специфікації, прейскуранти (прайс-листи) виробника товару;

    7) копію митної декларації країни відправлення;

    8) висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями, та/або інформація біржових організацій про вартість товару або сировини.

    4. У разі якщо митний орган має обґрунтовані підстави вважати, що існуючий взаємозв'язок між продавцем і покупцем вплинув на заявлену декларантом митну вартість, декларант або уповноважена ним особа на письмову вимогу митного органу, крім документів, зазначених у частинах другій та третій цієї статті, подає (за наявності) такі документи:

    1) виписку з бухгалтерських та банківських документів покупця, що стосуються відчуження оцінюваних товарів, ідентичних та/або подібних (аналогічних) товарів на території України;

    2) довідкову інформацію щодо вартості у країні-експортері товарів, що є ідентичними та/або подібними (аналогічними) оцінюваним товарам;

    3) розрахунок ціни (калькуляцію).

    5. Забороняється вимагати від декларанта або уповноваженої ним особи будь-які інші документи, відмінні від тих, що зазначені в цій статті.

    6. Декларант або уповноважена ним особа за власним бажанням може подати додаткові наявні у них документи для підтвердження заявленої ними митної вартості товару.

    Отже, у декларанта, тобто, у юридичної чи фізичної особи, яка буде робити митне оформлення товару, у разі відсутності зазначених вище документів можуть виникнути проблеми. Їй прийдеться пояснювати представнику митниці, на підставі чого в країну завозиться даний товар; в який спосіб, ким і кому він був оплачений; яка сума вартість товару і чи відповідає вона фактичній ціні ввезеного товару.

    Крім того, як Ви встигли помітити серед документів, які треба представити митному інспектору є банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару. В іншому випадку оцінка товару може бути значно утрудненою.

    Що стосується питань до наявності у Вас джерел надходження коштів, які давали б Вам можливість купувати товари зазначеної Вами вартості, то це, скорше, має відношення не до митної служби, а до податкової.

    З повагою, адвокат Айвазян.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Новое в блогах Юристи.UA